Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

2012.03.24. 06:51 Idézet

Zsoel

Bocsi, de a kép beillesztését lehet hogy megtaláltam egy pár hozzászólással lejjebb, amit Velorexinek írtál.

Ha az a jó, akkor arra már meg van a válasz!

Nekem is Firefox-om van, menni fog.

Köszi


2012.03.24. 06:45 Idézet

Zsoel

Köszönöm a válaszodat!

Amennyiben megvan a leírásod, és felrakod, akkor azt megköszönöm, kinyomtatom, és leviszem a pincébe, az összeszerelésnél jól jön majd.

Fényképet fogok készíteni a csipkés kerékről, és felrakom, amint eljutok addig, hogy összerakom a blokkot, addig ugyanis félig összerakva egy kis dobozban tárolom, mint egy robbantott ábrát, nehogy valamit rossz helyre rakjak. A két tengely, és a váltókerekek a léptetővillával együtt össze vannak fogatva, és bedobozolva.

Kérlek, írd le hogy kell képet feltenni, azt is megőrzöm a felrakásig, még nem csináltam ilyet.

A rugótól nem féltem, hiszen ismerős a dolog, a régebbi szoci autókban a szeleptányérnál lévő ékeket szintén úgy kell kiszedni, hogy lenyomom a szleptányér rugóján a nagy alátátet, kimozdulnak az ékfelek, és kiveszem őket. egyébként egyszerű kis szerszám is készíthető erre. Be kell  csúsztatni egy anyagot a komplett kuplung alá, amire fel van hegyesztve egy rud, a kuplungnál kicsit magasabb. Erre egy forgócsapon keresztül egy kar, amin van egy háromnegyed csövecske. A karral -kétkarú emelőként- kényelmesen lenyomható a rugótányér és a negyed részen fogóval kihúzható a stift.

De most erre lusta voltam, ezért ugrott el az egyik.

Megvettem a 11 darabos csapágykészletet a MOFA üzletében, és a szimmering készletet is. A szétbontásnál ezeket meg tudtam nézni, mi hol volt, és készítettem emlékeztető rajzokat is, de ezek után egyáltalán nem vagyok meggyőződve róla, hogy az előző szerelő mindent jól rakott össze. Főtengelyből csak japánra futotta, nem eredeti DDR-es, de gondolom, hogy ez sem rossz.

Már szinte mindent lemarattam, lecsiszoltam, felpolíroztam, de a leghenezebbet hagytam utolsónak, a vázat, illetve a tank is hátra van, mert azon van a színminta a világos és a hátsó villa belső oldalán találtam bordót. Ma elviszem ezeket a festékkeverőbe, és elkérem a kódokat, azután ezeket is elrendezem, és jöhet a restaurálás.

A váltónál a fél blokkban kipróbáltam az alkatrészeket, kézi mozgatással, és nem találtam (én) más hibát, viszont nem tudom, mikor számít kopottnak a kilincsmű. Szemmel láthatóam nincsenek eloválosodva a mozgató csapok és a tengelyfuratok, és csiszolódás nyomát sem látom.

A gázszektorról nincs véletlenül egy robbantott ábrád? Lebontottam a motorról, és valami műanyag csövecskékből barkácsolt förmedvényt találtam ott. Már vettem a börzén alkatrészeket hozzá, de még nem raktam össze ilyet.

És jó lenne, ha tudnál esetleg ötletet adni, hol szerezhető be a kuplung és a fékkar, a lemezből hajlított eredeti. Azt nem tudtam még szerezni.

Előre is köszönöm, ha felteszed az összerakás menetét!

További szép napot!


2012.03.23. 23:20 Idézet
velorexi

Zsoel

Rákerestem Heidenau névre a vaterán, és ezt találtam. Mit szólsz hozzá? Ez a mintázat jó "nekünk"?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/gumi_felni/gumiabroncs/heidenau_110_80_16_kopeny_m_c_55s_k36_gumi_1566158567.html

Az olaj utántöltésében nekem a "blokk tetején lévő csavaron" volt a lényeges, mert az nem arra való. Ezzel a módszerrel simán túltölthette Robi.

Más. Élvezettel olvastam az írásodat. :-) Mint egy középiskolai irodalom dolgozat, hogy aszongya: "Írd le egy kedvenc nyári élményedet" címmel. Közben szinte éreztem a motorozás köben azt a lágy szellőt, ami ma is volt itt nálunk, ebben a kellemes 22 fokban. :-) 


2012.03.23. 22:36 Idézet

Sziasztok!

Most tévedtem először errefele, segítséget keresve, és ha jól látom talán itt megtalálom! Előre bocsáltom, hogy elég kezdő vagyok a motorszerelésben.

 

A motor (schwalbe turbós) az utóbbi időben nehezen vette be az első fokozatot, helyette gyakran hármas félét, vagy azt kapcsolt. Azt a tippet kaptuk, hogy lehet, hogy a léptetővilla kopott el.

Szétszedtük a blokkot, de a léptetővilla épnek tűnt (vettünk egy újat, ahoz hasonlítva), és a laikus szemünk, kezünk másban sem talált hibát. Mi lehet szerintetek?

A kuplung működtetése sem teljesen világos.

És most jön a feketeleves, amikor próbálgattuk a váltót, már a középrészt összerkava sikerült a váltókartengelyhez csaltakozó valaminek ami a léptetővillát kezelő valamit írányítja kívülről, az ágyát, lukát elrepeszteni. Minden feddést megérdemlünk.

 

Négy kérdésem/kérésem lenne. Mi lehetett a váltónak a problémája? Hogyan működtetem a kuplongot? Van-e eladó középrészetek?  Zsoel, le tudnád írni az összeszerelés folyamatát, nagyon nagy segítség lenne!

 

Minden segítséget előre is köszönünk!


2012.03.23. 20:22 Idézet

velorexi

Bocsi, csak közben vacsorázni mentem.

Ezt értem is, mármint hogy még utólag rátöltött. Az nem világos, hogy milyen állapotot tekint ő a következőnek: "és akkor mikor tele volt". Ez itt a nemmindegy.


2012.03.23. 20:20 Idézet

velorexi

Aha... kicsit dömping van már nálad a hengerekből, nem gondolod? :) Nehogy belezavarodj a sok cuccba.

Természetesen a barátnő az elsődleges szempont, de tudod, összekötöm a kellemest a hasznossal. :) Már csak repülőgéppel meg hajóval nem mentem még hozzá, amúgy minden mással igen, úgymint: vonat, busz, személygépkocsi (több is), motorkerékpár, kismotorkerékpár. Na jó, biciklivel meg tankkal sem jártam még ott: előbbihez túl lusta vagyok, nem is szeretem, utóbbival meg még megijeszteném szegényt.
Viccet félretéve: nekem nem az a fontos, mennyi idő alatt jutok el oda, hanem hogy kényelmesen eljussak. Ugyan tavaly június közepe óta nem jártam náluk motorral, mert a nyár hátralévő idejében az öcsém pár hónappal azelőtt vásárolt MZ TS 250/1-esével mentem (én is akkoriban vettem ilyet, és ki kellett próbálnom hosszabb távon is, hogy jól döntöttem-e :) ), a télen pedig autóval. Az az igazság, hogy a legutolsó pár alkalommal már eléggé éreztem szegény Simsonomon, hogy nehezen birkózik meg az ellenszéllel meg az emelkedőkkel, így aztán örültem, hogy nem szorulok rá a hosszútávú kínzására. De most, érezvén, hogy mennyire felturbózta a blokk átmeneti rendbetétele és a kipufogótisztítás, úgy gondoltam, hogy (a bejáratási időszak ellenére is) megkockáztatom a túrát - és jól döntöttem, szerintem a bejáratás szempontjából is, hiszen váltakozva voltak gyorsabb-lassabb, meredekebb-síkabb útszakaszok. Az ilyesmi pedig jót tesz a bejáratásnak, mert lehet változtatni a fordulatszámot és a megterhelést, lehet és kell is sűrűn kapcsolgatni - ez pedig mindig jobb ebből a szempontból, mint a monoton 45 vagy 50 km/h-s átlagsebességű robogás. Így aztán abszolút nem zavart, hogy majd' kétórás úton jutottam el hozzájuk és vissza, meg hogy mellettem elhúztak az autók, motorkerékpárok: élveztem az érces hangot, az egészséges duruzsolást, a nyomatékos menettulajdonságokat, meg persze a kellemes időt és a szép, ébredező tavaszi tájat is (szerencsére oda is és vissza is gyönyörű időm volt, bár odafelé kissé túlságosan erősnek tartottam az oldalszelet, amely, főleg takarásba kerülve és onnét kijőve, néha megimbolygatott).


2012.03.23. 19:48 Idézet
velorexi

Zsoel

Ezt írta Robi, szerinten lényeges "apróság".

utána töltöttem a sebességváltót a blokk tetején lévő csavaron át


2012.03.23. 19:14 Idézet

Robi

Na ezt most nem értem... Ha a járművet megdöntve töltötted föl a hajtóműteret, és azt mondod, teli lett, vagyis (én úgy értelmezem, hogy) a nívócsavarnál megjelent az olaj, és ezután még visszabillentetted egyenesbe, és MÉG töltöttél rá - akkor mégiscsak több van most benne a kelleténél!
Még egyszer mondom, hogyha netán nem lett volna elég érthető az előbbi: ha a motor függőlegesen ÁLL, akár a kerekein, akár a sztenderen, és kicsavart szintjelző csavar mellett felülről töltöd bele az olajat, akkor, amikor ott megjelenik az olaj, az már TÚL SOK, mivel ahhoz, hogy a szintjelző jól mutassa a helyes mennyiséget, a járművet a csavar irányába 30°-kal el kell dönteni.


2012.03.23. 18:18 Idézet
velorexi

Zsoel

A henger kipuf menetének javítása független a henger fúrásától, mert (szokás szerint kevés infót adtam meg) egy másikról van szó. Pontosabban ez már egy ötödik henger. :-) Amit a vateráról vettem, azt még nem furattam meg, mert német dugattyút szeretnék hozzá, és még szerintem nem tiszta, hogy a rajta lévő roszda miatt második, vagy harmadik túlméretes lesz-e. Viszont még mindig van egy hengerem, ami menetjavításos lesz. A főtengelyt otthagytam az "öregnél", mert egy kis időt kért hozzá. Ez volt abban a blokkban, amiben már eleve fel volt pontozva a főtengelycsapágy fészke, és még én is akarom pontozni, mert még így is könnyen mozgott benne.

Teljesen más érdeklődő kérdés, némi indiszkrét tartalommal, ha szabad.:-)
Amikor a barátnődhöz mégy, akkor a barátnő a lényeges szempont, vagy a hozzá vezető úton való motorozás?


2012.03.23. 14:34 Idézet

nem a kuplungot megdöntve töltöttem és akkor mikor tele volt akkor visszaállítottam egyenesbe és nem folyott semmi utána töltöttem a sebességváltót a blokk tetején lévő csavaron át és közben nyitva volt a nivo és nem fojott tehát nem töltöttem bele sokat


2012.03.23. 14:07 Idézet

Robi

Igen ám, csakhogy a Starnál az olajszint-ellenőrzést nem állványra húzva, hanem a kerekeire állítva és a függőlegeshez képest kb. 30°-ban jobbra döntve kell elvégezni. :)
(Ne kérdezd, miért, nem én szerkesztettem meg így a motort. Nyilván azzal van ez összefüggésben, hogy a kis kerek fedélen keresztül való olajbetöltéshez is nagyjából ugyanilyen fokban célszerű megdönteni a gépet.) Vagyis ha nálad függőlegesen állt a motor, miközben töltötted bele az olajat, és ezt akkor hagytad abba, amikor a túloldalon csöpögni kezdett az olaj, akkor legalább egy decivel többet öntöttél bele a kelleténél - és akkor már meg is van a probléma gyökere. Az ily módon valóban kialakult felesleget ugyanis előbb-utóbb kinyomja magából a motor, de nem kifejezetten (és eltervezetten) a lánckerékre, hanem ahol tudja, vagyis orrán-száján. A tengelykapcsoló- és a sebességváltótér összeköttetésben áll egymással, tehát az eleve kizárt, hogy belül kifogyott az olaj, a kuplungnál meg még van, vagy fordítva. Ha állandóan a lánckereked környéke olajos, én megnézném az ottani tömítést meg a szimeringet, illetve a tömítést szolgáló, a tengelyvégre húzott kis acélgyűrű felületét is.


2012.03.23. 13:37 Idézet

Szia!

Túl biztos nem töltöttem mert nyitva volt a nivo illetve a kuplung felöl nem folyik mert az nem csökkent a napokban. legtöbb esetben a láncvédő gumiról csöpög és a lánckerék környéke szokott olajos lenni


2012.03.23. 12:55 Idézet

Robi

Szia!

Nincs olyan fogalom, hogy "fölösleges hajtóműolaj", mivel a hajtóműtérbe eleve csak az előírt mennyiségű olajat szabad betölteni; ezt a mennyiséget (vagyis az olajszintet) bizonyos időközönként ellenőrizni kell, és ha kevesebb a szükségesnél, akkor ugyanolyan fajtájú olajból után kell tölteni.

Mind a Star, mind az S51 hajtóműtere zárt, és egyik sem "vezeti" sehová sem a hajtóműolajat. Akárkitől hallottad is, marhaságot mondott. Ha a motorodból folyik az olaj, az hibajelenség, aminek az okát fel kell tárni és meg kell szüntetni. Ha a motor tömítései rendben vannak, és az összekötő csavarok jól meg vannak húzva, akkor az olajfolyás többnyire a lánckerék tengelyétől, ritkábban a főtengely lendkerékmágnes felőli oldalától ered, ahol egy-egy fémházban elhelyezett szimering gondoskodik a tömítésről. Ezeken a helyeken kell körülnézni. A használat utáni olajfolyásnak egyébként az az oka, hogy a felmelegedett olaj sűrűsége lecsökken, hígabbá válik, és a híg olaj olyan helyeken is "kifér", ahol a hideg, sűrűbb olaj még nem. Ugyanez igaz az álló-forgó tengelyekre is.


2012.03.23. 12:45 Idézet

Halitomi

1. Nem tudom, milyen "helyre" gondolsz pontosan, de a Star sebességváltó-tengelyein nincsen zégergyűrű.

2. Az tulajdonképpen nem csipkézés, hanem a gyártó lefejtő marószerszám kifutásának a helye, mivel ezzel a módszerrel fizikailag csak úgy lehetséges a fogazás, ha a szerszám a léptetővilla hornyán túl eső perembe is belemar. (Persze úgy is meg lehetett volna oldani a fogazást, hogy a perem sértetlen maradjon, csak az költségesebb eljárás, így, mivel annak semmi szerepe, hogy a perem is fogazott-e, vagy sem, a mérnökök előbbit választották.) Ez különben a kettes fokozat hajtókereke, tehát az egyes "nemvételéhez" semmi köze.
Ugyan a legélénkebb fantáziával sem tudom elképzelni, hogy kinek és mivel sikerült a "csipkét" lemarnia, tehát ezt ne is kérdezd, de ha a peremből annyi megmaradt, hogy a léptetővilla még biztonságosan el tudja mozdítani a fogaskereket, akkor az elvileg még használható. De ha zavar, cseréld ki. (Csak a cserével az a baj, hogy ha újat veszel, az új fogaskerék fogai nemigen fognak illeszkedni a régi, kopott fogakhoz, ezért célszerűbb vagy egy teljesen új, vagy egy másik váltóműből származó, összetartozó, azaz együtt összekopott fogakerékpárt szerezni.) Mindenesetre alaposan nézd meg a váltómű többi alkatrészét is, és ha egyéb sérülést, súlyosabb kopást, elhajlást stb. is tapasztalsz, a sérült alkatrészt cseréld ki. Ha ráérsz, dobhatnál föl ide egy fényképet erről a fogaskerékről, mert érdekelne.

A két blokkfél összerakása előtt és közben a kellően megtisztított és sík tömítőfelületekre, az alkatrészek épségére (gyakori pl. a letört első fogú indító fogasív, a kopott kilincsmű), a fogaskerekek helyes felhelyezésére, a szimeringek megfelelő beszerelésére, és az alapos tömítésre kell a legjobban odafigyelni. Ha igényled, leírom a teljes összeszerelési folyamatot.

3. Azzal nagyon kell vigyázni, mivel elég erős és nagy előfeszítésű rugókról van szó. A csapocskáért nem kár, de ha az vagy a kosara szemen talál, abból nagy baj lehetett volna.
Motorosboltban lehet, hogy találsz, én még sosem néztem. Bár sokan azt hiszik, hogy valami roppant kemény anyagból készült, ez a csap valójában közönséges lágyvasból van. Mérete 8×2,5 mm, így lecélszerűbben általános 2,5-es hegesztőelektródából (pl. ESAB OK46.16, mi ilyet használunk itthon) lehet készíteni, amennyiben a befogásra való csupasz végéből levágsz egy némi ráhagyásos, tehát kb. 8,2 mm-es darabot, és finom lapos reszelővel szép gömbölyűre igazgatod a végeit, hogy könnyebben a helyére találjon. De ha ebben nem bízol, csinálhatod ugyanilyen vastagságú rugóacélból is, csak azt nehezebb keríteni, meg nehezebb is vele dolgozni.
A meglévő csapokat nem szükséges bántani, azok túlélik az egész járművedet is.


2012.03.22. 20:49 Idézet

Hello!

a Star hova vezeti el a fölösleges hajtóműolajat? mert hallottam hogy az 51 es a lánchoz és mióta feltöltöttem a staromat azóta látom hogy csöpög de állóhelyzetben sose csak használat után és nem vagyok benne biztos hogy elvezeti vagy valahol folyik-e


2012.03.22. 20:48 Idézet
Halitomi

Szervusztok!

Olvasom, hogy nem csak nekem sikerült úgy széthúzni a blokkot, hogy nem volt időm megnézni, mi hol volt, csak hallani, ahogy széthullik.

Nekem kb. 1 órába tellet, amíg kitaláltam, mi hova való. De hát ez az első motor, amit szétszedek, eddig autókkal ügyködtem.

Lenne egy-két kérdésemmegint:

1. A váltó kerekek tengelyén mitha lenne egy seeger gyűrű helye, de gyűrű nem volt rajta.

2. A Z18 csipkés váltókerék "csipkéi" le voltak maródva (ezzel a hibával vettem, nem  vettem, az 1-est). Mitől lehet? Mire kellene figyelnem összerakásnál?

3. Hol lehetne szerezni 1 db (de jobb lenne 4 db) kis stiftet a kuplunhoz, a rugóknál? A szétszedés közben 3-at ügyesen, egyet ügyetlenül vettem le, és úgy elugrott, hogy nem találom. Mivel pótolható, milyen anyagból van?

A segítséget előre is köszönöm!

Mndenkinek további minden jót!


2012.03.22. 19:14 Idézet

Szívesen.


2012.03.22. 19:04 Idézet

köszönöm a segítséget zsoel!


2012.03.21. 21:12 Idézet

velorexi

Ha engem kérdezel, én nem ajánlom ezt a vaterás gumit. Ami a formáját illeti, S51-re elmegy, de Staron elég furcsán nézne ki. Mellesleg, apukám S51-én nagyon hasonló mintázatú gumi van, lehet, hogy pont ugyanilyen, és eléggé imbolyog rajta a gép. Pedig a felújítás óta ez van rajta, és a kerekek újjáépítéséhez teljesen új acélfelniket és vadiúj küllőkészletet szereztem be, nem kevés pénzért, és természetesen gyönyörűen ki is centíroztam a kész kereket - mégis sokkal bizonytalanabb az úttartása, mint az én Starjaimé (pláne a No. 2-é). Ez még akkor is igaz, ha a vázak különböző konstrukciós kialakítását is figyelembe veszem.

Ráadásul (de ez csak magánvéleményem) nekem nem rokonszenves az olyan eladó, aki kihangsúlyozza, hogy a vételárat eddig és eddig az időpontig akarja megkapni. Bakker, egy eladó nem írhat le ilyet. Aki venne, annak a kezében abszolút értékű pénz van, hiszen 4000 Ft Pesten is 4000, meg Bivalyb@sznádon is annyi; az ember bármit megvehet rajta, ami ennyibe kerül. Az eladó által kínált dolog viszont csak az ő számára ér annyit, amennyit kér érte, s amit aztán vagy megadnak, vagy nem. A megadás érdekében pedig jobb helyeken fényesre nyalják a vásárolni szándékozó hátsó felét, nem pedig feltételeket szabnak neki.

Különben miért nem találsz Heidenau gumit? Tessék:

http://www.mofaker.hu/termek/2_3-4-16_Kopeny_36B_K30_TT_Heidenau__004100

A Mofaker nagykereskedő, itt érdemes megvenni, mivel a vidéki városok motorosboltjaiban bőven ráteszik a maguk hasznát, és ott 8-10 ezer Ft körül van az ára egy darab abroncsnak. Kicsit itt is drágult ugyan tavalyelőtt óta, de postaköltséggel együtt is még mindig bőven kijössz 13-14000 Ft-ból, a különbséget pedig, amely a régi, ócska gumik és az új Heidenau K30 közt van, zongorázni lehet. A mindenféle távol-keleti Deestone meg Vee Rubber meg hasonló gumik meg sem közelítik a Heidenau minőségét, az áruk meg nem sokkal olcsóbb. Ha ilyet teszel föl, nem kell attól félned, hogy kiszalad alólad a motor, mert ez a gumi úgy tapad az aszfaltra, mint a pióca; az első 50-100 km-en érezhetően vissza is fogja a motorodat. Szerintem nagyon megéri rá beruházni, nemcsak az eredeti külső, de a jó vezetési tulajdonságok (és ezzel együtt a biztonság) miatt is.
Az 50 km/h-val ne foglalkozz, az valami elírás. Német oldalakon 100 km/h szerepel, az én motorjaimon is ilyen köpenyek vannak, simán elviselik a 60-70 km/h-t, nem esnek szét. :)

Képbeillesztés:

Fel kell tölteni a beilleszteni kívánt képfájlt egy ilyen jellegű oldalra (pl. http://kepfeltoltes.hu). Ezután kimásolod a kép hivatkozást, rákattintasz a Kép ikonra, a Hivatkozásba beilleszted a linket, a szélességet pedig 300-ra állítod (így nem csúszik szét az oldal). Majd nyomsz egy Rendben gombot, és kész. A Kép megjelenítése jobbgomb-kattintásos menüpont a Firefoxnál van, mert én azt használom. Explorernél nem tudom, mi a helyzet.

"Elévittem centíroztatni a főtengelyt: kiderült hogy, a két sonka átmérője nem ugyanaz a méret, viszont készen van a javított kipufogómenet."

Komoly... akkor az tuti nem gyári főtengely, hanem valami utánzat. De nem úgy volt, hogy vettél új hengert? Mit akarsz akkor javíttatni?

Egyébként ma jöttem haza a barátnőméktől, akik 87 km-re laknak, ami durván kétórás út, ha 45-50-nel megyek. Vasárnap délután mentem, természetesen az újonnan összerakott Starral. :) Ez volt a "főpróba". Elég jól muzsikált, Győr után (ide kb. 40 km, plusz a korábbi 20 km, amit már beleraktam a motorba, tehát összesen 60 km-en volt túl ekkor) már kezdett kimondottan jól húzni. Viszont a főtengely rettenetesen rázott. Ahogy erre számítottam is, a főtengely kialakítása egészen más, mint a gyárié, így a kiegyensúlyozottága is hagy némi kívánnivalót maga után. Győr felé félúton már nem éreztem az alsótestemet meg a kezeimet, annyira erős vibrációk jöttek az ülésről meg a kormányról. Ez nem vicc, szó szerint elzsibbadt a t*köm. Elég sz... volt. Valahogy azért kibekkeltem az utat. Visszafelé már jobb volt, érdekes módon nem rázott annyira. Valahogy az is bejáratódott, ámbár fizikai magyarázatot nemigen találok rá. Így tehát már benne van nagyjából 5 üzemóra és 200 km. Elég jól bejáratódott ez idő alatt, szépen duruzsol, egészséges, érces, jó hangja van, csörgés nélkül, továbbá van benne "kraft" és nyomaték: most vígan felmegy az olyan emelkedőkön is hármasban, ahol korábban kettesben is szenvedett, főleg ellenszélben. Persze nem kínoztam: amikor nagyon leesett a fordulat, inkább visszakapcsoltak kettesbe, és magasabb fordulattal közlekedtem, hogy legyen kenés (természetesen 1:25-ös keveréket használok most, hadd kormozódjon el megint a kipufogó :) ). Szóval a rezgésektől eltekintve ez idáig nincs különösebb problémám a forgattyústengellyel.


2012.03.21. 19:16 Idézet
velorexi

Zsoel

Van igazságod, ahogy felénk mondják. Én is azt használom, mert más nincs. Nem találok Heidenau gumit. Az alábbi linken szereplőhöz mit szólsz?

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/gumi_felni/gumiabroncs/simson_sportos_aszfalt_gumi_uj_2_75_16_1565772872.html

Korábban a porlasztóval kapcsolatban lehet, hogy nem voltam egyértelmű, de a mondat egyik része csak az úszóházra vonatkozott, a másik (a csavaros) pedig a házra.

Hogyan tudok ide képet beilleszteni, hogy a felbontás ne legyen nagy, viszont elérhető legyen mégis a nagyítás?
A lejjebbi robbantott ábránál nekem nem ajánlja fel a "megjelenítés" opciót. Másik lapon nyitom meg.
Elévittem centíroztatni a főtengelyt: kiderült hogy, a két sonka átmérője nem ugyanaz a méret, viszont készen van a javított kipufogómenet.


[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?