|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
velorexi
Nincs mit, örülök, hogy jó vásárt csaptál. :) A fúrásra szorulásról, azt hittem, tudsz, hiszen az eladó a leírásban kiemelte, hogy fúrást igényel, úgyhogy én direkt nem is mondtam; nem akartam, hogy azt gondold, hogy gyengeelméjűnek tartalak, aki nem tud olvasni. :D
Viszont én eléggé megszívtam a főtengellyel, örülhetsz, hogy "elszereztem" előled. :) A képen sokkal jobban kinéző főtengelyt mutattak, mint amit ténylegesen elküldtek. Mondjuk 8000 forintért nem is vártam csodát, de hát azért ez mégis "túlzás"... az egész főtengelyről süt az igénytelenség, úgy az anyagminőség, mint a megmunkálás terén. A főtengelysonkák külső oldala pl. úgy néz ki, mintha körbereszelgették volna: ilyen ferde vonalak vannak rajta, nem is tudom, mivel munkálták körbe, de nem esztergapadon, az biztos. Ezt tényleg csak ideiglenes jelleggel fogom betenni a Staromba; amint lesz rá pénzem, felújíttatom és visszaszerelem az eredetit. Addig meg bízom benne, hogy talán csöndesebb lesz a réginél, és nem akar majd szétesni, mert akkor csöbörböl vödörbe kerülök, és kiderül, hogy jobban jártam volna, ha megtartom az eredetit. :)
Na, nem akarok vészmadárkodni, majd kiderül. Hétvégén, ha minden jól megy, majd beszerelem, és akkor kiderül.
|
Zsoel
Megvettem a vater-ről azt a hengert, amit véleményeztél. A hüvely eléggé rozsdás, lehet, hogy 2 lépcsővel feljebbi fúrást ad csak ki, viszont annyira épek a menetek és a felületek, hogy ilyen jó állapotút talán még soha nem láttam. Köszönöm a segítségedet! :-)
|
exiles
Az is jó, ha a házat leveszed, csak az jóval macerásabb, mivel akkor még pluszban le kell vakarni a régi tömítést, megtisztogatni a felületeket, új tömítést vágni stb., már persze ha tömítőpasztával lett előzőleg felragasztva a ház. Ha nem, akkor szerencséd volt, viszont akkor esetleg ott is ereszheti az olajat. A hát úgy van préselve, és a talpa könnyen megdobódik, tehát annak értelemszerűen nem olyan jó a tömfelülete, mint a forgácsolt alkatrészeknek.
Érdekes amúgy, hogy nem tudtad kiemelni a régi szimeringet, mert nekem általában inkább épp az szokott lenni a bajom, hogy túlságosan is lazán ül a házban a szimering; előfordul, hogy csapágyrögzítővel ragasztom be. Mindegy, fő, hogy sikerült megoldanod a problémád, és reméljük, tartós is lesz az eredmény.
|
Hali!
Na ma sikerült is kicserélnem ezt a fránya szimeringet remélem jó lesz! Annyi volt a különbség hogy nem tudtam kipiszkálni, és levettem a házat amiben benne volt! Három csavar fogta alatta volt egy tömítés. Ami fura volt hogy az új szimering simán belement nem is szorult, még a persely sem ami a közepébe ment. Ez csúszik rá a tengelyre. Mentem vele pár kört utána megnéztem nem folyt, de majd még sasólom.
Köszönöm a segítséget még egyszer!
Üdv: Zsolt
|
Köszönöm a gyors választ!
Üdv: Zsolt
2012.03.05 19:59 Zsoel „
exiles
Hali!
Ki lehet cserélni.
Leengeded a hajtóműolajat, visszahajtod a lánckeréktengelyen a biztosítólemezt, egyesbe teszed a váltót (esetleg rálépsz a hátsó fékre is), letekered az anyát, lehúzod a lánckereket, fogóval kiemeled az alatta lévő acélperselyt, és csavarhúzóval vagy vékony köracélból, illetve vastagabb drótból hajtott horoggal kiugrasztod a szimeringet. Beszerzed az újat (17×28×7), és fordított sorrendben elvégzed a fenti műveleteket. Kész.
|
exiles
Hali!
Ki lehet cserélni.
Leengeded a hajtóműolajat, visszahajtod a lánckeréktengelyen a biztosítólemezt, egyesbe teszed a váltót (esetleg rálépsz a hátsó fékre is), letekered az anyát, lehúzod a lánckereket, fogóval kiemeled az alatta lévő acélperselyt, és csavarhúzóval vagy vékony köracélból, illetve vastagabb drótból hajtott horoggal kiugrasztod a szimeringet. Beszerzed az újat (17×28×7), és fordított sorrendben elvégzed a fenti műveleteket. Kész.
|
Sziasztok!
Két hete elkezdett csöpögni a staromból az olaj, átnéztem és a lánckeréknél szivárog. De olyan durván hogyha öntök a blokkba olajat egyből elkezdi kiverni. Szerintem a lánckerék szimering enged, csak azt nem tudom hogy azt kilehet-e cserélni úgy hogyha csak a lánckereket lehúzom?
Csinált már valaki ilyet, vagy volt már ilyen problémája?
Köszönöm
Üdv: Zsolt
|
unki
Szívesen.
Ha az első világítás sem működik, akkor valószínűleg az izzóban, a bekötésbe vagy az érintkezéseknél lesz a hiba, mert a lendkerékmágnesben lévő biluxtekercs (15 W) nagyon ritkán megy tönkre. Alaposan nézd át a vezetékezést; itt az oldalon is találsz hozzá kapcsolási rajzot.
Ha már motort akarsz venni, akkor azt mondom, egyelőre kerüld meg a töltőberendezést, és tegyél be 12 V-os izzót hátra (és a kilométerórába), aztán pedig vegyél egy komplett motorkerékpárt donornak. Ha már úgyis motort akarsz venni, az legkevesebb 8-10 ezer forint, de inkább több (már ha jól értettem, hogy egy teljesen összerakott másik hajtómotorra gondolsz), ez a töltő 7000 Ft, azzal már 15-17 ezer forintnál tartasz - 20-ért meg már kapsz egy lepukkant Start, amelyről esetleg más alkatrészeket is át lehet menteni.
|
Értem és köszönöm szépen a gyors segitséget az elsö sem müködik , és gyujtáskulcs nélkül is megy a motor szerintem máshol is lesz még hiba .
Egyenlöre áthidalom ha sürgösen mozognom kéne vele tudjak de szeretnék venni majd rá egy motort alkatrésznek .
Üdvözlettel Unki
|
unki
Szia!
Csak a hátsó világítás nem működik, vagy az első sem? Már csak azért, mert ennek az alkatrésznek csak a hátsó lámpára és a kilométeróra-világításra van kihatása, ha a fényszóró sem világít, akkor annak máshol kell keresni az okát.
A töltőberendezés pedig igazából nem feszültségszabályzó, hanem áramerősség-korlátozó + egyenirányító. Egy kombinált, két fojtótekercsből álló egység, amely egyrészt a lendkerékmágnes féklámpatekercsének (töltőtekercs) megcsapolásából érkező áram erősségét csökkenti (ezt a jármű üzemeltetési körülményeitől függően két fokozatban lehet állítani, attól függően, hogy melyik vezetéket kötöd be a hálózatba), illetve egyenirányítja (mivel a töltőtekercs árama váltóáram, az akkutöltéshez viszont egyenáram szükséges), másrészt pedig a másik fojtótekerccsel a féklámpatekercs végéről érkező, 18 W-os áram erősségét korlátozza le oly mértékben, amely az 5 W-os hátsólámpa- és a 0,6 (vagy gyakran 2) W-os kilométeróra-megvilágító izzó működtetéséhez megfelelő. Fojtás nélkül ugyanis ezek magasabb fordulatszámon azonnal kiégnek. Ezért aztán ha megkerülöd a töltőberendezést a féklámpatekercs áramával, csakis 12 V-os izzót tegyél hátra is meg a kilométerórába is: IDEIGLENES megoldásként megfelel, de még azok is nagyon fényesen fognak világítani, úgyhogy minél hamarabb cseréld ki a töltőt. Az, hogy nincsen akkumulátorod, nem befolyásolja sem a töltőberendezést, sem a világítást, a Star akkumulátor nélkül is üzemeltethető (ámbár úgy vettem észre, hogy akkumulátorral stabilabb az elektromos rendszere).
Amit küldtél linket, az az alkatrész jó, ilyen kell bele. Ámbár kötve hiszem, hogy ez német gyártmány lenne, de mit lehet tudni. Ha van rá ennyi pénzed vedd meg, de lehet, hogy ha körbenéznél, használtan is találnál biztosan eredeti darabot. Arra kell vigyázni, hogy többféle van belőle, és a többi nem jó a Starhoz: amelyik neked kell, annak az azonosító száma 8871.1 Kizárólag ilyet szerezz be!
|
Sziasztok.
Simson Star motoromnak nem müködik a villágitása , a feszabályzó nem megy .
Ha áthidalnám hogy a villágitás müködjön kiverheti -e az izzokat ?
Máshol olvastam hogy a fesz szabályzó = akkumlátor töltö .nincs aksim se,,
Köszi a válaszokat.
Unki
|
velorexi
A bal oldalra normális esetben nem kell hézagolás. Mindhárom csapágyfészekben zégergyűrű van, és annak hornyát olyan tűréssel munkálják bele a fészekbe, ami elvileg kizárttá teszi, hogy hozzáérjenek a blokkhoz a fogaskerekek vagy a főtengely. Esetleg a kuplungtengelynél, a csapágy és a zégergyűrű közé kellhet hézagoló, de csak extrém esetben; többnyire amikor összehúzatja az ember a blokkfeleket a csavarokkal, általában pont jó lesz a hézag: kicsit szorul a tengely, de szépen forog, és ez a jó.
Marad tehát a főtengely és a kihajtó tengely, miután összeszereltük a blokkot. Mindkét tengelyen ütközésig bekocogtatod a csapágyakat, és beteszel olyan és annyi hézagolót, hogy a tömítőfelületektől hézagolókig 0,1...0,2 mm maradjon. És akkor oké, lehet fölszerelni a szimeringházakat.
Én C3-ast használok mindenhová, a váltóba is, mert igénytelen és tartós. Viszont Koyo csapágyakat tök fölösleges használni szerintem: ahhoz képest, amennyibe kerül, annyival azért nem ér többet. Untig elég a FAG vagy az SKF; lényegében ugyanolyan jók, és egy csomó pénz a zsebedben marad. Sőt, még az NSK (lengyel), ZKL (cseh) csapágyakkal is jók a tapasztalataim, de a szlovák és főleg a kínai ócskaságokat jó messzire el kell kerülni.
"Én ezt a felpontozást még egyenlőre elkerülném." Én is. Azért írtam, hogy VÉGSZÜKSÉG ESETÉRE - mivel sajnos nem látok bele a motorodba. Egyébként pedig lehet azt kivitelezni kevésbé barbár módon is.
"Sperber blokkot kérek karácsonyra a Jézuskától. :-)" Még szerencse, hogy ilyen alacsonyak az igényeid... Minden falusi sufni tele van hentergő Sperber-motorokkal, nem tudtad? :)
|
Zsoel
Ezzel a hézagolással bajban leszek: a megértése nem fog menni saját kútfőből. Az S-50-es robbantott ábrán a bal és a jobb oldalon is van két-két hézagoló, és még ott van az olajszóró is a jobb oldalon. Ellenben a Star robbantott ábráján egyetlen hézagolós sincs, és olajszóró sem.
Jól gondolom, hogy nyugodtan vehetek FAG, NSK csapágyakat is a KOYO mellett? A váltóba is szükséges a C3-as, annak ellenére, hogy ott közel sincs olyan üzemi hő, mint a forgyttyúsházban? Egyszer találkoztam egy olyan 51-es blokkal, amiben a főtengelycsapágyak C4-esek voltak.
Én ezt a felpontozást még egyenlőre elkerülném. Épp eleget láttam ilyet Pannóniáknál, nem akarnék "barbárkodni".
Sperber blokkot kérek karácsonyra a Jézuskától. :-)
|
velorexi
Vagy úgy.
Bizony az is előfordulhat, hogy a csapágy mozog a fészkében, de gyakoribb az, hogy a főtengely mozog a csapágy belső gyűrűjében. Ez csak akkor derül ki, ha szétszeded a blokkot, mert így nem nagyon tudod feltérképezni, hol van a baj. Egyébként elég nagy probléma, mert nem szabad, hogy ennyit mozogjon; se a forgattyúsmechanizmusnak, sem a primer hajtásnak, sem gyújtásnak nem tesz jót a túl nagy axiális főtengelyhézag. Először mindenképpen próbálj meg főtengelycsapágyakat cserélni (6303 C3 mélyhornyos golyóscsapágy, 2 db). Mindenképpen valami jobb minőséget javaslok, mivel az olcsóbb márkák méretei meglehetősen szórnak... Láttam olyat, mikor egy MZ-ben cseréltem főtengelycsapágyat, hogy a FAG-ot úgy kellett rákocogtatni a tengelyre, a noname kínai vacak pedig szabályosan végigesett rajta. Nem vicc: függőlegesbe állítottam a főtengelyt, odaillesztettem a végéhez a csapágyat, és simán lecsúszott rajta a sonkákig. Ugyanez megvan nyilván a külső átmérőnél is: az egyik csapágy megszorul a fészekbe, a másik meg szinte lötyög benne. Végső esetben marad a csapágyragasztó, vagy a tengely, illetve a fészek finom felpontozása: pontozóval és nem túl nagy kalapáccsal, finom ütésekkel, szigorúan mindig átlósan 1-1 pár apró kis beütést készítünk körbe a tengelyen, illetve a fészekben (ha nem túl nagy a lötyögés, akár már négy pont, értelemszerűen 0, 90, 180 és 270°-nál elkészítve, is elég lehet a lötyögésmentes rögzítésre). Ez azonban csak vészmegoldás, és jobban csak akkor alkalmazza az ember, ha amúgy már tényleg menthetetlenül ki van kopva a csapágyfészek, illetve már nem új a főtengely.
Starnál nem szerencsés melegíteni a jobb blokkfelet, mikor már összeraktad a motort, mivel akkor már a szimering is bent van, és az a hőhatás miatt károsodhat, illetve elmozdulhat a helyéről (az aluöntvény nagyon jó hővezető). Viszont ha hűtöd a csapágyat, akkor a fészekbe ugyan könnyen bemegy, ellenben a tengelyen esetleg megszorul. Mivel azonban a csapággyűrű és a főtengely is szívós acél, míg azonban a fészek ugye alumíniumból van, én azt javaslom, hogy próbáld meg csak a belső gyűrűt felmelegíteni olyan 70-80 °C fokra, és utána gyorsan, még mielőtt a külső gyűrű is átvenné a hőt, finoman, apró, körkörös ütésekkel (vagy ami még jobb: a csapágy külső gyűrűjének átmérőjével megegyező méretű csődarabbal bekocogtatni a helyére. A fészek általában engedni szokta a műveletet.
|
Zsoel
Nem voltam elég pontos. Vettem megint egy Star blokkot, és abban mozog a főtengely axiálisan. A korábban szétszedett blokkot kihézagoltam. Abban nem mozgott a főtengely, mikor bent voltak a csapágyak. Most az "új" blokknál eléggé bepánikoltam, mert arra gondoltam, hogy vagy a csapágy mozog a fészkében, vagy a tengely a csapágyban, és ez egyik sem bíztató. Vagy nem ennyire nagy a probléma?
Mi a módszer, ha a jobb oldali blokkfélbe akarom betenni a csapágyat összerakásnál?
Blokkfél felmelegítése, csapágy külsejének lehűtése, belsejének felmelegítése?
|
Szia Zsoel
Köszönöm szépen
|
velorexi
Ki kell(ett volna) hézagolni a főtengelycsapágyakat. Miután ráhelyezted a jobboldali blokkfelet a balra, behelyezted a szimeringet és helyére kocogtattad a csapágyat, akkor kell megmérni a csapágyfészek peremétől a csapágy külső gyűrűjéig mért távolságot: ez - vagyis a főtengely tengelyirányú (axiális) hézaga -, ha jól emlékszem, 0,1...0,2 mm körüli érték kell hogy legyen (persze úgy, hogy az olajterelő tárcsát is figyelembe veszed). Ha ennél több, ilyen
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/hezagolo-lemez-fotengelyhez-47x0-2-simson-1048.html
többféle vastagságban kapható hézagolótárcsával ki kell hézagolni. Ezt utólag is meg lehet oldani, csak le kell szedni hozzá a jobboldali fedeleket, a lendkerékmágnest, illetve az alatta lévő szimeringházat, meg esetleg a hajtóműolajból is le kell engedni valamit, amennyiben az olajozófuraton keresztül nagyon folyna kifelé.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |