|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
legaborgo
Így néz ki a lendkeréklehúzóm:

|
legaborgo
Motor kiemelése (a műveletsor elvégzése előtt célszerű egy 10-15 km-es túrával üzemmelegre járatni a motort, és leereszteni a hajtóműolajat):
-
Levesszük az oldallemezeket.
-
A rögzítőanyák oldása után kiemeljük a légszűrőházat, félretesszük, majd eltávolítjuk a benzincsövet, lehúzzuk a porlasztót is, és a vázcsőre fektetjük.
-
Megoldjuk a kipufogó hollandi anyáját, és levesszük a kipufogókönyököt.
-
Lecsavarjuk a hajtás műanyag perselyéről a kilométeróra hajlékony tengelyét, és a vázcsőre fektetjük.
-
A rögzítőcsavarok oldása után levesszük a külső, rácsos motorfedelet, majd eltávolítjuk a ventilátor lapátkerekét.
-
Kiakasztjuk a tengelykapcsoló-bovdent a kiemelőkarból, és a vázcsőre fektetjük, ezután oldjuk a nagy légterelő motorfedelet tartó csavart, kibújtatjuk a láncvédő gumik csatlakozókörmeit a láncvédőkből, és leemeljük a fedelet.
-
Dugókulccsal megoldjuk a lendkerékmágnest rögzítő M10×1-es anyát, lecsavarjuk, majd felcsavarozzuk a lendkerékmágnes-lehúzó szerszámot, és segítségével levesszük a lendkerékmágnest.
-
Oldjuk az alaplapot rögzítő három M5-ös csavart, majd az üresjárásjelző érintkező vezetékét (M4-es anya), levesszük a gyertyapipát, kicsavarjuk a gyújtógyertyát, kibújtatjuk a gyújtókábel-átvezetőt és a lendkerékmágnes vezetéktörzsének gumi átvezetőjét a motorból, és a lendkerékmágnest a vázcsőre fektetjük.
-
Egy kalapáccsal és egy lapos vágóval visszahajtjuk a lánckerékanya biztosítólemezét, fokozatba tesszük a váltót, lenyomjuk a hátsó féket, és dugókulccsal megoldjuk az anyát. Majd megkeressük a lánc patentszemét, és kombinált vagy csőrös fogóval lepattintjuk a zárólemezt, ezután kihúzzuk a patentszemet, és szétbontjuk a láncot. (A patentszemet gondosan őrizzük meg!)
-
Oldjuk a hengerfejnél és a légszűrőház mögött lévő motorfelfüggesztő csavarok anyáit, és kihúzzuk a csavarokat.
-
Az első kerék félrefordítása után előrefelé óvatosan kiemeljük a blokkot a vázból.
Motor szétbontása (ha nagyon olajos, sáros, olajiszapos lenne a motor, a szétbontás elkezdése előtt egy alkalmas méretű edényben nagyjából tisztítsuk meg, mert így sokkal komfortosabban tudunk dolgozni, és az összeszerelés előtti tisztítást is megkönnyítjük):
-
Levesszük a hengerről a hűtőköpenyt
-
Átlósan oldjuk a hengerfej anyáit, és óvatosan lehúzzuk a hengerfejet a tőcsavarokról.
-
Még óvatosabban a hengert is lehúzzuk.
-
Csőrös fogóval kiemeljük a dugattyúszemekből a csapszegrögzítő gyűrűket, és egy megfelelő átmérőjű és hosszúságú tüske segítségével finoman kikocogtatjuk a dugattyúcsapszeget (kerüljük a túl erős ütéseket, mert elgörbülhet a hajtórúd!)
-
Levesszük a dugattyút (és, ha olyan kivitelű hajtórúd van bent, kiemeljük a kisfejből a tűgörgős kosarat).
-
Lebontjuk a berúgókart és a sebességváltókart.
-
Oldjuk a baloldali motorfedelet rögzítő 5 csavart, és fakalapáccsal kocogtatva levesszük a fedelet. (Figyelem: NEM SZABAD a blokk és a fedél közé erőszakolt csavarhúzóval vagy hasonló tárgyakkal feszegetni a fedelet, mert tönkremehet a tömítőfelület! A fakalapácsos ütögetéssel többnyire célt érünk, de ha mégsem, akkor is csak keményfa pálcával szabad megütni a fedelet.)
-
A fedél levétele után kivesszük a belső váltókapcsolókart, lehúzzuk a berúgókartengelyről a sebességváltókar csőtengelyét, és levesszük a rugót.
-
Oldalára fordítjuk a blokkot (kezdő szerelőknél célszerű, ha itt van egy segítő, aki lefogja a motort), és egy kombinált fogóval lenyomva a kuplungnyomó rugók csapjainak fészkét, egy vékonyabb drótdarabbal kilökjük, vagy csőrös fogóval kihúzzuk a kis csapokat, és óvatosan felengedve a csaptartó fészket, levesszük azt, a rugót és a harangot. Ezt megismételjük a másik három esetben is. Vigyázni kell, hogy a fészket lenyomó szerelő keze nagyon stabil legyen, mert ha leugrik a fogó, nemcsak hogy elrepülhetnek az alkatrészek (erős nyomórugókról van szó), hanem a szemünket is kiverhetik.
-
Leemeljük a nyomólapot, átfordítjuk a blokkot, és a kuplungtengelyből kirázzuk a két kinyomórudat és a kinyomógolyót (kinyomócsapot).
-
Kiemeljük a négy dörzstárcsát és a három acéltárcsát a kuplungkosárból.
-
Vágóval és kalapáccsal meglazítjuk a főtengelyen lévő kis hajtókerék anyájának biztosítólemezét, illetve a kuplungtengelyt rögzítő anya biztosítólemezét, majd felülről egy keményfa éket helyezve a két ferde fogaskerék közé, és egy csavarhúzót téve a belső kuplungkosár (menesztő) vastag csapjai közé, ellentartunk, és megoldjuk először a kuplungtengely anyáját, majd az éket alulra áttéve, a kisfogaskerék anyáját is.
-
Lecsavarjuk az anyákat, levesszük a kisfogaskereket.
-
Lehúzzuk a menesztőt, levesszük a külső kuplungkosarat, a kosár agya és a tengely közti persellyel és az alatta lévő távtartó tárcsával egyetemben.
-
Lecsavarjuk a lánckerék anyáját, levesszük a lánckereket, lehúzzuk az alatta lévő acélperselyt.
-
Kicsavarjuk a blokkfeleket összetartó 10 csavart, és (széthúzó készülék híján) a főtengely jobb oldali tengelyvégére, illetve a hajtó tengely végére réz tuskóval és kalapáccsal felváltva mért rövid, nem túl kemény ütésekkel óvatosan szétkocogtatjuk a blokkfeleket. Normális körülmények között a csapágyaknak és szimeringeknek a házban kell maradniuk.
-
A blokk szétugrott – ezután eltávolítjuk a belsejét: kihúzzuk a berúgótengelyt, a rugóval és az alátétekkel együtt, úgyszintén az indító fogasív ütközőcsapját. Lehúzzuk a fogaskereket. A kuplung felőli oldalról kiütjük a két tengelyt, vele együtt kijön a léptetővilla is. Legvégül réz tuskóval és kalapáccsal kiütjük a főtengelyt is.
-
(Ha a főtengelyen vagy a váltómű tengelyein rajta maradtak volna a csapágyak, akkor ezeket le kell feszegetni. Gyárilag lehúzószerszámok vannak hozzájuk, nekünk azonban ilyesmink nincs, tehát a tengelyeket puhafém betétek közt satuba fogjuk, és a belső csapágygyűrűk körbemelegítésével és pl. két szembefordított nagyobb csavarhúzó vagy laposvágó segítségével felfeszegetjük annyira, hogy a csapágylehúzó körme aláférjen, utána ezzel a szerszámmal szépen lehúzzuk.)
-
Csavarhúzóval kiemeljük a főtengelyszimeringeket, leszereljük a két külső fém szimeringházat, kiütjük belőlük a szimeringet; ugyanígy a baloldali motorfedél fészkéből is csavarhúzóval kell kifeszíteni. A hézagolótárcsákat és a négyágú olajterelő tárcsát kivesszük: gondosan meg kell jegyezni, melyik hol volt, és az összeszereléskor ugyanoda kell visszatenni.
-
Rezsón felmelegítjük először a baloldali motorfelet kb. 80°C-ra, a váltó felőli oldalával lefelé fordítjuk, és megfelelő tüske segítségével kiütjük belőle a három csapágyat.
-
Ezután a jobboldali motorfelet is felmelegítjük, hasonlóképpen kiütjük a főtengely- és a lánckeréktengely-csapágyat. A kis, 6000 jelű golyóscsapágy kivételéhez speciális célszerszám kellene, de én úgy szoktam megoldani, hogy L alakban meghajlítok egy 150 mm körüli, 8-as köracéldarabot úgy, hogy a hajlított rész, a köröm kb. 10 mm-t tegyen ki. Ezt ék alakban megköszörülöm, hogy aláférjen a csapágynak. A hosszú szárra ráfűzök egy középen kifúrt, nagyobb méretű fémdarabot (pl. egy 150×50×50 mm-es acélhasábot, vagy egy hasonló hosszúságú, 60-as átmérőjú köracéldarabot – lényeg az, hogy elég nehéz, súlyos darab legyen, hogy legyen neki „húzása”), majd a szár végére hegesztek valami „ütközőt”, mondjuk egy M10-es anyát. Ezután befűzöm a csapágy alá a köszörült körmöt (a blokk természetesen még meleg állapotban van!), és a hasábbal elkezdem kocogtatni az ütközőt. Néhány kísérlet után a körmöt áthelyezem az átellenes oldalra, hogy nehogy megfeszüljön a csapágy a fészekben, és ott folytatom a rángatást. A kellően meleg blokkfélnél általában nagyon könnyen ki szokott jönni a csapágy. De van egy olyan módszer is, hogy kenyérbelet kell tömködni a csapágy belső gyűrűjébe, aztán egy, a gyűrű belső átmérőjével majdnem megegyező méretű köracéldarabbal kalapáccsal ütögetni kell, majd megint kenyérbél, megint ütögetés stb. A kenyérbél behatol a csapágy alá, és a folyamatos tömörödés miatt egy idő után kinyomja a helyéről azt. Én még sosem próbáltam, és elég faramuci eljárásnak tartom – de állítólag működik.
És ezzel kész a mutatvány - a többi, vagyis az összeszerelés már megegyezik azzal, amit múltkor részletesen leírtam. Ismételten kiemelem az összeszerelés előtti gondos tisztítást és ellenőrzést: mindent nézz át, mielőtt az új csapágyakat és szimeringeket beszerelnéd. Jó munkát!
|
legaborgo
Nem sértődtem meg. :) Csak arra akartam rámutatni, hogy van egy pont, amelynél "kevésbé részletesen" nem tudom leírni a dolgokat, hiszen akkor az egésznek nem lenne semmi értelme, mivel nem lenne a hasznodra sem neked, sem másnak.
Ja, és nem kapok frászt senkinek a hozzászólásaitól sem, nyugalom. Csak írd nyugodtan a dolgokat úgy, ahogy gondolod, mindenből igyekszem kihámozni a mondanivalót. :)
|
Zsoel
Félre ne értsd! Nem akarlak megsérteni, tudom, hogy precíz vagy. Az én szakszerűtlen hozzászólásaimtól frászt kaphatsz.
Természetesen az adat jó lesz holnap reggel is.
|
legaborgo
"Nem kell túl részletes, de a sorrend fontos lehet számomra." Ez így nem megy, mert vagy leírom rendesen, mit kell csinálni, vagy nem írok semmit: a kettő között nincs más lehetőség, ugyanis eleve nem írom le részletesebben a dolgokat, mint ahogy a gyakorlatban kivitelezhetőek (tekintve, hogy elég sokszor szedtem már szét ilyen motort, tudom, hogy mit beszélek).
A lehúzó méreteit sajnos nem tudom, de amúgy nem egy nagy kunszt, fillérekért lehet kapni a motorosboltban. Az enyémet az apukám csináltatta, még valamikor 1977 körül, miután megvette, szóval ez is önmagában egy ereklye számomra. :) A menetek amúgy metrikusak a Starnál. Ebben a lehúzóban egy sima M10-es csavar van, a lehúzó felső részén talán 24-es lapolás van, a menet meg mintha 28×1,5-es lenne, de nem emlékszem. Holnap reggel lerajzolom, oké?
|
Zsoel
Szeretném megpróbálni!
A leírással nem kell sietned, mert szombat előtt nem fogok hozzá. Viszont nagyon köszönöm a fáradozásod. Nem kell túl részletes, de a sorrend fontos lehet számomra.
A lehúzónak tudod a méretét (átmérő-menetes rész) szabványos gondolom vagy nem is metrikus menetű? Ennek az adatát viszont megpróbálhatnád gyorsabban elküldeni. Ha nem kapok addig, megpróbálnám csavarból, vagy inkább vízvezeték szerelvényből elkészíteni.
|
legaborgo
Az nem generátor, hanem lendkerékmágnes. A lendkereket az M10×1-es anya alatt pedig nem fogja semmi, "csak" a kúp, ugyanis kúpos illesztéssel (íves retesz biztosítása által) van a főtengelyre rögzítve. Ezt viszont lehúzószerszám nélkül roncsolásmentesen nem tudod oldani.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_UNIVERZALIS_LENDKEREK_LEHUZO_SZERSZAM.php
De akkor most mégis megcsinálod a szétszedést saját kútfőből? Mert ha nem kell a leírás, akkor fölöslegesen nem bajmolódok vele, mivel van más dolgom is elég.
|
Zsoel
Hozzáfogtam a szétszedéshez. Eddig nem kellett megbontottanom a generátor részt, mert a teljes lámpabúrában szedtem szét az elektromos rendszert.
A turbó szélkerék simán lejött, az alatta levő csavar oldására is rájöttem, de a generátor mágnese annyira rá van gyógyulva a tengelyre, hogy meg se mozdul.Ffogja ezt még valami?
|
legaborgo
"Ha a kuplung csapágy marad, akkor azt nem kell szétszedni?" Nem. De ~25 000 km után én már helyénvalónak érezném a cserét. Minél kisebb egy motor (és ezzel együtt a csapágyai), annál kevesebb kilométert bír generálozás nélkül. Sőt, 25 ezer km után már a henger is bőven megérett az újrafúrásra, abban is biztos lehetsz.
|
Csapágyakat is veszek, de csak akkor cserélnék, ha az állapotuk igényli.
Ha a kuplung csapágy marad, akkor azt nem kell szétszedni?
A szétszedésben is örülök, hogy segítesz a leírásod főleg az összerakást részletezi.
Persze, ha a szerelővel megegyezek, akkor már mindent cserélek. A kilométer számláló 22 ezret mutat, volt idő, hogy nem mutatott, de 27-nél nem lehet benne több.
|
legaborgo
A főtengelyszimeringek cseréjét ennél a motornál nem lehet a helyén elvégezni, mivel azok belül, a csapágyak túlsó oldalán helyezkednek el. Sajnos ehhez muszáj kiszerelni és szétbontani a motort, annyira, hogy a főtengelyt ki lehessen venni. A hajtóműolaj elfogyása általában tömítésproblémát jelez, de a lánckeréknél, illetve a főtengelynél lévő külső szimeringek rossz állapota miatt is előfordulhat ez (ezt a két szimeringet a motor beszerelt állapotában is ki lehet cserélni, de ha már egyszer szétszedet, akkor egyszerűbb a satupadon megcsinálni).
Még mindig nem mondtad, hogy akkor hogy döntöttél: teljes csapágycserét is tervezel, avagy eltökélt szándékod, hogy azokat nem bántod, vagy pedig majd attól függ, hogyha meglátod, milyen állapotban vannak? Ez azért lényeges kérdés, mert ha a csapágyak maradnak, akkor a kuplungszerkezetet nem kell szétszedni, ami kezdő szerelők esetén komoly fegyvertényt jelent.
Most nem érek rá erre, de este majd leírom, hogy hogyan kell kiszerelni és szétbontani a motort.
|
Zsoel
A motor összeszerelési leírásodat részletesen tanulmányoztam.
Ha a szerelővel elfogadható időpontban nem tudok megegyezni, akkor hozzáfognék a főtengely szimering cseréjéhez. Ezen kívül van még olyan szimering, ami felelős lehet a levegő problémához, hajtóműolaj fogyasztáshoz. Mondjuk olajfogyást nem tapasztaltam, a lánckeréknél sem.
Megköszönném, ha leírnád, hogy te hogyan végeznéd el a cserét. Talán még "lábon" (nem kiszerelve a blokkot, békén hagyva a hengert) is elvégezhető lenne?
|
legaborgo
Semmi gond. :) Mikor elkezdtem írni a választ, még nem volt a második bejegyzésed, közben meg elmentem a gép elől, úgyhogy nem láttam, hogy közben észrevetted.
|
legaborgo
Ott van a hátulján, direkt lefényképeztem azt is. :) RR Max Racing. Legalábbis gondolom, hogy ez a neve, mivel más felirat nincs rajta. Szerintem ma sem kerülhet többe 7-8 ezernél, és egy ilyen kategóriájú sisak untig megfelel a Starra. A szemet elég jól védi, nem is túl zajos, könnyen becsatolható, 45-50 km/h-s utazósebességhez ideális. Amikor hideg van (tehát durván az átlászó plexi viselésével megegyező időszakban), még egy símaszkot is szoktam a sisak alá venni, ami nagyon hasznos tud lenni, mert véd a hideg és a szél ellen.
|
Zsoel
Látom, hogy Max Racing. Bocs!
|
Zsoel
Köszönöm a sisak bemutatót! Sajnos nekem plexi nélküli kiskőrösi van, és bevallom hidegben - melegben jól jönne védelem.
Neked milyen márkájú a jelenlegi sisakod?
|
norok999
Nincs mit, én is örülök, hogy találkoztunk és dumáltunk kicsit, meg köszönöm a halacskát, pénteken elfogyasztjuk. :P Biztos máskor is rá fogok érni, csak előtte szólj ugyanígy pár nappal, mert akkor úgy alakítom a dolgokat.
Szintén örülök, hogy jól megy a motor! Bízom benne, hogy a másik vázban már nem fog annyira rázni.
Kár azért az ülésért... elég szemétség volt az eladó részéről. :( De te is elcseszted, mert ennyi pénzért (800 Ft) akár azon nyomban megvehetted volna tőle. Ennyit még egy vacak, rozsdás, de menthető ülés is megért volna. Most aztán valaki jól járt vele, és röhög a markába. Ez a Gyula-féle messze nem olyan jó: több helyen is ki van hegesztve, ráadásul a pumpatartó vályú elején rosszul, mert egy az egyben behegesztettek oda egy lemezlapot, de nem alakították ki rajta a pumpa felfogatására szolgáló csúcsot. Meg a gumibabák elhelyzésére szolgáló furatok is mocskosul nem ott vannak, ahol kellene. Összevissza toldozták-foldozták ezt az ülést, ezzel nem leszel kint a vízből: ha a gumik nem ülnek be pontosan a helyükre, az megint komoly merénylet lesz a hátsó feled ellen, ezt az egyet elhiheted nekem. Tehát én ezt az ócskaságot nem ajánlom neked megvételre, főleg nem ennyiért (4000 vagy mennyi?) Inkább várj még egy kicsit, amíg megint lesz valami használható darab.
|
velorexi
Amíg folyékony állapotú ez a tömítőanyag, addig benzines folttisztítóval vagy nitrohígítóval oldható. Ecsettel közvetlenül fel kell hordani, és aztán az oldószerbe áztatott ruhával letörölni a felületeket. Miután megszilárdult (szabad levegőn köt meg, kb. egy óra alatt rugalmassá válik), akkor már nem oldja semmi, legalábbis én még nem találkoztam azzal az oldószerrel, amelyik reakcióba lépett volna vele. A tömített felületeket szétbontás után tehát csak mechanikai módon (óvatos drótkorongozás, még óvatosabb kaparás stb.) lehet megtisztítani. Ha többször használja az ember, nem csak egy motorhoz, akkor csakis a nagy tubust érdemes megvenni, mivel majdnem négyszer több cucc van benne, de csak 4-500 Ft-tal kerül többe. A nagy tubus olyan 1800-2000 Ft lehet, a kicsi meg 1300-1400. A tubus végét használat után mindig alaposan törölgesd le, és utána a lyukat dugd be pl. egy hosszabb szöggel, mert különben beleköt a kinyomócsőrbe az anyag!
Csapágyrögzítőből legjobb a Loctite (szerintem), de a kicsit drágább csapágyrögzítők is elég megbízhatóak (a legolcsóbbakat persze jó elkerülni). A ragasztandó felületeket (a csapágy külső gyűrűjének palástját és a csapágyfészket) alaposan meg kell tisztítani a zsírtól, szennyeződéstől (lehet kapni Loctite 7063 tiszítótspray-t, azzal a legegyszerűbb tisztítani, de a tiszta ecset vagy rongy, és a foltbenzin vagy a nitrohigító, tehát valami agresszívebb oldószer is használható erre a célra), majd vékonyan fel kell vinni a csapágygyűrűre körbe egy csík ragasztószert, lehetőleg a beszerelni kívánt oldal sarkánál, hogy a befelé nyomuló csapágy mintegy végigkenje maga előtt az utat. Szétszedéskor többnyire gyengéd kalapácsütésekkel, nem olyan simán, de magától is kijön a csapágy (ne közvetlenül üsd, hanem réztüske közbeiktatásával), de ha igazán szakszerű akarsz lenni, és nagyon ráérsz pepecselni, akkor felmelegíted előtte az öntvényházat, az biztosabb módszer.
|
legaborgo
Én ilyet használok jelenleg:



2009. júliusában vettem, 7000 forintért. Elég olcsó árkategória, de hozzá képest tűrhető minőségű (eddig csak az ajakvédő gumi szakadt le róla, amúgy semmi baja, pedig sokat használom, meg nem vitrinbe teszem használat után, hanem verődik ide-oda). Járt hozzá egy tartózsák is, meg némi felár ellenében egy sötétített üveg: novembertől áprilisig az átlátszó plexit használom, áprilistől novemberig meg a sötétítettet. Szerintem elég konzervatív formája van, tehát nem feltűnő a Staron, egyébként pedig kényelmes, jól illeszkedik a fejre, párnázott, a szél sem nagyon zúg benne kismotoron, az üvege pedig felhajtható. De amúgy előtte én is apukám jó öreg kiskőrösijét (ugyanilyen, csak világoskék színben)

gyúrtam, amíg a plexije végleg le nem repedt (ez egy állvédős kivitel), azelőtt meg nagybátyám szintén Kiskőrösi sisakját (ehhez hasonló fazon, csak az ellenzője fekete, amúgy meg teljesen világoskék)

Sosem volt gond egyikkel sem, még csak az emberek sem mutogattak rám ujjal, csak nagybátyám ismét motorozni kezdett, és visszakérte az övét, apukáméról meg lerepedt a plexi, és akkor vettem ezt az újat. A rendőrök nagy ívben tesznek rá, milyen sisakot viselsz, csak szabályos motoros-bukósisak legyen (tehát ne pl. második világháborús rohambili, meg hasonlók), és legyen bekapcsolva, mikor motorozol. A többi nem izgatja őket.
|
Zsoel
Bocs a hibákért. :D Nem együtt akart lenni hanem egyet. :) ,valobam (valóban)
|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
| |