Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

2012.04.08. 22:16 Idézet

Zsoel

Köszönöm a válaszod!  Az íves retesztre jól gondoltam először, de nekem meg sem mozdult, úgy nézett ki, mint a tengely része.

A rugó pedig logikus, biztos már este van, azért nem jöttem rá.

A főtengely és a hajtókar nem bontható? Lehet, hogy hülye kérdés. Csak érdekel, hogy a csapágyazása milyen megoldású, nem kopik el?

A főtengelyt egy kézzel nagyon nehezen tudom forgatni, de kéz kézzel szépen folyamatosan tudom hajtani. Nem nagyon olajoztam be. Ez még jónak számít?


2012.04.08. 21:20 Idézet

Beagle

"Én is kellemes húsvétot kívánok mindenkinek! Ja,és sok locsolót! :-)" Köszönöm, főleg az utóbbit. :P

Az az ülést én is láttam, csak... valljuk meg őszintén: elég ócskaság, és kissé túlsúlyos áron méri a gazdája (nem is tudja eladni már egy jó ideje, figyelem, de nem hajlandó lejjebb vinni az árát a lökött), úgyhogy direkt nem ajánlottam a Norbinak. Ebből kb. annyi munka árán lehet ülést csinálni, persze csak viszonylagosan, mint autót a mi Golfunkból. :) Én nem javaslom ezt a Norbertónak, kevés most az ideje, és a meglévő cuccaival is lesz elég munkája, mire motort varázsol belőlük.

A Schwalbéhoz gratulálok! :) Jó munkát, és remélem, majd készítesz és mutatsz pár képet az összeszerelésről, meg persze mesélsz majd róla levélben.


2012.04.08. 21:04 Idézet

legaborgo

Pedig igyekeztem nagyon alapszintűen és részletesen megfogalmazni a dolgokat, úgy, hogy mindenkinek világos legyen - ezek szerint nem jött össze maradéktalanul. :)

A kuplung összeszerelésénél azért vigyázz: ha a szétszedés könnyen ment is, az összerakásnál még érhet meglepetés (remélem, nem fog). Ha valami elugrik, az is kellemetlen, de én ilyenkor inkább mindig a szememet féltem. Úgyhogy csak óvatosan!

Neked a főtengelyreteszt nem kell behelyezned, mivel, ha nem túl laza, és te sem szedted ki, akkor szétszereléskor és azóta is benne kellett hogy maradjon a fészkében. Ez egy íves retesz, amely arra szolgál, hogy a főtengelyre húzott kis hajtókereket elfordulás ellen rögzítse, vagyis hogy a főtengely nyomatékát átvigye (nyírásra van méretezve). Mivel a leírást azoknak készítettem, akik a TELJESEN szétszerelt motort rakják össze, darabokból, ezért ez a pont rád nem vonatkozik.

A váltókar rugója ugye ilyen:

Ezt úgy kell beszerelni, hogy a rugót felhelyezed a berúgótengelyre, úgy, hogy a két fül hátrafelé, illetve "hegyével" lefelé mutasson. Ezután az egyik fület erősen benyomod a képen

az egyik piros nyíllal jelölt helyre, aztán a másikat erővel áthúzod a másik jelölt helyre, és oda nyomod be, tehát a két fül szoruljon meg abban a két "zugban". Használhatsz fogót is, hogy az egyik fület húzd, csak közben a másikat be kell nyomni a helyére. Vigyázz, mert ez is elég balesetveszélyes művelet: ha kiugrik a rugó, a hegyes vége könnyen csúnyán felsérti az ember ujját.

Köszönöm a jókívánságot! :) A húsvét mint olyan, nem akadály, csak most itt van nálunk a barátnőm, tegnap óta, és mivel vele foglalkozom elsősorban, ezért tudtam csak ma felnézni az oldalra. ;)


2012.04.08. 21:03 Idézet

Zsoel!

Kész a Schwalbém,most értem haza vele!  Király lett! :-)

Természetesen el is kezdem az összerakását! :-)

 


2012.04.08. 21:00 Idézet

norok999

A tiedre ilyen nyereg való:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/egyeb/simson_star_ules_lemez_1574594588.html

Igaz,nem ócsó és elég ramaty,de talán menthető darab!

Én is kellemes húsvétot kívánok mindenkinek! Ja,és sok locsolót! :-)


2012.04.08. 20:42 Idézet

norok999

Csakis. Kizárólag olyan ülést vegyél meg, amelyiknek haszna is van, mert nézegetésre megvenni kár. :)


2012.04.08. 20:10 Idézet

Zsoel

Végül is sikerült összeraknom a két blokkfelet. A segítség képed utólag néztem, de enélkül is ment, igaz, hogy van amit 8x is elolvastam, de bennem volt a hiba. De legalább megtanultam melyik a hajtó, melyik a hajtott tengely, első, második fogaskerék...

A főtengelyen nekem két darab hézagoló gyűrű is volt egyik (zéger gyűrű alatt) és a másik oldalon is (az általad említett helyen), ugyanúgy visszatettem őket.

A kuplungtér szerelésénél vagyok. Ez már holnapra marad. Itt elakadtam a főtengely fészkébe helyezzük az íves reteszt (17. pont). Ez mi? És még egy a váltókar rugóját hogyan akasztom be? A többi menni fog.

Tudom Húsvét van. Kellemes Ünnepeket Neked!

Csak ha van kedved és időd akkor válaszolj!


2012.04.08. 19:50 Idézet

Zsoel

Köszönöm szépen a  rátekintést.Egy schwalbe ülésem ugyebár már van ami olyan kemény mint az állat. :) Akkor vadászom tovább.


2012.04.08. 19:32 Idézet

norok999

Hogyne. Az állapot nem rossz, csakhogy ez Schwalbe ülése. :( A Starra ne vedd meg és ne tedd föl, mert nagyon csúnyán mutat rajta, hidd el. Jóval hosszabb, más a formája, és tompa a vége.


2012.04.08. 19:29 Idézet

Zsoel

 

Ha megkérlek meglesnéd nekem ezt a linket?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/ules/simson_ulesek_1571542664.html

 


2012.04.08. 18:27 Idézet

legaborgo

Hát, ha magyar, akkor tényleg nagyon jó áron volt.

A hengertőcsavarok kivételét azért nem írtam, mivel nem is kell őket kivenni. A henger anélkül is lehúzható, illetve a dugattyút is kényelmesen le lehet szerelni a tőcsavarok között is. A tőcsavarokat csak akkor kell kiszedni, ha cseréli őket az ember, vagy a menetet akarja újrametszéssel kicsit kitisztítani rajtuk, esetleg ha nagyon rozsdásak, és meg kell őket pucolni, egyébként nem szükséges. Ezért meg sem fordult a fejemben, hogy leírjam. Viszont örülök, hogy a kuplung könnyen ment; a kezdő szerelők többnyire szívnak vele, szóval akkor te büszke lehetsz magadra. :)

Igen, elfelejtettem, hogy az eredeti közdarab a két kinyomórúd között hengeres. Mivel ez könnyen elveszik, én a magamét egy hasonló méretű golyóval pótoltam. Mellesleg, ez szerintem jobb is, mivel így kisebb felületek súrlódnak egymáson a kiemeléskor.

Ha ez még gyári összeszerelésű blokk volt, ahogy mondod, akkor furcsa, hogy az egyik csavar így túl volt húzva, mivel ott géppel húzták meg őket, egyforma nyomatékkal. Lehet, hogy valaki már utánhúzta (igazából a gépkönyv azt ajánlja, hogy az első x kilométer után után kell húzni minden fő csavart a motoron és a vázon).

Az olajterelő tárcsa nem forog együtt a csapággyal, tehát nyugodtan visszateheted a motorba akkor is, ha kicsit megnyomorgattad. A szerepét így is el fogja látni.

Az kevés, hogy szabad szemmel milyennek látod a hengert. Attól, hogy a felülete szép, még lehet oválisra kopott. 20 mm-rel a felső él alatt meg kell mérni furatmikrométerrel a kopást, és ha a legkisebb és a legnagyobb átmérő közötti eltérés (vagyis az ovalitás) meghaladja a 0,1mm-t, a henger fúrásra szorul. Ugyanígy a dugattyú is kopik, és a két alkatrész együttes kopottsága már komoly teljesítménycsökkenést eredményezhet - új dugattyút pedig ilyenkor már nem szabad beszereléni, mivel nem segít a helyzeten.
A csapágyak sem fognak úgy beállni szinte soha, hogy összeakadjanak a golyók, csak éppen akadozik és zörög futás közben. De hát múltkor azt mondtad, nem, hogy csak az apósodé volt a motor előzőleg, és ő meg nem újított föl rajta semmit.

A zégergyűrűket NEM kell kivenni, amerre kiütötted a csapágyakat, arról kell őket vissza is tenni.

A váltó:

Tanulmányozd hozzá a leírásban foglaltakat is. Igyekeztem olyan egyértelműen leírni az alkatrészek helyzetét, amennyire csak lehetséges.

Ja: a képen a berúgótengely végén még egy másik hézagolótárcsa is van, mivel úgy ítéltem meg, hogy enélkül az összeszerelt motor berúgótengelyének axiális játéka túl nagy. Ezt úgy csináltattam. De alatta a rendes kétlyukó távtartó van.


2012.04.08. 18:05 Idézet

Köszi, Norbi, és természetesen én is neked is és mindenkinek nagyon kellemes ünnepeket kívánok!


2012.04.08. 09:10 Idézet


Minden Motors barátomnak  

Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok  !!!!

2012.04.07. 19:58 Idézet

 

Zsoel

A lendkerék lehúzón magyar származás van feltüntetve. Szép könnyen le is jött.

Szinte már végeztem is ma délután az általad leírtakkal. Talán a 14. ponthoz hozzáírhattad volna, hogy a tőcsavarok kivétele kontrázott anyákkal. De rájöttem magamtól is. A kuplung rugókkal könnyen boldogultam.

A kuplung tengelyben a kinyomógolyó nekem egy nagyon rövid tengelydarab (a két hosszabb mellett). Erre gondoltál?

A blokkfeleket összetartó 10 csavar közül az egyik negyed fordulat után oldott azt hittem beletörik. Nehezen jött szét. A főtengelyen rajta maradt egy csapágy, amitől fél óra múlva váltam meg. A szimering és a csapágy között volt egy olajterelő tárcsa, ami a feszegetés közben deformálódott. Ugyan kikalapáltam, de nem az igazi. Nem nyírja ez a szimeringet forgás közben (a csapágy és a szimering között van)?

Egyébkén szépen néz ki a henger, nem láttam vállat, hordót benne, a főtengelyen sem láttam kopást. A csapágyak szépen gördülnek, de azért kicserélem őket. Nem tudtam eldönteni, hogy generálozták-e valaha a motort és/vagy a csapágyakat szimeringeket. A fogaskerekek is szépek.

A két fél amikor szétvált a fogaskerekek kiestek, remélem a váltót össze tudom rakni a leírásod alapján! Van róla fényképed ahol a helyes fogaskerékhelyzeteket meg lehet figyelni. Van robbantott ábrám, de nem sok mindent tudok kivenni belőle.

A bal félből ki tudtam finoman ütögetni a csapágyakat, de a zéger gyűrűk benne maradtak. Egyáltalán ki kell ezeket vennem?

Holnapra maradt a jobb félben még két csapágy a 6000-es és még egy másik.


2012.04.06. 20:35 Idézet

legaborgo

Na látod! Még olcsóbb is, mint gondoltam. :) (Nyilván mert ezt is szorgos kis sárga kezek készítették el, messze-messze Keleten.)

A csapágylehúzó egy univerzális szerszám, nem kifejezetten a Starhoz való, de vannak olyan feladatok, amelyeknél használható. Létezik két-

és háromkörmös változata is.

Nekem az utóbbi típusú van, ezt szoktam használni olyankor, ha a motor szétszedése után a csapágy a főtengelyen vagy valamelyik tengelyen marad. Jó, ha van, de ha nem, akkor sincs tragédia: a két szembefordított csavarhúzó vagy vágó, esetleg a gyűrű óvatos melegítésével (a tengelyre vigyázzunk!) általában megteszi a magáét.


2012.04.06. 20:02 Idézet

 

Zsoel

Ma úton voltam, próbaképpen Kisteleken egy motoros boltban kértem lendkerék lehúzót. Meglepődtem mert a kisfiókból rögtön előkerült egy példány - 540 Ft-ért. Azért mégegyszer köszönöm! 

A szétszedési leírásodban feltűnt, hogy csapágylehúzó szerszámot említesz. Ez micsoda, enélkül nem megy? Holnapra leszek újra otthon, ha addig még valamit be kell szerezni a művelethez jó lenne tudnom.


2012.04.05. 19:41 Idézet

legaborgo

Szívesen.


2012.04.05. 14:16 Idézet

Zsoel

Nagyon köszönöm a szétszedési leírást, és a lendkeréklehúzó adatait is!


2012.04.05. 11:26 Idézet

legaborgo

Így néz ki a lendkeréklehúzóm:


2012.04.04. 23:30 Idézet

legaborgo

Motor kiemelése (a műveletsor elvégzése előtt célszerű egy 10-15 km-es túrával üzemmelegre járatni a motort, és leereszteni a hajtóműolajat):

  1. Levesszük az oldallemezeket.
  2. A rögzítőanyák oldása után kiemeljük a légszűrőházat, félretesszük, majd eltávolítjuk a benzincsövet, lehúzzuk a porlasztót is, és a vázcsőre fektetjük.
  3. Megoldjuk a kipufogó hollandi anyáját, és levesszük a kipufogókönyököt.
  4. Lecsavarjuk a hajtás műanyag perselyéről a kilométeróra hajlékony tengelyét, és a vázcsőre fektetjük.
  5. A rögzítőcsavarok oldása után levesszük a külső, rácsos motorfedelet, majd eltávolítjuk a ventilátor lapátkerekét.
  6. Kiakasztjuk a tengelykapcsoló-bovdent a kiemelőkarból, és a vázcsőre fektetjük, ezután oldjuk a nagy légterelő motorfedelet tartó csavart, kibújtatjuk a láncvédő gumik csatlakozókörmeit a láncvédőkből, és leemeljük a fedelet.
  7. Dugókulccsal megoldjuk a lendkerékmágnest rögzítő M10×1-es anyát, lecsavarjuk, majd felcsavarozzuk a lendkerékmágnes-lehúzó szerszámot, és segítségével levesszük a lendkerékmágnest.
  8. Oldjuk az alaplapot rögzítő három M5-ös csavart, majd az üresjárásjelző érintkező vezetékét (M4-es anya), levesszük a gyertyapipát, kicsavarjuk a gyújtógyertyát, kibújtatjuk a gyújtókábel-átvezetőt és a lendkerékmágnes vezetéktörzsének gumi átvezetőjét a motorból, és a lendkerékmágnest a vázcsőre fektetjük.
  9. Egy kalapáccsal és egy lapos vágóval visszahajtjuk a lánckerékanya biztosítólemezét, fokozatba tesszük a váltót, lenyomjuk a hátsó féket, és dugókulccsal megoldjuk az anyát. Majd megkeressük a lánc patentszemét, és kombinált vagy csőrös fogóval lepattintjuk a zárólemezt, ezután kihúzzuk a patentszemet, és szétbontjuk a láncot. (A patentszemet gondosan őrizzük meg!)
  10. Oldjuk a hengerfejnél és a légszűrőház mögött lévő motorfelfüggesztő csavarok anyáit, és kihúzzuk a csavarokat.
  11. Az első kerék félrefordítása után előrefelé óvatosan kiemeljük a blokkot a vázból.

 

Motor szétbontása (ha nagyon olajos, sáros, olajiszapos lenne a motor, a szétbontás elkezdése előtt egy alkalmas méretű edényben nagyjából tisztítsuk meg, mert így sokkal komfortosabban tudunk dolgozni, és az összeszerelés előtti tisztítást is megkönnyítjük):

  1. Levesszük a hengerről a hűtőköpenyt
  2. Átlósan oldjuk a hengerfej anyáit, és óvatosan lehúzzuk a hengerfejet a tőcsavarokról.
  3. Még óvatosabban a hengert is lehúzzuk.
  4. Csőrös fogóval kiemeljük a dugattyúszemekből a csapszegrögzítő gyűrűket, és egy megfelelő átmérőjű és hosszúságú tüske segítségével finoman kikocogtatjuk a dugattyúcsapszeget (kerüljük a túl erős ütéseket, mert elgörbülhet a hajtórúd!)
  5. Levesszük a dugattyút (és, ha olyan kivitelű hajtórúd van bent, kiemeljük a kisfejből a tűgörgős kosarat).
  6. Lebontjuk a berúgókart és a sebességváltókart.
  7. Oldjuk a baloldali motorfedelet rögzítő 5 csavart, és fakalapáccsal kocogtatva levesszük a fedelet. (Figyelem: NEM SZABAD a blokk és a fedél közé erőszakolt csavarhúzóval vagy hasonló tárgyakkal feszegetni a fedelet, mert tönkremehet a tömítőfelület! A fakalapácsos ütögetéssel többnyire célt érünk, de ha mégsem, akkor is csak keményfa pálcával szabad megütni a fedelet.)
  8. A fedél levétele után kivesszük a belső váltókapcsolókart, lehúzzuk a berúgókartengelyről  a sebességváltókar csőtengelyét, és levesszük a rugót.
  9. Oldalára fordítjuk a blokkot (kezdő szerelőknél célszerű, ha itt van egy segítő, aki lefogja a motort), és egy kombinált fogóval lenyomva a kuplungnyomó rugók csapjainak fészkét, egy vékonyabb drótdarabbal kilökjük, vagy csőrös fogóval kihúzzuk a kis csapokat, és óvatosan felengedve a csaptartó fészket, levesszük azt, a rugót és a harangot. Ezt megismételjük a másik három esetben is. Vigyázni kell, hogy a fészket lenyomó szerelő keze nagyon stabil legyen, mert ha leugrik a fogó, nemcsak hogy elrepülhetnek az alkatrészek (erős nyomórugókról van szó), hanem a szemünket is kiverhetik.
  10. Leemeljük a nyomólapot, átfordítjuk a blokkot, és a kuplungtengelyből kirázzuk a két kinyomórudat és a kinyomógolyót (kinyomócsapot).
  11. Kiemeljük a négy dörzstárcsát és a három acéltárcsát a kuplungkosárból.
  12. Vágóval és kalapáccsal meglazítjuk a főtengelyen lévő kis hajtókerék anyájának biztosítólemezét, illetve a kuplungtengelyt rögzítő anya biztosítólemezét, majd felülről egy keményfa éket helyezve a két ferde fogaskerék közé, és egy csavarhúzót téve a belső kuplungkosár (menesztő) vastag csapjai közé, ellentartunk, és megoldjuk először a kuplungtengely anyáját, majd az éket alulra áttéve, a kisfogaskerék anyáját is.
  13. Lecsavarjuk az anyákat, levesszük a kisfogaskereket.
  14. Lehúzzuk a menesztőt, levesszük a külső kuplungkosarat, a kosár agya és a tengely közti persellyel és az alatta lévő távtartó tárcsával egyetemben.
  15. Lecsavarjuk a lánckerék anyáját, levesszük a lánckereket, lehúzzuk az alatta lévő acélperselyt.
  16. Kicsavarjuk a blokkfeleket összetartó 10 csavart, és (széthúzó készülék híján) a főtengely jobb oldali tengelyvégére, illetve a hajtó tengely végére réz tuskóval és kalapáccsal felváltva mért rövid, nem túl kemény ütésekkel óvatosan szétkocogtatjuk a blokkfeleket. Normális körülmények között a csapágyaknak és szimeringeknek a házban kell maradniuk.
  17. A blokk szétugrott – ezután eltávolítjuk a belsejét: kihúzzuk a berúgótengelyt, a rugóval és az alátétekkel együtt, úgyszintén az indító fogasív ütközőcsapját. Lehúzzuk a fogaskereket. A kuplung felőli oldalról kiütjük a két tengelyt, vele együtt kijön a léptetővilla is. Legvégül réz tuskóval és kalapáccsal kiütjük a főtengelyt is.
  18. (Ha a főtengelyen vagy a váltómű tengelyein rajta maradtak volna a csapágyak, akkor ezeket le kell feszegetni. Gyárilag lehúzószerszámok vannak hozzájuk, nekünk azonban ilyesmink nincs, tehát a tengelyeket puhafém betétek közt satuba fogjuk, és a belső csapágygyűrűk körbemelegítésével és pl. két szembefordított nagyobb csavarhúzó vagy laposvágó segítségével felfeszegetjük annyira, hogy a csapágylehúzó körme aláférjen, utána ezzel a szerszámmal szépen lehúzzuk.)
  19. Csavarhúzóval kiemeljük a főtengelyszimeringeket, leszereljük a két külső fém szimeringházat, kiütjük belőlük a szimeringet; ugyanígy a baloldali motorfedél fészkéből is csavarhúzóval kell kifeszíteni. A hézagolótárcsákat és a négyágú olajterelő tárcsát kivesszük: gondosan meg kell jegyezni, melyik hol volt, és az összeszereléskor ugyanoda kell visszatenni.
  20. Rezsón felmelegítjük először a baloldali motorfelet kb. 80°C-ra, a váltó felőli oldalával lefelé fordítjuk, és megfelelő tüske segítségével kiütjük belőle a három csapágyat.
  21. Ezután a jobboldali motorfelet is felmelegítjük, hasonlóképpen kiütjük a főtengely- és a lánckeréktengely-csapágyat. A kis, 6000 jelű golyóscsapágy kivételéhez speciális célszerszám kellene, de én úgy szoktam megoldani, hogy L alakban meghajlítok egy 150 mm körüli, 8-as köracéldarabot úgy, hogy a hajlított rész, a köröm kb. 10 mm-t tegyen ki. Ezt ék alakban megköszörülöm, hogy aláférjen a csapágynak. A hosszú szárra ráfűzök egy középen kifúrt, nagyobb méretű fémdarabot (pl. egy 150×50×50 mm-es acélhasábot, vagy egy hasonló hosszúságú, 60-as átmérőjú köracéldarabot – lényeg az, hogy elég nehéz, súlyos darab legyen, hogy legyen neki „húzása”), majd a szár végére hegesztek valami „ütközőt”, mondjuk egy M10-es anyát. Ezután befűzöm a csapágy alá a köszörült körmöt (a blokk természetesen még meleg állapotban van!), és a hasábbal elkezdem kocogtatni az ütközőt. Néhány kísérlet után a körmöt áthelyezem az átellenes oldalra, hogy nehogy megfeszüljön a csapágy a fészekben, és ott folytatom a rángatást. A kellően meleg blokkfélnél általában nagyon könnyen ki szokott jönni a csapágy. De van egy olyan módszer is, hogy kenyérbelet kell tömködni a csapágy belső gyűrűjébe, aztán egy, a gyűrű belső átmérőjével majdnem megegyező méretű köracéldarabbal kalapáccsal ütögetni kell, majd megint kenyérbél, megint ütögetés stb. A kenyérbél behatol a csapágy alá, és a folyamatos tömörödés miatt egy idő után kinyomja a helyéről azt. Én még sosem próbáltam, és elég faramuci eljárásnak tartom – de állítólag működik.

És ezzel kész a mutatvány - a többi, vagyis az összeszerelés már megegyezik azzal, amit múltkor részletesen leírtam. Ismételten kiemelem az összeszerelés előtti gondos tisztítást és ellenőrzést: mindent nézz át, mielőtt az új csapágyakat és szimeringeket beszerelnéd. Jó munkát!


[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?