|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
legaborgo
Nem sértődtem meg. :) Csak arra akartam rámutatni, hogy van egy pont, amelynél "kevésbé részletesen" nem tudom leírni a dolgokat, hiszen akkor az egésznek nem lenne semmi értelme, mivel nem lenne a hasznodra sem neked, sem másnak.
Ja, és nem kapok frászt senkinek a hozzászólásaitól sem, nyugalom. Csak írd nyugodtan a dolgokat úgy, ahogy gondolod, mindenből igyekszem kihámozni a mondanivalót. :)
|
Zsoel
Félre ne értsd! Nem akarlak megsérteni, tudom, hogy precíz vagy. Az én szakszerűtlen hozzászólásaimtól frászt kaphatsz.
Természetesen az adat jó lesz holnap reggel is.
|
legaborgo
"Nem kell túl részletes, de a sorrend fontos lehet számomra." Ez így nem megy, mert vagy leírom rendesen, mit kell csinálni, vagy nem írok semmit: a kettő között nincs más lehetőség, ugyanis eleve nem írom le részletesebben a dolgokat, mint ahogy a gyakorlatban kivitelezhetőek (tekintve, hogy elég sokszor szedtem már szét ilyen motort, tudom, hogy mit beszélek).
A lehúzó méreteit sajnos nem tudom, de amúgy nem egy nagy kunszt, fillérekért lehet kapni a motorosboltban. Az enyémet az apukám csináltatta, még valamikor 1977 körül, miután megvette, szóval ez is önmagában egy ereklye számomra. :) A menetek amúgy metrikusak a Starnál. Ebben a lehúzóban egy sima M10-es csavar van, a lehúzó felső részén talán 24-es lapolás van, a menet meg mintha 28×1,5-es lenne, de nem emlékszem. Holnap reggel lerajzolom, oké?
|
Zsoel
Szeretném megpróbálni!
A leírással nem kell sietned, mert szombat előtt nem fogok hozzá. Viszont nagyon köszönöm a fáradozásod. Nem kell túl részletes, de a sorrend fontos lehet számomra.
A lehúzónak tudod a méretét (átmérő-menetes rész) szabványos gondolom vagy nem is metrikus menetű? Ennek az adatát viszont megpróbálhatnád gyorsabban elküldeni. Ha nem kapok addig, megpróbálnám csavarból, vagy inkább vízvezeték szerelvényből elkészíteni.
|
legaborgo
Az nem generátor, hanem lendkerékmágnes. A lendkereket az M10×1-es anya alatt pedig nem fogja semmi, "csak" a kúp, ugyanis kúpos illesztéssel (íves retesz biztosítása által) van a főtengelyre rögzítve. Ezt viszont lehúzószerszám nélkül roncsolásmentesen nem tudod oldani.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_UNIVERZALIS_LENDKEREK_LEHUZO_SZERSZAM.php
De akkor most mégis megcsinálod a szétszedést saját kútfőből? Mert ha nem kell a leírás, akkor fölöslegesen nem bajmolódok vele, mivel van más dolgom is elég.
|
Zsoel
Hozzáfogtam a szétszedéshez. Eddig nem kellett megbontottanom a generátor részt, mert a teljes lámpabúrában szedtem szét az elektromos rendszert.
A turbó szélkerék simán lejött, az alatta levő csavar oldására is rájöttem, de a generátor mágnese annyira rá van gyógyulva a tengelyre, hogy meg se mozdul.Ffogja ezt még valami?
|
legaborgo
"Ha a kuplung csapágy marad, akkor azt nem kell szétszedni?" Nem. De ~25 000 km után én már helyénvalónak érezném a cserét. Minél kisebb egy motor (és ezzel együtt a csapágyai), annál kevesebb kilométert bír generálozás nélkül. Sőt, 25 ezer km után már a henger is bőven megérett az újrafúrásra, abban is biztos lehetsz.
|
Csapágyakat is veszek, de csak akkor cserélnék, ha az állapotuk igényli.
Ha a kuplung csapágy marad, akkor azt nem kell szétszedni?
A szétszedésben is örülök, hogy segítesz a leírásod főleg az összerakást részletezi.
Persze, ha a szerelővel megegyezek, akkor már mindent cserélek. A kilométer számláló 22 ezret mutat, volt idő, hogy nem mutatott, de 27-nél nem lehet benne több.
|
legaborgo
A főtengelyszimeringek cseréjét ennél a motornál nem lehet a helyén elvégezni, mivel azok belül, a csapágyak túlsó oldalán helyezkednek el. Sajnos ehhez muszáj kiszerelni és szétbontani a motort, annyira, hogy a főtengelyt ki lehessen venni. A hajtóműolaj elfogyása általában tömítésproblémát jelez, de a lánckeréknél, illetve a főtengelynél lévő külső szimeringek rossz állapota miatt is előfordulhat ez (ezt a két szimeringet a motor beszerelt állapotában is ki lehet cserélni, de ha már egyszer szétszedet, akkor egyszerűbb a satupadon megcsinálni).
Még mindig nem mondtad, hogy akkor hogy döntöttél: teljes csapágycserét is tervezel, avagy eltökélt szándékod, hogy azokat nem bántod, vagy pedig majd attól függ, hogyha meglátod, milyen állapotban vannak? Ez azért lényeges kérdés, mert ha a csapágyak maradnak, akkor a kuplungszerkezetet nem kell szétszedni, ami kezdő szerelők esetén komoly fegyvertényt jelent.
Most nem érek rá erre, de este majd leírom, hogy hogyan kell kiszerelni és szétbontani a motort.
|
Zsoel
A motor összeszerelési leírásodat részletesen tanulmányoztam.
Ha a szerelővel elfogadható időpontban nem tudok megegyezni, akkor hozzáfognék a főtengely szimering cseréjéhez. Ezen kívül van még olyan szimering, ami felelős lehet a levegő problémához, hajtóműolaj fogyasztáshoz. Mondjuk olajfogyást nem tapasztaltam, a lánckeréknél sem.
Megköszönném, ha leírnád, hogy te hogyan végeznéd el a cserét. Talán még "lábon" (nem kiszerelve a blokkot, békén hagyva a hengert) is elvégezhető lenne?
|
legaborgo
Semmi gond. :) Mikor elkezdtem írni a választ, még nem volt a második bejegyzésed, közben meg elmentem a gép elől, úgyhogy nem láttam, hogy közben észrevetted.
|
legaborgo
Ott van a hátulján, direkt lefényképeztem azt is. :) RR Max Racing. Legalábbis gondolom, hogy ez a neve, mivel más felirat nincs rajta. Szerintem ma sem kerülhet többe 7-8 ezernél, és egy ilyen kategóriájú sisak untig megfelel a Starra. A szemet elég jól védi, nem is túl zajos, könnyen becsatolható, 45-50 km/h-s utazósebességhez ideális. Amikor hideg van (tehát durván az átlászó plexi viselésével megegyező időszakban), még egy símaszkot is szoktam a sisak alá venni, ami nagyon hasznos tud lenni, mert véd a hideg és a szél ellen.
|
Zsoel
Látom, hogy Max Racing. Bocs!
|
Zsoel
Köszönöm a sisak bemutatót! Sajnos nekem plexi nélküli kiskőrösi van, és bevallom hidegben - melegben jól jönne védelem.
Neked milyen márkájú a jelenlegi sisakod?
|
norok999
Nincs mit, én is örülök, hogy találkoztunk és dumáltunk kicsit, meg köszönöm a halacskát, pénteken elfogyasztjuk. :P Biztos máskor is rá fogok érni, csak előtte szólj ugyanígy pár nappal, mert akkor úgy alakítom a dolgokat.
Szintén örülök, hogy jól megy a motor! Bízom benne, hogy a másik vázban már nem fog annyira rázni.
Kár azért az ülésért... elég szemétség volt az eladó részéről. :( De te is elcseszted, mert ennyi pénzért (800 Ft) akár azon nyomban megvehetted volna tőle. Ennyit még egy vacak, rozsdás, de menthető ülés is megért volna. Most aztán valaki jól járt vele, és röhög a markába. Ez a Gyula-féle messze nem olyan jó: több helyen is ki van hegesztve, ráadásul a pumpatartó vályú elején rosszul, mert egy az egyben behegesztettek oda egy lemezlapot, de nem alakították ki rajta a pumpa felfogatására szolgáló csúcsot. Meg a gumibabák elhelyzésére szolgáló furatok is mocskosul nem ott vannak, ahol kellene. Összevissza toldozták-foldozták ezt az ülést, ezzel nem leszel kint a vízből: ha a gumik nem ülnek be pontosan a helyükre, az megint komoly merénylet lesz a hátsó feled ellen, ezt az egyet elhiheted nekem. Tehát én ezt az ócskaságot nem ajánlom neked megvételre, főleg nem ennyiért (4000 vagy mennyi?) Inkább várj még egy kicsit, amíg megint lesz valami használható darab.
|
velorexi
Amíg folyékony állapotú ez a tömítőanyag, addig benzines folttisztítóval vagy nitrohígítóval oldható. Ecsettel közvetlenül fel kell hordani, és aztán az oldószerbe áztatott ruhával letörölni a felületeket. Miután megszilárdult (szabad levegőn köt meg, kb. egy óra alatt rugalmassá válik), akkor már nem oldja semmi, legalábbis én még nem találkoztam azzal az oldószerrel, amelyik reakcióba lépett volna vele. A tömített felületeket szétbontás után tehát csak mechanikai módon (óvatos drótkorongozás, még óvatosabb kaparás stb.) lehet megtisztítani. Ha többször használja az ember, nem csak egy motorhoz, akkor csakis a nagy tubust érdemes megvenni, mivel majdnem négyszer több cucc van benne, de csak 4-500 Ft-tal kerül többe. A nagy tubus olyan 1800-2000 Ft lehet, a kicsi meg 1300-1400. A tubus végét használat után mindig alaposan törölgesd le, és utána a lyukat dugd be pl. egy hosszabb szöggel, mert különben beleköt a kinyomócsőrbe az anyag!
Csapágyrögzítőből legjobb a Loctite (szerintem), de a kicsit drágább csapágyrögzítők is elég megbízhatóak (a legolcsóbbakat persze jó elkerülni). A ragasztandó felületeket (a csapágy külső gyűrűjének palástját és a csapágyfészket) alaposan meg kell tisztítani a zsírtól, szennyeződéstől (lehet kapni Loctite 7063 tiszítótspray-t, azzal a legegyszerűbb tisztítani, de a tiszta ecset vagy rongy, és a foltbenzin vagy a nitrohigító, tehát valami agresszívebb oldószer is használható erre a célra), majd vékonyan fel kell vinni a csapágygyűrűre körbe egy csík ragasztószert, lehetőleg a beszerelni kívánt oldal sarkánál, hogy a befelé nyomuló csapágy mintegy végigkenje maga előtt az utat. Szétszedéskor többnyire gyengéd kalapácsütésekkel, nem olyan simán, de magától is kijön a csapágy (ne közvetlenül üsd, hanem réztüske közbeiktatásával), de ha igazán szakszerű akarsz lenni, és nagyon ráérsz pepecselni, akkor felmelegíted előtte az öntvényházat, az biztosabb módszer.
|
legaborgo
Én ilyet használok jelenleg:
2009. júliusában vettem, 7000 forintért. Elég olcsó árkategória, de hozzá képest tűrhető minőségű (eddig csak az ajakvédő gumi szakadt le róla, amúgy semmi baja, pedig sokat használom, meg nem vitrinbe teszem használat után, hanem verődik ide-oda). Járt hozzá egy tartózsák is, meg némi felár ellenében egy sötétített üveg: novembertől áprilisig az átlátszó plexit használom, áprilistől novemberig meg a sötétítettet. Szerintem elég konzervatív formája van, tehát nem feltűnő a Staron, egyébként pedig kényelmes, jól illeszkedik a fejre, párnázott, a szél sem nagyon zúg benne kismotoron, az üvege pedig felhajtható. De amúgy előtte én is apukám jó öreg kiskőrösijét (ugyanilyen, csak világoskék színben)
gyúrtam, amíg a plexije végleg le nem repedt (ez egy állvédős kivitel), azelőtt meg nagybátyám szintén Kiskőrösi sisakját (ehhez hasonló fazon, csak az ellenzője fekete, amúgy meg teljesen világoskék)
Sosem volt gond egyikkel sem, még csak az emberek sem mutogattak rám ujjal, csak nagybátyám ismét motorozni kezdett, és visszakérte az övét, apukáméról meg lerepedt a plexi, és akkor vettem ezt az újat. A rendőrök nagy ívben tesznek rá, milyen sisakot viselsz, csak szabályos motoros-bukósisak legyen (tehát ne pl. második világháborús rohambili, meg hasonlók), és legyen bekapcsolva, mikor motorozol. A többi nem izgatja őket.
|
Zsoel
Bocs a hibákért. :D Nem együtt akart lenni hanem egyet. :) ,valobam (valóban)
|
Zsoel
Szerencsésen hazaértem,viszonyleg elég hamar.Anyukám szoban tartott egyfolytában azért tudtalak csak kicsit késve megcsörgetni.Nem volt semmi zűr,de teljesen lezsibbadtam. :)Nem tudom mi lehet ennek az oka,pedig visszafelé már nem huztam annyira.Örülök,hogy tudtál rám szakitani időt és hogy beszélgettünk együtt.Remélem erre máskor is tudunk majd időt szakitani a nagy elfoglaltságok miatt.
A piros vázat megnéztem,és valobam a tábla mellett jobb oldalt volt az alvázszám,de tényleg jo vastagon volt festve.Alig lehett látni.De ha a csekk a fontos akkor nem variálok semmit.
A leendőbeli ülésemtől meg majdnem felrobantam,még mindig tart a méreg.Most kapttam az eladotól a levelet,hogy nemrég járt nála egy érdeklődő és mindnet elvitt.PEDIG direkt szoltam neki,hogy mindneféleképpen kell,de ugy itélte meg a személyes átvétel előrébb valo.Na ennyit a bizalomról.Jol megjártam.Most megint vadászhatok,vagy marad a Gyula ülése.Felteszem a képet lesd meg szerinted megéri-e az árát. :
http://kepfeltoltes.hu/view/120403/20120402207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
legaborgo
A kiskörösi sisakkal kapcsolatban én annyit tudok neked mondani hogy nagyon sokat használtam,és nem zavart senkit sem.De hozzátenném nagyon kínos helyzeteket váltott ki mikor mentem melozni és a buszmegáloban megláttak :D .Sok más kolléga is star-al jár és jopárnak is ilyen sisakja van, és én is megmosolyogtam.A CSAJOKNAK NAGYON TETSZETT :) Huu de büszkén mosolyogtam benne mikor visszamosolyogtak. :DNEm is beszélve az enyémen nem volt plexi mert eltöröttt,saját magam barkácsoltam rá egyet,nagyon jol sikerült,de kicsit huzatos.Véleményem szerint nyugodtan használd,én is apukámtól örökölte meg és volt rá jopár példa,hogy apukámat fellökték és burult elég szépeket.Meglehetősen sokat védett a sisak vagy talán a szerencsének köszönheti.Mindenesetre vannak rajta emlék jelek.
|
Zsoel
Az általad használt tömítőpaszta bontáskor hogyan viselkedik? Mechanikusan kell eltávolítani (kaparás, csiszolás, drótkorong), vagy van valamilyen praktikus folyékony oldószer esetleg, amig használsz? Illetve mennyibe kerül egy mekkora tubus? :-) Ugyanis a neten hírdetett számon a kontaktembert nem tudtam elérni.
A csapágyragasztót hogyan célszerű használni, és milyen márkájút? Szétszedéskor fel kell melegíteni, és akkor könnyebben enged, vagy simán ki lehet kalapálni hidegen is?
Köszi.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |