|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
attila93
Szia!
Főtengelyszimering: 22x47x7, 2 db
Külső főtengelyszimering, hajtótengely-szimering: 17x28x7, 2db
Sebességváltókar-tengelyhez való szimering, a baloldali motorfedélben: 20x30x7, 1db
Ha minden igaz, akkor ez utóbbi kell még neked. És ha már itt tartunk: nem, a Schwalbe, Star, S50 berúgótengelyén még nincsen tömítő O-gyűrű. Csak az S51-esektől kezdve van, azoknak e célból vastagabb a berúgótengelyük, hogy lehetségessé váljon a gyűrűhorony beesztergálása.
Tömítéskészletet pedig készen lehet kapni: http://kamioldmotor.boltaneten.hu/kinalat/14_simson_star_alkatreszek-9/3_simson_star_tomites_garnitura/
Ebben minden benne van, ami kell (kivéve a légszűrőházhoz való tömítések, de azt Magyarországon úgysem lehet kapni). Szerezz még be direkt autó- és motorszereléshez való tömítőpasztát, és legalább a blokkfelek összerakásához, illetve a hengerfej alá használd, valamint szükségből a légszűrőház letömítéséhez is jó. Én ezenkívül még a lánckeréknél meg a lendkerékmágnes alatt lévő szimeringházak tömítéséhez használom mindkét oldalon a pasztát, a kuplungdekni és a kis kerek fedél tömítését úgy szoktam megoldani, hogy a tömítésnek csak a belső oldalával érintkező felületet kenem tömítőpasztával, a külső oldalra pedig szilikonzsírt teszek. Így a tömítés kielégítő lesz, viszont szükség esetén könnyen le lehet szedni a kuplungdeknit, illetve a kis fedelet. Ugyanezt az eljárást alkalmazom a szívócsonkon a porlasztótömítésnél is, hiszen a porlasztót gyakran le kell venni, viszont a falslevegő-szívás elkerülése végett nagyon fontos a jó tömítés. A hengertalptömítést viszont elég csak bezsírozni (persze csak akkor, ha a tömítőfelületek szépek).
Más tömítés nem is nagyon van a Starban, kivéve a benzincsapot, a kerekek csapágyfészkeit, meg a kipufogót, de az egy másik téma. :)
|
atilla93
"Tudom", hogy hova milyen szimmeringek valók, de Zsoel sokkal precízebben válaszol, és azt én is szívesebben olvasnám.
|
Háló!
Lenne még 2 kérdésem, azt vettem észre szereléskor hogy ugye a lamelláknak az egyik oldalán a fogakban van egy bemarrás míg a másik oldalon a fogak mellet van a bemarrás és a 4 lamellából bentről kifele haladva az első 3 ugy volt rakva hogy a fogakban lévő marrás néz kifelé és az utolsó a 4. lamella pont fordítva tehát a nagy fogban lévő bemarrás befelé néz ezzel az lenne a kérdésem hogy ennek van-e valami szerepe vagy ez csak a véletlen műve ls nyugodtan egy irányba fordíthatom őket. A másik kérdésem az lenne hogy bementem a boltba kértem olajat a kuplunghoz mondtam hogy 2 ütemű simsonhoz kéne a motorba a kuplunghoz és ezt adták csak nem tudom hogy jó-e: Austroil Uni Motoroil Sae 15w/40 mert először majdnem keverékhez való olajat adtak csak aztán jött egy másik figura és az javította ki az előzőt hogy kuplunghoz ez kell (amit az előbb leírtam) csak én ehez nem értek!
|
Sziasztok!
Simson starban tömítések és szimeringek milyen számban vannak?
Annyit tudok h 2 főtengelyszimering és 2 kisebb szimering (kihajtástengely és nem tudom mi a másik). Ezek már megvannak. És arra lennék kíváncsi hogy a berugótengelynél ott vmi gumigyűrű van-e?
|
velorexi
Ezt nem is érti meg azonnal az ember, csak amikor többször tapasztalja a gyakorlatban is, de akkor már egy idő után a saját szavaival is vissza tudja adni.
Addig olvasgasd párszor, amit írtam, sőt, ha már jó lesz a kuplungod, megpróbálhatod "modellezni" is a jelenségeket. :) Menj valami hosszabb, egyenes úton, kettes fokozatban, mondjuk olyan 30 km/h körüli sebességgel, és egész minimálisan húzd be a kuplungkart, csak annyira, hogy éppen megfeszüljön a bovden, majd adj egy kis gázt. Tapasztalni fogod, hogy nehézkesen felpörög a motor, míg a jármű csak egész minimálisan, mázoltan, vontatottan fog gyosulni, körülbelül úgy, mint az automata váltós robogók vagy mopedek (hiszen pont ez az elvük azoknak is). A kúszásnál pedig kb. középtájig vagy kicsit kevésbé húzd be a kuplungkart, és úgy kapcsold be az egyest: a fokozat bekapcsolásánál ugrik egyet a jármű, és azonnal mozgásba jönne, ezért lábbal ki kell támasztani, hogy ne induljon el. Annyiban hasonlít a két jelenség, hogy a kuplungszerkezet tulajdonképpen ilyenkor is csúszik, hiszen a lamellák már félig egymásnak vannak nyomva, tehát a kuplung se kiemelve, se összezárva nincs, de az a kifejezés, hogy "csúszik a kuplung", mégis a már leírtakat takarja. Sokat persze ne játssz a tengelykapcsolóval, mert egyik jelenség sem tesz jót neki.
A kuplungot alapvetően minél kevesebbet szabad csak használni, ezért induláskor is a minél kevesebb kell csúsztatásra kell törekedni (a csúsztatás is másik fogalom: ez a csúszás jelenségének szándékos előidézése, ami ugye elinduláskor mindenképpen szükséges, hiszen ha hirtelen engeded ki a kuplungot, lefulladsz, azonban sok motoros - és autós - rossz szokásból manőverezéshez is használja, pedig nem szerencsés), és a menet közbeni kapcsolásokat is minél gyorsabban kell végrehajtani. Nem ajánlott továbbá járó motornál bekapcsolt sebességfokozat és behúzott kar mellett várakozni: ha megállunk valamiért, a motor járhat, de be kell kapcsolni az üresjárást.
|
Zsoel
Így van, kevertem a fogalmakat. Most elkezdtem érteni, de még nem tudnám visszaadni, azaz még nem az "enyém" egészen, de dolgozok rajta. :-)
|
velorexi
Nincs mit; rád bízom, hogy szerzel-e be új gyújtótekercset, és ha igen, milyet.
Ne haragudj, de úgy látom, kevered a fogalmakat.
A kuplung csúszása azt jelenti, hogy a tengelykapcsoló teljesen kiengedett állapotában sem zár teljesen, vagyis nem képes maradéktalanul átvinni azt a forgatónyomatékot, amelyre méretezték. Jelensége: a motor menet közben gázadásnál teljesen kiengedett tengelykapcsoló-kar és valamelyik bekapcsolt sebességfokozat mellett felpörög, miközben a jármű nem vagy csak minimális mértékben gyorsul. Ha ilyesmire gyanakszol, egyszerűen ellenőrizhető: járó motorral állj merőlegesen az első kerékkel egy falhoz, tedd kettesbe a váltót, adj gázt, és óvatosan engedd föl a kuplungkart (persze úgy, hogy rajta ülsz a gépen). Ha lefullad, jó a kuplung, ha nem, csúszik. A csúszás oka lehet egyszerű beállítási hiba (túl feszes kuplungbovden, nincs holtjáték a kuplungkarnál, túlságosan betekert állítócsavar a kuplungnyomólapon), de lehet akadozó kiemelés (kiszálkásodott, berozsdásodott, kenetlen bovden), illetve akár komolyabb mechanikai hiba is (elkopott dörzsbetétetek, elégett felületű acéltárcsák, meggyengült rugók). Nem megfelelő olaj (megvallom őszintén) nem tudom, hogy okozhat-e kuplungcsúszást. Én még sosem használtam szintetikus, félszintetikus olajat a sebességváltóhoz, közönséges MOL Hykomol hajtóműolajat szoktam beleönteni a Starba. Nem mondom, hogy okozhat ilyen jelenséget a félszintetikus olaj: nem tartom kizártnak, de nem erre gyanakodnék elsősorban.
Viszont amire te gondolsz, az pont az ellenkezője, a kúszás jelensége, vagyis amikor járó motor és bekapcsolt egyes sebességfokozat mellett a jármű behúzott tengelykapcsolóval is el akarna indulni. Ennek alapvetően két okat lehet: vagy nem emel ki rendesen a tengelykapcsoló (túl nagy a holtjáték a kuplungkarnál), emiatt marad némi súrlódási lehetőség az egyes tárcsák közt, vagy pedig bizony a nem megfelelő olaj miatt a tengelykapcsoló hidrodinamikus tengelykapcsolóként kezd viselkedni, és az olaj nyomatékátadó közegként működik. Ez az eleve túl sűrű, illetve a hideg miatt megdermedt olajjal fordul elő. Nem tudom, hogy az említett félszintetikus olaj milyen viszkozitású. Mindenesetre a motorolaj eleve nem túl szerencsés dolog egy sebességváltóműhöz. Próbáld meg te is Hykomollal feltölteni, aztán majd meglátod, változik-e a kép. A sima Hykomol K 80W-90 untig megfelel, úgy emlékszem, 1100 Ft körül van literje. Fél liter elég a Simsonba, a többit elhasználhatod másra.
|
Zsoel
Megint köszönöm az infókat. Nálunk a fekete műanyagos gyújtótekercs kerül 2850-be, de megnéztem a többi linket is, meg bogarásztam a surman-motor lapon.
A kuplungom nekem is valami hasonlót produkál, mint ahogy Robi írta. Ha behúzom. akkor a berúgó lemegy szépen csúszva, viszont ha jár a motor és berakom egyesbe, akkor már menne is magát csúsztatva. Ha a blokkban 15/50-es félszintetikus motorolaj van, az számíthat? Elősegítheti a csúszást?
|
Robi
Így van. Csak akkor cseréld, ha nem tudsz miatta esténként elaludni. :)
Elég érdekes a problémád, nem is vagyok benne biztos, hogy teljesen értem. De ha az van, hogy teljesen kiengedett kiemelőkar (a motoron lévő!) esetén is hol fog a kuplung, hol nem, akkor én nemcsak a dörzslamellákat cserélném ki, de lemosnám és egyengetőlapra (tökéletesen sík, vastag vaslemezdarabra) kifeszített csiszolóvásznon felérdesíteném a fémtárcsákat is (mivel a megcsúszó kuplungszerkezet és az ebből következő túlmelegedés miatt ezeken kékes, nagyon csúszós réteg képződik, továbbá vennék új, erős rugókat is. Gondolom, azt tudod, hogy a kuplungkar holtjátékát a kuplungszerkezeten lévő csavarral is lehet állítani, ugye?
|
Köszi Zsoel!
Tehát ha jól értem akkor ha az anya nem laza akkor annak az alátétnek semmi baja illetve annak az állapota amennyiben még működik nem befolyásolja kuplungomat.
Visszatérve a problémákra mert azokat nem teljesem írtam le mert olyan a kuplungom hogy bovdennel nem lehetett rajta segíteni mert akkor vagy nem emelt ki vagy nem kapcsolt össze aztán próbáltam az arany középútra rakni a kuplungot akkor csak kicsit fogta le a motort behúzott kuplunggal 1-be rakáskor azt gondoltam jó lesz de aztán menet közben intenzív gázadásra egyszer fogott egyszer nem fogott hát ennyi lenne egyébként köszönöm a választ akkor hála égnek azt nem kell kicseréljem.
|
Robi
Szia!
Ha nem emel ki a kuplung, az nem lehet lamellahiba, tárcsakopáskor inkább pont az a baj, hogy nem fog a kuplung. Kiemelési probléma a hibás kiemelőszerkezettel, szálkás, nehezen mozgó bovdennel, illetve rossz beállításokkal hozható összefüggésbe.
Amit kérdezel, az a kuplungszerkezet anyájának a biztosítólemeze: azért van, hogy üzem közben ne tudjon lelazulni a tengelyvégen lévő anya. Filléres alkatrész, bármelyik simsonos motorosboltban kapható, de csak akkor kell kicserélni, ha valamilyen okból le kellett szedni a régit; ilyenkor azonban lehetőleg minden esetben új biztosítóalátétet kell beszerelni. Ez itt eléggé össze van nyomorgatva, de ha amúgy ellátja a szerepét, tehát az anya nem lötyög, illetve nem tud elforogni, nem volt lelazulva a belső kuplungkosár, akkor nem muszáj bántani. Ha akarod, kicserélheted, de fölösleges.
|
Helo! olyan kérdésem lenne hogy a kuplungom nem emelt ki rendesen ezért lamellát cseréltem és közben észrevettem egy dolgot amiről nem tudom hogy befolyásolja-e a kuplungomat illetve a nevét sem tudom hogy mi az
http://www.simson.hu/cikk/242/08.jpg?phpMyAdmin=Vbw8nnJl%2CBY%2C%2C9SQ38sdYh09339
a kérdéses elem a középső csavar körüli perem mert az nekem is hasonló állapotban van a válaszokat előre is köszönöm!!!
|
velorexi
Minden további nélkül használhatóak az eredeti csavarok helyett megfelelő hosszúságú imbuszcsavarok is; nem lesz olyan szép és eredethű a motor megjelenése, viszont tagadhatatlanul jobban meg lehet húzni őket (legalábbis amíg újak).
Azért vigyázz, hogy csak érzéssel feszítsd meg a csavarokat, nem kell úgy megtépni őket, hogy víz fakadjon belőlük. Ne feledjük, hogy eleve kis átmérőjű (M6-os) csavarokról van szó, amelyek ráadásul könnyűfémöntvénybe kapaszkodnak; a sok agyonhúzásnak könnyen az lehet a következménye, hogy egy idő után kiszakad a blokkban lévő menet.
Az a 2850 Ft elég sok egy utángyártott tekercsért; mifelénk olyan 1800-2000 körül mozog. Ha már ennyi pénzt rászánsz, érdemesebb ezt megvenni:
http://www.surman-motor.hu/motorkerekpar-alkatreszek.html?category=simson-alkatreszek-gyujtas-es-alkatreszei&product=1464
Szerintem ez a piacon kapható legjobb (német) termék, de ha ilyet nem kapsz, szükségből a fekete műanyagba öntött:
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/image/gyujtotekercs-megszakitos-simson-s50-schwalbe-star.jpg
sem rossz megoldás.
Ezt az ázsiailag barkácsolt szutykot:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/kepek/SIMSON_50_GYUJTOTEKERCS_SCHWALBE.jpg
viszont messzire kerüld el, ha jót akarsz magadnak...
Nekem is kb. 20-25 perc szokott lenni átlagos szerelési tempóban egy gyújtótekercscsere. De semmiképpen sem szabad vele kapkodni, lelkiismeretesen kell megcsinálni a szerelést, különben esetleg szívás lesz a dolog vége. Én azt javaslom, ne habozz rászánni azt a kis időt és némi pénzt.
|
Zsoel
Szakmailag mi a meglátásod, ha az eredeti blokkcsavarok helyett imbusz-fejűeket használnék az újbóli összerakásnál?
Más. Nálunk egy utángyártott gyújtótekercs 2850,- Ft. Hajlok rá, hogy az lehet a gond, mert éppen úgy viselkedik, mint vagy 10 évvel ezelőtt az 51-esem. Hidegen ill. magas fordulaton semmi gond, alacsony fordulaton melegen meg leállt. Gyújtótekercs csere után megoldódott a probléma. Nem akarok szerelni!! :-( Bár szerintem kb. 25 perc alatt meglenne, de nem bírom rászánni magam.
|
velorexi
Köszönöm. :) Igyekeztem teljes körű felmérést adni, remélem, sikerrel jártam. Írj csak, ha van valami.
|
Zsoel
Te aztán alapos megfigyelő vagy! Mint Sherlock Holmes a Guy Ritchie filmben. Köszönöm! Úgy érzem én is, ahogy írtad: elvakíthatja az óvatlan szemlélőt a sok polír. A többi majd később, most csak ennyire futotta.
|
velorexi
Star:
Nagyon ki van glancolva, habár ez alapvetően nem baj. Nekem nem tetszik, mert nagyon elüt az eredetitől a sok túlfényesített alkatrész, viszont a tulajdonosok ezt általában árfelsrófoló tényezőként szokták figyelembe venni, és még büszkék is rá a hülyéi, hogy minden alkatrész fényes, mint a Salamon töke, még az is, amelyiknek nem kéne.
Az első fékdob nem eredeti, át van alakítva, pontosabban egy eredetileg hátsó fékdobot szabtak be előre. Ötletes megoldás, csak nem típushű, meg csúnya is. Nem mondom, hogy emiatt ne vedd meg, csak szólok, hogy ez van.
A benzincsap sem Starra való, az eredeti csapon nincsen vízzsák, és lineáris átfolyású.
A kipufogó vadiúj, viszont az első (könyök-) és a hátsó (végdarab-) bilincs nem a Starra, hanem a későbbi Simsonokra való.
A kormánytakaró lemezt a tank és az oldalburkolatok színére kellett volna fényezni, így túl sok a kék szín a lámpafej körül. :) Ugyanez igaz a hátsó lámpa házára; azt ezen a szérián a fényszórókerethez hasonlóan már feketére kellett volna fényezni, hiszen 1974-es a gép.
Az üléslemez talán eredeti, viszont a szivacsban meg a huzatban kép alapján nem tudok biztosat mondani.
A lengéscsillapítók szépek, viszont a hátsófék-kar kicsit magasan áll; lehet, hogy csak nincs jól beállítva, viszont az is lehet, hogy letörték róla az ütközőlemezt, ami kellemetlen, mert ha hegesztesz rá, leég a festés, így viszont kényelmetlenül magasan van a biztonságos fékezéshez.
A kuplungkarral és a gyújtással nem tudok tisztába jönni, mivel egyik képen ilyen, másikon olyan az állapotuk. Van kép, amelyiken a kuplungkar mintha le lenne törve, illetve a gyújtás át van alakítva trafóssá. Gyanítom, hogy az van, hogy a motor nekidőlt valaminek, vagy egyéb módon letörték a kuplungkart, aztán később meg lett csinálva, illetve a gyújtást és átalakították, és akkor készült még egy kép. Tehát most jó a kuplungkar, és át van alakítva a gyújtás trafós megoldásúra.
A gumiabroncsok nem igazán Starra valóak, mintázatban semmiképp, a hátsó meg mintha kicsit ballonosabb is lenne a kelleténél, bár ebben nem vagyok biztos, lehet, hogy csak a mintázat és a nem túl jó képminőség teszi.
Nem látom jól, de lehet, hogy a csomagtartó csöveiről hiányzik a fekete gumiborítás.
Sajnos ennél többet képek alapján nem tudok mondani, a motorba és a felújítást végző fejébe (hogy mennyire gondosan járt el) pedig nem látok bele. Mindenesetre ennyi pénzért nem tűnik rossz vételnek.
|
velorexi
Köszönöm, remélem, meg tudom csípni.
Sajnos azzal kalkulálni kell, hogy 30-40 vaterás vásárlásból 1-nél belefut az ember a jóba. De van itt ez a henger:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/simson_schwalbe_star_henger_dugo_nelkul_1553366579.html
ezt nyugodt szívvel megveheted. Szép, sérülésmentes a kipufogómenete, a hengertalp, a felső tömítőfelülete, meg a hűtőbordák is. A szívócsonknál sem látok semmi gikszert. Egyedüli szépséghibája a hengerpersely szoknyáján lévő egyik réselés éléből lepattant szilánk, de ezt reszelővel le lehet munkálni, meg különben sem olyan mértékű probléma, ami befolyásolná a funkciót. Ráadásul valószínűleg még alapméretes, mert bár 39,1 mm-es sosem lehetet a furat, lehetséges, hogy 40,1 akart lenni, csak elnézte a fickó.
Igen, ma eléggé visszahűlt az idő, nem igazán motorosidőjárás volt a mai. Én Babettát javítottam a műhelyben, ott azért ki lehetett bírni.
"...melegen alapjáraton csak úgy maqától leáll, (pl egy kereszteződésben várakozás közben) aztán több (6-10) rúgásra indul csak be. A következő kereszteződésben ugyanezt eljátsza." Ez tipikus Star-jelenség, de általában nem a porlasztótól, hanem a gyújtástól van: gyertya, pipa, gyújtóvezeték, gyújtótekercs, kondenzátor, megszakító, vezeték-kontakthiba, bármi lehet. Akár még az is, hogy kezd elfogyni a mágnes ereje. Ha a porlasztó miatt (rosszul beállított alapjárat, keverékképzési aránytalanságok, dugulás stb.) lenne a lefulladás, akkor azonnal beindulna megint a motor, amikor megrúgod.
"Szétszedéskor azzal a ténnyel szembesültem, hogy a jobb oldalon a főteng. csapágy egy MGM-es 6204-es." A 6204-es csapágynak 20-as átmérőjű a belsőgyűrű-furata, a Star főtengelyén a csapágyazott lépcsőfok meg 17-es. Akkora marha egyszerűen nem létezhet ezen a Földön, aki összepárosítaná őket; az ilyen ember nem szerelő, sőt megérdemelné a kiherélést, nehogy szaporodhasson. Akkor számolj azzal, hogy a hajtórúd derékszögelése, sőt talán a csapágyazása odalett, illetve a lendkerékmágnes elintézte az állórész tekercseinek a vasmagját, sőt még a kuplungkosár és a hajtó kiskerék fogazata is megsérülhetett. Remélem, nem sokáig üzemeltették így...?
|
Zsoel
Nyugodt szívvel megveheted. Nekem van még egy felújitott (amit spájzoltam) használaton kívül. De azért keresgetek közben. A nagyobb gondom egy normális kipufogó menetű henger. Van még két blokk a vaterán, amit nézegetek. Az egyik 11 fix, a másik 5 fix, de már semmi bizodalmam a vak vásárlásokban, mert nagyon beleszaladtam egybe a közelmúltban. Ajánlom figyelmedbe (szintén azon az oldalon) a kék színű Start, most 50 körüli NMA-val. Véleményedet kérném róla, ha az időd engedi.
Ma megint motoroztam. Sokkal hidegebben, mint tegnap. Ki is hűlt a térdem. Az új probléma, hogy melegen alapjáraton csak úgy maqától leáll, (pl egy kereszteződésben várakozás közben) aztán több (6-10) rúgásra indul csak be. A következő kereszteződésben ugyanezt eljátsza. Arra az időszakra emlékeztet, amikor N51-esem volt.
Egy kis érdekesség. Mikor megvettem a Staromat, a köztes eladója (nem a tulajtól vettem) főteng. csapágy cserét javasolt, mert nem lehetett normálisan gyújtást állítani rajta, ezért nem is kísérletezett vele. Szétszedéskor azzal a ténnyel szembesültem, hogy a jobb oldalon a főteng. csapágy egy MGM-es 6204-es. !!!!!!
|
velorexi
Tényleg? :D
Hát ha olyan nagyon kell, akkor elviheted. Én azért akarom megvenni, mert az I-es számú (apai) Staromban, amelyet már 14 éve használok, lassan kezd kifeküdni a hajtórúd csapágyazása. Még az eredeti főtengely van benne, igaz, apukám egyszer már javította (mármint a munkahelyén szétsajtolta, megköszörülte stb.), és lehet, hogy nem sikerült tökéletesen a javítás, vagy egyszerűen csak "elfáradt" a használatban (már biztos mentem vele 15-20.000 km-t, és azért az első tanulóidőkben nem kezeltem olyan finoman szegény motort), de az utóbbi 2-3 hónapban már olyan rettentő csörgést művel, hogy attól félek, egyszer csak keresztbeállnak a görgők, vagy ami még rosszabb, eltörik a hajtórúd. Az pedig nem hiányzik, hogy egy széttörő hajtórúd hazavágja az eredeti blokkot, viszont a főtengelyt sem szeretném (és nem is tudom, hisz' se időm, se pénzem) most megjavíttatni, hanem majd a tervezett teljes felújításkor meg lesz csináltatva szakműhelyben, mivel mindenképpen az eredeti gyári főtengelyt szeretném visszatenni bele. Addig viszont, ha használni szeretném a gépet, muszáj valami ideiglenes megoldást kitalálnom, mert még 1-2 hónapba beletelik, mire a szebbik Start elő merem venni. :) Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy használt főtengelyt, szétkapom a blokkot, és beleteszem azt. Csak nézegettem az árakat, és olyan főtengelyt, ami nincs széthajtva (tehát nem kerülök a megvételével csöbörből vödörbe), 4-5 ezer Ft alatt nem nagyon láttam. Aztán megtaláltam a Vaterán ezt a szép főtengelyt, és úgy gondoltam, 8 ezer Ft-ot megér. Ha tényleg nincs rá szükséged, megveszem, mert én most tényleg rá vagyok szorulva a főtengelycserére, de ha csak úgy mondod, és valójában neked is kellene, akkor vedd meg te, majd találok másikat.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |