|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
velorexi
Aha... mindig tanul valami újat az ember. De azért nem kéne így leszólni a tolómérőt. Oké, hogy az esztergályosok inkább mikrométerrel meg mérőhasábokkal dolgoznak, de attól még sokszor a tolómérő a leggyorsabb, leghatékonyabb eszköze a fémipari méréseknek.
|
Zsoel
Saccvas = tolómérő. Így nevezte az esztergályos ismerősöm, mert szerinte csak annyit ér; valami közelítő érték megsaccolására.
|
tibi65
Szívesen. Sok sikert az összeszereléshez!
|
legaborgo
Ebben a helyzetben az első lánckerék a legfontosabb, hiszen arra "ugrik fel" a lánc, tehát amíg nincs abból is új, elég fölösleges próbálgatni. Bár így legalább máris kiderült a probléma gyökere. :)
Az utángyártott alkatrészek sajnos sokszor ilyen kétes minőségűek... ez van. Mondjuk nem mind és nem mindig, mert pl. amit én vettem tavaly, az tökéletes (bár az a honlap szerint Németországból származott).
Láncból csak 114-es van. A Schwalbéhoz is, S51-hez is az kell. Mivel többől lehet kevesebbet csinálni, fordítva azonban nem, ezért kizárólag ilyet adnak, és le kell belőle venni négy szemet. Vékony acéltüske és kalapács segítségével könnyen megoldható. Le is lehet kicsit köszörülni a kiütni kívánt lánccsap fejét, úgy még egyszerűbb a művelet.
|
kedves zsoel köszönöm a részletes válaszodat
|
Zsoel
A lánchajtás teljes cseréje mellett döntöttem. Ma vettem hátsó lánckereket, csapágyat, láncot. Sajnos egyenlőre a 14 fogas elsőre várnom kell.
Azért így is összeraktam a kíváncsiság miatt és rosszabb lett, már hátul is ugrált a lánc. A teljes szétszedés után gondolkodom, hogy a régi hátsó kerékre térek vissza. Ez az utángyártott sz* fogainak letörése egyenletlen, a csapágya mélyebben ül és így két alátétre van szükség, hogy az illesztő láncszem ne üssön a bakelit védőhöz.
Legalább a lánc megbízható cseh minőség. Hozzáértő idős kisiparostól vásároltam, de nem tudom.hogy miért 114 szemest adott. Nekem csak 110-re volt szükségem.
Egyébként a fő problémát azt hiszem megtaláltam. Az első lánkerékben 8-as van kb 1,5 mm kitéréssel. A szétszedés előtt talán 2 km-t mentem a motorral és nem tűnt fel a csapnivaló hajtás.
|
penge
Szia!
Jobb egérgomb, megjelenítés, nagyítás.
A berúgótengelyre mindkét oldalra egy-egy ugyanolyan távtartó gyűrű jön; ezeken két kis lyuk van átellenben, könnyen azonosíthatóak. Értelemszerűen a berúgó tekercsrugót is a tengelyre kell szerelni: az egyik fülét a blokkba, a másikat az indító fogasívben lévő furatba kell akasztani, majd az óramutató járásával ellenkező irányba tett fél fordulattal előfeszíteni, és az ütköző csapszeggel megtámasztani.
A hajtott tengelyre jön a harmadik fokozat hajtott kereke és az indítókerék (ezeken kilincsmű van, amelynek fogai egymásba kapcsolódnak). Az indítókerékbe csúszóperselyt kell helyezni, majd egy nyomórugó és egy nyomóaalátét következik.
|
sziasztok!
szeretném megkérdezni nem e tudnátok segíteni!?
széthúztam a blokkot hogy kicseréljem a berugótengelyt! nehezen jött szét és szétesett! van két hézagoló és két rugó azt szeretném megtudni hogy azok hova valók!? ez egy simson star motor. ha valaki tud segítsen ha lenne műszaki rajz az lenne a legjobb! előre is köszönöm!
|
tibi65
Szia!
Nem feszszabályzó, hanem töltőberendezés, mert nem szabályoz, csak töltőáramot korlátoz. A töltőberendezést és a biztosítéktáblát is a váz homlokcsövére kell szerelni, a lámpafejben. Alulra jön függőlegesen a töltő, két rögzítőcsavarral (amelyek közül a felső alá a testkábelek szemei kerülnek), majd fölé keresztbe a biztosítéktábla, alatta a derékszögű tartóvassal, egy csavar által rögzítve.
|
velorexi
Az úszóházon nincsen állítócsavar, az a porlasztótesten van. De gyárilag a 16N1-6-on is recézett hengeresfejű kúpos állítócsavar van. Ha hernyócsavar, akkor az későbbi sorozatról származik, nem eredeti.
A felpontozást nagyon óvatosan végezd, apró kráterecskéket ütve, és MINDIG ÁTLÓSAN üss be egy-egy pontpárt, különben nem lesz központos a dolog.
"nem tudtam úgy rátenni a saccvasat, hogy azonos helyen (vagy síkban?) a két sonka "szineljen" egymással. Elviszem centíroztatni, így semmi esetre sem rakom vissza bele. Lehet, hogy a fészek is ezért verődött ki.!! Meg lehet, hogy azért is, mert a felső tűgörgőnél nem volt hézagoló!! Ezt "felénk" egyszerűen csak koptató-nak hívják, és többször találkoztam már ennek hiányával." Ezt nem értem. Mi az a saccvas?
"Rá kellett jönnöm, hogy a főtengelycsapágy és szimmering közötti üres részt nem kell hézagolókkal kitölteni, mert a blokk-közép és a főtengely megmunkálásának távolsága adja meg a méretet néhány tizedmilliméter különbséggel" Előfordulhat. Attól függ, hogy milyen alkatrészekből van összeépítve, mekkora tűrésekkel.
|
legaborgo
"Az első lánckereket nem vettem le. Ha kopott okozhat ilyen problémát?" Okozhat, de cserélni mindig csakis együtt szabad a két lánckereket és a láncot, mivel ellenkező esetben a kopott alkatrész(ek) hamar tönkreteszi(k) a többit.
"A láncot lehet fordítva betenni?" Ha előzőleg sokáig üzemelt a lánc, és nagy megterheléseknek volt kitéve, akkor igen, ez is okozhatja a jelenséget, mivel a lánccsapok egyik irányba kissé eldeformálódnak. Arra nem gondoltam, hogy a láncot is kiszedted.
Szívesen. Nézd meg akkor a motortartókat is. Bizony,a felújítás alapvető kiindulási pontja, hogy a festék eltávolítása előtt vagy után mechanikai hibák szempontjából átnézzük a vázrészeket, és kiküszöböljük ezeket.
|
tiszteletem mindenkinek
szeretnék kérdezni.starom felújitása során komplet elektromos felújitást is végzek.a problémám a következő nem tudom hová kerül a feszszabályzo és a bizti tábla és hogy kell rőgziteni köszonom a segitséget.
|
Zsoel!
A motortartók kissé el vannak görbülve pont abba az irányba, ami rontja az egyenes láncfutást.
A motor elszenvedett régebben egy kis balesetet (régi tulajnál) lábtartót is hegeszteni kellett.
Kösz az ötleteket, megpróbálom visszagörbítgetni, persze jobb lett volna mindez a festés előtt!
|
Zsoel
Köszönöm, megint alapos és részletes voltál.
Találtam otthon 2 úszóházat. Az egyikben nagy meglepetésemre 50-es fúvóka volt az indító helyén. Ezt felhasználva (mert a bolba még mindig nem jött meg) raktam össze az N1-6-os porlasztót, amit előtte vízkőoldóval és meleg vízzel tisztítottam meg. Ebben inkább hernyócsavar van a levegőszabályzó helyén, nem olyan, mint az N1-5-ösön.
A legújabb szerzemény Star blokkban sajna a főtengely-csapágy fészkét kénytelen leszek felpontozni, mert igen lazácska szegény. A főtengely csapágyrésze sem az a húde, szinte kézzel rácsúszott az MGM csapágy. Az volt benne, (én ártatlan vagyok :-)) meg az "eredeti" fémházas szimmering. Valamint nagy örömömre a lendkerék felől volt "szórótárcsa" is. A főtengelyt nem kell felújítani, nem kottyan, viszont szerintem egyéb gond van vele: nem tudtam úgy rátenni a saccvasat, hogy azonos helyen (vagy síkban?) a két sonka "szineljen" egymással. Elviszem centíroztatni, így semmi esetre sem rakom vissza bele. Lehet, hogy a fészek is ezért verődött ki.!! Meg lehet, hogy azért is, mert a felső tűgörgőnél nem volt hézagoló!! Ezt "felénk" egyszerűen csak koptató-nak hívják, és többször találkoztam már ennek hiányával. A kipufogómenet viszont javításra szorul, aztán fúratni kellene.
Rá kellett jönnöm, hogy a főtengelycsapágy és szimmering közötti üres részt nem kell hézagolókkal kitölteni, mert a blokk-közép és a főtengely megmunkálásának távolsága adja meg a méretet néhány tizedmilliméter különbséggel.
Jól gondolom?
|
Zsoel
Az első lánckereket nem vettem le. Ha kopott okozhat ilyen problémát?
A motort blokkostúl kivettem és vissza tettem, de a szilentgumit és perselyt nem szedtem ki a blokkból.
A láncot lehet fordítva betenni? Számít az iránya? A zárószemnél tudom, de nem is ott ugrik.
|
legaborgo
Cserélted valamelyik alkatrészt (első lánckerék, hátsó lánckerék, lánc)? Helyesen szerelted fel az első lánckereket (a kiemelkedő rész van kívül)? Beraktad az első és hátsó motorfelfüggesztési pontoknál a szilentgumit és a perselyt? Ha minden válaszod igen, még akkor is megpróbálkozhatsz azzal, hogy kicsit "csalsz", és némileg elfordítod a hátsó kereket, hogy egyenesbe kerüljön a látsz. Lehetséges, hogy kissé el van görbülve a váz motortartó része, csak eddig nem vetted észre.
|
Halitomi52
Egész jó ötlet ez az oxigénpalack, csak szerintem fényűzés erre elpazarolni a drága oxigént. :) Ha nem akarsz magad kevergélni a festékekkel, akkor én ezt javaslom neked, amit írtam. Igaz, hogy kicsit mélyen kell érte a zsebedbe nyúlnod, viszont legalább szép és tartós lesz az eredmény.
Milyen eredeti cuccokat vettél a Starhoz?
|
Zsoel! Vagy aki tud segíteni!
Most kezdek a végére érni a 73-as Star-om felújításának.
Eddig egész jól rájöttem, mi hogyan volt a szétszerelés előtt. A hátsó lánckerekes hajtás összerakása után valami nem stimmel. Üresben hajtva kézzel a hátsó kereket, a lánc az első kis lánckeréken félremegy. (Fel-fel ugrik a lánc a keréken) Mintha a kis kerék és a lánc nem lenne egy egyenesben. A fogak a lánc motor felé eső oldalába bele-bele akad. Már mindent beállítottam - első-hátsó kerék egy egyenesben van, 2 cm-es láncfeszesség rendben.
Szétszedés előtt nem csinálta. (Lazább és feszesebb lánc esetén is csinálja)
Mindent a kis kézikönyv képei és leírása alapján próbáltam összerakni. Valaki már találkozott a problémával?
|
Zsoel!
Köszönöm!
Én pedig kinn voltam Szigetszentmiklóson, a börzén, vettem 1-2 DDR-es darabot hozzá, azért olvastam csakmost el.
Nem én akartam kikeverni a festéket, csak dukózni szeretném én. Elvileg mindenem van hozzá, bár gondolkodom, hogy kompresszor helyett egy 6m3 -ös oxigén palackot használok hozzá, szabályozott reduktoron keresztül, az sokkal csendesebb.
csao!
|
Halitomi52
Bocs, válaszolok neked is, csak közben misén voltam, meg ebédeltem.
Itt senki nem foglalkozik azzal, hogy hány éves vagy. Akár 12 éves valaki, akár 60, ha Simson Starja van, akkor a csapatba tartozik, és kész. Mindenkinek jogában áll kérdezni, segítséget kérni, javasolni, megosztani, egyszóval bármiféle olyan tevékenységet végezni, ami a típussal kapcsolatos. Ennyi.
Nagyon kevés Starban van akkumulátor, szinte egyikben sincs, úgyhogy ez nem csoda. Ha a világítótekercsekre lenne kötve a jelzőlámpa, akkor csak fele haszna lenne neki, mivel indítás előtt nem tudnád azonnal ellenőrizni, hogy üresben van-e a váltómű, csak megálláskor lenne értelme.
1. A gyári festékréteg úgynevezett beégetőzománc, amely magas hőmérsékleten keményedik ki. Ez azt jelenti, hogy a fémtiszta alkatrészekre először ráfújtak egy világosszürke alapozóréteget, majd levegős száradás után felfújták rá a zománcréteget, szárítás után lakkozták, majd az egészet "ráégették" kemencében, tehát ez egy egymással szorosan összefüggő, kemény, ellenálló bevonatrendszer. (Csak a napsütésnek nem igazán áll ellen, hiszen, mint tudjuk, elég jellegzetesen kifakult a napfény hatására.) Mindenesetre ezt a festést kromofággal soha az életben nem szeded le, mivel egyszerűen nem oldja föl. A legegyszerűbb itt is a gázperzselést alkalmazni. Csinálsz valami vasakból összerakott emelvényt (hogy ne a földön vagy a betonon kelljen végezni a műveletet), majd disznópörzsölővel szépen leégetsz mindent (a tankot persze előzőleg kiüríted, és legalább egy hétig szellőzteted, leszerelt csappal és levett sapkával). Vigyázatt, túlizzítani nem szabad az alkatrészeket, mert a vékony lemezrészek megdobódhatnak vagy átéghetnek! A festékréteg először megfeketedik, aztán felhólyagosodik, megsárgul, végül halványszürke, fehéres lesz. Ekkor már drótkefével vígan el lehet távolítani, aztán jöhet a drótkorongos gépi csiszolás vagy a homokszórás, majd az oldószeres (nitrohígítós) tisztítás, és máris festhetőek az alkatrészek. Vigyázz azonban, hogy a fémtisztára csiszolás és hígítós tisztítás csak közvetlenül a festés előtt következzen be, mert a fémtiszta felület a szabad levegőn már egy nap alatt is tele lesz rozsdapöttyökkel, amelyek utána a festékréteg alatt is dolgozni fognak, és hamarosan lelökik azt.
2. A teljes sárvédőket kívül-belül ugyanarra a színre fényezték. Gyárilag nem alkalmaztak alvázvédelmet, én azonban ajánlom vagy a sárvédők belső felületének utólagos alvázvédős lekenését, vagy, ami még jobb, a Begle barátom által vázolt módszert, amelyet tavaly én is alkalmaztam a felújításnál. Alapozás, ún. rücsispray-jel való kezelés, majd erre a fényezés. Így a sárvédő belül is ugyanolyan színű lesz, mint kívül, és az esetleges kőfelverődések nem verik le a festékréteget, mert a rugalmas rücsi megvédi ettől a felületet. A bordó szín a tank alatt, a kormánycsövön, a hátsó lámpa gumitalpa mögött és az ülés alatt szokott a legjobb állapotban megmaradni, a zöldesszürke meg a tank első felén, a kormányon meg a kormányembléma alatt. Egyszóval létezik, amit mondasz, sőt elég törvényszerű.
3. A gyári szín olyan, amilyet a Fényezőműhely menüpontban mutatok. Ez egy alapvetően homokszürke árnyalat, zölddel és némi sárgával vegyítve. Ez alatt csak egy egész más árnyalatú szürke alapozóréteg van, tehát banánzöld(?) (gondolom, az éretlen banán színére gondolsz) festék nincs rajta gyárilag. Valami korábbi réteget találhattál akkor. Némelyik öreg Star sokszor egészen elképesztő számú rétegben van átfestve.
4. Nem ismerem Pestnek azt a részét sajnos. De biztos vagyok benne, hogy komolyabb festékboltban tudnak segíteni, vagy akár autófényezőnél is vehetsz ilyen festékeket, biztosan kikeverik neked, ami kell, meg mérnek ki mindenből. Valószínűleg még olcsóbb is, mint üzletben.
A legjobb eredményt amúgy úgy lehet elérni, ha fémtisztára kezeled az alkatrészeket, majd egy komplett bevonatrendszert építesz fel rá, autófestékből (pl. URKI SYSTEM). Egy réteg alapozó, egy réteg kétkomponensű kitöltő szórókitt, két réteg egykomponensű matt bázis szín (ebből minta alapján simán kikeverik neked, ami kell, mindkét színt), egy réteg kétkomponensű lakk. Persze ezek mind egymással kompatibilis termékek legyenek.
Csakhogy mindez roppant költséges móka, cakkompakk 25-30 ezer körül van. Bordóból 8-9 dl készre hígított festék, szürkéből 3-4 dl kell két vékony réteghez, plusz még az alapozó, a kitt, az edzjője, a lakk, annak az edzője, meg hígító a tisztításhoz. És persze kell szűrővel felszerelt kompresszor, meg egy normális szórópisztoly is.
Ha magad kevered ki a festékeket, csak egykomponensűt tudsz csinálni, és rengeteg panccsal jár, amihez csomó többféle festéke össze kell vásárolgatni, tehát az sem túl olcsó. Na meg a végeredmény sem lesz olyan szép.
5. Az említett helyen nincs gyárilag visszajelző lámpa, a tiédet is és az összes ilyet utólag szerelték fel. Az egy kedvelt hely volt, oda szerelték fel a korabeli KRESZ által előírt kék színű fényszóró-visszajelző lámpát. A Staron eredetileg egyetlen visszajelző van, és az a már említett üresjárásjelző lámpa, a gyújtáskapcsoló és a kilométeróra mögött középen.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |