|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
Mit lehet tenni akkor, ha a főtengelynek tengely irányú mozgása van? Igaz, nem sok, de van (kb 0.7 mm).
|
velorexi
Nincs mit. Amiket csináltál, te is jól csináltad.
Viszont ha nem cserélsz komplett porlasztót, akkor az alapjárati fúvókát is ki kell cserélni, mert a Staré csak 35-ös, így esetleg az alapjáratod sem lesz tökéletesen beállítható (még ha most szembetűnővé vált is a változás).
|
Zsoel
1. Ma kicseréltem a főfúvókát 60-asra.
2. A gyertyán 2 alátét volt, az egyiket levettem.
3. Az alapjárati fúvóka (cső) 40-es, és "kissé" koszos volt. Kimostam, kifújtam, damillal "kitisztítottam".
Eredmény:
3. szivatós rúgásra indult, hosszabb ideig kellett a dúsítót használni, aztán viszont sokkal jobban gyorsult, mint eddig bármikor. Lassabb fordulatról is kipörög hármasban, igaz, hogy még mindig hosszú idő kell hozzá. Kettesben szinte bármit megcsinál bármilyen fordulaton. Állíthatóvá vált az alapjárat a levegőcsavarral. Tudtam lejjebb venni az alapjárati fordulatszámon is. Mostmár valóban várom, hogy a jövő héten megjöjjön az 50-es fúvóka, és rendben legyen teljesen a porlasztó. Örülök, és köszi az infót.
|
velorexi
Még a Schwalbénak is sok a 72-es; eredetileg 67-es kell bele.
A főtengelyjavításról az a véleményem, hogy idővel biztosan meg lehet tanulni, de jó, ha az ember ellesi valaki olyantól, aki ért hozzá, illetőleg sajás maga először egy olyan alkatrészen gyakorol, amelyikért már nem kár. Azon aztán lehet gyakorolni a szét- és összesajtolás fortélyait. Én nem hiszem, hogy neki mernék állni. :)
|
norok999
Hát, nagyon rossz híreket közölsz... :( Tartottam tőle, hogy részben valami ilyesmi állhat hosszú eltűnésed hátterében, de bíztam benne, hogy majd rendeződnek valahogy a dolgok - persze nem ilyenformán. Gondolhatod, hogy én sem örülök a helyzetednek (helyzeteteknek), mi több, eléggé levert a hír. :(
Mindenesetre fel a fejjel, és kitartás: lassan kitavaszodik végre, jön a mi időnk, hiszen apránként újra lehet majd motorozni, túrázni, sőt a békés halak is előbújnak az iszapból. :) A problémákra pedig aludni kell egyet-kettőt, és majd lesz valahogy. Azt mondom, erről egyelőre ne is írj többet, mert ezek magánjellegű dolgok; majd ha esetleg felbukkansz errefelé személyesen, akkor mesélsz róla, ha akarsz. Most pedig lavírozzunk vidámabb dolgok felé.
Őszintén örülök, hogy jól sikerült a túrázás, és még minden oké a motorral. (Remélem, ez így is marad most egy időre.) Köszönnöd igazán nincs mit, használd egészséggel. A rezgés sok mindentől lehet, legvalószínűbb, hogy laza a lábtartó, és rezgett már eddig is, csak a gyenge, erőtlen motor miatt nem lehetett annyira érezni. Most meg, hogy a motor magasabb fordulatszámmal is képes forogni, jobban érezhető. Bízom benne, hogy a másik váz majd megoldja a problémát. Apropó váz: most akkor mégsem lesz festve, csak átpakolod a cuccokat egyikről a másikra? Ha probléma van, csak szólj ám, szívesen segítek.
A motorba 1:25-ös keveréket kell tankolni, még kb. 350 km-en át. Kicsit füstölni fog, de ott egye a rosseb, ez kell ahhoz, hogy jól bejáratódjon a dugattyú és a henger.
Én jól megvagyok, köszönöm. Jelenleg egy autó kipofozásán dolgozunk (Beagle-nek már meséltem róla: az öcsém szerzeménye, ingyen jutott hozzá novemberben, de egy hete lejárt a műszakija, és már február óta azon munkálkodunk, hogy a vizsgán átrugdaljuk valahogy, csak hát itt-ott kicsit szét van rohadva szegény; picit megcsúsztunk vele, mert még 1-2 hétig biztosan eltart a munka), a fennmaradó időben pedig a nagy TS MZ-m felújításán dolgozom, aminek szintén nekiálltam: most írom össze az alkatrészigényt, illetve tervezem meg, mit hol szerzek majd be. Azonkívül az ős-Staromon átmenetileg kénytelen vagyok főtengelyt cserélni, mert a régi már úgy csörög, hogy attól félek, lassan szétesik, és most nem érek rá gépműhelybe cipelni, hanem ideiglenesen beledobok egy újat. A másikkal (amit tavaly csináltam meg) pedig éppen ma mentem egy kört; ugyan úgy terveztem, hogy áprilisig még nem veszem elő, de mivel útban volt a tárolási helyén egy másfajta munka miatt, kénytelen voltam kitolni onnét, és ha már egyszer így alakult, felpumpáltam, leporoltam, és mentem vele egy kört. Álomszerű; nem is emlékeztem rá, hogy ennyire jó. :D Meg persze tanulok, dolgozom stb. Lassan a kerti munkák is megkezdődnek, például neki kéne állni a fametszésnek, amihez abszolúte semmi kedvem (és időm se nagyon).
És tényleg képes voltál eltenni nekem egy részt a nagy csukából? :D
|
Zsoel
folyt..
Visszatérve a rezgésre nem tudom mi lehet az oka,de lehet nem is foglalkozom vele hanem átpakolok és meglátjuk.A piros váznak a festése egész jo állapotban van,de az üléshez fenéklemezt mindneképp kell szereznem,mert ez a fa megoldás nagyon gáz.
Az eltünésem okára visszatérve első körben ugy néz ki lesz egy új munkahelyem.Remélem sikerülni fog,de ez majd csak akkor merem kijelenteni ha aláirtam a papirokat.Remélem sikerül mert akkor belekerülök a nagykalapba,majd elmesélem.Ez volt a jo,a rosszat nem is tudom elmerjem-e mondani.Mindenesetre egyet tanácsolok neked melyet már korábban is mondtam:
!!ÉLVEZD KI AZ ÉLETET AMEDDIG CSAK TUDOD !!! :) :(
Hamarosan szétfogunk költözni,eladjuk a lakást és folytatás képpen megy a válás is.Sajnos nem müködnek már a dolgok ugy mint régen és veszekedések helyett ez bizonyult a lejobb döntésnak.A gyerköccel meg nem tudom mi lesz,majd kitalálunk ráé valamit. :( Hétvégi apuka leszek)Borzaszto :((
Szoval kemény dolgok történnek nálam,remélem neked szépen megy a szekér.
|
Zsoel
Köszönöm aggodalmadat minden napom egy kemény küzdelem.Annyi mindne történik mostanában ,hogy lasan magamat is nehéz lesz utolérnem.Lényegét tekintve pár szoba szivesen mesélek róla,bár van jo is meg rossz is.A lényeg a cskád biztos helyen van 7 lakat alatt :) és a moci pedig száguld mint az álom.A kis turám nagyon jol sikerült hála neked.Megint fejet kell hajtanom. :) .3 berugásra szépen indult,vártam kicsit,hogy melegedjen és go.Szépen veszi a sebességeket ,egyenletes gyorsul és ami még mindig hihetetlen számora,hogy kegyetlenül jól húz.Persze a szabályokat betartva mentem de lassan tankolnom is kellene már bele. :) Ebben szerettem volna kikérni a tanácsodat,mert mikor eljöttem vele,bár mondtad hogy milyen keveréket tegyek bele(arány)de sajnnos elfelejtettem.Arra emlékszem ne olyat tegyek mint régebben,mivel ez még bejáratos moci.A turára visszatérve történt egy kis meglepő helyzet mégpedig 40 km/h felett a jobboldali lábtartó olyan szinten elkezd rezegni,hogy szo szerint lerezgett róla a lábam.Először nem akartam hinni a szememnek de valoban.40 alatt semmi.Elsőre a szar vázra gondoltam ,hogy nem olyan a csillapitása de nem tudom miért.A másik fele nem,egyáltalán nem rezgett.Úgy érzem lassan ki kellene cserélnem a vázat is,igazsg szerint tavaszra időzitettem.
A piros vázról akartam ma képeket csinálni,de már megint(a rosebb egye meg)othon maradt a fotoaparát és igy még turaképeket sem tudtam csinálni ami nagyon kiakasztott.
|
Zsoel
Még mindig az a karburátor van rajta, amit édesapám Schwalbéjáról „mentettem” át. Abban volt/van a 72-es főfúvóka.
A Starom blokkját szétsajtoltam, kicseréltem a főtengelycsapágyakat Koyo C3-asra, és a szimmeringeket is japán gyártmányúra. Azok most kék színűek. A két nagyobb 700,- Ft volt, a kisebbek egy kicsit olcsóbbak. A főtengelyt is kicseréltem, mert volt még otthon egy beépíthető használt, aminek jóval kisebb volt a lógása annál, mint amivel megvettem. Még az eredeti fémházas szimmeringek voltak a blokkban.
A kuplungprobléma a Schwalbe/50-es blokk miatt vált aktuálissá. Kicseréltem a perselyt, a kis fogaskereket, a kuplungkosarat és a menesztőtárcsát. A lamellák maradtak a régiek. Nem szedtem szét azt a blokkot, bár egy kicsit kottyan a csapágy is és a hajtórúd is. A hengert fúratni kellene, de nem terveztem visszarakni a motorba a blokkot. Vésztartalék, vagy emlék lesz.
A legutóbb zsákbamacskaként vaterázott 50-es blokkot viszont szétszedtem. Fúrás, kipufogómenet-javítás, főtengely felújítás szükséges. A kuplung kívülről kimondottan szép, a berúgótengelyen a bordázat egészen jó, a főtengelycsapágy nem kotyog, a hajtórúd viszont majdnem 1mm-t lóg, a menetek szerencsére teljesen épek, nincsenek szétütve. A blokk sincs szétverve.
Szakértelemmel, és szerszámmal is híján vagyok a főtengely-felújításhoz, inkább egy hobbykertészhez hasonlítanám magam, viszont nem akarok ész nélkül kalapálni meg feszítgetni, ez talán enyhítő körülmény. J Egyedül centírozóm van, amit még soha nem használtam. Korábban elvittem az esztergályos ismerősömhöz, és ha volt ideje, kb. 5-10 perc alatt megcsinálta a gépen.
|
Szia, Norbi! Pont jókor jelentkezel, már épp a napokban kezdtem aggódni, mi van veled, élsz-e, halsz-e. :) Az utóbbi időben nagyon kiszálltál az életünkből.
Remélem, minden oké lesz a motorral, és jól sül el a túra! Járasd meg alaposan, persze azért vigyázz a bejáratási alapszabályokra. :) Jó szórakozást!
|
Szia Zsoel !
Szokás szerint jelentkezem még életben vagyok.Holnap terveztem ,hogy egy kicsit megsétáltatom a gépsárkányt.Szerintem tuti nagy élmény lesz.Már alig várom.Bevallom nagyon hiányzik már a motorozás.Végre itt a jo idő,a részletekről majd jelentkezem.
Addig is üdvözlök mindenkit !!
|
velorexi
72-es főfúvóka egy Starban? Már ne is haragudj, de akkor nincs mit csodálkozni, ha melegen leáll a motor: egyszerűen túlzabáltatod szerencsétlent. Amíg hideg, addig elbír a többletbenzinnel (hiszen annak egy része lecsapódik a hideg motoralkatrészeken, aminek révén nem borul fel annyira az 1:16-os benzin-levegő arány), de mikor bemelegszik, megfullad. Azért indul csak gázadással, mert nincs levegője, csak ha felhúzod a tolattyút, ugye - igaz, hogy azzal együtt még több benzin is jön, de, ha felborult arányban is, mégis kap az égéshez elégséges levegőt. Amíg fúvókát nem cserélsz, semmiféle kompressziójavítás nem fog segíteni a problémán, mert ez a motor nem bír feldolgozni ennyi benzint. Remélem, nem sokáig üzemelt ekkora fúvókával, mert akkor lehet, hogy a kipufogóba sem ártana ám "belenézni" (alaposan kikormolni). Hihetetlenül gyorsan el tud dugulni, pláne, ha a kelleténél több vagy nem megfelelő fajtájú/minőségű olaj kerül a benzinbe.
Amúgy a hengered durván kopott volt (1 mm-es hézag már elég brutális), tehát mindenképpen megért a felújításra. De most akkor teljesen szétszedted a motort, vagy csak felhúztad rá az újrafúrt hengert? Mert ugye kérdezted a kuplungot is.
A tajvani cuccok természetesen használható minőségűek, csak éppen nem ütik meg azt a szintet, mint az eredeti alkatrészek. Én például apukám S51-ébe vettem egy vadiúj S70 főtengelyt (át van alakítva a gép 70 ccm-essé), és már az első pillanattól kezdve csörög, holott volt nálam bontatlan motorú, de már közel 40000(!!!) km-t futott S51 N is, annak meg hangját nem lehet hallani; csupán ennyi a különbség. (Nem véletlen, hogy én is csak átmeneti megoldásnak szánom azt az új főtengelyt, amiről beszéltünk; majd ha felújítom a gépet, mindenképpen az eredeti, újraköszörültetett főtengely és hajtókar kerül bele vissza.) De mondom, nem akarlak elrémíteni, különben használható a tajvani hajtókar is, hiszen alapvetően költséghatékony, és ahhoz képest azért tartós megoldás.
Nem tudom amúgy, milyen felszereltségű műhelyed van, és mennyi szakértelemmel rendelkezel, de egy főtengely szétszerelése, és főleg összerakása nem gyerekjáték, és nem lehet csak úgy hasraütésszerűen megtanulni. Kell hozzá egy hidraulikus présgép, tüskével, hozzá a célnak megfelelően kialakított tartóbakok, villanyrezsó, valamint két forgócsúcs, tartókra szerelt indikátorórával, ugyanis itt nem lehet játszadozni, mivel századmilliméteres tűrések vannak előírva a főtengely radiális ütésére, és még ezer más buktató van, amelyek miatt érdemesebb az ilyen feladatokat erre szakosodott gépműhelyben végeztetni. Ha mégis ilyesmivel akarnál foglalkozni, és van hozzá megfelelő felszerelésed, akkor is azt mondom, mindenképpen egy már kimustrált főtengelyen tanulgasd a dolog csínját-bínját, mert könnyet tönkreteheted az amúgy jó főtengelyt.
Viton szimeringet én még nem használtam, úgyhogy sajnos saját tapasztalatot nem tudok mondani neked vele kapcsolatban, de beszéltem olyanokkal, akik használják, illetve olvastam róla mások véleményét: mindenhol csak dicsérik, szóval nem lehet rossz (mondhatnám úgy is: már elég drága ahhoz, hogy jó legyen).
|
Helló mindenkinek!
Lengéscsillapitóknál és a lengőkaroknál lévő szilenkeket lehet cserélni?
Ha igen hol kapok ?
|
Zsoel
Lamellák. Ennek örülök, így raktam vissza.
Ma felraktam a fúrott hengert meg a dugót (40,48) stb. hozzá. Arra gondoltam, (a Pannóniám okán) hogy ha bemelegszik, azért áll le, mert kevés a kompresszió. Ezt a hibalehetőséget kiszűrtem. A régi gyűrű két vége közötti hézag több volt 1 mm-nél. Csere után érezhető lett az erőbeli különbség. Kettesben lehet vele kis íven fordulni, és hármasban is dinamikusabb. Belenéztem a porlasztóba. A főfúvóka 72-es, a dúsító 35-ös. Vettem 60-ast, de 50-es nem volt a boltban. Jövő hétre megrendeltettem. Viszont az alapprobléma nem szűnt meg. Melegen alapjáraton kiszámíthatatlanul leáll, aztán csak gázadásos erős rúgásra indul.
Meg kellene tanulnom a főtengely otthoni felújítását, meg a hajtókar derékszögelését.
A vaterán hírdetett taiwani főtengely-felújító készlet (3.300,- Ft körüli ár) megfelelő minőségű?
Vitonos szimmeringet használtál már? Mi a tapasztaltod vele kapcsolatban?
|
velorexi
Belülről kifelé: dörzstárcsa - acéltárcsa - dörzstárcsa - acéltárcsa - dörzstárcsa - acéltárcsa - dörzstárcsa - acéltárcsa - nyomólap - harangok - rugók - rugónyomók - csapok.
|
Zsoel
A kuplung összerakásánál mi a helyes sorrend? Legbelülre fém vagy bakelit tárcsa kerül?
|
Zsolt85
Mindegyik említett anyát 20...30 Nm közötti nyomatékkal kell meghúzni, annyi bőven elég; ha a biztosítólemezek a helyükön vannak, úgysem fog lelazulni egyik sem.
A konzolok alapvetően szürkék, némi halvány sárgászöld árnyalattal. Azonban nem ugyanazzal a festékkel vannak fújva, mint a tank, annál jóval szürkébb színről van szó.
|
Helló!
Néhány fontosabb meghúzási nyomaték kellene nekem a motorblokknál.Mert gondolom nem árt ezeknél az alkatrészeknél.
Kislánckerék csavarja:talán 25Nm?
Tengelykapcsoló agy csavarja!
Főtengely végén lévő fogaskerék csavarja!
Meg annyi,hogy a kormányon lévő 2db kezelőház milyen legyen?Még van rajta vmilyen kopott festékbevonat,én olyannak nézem,mint a szürkés-zöldes részek.Nem tiszta szürkének.Na köszi!Üdv.
|
Robi
Ja, de, azt hiszem, már tudom, mire gondolsz. Nem, annak a dörzslamellának tökmindegy, melyik oldalával rakod be, így is, úgy is tapadni fog. Ezek a kis bemarások úgyis csak az eredeti COSID lamellákon vannak meg, az utángyártottakon már nincs ilyesmi.
Tisztázzuk a fogalmakat: a motorolaj az motorolaj, a hajtóműolaj meg hajtóműolaj. Az egyik a motor energiaátalakító (égésnek közvetlenül kitett vagy azzal kapcsolatan álló), súrlódó részeit (henger, dugattyú, főtengely, ezek csapjai, csapágyai, négyütemű motor esetén vezérműtengely, szelepek stb.) keni, nagy hőterhelésnek és igénybevételnek van kitéve, a másik pedig hideg, vagy legalábbis jóval kevésbé forró helyen, forgó fogaskerekek fogait és tengelyeit, valamint az ezeket mozgató szerkezetet keni (olajfürdős tengelykapcsoló azt és a primer hajtást is), és elsősorban csak mechanikai igénybevétel éri. Éppen ezért más-más szempontok szerint fejlesztik és gyártják őket, és nem szabad, nem is lehet egymással felcserélni őket. Ezért ne tegyetek hajtóműolajat a benzintartályba, mert esetleg fokozott kokszképződéssel, rosszabb esetben besüléssel, berágódással "hálálja meg" a motor, és ne öntsetek a hajtóműtérbe mindenféle motorolajat, mert nem arra való, és általában drága is erre a célra. Nézd meg, mit írnak arról az olajról, amit rád tukmáltak:
"Nagyteljesítményû motorolaj egész évben üzemeltetett, nagymértékben
igénybevett turbófeltöltôs és anélküli benzines és dieselmotorokhoz. Alkalmas
vegyes jármûparkhoz, haszongépjármûvekhez, építôipari gépekhez, többek
között munkagépekhez is."
Valószínűleg nem fog tőle tönkremenni a váltód, de lehet, hogy akadozni fog a kuplung vagy a váltószerkezet működése, és még sokat is fizettél érte, mert ez 1900 Ft, míg a sima Hykomol K már 1100-ért is kapható.
|
Ne haragudj, de ezt a problémát egyszerűen nem értem.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |