|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
Zsoel
Nyugodt szívvel megveheted. Nekem van még egy felújitott (amit spájzoltam) használaton kívül. De azért keresgetek közben. A nagyobb gondom egy normális kipufogó menetű henger. Van még két blokk a vaterán, amit nézegetek. Az egyik 11 fix, a másik 5 fix, de már semmi bizodalmam a vak vásárlásokban, mert nagyon beleszaladtam egybe a közelmúltban. Ajánlom figyelmedbe (szintén azon az oldalon) a kék színű Start, most 50 körüli NMA-val. Véleményedet kérném róla, ha az időd engedi.
Ma megint motoroztam. Sokkal hidegebben, mint tegnap. Ki is hűlt a térdem. Az új probléma, hogy melegen alapjáraton csak úgy maqától leáll, (pl egy kereszteződésben várakozás közben) aztán több (6-10) rúgásra indul csak be. A következő kereszteződésben ugyanezt eljátsza. Arra az időszakra emlékeztet, amikor N51-esem volt.
Egy kis érdekesség. Mikor megvettem a Staromat, a köztes eladója (nem a tulajtól vettem) főteng. csapágy cserét javasolt, mert nem lehetett normálisan gyújtást állítani rajta, ezért nem is kísérletezett vele. Szétszedéskor azzal a ténnyel szembesültem, hogy a jobb oldalon a főteng. csapágy egy MGM-es 6204-es. !!!!!!
|
velorexi
Tényleg? :D
Hát ha olyan nagyon kell, akkor elviheted. Én azért akarom megvenni, mert az I-es számú (apai) Staromban, amelyet már 14 éve használok, lassan kezd kifeküdni a hajtórúd csapágyazása. Még az eredeti főtengely van benne, igaz, apukám egyszer már javította (mármint a munkahelyén szétsajtolta, megköszörülte stb.), és lehet, hogy nem sikerült tökéletesen a javítás, vagy egyszerűen csak "elfáradt" a használatban (már biztos mentem vele 15-20.000 km-t, és azért az első tanulóidőkben nem kezeltem olyan finoman szegény motort), de az utóbbi 2-3 hónapban már olyan rettentő csörgést művel, hogy attól félek, egyszer csak keresztbeállnak a görgők, vagy ami még rosszabb, eltörik a hajtórúd. Az pedig nem hiányzik, hogy egy széttörő hajtórúd hazavágja az eredeti blokkot, viszont a főtengelyt sem szeretném (és nem is tudom, hisz' se időm, se pénzem) most megjavíttatni, hanem majd a tervezett teljes felújításkor meg lesz csináltatva szakműhelyben, mivel mindenképpen az eredeti gyári főtengelyt szeretném visszatenni bele. Addig viszont, ha használni szeretném a gépet, muszáj valami ideiglenes megoldást kitalálnom, mert még 1-2 hónapba beletelik, mire a szebbik Start elő merem venni. :) Ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy használt főtengelyt, szétkapom a blokkot, és beleteszem azt. Csak nézegettem az árakat, és olyan főtengelyt, ami nincs széthajtva (tehát nem kerülök a megvételével csöbörből vödörbe), 4-5 ezer Ft alatt nem nagyon láttam. Aztán megtaláltam a Vaterán ezt a szép főtengelyt, és úgy gondoltam, 8 ezer Ft-ot megér. Ha tényleg nincs rá szükséged, megveszem, mert én most tényleg rá vagyok szorulva a főtengelycserére, de ha csak úgy mondod, és valójában neked is kellene, akkor vedd meg te, majd találok másikat.
|
Zsoel
Majdnem "rád" licitáltam a vaterán a főtengelyre. Aztán "rájöttem", hogy kevésbé van nekem szükségem arra, mint a tapasztalatodra, és a segítségedre. Remélem, jól jársz vele, nem úgy, mint én a blokkal.
|
sanyoka
Én tudom: elviekben igen, gyakorlatilag azonban nem lehet megcsinálni. Az az S51, aminél a gyárilag 3 sebességes motorba is minden további nélkül házilag be lehet építeni utólag a 4. fokozatot, de annak más elven működik a kapcsolószerkezete. A Starnál ugyanez csak sok költséges gépmunkával (precíziósan ki kell fúrni a motoröntvényt több helyen is) és olyan alkatrészek felhajtásával volna lehetséges, amelyek nemhogy nálunk, de még Németországban is hiánycikknek számítanak (lényegében az SR4-3 "Sperber", illetve az SR4-4 "Habicht" komplett belső váltórendszerét kéne beleépíteni, amelynek egyetlen közös eleme sincs a Staréval).
|
velorexi
Igen, ma gyönyörű idő volt. :) A 2,5-es abroncs életveszélyes, az mopedgumi. Javaslom, cseréld le, és azt is mondom, hogy ha gumit vennél, Starra csakis Heidenau K33-as külsőt; ez tökéletesen megegyezik az eredetileg rászerelt abroncsokkal, a Pneumant felirattól eltekintve, ugyanis ugyanaz a gyártó készíti még ma is (csak már nem Pneumantnak hívják).
Zsolti barátom leírta a kipufogómenet problémájának lehetséges megoldásait, úgyhogy én csak annyival egészítem ki, hogy a kipufogócsonk felhegesztése és újramunkálása olyan körülményes (és ebből kifolyólagdrága) eljárás, hogy annyiból veszel egy ép menetű másik hengert. Természetesen nemcsak a hegesztést, de a menetmetszést sem tudod magad megcsinálni, mert gép és különleges befogókészülék kell hozzá, ellenkező esetben ferde lesz a menet, és dőlni fog a csonknál a füst meg az olaj, hiába húzod meg az anyát. Szóval csak a menetjavító vagy a hengercsere jöhet számításba. (Szerintem viszont a menetjavító egy rém otromba megoldás, csúnya és ízléstelen. Én a saját motoromon soha nem alkalmaznám, még ideiglenesen sem, ez biztos.)
A leszopott kipufogómenet különben nagyon rossz előző gazdá(k)ra vall. A kipufogó hollandi anyáját nem szabad túl gyakran föl-le szerelgetni, illetve bizonyos időközönként gondosan utána kell húzni, mert ha lelazul, a rázkódás nagyon hamar tönkreteszi a csonk menetét.
|
Hello.
Beleszólok én is a beszélgetésbe :) Nekem ez a menetjavítós közdarab van fennt. Egész jól üzemel, de érdemes valami hőálló menetrögzítővel felrakni.
üdv.: Norbert
|
Uraim!
Olyan jót motoroztam ma a napsütésben és a szélcsendben, hogy valami ilyet kívánok nektek is! Semmi kedven nem volt abbahagyni! :-(
Hidegben egyetlen rúgásra indul a "moci", melegen valami miatt sajna nehezen. Tudom, karburátor! Miután bemelegedett, már lehetett rá számítani gyorsulásban is, ugyanis nagyon lassan pörög ki terhelés alatt, üresben viszont nagyon jól. A végén kicsit féltem is a sebességtől, illetve inkább a tapadástól, mert 2,5 x 16-os külső van rajta elől is meg hátul is, olya Riga-mintás, endurós beütéssel.
|
VALAKI TUDJA HOGY LEHET -E 4 SEBESSÉGET BELERAKNI A SIMSON STAR BA KÖSZ SRÁCOK
|
Beagle
Köszi!
Ezekre gondoltam én is, de még soha nem kellett csinálnom. Jól gondolom, hogy a rácsavarós menetjavító akkor jó, ha nagyon szorosan lehet csak felcsavarni a kopott menetre?
Egyébként én is inkább a felhegesztést támogatnám, de ahhoz találnom kellene itt a közelben egy "jómunkásembert", aki majd a menetmetszést meg tudja csinálni. Vagy az nem annyira bonyolunt? Nem kelle esztága befogni, és ahhoz előtte valami célszerszámot készíteni a befogatáshoz?
|
Velorexi!
Kipufogó menetet kétféle képpen lehet javítani (legalább is én kettőt ismerek):
1:Bármely motoros boltban kapható menetjavító közdarabbal (nem túl megbízható és esztétikus megoldás)
2:Alumínium hegesztővel felhegeszteni a menetet,majd körkörösre esztergálni és újra metszeni a menetet(ez megbízhatóbb,esztétikusabb,ámbár körülményesebb és drágább megoldás)
|
Zsoel
Próbálok mostmár előbb keresni a korábbi hsz-ek között, és ha ott nem megy, akkor terhellek majd, mert valóban nem egy nagy öröm mindig ugyanazokat elmondani. Az előbb megtaláltam, amit a karburátor fúvókáiról írtál, így lesz infóm, hogy kérdezhessek.
Hogyan lehet kipufogó-menetet javítani, ha már nagyon le van kopva az első kb 5 mm-en?
|
velorexi
Szívesen. Mondd csak, mi nem világos még! :)
|
attila93
Szívesen máskor is.
|
Nagyon köszönöm Zoel. Sokat segítettél.
|
Zsoel
Köszönöm a karburátoros ismertetést.
Nem mondom, hogy nem értem, amit írtál, de azt sem, hogy igen. Pedig nem. :-)
|
velorexi (és mindenki)
A FÓRUM SAJNOS ELÉG VACAK, GYAKRAN "BENYELI" A MÁR BEÍRT SZÖVEGET, EZÉRT MINDENKINEK AZT JAVASLOM, HOGY ELŐSZÖR SZÖVEGSZERKESZTŐBEN KÉSZÍTSE EL A MONDANIVALÓJÁT, ÉS ONNAN MÁSOLJA ÁT, AVAGY ELKÜLDÉS ELŐTT JELÖLJE KI AZ EGÉSZET CTRL+C-VEL, ELLENKEZŐ ESETBEN KÖNNYEN ELŐFORDULHAT, HOGY MENTHETETLENÜL ELVÉSZ AZ ADDIG BEGÉPELT ÖSSZES SZÖVEGE!
|
velorexi
Ez ugyan már 16N3-as porlasztó, de a lényege ennek is hasonló.

Az indítófúvókat (24) akkor kap szerepet, ha az indítóporlasztó (szívató) tolattyúja (28) felemelkedik, amikor a szívatókart behúzod. Ekkor a 29-es gumidugó nem zárja el többé a 25-ös búvárcső száját, így a motor szívóerejének hatására az indítófúvókán (amely kövérebb, benzinben dúsabb keverék előállítására képes, mint a fővúvóka, hiszen nagyobb, plusz még hozzájön az alapjárati fúvóka keveréke is) keresztül benzin áramlik a levegőszabályozó tolattyú elé. Természetesen ilyenkor a gázmarkolatot alapjáratba kell tolni, másként hatástalan az indítóberendezés, tehát mivel a tolattyú miatt a fő szívóágon keresztül nem tud levegőt szívni a motor, kénytelen a szívókamrából beszívni azt, amely a 26-os levegőnyíláson át áramlik be, és a szívókamrában (keverőtérben) egyesül az indítófúvóka benzinével, a szívókamra pedig, mint mondtuk, a tolattyú elé nyílik. Így visszaengedett gázkar mellett, behúzott szívatókarnál az itt, illetve az alapjárati fúvókán át beáramló keverék (ezen az ábrán más rendszer van, de a 16N1-6-nál egy egy sima 35-ös (azaz 0,35 mm belső átmérőjű) csőfúvóka a tolattyú előtt (alul a tűsfúvóka előtt va: egy rézcső, a végén egy bevágás a csavarhúzó részére), amely az úszóházból szívja a benzint, a levegőt pedig kúpos csavarral szabályozva egy különálló szívócsatornán nyeri hozzá) elegendően dús keveréket biztosít a hideg motor indításához.
Amiben a kúpostű mozog, az a tűsfóvóka; a tűsfúvóka végébe van belecsavarva a főfűvóka. A tolattyú a beáramló levegő, a vele együtt mozgó kúpostű (részterheléstű) pedig az úszóházból felszívandó benzin mennyiségét szabályozza. A részterheléstű segít abban, hogy zökkenőmentes legyen az átmeneta motor alapjárati, közepes és magas fordulatszám-tartományai közt (alapjáratban az alapjárati rendszer, közepes fordulatokon a kúpostű, magas fordulatokon meg már csak a tolattyú szabályozza, mennyi benzin-levegő keveréket kap a motor.
Valószínű, hogy túl dús a keveréked, ezért indul könnyen hidegen, melegen viszont nehézkesen. Gondolom, ha behúzod a gázkart, tehát adsz neki némi levegőt, könnyebben beindul.
A LED-del annyi volt, hogy bementem egy elektroműszerész csóka boltjába, és kértem 12 V-os LED-et. Azt mondta, az nincs, csak 3 V-os, de adott hozzá egy ellenállást, amit rá kellett forrasztani a LED egyik lábára. Ezután csak simán hozzákötöttem a másik lábat a testhez, az ellenállásosat meg az 56a kapocshoz (reflektor), és kész. Működik. :)
|
attila93
http://logout.hu/dl/upc/2009-07/220580_rob3gturbo2.jpg
Remélem, a robbantott ábra alapján minden világos.
Ha mégsem lenne az:
hajtó (tengelykapcsoló-) tengely:
(Alapvető tudnivaló: mindig a baloldali blokkfelet szereljük készre, és utána tesszük rá a jobboldalit.)
- bedugjuk a tengelyt (ezen készre van munkálva az első fokozat hajtókereke)
- rátesszük a II. fokozat hajtó kerekét, amelyiken csak egy beszúrás van a léptetővilla részére: a beszúrás a rámunkált fogaskerékkel ellentétes oldalra néz
- felszereljük a III. fokozat hajtó kerekét; a lapos oldala a másik két fogaskerék felé nézzen!
hajtott (lánckerék-) tengely:
- az I. fokozat hajtott kerekét rátesszük a tengelyvégre (lapos fele nézzen a tengely közepe felé)
- feltesszük a II. fokozat hajtott kerekét (a léptetővilla-beszúrás a tengely közepe felé nézzen)
- feltesszük a III. fokozat hajtott kerekét (a sima oldala a másik két fogaskerék felé néz)
- feltesszük a perselyt (vékony falú acélgyűrű)
- feltesszük az indító fogaskereket (racsnis fele értelemszerűen a párja felé néz)
- rugó, nyomóalátét
(Ha mindez megvan, még a következőket is el kell végezni, persze nem ebben a sorrendben, mert célszerű a főtengellyel kezdeni, és az előfeszített rugójú fogasívet a legvégére hagyni, különben könnyen szétugrik az egész.)
Betesszük a léptetővillát tengelyestül, úgy, hogy a tengely a blokkon lévő furatba, a léptetővillán lévő csap pedig a léptetőkar végén lévő villába illeszjkedjen. A főtengelyszimeringeket úgy tesszük be, hogy A RUGÓS FELÜK A FŐTENGELY FELÉ NÉZ! Beszereljük a főtengelyt, helyére tesszük az indító fogasív rugóját, az indító fogasívet a KÉT hézagolótárcsával, egy fordulattal előfeszítjük a rugót, és az ütközőcsap helyére dugásával biztosítjuk. Ezután mindkét tömítőfelületet gondosan bekenjük tömítőanyaggal, közéje tesszük a tömítést, és jöhet rá a másik oldal.
|
Az első verzió, amit írtam, \\\"elküld\\\" után teljesen elveszett. Bánt, mert ennél részletesebben írtam.
|
Zsoel
Sajna egy darabig nem leszek közel hozzá, így mostanában nem tudom megnézni a gyártási évet.
Igen, az úszóházra gondoltam "ülepítő" szó alatt, mert felénk a legtöbben így mondják, aztán pontosítunk, ha a benzincsapról van szó.
Az indítófúvóka mikor, és mi miatt működik? A főfúvóka "csövében" mozog a súbertű? Hol van az alapjárati fúvóka, és mi az a részterheléstű? Jó, mi, és én akarok szétszedni egy blokkot? Eddig ezeket még egyetlen itteni "szerelő" sem volt hajlandó elmondani nekem.
Megpróbálok összerakni egy 6-os porlasztót, aztán kipróbálom. Kíváncsi leszek az eredményre. Egyébként az első gyújtásos rúgásra mindig indul hidegen szivatóval, melegen kicsit nehezebben.
Hogyan oldottad meg a LED áram-ellátását, ill. a fesz. ingadozás ellen kellett valamit tenni?
|
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]
| |