|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
velorexi
Látom, te mindenáron olcsóbban, a Vaterával akarod megúszni a gumibeszerzést. :)
De ez a gumi sajnos nem jó. Ez egy bazi nagy, erős, ballonos abroncs, nagyobb motorkerékpárokra való (180 km/h-ig kalibrált). Erre a kerékpántra föl sem tudnád tenni. Attól, hogy egy abroncs Heidenau és 16"-os, még nem biztos, hogy megfelel a Simsonra. :) Attól még nézegetheted a Vaterát, mert hátha szerencséd lesz, és valaki felbukkan ott két darab K30-as Heidenauval, 11 ezer Ft-ért, de kicsi az esélye. Meg ugye míg egy hivatalos webshop biztosan új terméket hoz neked, és bármikor helyt ad reklamációnak, a Vaterával az van, hogy ha esetleg mégsem azt kapod, amit ígértek neked, akkor még téged minősítgetnek negatívval, ha ki mered nyitni a szádat.
Az olajat tulajdonképpen ott is be lehet tölteni, ahol Robi mondta, mert annak a csavarnak csak annyi szerepe van, hogy a villaléptető kar tengelyét ott be lehessen szerelni. Tulajdonképpen az olaj is becsurog mellette, csak sokkal nehezebb ott tölteni, mint a fedélen át.
Örülök, hogy tetszett a motoros élménybeszámolóm. :)
|
lore
Szia!
Semmi gond nincsen. Az itt nem akadály, ha valakinek még nincs tapasztalata. Majd lesz. :)
"utóbbi időben nehezen vette be az első fokozatot, helyette gyakran hármas félét"
Ez fizikailag kizárt dolog. Az még valahogy elképzelhető lenne, hogy például rosszul behatárolt léptetőszerkezet miatt egyesből kettes helyett a kettes és hármas fokozat közé váltanál - bár ennek is minimális az esélye, a fogazott váltólapka kialakítása miatt -, de hogy egyes helyett hármast, ilyen nincsen, és nem is lehet. A léptetővilla nem tud elkopni annyira, hogy emiatt ne kapcsoljon, mivel eleve keskenyebb, mint a kettes fokozat hajtott kerekének, a kapcsolókeréknek a körmeinek hossza. Különben sem hajlamos a kopásra, mivel nagyon szívós, kemény anyagból van. Legföljebb kissé elhajlani tudna, de az sem jellemző. Fölösleges volt újat venni. Egyébként fogalmam sincs, miért nem vette az egyest. Az egész váltószerkezet alaposan túl van méretezve, az alkatrészei általában minden mást túlélnek a motoron. Ha mindig rendeltetésszerűen használják a motort, szinte sohasem megy tönkre. Legvalószínűbb az, hogy kifogyott a motorból az olaj, csak nem vettétek észre, emiatt szárazon ment, vagy éppen beleszáradt az olaj az alkatrészekbe, vagy nem megfelelő minőségű olajat tettetek bele. Lehetséges még az is, hogy egyszerűen nem emelt ki eléggé a kuplung. Szinkronizálatlan, egyenes fogazású váltóműről van szó, nincs rajta mit csodálni, hogy az egyes fokozatot veszi be a legnehezebben. Ez a konstrukciós kialakításból ered.
A kuplungnak ugye az a lényege, hogy van egy külső kuplungkosarad, amely a ferde homlokfogazás révén a főtengellyel, és van egy belső kuplungkosarad (vagy menesztőd), amely pedig a sebességváltómű hajtó tengelyével áll állandó kapcsolatban. Nekünk pedig arra van szükségünk, hogy a főtengely és a hajtott tengely közti kapcsolatot bármikor tetszés szerint megszütethessük vagy létrehozhassuk, mégpedig fokozatosan, és a motor működése (vagyis a főtengely folyamatos forgása közben. Ezért a két kosár közé tárcsákat, másnéven lamellákat helyeznek, felváltva, oly módon, hogy az egyik lamella nagy súrlódási tényezőjű dörzsanyagból készül, és csak a külső kosárral, a másik szívós acéllemezből, és csak a belső kosárral áll kapcsolatban. Ezekből 4-4 darabot helyeznek be a kuplungkosarakba, majd az egészre egy nyomólapot tesznek, amelyet négy erős csavarrugó szorít a többi tárcsához. Ilyenkor tehát az egész szerkezet zárva van, képes átadni a főtengelyről érkező forgó mozgást és forgatónyomatékot a hajtótengelynek. Azonban a nyomólap közepébe be ven csavarva egy kinyomórudacska, amely benyúlik a hajtótengely belsejében lévő furatba. Itt még két másik kinyomórúd is van, amelyek közül a másodiknak a vége a motorblokk túlsó felén lévő kiemelőtengely lapolt végével találkozik. A kiemelőtengely felső végén egy kar van, amelyhez a kuplungbovden csatlakozik. A tengelykapcsolókar behúzásakor ezt a kart elmozdítod, és az aljánál található lapolás benyomja a belső kinyomórudat. Ez a folyamat (a rugóerő ellenében) eltávolítja a kuplung tárcsakötegétől a nyomólapot, így a súrlódó tárcsák felszabadulnak a nyomás alól, elválnak egymástól, a váltómű tehát függetlenedett a főtengelytől. Ilyenkor ha sebességben tologatod a motort, csak a menesztő és az acéltárcsák forognak, a többi rész áll, ha pedig jár a motor, és sebességben van, akkor csak a külső kuplungkosár és a dörzsbetéttárcsák forognak, a menesztő, a tárcsái meg a váltómű állnak. Ha most finoman elengeded a kuplungot, akkor a négy rugó lassan visszanyomja a nyomólapot az eredeti helyére, amely újra elkezdi összeszorítani a tárcsákat. Mikor a nyomóerőből és a súrlódási tényezőből összeálló súrlódási erő elegendő lesz ahhoz, hogy az épp aktuális forgatónyomatékot átvigye, a jármű el fog indulni.
"És most jön a feketeleves, amikor próbálgattuk a váltót, már a középrészt összerkava sikerült a váltókartengelyhez csaltakozó valaminek ami a léptetővillát kezelő valamit írányítja kívülről, az ágyát, lukát elrepeszteni. Minden feddést megérdemlünk."
Amit csináltatok, az a legnagyobb marhaságok egyike volt, amit ez ellen a motor ellen el lehet követni. Ott van a dekniben a belső kapcsolókar tengelyének a másik fészke - csak annyi kellett volna, hogy a deknit is a helyére tegyétek, a két illesztőcsappal, és akkor már lehetett volna próbálgatni a váltót. Két helyen csapágyazott tengelyt SOSEM terhelünk meg úgy, ha csak az egyik csapágy van a helyén, főleg nem aluöntvény esetében. Megfeszíted egy irányba a tengelyt, és már reped is az öntvény. Na mindegy, most már ez van, de tanulópénznek elég drága húzás volt.
És mennyire törött el? Csak megrepedt, vagy ténylegesen kitörött belőle egy darab? Mert esetleg egy ügyes hegesztő meg tudná javítani, és akkor nem kell új blokkot venni (amim egyébként nekem nincsen). Jó lenne, ha a kérdéseidet és problémáidat fényképekkel is meg tudnád támasztani, akkor sokkal többet tudnék segíteni.
Az összeszerelést majd este leírom, ha lesz hozzá energiám. Az a helyzet, hogy már szerda óta elég beteg vagyok, elkaptam a barátnőmtől, és az azóta eltelt 3 napban mindig este 8-9 körül lefeküdtem. Odavan a torkom, mellkasom, fejem, lázam van, hangom nincs, köhögök, meg ilyenek. Most már egy kicsit jobban vagyok, de most meg már időm nincs, hogy ezzel pepecseljek, mert mennem kell a dolgomra. De este majd igyekszem, oké?
|
Zsoel
Bocsi, de a kép beillesztését lehet hogy megtaláltam egy pár hozzászólással lejjebb, amit Velorexinek írtál.
Ha az a jó, akkor arra már meg van a válasz!
Nekem is Firefox-om van, menni fog.
Köszi
|
Zsoel
Köszönöm a válaszodat!
Amennyiben megvan a leírásod, és felrakod, akkor azt megköszönöm, kinyomtatom, és leviszem a pincébe, az összeszerelésnél jól jön majd.
Fényképet fogok készíteni a csipkés kerékről, és felrakom, amint eljutok addig, hogy összerakom a blokkot, addig ugyanis félig összerakva egy kis dobozban tárolom, mint egy robbantott ábrát, nehogy valamit rossz helyre rakjak. A két tengely, és a váltókerekek a léptetővillával együtt össze vannak fogatva, és bedobozolva.
Kérlek, írd le hogy kell képet feltenni, azt is megőrzöm a felrakásig, még nem csináltam ilyet.
A rugótól nem féltem, hiszen ismerős a dolog, a régebbi szoci autókban a szeleptányérnál lévő ékeket szintén úgy kell kiszedni, hogy lenyomom a szleptányér rugóján a nagy alátátet, kimozdulnak az ékfelek, és kiveszem őket. egyébként egyszerű kis szerszám is készíthető erre. Be kell csúsztatni egy anyagot a komplett kuplung alá, amire fel van hegyesztve egy rud, a kuplungnál kicsit magasabb. Erre egy forgócsapon keresztül egy kar, amin van egy háromnegyed csövecske. A karral -kétkarú emelőként- kényelmesen lenyomható a rugótányér és a negyed részen fogóval kihúzható a stift.
De most erre lusta voltam, ezért ugrott el az egyik.
Megvettem a 11 darabos csapágykészletet a MOFA üzletében, és a szimmering készletet is. A szétbontásnál ezeket meg tudtam nézni, mi hol volt, és készítettem emlékeztető rajzokat is, de ezek után egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy az előző szerelő mindent jól rakott össze. Főtengelyből csak japánra futotta, nem eredeti DDR-es, de gondolom, hogy ez sem rossz.
Már szinte mindent lemarattam, lecsiszoltam, felpolíroztam, de a leghenezebbet hagytam utolsónak, a vázat, illetve a tank is hátra van, mert azon van a színminta a világos és a hátsó villa belső oldalán találtam bordót. Ma elviszem ezeket a festékkeverőbe, és elkérem a kódokat, azután ezeket is elrendezem, és jöhet a restaurálás.
A váltónál a fél blokkban kipróbáltam az alkatrészeket, kézi mozgatással, és nem találtam (én) más hibát, viszont nem tudom, mikor számít kopottnak a kilincsmű. Szemmel láthatóam nincsenek eloválosodva a mozgató csapok és a tengelyfuratok, és csiszolódás nyomát sem látom.
A gázszektorról nincs véletlenül egy robbantott ábrád? Lebontottam a motorról, és valami műanyag csövecskékből barkácsolt förmedvényt találtam ott. Már vettem a börzén alkatrészeket hozzá, de még nem raktam össze ilyet.
És jó lenne, ha tudnál esetleg ötletet adni, hol szerezhető be a kuplung és a fékkar, a lemezből hajlított eredeti. Azt nem tudtam még szerezni.
Előre is köszönöm, ha felteszed az összerakás menetét!
További szép napot!
|
Sziasztok!
Most tévedtem először errefele, segítséget keresve, és ha jól látom talán itt megtalálom! Előre bocsáltom, hogy elég kezdő vagyok a motorszerelésben.
A motor (schwalbe turbós) az utóbbi időben nehezen vette be az első fokozatot, helyette gyakran hármas félét, vagy azt kapcsolt. Azt a tippet kaptuk, hogy lehet, hogy a léptetővilla kopott el.
Szétszedtük a blokkot, de a léptetővilla épnek tűnt (vettünk egy újat, ahoz hasonlítva), és a laikus szemünk, kezünk másban sem talált hibát. Mi lehet szerintetek?
A kuplung működtetése sem teljesen világos.
És most jön a feketeleves, amikor próbálgattuk a váltót, már a középrészt összerkava sikerült a váltókartengelyhez csaltakozó valaminek ami a léptetővillát kezelő valamit írányítja kívülről, az ágyát, lukát elrepeszteni. Minden feddést megérdemlünk.
Négy kérdésem/kérésem lenne. Mi lehetett a váltónak a problémája? Hogyan működtetem a kuplongot? Van-e eladó középrészetek? Zsoel, le tudnád írni az összeszerelés folyamatát, nagyon nagy segítség lenne!
Minden segítséget előre is köszönünk!
|
velorexi
Bocsi, csak közben vacsorázni mentem.
Ezt értem is, mármint hogy még utólag rátöltött. Az nem világos, hogy milyen állapotot tekint ő a következőnek: "és akkor mikor tele volt". Ez itt a nemmindegy.
|
velorexi
Aha... kicsit dömping van már nálad a hengerekből, nem gondolod? :) Nehogy belezavarodj a sok cuccba.
Természetesen a barátnő az elsődleges szempont, de tudod, összekötöm a kellemest a hasznossal. :) Már csak repülőgéppel meg hajóval nem mentem még hozzá, amúgy minden mással igen, úgymint: vonat, busz, személygépkocsi (több is), motorkerékpár, kismotorkerékpár. Na jó, biciklivel meg tankkal sem jártam még ott: előbbihez túl lusta vagyok, nem is szeretem, utóbbival meg még megijeszteném szegényt.
Viccet félretéve: nekem nem az a fontos, mennyi idő alatt jutok el oda, hanem hogy kényelmesen eljussak. Ugyan tavaly június közepe óta nem jártam náluk motorral, mert a nyár hátralévő idejében az öcsém pár hónappal azelőtt vásárolt MZ TS 250/1-esével mentem (én is akkoriban vettem ilyet, és ki kellett próbálnom hosszabb távon is, hogy jól döntöttem-e :) ), a télen pedig autóval. Az az igazság, hogy a legutolsó pár alkalommal már eléggé éreztem szegény Simsonomon, hogy nehezen birkózik meg az ellenszéllel meg az emelkedőkkel, így aztán örültem, hogy nem szorulok rá a hosszútávú kínzására. De most, érezvén, hogy mennyire felturbózta a blokk átmeneti rendbetétele és a kipufogótisztítás, úgy gondoltam, hogy (a bejáratási időszak ellenére is) megkockáztatom a túrát - és jól döntöttem, szerintem a bejáratás szempontjából is, hiszen váltakozva voltak gyorsabb-lassabb, meredekebb-síkabb útszakaszok. Az ilyesmi pedig jót tesz a bejáratásnak, mert lehet változtatni a fordulatszámot és a megterhelést, lehet és kell is sűrűn kapcsolgatni - ez pedig mindig jobb ebből a szempontból, mint a monoton 45 vagy 50 km/h-s átlagsebességű robogás. Így aztán abszolút nem zavart, hogy majd' kétórás úton jutottam el hozzájuk és vissza, meg hogy mellettem elhúztak az autók, motorkerékpárok: élveztem az érces hangot, az egészséges duruzsolást, a nyomatékos menettulajdonságokat, meg persze a kellemes időt és a szép, ébredező tavaszi tájat is (szerencsére oda is és vissza is gyönyörű időm volt, bár odafelé kissé túlságosan erősnek tartottam az oldalszelet, amely, főleg takarásba kerülve és onnét kijőve, néha megimbolygatott).
|
Zsoel
Ezt írta Robi, szerinten lényeges "apróság".
utána töltöttem a sebességváltót a blokk tetején lévő csavaron át
|
Robi
Na ezt most nem értem... Ha a járművet megdöntve töltötted föl a hajtóműteret, és azt mondod, teli lett, vagyis (én úgy értelmezem, hogy) a nívócsavarnál megjelent az olaj, és ezután még visszabillentetted egyenesbe, és MÉG töltöttél rá - akkor mégiscsak több van most benne a kelleténél!
Még egyszer mondom, hogyha netán nem lett volna elég érthető az előbbi: ha a motor függőlegesen ÁLL, akár a kerekein, akár a sztenderen, és kicsavart szintjelző csavar mellett felülről töltöd bele az olajat, akkor, amikor ott megjelenik az olaj, az már TÚL SOK, mivel ahhoz, hogy a szintjelző jól mutassa a helyes mennyiséget, a járművet a csavar irányába 30°-kal el kell dönteni.
|
Zsoel
A henger kipuf menetének javítása független a henger fúrásától, mert (szokás szerint kevés infót adtam meg) egy másikról van szó. Pontosabban ez már egy ötödik henger. :-) Amit a vateráról vettem, azt még nem furattam meg, mert német dugattyút szeretnék hozzá, és még szerintem nem tiszta, hogy a rajta lévő roszda miatt második, vagy harmadik túlméretes lesz-e. Viszont még mindig van egy hengerem, ami menetjavításos lesz. A főtengelyt otthagytam az "öregnél", mert egy kis időt kért hozzá. Ez volt abban a blokkban, amiben már eleve fel volt pontozva a főtengelycsapágy fészke, és még én is akarom pontozni, mert még így is könnyen mozgott benne.
Teljesen más érdeklődő kérdés, némi indiszkrét tartalommal, ha szabad.:-)
Amikor a barátnődhöz mégy, akkor a barátnő a lényeges szempont, vagy a hozzá vezető úton való motorozás?
|
nem a kuplungot megdöntve töltöttem és akkor mikor tele volt akkor visszaállítottam egyenesbe és nem folyott semmi utána töltöttem a sebességváltót a blokk tetején lévő csavaron át és közben nyitva volt a nivo és nem fojott tehát nem töltöttem bele sokat
|
Robi
Igen ám, csakhogy a Starnál az olajszint-ellenőrzést nem állványra húzva, hanem a kerekeire állítva és a függőlegeshez képest kb. 30°-ban jobbra döntve kell elvégezni. :)
(Ne kérdezd, miért, nem én szerkesztettem meg így a motort. Nyilván azzal van ez összefüggésben, hogy a kis kerek fedélen keresztül való olajbetöltéshez is nagyjából ugyanilyen fokban célszerű megdönteni a gépet.) Vagyis ha nálad függőlegesen állt a motor, miközben töltötted bele az olajat, és ezt akkor hagytad abba, amikor a túloldalon csöpögni kezdett az olaj, akkor legalább egy decivel többet öntöttél bele a kelleténél - és akkor már meg is van a probléma gyökere. Az ily módon valóban kialakult felesleget ugyanis előbb-utóbb kinyomja magából a motor, de nem kifejezetten (és eltervezetten) a lánckerékre, hanem ahol tudja, vagyis orrán-száján. A tengelykapcsoló- és a sebességváltótér összeköttetésben áll egymással, tehát az eleve kizárt, hogy belül kifogyott az olaj, a kuplungnál meg még van, vagy fordítva. Ha állandóan a lánckereked környéke olajos, én megnézném az ottani tömítést meg a szimeringet, illetve a tömítést szolgáló, a tengelyvégre húzott kis acélgyűrű felületét is.
|
Szia!
Túl biztos nem töltöttem mert nyitva volt a nivo illetve a kuplung felöl nem folyik mert az nem csökkent a napokban. legtöbb esetben a láncvédő gumiról csöpög és a lánckerék környéke szokott olajos lenni
|
Szia!
Nincs olyan fogalom, hogy "fölösleges hajtóműolaj", mivel a hajtóműtérbe eleve csak az előírt mennyiségű olajat szabad betölteni; ezt a mennyiséget (vagyis az olajszintet) bizonyos időközönként ellenőrizni kell, és ha kevesebb a szükségesnél, akkor ugyanolyan fajtájú olajból után kell tölteni.
Mind a Star, mind az S51 hajtóműtere zárt, és egyik sem "vezeti" sehová sem a hajtóműolajat. Akárkitől hallottad is, marhaságot mondott. Ha a motorodból folyik az olaj, az hibajelenség, aminek az okát fel kell tárni és meg kell szüntetni. Ha a motor tömítései rendben vannak, és az összekötő csavarok jól meg vannak húzva, akkor az olajfolyás többnyire a lánckerék tengelyétől, ritkábban a főtengely lendkerékmágnes felőli oldalától ered, ahol egy-egy fémházban elhelyezett szimering gondoskodik a tömítésről. Ezeken a helyeken kell körülnézni. A használat utáni olajfolyásnak egyébként az az oka, hogy a felmelegedett olaj sűrűsége lecsökken, hígabbá válik, és a híg olaj olyan helyeken is "kifér", ahol a hideg, sűrűbb olaj még nem. Ugyanez igaz az álló-forgó tengelyekre is.
|
Halitomi
1. Nem tudom, milyen "helyre" gondolsz pontosan, de a Star sebességváltó-tengelyein nincsen zégergyűrű.
2. Az tulajdonképpen nem csipkézés, hanem a gyártó lefejtő marószerszám kifutásának a helye, mivel ezzel a módszerrel fizikailag csak úgy lehetséges a fogazás, ha a szerszám a léptetővilla hornyán túl eső perembe is belemar. (Persze úgy is meg lehetett volna oldani a fogazást, hogy a perem sértetlen maradjon, csak az költségesebb eljárás, így, mivel annak semmi szerepe, hogy a perem is fogazott-e, vagy sem, a mérnökök előbbit választották.) Ez különben a kettes fokozat hajtókereke, tehát az egyes "nemvételéhez" semmi köze.
Ugyan a legélénkebb fantáziával sem tudom elképzelni, hogy kinek és mivel sikerült a "csipkét" lemarnia, tehát ezt ne is kérdezd, de ha a peremből annyi megmaradt, hogy a léptetővilla még biztonságosan el tudja mozdítani a fogaskereket, akkor az elvileg még használható. De ha zavar, cseréld ki. (Csak a cserével az a baj, hogy ha újat veszel, az új fogaskerék fogai nemigen fognak illeszkedni a régi, kopott fogakhoz, ezért célszerűbb vagy egy teljesen új, vagy egy másik váltóműből származó, összetartozó, azaz együtt összekopott fogakerékpárt szerezni.) Mindenesetre alaposan nézd meg a váltómű többi alkatrészét is, és ha egyéb sérülést, súlyosabb kopást, elhajlást stb. is tapasztalsz, a sérült alkatrészt cseréld ki. Ha ráérsz, dobhatnál föl ide egy fényképet erről a fogaskerékről, mert érdekelne.
A két blokkfél összerakása előtt és közben a kellően megtisztított és sík tömítőfelületekre, az alkatrészek épségére (gyakori pl. a letört első fogú indító fogasív, a kopott kilincsmű), a fogaskerekek helyes felhelyezésére, a szimeringek megfelelő beszerelésére, és az alapos tömítésre kell a legjobban odafigyelni. Ha igényled, leírom a teljes összeszerelési folyamatot.
3. Azzal nagyon kell vigyázni, mivel elég erős és nagy előfeszítésű rugókról van szó. A csapocskáért nem kár, de ha az vagy a kosara szemen talál, abból nagy baj lehetett volna.
Motorosboltban lehet, hogy találsz, én még sosem néztem. Bár sokan azt hiszik, hogy valami roppant kemény anyagból készült, ez a csap valójában közönséges lágyvasból van. Mérete 8×2,5 mm, így lecélszerűbben általános 2,5-es hegesztőelektródából (pl. ESAB OK46.16, mi ilyet használunk itthon) lehet készíteni, amennyiben a befogásra való csupasz végéből levágsz egy némi ráhagyásos, tehát kb. 8,2 mm-es darabot, és finom lapos reszelővel szép gömbölyűre igazgatod a végeit, hogy könnyebben a helyére találjon. De ha ebben nem bízol, csinálhatod ugyanilyen vastagságú rugóacélból is, csak azt nehezebb keríteni, meg nehezebb is vele dolgozni.
A meglévő csapokat nem szükséges bántani, azok túlélik az egész járművedet is.
|
Hello!
a Star hova vezeti el a fölösleges hajtóműolajat? mert hallottam hogy az 51 es a lánchoz és mióta feltöltöttem a staromat azóta látom hogy csöpög de állóhelyzetben sose csak használat után és nem vagyok benne biztos hogy elvezeti vagy valahol folyik-e
|
Szervusztok!
Olvasom, hogy nem csak nekem sikerült úgy széthúzni a blokkot, hogy nem volt időm megnézni, mi hol volt, csak hallani, ahogy széthullik.
Nekem kb. 1 órába tellet, amíg kitaláltam, mi hova való. De hát ez az első motor, amit szétszedek, eddig autókkal ügyködtem.
Lenne egy-két kérdésemmegint:
1. A váltó kerekek tengelyén mitha lenne egy seeger gyűrű helye, de gyűrű nem volt rajta.
2. A Z18 csipkés váltókerék "csipkéi" le voltak maródva (ezzel a hibával vettem, nem vettem, az 1-est). Mitől lehet? Mire kellene figyelnem összerakásnál?
3. Hol lehetne szerezni 1 db (de jobb lenne 4 db) kis stiftet a kuplunhoz, a rugóknál? A szétszedés közben 3-at ügyesen, egyet ügyetlenül vettem le, és úgy elugrott, hogy nem találom. Mivel pótolható, milyen anyagból van?
A segítséget előre is köszönöm!
Mndenkinek további minden jót!
|
köszönöm a segítséget zsoel!
|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
| |