|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
velorexi
A kipufogót lebontom. Meglazítom a bilincseket, leveszem a végdarabot, kihúzom a hangtompító betétet, lehúzom a gumitömítést (a dob és a végdarab között), kihúzom a könyököt. Gázlánggal (disznópörzsölővel) alaposan (enyhe izzásig) leégetem a hangtompító betétet, aztán hátulról a dobba is benyomom a lángot, ugyanígy a végdarabba is. Persze ezt csak több lépcsőben, óvatosan szabad csinálni, nehogy kívülről nagyon elszíneződjön a króm. A kokszréteg, mivel még sok benne az éghető anyag, egy idő után begyullad és magától is égni fog (olyan lesz a kipufogó, mint egy fáklya, de az égést elősegítendő, néha be lehet löttyinteni a szájába egy kics gázolajat vagy petróleumot is (BENZINT SOHASE! NAGYON TŰZ- ÉS ROBBANÁSVESZÉLYES! KÖNNYEN FELGYÚJHATSZ VALAMIT VAGY MEGSEBESÜLHETSZ!) Az a lényeg, hogy a korom- és kokszlerakódás fehér, de legalábbis szürkés színt kapjon - ekkor annyira fellazul, hogy csavarhúzóval, a betétről drótkefével gyönyörűen lekaparható. A kipufogódobban egy fordított kúp (szűkítő) van lemezből, ezen van egy központi lyuk, meg körülötte kisebb blendenyílások. Ezeket hosszú csavarhúzóval, erősebb huzallal lehet tisztítani, a lehulló kormot pedig a kipufogó rázogatásával, puhafa hasábhoz való ütögetésével lehet eltávolítani. Szép tisztára meg lehet pucolni. A betét, mint mondtam, drótkefével szépel letisztítható, ahol nem férni hozzá, ott meg csavarhúzóval kell kapirgálni. Ugyanígy a végdarabot is csavarhúzóval tisztítom, először a végébe behegesztett cső belsejét (ennél vigyázni kell, mert a vége egy kicsit össze van nyomva), aztán a másik oldalról is megkaparom, amennyire lehet. Itt is célravezető módszer lehet a petróleumos kiégetés, mert itt általában összegyűlik a víz, meg mindenféle folyadék, meg egyébként is zárt tér, tehát ez a lángtól nehezebben gyullad be. Azt is szoktam csinálni, hogy begyömöszölök egy rongydarabot, és csavarhúzóval körbemozgatom a kifúvócső körül. Azonkívül, ha már le van szedve a kipufogó, a dugattyú felső holtpontjában óvatosan meg szoktam tisztítani a kipufogócsatornát is.
Miután pedig minden elkészült, a szétszedés fordított sorrendjében szépen összerakom a kipufogót, és élvezem a megkönnyebbült motor érces hangját és élénk viselkedését. :)
|
Még pár kérdés:
Elkezdtem lemaratni a festékerétegeket lemezig KROMOFÁG-gal.
Én idősebb vagyok (már nem 52, mint a felhasználónevemben szerepel, hanem 55), nekem ez jutott eszembe, de jól halad vele a munka.
1. Van-e valami jobb anyag erre a munkafolyamatra, vagy ez a jó. Az eredeti gyárit kicsit nehezen hozza le, az újak szinte "leugranak" tőle (biztos márkás volt).
2. Létezik-e, hogy gyárilag az első sárvédő belseje ki volt festve eredeti színnel? Ott találtam eredetinek látszó bordót, a villa csatlakozástól lefelé haladva, középen, kb 6 cm széles sávban. A szürkészöldből pedig a tank elején leltem fel eredetinek tűnőt, a kámpakeretben lévő részen.
3. Lemaratáskor a szürkészöld alatt egy szinte banánzöld egybefüggő réteget találtam, az lehet hogy alapozó? Pl.: a kormánylemeznél, a matrica alatt. Gondoltam, hogy elég KÓKÁNY módon festették le eőtem, ott lesz eredeti szürkészöld, de pechemre azt levették és átfújták a saját galambszürkéjükkel.
4. Hol érdemes festéket kevertetni, én a IV. kerületben lakom, a víztorony közelében, és milyen márkából kevertessek, hogy tartós legyen? Még az előző évezredben fújtam le autóimet, de azol a festékmárkák már nincsenek, az újakat pedig nem ismerem. És kb melyikből mennyi kellhet?
5. A kormánylemezen, a parkoló lámpa melleltt, balra gyári-e egy visszajelző lámpa? Én ifjú koromban csodáltam a STAR-okat, ami rég volt, de nem rémlik, hogy ez lett volna rajtuk.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Mindenkinek további szép napot kívánok!
|
Velorexi!
Nincs miért elnézést kérni, mint írtam, énis viccesnek fogtam fel.
Egyébként az összeállítás: fiú 32 év, fiú 31 év, lány 29 év, lány 26 év, lány 11 év.
Eleinte ment a dolog, a végére elfáradtam, "csak" lányok jöttek!
Tényleg semmi probléma!
Csao
|
Zsoel!
Köszönöm az infót!
Nekem nem volt benne akumlátor, amikor vettem, és azt hittem, hogy elég a járó motor ahhoz, hogy világítson.
Széthúzásnaál majd odasasolok, hogy a leírtak megvannak-e.
|
Zsoel
A kupofogó kiégetésére milyen "módszert" használtál? Kevéske benzin bele meggyújtva, majd várni, míg elég?
A Starom szerintem sokat állhatott, mert előbb egy koromdugót kellett kiütnünk a kipufogó közepéből, most meg eléggé fekete "lötty" szivárog a végéből.
|
velorexi
Ha az S51 tulajdonságaira vágysz, a Star szétfaragásánál sokkal egyszerűbb, ha veszel egy S51-et. Én nem igazán vagyok oda érte, de azt elismerem, hogy nem rossz gép.
Viszont így, hogy a kényszerű generálozás okán teljesen rendbe lett téve a Starom blokkja, plusz ugye a kipufogót is kiégettem, a szívászajtompítót is letömítettem, a légszűrőt is kipucoltam, állíthatom neked, hogy most simán eléri nyomatékosságban és vonóerőben az átlagos 3 sebességes S51-et. Az alapjárat és a gázreakció nagyon stabil, és 20 km/h-tól már húz harmadikban is.
|
Akár a részterheléstű rossz beállítása is lehet, de inkább túl nagy fúvókára vagy eltömődött szívórendszerre gyanakszom. Arra emlékszem, hogy már beszéltünk erről, de arra nem, hogy végül is most milyen beállításokkal közlekedsz.
|
Halitomi52
Az üresjárásjelző lámpa azért világít, mert ha van a rendszerbe kötve feltöltött akkumulátor, akkor - Gyújtás és Világítás kapcsolóállásban - a jelzőlámpa 2 W-os izzójának egyik sarka állandóan az akkumulátor pozitív pólusáról érkező feszültség alatt áll, a másik sarkát pedig a sebességváltó léptetővillájára erősített sárgaréz érintkező az üresjárati fokozatban letesteli. (A testet pedig a jobboldali blokkfélben elhelyezett műanyag szigetelőperselyben lévő alakos érintkezőpálca "továbbítja" egy vezetéken keresztül az izzóhoz.) Így az áramkör záródik, az izzó kigyullad, és világít is mindaddig, amíg:
- 0 vagy Parkolás helyzetbe nem fordítod a gyújtáskulcsot
- be nem kapcsolod valamelyik sebességfokozatot
- ki nem merül az akkumulátor
- ki nem ég az izzó.
|
Beagle
Köszi az infótkat. :-)
Abból indultam ki, hogy korábban az 51-esem jobban pörgött, alacsonyabb alapjárati fordulatszámot tudtam rajta beállítani, és elég kis fordulaton már 3-asba tehettem a lefulladás veszélye nélkül. Ez a tulajdonság hiányzik most nekem. Vagy inkább csak az első "Szimóm" emléke, amit édesapámtól kaptam? Vagy inkább édesapám?
|
velorexi!
Csatlakoznék Zsoel barátomhoz ,a Star és az S51 összehasonlításában!
Ugyanis a kollégámmal együtt szoktunk motorral melóba járni. Neki egy Simson Sr rollere van,amelyben egy négy sebességes 51-es blokk van gyárilag,nekem pedig (mondanom sem kell) egy '69-es Star-om van. Én szoktam elöl menni és gyorsításkor kicsit "rámfut",de saját bevallása szerint,megelőzni nem tudna! A végsebességünk pedig közel egyforma(az enyém valamalyest több!) Annyi "változtatás történt az én blokkomon (a normál felújításon túl),hogy kb. 60 cm2-re fúrattam,az övé pedig első túlméretes,szintén frissen felújított. Íly módon én sem javaslom a kisérletezgetést,mert nem lesz sokkal jobb,sőt!
Üdv;Zsolt
|
Selfdestroyer
Áhá! Értem. Most inkább nem kérdeznék rá, hogy jelen esetben a "picsogás" szót pontosan mire is használtad, mert lassan azt kezdem érezni, hogy nem ugyanazt a nyelvet beszélem, mint ti.
"Síró, picsogó, óvodába nem való!" :-)
Valami ilyesmi? Nem, ugye?
Részemről épp így szokott kezdődni a kompressziógond, hogy hidegen szépen megy, aztán megy egy darabig melegen is, majd melegen egyszer csak leáll. De a Zsoel által írottak is éppúgy lehetséges tényezők.
|
Velorexi
Hello
Az önpusztító nicknév még jópár évvel ezelőtt a lázadó kamaszkoromból való. A legtöbb helyen ezt használom mivel a Pocok név már foglalt. A Pocok124353674298765123 sorszámú neveket meg úgyis csak elfelejteném. Így maradt ez. Akár valami nagyon mély érzelmes dolognak is bemagyaráhatnám, hogy ez egy rossz világ ahol mindenki pusztítja egymást és saját magát is. De úgy gondolom, hogy ez a picsogás magas iskolája lenne :) és legszívesebben felpofoznám magamat :)
A henger már megérett egy fúrásra az biztos. De eddig a hidegben biztosan ment mindenfele. Mondjuk ereje nem sok van de az élmény ugyanaz... (:
Zsoel
Ezzel arra célzol, hogy rakjam lejebb a síber tűt? Sok a benzin? Tavaj összel is lejebb raktuk eggyel. Akkor meg is állt annyira sokat kapott. Ha emlékszel zaklattalak pár emailben ezzel.. :P
üdv.: Norbert
|
Halitomi52
Elnézést kérek tőled. A bejegyzésem mögött a feléd való elismerés és az utódok féltése húzódott meg, valamint az a statisztikai tény, hogy háború idején megnövekszik a fiú gyermekek száma. A jövőben tartózkodni fogok a személyes jellegű gondolataim közlésétől. Megint beleestem az írott kommunikáció félreérthetőségének csapdájába.
|
Kedves STAR-osok!
Szeretném megkérdezni Tőletek, hogy mitől világít az üresjárati lámpa. Még mindig nem szedtem szét a váltót, csak a jövő héten szeretném elkezdeni, de előre szeretek tájékozódni, és ezt nem találtam meg sehol.
Előre is köszönet!
|
velorexi
Nem a háborúra készülök, mert én antimillitarista vagyok. A fegyvereket, mint szerkezeteket szeretem célba lőni is szeretek, de táblára, vagy hurkapálcikára.
Egyszerű a magyarázat! 1978-ban még rossz minőségű TV-nk volt. Sokszor volt rossz, és akkor is kellett valamit csinálni! Akkoriban nyugodtan "bruttósítottuk" a gyerekeket, úgy nézett ki, hogy el is fogjuk tudni tartani Őket. A mai világban biztosan egy vagy kettő lenne csak.
Nagyon szeretem a gyerekeket, de sajnálom Őket ebben a világban, ahol annak, aki nem fér hozzá a pixishez, szinte kilátástalan a helyzete.
Diplomás gyermekeim elég jól elvannak, a többiek is próbálkoznak. Remélem, Nekik azért összejön valami.
Nincs semmi harag a bejegyzésedért, ez a fórum is arról szól, hogy elmodhassa mindenki a véleményét, illetve a tréfálkozásról is.
Én is vidám emberke vagyok!
Üdvözlet mindenkinek!
|
velorexi
Az elképzelésed megvalósíthatatlan. Tökmindegy, hogy hosszabb vagy rövidebb egyik hajtórúd a másiknál. Ha számottevően rövidebb a kelleténél, akkor a dugattyú nem éri el a felső holtpontot, nem lesz kielégítő a sűrítés, így a teljesítmény sem, tehát nem nyersz, hanem vesztesz a bolton, ha pedig számottevően hosszabb, akkor túlsűríti a keveréket (aminek következménye kopogásos égés, tönkremenő hajtórúdcsapágyak, rosszabb esetben átégő dugattyútető), vagy akár a hengerfejhez is hozzáérhet a dugattyú, ebben az esetben meg körbe sem forog a főtengely.
De ez csak az egyik probléma. A másik az, hogy megváltozik a vezérlési digagram, vagyis a dugattyú nem úgy fogja nyitni-zárni a réseket, ahogy kellene, illetve nem is fogja teljes keresztmetszetükben kinyitni vagy bezárni ezeket, így nagyon valószínű, hogy nemhogy motorkarakterisztika-javulás következne be, de inkább csak nagyon akadozva fog működni a motor, vagy akár egyáltalán be sem tudod indítani.
A hajtókar és a dugattyú hossza, a henger paraméterei, a csatornák nyílásainak elhelyezése egy bonyolult, sok tervezést és kísérletezgetést igénylő folyamat végeredményeként lettek meghatározva, amit nem lehet csak úgy módosítgatni. Az S51 hajtókarját (főtengelyét) az S51 dugattyújához és hengeréhez méretezték, nem a Starhoz. Éppen azért pörgősebb az némileg, mert a motor megkonstruálását rengeteg elméleti számítás és kísérlet előzte meg, aminek során ezt igyekeztek elérni. Ennek során új hengert, nagyobb fővúvókával felszerelt, módosított porlasztót és nagyobb légszűrőházat társítottak a motorhoz.
(A Sperber is azért jóval erősebb és nyomatékosabb a Starnál, mert egészen más a hengere és ezáltal a vezérlése, illetve egy bazinagy, jól megtervezett légszűrő edényzet van a tank alatt elrejtve, és nem azért, mert nagyobb a hengerűrtartalma, mint sokan tévesen gondolják.)
Különben ha minden oké a Starral, nem sokban marad el egy háromsebességes S51-től (végsebességben a négysebességestől sem, csak az jobban gyorsul, mert sűrűbb a fokozatkiosztása). Tudom, mert nem eggyel mentem már, ilyennel is, olyannal is, sőt tizenéves koromban versenyeztem is egy-két nagyszájú S51-es kortársammal, akik lenézték az "ósdi" Start (aztán csak lestek, mikor megerőltetés nélkül tartottam a lépést a motorjukkal, ráadásul az enyém még csak túl sem melegedett).
|
Zsoel
Így van, ahogy gondolod. A két hajtórúd hossza nem egyezik. A hétvégén terveztem konkrétan lemérni, de nem fogok odaérni időben. Ha majd megvagyok a méretekkel, megírom. Az 51-es pörgősségét szeretném kicsiholni a Starból.
És igen, az alábbi képen "ábrázol" eszköz érdekel, de megfeszített buzgalommal. Annak ellenére, hogy azt olvastam róla, hogy magasabb fordulaton eléggé hajlamos a vibrációra.
|
velorexi
Kéne a burádnak, mi? :)
|
velorexi
"Nem gondoltam, hogy az egyenletes alapjáratra is ilyen domináns hatása van a főtengely állapotának."
Ha az a főtengely olyan állapotú, mint az enyém, akkor már van. Lásd a gyakorlati példámat.
"51-es hajtórúddal kívánok felszerelni egy 50-es főtengelyt"
És annak mi gyakorlati haszna van? Különben fogalmam sincs, hogy kivitelezhető-e, amit tervezel. Az S51 lökete nagyobb, mint a Staré (S50-é), ez biztos, meg az is, hogy a főtengelysonkák átmérője nagyobb (a löketkülönbség mondjuk ebből adódik), illetve a tengelykialakításuk meg a forgattyúscsapjuk is egészen más. Gyanítom, hogy a hajtókarok sem egyformák, különben nem árulnák őket szeparáltan a két típushoz, tehát valószínűleg az egyik hosszabb/rövidebb, szélesebb/keskenyebb stb., mint a másik. A múltkor mondtam, hogy én még sosem szedtem szét főtengelyt; nem is mernék, meg különben sincs rá hajlamom, hogy mindenféle alkatrész összevegyítésével kísérletezzek, minden motorba csak a bele való alkatrészeket szerelem. Úgyhogy ebben sajnos nem tudok neked segíteni.
|
selfdestroyer
Én leginkább porlasztóbeállítási problémára szavaznék. Valószínűleg túl dús a keverék, ami hidegebb időben még jót is tesz a motornak, ilyenkor azonban bezavar. De igenis az eltömődött kipufogó is okozhat ilyesmit, úgyhogy célszerű lenne kipucolni. Ja, éppenséggel az is igaz lehet, hogy már kevés a kompresszió, de az ilyesmi meg nem szokott egyik pillanatról a másikra bekövetkezni.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |