|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
A gáz csatlakozását kiszereltem és jó helyre volt téve a tűtartó lemez. Előzőleg is a kopás alapján próbáltam meghatározni a 3-as 4-es helyen volt és van. Közben meglátogattam a tisztítást végző szerelőt és megnyugtatott, hogy eredeti Star fuvókát tett bele.
A problémámat neki is elmondtam, mármint melegen teljesen visszatolt hidegindítónál felpörög a motor és lefullad. Azt mondta egyértelműen a főtengely szimering. Fals levegőt szív. Szerinte még a gyári szimeringek vannak benne.
Később teszek fel képet a motorról
|
Zsoel
Hát öszinténmegvalva nem nagyon tudok eladni belőle mert már nekem is csak 2-3 darab van belőle!! Az félre van téve egy starba egy a schwalbeba egy meg tartalék ha hirtelen kell!!
Tehát nem nagyí tételre kell gondolni!!
Költözni fogok én is de csak a nyár végén mert albérletre kell gyüjteni oda kint előbb!!Az pedig nem kevés pénz!! Addig itthon rendbe vágom a motorokat remélem sikerül befejeznem őket és nyugodtan letenni őket a garázsba!!! :-D
|
Úgy volt, hogy te is kiköltözködsz, nem? Persze sajnálnám, de meg tudnám érteni, mivel idehaza nem könnyű tisztességes munkából megélni...
A Star összeszerelését kíváncsian várom, remélem, mutatsz majd nekünk valami "dokumentációt" róla! :)
"Viszont egy házbontásnál találtam a pince mélyln zsír új régi békebeli Isolátor gyertyákat!!" Nem adsz el belőlük? :D
|
Gyújtásgyanús a dolog. Az új BERU-féle Isolatort nyugodtan felejtsd el. Amilyen ideális volt a Starhoz a régi "szoci" Isolator, olyan sz@r az új. Alig akar menni vele a motor, ráadásul pillanatok alatt ki is nyírja a gyertyát. A Brisket én inkább Babettához, JAWA-hoz, Pannoniához javaslom, a Starnál tapasztalataim szerint legjobban az NGK B8HS válik be (ez felel meg kb. a 260-280-as hőértéknek). Ha nem a gyertya, akkor még lehetséges a kondenzátor hibája is, vagy akár a gyújtótekercsé is. Elképzelhető még az erejét vesztett mágnes problémaköre is, ámbár a Simson mágnesei elég tartósak. De hát már a legfiatalabb Star is 37 éves, így lassan-lassan sanszossá válik ez a lehetőség is.
|
velorexi
Akkor lehet, nekem is most kéne abbahagynom a szerelést, mivel én most vagyok 29? :))
Viccet félretéve: ezt a motort egyszer kell tisztességesen megcsinálni, és akkor meghálálja. Ezért én mindig azt "erőltetem" inkább, hogy a toldozgatás-foldozgatás helyett mindenki szánjon rá egy kis pénzt, szedje szét a motort, és tegye rendbe, aztán akkor nem nagyon lesz vele utána probléma. Én pl. 1999 nyarán újítottam föl a motoromat, alig 16 évesen, és akkor még azért messze nem konyítottam hozzá annyit, mint most, meg persze rááldozható pénzem sem nagyon volt, spórolnom kellett - mégis össze tudtam hozni annyira, hogy azóta sem volt vele komolyabb gond, pedig legalább 15000 km-t mentem vele 13 év alatt. Egyszer elromlott a töltőberendezés, ezt fél nap alatt megcsináltam. Egyszer letörött a berúgókar vége. Ez amiatt volt, hogy hülye fejjel hónapokra kölcsönadtam a nagybátyámnak hőn szeretett Staromat, amíg az ő Schwalbéja el nem készült, a hídunk meg le volt zárva, nem tudott kocsival munkába menni; aztán először az indítókerék racsniját gyúrta le, amit úgy csinált meg, hogy bent a munkahelyén tudtom és engedélyem nélkül (amit persze sosem adtam volna meg) szétszedette egy kókler, dilettáns, motorgyilkos munkatársával a gépet, az meg persze úgy rakta össze, hogy nem hézagolta ki rendesen a berúgótengely, amely emiatt jobban be tudott csúszni a kelleténél, és csak a ricznizett rész alig háromnegyede állt ki a váltótengelyből - ami aztán szépen le is törött egy idő után, mivel, mea culpa, sajnáltam rá az időt, hogy szétszedjem. Így aztán a tengelyt cserélni kellett. Szintén ennek a kókler f...kalapnak "köszönhettem", hogy nem húzta meg rendesen a kuplungtengely anyáját, és nem is biztosította: az lerázódott, és a tengely "megette" a menesztő agyának a bordáit... (ez volt az egyetlen eset, amikor tolnom kellett hazáig a motort, szerencsére "csak" 5 km-ről). Végül, vélhetően a rossz főtengely miatt, amely már 1999-ben is megérett volna a javításra vagy a cserére, csak nem volt rá pénzem, illetve nem is nagyon tudtam még fölmérni, hogy ez milyen gondokat okozhat, így aztán ez került bele, pedig már akkor is eléggé csörgött, és a vége felé tapasztalható botrányos állapota okozta, hogy a henger és a dugattyú idő előtt elhasználódott. Hát ezek voltak 13 év legkomolyabb eseményei: ezen kívül csak néhány porlasztótisztítás, 1 gyertyacsere, évenkénti gyújtásellenőrzés, néhány izzócsere, két kuplungbovden-csere, kilométeróraspirál-csere, meg 2 vagy 3 defekt volt. De az említett esettől eltekintve soha nem volt olyan, hogy valahonnét ne hozott volna haza. Azért szerintem ez elég tisztességes teljesítmény egy 30-35 éves motor részéről, nem? Én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy a Star a legjobb típus, amely a Simson égisze alatt valaha is született, mert a legsikeresebb Schwalbe típus majd minden előnyét birtokolja, annak hátrányai nélkül. (Nagy marhaság volt részéről, hogy pl. a kényszerléghűtést megszüntette a későbbi modelleken.) Egyszerű, de jól megkonstruált, robusztus, "elpusztíthatatlan" kis gép, amelynek semmiféle négyütemű műanyag kacat nem ér a nyomába, én legalábbis biztosan nem cserélném le mindennapi használatra. Ha körbenézel, a nyolcvanas évek végénél, de inkább a kilencvenes évek elejénél régebbi robogók nemigen futnak már az utakon, míg Star azért szép számmal akad, szerencsére. :) Az enyém például 23-án ünnepelte forgalomba helyezésének 40. évfordulóját. :) Szerencsére megvan a forgalmi engedély és a rendszám (LP 61-08) is - igazi ereklyék!
A hibajelenség leginkább rosszul beállított porlasztóra utal, de lehet kondenzátor- vagy gyújtótekercshiba is, illetve érintkezési elégtelenség. Milyen messze laksz ide (Halászi)? :)
|
Velorexi!
Sajnálom,hogy átnyergelsz egy négyüteműre,hiszen amiket leírtál a kétüteműről (íly módon a Starról is),nos mi éppen ezért szeretjük!
Imádom az "illatát" (mert nekem illat,nem szag)! Egyébként,részben értem,amit mondasz az ismeretlen,randomszerű problémákról,hiszen én is küszködtem vele régebben,de amióta teljes körűen fel lett újítva a blokk és szereztem egy hozzá való porlasztót,azóta semmi gondom nincs vele! :-)
A teleszkóp kérdést,Zsoel barátom már többször kivesézte! Nem hidraulikus,hanem száraz,dörzscsillapítású! Íly módon nincs benne olaj! Ha van türelmed,nézd vissza a régebbi bejegyzéseket,ott Zsoel részletesen leírta a működési elvét és a felújításához szükséges alkatrészeket!
Üdv;Zsolt
|
ssppiikkee
A mai isolator gyertya egy kalap szart nem ér!! Sajnos!! NGK-t használok én azzal tökéletesen müködik!! Én is vettem isolátort de nem vált be!! Viszont egy házbontásnál találtam a pince mélyln zsír új régi békebeli Isolátor gyertyákat!! Na azok igen!! Azokkkal is szépen dödörög a simson!!!
Zsoel!!
Hát párom kinnt van salzburga én még egyenőre itthon!! A starom blokkját holnap rakjuk össze ha minden jól megy hétvégén lesz egy próba inditás is de még kell egy két alkatrész hozzá sajnos!!!! A lemezvillás babettám jövőhéten talán le lesz festve ahoz csak bowden kell meg bowden ház!!!
|
Zsoel!
Még most csináltam egy videót a Star-omról, kép nemsok látszik, de a hangja a lényeg. Nemtudom hogy ennyiből lehet e szűkíteni a hiba forrását, de hátha.
http://youtu.be/tczSguVU4i4
Egyébként cseréltem gyertyát, próbáltam Isolator-t ezzel még be se akar indulni, a legjobb a Brisk N15YC ezzel megy normálisabban és ritkább ez a gond, de így is előfordul.
|
Beagle
Köszi az elérhetőséget. Bár mostanában eléggé komolyan elgondolkodtam azon, hogy "átnyergelek" inkább egy négyüteműre, mert kezdek fáradni a tipikus kétüteműs problémák miatt. Furcsán indul, összevissza mászik az alapjárat, olajszag a ruhámon.
Eszembe jutott egy kérdés: a Star teleszkópjában nincs olaj? Hogyan csillapít?
|
Zsoel
Éppen az olyan hibák miatt hagytam abba a hobbyszerelést, amiket a többiek is (velem együtt) szoktak kérdezni. Elfáradtam a hibák kinyomozásába, és a megoldásába. Azt nem tudtam soha hová tenni, hogy valamit szétszedek, mert rossz, nem találok benne hibát, ezért nem is javítok rajta semmit, aztán mikor összerakom, folyamatosan jól működik. Ezt fejeztem be 29 évesen, aztán talán édesapám Schwalbéján kívül nem is ültem más motoron az elmúlt 10 évben, azon is csak az udvaron, mikor javítás után próbálgattam. A másik apróság meg az, hogy ha nem látom legalább kéthetente a váltót szétszedve, akkor elfelejtem, hogyan kell összerakni. Amikor 3 hete szétszedtem a pótblokkot, még az emléke sem jött elő, hogy belül hogy néz ki gyárilag.
És most megint előjött a kedvenc Simsonos jelenség a Starnál: hidegen egy rúgásra beindul, majd 1 másodpercen belül leáll, aztán többszöri rúgásra indul csak be megint. Menet közben egy darabig mintha kihagyohatna a gyújtás, aztán semmi gond, piros lámpánál szépen megy az alapjárat, aztán egyszer csak leáll. Utána néhány rúgásra újra beindul, és mintha mi sem történt volna, megy tovább. Melegen meg ha leállítom (akár többször is) gáz nélkül kicsi rúgásra is indul, és szépen jár alapjáraton. Porlasztót kitisztítottam, súbert, szivatót és gyertyát utánhúztam, változás semmi.
|
legaborgo
Addig, amíg jól megy a motor, nem kell szétszedni. :) A csapágynak és a főtengelynek jellegzetesen korrogó, csörgő, csilingelő hangja van, ezt így nem tudom leírni, de amíg nem hallod nagyon erősen és feltűnően, vagyis nem ébredsz tudatára, hogy hallod addig úgysem jelent problémát. :)
A gyári porlasztó BVF 16N1-6. Ennek adatai:
Főfúvóka: 50
Tűfúvóka: 215 (két keresztfurattal!)
Üresjárati fúvóka: 35
Indítófúvóka: 60
Részterheléstű jele: 04
Tehát ezek kellenek hozzá. Továbbá egy úszó és egy tűszelep, meg egy új úszóháztömítés. A benzinszintet úgy állítsd be, hogy az úszóházat levéve a szint nagyjából az úszóház hátsó falán lévő felöntés felső élénél legyen. Az üresjárás beállítását oldalt a motorom (1974) felújításánál leírtam, mivel valaki ott kérdezte. Az, hogy a tű helyzete felülről a 4. rovátka, azt jelenti, hogy a kettős tűtartó lap alsó lapjának a felülről számított 4. résben kell lennie (következésképpen a felső lap a 3.-ban lesz). Vigyázz, mert nem mindegy, hogyan áll a tűtartó lemez, különben nem tudod befűzni a bovdent a tolattyúba! Ne feledkezz meg a légszűrőház és a légszűrő alapos kimosásáról, valamint előbbi gondos letömítéséről (falslevegő-szívást elkerülendő) és utóbbi beolajozásáról sem.
"Jelenleg a következő problémáim vannak. Hideg iduláskor még jó az alapjárat (hidegindítóval), de ha felmelegszik a motor (hidegindító vissza majdnem teljesen), akkor alacsony (ha nem adok gázt leáll)." Ez normális. A dúsabb keverékkel hidegen magasabb fordulaton dolgozik a motor. Nyugodtan emeld meg egy kicsit az alapjárati fordulatszámot, azzal ne foglalkozz, ha hidegen magasabb a kelleténél, majd melegen jó lesz. A jól beállított Starnak nem sokáig kell a dúsító úgysem.
"Ha a hidegindítót teljesen visszatolom, akkor rövid időre felpörög a moci és lefullad (gáz mellett is). Ha teljes gázzal indítok nincs benne akkor erő, mint amikor visszaengedem kissé - lehet, hogy ez normális?" Az, hogy maximális fordulaton nincs akkora nyomaték és teljesítmény, mint kicsivel alacsonyabbon, az igen. Nézz csak meg egy nyomatéki vagy teljesítménygörbét. Az már viszont nem, hogy felpörög, aztán meg lehörög a motor. Ez igencsak arra utal, hogy:
a) vagy nem kap elég benzint, és emiatt szegényedik el a keverék, vagy
b) benzint kap, de levegőt is, mégpedig túlontúl sokat, mivel valahol hamis levegőt szív be -> eredmény ugyanaz, a keverék aránya elszegényedik.
Nézd jól át azt a porlasztót.
|
Emlékszem, persze, hogy emlékszem. :) Csak gondoltam, azóta talán már megvan a festék, így tudtad hasznosítani a tartót. Igazából csak azért kérdeztem, mert a kék Starodon a szétbontás előtt egy 1969 Old Motor feliratú "álrendszám" volt, küldtél róla képet. Azt hittem, talán ideiglenesen föltetted a motorra a rendszámtáblatartót. :)
|
Zsoel
Csak a Star blokkja nem volt csak szétszedve a felújítás során. Egy tulajdonosa volt előttem (apósom), aki eléggé megkímélte. De ha a főtengely vagy csapágyak cseréjére utaló jeleket tudsz, akkkor szívesen veszem.
Igazából a porlasztó miatt írok. A kb 12 éves állás miatt ki kellett mosni a tankot és a porlasztót. Ezt egy szerelő végezte, aki egy fuvókát is cserélt benne. Nem tudom, hogy pontosan odaillő alkatrész került-e bele. A porlasztó beállításról a következő linket találtam: https://sites.google.com/site/simsonner/karburator-tudnivalok. Csak az a baj, hogy főleg a 16N3-as típust írja le. Ha tudnál némi támpontot adni, akkor vennék egy porlasztó felújító készletet és belefognék. Ha írtad már a fórumon, akkor kb. add meg, hogy mikor. Csak egyféle minőséget lehet venni a boltokban?
Sajnos a motorblokk levétele miatt a gáz tokoshuzalát is kiszereltem. A visszaszereléskor csak gondolom formán tettem vissza a lemezkét a fuvóka rovátkájába. Most olvastam, hogy felülről a 4. -be kell tenni. Ez mit jelent?
Jelenleg a következő problémáim vannak. Hideg iduláskor még jó az alapjárat (hidegindítóval), de ha felmelegszik a motor (hidegindító vissza majdnem teljesen), akkor alacsony (ha nem adok gázt leáll). Ha a hidegindítót teljesen visszatolom, akkor rövid időre felpörög a moci és lefullad (gáz mellett is). Ha teljes gázzal indítok nincs benne akkor erő, mint amikor visszaengedem kissé - lehet, hogy ez normális?
Előre is kösz!
|
velorexi!
A "keres-kínál" rovatban olvastam,hogy kérnéd a Nagykátai ember elérhetőségét,akinek több Star és Schwalbe alkatrésze van!
Sikerült megtalálnom őt a Szigetszentmiklósi börzén.
Elérhetősége: Barna Péter 2760 Nagykáta István Kir. út 138 Tel:06 20/447 6223
Nyilván nem csak velorexi-nek ajánlom,hanem bárkinek,akinek alkatrészekre van szüksége!!
Üdv;Zsolt
|
Halitomi52!
A gyenge minőségű fotók alapján nem is tűnik túl rossznak!!!
Nézd meg az enyémet (vásárlás utáni képek) a "SIMSON STAR KLUB" menüpontban Sándor Zsolt- Gyömrő cím alatt!
Szerintem sokkal rosszabb állapotban volt,ráadásul sok nem eredeti alkatrésszel,ja és két összegányolt lábtartóval!
Mit tegyünk,ha szeretjük a kihívásokat! :-)
Üdv;Zsolt
|
Beagle
Köszönöm, várom és visszajelzek!
Csao!
|
Bocsánat mindenkitől a sok helyért, de csak így ment, és ez sem a legjobb minőségű.
Ezt a STAR-t szeretném megmenteni a megsemmisüléstől, és felújítani/restaurálni eredti vagy közel eredeti állapotra.
Mindenkinek további szép napot és hétvégét!
Csao
|
Zsoel!
Amit tőled kaptam,azt féltve őrzöm,mert (ha emlékszel) ráfestetted a te motorod színmintáit!! :-)
A kék Staromon sajnos nem volt rendszámtartó sem,mint annyi minden más sem.....
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |