|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
Pontosítok. A Schwalbéban 50-es blokk-közép volt, de minden más turbós felszerelés volt. Nem tudom megállapítani, hogy a hengereim milyen típusúak. Az 5-ös karburátort megint kitisztítom, és 50-es fúvókát veszek bele. Bár ha nem tudom, hogy milyen henger va rajta, akkor lehet, hogy a mostani is Schwalbe, akkor viszont kicsi lesz hozzá az 50-es. Az ülepítő alján a fúvóka mérete 35-ös, és az a dúsító
Arra gondoltam én is, hogy nem volt szíved faricskálni az eredeti kormánytakarót vagy a lámpafejet, ezért találtad ki ezt a frappáns megoldást a kék lednek. Olyan "Vissza a jövőbe" hangulat. :-))
|
Beagle
Ne haragudj, még mindig nem bírtam befejezni a levelet... már írom, írom, de sosem jutok a végére. Pedig tényleg fontos dologban szeretném a segítségedet kérni, szakmai dolgokról lenne szó, amelyek sürgősek... úgyhogy igyekszem holnap VÉGRE befejezni és elküldeni. Nem a szolgáltatóddal van baj, hanem velem, de... türelem e-mailt terem. :)
Köszönöm, de az a Schwalbe elég messze van... és most másra kell a pénz, majd e-mailben mondom, mire. Azért rendes tőled, hogy gondoltál rám!
A videó már tavaly nyár óta fent van, de neked nem lehet újdonság, hiszen a dokumentációmban is benne van, amelyet megnéztél. :) De gondoltam, talán a YouTube közönsége is díjazná, hát feltettem oda is. Eddig pozitívak a visszajelzések. :) Majd tavasszal csinálok új videót is, esetleg menet közben is. Az meg csak természetes, hogy az oldalt reklámozom; elvégre én vagyok az egyik "elnök". :)
Szerintem pedig igencsak falslevegő-gyanús a dolog, illetve lehet még túl dús keverék is... de még gondolkodom rajta. Holnap jelentkezem!
Jó éjt!
|
velorexi
A Star nem szereti a 67-es fúvókát; hidd el nekem, hogy 50-essel jobban megy (persze ilyenkor sosem felejtem el hozzátenni: ez kizárólag ideális körülmények fennálása esetén értendő!) A Schwalbe hengere, így a vezérlése is más, mint a Staré, így fel tudja dolgozni a plusz üzemanyagot. Emiatt az a motor 0,2 lóerővel nagyobb teljesítményű, illetőleg 0,3 Nm-rel nagyobb forgatónyomatékú, mivel ugye a robogó nehezebb és nagyobb a légellenállása. De a Star a többletbenzintől egyszerűen megfullad. Szóval nyugodt lehetsz benne, hogy ha a motor, a gyújtás, a kipufogó, a légszűrőház oké, akkor a 16N1-6-os porlasztó lesz a nyerő; természetesen csak tökéletesen kipucolva és beállítva.
Úgy érted, hogy egy S50-es motor volt a Schwalbéban? Tehát akkor ez egy KR51/2-es, jobb oldalon vezetett kipufogóval? Mert olyat még nem láttam. Igaz, Schwalbékhoz nem értek annyira, mint a Starokhoz.
Köszönöm a dicséretet a motorom nevében is. :) A kék led az én egyéni ötletem volt, mivel nem akartam kifúrni a lámpaházat, ugyanis szűz, tehát sosem fúrkodták meg, ami nagyon ritka - viszont szerettem volna fényszóróvisszajelzést, de úgy, hogy a motoron fúrást-faragást, visszafordíthatatlan módosítást, külcsínváltozást nem okozok. Némi gondolkodás után így oldottam meg a problémát. A ledet nappal alig lehet észrevenni, hogy ott van, olyan kevéssé feltűnő, viszont éjszaka meg gyönyörű, figyelmeztető kék fényt ad, olyan erőset, hogy bevilágítja a bal kezemet is. Szerintem nagyon hangulatos.
|
Zsoel!
Természetesen számíthatsz a segítségemre,bármiről legyen is szó!
Levelet viszont nem kaptam,remélem nem az én e-mail szolgáltatómmal van a baj! :-)
Látom feltetted a youtube-ra a motorod videóját! Szerintem nagyon jó ötlet volt,azért is,mert a leírásban reklámozod a weboldalunkat is!!
Egyébként ma én is elkezdtem összerakni a Schwalbemat és az alapjárattal nekem is gondjaim vannak,pedig (szerintem) mindent megfelelően raktam össze! Konkrétan az a baja,hogy amikor beállítom,képes órákig is egyenletesen járni,viszont ha adok egy "gázfröccsöt" akkor az alapjáratnál magasabb fordulaton pörög,ha lejjebb veszem az alapjáratot, akkor pedig leáll. Én falslevegőre gondoltam előszőr,de már átnéztem,vagy ötször és semmi rendelleneset nem találtam! Ja és ez a "régi" Starom felújított blokkja,amit tavaj bejárattam. Akkor is ezt "csinálta" csak nem foglalkoztam vele,de most több időm van rá és szeretném,ha jól működne!
Üdv;Zsolt
|
Zsoel
Igen, a karburátorral kapcsolatban úgy gondoltam az 5-öst, de akkor ezt összekavartam. Akkor a papa motorján a megfelelő volt, én meg a Starhoz kaptam egy 6-ost, de azzal egyáltalán nem ment. Valószínűleg egy alaposabb takarítás ráfér. Ha most egy 67-es fúvókával ezt csinálnja, rá sem merek gondolni, mi lenne, ha a gyári 50-est tenném bele.
A Schwalbeban nem Star blokk volt, hanem 50-es, és nem is 51-es, ezt így értettem, de nem voltam elég egyértelmű.
Köszi a linket. Nagyon mutatós az egész, meg az a kis kék LED is.
|
Zsoel
Igen, a karburátorral kapcsolatban úgy gondoltam az 5-öst, de akkor ezt összekavartam. Akkor a papa motorján a megfelelő volt, én meg a Starhoz kaptam egy 6-ost, de azzal egyáltalán nem ment. Valószínűleg egy alaposabb takarítás ráfér. Ha most egy 67-es fúvókával ezt csinálnja, rá sem merek gondolni, mi lenne, ha a gyári 50-est tenném bele.
A Schwalbeban nem Star blokk volt, hanem 50-es, és nem is 51-es, ezt így értettem, de nem voltam elég egyértelmű.
Köszi a linket. Nagyon mutatós az egész, meg az a kis kék LED is.
|
velorexi
Tehát akkor ez egy kombinált bovdenprobléma volt (kenéshiány + rossz vezetés), de örülök, hogy sikerült megoldani a dolgot. :)
Nem értem, mi az, hogy 5-ös karburátor, de ha arra gondolsz, hogy BVF 16N1-5-ös, akkor az egyáltalán nem jó, mivel az valóban Schwalbéé. Ugyanis Starra gyárilag 16N1-6-os kell. Viszont sem a 16N1-5-ös, sem a 16N1-6-os nem ritka, azonkívül minden Schwalbéban 50-es motorblokk van - én legalábbis nem tudok róla, hogy nagyobb hengerűrtartalmú motorral is szerelték volna őket.
Próbálj meg szerezni megfelelő méretű fúvókákkal ellátott 16N1-6-ost, az való a Starra, a Schwalbe porlasztója túleteti, mivel nagyobb benne a főfúvóka. Ennek ugyan némileg ellentmond az, hogy szerinted a szívatóra reagál a motor (tehát elvileg nem túl dús, hanem éppen hogy túl szegény a keverék), de lehet, hogy valami más gikszer is van nálad, példának okárt hamislevegő-szívás, ami megmagyarázná az ingadozó alapjáratot. Én megmutatom neked az én Staromat, az ugyan nem ingadozik.
http://www.youtube.com/watch?v=9bXQUh9WTJE
Tessék, pedig itt még be sem volt járatva, plusz tök hideg a motor, mégis majdnem teljesen stabil a járása.
|
Zsoel
Úgy tettem, ahogy javasoltad. ELőbb benzinnel átjárattam a bowdent, és mikor már könnyen mozgott, műszerolajjal megkentem. Aztán majdnem örültem. Rá kellett jönnöm, hogy ennyivel még nem lett megoldva a probléma. A jobb oldali takaró alá volt befűzve a kuplungbowden is, és a km hajtás spiráljak is. Ez utóbbi a kuplungkiemelő minden mozdulatába beleakadt, és időnként meg is akadt. Aztán addig próbálkoztam, amíg úgy találtam jól működőnek, hogy a bowden és a km spirál is a takarólemezen kívül legyen. Azóta jól működik: rendesen és könnyen kiemel, aztán kapcsol is. A karburátor 5-ös. Azaz ahogy olvastam, örülnöm kellene, mert ez való gyárilag a Starhoz, és elég ritka is. Ennek az az érdekessége, hogy ez a karbi a papa motorján volt, ami egy Schwalbe, ráadásul 50-es blokk volt benne. Viszont a fúvókákat nem néztem meg, és a probláma még fennáll. Hidegen-melegen jól indul, gázra reagál, alapjárat van, bár az én korábbi tapasztalataim alapján tipikus Simsonos, azaz végig ingadozó. Motorállványon jól veszi a fordulatot, ha meg motorozok vele, még mindig "kéri" időnként a szivatót.
|
velorexi
Ha nem lesz jobb, inkább fűzd ki, és nézd át meg tisztítsd meg alaposan, ahogy írtam. Lehet, hogy kis van szőrösödve valahol.
|
Zsoel
Úgy tűnik, hogy igazad lesz. A bowden el van szakadva éppen a lámpafej lemezrészének kezdeténél, így hiába olajoztam meg mindjárt a vásárlás után, nyilván nem tudott végigfolyni. Most a szakadásnál olajoztam. Holnapra kiderül, hogy milyen eredménnyel.
Köszi a tippet.
|
velorexi
Azok a rugók elég erősek. Egy idő után ugyan nyilván fáradnak és veszítenek a rugalmasságukból, de sokkal valószínűbb, hogy valami valahol megszorul a kiemelés közben. Én nem is annyira a kiemelőrudazatra gondolnék elsősorban, inkább a berohadt, kenőanyaghiányos, vagy rossz befűzés miatt nehezen mozgó kuplungbovdenre.
Bontsd le a két jobboldali motorfedelet, akaszd ki a bovdenvéget a kiemelőkarból, és alkalmas szerszám (pl. csőfogó) segítségével nézd meg, hogy könnyen mozog-e a kar a kiemelés irányába (vagyis az óramutató járásával ellentétesen). Ha igen, akkor ki kell fűzni a kuplungbovdent, és meg kell vizsgálni. Valószínű, hogy valahol hiányzik a szigetelése; ott befolyt a víz, és a rozsda miatt megszorul a huzal a tokban mozgás közben. Akkor oldószerrel meg kell tisztítani a sérülés környékét (még jobb, ha az egész bovdent foltbenzinfürdőbe teszed egy negyedórára), száradás után szigetelőszalaggal betekered a sérült részeket, végül pumpás olajozóval jó alaposan megkened a bovdent inkább hígabb, mint sűrűbb olajjal.
Ha a kiemelőkar szorul, ebben az esetben természetesen sajnos le kell szerelni a bal oldali motorfedelet, és megnézni, hol a hiba. De ennek kicsi az esélye.
|
Helló!
Megvan a következő aktuális gond a motorral. Ha behúzom a kuplungkart, akkor ugyan kiemel, ahogyan kell, viszont úgy is marad. Aztán majd csak nagy nehezen kezd elindulni. Ezt minden fokozatban eljátsza. Mondanám, hogy melegen is ez a helyzet, viszont amennyit mentem vele, az alatt nem érhette el a "üzemi" hőfokot ebben a hidegben.
Ennyire kigyengült volna a rugó, vagy beakadna a pálca a kinyomó rész végén?
|
kaszask
Nincs. A Staron gyárilag kizárólag a lámpafejben, a gyújtáskapcsoló és a kilométeróra között, kissé hátrébb van egyetlen zöld színű visszajelző lámpa, amely az üresjárási fokozat jelzésére szolgál (ha üresben van a sebességváltó, és a gyújtás be van kapcsolva, világít - természetesen csak akkor, ha van a járműben akkumulátor).
A kormányburkolaton (vagy a lámpafejben) elhelyezett különféle visszajelzőket mind utólag barkácsolták a tulajdonosok. Többnyire egy darab kék jelzőfény szokott lenni, amely a bekapcsolt távfény visszajelzésére szolgált: ez jobbára csak azokon a motorokon van meg, amelyeket egykor még kötelező volt nagymotornak levizsgáztatni, és a korabeli KRESZ előírta rájuk a fényszóró-visszajelzőt. A legtöbb Star ilyen volt, így aztán igazi kincs a sértetlen, kifúrkodás nélküli lámpafej (illetve kormányburkolat). Az, hogy sok helyen szinte pontosan ugyanott van a lyuk, nyilván praktikusságból van, esetleg amiatt, hogy a vizsgaközpontok ezeket javasolták a Staron a visszajelző elhelyezésére.
|
a star tipusok közt van olyan amelyiknek a kormányburkolatán volt valamilyen visszajelző kis égő? azért kérdem mert több olyan burkolattal is találkoztam amin pontosan ugyonott egy lyuk volt, és volt amelyikben volt egy kis égő is. lámpatestben is elől álltalában 2 visszajelző lámpa szokott lenni, de ebben egy van.
|
velorexi
Még én sem láttam. De nem hiszem, hogy ezekre a dolgokra nagy kihatással lenne: a Star nagyon könnyen, 2-3 rúgással indítható a legnagyobb hidegben is, az alapjárat esetében meg sokkal érzékenyebb a porlasztó beállításaira, mint a gyújtásra. Ha jól meggondolod, egy hibátlan gyújtás akkor is 5-6 mm-es szikrákat dobál a gyújtókábel végéből, ha csak kézzel pörgeted meg a lendkereket; márpedig 1000-1200 f/perc körüli fordulatszámon ennél akár 8-10-szer is gyorsabban forog a főtengely.
Ha javulással reagál a szívatóra a motor, akkor vagy el van dugulva a porlasztó, vagy hibás fúvókák vannak benne, vagy rosszul van beállítva, és szegény a keverék. Nézd át alaposan.
|
Zsoel
Nekem azért érdekes, mert még élőben egyáltalán nem láttam Simsont elektronikus gyújtással, és érdekelne, hogy valóban jobb-e a hidegindítás, és az alapjárat ténylegesen stabilabb-e. Ahogy számolgattam, 20 alatt nehezen úsznám meg, ezért nem létfontosságú most azonnal.
Érdekes infokat olvastam a karburátorokkal kapcsolatban. Holnap megnézem pontosan, hogy az enyémet milyennel vettem, és mekkorák a fúvókái. (Pontosabban: milyen számok vannak ráírva.) Hidegen/melegen azonnal indul, viszont nehezen gyorsul fel, és elég gyakran közben is rá-ráhúzom a szivatót, mert akkor elkezd ugyan pörögni, de elég hamar vissza is lassul.
|
velorexi
Nekem még nem. Beépíthető - de ugyan minek?
Az 1-es számú Staromba 1999. nyarán tettem be új gyújtótekercset, kondenzátort és megszakítót: semmi bajom nem volt vele 12 hosszú éven át (a gyertyát kellett cserélnem egyszer-kétszer, mire megtaláltam a most benne lévő NGK gyertyát - de hát arról nem a gyújtás tehet, hogy a ma kapható gyertyák kb. sz...t sem érnek, egy 30-35 évvel ezelőtt gyártott darab simán leveri őket).
|
Uraim!
Elektronikus gyújtáshoz volt már szerencséje valakinek Starhoz, 50-eshez? Érdemes?
|
velorexi
Nincs mit, csak kérdezz nyugodtan; ha tudok, segítek. Regisztráció nélkül egyébként bizonyos funkciókat nem tudsz használni, pl. ha jól emlékszem, a Segédleteket sem. Szóval ajánlatos regisztrálnod magad. :)
Az olajszóró tárcsa fölé csak akkor kell hézagolótárcsa is, ha az így kialakuló hézag még túl nagy. Ennek megvan az előírt értéke, arra kell beállítani, de mivel a gyártási méreteknek bizonyos tűrésük van, előfordulhat, hogy a hézag akkor is jó, ha nincs bent hézagolótárcsa - tehát elvileg jó lehet ez a felállás is (vagyis nem feltétlenül szükséges a hézagoló).
A vezetékezés az egyik olyan terület, ahol a legtöbb kárt okozták a szakbarbárok (átfűzések, össze-vissza kötözgetések stb.) Nézd át jó alaposan, és csináld meg eredetire, ha nem akarsz magadnak kellemetlen meglepetéseket.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |