Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

2012.03.10. 23:25 Idézet

"Nemtudnál szerezni valahonnan egy ahogy már írtam új illetve megkímélt ülést"
Jó vicc... Sajnos ezt aranyáron mérik, éppen azért, mert a nyereg a Star egyik gyenge pontja, és a legtöbb tönkrement az idők folyamán, tehát nagyon ritka az épen maradt példány. A fenéklemezt alulméretezték még egy személy részére is, túl vékony és gyenge anyagból van, és a felületkezelése elégtelen, tehát korrózióra hajlamos. Az eredeti műbőr gyorsan szétrepedt az időjárás és a használat viszontagságai közepette, innentől kezdve pedig az esővíz, a pára szépen beszivárgott a szivacsba, az jól magába szívta, és alul a fenéklemezre engedte, amely ettől szép lassan (igazából nem is olyan lassan) elrohadt. Így aztán a legtöbb egykori Star-üléslemez már agyon van hegesztgetve, toldozva-foldozva, erősítve stb. Ha nagy ritkán fel is bukkan egy teljesen ép darab, azt többnyire nagyon drágán árulják. A teljesen ép komplett ülésről már nem is beszélve... Amúgy a Vaterán néha szokott lenni, de most nincs semmi használható, megnéztem. (Ami meg van, az attól is szétesik, ha ráfújsz.) Ebben sajnos nem tudok most segíteni, de ha látok, szólok. Érdemes nézni, mert néha előfordul egy-egy nem túl drága (4-5000 Ft) lemez is.
Annyit mindenesetre mondok, hogy a jelenleg kapható Schwalbe-ülést ne vedd meg hozzá, mert nemcsak hogy marha drága, de a Starhoz nem is illik: úgy áll rajta, mint tehénen a gatya.


2012.03.10. 23:08 Idézet

Igen ezen gondolkodtam én is pont mert nagyon szar állapotban van a lemez össze vissza hegesztve és szerintem nincs meghajtva az orra most nem vagyok otthon de szerintem nincs meghajtva. Nemtudnál szerezni valahonnan egy ahogy már írtam új illetve megkímélt ülést vagy lemezt egyébként köszi a válaszaidat rávezettek illetve te is rájöttél a gondra szóval köszi!


2012.03.10. 23:04 Idézet

Az üléslemezed eleje szabályosan fel van hajtva? (Gyárilag az első kb. 10-15 centi úgy 30°-ban fölfelé van hajlítva.)


2012.03.10. 22:58 Idézet

így van


2012.03.10. 22:48 Idézet

Robi

Az orr-résznél nem tudod lehúzni a huzat alját a lemezig?

Így kell kinéznie:


2012.03.10. 22:31 Idézet

pedig jól érted mert pontosan kilátszik a lemez mert sehogy sem tudom úgy lehúzni a huzatot hogy elfedje a lemezt


2012.03.10. 22:07 Idézet

Robi

Ezt nem értem... mi az, hogy elöl rövid a huzat, és kilátszik a lemez? Star ülésére rá kell mennie a Starhoz vett huzatnak. Én már több ülést is újrahúztam, de ezzel még sosem volt problémám. Nem tudnál csinálni erről egy képet?


2012.03.10. 22:04 Idézet

háló!

az hogy van hogy a star üléshuzatot nem tudom rátenni a stárra mert elöl rövid egyébként körbe jó meg is tudom fogatni de elöl annyira rövid hogy a lemez kilátszik alóla.

Bár tudom hogy ezt nem ide kell írni de vennék újan vagy használtan de megkímélt állapotban ülést vagy csak lemezt de még szivacs sem ártana


2012.03.10. 20:51 Idézet

velorexi

Kezdem elveszíteni a fonalat... :) Ha nem akar úgy működni a megfelelő méretű fúvókákkal, ahogy kéne, akkor máshol (is) van gond. Vagy egyéb disznóság a porlasztóval (például én a helyedben a fúvókacserélgetés helyett mindjárt az elején beszereztem volna egy 16N1-6-ost, ahogy ezt javasoltam is), vagy a légszűrő, a kipufogó, vagy a motor belseje sem oké. A hibalehetőségek tárháza majdhogynem kimeríthetetlen, és így látatlanban találgatva sajnos nem tudom megmondani neked a tutit, mivel nem vagyok varázsló.

"Ha kihézagolom, akkor azzal rendben is lesz, és kész?" Feltehetőleg igen.

Elkeseredni pedig nem kell. A motorszerelés egy ilyen mesterség: sok próbálkozás fut zsákutcába addig, amíg megtaláljuk a helyes utat. A kudarcokból csak tanulhat az ember, és a mindig kifogástalanul működő motorral való közlekedés sosem szerez akkora élvezetet, mint az, amikor az ember órákon, napokon, heteken, hónapokon át tartó küszködés után a saját két kezével éri el azt, hogy a motor olyanná vált, amilyennek elképzelte.


2012.03.10. 14:05 Idézet
velorexi

Zsoel

Most kicsit elfáradtam, meg el is keseredtem. Mióta kicseréltem a dúsító fúvókát 60-asra, és az alapjáratit 35-ösre, melegen alig akar felpörögni, hidegen meg 5-8 rúgásra indul csak, de ma reggel betoltam. 50-es főfúvóka még most sem volt a boltokban. Visszaraktam a 35-ös dúsítót, és a 40-es alapjáratit. Most megint nagyon könnyen indul hidegen (fél rúgásnyi se), és bemelegedve is jobban veszi a fordulatot. Annyit még lehetne finomítani rajta, hogy tudjon jobban gyorsulni, de ahhoz már nincs tippem, hogy hogyan.

Vettem megint egy blokkot, de ez már Star/Schwalbe blokk-közép, amilyet akartam. A jobb oldali főtengelycsapágyat lezáró szimmering-tartónál nem volt egyetlen hézagoló sem. Ennek volt az az axiális mozgása, amiről írtam korábban. Magyar csapágy van benne. Ha kihézagolom, akkor azzal rendben is lesz, és kész?

 


2012.03.09. 20:31 Idézet

halitomi52

Légy üdvözölve!

Igazából nem most kell neked a segítség, hanem majd amikor rakod össze a motort. :) De amúgy igen, lehetséges, hogy rosszul rakták össze a váltót. Az egyes fokozat hajtott fogaskerekének egyik oldala sima, a másik ki van munkálva, és elvileg fel lehet tenni úgy is a tengelyre, hogy a kimélyített oldal kerül a kettes fokozat hajtott kerekének kapcsolókörmei irányába - ebben az esetben nem lesz tökéletes a kapcsolás. Azonban ehhez elég nagy kreténnek kell lenni (már bocs az őszinteségemért), hogy valaki így szerelje össsze (mivel "adja magát", hogy a sima oldalnak kell a kapcsolókörmök felé néznie), másrészt meg a sebesség be nem vétele lehet kuplungkiemelési, váltószerkezet-beállítási, illetve különféle mechanikai sérülésekből, deformációkból adódó oka is. Ez majd csak a motor széthúzása után fog kiderülni.

Ez az oldal van kimunkálva az I. hajtott fogaskeréken (a másik teljesen sima, csak az ablakok vannak belemunkálva):

(Jobb egérgombbal kattintás a képre: "Kép megjelenítése")


2012.03.09. 19:56 Idézet

Szervusztok!

Legyetek szívesek segíteni!

Eddig csak autókat szereltem (sajátokat), de most vettem magamnak egy régóta vágyott STAR-t. Gyerekkorom óta szerettem a motor hangját, és tetszett is, most majdnem 50 évvel később vettem is egyet, amit én is szeretnék "gyárira" felújítani (nem gondoltam, hogy ez ennyi pénzbe kerül, de nem baj). Amit vettem, annak nemrég széthúzták a motorját, mert folyt belőle az olaj. Összerakás óta nem vette az 1-es sebességet. Én most ízekre szedtem az egészet, és már rengeteg alkatrészt megvettem hozzá, polírozgatom az alu részeket, szintén a festékmintákkal bajlódom, és eljutottam oda, hogy elkezdtem szétszedni a motort. Már csak kétté kellene szednem, de gondoltam kérek egy kis segítséget. Van-e elképzelés, hogy mire kellene figyelnem? Valaki modta, hogy  "az alsó kerék, vagy a kis kerék van fordítva felrakva"! Lehetségez ez?

Ha van valami ötlet, szívesen venném a szétszerelés előtt!

Előre is köszönöm!

Halitomi52 (52, ami már régebben volt!)


2012.03.09. 19:14 Idézet

Zsolt85

Annak az a neve, hogy íves retesz, és pont azért íves, hogy könnyen ki lehessen szedni. Igen, néha előfordul, hogy elkopik, elnyíródik stb. Ilyenkor egy vékonyra köszörült acéltüskével és egy közepes méretű kalapáccsal finoman el kell kezdeni ütögetni a feléd közelebb eső végét (a tüske a tengely palástfelületére kb. 60-75°-ban álljon). A túlsó vége ki fog mozdulni a helyéről, ekkor pedig már fogóval is kiveheted a fészekből. Simson-alkatrészeket áruló boltban iszonyatos pénzekért (talán 50 Ft is megvan) lehet kapni ilyen reteszt. A méretét nem tudom, de nincs is rá szükség, mert csak egyféle van belőle (de feltétlenül úgy kérd, hogy a lendkerékmágneshez, mert a főtengely másik oldalán is hasonló, de más méretű íves retesz van).

A berúgókarnak elvileg nem szabad mozognia, mivel az agyában és a berúgótengely végén lévő ricnizés egymásba illeszkedik, és a bilincs csak a szoros rögzítésről gondoskodik. Addig azonban, amíg a berúgókar körbe nem forog a tengelyen, fölösleges kicserélni a berúgótengelyt. Nem is olcsó mulatság (egyszerre kell cserélni a tengelyt és a berúgókart is), meg sok is vele a munka. Nem baj, ha egy picit lötyög, attól még a motort be lehet indítani.


2012.03.09. 19:05 Idézet

velorexi

Jó, azért teljesen legyalázni nem akarom addig a főtegelyt, amíg be nem építettem és ki nem próbáltam, hiszen lehetséges, hogy ronda, és finom. :) Csak jelezni akartam, hogy első ránézésre, külsőleg nem túl bizalomgerjesztő (de lehet, hogy kifogástalanul fog működni - majd elválik).

Mindenképpen a gyári főtengelycsap és hajtókar újraköszörültetését és újracsapágyaztatását tartom jobb megoldásnak, ez egyértelmű. Ez a főtengely is 20.000 km-t kibírt, ami egy 50 köbcentis kismotornál elég jó. Csak hát most muszáj volt hamar összehoznom ezt a beszerzést, mert mivel kell a motor, nem érek rá arra, hogy hetekig várjak rá, míg a gépműhely megcsinálja a főtengelyt, meg sajnálnám is úgy betenni a motorba, hogy nem cserélek vele együtt csapágyakat is meg mindent.

Nekem azért elég gyanús, hogy a boltban 1800 pengő egy darab szimering, te meg ugyanannyiért egy egész készletet kapsz, még ha árverésen is... Kívánom, hogy jól járj vele, de nagyon remélem, hogy nem dobtak át a palánkon.


2012.03.08. 23:10 Idézet

Hali!

A főtengely végén lévő retesznél,a gyújtórésznél letörött a kiálló rész.A többi szépen bennemaradt.Ez előfordulhat egy idő után nem?Mivel a retesz kicsit nyírásnak van kitéve és egy idő után kifárad.A maradék benntmaradt rész lenne a lényeg,hogy hogyan lehetne eltávolítani?Kis fúróval kilehetne piszkálni vagy pucolni?Vagy vigyem esztergályoshoz?Mekkora a mérete neki?Majd valamilyen kötőelem boltban nézzek reteszt?A másik a berugótengely vége.Ha a fogakból néhányat már lefésültek(talán laza karral rugták be),akkor érdemes kicserélni másikra?A karnak nem szabad mozognia sehogyse felrakás és meghúzás után?Köszi.Üdv.


2012.03.08. 19:55 Idézet
velorexi

Zsoel

Nem örülök, hogy így jártál. Azóta is az jár a fejemben, amit a múltkor írtál, hogy kb 20 vaterás vásárlásból jó, ha 1 az, ami valóban megéri, és nem csalódás.
A hengerrel kapcsolatban teljesen elfelejtettem, hogy az eladó eleve írta a fúrást, de a menetek miatt még így is nagyon jól jártam.
Úgy tapasztaltad, hogy jobb a saját kopott főtengelycsapot felköszörültetni, és úgy megoldani a felújítást? Inkább ezt válasszam, ne a taiwani csodát.?
A vaterán vitonos szimmering garnitúra van hírdetve Simsonhoz 1750-ért. Megrendeltem, megjött rendben, aztán elvittem a 22x47x7-est abba a boltba, ahol egyébként szoktam vásárolni, és megkérdeztem, hogy egy pontosan ugyanilyen mennyibe kerülne: 1 db-ra kaptam 1800,- Ft-os ajánlatot. Úgy gondolom, ezzel most kivételesen jól jártam. A legközelebbi szerelésnél ezt fogom használni, aztán majd meglátom, hogy milyen lesz.


2012.03.08. 19:47 Idézet

Csibu

Szia! Igen, be lehet tenni őket, egyszer már kimértem őket, és úgy emlékszem, majdnem teljesen megegyeznek a méretei a Star-rugóstagokkal. Viszont ne feledd, hogy a Babetta teleszkópjait max. 80 kg-os női hátsó felekre méretezték (ennyi a segédmotor hivatalos terhelhetősége). :) Tehát ha te mondjuk 90-100 kiló vagy, vagy valaki ilyen súlyú személy fog ráülni a motorodra, akkor összemegy alatta a teleszkóp, és "leül" a motor fara, ugyanis sokkal gyengébb rugó van benne, mint a Starban.

 


2012.03.08. 17:33 Idézet

Hello!

Tudom, hogy itt nagy szentségtörés lesz a kérdésem de azért felteszem. A babetta hátsó teleszkópjai beépíthetőek a starba? Kicsit olcsobbak és nekem elég az ha rendben működika motor. Már így se minden eredeti rajta.

 

Csibu


2012.03.08. 09:40 Idézet

exiles

Megpucoltad jó alaposan a tömítőfelületeket, tettél a szimeringház alá új tömítést, és mindkét oldalára tömítőpasztát? Jól meghúztad a csavarokat?
Nézd meg még a tengelyre húzott perselyt is, hogy nem sérült-e a felülete. Ha az, cseréld ki. Összeszereléskor tegyél a persely belsejébe is egy kis tömítőanyagot vagy csapágyrögzítőt körbe, és akkor ott sem fog tudni szivárogni az olaj. A szimeringet is ragaszd be csapágyrögzítővel. (Persze ragasztások előtt mindig alaposan mosd le mosóbenzinben az alkatrészeket, különben nem ér semmit az egész.)


2012.03.08. 06:23 Idézet

Hali!

Sajnos nem lett jó a szimering csere, továbbra is ereszt az olaj. Talán a csapágyház mögötti tömítést cserélem ki, vagy még a lánckerék persely kophatott el. Más már nem igen lehet ugye? Esetleg van még ötlet?

Köszönöm!

Üdv: Zsolt


[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?