|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm,el sem tudom mondani,mennyire örülök,hogy "összeállt" a gép,úgy külsőleg,mint műszakilag! Bár van még egy-két apróság pl. be kell csiszolnom a fékpofákat,mert katasztrófális a fékhatás,főleg hátul. Természetesen,ha gyömrő felé járnál nagy örömmel látnálak vendégül és még a motorom is kipróbálhatod! :-)
norok999
Neked is köszönöm,bízom benne,hogy hamarosan a tiéd is készen lesz!
Egyébként titkos vágyam,hogy egyszer személyesen is "összeröffenthessük" a motorjainkat,mindhárman,vagy akár többen is!
A link,amit küldtél.....szóval ez az ülés nagyon szépnek tűnik,az első (feltört) része sincs kiülve/elgörbülve. Minden esetre egy felnyitott állapotú képet,mindenképpen kérj róla,mert az ülésváz attól még szét lehet rohadva,hogy kívülről szép. Ha esetleg nem adná oda külön (szerintem) megéri az árát egyben is,már ha tudsz annyit áldozni rá.
|
Beagle
Engedd meg hogy én is gratulánjak a mocidhoz.Nem gondoltam volna hogy ilyen hamar össze is rakod.Szintén motorozásban gazdag élményeket kívánok neked.
Ha ez igy folytatodik a végén még nekem is bele kell huznom :)
Zsoel
Találtam valami hasonlo ülést megint,még nem irtam az illetönek eladja-e ,gondoltam előtte kivizsgáltatom veled. :)
http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Simson_star_vaz_3256985.htm
Szépen megkérnélek meglesed nekem,bár nem sokat látni igy szerintem.
|
Beagle
Nagyon remek! :D
"a részterheléstűimen,viszont nem találtam jelölést!" Biztos utángyártottak, azokon ritkán van, ámbár cége válogatja. Lényeg az, hogy mázlid van, és sikerült olyat találnod, amelyikkel "jól" viselkedik a Fecske. :)
Kívánok kellemes és műszakihiba-mentes motorozást a géppel! Ha majd egyszer elvetődöm Gyömrőre, remélem, megengeded, hogy menjek vele egy kört. :D
|
Zsoel
Kicseréltem a fúvókákat az általad megadott méretűre,a részterheléstűimen,viszont nem találtam jelölést!
Tolómérővel igyekeztem lemérni (összehasonlításképpen) őket és nekem mind a három egyformának tűnt.
Beraktam az egyiket és sikerült beállítani. Olyan alapjáratot állítok,amekkorát akarok,szépen tartja és pattogósan jár,nem ingadozik!
Kimentem vele egy hosszabb karikát és hibátlanul megy! :-))) Szépen húz,60km/h-nál gázadásra,még gyorsul!! (köszönhető a túlméretes hengernek,a kisebb égéstérnek és a kitágított felömlő-kiömlő-átömlőnek stb-stb :-)
Egyszóval,sokkal jobb,mint tavaly volt a Starban!!
Még egyszer köszi :-) (akkor is,ha nincs mit) :-)
|
legaborgo
Oké, mindjárt elolvasom.
|
Beagle
Még hálásnak sem kell lenned, mert ezek természetes dolgok. :) Inkább én kérek elnézést, hogy nem szóltam magamtól, és hagytalak küszködni a géppel. Mentségemre legyen mondva, egyáltalán nem is jutott eszembe ez a bibi, amikor pedig még csak Starod volt, és akkor bíbelődtél az N1-5-ös porlasztó Starhoz igazításával, meg sem fordult a fejemben, hogy elmondjam, melyek az eredeti, Schwalbéhoz való paraméterei, hiszen akkor még szó sem volt arról, hogy lesz valamikor egy Schwalbéd is.
"Ha nincs rajta jelölés,vajon honnan tudom megállapítani,hogy 04 vagy 08!?" Sehonnét. Sajnos azt még én sem tudom neked megmondani, hogy a Schwalbe tűje milyen méretezésű, mert ilyen jelenleg nincs a kezem ügyében. Erre mondtam azt, hogy akkor kénytelen leszel körbenézni a boltban, vagy netről rendelni egy olyat, amelyik biztosan ilyen jelölésű.
A gyári részterheléstűkbe függőlegesen bele van ütve ez a számkód, fölül egy 0, alatta meg egy 4-es vagy 8-as (már ha Starhoz/Schwalbéhoz való a tű, mert vannak egyéb poralsztókhoz valók is, más kóddal). A számok nem utalHATnak, hanem utalNAK méretre: a két részterheléstű kialakítása és mérete is más; pont ez a lényeg. :)
|
Zsoel
Írtam neked emailt.
|
Zsoel
Nem fényezlek,csak hálás vagyok. :-)
Hát az tök jó,hogy a részterheléstű is más! Ha nincs rajta jelölés,vajon honnan tudom megállapítani,hogy 04 vagy 08!?
A számok utalhatnak méretre? Asszem van három tű otthon,de ránézésre egyformák,legfeljebb megnézem nagyító alatt,hátha szerencsém lesz és találok rajta jelölést.
Üresjárati- és főfúvókám biztosan van megfelelő méretű. Délután összerakom vele és referálok.
Üdv;Zsolt
|
Beagle
"Na látod (többek között)ezért is jó,hogy vagy nekünk!! :-p" Csak ne fényezz... magától értetődő, hogy az ember igyekszik megtenni a simsonos "kollégákért", ami tőle telik, nem igaz? :)
"Eddig valóban csak azt írtad,hogy a 16N1-5-ös porlasztó,schwalbéra való,de nem részletezted a különbségeket.Ezen valóban a starra alakított 16N1-5-ös van,én már így vettem,csak akkor még starban üzemelt." Mindez így igaz, ezért mondtam, hogy bocsánat. :)
Közben még az is eszembe jutott, hogy vigyázz, mert a két porlasztónak mindennek tetejébe még a részterheléstűje sem egyforma! A Staré 04 jelölésű, a Schwalbéhoz viszont 08-as kell (ha másként nem megy, próbáld meg ezt a netről beszerezni, mert előfordulhat, hogy a boltban valami jelölés nélküli vackot sóznak rád, amelyiknek nem is hasonlítanak a méretei - persze, ha bele van ütve a 08 jelölés, akkor az jó).Természetesen ezeket sem szabad összekeverni, mert annak is lehörgés, vagy éppen túldúsulás miatti fulladozás lehet a következménye. Ha ilyened is van otthon, illetve eleve ilyen van a tolattyúban, akkor persze mindezt tekintsd tárgytalannak, de azért feltétlenül nézd meg.
Jó hír viszont, hogy (az imént láttam) már lehet 40-es üresjárati fúvókát is kapni a boltokban. Volt egy időszak pár éve, amikor nem volt, hiába kerestem, és én azt hittem, még mindig nincsen.
|
Zsoel!
Na látod (többek között)ezért is jó,hogy vagy nekünk!! :-p
Így már értem,mert őszintén szólva már azt hittem,hogy (ismét) velem van a baj. :-)
Eddig valóban csak azt írtad,hogy a 16N1-5-ös porlasztó,schwalbéra való,de nem részletezted a különbségeket.Ezen valóban a starra alakított 16N1-5-ös van,én már így vettem,csak akkor még starban üzemelt. :-)
Vannak otthon ilyen méretű fúvókáim,délután kicserélem őket!
Ismét egy óriási
Üdv;Zsolt
|
Beagle
Azt elfelejtettem mondani, hogy sajnos 40-es üresjárati fúvókát nem lehet kapni. :( Ezért ha nincs ilyened, akkor vagy szerezned kell egy érintetlen, gyári állapotú 16N1-5-ös porlasztót, vagy venni egy 35-ös alapjárati fúvókát, és feldörzsáraztatni 40-esre (vagyis hogy a belső átmérője 0,40 mm legyen). Valamit muszáj lesz lépned, mert mint láthatod, a Schwalbe még arra a 0,05 mm-re is érzékeny.
|
Beagle
Zsolti, a Schwalbe, az nem Star. :) Sokkal nagyobb a légszűrő rendszere, kissé más a hengere is, ezért több benzint is igényel, tehát más porlasztó kell rá: 16N1-5-ös. Abban pedig 67-es főfúvókának, és 40-es üresjárati fúvókának kell lennie!
Ha te föltettél rá egy Starra való eredeti 16N1-6-ost, vagy egy Starhoz igazított, 50-es főfúvókával és 35-ös alapjáratival szerelt 16N1-5-öst... hát akkor ne csodálkozz azon, hogy nem akar menni, és a benzinben szegény keverék jelenségeit produkálja. :)
Bocs, hogy minderre csak most figyelmeztetlek, de hát nem gondoltam rá, hogy esetleg nem a megfelelő porlasztót alkalmazod. (Ez az átka annak, hogy nem vagyok a helyszínen, és nem tudom állandóan figyelemmel kísérni a motorszerelő tevékenységedet, hanem csak hosszabb-rövidebb időközönként érkező leírásokból tájékozódom.)
|
Zsoel!
Tegnap kínlódtam a porlasztóval,vagy két óra hosszát,végül is jó lett,de vannak aggályaim,íly módon kíváncsi vagyok a véleményedre!
Lentebb legaborgó írta az ő motorjának a "jelenségét",nos az enyém pont ugyanezt produkálta!
Szivatóval beindítom,visszatolom a szivatót és leáll (üzemmelegen is)! Ha (járó motornál,lefulladás előtt) ráhúzom a szivatót,akkor megy!
Íly módon nem kap elég üzemanyagot! Falslevegőt tutira nem szív,kipróbáltam járó motornál,féktisztító sprayt fújtam minden lehetséges ponthoz és nem pörög fel!
Ez a tavaly is használt 16N1-5-ös porlasztó. Majd lecseréltem a komplett porlasztót egy tutira hibátlan 16N1-6-os porlasztóra,a jelenség ugyan az!
Ezután (jobb ötlet híján) kicseréltem az 50-es főfúvókát 70-re és egyből megjavúlt!! Alapjáratot,viszont csak úgy tudtam beállítani,hogy a benzin-levegő csavart csak fél fordulattal tekerem ki(tehát több benzin,kevesebb levegő),a belső végállásból! A tű középen van! Értelem szerűen a porlasztót többször kimostam,átfújattam és a benzinszintet is többször ellenőriztem!
Az aggályom csak az,hogy mennyit fog fogyasztani,illetve,miért igényel ennyi benzint?!
Menet közben nem dadog le,nem füstöl látványosan,tehát nem kap sok benzint,mindet felhasználja és úgy megy,mint akit seggbe rúgtak! :-)
Üdv;Zsolt
|
legaborgo
Örülök, hogy sikerült a művelet. A címem: szilagyi.zsolt@freemail.hu, ide küldhetsz bármit.
"A dugyattyú nagyon könnyen visszament a hengerbe, a gyűrűket alig kellett megnyomni (rugóerő szinte 0) máris becsúszott. Esetleg érdemes cserélni?" Mintha én már magamtól is mondtam volna, hogy 25.000 km után már érdemes lenne újraköszörülni a hengert... legalábbis én biztosan ezt tenném, már csak a dugattyú- és dugattyúgyűrű-kopás miatt is, ugyanis nemcsak a henger, hanem ezek is kopnak, sőt jobban kopnak, és ezeket az alkatrészeket ilyen futásteljesítmény után már csak a henger kiköszörülésével lehet cserélni.
"A henger belső falán semmi perem kopás körömmel sem észlelhető még a felső-alsó holtpontnál sem." Ezt is mondtam, hogy attól, hogy nem látod, illetve ujjal nem érzed a kopást, attól még az ott lehet, és furatmikrométerrel kell meghatározni. Mindenesetre azok alapján, amiket leírtál, ez a henger nagyon kopott lehet, és a dugattyúgyűrűk is ki vannak gyöngülve. Normális körülmények között a gyűrűk olyan erősek, hogy két ujjal elég összenyomni őket, és még a magamfajta rutinosabb szerelőnek sem megy mindig könnyen a henger felhúzása. Fúrasd fel a hengert, így lesz teljes a felújítás.
"Sajnos az alapjárat problémám megmaradt." Ennek viszont már nem örülök. Az alapjárat instabilitásában (lefulladásban) nagy szerepe lehet az elégtelen kompressziónak, viszont a felpörgés kifejezetten üzemanyagszegény keverékre utal, ahogy azt már mondtam. Most, ha a munkád kifogástalan volt, akkor a hamislevegő-beszívást, vagyis a levegő-túldúsulást elvileg kizárhatjuk (hacsak nem a porlasztófelfogatásnál van némi gebasz, mondjuk az, hogy elhúzódott a porlasztókarima, és nem tökéletes a tömítés), tehát marad az a lehetőség, hogy kevés benzinhez jut a motor. Végig kell nézni a benzin útját, a benzincsaptól a keverőtérig (a levegőszabályozó tolattyú előtti rész).
"Ugyan ezt a szerelő kimosta a 10 évig benne álló trutyiból, de talán nem lett tökéletes." Küldd el postán, majd én kipucolom és beállítom neked úgy, ahogy kell.
"Egy öreg szaki azt mondta, hogy van amikor ki sem lehet mosni az alapjárati gáz és levegő részét, így kell venni egy másikat." Ilyen a mesében sincsen. Nem létezik olyan karburátorzug és olyan szennyeződés, amelyet ne lehetne kitisztítani és lepucolni, csak idő és türelem kérdése. A porlasztó klasszikus elszennyeződési problémája az, hogy a használatlan, félrelökött motornál a teli úszóházból a benzin idővel elpárolog, viszont a hozzákevert kenőolaj ott marad, és ez megszáradva, a porral együtt kemény, nehezen eltávolítható (de eltávolítható!) réteget alkot. Ez sok zavart okozhat (például egyszer régen napokig nem jöttem rá, hogy egy sok évig álló MZ főfúvókájának keresztmetszete annyira leszűkült, hogy már a 10 baros sűrített levegővel is hiába fúvattam - azt hittem, tiszta, közben 0,9 mm helyett max. 0,7 lehetett a belső átmérője, végül aztán hegesztőfúvóka-tisztító készlettel kellett végére járnom a bajnak), de az is előfordul, hogy bizonyos motorszerelő-géniuszok szándékosan tömnek be lyukakat a porlasztón, mert ott folyik a benzin. Ahelyett, hogy a benzinszintet csökkentetnék, ugye... Hát erről meg a Rácz Norbi tudna mesélni.
Mellesleg, amit az öreg mond, azért is marhaság, mert az üresjárati rendszerben csak az üresjárati fúvókában, illetve a fölötte elhelyezkedő üresjárati furatban folyik át benzin. Ebből következően eldugulni is csak ezek tudnak, és az üresjárati fúvóka, ha menthetlenül eltömődne, akkor végszükség esetén cserélhető, a furaton meg látod, ha el van dugulva, és könnyen ki lehet tisztítani. A rendszer többi részében csak tiszta, a légszűrő által megszűrt levegő áramlik. Így aztán nekem sincs (és nem is kell hogy legyen) különleges tisztítási módszerem mindezekre.
"Sőt el kezdtem tekergetni az előbb említett csavarokat szinte semmi nem változott sokáig egyszer csak leállt a motor, most meg be sem tudom indítani." Ez is azt a gyanút erősíti, hogy a porlasztó még mindig el van dugulva.
|
Zsoel
Még tegnap sikeresen összeraktam a motort. Köszönöm mégegyszer a segítséget! A leírásodhoz egy-két megjegyzést - kiegészítést írtam, majd egy word fájlban elküldöm neked, ha megadod az email címed. Egy amatőr tapasztalata.:)
A dugyattyú nagyon könnyen visszament a hengerbe, a gyűrűket alig kellett megnyomni (rugóerő szinte 0) máris becsúszott. Esetleg érdemes cserélni? A henger belső falán semmi perem kopás körömmel sem észlelhető még a felső-alsó holtpontnál sem.
Sajnos az alapjárat problémám megmaradt. Bemelegedett állapotban felpörög a gáz (visszatolt hidegindító mellett) és lefullad, mint akinek elfogyott a benzine. Így a porlasztó szétszedése a következő munkafázis. Ugyan ezt a szerelő kimosta a 10 évig benne álló trutyiból, de talán nem lett tökéletes. Egy öreg szaki azt mondta, hogy van amikor ki sem lehet mosni az alapjárati gáz és levegő részét, így kell venni egy másikat. Neked milyen javaslatod van a tisztításra?
Sőt el kezdtem tekergetni az előbb említett csavarokat szinte semmi nem változott sokáig egyszer csak leállt a motor, most meg be sem tudom indítani.
|
csimpusz
Köszönjük, viszont! :)
|
legaborgo
Mivel a szimering a fedélnek majdnem a lehető legkülsőbb pontján van, úgy véltem, magától értetődő, hogy a "befelé" a blokk irányát jelenti. A rugónak (azaz a tömítőajaknak) mindig a tömíteni szándékozott tér irányába kell néznie, hogy a nyomás alatt lévő vagy mozgó folyadék/gáz a tömítőélt rászorítsa a tengelyre, ne pedig megemelje.
|
Kellemes Húsvéti Ünnepeket minden Motoros társamnak!!!
|
Zsoel
A bal fedélbe benyomott 20x30x7 -es szimering hogyan álljon. a rugós felével befelé az a blokk irányát jelenti, vagy a fedél fészekbe befelé?
|
legaborgo
Nem, az a retesz különálló, és egy fészekben ül. Néha nem árt cserélni sem, de ha a tiéd még jó, akkor fölösleges bántani.
A főtengelyt csak hidraulikus sajtológéppel lehet szétsajtolni, ezt nem tudod kézi erővel megoldani, és még úgy is bonyolult dolog, mert forgócsúcs meg mikrométerek meg minden nyavalya kell hozzá, hogy újból precízen össze lehessen rakni (a tengelynek egyvonalúnak kell lenni, alig pár százados ütés megengedett).
Egyébként tűgörgők és kosár van a főtengelycsap és a hajtórúdnagyfej között. Ha úgymond "elkopik", ez okozza azt a jellegzetes fémes, csörömpölő hangot, amelyet a motoros köznyelv csak "a motor csörgése" néven nevez. :) Ilyenkor vagy szakműhelyben kell megjavíttatni a főtengelyt, vagy újra kell cserélni.
"A főtengelyt egy kézzel nagyon nehezen tudom forgatni, de kéz kézzel szépen folyamatosan tudom hajtani. Nem nagyon olajoztam be. Ez még jónak számít?" Ezt direkt kiemeltem a leírásban, hogy az új csapágyak és az új szimeringek, meg úgy általában az új tömítéssel való újbóli összeszerelés együttesen kissé "megfogják" a főtengelyt és a váltómű tengelyeit, tehát nem kell automatikusan megijedni a jelenségtől. El kell telnie egy jó időnek, míg a helyzet megint olyan lesz, mint a szétszedés előtt, a már bejáratódott, sőt kopott csapágyakkal stb. Ez egyéni megítélés alá esik, hogy mennyi szorulás számít még jónak, de ha egy kézzel nehezen, kettővel viszont simán meg tudod forgatni a főtengelyt, az elvileg tökéletes. De hangsúlyozom, ezt csak így, látatlanban mondom: majd az első indítási kísérlet fogja megmutatni, mi újság van nálad. :)
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |