|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
Majdnem "rád" licitáltam a vaterán a főtengelyre. Aztán "rájöttem", hogy kevésbé van nekem szükségem arra, mint a tapasztalatodra, és a segítségedre. Remélem, jól jársz vele, nem úgy, mint én a blokkal.
|
sanyoka
Én tudom: elviekben igen, gyakorlatilag azonban nem lehet megcsinálni. Az az S51, aminél a gyárilag 3 sebességes motorba is minden további nélkül házilag be lehet építeni utólag a 4. fokozatot, de annak más elven működik a kapcsolószerkezete. A Starnál ugyanez csak sok költséges gépmunkával (precíziósan ki kell fúrni a motoröntvényt több helyen is) és olyan alkatrészek felhajtásával volna lehetséges, amelyek nemhogy nálunk, de még Németországban is hiánycikknek számítanak (lényegében az SR4-3 "Sperber", illetve az SR4-4 "Habicht" komplett belső váltórendszerét kéne beleépíteni, amelynek egyetlen közös eleme sincs a Staréval).
|
velorexi
Igen, ma gyönyörű idő volt. :) A 2,5-es abroncs életveszélyes, az mopedgumi. Javaslom, cseréld le, és azt is mondom, hogy ha gumit vennél, Starra csakis Heidenau K33-as külsőt; ez tökéletesen megegyezik az eredetileg rászerelt abroncsokkal, a Pneumant felirattól eltekintve, ugyanis ugyanaz a gyártó készíti még ma is (csak már nem Pneumantnak hívják).
Zsolti barátom leírta a kipufogómenet problémájának lehetséges megoldásait, úgyhogy én csak annyival egészítem ki, hogy a kipufogócsonk felhegesztése és újramunkálása olyan körülményes (és ebből kifolyólagdrága) eljárás, hogy annyiból veszel egy ép menetű másik hengert. Természetesen nemcsak a hegesztést, de a menetmetszést sem tudod magad megcsinálni, mert gép és különleges befogókészülék kell hozzá, ellenkező esetben ferde lesz a menet, és dőlni fog a csonknál a füst meg az olaj, hiába húzod meg az anyát. Szóval csak a menetjavító vagy a hengercsere jöhet számításba. (Szerintem viszont a menetjavító egy rém otromba megoldás, csúnya és ízléstelen. Én a saját motoromon soha nem alkalmaznám, még ideiglenesen sem, ez biztos.)
A leszopott kipufogómenet különben nagyon rossz előző gazdá(k)ra vall. A kipufogó hollandi anyáját nem szabad túl gyakran föl-le szerelgetni, illetve bizonyos időközönként gondosan utána kell húzni, mert ha lelazul, a rázkódás nagyon hamar tönkreteszi a csonk menetét.
|
Hello.
Beleszólok én is a beszélgetésbe :) Nekem ez a menetjavítós közdarab van fennt. Egész jól üzemel, de érdemes valami hőálló menetrögzítővel felrakni.
üdv.: Norbert
|
Uraim!
Olyan jót motoroztam ma a napsütésben és a szélcsendben, hogy valami ilyet kívánok nektek is! Semmi kedven nem volt abbahagyni! :-(
Hidegben egyetlen rúgásra indul a "moci", melegen valami miatt sajna nehezen. Tudom, karburátor! Miután bemelegedett, már lehetett rá számítani gyorsulásban is, ugyanis nagyon lassan pörög ki terhelés alatt, üresben viszont nagyon jól. A végén kicsit féltem is a sebességtől, illetve inkább a tapadástól, mert 2,5 x 16-os külső van rajta elől is meg hátul is, olya Riga-mintás, endurós beütéssel.
|
VALAKI TUDJA HOGY LEHET -E 4 SEBESSÉGET BELERAKNI A SIMSON STAR BA KÖSZ SRÁCOK
|
Beagle
Köszi!
Ezekre gondoltam én is, de még soha nem kellett csinálnom. Jól gondolom, hogy a rácsavarós menetjavító akkor jó, ha nagyon szorosan lehet csak felcsavarni a kopott menetre?
Egyébként én is inkább a felhegesztést támogatnám, de ahhoz találnom kellene itt a közelben egy "jómunkásembert", aki majd a menetmetszést meg tudja csinálni. Vagy az nem annyira bonyolunt? Nem kelle esztága befogni, és ahhoz előtte valami célszerszámot készíteni a befogatáshoz?
|
Velorexi!
Kipufogó menetet kétféle képpen lehet javítani (legalább is én kettőt ismerek):
1:Bármely motoros boltban kapható menetjavító közdarabbal (nem túl megbízható és esztétikus megoldás)
2:Alumínium hegesztővel felhegeszteni a menetet,majd körkörösre esztergálni és újra metszeni a menetet(ez megbízhatóbb,esztétikusabb,ámbár körülményesebb és drágább megoldás)
|
Zsoel
Próbálok mostmár előbb keresni a korábbi hsz-ek között, és ha ott nem megy, akkor terhellek majd, mert valóban nem egy nagy öröm mindig ugyanazokat elmondani. Az előbb megtaláltam, amit a karburátor fúvókáiról írtál, így lesz infóm, hogy kérdezhessek.
Hogyan lehet kipufogó-menetet javítani, ha már nagyon le van kopva az első kb 5 mm-en?
|
velorexi
Szívesen. Mondd csak, mi nem világos még! :)
|
attila93
Szívesen máskor is.
|
Nagyon köszönöm Zoel. Sokat segítettél.
|
Zsoel
Köszönöm a karburátoros ismertetést.
Nem mondom, hogy nem értem, amit írtál, de azt sem, hogy igen. Pedig nem. :-)
|
velorexi (és mindenki)
A FÓRUM SAJNOS ELÉG VACAK, GYAKRAN "BENYELI" A MÁR BEÍRT SZÖVEGET, EZÉRT MINDENKINEK AZT JAVASLOM, HOGY ELŐSZÖR SZÖVEGSZERKESZTŐBEN KÉSZÍTSE EL A MONDANIVALÓJÁT, ÉS ONNAN MÁSOLJA ÁT, AVAGY ELKÜLDÉS ELŐTT JELÖLJE KI AZ EGÉSZET CTRL+C-VEL, ELLENKEZŐ ESETBEN KÖNNYEN ELŐFORDULHAT, HOGY MENTHETETLENÜL ELVÉSZ AZ ADDIG BEGÉPELT ÖSSZES SZÖVEGE!
|
velorexi
Ez ugyan már 16N3-as porlasztó, de a lényege ennek is hasonló.
Az indítófúvókat (24) akkor kap szerepet, ha az indítóporlasztó (szívató) tolattyúja (28) felemelkedik, amikor a szívatókart behúzod. Ekkor a 29-es gumidugó nem zárja el többé a 25-ös búvárcső száját, így a motor szívóerejének hatására az indítófúvókán (amely kövérebb, benzinben dúsabb keverék előállítására képes, mint a fővúvóka, hiszen nagyobb, plusz még hozzájön az alapjárati fúvóka keveréke is) keresztül benzin áramlik a levegőszabályozó tolattyú elé. Természetesen ilyenkor a gázmarkolatot alapjáratba kell tolni, másként hatástalan az indítóberendezés, tehát mivel a tolattyú miatt a fő szívóágon keresztül nem tud levegőt szívni a motor, kénytelen a szívókamrából beszívni azt, amely a 26-os levegőnyíláson át áramlik be, és a szívókamrában (keverőtérben) egyesül az indítófúvóka benzinével, a szívókamra pedig, mint mondtuk, a tolattyú elé nyílik. Így visszaengedett gázkar mellett, behúzott szívatókarnál az itt, illetve az alapjárati fúvókán át beáramló keverék (ezen az ábrán más rendszer van, de a 16N1-6-nál egy egy sima 35-ös (azaz 0,35 mm belső átmérőjű) csőfúvóka a tolattyú előtt (alul a tűsfúvóka előtt va: egy rézcső, a végén egy bevágás a csavarhúzó részére), amely az úszóházból szívja a benzint, a levegőt pedig kúpos csavarral szabályozva egy különálló szívócsatornán nyeri hozzá) elegendően dús keveréket biztosít a hideg motor indításához.
Amiben a kúpostű mozog, az a tűsfóvóka; a tűsfúvóka végébe van belecsavarva a főfűvóka. A tolattyú a beáramló levegő, a vele együtt mozgó kúpostű (részterheléstű) pedig az úszóházból felszívandó benzin mennyiségét szabályozza. A részterheléstű segít abban, hogy zökkenőmentes legyen az átmeneta motor alapjárati, közepes és magas fordulatszám-tartományai közt (alapjáratban az alapjárati rendszer, közepes fordulatokon a kúpostű, magas fordulatokon meg már csak a tolattyú szabályozza, mennyi benzin-levegő keveréket kap a motor.
Valószínű, hogy túl dús a keveréked, ezért indul könnyen hidegen, melegen viszont nehézkesen. Gondolom, ha behúzod a gázkart, tehát adsz neki némi levegőt, könnyebben beindul.
A LED-del annyi volt, hogy bementem egy elektroműszerész csóka boltjába, és kértem 12 V-os LED-et. Azt mondta, az nincs, csak 3 V-os, de adott hozzá egy ellenállást, amit rá kellett forrasztani a LED egyik lábára. Ezután csak simán hozzákötöttem a másik lábat a testhez, az ellenállásosat meg az 56a kapocshoz (reflektor), és kész. Működik. :)
|
attila93
http://logout.hu/dl/upc/2009-07/220580_rob3gturbo2.jpg
Remélem, a robbantott ábra alapján minden világos.
Ha mégsem lenne az:
hajtó (tengelykapcsoló-) tengely:
(Alapvető tudnivaló: mindig a baloldali blokkfelet szereljük készre, és utána tesszük rá a jobboldalit.)
- bedugjuk a tengelyt (ezen készre van munkálva az első fokozat hajtókereke)
- rátesszük a II. fokozat hajtó kerekét, amelyiken csak egy beszúrás van a léptetővilla részére: a beszúrás a rámunkált fogaskerékkel ellentétes oldalra néz
- felszereljük a III. fokozat hajtó kerekét; a lapos oldala a másik két fogaskerék felé nézzen!
hajtott (lánckerék-) tengely:
- az I. fokozat hajtott kerekét rátesszük a tengelyvégre (lapos fele nézzen a tengely közepe felé)
- feltesszük a II. fokozat hajtott kerekét (a léptetővilla-beszúrás a tengely közepe felé nézzen)
- feltesszük a III. fokozat hajtott kerekét (a sima oldala a másik két fogaskerék felé néz)
- feltesszük a perselyt (vékony falú acélgyűrű)
- feltesszük az indító fogaskereket (racsnis fele értelemszerűen a párja felé néz)
- rugó, nyomóalátét
(Ha mindez megvan, még a következőket is el kell végezni, persze nem ebben a sorrendben, mert célszerű a főtengellyel kezdeni, és az előfeszített rugójú fogasívet a legvégére hagyni, különben könnyen szétugrik az egész.)
Betesszük a léptetővillát tengelyestül, úgy, hogy a tengely a blokkon lévő furatba, a léptetővillán lévő csap pedig a léptetőkar végén lévő villába illeszjkedjen. A főtengelyszimeringeket úgy tesszük be, hogy A RUGÓS FELÜK A FŐTENGELY FELÉ NÉZ! Beszereljük a főtengelyt, helyére tesszük az indító fogasív rugóját, az indító fogasívet a KÉT hézagolótárcsával, egy fordulattal előfeszítjük a rugót, és az ütközőcsap helyére dugásával biztosítjuk. Ezután mindkét tömítőfelületet gondosan bekenjük tömítőanyaggal, közéje tesszük a tömítést, és jöhet rá a másik oldal.
|
Az első verzió, amit írtam, \\\"elküld\\\" után teljesen elveszett. Bánt, mert ennél részletesebben írtam.
|
Zsoel
Sajna egy darabig nem leszek közel hozzá, így mostanában nem tudom megnézni a gyártási évet.
Igen, az úszóházra gondoltam "ülepítő" szó alatt, mert felénk a legtöbben így mondják, aztán pontosítunk, ha a benzincsapról van szó.
Az indítófúvóka mikor, és mi miatt működik? A főfúvóka "csövében" mozog a súbertű? Hol van az alapjárati fúvóka, és mi az a részterheléstű? Jó, mi, és én akarok szétszedni egy blokkot? Eddig ezeket még egyetlen itteni "szerelő" sem volt hajlandó elmondani nekem.
Megpróbálok összerakni egy 6-os porlasztót, aztán kipróbálom. Kíváncsi leszek az eredményre. Egyébként az első gyújtásos rúgásra mindig indul hidegen szivatóval, melegen kicsit nehezebben.
Hogyan oldottad meg a LED áram-ellátását, ill. a fesz. ingadozás ellen kellett valamit tenni?
|
Sziasztok !
Nekem szükségem lenne 1 "kis" segítségre. Star blokkot kellene összerakni nulláról. Megköszönném ha valaki leírná egyes tengelyekre mik mennek sorrendben.
|
velorexi
Na, ez egyre cifrább... S50-es blokk, turbós henger és fedelek? Mikori gyártású az a Schwalbe, meg tudod nézni az adattábláját?
Ebben a porlasztóban nincs ülepítő, az az egy biztos. :) Szerintem te a porlasztó alsó részére, vagyis az úszóházra gondolsz, amit két csavar tart a helyén, ugye? Az abban alul lévő fúvóka valóban az indítófúvóka, viszont ha az 35-ös, akkor régen rossz, ugyanis 60-asnak kellene lennie. Ezt tehát cseréld ki, a főfúvókának 50-esnek, az alapjáratinak meg 35-ösnek kell lennie (a Schwalbe porlasztójában 40-es van), továbbá a részterheléstű is más. Nem tudom, nem járnál-e jobban, ha újítanál inkább egy komplett 16N1-6-ost.
Bizony, hogy nem vol szívem farigcsálni őket, hiszern mindkettő érintetlen volt, soha nem fúrták ki. Először az volt a tervem, hogy készítek egy lemezfület, amelybe beleapplikálok egy kék visszajelzőlámpát, és felerősítem a fényváltókapcsoló alá, de ezt túl otrombának találtam, meg attól féltem, esetleg véletlenül letörhetem. Utána jött a LED-es ötlet, és ez elég jól bevált. :) Majd csinálok olyan videót, amelyiken sötétben van.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |