|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
velorexi
Na tessék... Beagle barátom szava sokat nyom a latban, ha ő ezt mondja, akkor elhiheted neki. Nemcsak drága a fickó, de még megbízhatatlan is (mármint aki a Vaterán kínálja a motort, nem Beagle :) ).
A szimeringeket nem tudom, honnét veszed, hogy nem két ajkúak. Ugyan nincs röntgenszemem, de megengedem, hogy nem azok - csak kérdem, hogy miből állapítottad meg. (Beszerelve egyébként jól vannak: a rugós oldaluknak kell a főtengely felé nézniük, mivel annak a veszélye, hogy a forgattyúházból a nyomás alatt álló elősűrített keverék megszökik a tengelynél, félrenyomva a tömítőélt, jóval nagyobb, mint annak, hogy a dugattyú olajat szívjon be a motortérből. Ez utóbbi teljes kiküszöbölésére ajánlom egyébként a kétajkú szimeringet.)
|
Zsoel
Köszi. Részemről egyrészt ezek nem dupla ajkú főtengely szimmeringek, másrészt fordítva vannak berakva. A koszosan hagyott forgattyúsház nemek is sok volt, az ár meg pláne.
|
velorexi!
Sziasztok! Velorexi,ettől az embertől (Lacca444) egy csavart se vegyél!!!
Az én hengeremet is ő (el)fúrta,a hüvely fala tele volt apró karcokkal és sikerült négy tizeddel félre fúrni! Íly módon a nyugdíjas motorszerelő (akire rábíztam a blokkot) két órán keresztül derékszögelte!
Végül is működik most is,de a szerelő bácsi szerint,ilyen sz*r gépmunkát még nem látott!
Üdv!
|
velorexi
Most arra célzol, hogy szerintem jó-e a dupla ajkú szimering, vagy hogy szerintem megveheted-e ezt a blokkot?
Ha az első, akkor azt mondom, igen, jó, sőt szerintem legalább a főtengelyhez mindenképpen célszerű ilyet beszerelni, mert ez csökkenti annak lehetőségét, hogy a csapágyaktól kenőolaj kerüljön a motorba.
Ha a második, akkor viszont azt mondom, hogy ennyi pénz nagyon sok ezért a motorért. Eredeti NDK-s csapágyak, oké, de azt sehol nem írja, hogy ezek raktárról megmaradt, használatlan darabok lennének, tehát valószínűleg arról van szó, hogy DKF gyártmányúak, csak jó állapotban vannak - de használtak. Nem beszélve arról, hogy eredetileg az összes csapágy műanyag kosaras volt, nemcsak a két nagy. Aztán: a porlasztó nem is rá való. Ez egy 16 N3-as karburátor, jóval későbbi fejlesztés. Aztán: nekem ezzel a fajta dobozú dugattyúval nincs jó tapasztalatom. Apukám S51-ében eltörött. Szabályosan letörött az egyik szoknyájának a fele. Azóta is rejtély számomra, hogy hová lett a letört darab, mivel a forgattyúsházban nem találtam meg... (Bár lehet, hogy csak kifogtam egy gyártási hibás darabot.) A 42-es dugattyú iseleve furcsa nekem. Ez a méret túlméretnek sok, hengerűrtartalom-növelésnek viszont túl kicsi, legalábbis számottevő változást nem hoz a motor teljesítményében. A ventilátorkerékről hiányzik az anyát takaró lemez. Ez nem hiba, csak észrevétel. A légterelő dekniről nem is szólok, úgyis mondta az eladó, hogy ki van vágva. A hengerfej felfüggesztő bordáit összeverték. A forgattyúház összeszerelés előtti állapota (5. kép) nem vall gondos szerelőre. Sem a kartert, sem a váltóteret nem hagyjuk ilyen dzsuvásan! A főtengely tömítő részein nagyon csúnya korróziós nyomok vannak, ami nagyon le tudja rontani a tömítést (a lyukakra nem tud felfeküdni a szimering tömítőajka, és ott megszökhet a tüzelőanyag). Ezt kár volt felújítani. A lendkerékmágnesen franc tudja, milyen tekercsek vannak. Nem az eredeti 15 és 18 W-osak, az biztos. Szerintem egyformák, ami viszont nem lehet. A kuplung nyomólapjának a rugóin nagyon furcsán állnak a csapok meg a fészkeik, és a kis fogaskerékre az az anya túl vékony, vastagabb való rá.
Egy szó, mint száz: nagyon túlértékeli az eladó. Szerintem legfeljebb 25 ezer Ft-ot lenne szabad adni érte, annál egy fillérrel sem többet.
A Star főtengelyei közt is van olyan, amelyiken lyukpárral (anyageltávolítással) oldották meg a kiegyensúlyozást. Az én eredeti főtengelyem is olyan, de a régebbi kivitel ahhoz hasonló, amilyet most vettem.

|
(Remélem, a Heidenaunál is olvassák ezt a jó kis reklámkampányt, amit itt az ő érdekükben folytatok, és némi bankszámlámra utalt anyagi ellenszolgáltatással méltányolják az igyekezetemet. )
|
velorexi
Ez így van. A Heidenau lényegében a Simsonsra eredetileg is szerelt gumik gyártója, csak a német újraegyesülés óta már nem Pneumant, hanem a gyártási helyszínnek otthon adó várostól, Heidenautól kölcsönzött néven készíti az abroncsokat. De a minőség és megbízhatóság ugyanolyan maradt, sőt. Én más másfél éve nyűvöm a Staromon lévő abroncspárt, és most lett vége ugye a második téli szakasznak (télen is ugyanúgy használom, mint nyáron). Azóta durván 2000 km-t mentem ezekkel a gumikkal, de egyáltalán nem látszik rajtuk a használat. Viccen kívül, semmi kopás. Sőt, még az eredeti gumiszaguk is megvan. :) A menettulajdonságaik is természetesen ugyanok. Annak idején én is vacilláltam, mit csináljak, de mivel a helyi motorosboltban egy Deestone abroncs is 3500 Ft-ba került, a Mofakerből a Heidenau meg (akkor még) 5500 Ft/db, plusz némi szállítási díj, inkább az utóbbi mellett döntöttem, és nem bántam meg. Autentikusabban is néz ki tőle a motor, meg hát illeszkedik is a tulajdonságaihoz. Erre a motorra egyszerűen ilyen gumi "való", és kész.
|
Zsoel
Megint nézelődtem itt-ott, és egyre jobban megértem és értékelem a Heidenau gumit. Úgy vettem észre, hogy szinte mindegy, milyen motorról van szó, ha azon Heidenau gumik vannak, akkor az igen komoly "fegyvertény"-nek számít. Eszembe jutott az is, hogy az első 51-esemen is gyári gumik voltak, és azzal motoroztam vagy 8 évet miután megvette édesapám, aztán kb 1,5-2 évente kellett cserélni a különböző vietnámi-csoda gumikat. Szinte kivétel nélkül kagylósra kopott mindegyik.
|
Köszönöm. Most lázam nincs, csak köhögök, meg a hangom van oda. Úgyhogy ma délután nem megyek ki dolgozni, de így legalább tudom csinálni az összerakás leírását. :)
Elcsesztem a dolgot, mert ha ezt előre tudom, a motorom múlt heti összeszerelésénél csinálhattam volna fotókat is, és akkor tudnám képekkel illusztrálni az egyes munkafolyamat-fázisokat. Mondjuk akkor nem volt teljesen szétbontva, csak amennyire muszáj volt, már úgy értem, hogy nem szedtem ki a csapágyakat, illesztőcsapokat, váltókilincsművet stb. is, hanem csak simán széthúztam. Mindegy, egyelőre megcsinálom szövegesen, aztán majd ha tudom fényképekkel is példázni, majd fölteszem a segédletek közé. :) Addig meg érjétek be a szöveges leírással.
|
zsoel
Köszönöm szépen az eddigieket is!
Jobbulást kívánok!
Ha lesz energiád, akkor légy szíves megírni, ráér, még van mit csinálni a lemezeken is, nem kell elkapkodnom az összerakást. Tulajdonképpen még csak lemezek, alapozni, szórógittelni, csiszolni kell őket.
Még egyszer minden jót és főleg egészséget!
|
Zsoel
Ilyen könnyen nem úszod meg! A saját kútfő sokkal megerőltetőbb nekünk, azt te sokkal jobban bírod! :-) Emeld az adagot napi 18 grammig! Ennél zöldebbet már nem tudok írni!
|
Közben elkezdtem írni az összeszerelési útmutatót is, de félek tőle, hogy általános egészségügyi állapotom (konkrétan belázasodtam és semmi hangom) nem teszi lehetővé, hogy még ma be is fejezzem. Annál is kevésbé, mivel a holnap reggeli kelés szempontjából már elvileg fél 10 van.
Elnézést mindazoktól, akikben a késlekedés miatt esetleg egy világ omlana össze, de majd igyekezni fogok befejezni. :) Üdv mindenkinek.
|
Halitomi52
Kilincsmű alatt én az indító fogaskerékpárra gondoltam (az egyik a harmadik fokozat hajtó kereke, a másik pedig a fogasívhez csatlakozik, és a homlokfelületükön racsni van). A váltásért felelős kilincsmű szinte sosem kopik el, ellentétben az indító kilincsművel. :) Azt annyira kell átnézni, hogy nincsenek-e nagyon gömbölyűre kopva avagy megtöredezve a farkasfogak, nincsenek-e kifényesedve, biztonságosan kapcsolódik-e egymásba a két kerék indításkor.
A gázmarkolathoz sajnos nincs robbantott ábrám, de roppant egyszerű. Kell hozzá egyszer egy eredeti fékkartartó-gázház, a bele való alakos alátéttel együtt, eredeti kétrészes (állítócsavaros) gázbowden, bovdentámasz, csúszka, belülről lemezspirálos markolatcső, műanyag központozógyűrű, műanyag kormányvégdugó (avagy index, ha azt szánsz rá), és rögzítőcsavar.
Felhúzod a kormányszarvra a konzolt, annyira, hogy a csövön alul lévő hasítás szabadon maradjon. Ezután benyomod a gázhuzalt a szintén a kormánycső alján, de beljebb lévő ablakon át, a bovdentámaszt ráfűzöd, benyomod a fészkébe. A csúszkát beakasztod a bovdenvégbe, és a sínbe helyezed. Beteszed az alakos alátétet, óvatosan forgatva helyére fűzöd a markolatcsövet (persze a markolatgumi már rajta kell hogy legyen), a központozógyűrűt, s végül a dugót. Mondanom sem kell, hogy beszerelés előtt minden csúszó, mozgó alkatrészt jó alaposan bezsírozol, a bovdent pedig beolajozod.
Amúgy a bovdentől eltekintve itt van, ami kell neked, csak ez nem Starhoz, hanem '77 utáni műanyag karos Schwalbéhoz való. Meg úgy nézem, az alakos alátét, illetve a gázmarkolat könnyenjárását szabályozó kis állítócsavar sincs benne.

Kuplung- illetve elsőfékkar (egyformák) a neten, pl. a Vaterán beszerezhető, amikor van, de akár itt is.
http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=1250
Az ára sajnos elég meglehetős.
|
lore
Nincs mit köszönnöd, örülök, ha segíthetek.
Szóval úgy érted, hogy lefelé kapcsoláskor ugyan meggyőződésed szerint sebességbe tetted a váltót, mégpedig egyesbe, viszont ennek ellenére a motor nem akart megmozdulni, hanem a kuplung kiengedésekor és gázadáskor olyan volt, mintha például a fékre lépnél közben (vagy mintha hármasban lenne)? Mert ha ilyen volt, akkor ez meghaladja a képzelőerőmet, illetőleg olyan nagymértékű károsodást feltételez a kapcsolószerkezetben, amelyet rendeltetésszerű használattal egyszerűen képtelenség előidézni, csak szándékos rongálással lehetséges. Nagyon erőltetett teória, de jobb nem jut eszembe, tudván, hogy a Star sebességváltóműve olyan egyszerű, mint a faék. Ezért mondom, hogy jó lenne, ha körbe tudnád fényképezni a blokkot meg az alkatrészeket, akkor talán tudnék többet is mondani. Így, ne haragudj, csak találgatni tudok, és kizárólag nagyon lázálmos elképzelések jutnak az eszembe.
A Star blokkja alumínium-szilícium ötvözetből van. Az anyagminősége NDK szabvány szerinti: Si91. A kelet-németek szinte mindent ebből csináltak, a hátsó lánckeréktől elkezdve a kerékagyon és a kormánykonzolok át a fékpofákig. AWI hegesztéssel hegeszthető (láng- és ívhegesztést nem ajánlom!), csak persze először vissza kell állítani a törött rész eredeti állapotát, és jól kigyökölni a repedéseket. Szerintem először ezt próbáljátok meg.
|
Írtam, hogy JOBBRA kell dönteni a gépet (ez minden járműnél egyezményesen a menetirány szerinti jobboldalt jelenti).
Írtam azt is, hogy a szintjelző csavar irányába, a függőlegestől 30°-ban eldöntve.
Ennél egyértelműbben én már igazán nem tudom, hogy lehetne még leírni.

Azért nem találsz összefüggést, mert nincs. Semmi köze nem lehet egymáshoz a két dolognak, hacsak nem az, hogy a szimeringcseréhez leengedted az olajat, és utána elfelejtetted föltölteni a hajtóműteret, avagy nem jó, illetve túl sok / túl kevés olajat öntöttél be. Ha az olajat nem bántottad, akkor csak véletlen egybeesésről van szó, viszont ettől függetlenül a recsegés még jelezhet olajminőségi/-mennyiségi problémát.
|
velorexi
Köszönöm. :) Talán már javulgat, már csak a hangom olyan, mintha pincéből szólna. Remélem, hét elejére nagyjából helyre jön. Kényszervágásom esetén sajnos onnantól kezdve kénytelenek lesztek saját kútfőből motort javítani. :)
|
Zsoel
Jobbulást mielőbb! 8 g C-vitamin naponta, de nyugodtan lehet 15 is. Ha nem segít, elrendeljük a kényszervágást! :-)
|
Háló!
Értem hogy nem értitek amit én mondok de viszont én sem értem teljesen a tieteket :)
ha most én fentről töltöm a motort (kitekert nivoval) akkor menetirány szerint jobbra vagy balra döntöm a motort? Mert azt hiszem kezdem érteni hogyan van illetve hogyan mondjátok.
Viszont lenne 1 problémám tegnap kicseréltem egy tömítést a lánckerék szimering alól összeraktam a gépet és azóta ahogy berakom kettest illetve az átkapcsolás allat recseg és nem értem hogy mit rontottam el mert nem sok összefüggést találok a dolgok között.
|
Zsoel
Nagyon szépen köszi a kedves, és kielégítő választ! Ritka az ilyen segítőkész ember!
A váltónál én se értettem, hogyan ugorhatna hármasba, de ha azt hittem beraktam egyesbe és megpróbáltam elindulni olyan volt mintha hármasban lenne. Ekkor kuplung, megint tapostam a váltót, és tudtam lejjebb menni. Olaj volt benne, azt nem tudom milyen típus mert hozzánk egy fél éve került, de valószínüleg már egy ideje megérett volna a cseréje.
A kuplung működését elvben értettem, csak azt nem, hogy hogyan működtettem a tengely másik végéről, megfeledkeztem a tengelyben futó rudakról, de most már minden tiszta!
Nem törött ki darab, de megrepedt két helyen. Én nem értek a hegesztéshez, bár van hegesztőnk, de van egy barátom aki gépészmérnök-hegesztő tőle megkérdezem. Nekem elég hozzáférhetetlennek, legalábbis nagy ügyességet kívánónak tűnik.
Köszönöm mégegyszer, és akkor én is várom a leírást!
ui.: A blokk pontosan milyen anyagból lehet? (ha kérdezné a haver)
|
Halitomi52
Ha nem haragszol, neked is majd este válaszolok, jó? Meg megpróbálom megcsinálni a leírást, ha a közérzetem engedi.
A képeket úgy kell beilleszteni, ahogy velorexinek írtam, szóval próbálkozhatsz vele nyugodtan. Ha nem sikerülne, majd átszerkesztem. :)
|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
| |