|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm a válaszodat. Igen, erre gondoltam. Az írásod után megint átnéztem a Star, és az 50-es robb. blokk ábráját, és ugyanazt találtam, mint korábban. Azaz: a Star-ban nincs az az olajszóró tárcsa, viszont a két nagyobb főteng. szimm. fémházban fekszik. A kis szimm. és a főteng.csapágy között egy nekem hézagolónak tűnő alátét val. Az 50-es blokkban van szórótárcsa, és hézagoló is. Szerintem logikailag kellene mindkettőbe, viszont amilyen Star blokkokat láttam, abban nem volt, amellett, hogy a nagy szimmeringek még fémházasak voltak. A 50-es blokkokban pedig volt. Lehet, hogy éppen csak ilyenhez volt szerencsém, és ebből próbáltam általánosítani. jEz az ok, amiért kérdeztem.
Másik. A "Társalgó"-hoz nem kellett regezni, ide csak megpróbáltam reg nélkül írni, és sikerült. Köszi az ottani segítséget is. Épp úgy tettem, ahogyan javasoltad. Átmenetileg 12V-os izzót tettem hátsó világításnak. A folytótekercset még nem mértem ki, mert elszállt az ihlet egy időre. Kb 3 napon át piszkáltam az elektromos bekötést a különböző rajzok alapján, és elfáradtam. Én is arra gondoltam, hogy a tekercs leginkább összeéghet, és eléggé valószínűtlen, hogy álltó helyében tönkre megy. Mikor megvettem a motort, összevissza volt csak szikra, és az is kicsi. Tekercs, kondi, megszakító, kábel, pipa és gyertya csere után gondoltam, hogy megnézem a központi kapcsolót. Vezetékek voltak dugdosva csatlakozókra. És ennyi. Az egyik barnát lehúztam, és lám lett nagyszerű szikra. Ezek után kezdtem egyáltalán nem bízni az "eredeti"-nek hírdetett vezetékelésben. Most van gyújtás amikor kapcsolom, van fénykürt, és van 15 W-nyi első bilux. A féklámpával és a hátsó világítéssal nem jutottam még megfelelő megoldásra.
Most visszakeresek a korábbi hsz-ek között.
Köszi!
|
Beagle
Igen, nyomatom a dzsúszt. :) De most a hétvégén pótolom a hiányosságot, és írni fogok neked, lehet, hogy még ma este. A mesedélutánon túl szeretnék veled fontos dologban is beszélni, azaz a segítségedet kérni - remélem, számíthatok rád. :)
|
velorexi
Erre gondolsz?
Ez egy olajterelő tárcsa, ez hivatott szétoszlatni a kenőolajat. A jobboldali főtengelycsapágy ugyanis két furaton keresztül a sebességváltómű olajától kapja a kenést; ez a tárcsa segít abban, hogy a beáramló olaj a csapágy golyóskosara külső oldalának a teljes felületén szétterülhessen, és így biztonságosan kenje a csapágyat. Ez az alkatrész egyébként már a Starokban/Schwalbékban is benne van (az S50 motor csak a fedelekben, a hengerben-hengerfejben meg a motorfelfogató nyúlványok kialakításában különbözik tőlük), mégpedig a csapágy és a külső (a lendkerékmágnes alatt lévő) kis szimering között. Ha a te motorodból hiányzik, az azt jelenti, hogy valamelyik korábbi "hozzáértő" tulajdonos vagy szerelő az összerakás során kifelejtette vagy elhagyta belőle. Tönkremenni nem fog tőle a motor, ha ez nincs bent, meg a főtengely sem fog kicsúszni a helyéről, tehát pusztán ezért nem kell lebontani a mágnest meg a szimeringet. Így is kap kenést a csapágy, ha egyébként minden rendben van a géppel, de azért a legközelebbi generáljavítás során majd pótold a hiányosságot.
|
Helló!
Kérdeznék, mert ti "láthatóan" előrébb vagytok a konkrét Star-os tapasztalatokban nálam. A Star blokkban a jobb oldali csapágy és szimmering között nincs az a négyszög alakú hézagoló gyárilag, ellentétben az S50-nel, amiben van? Ennek mi az oka, vagy inkább mi az értelme, milyen célt szolgál?
|
Zsoel!
Munkából nekem sincs hiány,néha több is van,mint kellene,de kell a pénz a megélhetésre. :-)
Sejtettem,hogy veled is ez a helyzet.
Zsolt85
Az indexkapcsolóval kapcsolatban,még az jutott az eszembe,hogy valamilyen oknál fogva nem készített képet a belsejéről a vaterás eladó.
Ezt azért tartom fontosnak,mert én is a vaterán vettem egy kívülről (és egyébként funkcionálisan is) hibátlan darabot,de itthon,amikor széthúztam,akkor láttam,hogy az egyik vezetékrögzítő csavarja be volt rohadva. Természetesen,minden gondosságom ellenére beletört és nem kevés munka volt kijavítani. Ezért azt javaslom,hogy ha meg kívánod vásárolni,előtte kérd meg,hogy tegyen fel képet,széthúzott állapotban is a belsejéről!
Üdv!
|
Zsolt85
Én a helyedben lecsapnék a Beagle által küldött kapcsolóra.
Ezzel annyi probléma van, hogy nem eredeti Starra való, más elven működik, ezért a kapcsolókar kicsit hosszabb, mint a biluxkapcsolóé, de nem veszélyes, nem feltűnő. De a boltban kapható is ugyanilyen, csak jóval drágábban jutsz hozzá. Elég jó állapotban van rajta a króm, szerintem nyugodtan meg lehet venni ennyi pénzért, elég olcsó.
|
Beagle
Hali, tényleg rég láttalak! :)
Áh, sűrű az életem... Most is épp fordítok, holnap 10-re készen kell lennie egy 9 oldalas dokumentumnak, aztán még csak a felénél tartok... Úgyhogy még egy ideig itt fogok ücsörögni, meg még majd reggel is.
A levelednek mindig nekiállok, és írok hozzá, csak az a baj, hogy mire következőre oda jutok, hogy megint írnék, addigra az előzőleg leírtakat már túlhaladottnak érzem, és kitörlöm... :) Ha mindaz meglenne benne, amit már eddig beleírtam, elég nagy zagyvaság kerekedne ki belőle.
De most már igyekszem tényleg nekidurálni magam és elküldeni, mert sok érdekes dolog történt mostanság, amiről majd mesélek. Még egy kis türelmet... nem feledkeztem meg rólad. :)
De most megyek vissza fordítani, jó éjt!
|
Zsolt85
Ha képet akarsz beszúrni, akkor fel kell tölteni a netre, mondjuk a kepfeltoltes.hu-ra, és a fent látható eszköztárban a kis Kép feliratú ikonra kattintva, beilleszteni a hivatkozást, 300-ra állítani a képszélességet, és kész. Az üres hozzászólásaidban rendre olyanok vannak, hogy "Biztosan letiltod a felhasználót?" meg "Biztosan engedélyezed a felhasználót?"
Az a tartó, amelyik az oldallemezt tartja, eredetileg horganyzott. Ha egy Staron piros, az csak azért van, mert valaki kókler lefújta utólag pirossal a vázat, de úgy, hogy nem volt teljesen szétszerelve, így a tartók is kaptak a piros festékből. Horganyoztasd le sima szürke cinkbevonattal, az elég. A Staron nincsenek rozsdamentes anyagból készült alkatrészek, tehát ha valami nem műanyag, bőr vagy gumi, illetőleg nem védi állandóan kenőanyag, akkor azt vagy festeni, vagy felületkezelni kell.
A szép ülés önmagában is kincset ér, szóval ha tudsz ilyen motort szerezni, ne habozz.
Magyarországon még nem láttam olyan indexkapcsolót, amelyik krómozott és a belseje is megvan - tehát ha nem akarsz Németországból rendelni, akkor jó eséllyel csak úgy tudod összehozni, amit mondtam: venni egy króm házat meg egy sima, műanyag komplett indexkapcsolót, és a króm házat összeházasítani a kapcsolórésszel.
|
Zsoel
Hali!Nem akarta amúgy a képet elküldeni,pedig azon akartam megmutatni.Arra a két vékony beakasztható fülre gondoltam,amelyikekre ráfogatod az oldallemezt a díszcsavarral és az egyikbe pedig a teleszkóp rugója kapaszkodik.A szomszédomnak van egy eredeti állapotú ilyen motorja,de már nagyon rég nem használja és átmentem megnézegetni azon és nem láttam rajta pirosat.Azok kapjanak valamilyen galvanikus bevonatot?Gondolom talán nem rozsdamentesek.Csak annak a motornak már régen lafogazták a berugószerkezetét,de nem csinálták meg.Majd az is én rám vár.
Azon mondjuk nagyon szépen megvan az ülés is a huzat meg a lemez is szép.Szürkés színe van és 72-es.Ez az index kapcsoló amúgy van az akf-nél?Vagy tulajdonképpen melyiknél van?Na köszi!üdv.
|
legaborgo
Ezt nem egészen értem.
Az MZ tükreit (azt a fajtát, amelyiknek a szárvégén átfogó, csavaros bilincs van, tehát a kormánycsőre kell rögzíteni) minden további nélkül fel lehet szerelni a Starra, mivel a kormánycső átmérője egy és ugyanaz. De éppen azért, mivel a kormányra van szerelve, a cső vége üresen marad, tehát attól, hogy (egy vagy két) visszapillantód van, nyugodtan lehet rá indexet is szerelni. Vagy ha nem teszel fel indexet, akkor kormányvégdugókat kell beszerelni, mert részint anélkül csúnya a kormány, részint pedig belefolyik az esővíz, és belülről rohadni kezd a cső.
Ha viszont a másik fajta tükörre gondolsz, amelyiket a kormánycső végébe kell dugni, és ott rögzíteni, hát olyanból szerintem nem létezik jobbos, csak balos. A Start (illetve úgy általában a kismotorokat) sosem szerelték két visszapillantóval. Még az MZ-ket is ritkán, inkább csak egyes nyugati exportváltozatokat.
Az utángyártott MZ-tükör amúgy azért olyan olcsó, mert műanyagból van a háza (az eredeti fém helyett), emiatt elég sérülékeny.
|
Sziasztok!
Kormányvég tükör problémám van. Egy balosom van, de ramagy állapotban (műanyag perem elérett). Nem fogok kormány indexet használni így szükségem lenne egy balos és egy jobbos kormányvég tükörre.
A gyári azt hiszem csak balosban van és rohadt drága. Milyen pénztárca kímélő megoldást tudtok?
Az MZ-é megfelel? Mert abból egy pár is olcsóbb, mint 1 db a Simson Starhoz.
|
Zsolt85
Mármint micsoda van pirosra festve?
|
Zsoel
Hali!Ez a kettő amúgy nem pirosra festett nem?
|
Zsolt85
Németországban így lehet indexkapcsolót kapni. Ez teljesen eredeti.
A belseje billenőkapcsoló, de nem olyan, mint a biluxkapcsolóé, mert az csak kétállású, ez viszont három (van egy középállása is, ugye). Szerintem az ilyen kapcsolóházat nem lehet újrakrómozni. Az egy hajszálvékony anyag, nem tudják mivel leszedni róla a krómot, nem vállalják el. Ha azt akarod, hogy szép legyen, vegyél belőle újat, szerintem Magyaroszágon is kapsz külön fémházat. Az indexkapcsolót meg úgy lehetne megoldani, hogy veszel ahhoz is egy fém házat, meg egy műanyagházas indexkapcsolót, és a műanyag belsejét átteszed a fémházba (teljesen kompatibilisek).
A teleszkópjaim nekem odavoltak nagyon, úgyhogy kénytelen voltam felújítani őket. A csöveket, a végükbe való perselyt, valamint a dugattyú ferrodolbetétjét (igen, az ferrodol) csináltattam újat, esztergályossal.
(Ha te sérülés nélkül le tudtad csavarni az összes csatlakozófejet a csövekről, akkor tekintsd magad nagyon szerencsésnek. Nagy ritkaság az ilyen, mert általában össze vannak rohadva, és a cső eltörik a kísérletezésnél. )
|
Zsoel
Helló!Láttam amúgy a helyét a jobb kormányon lévő gázházon,ahova ezt a kapcsolótartót kell felrakni.Meg amit küldtél képet,azt is láttam már az akf-en.Hát nem tudom akkor,hogy hogyan lesz belseje.Tehát ebbe akkor egy ugyanolyan billenőkapcsoló megy,mint amilyen a biluxkapcsoló ház,csak ezen nincsenek gombok.Amúgy a biluxkapcsolóházat újrakrómoztatnám,de sajnos a gombok ugye fixen vannak benne.Akkor ugy nem tudják megcsinálni nem?Ha nincs teljesen kiürítve.Lehet akkor azt is rendelek egyet.Még jó,hogy mondtad a bovdenvezető történetét,akkor most azt nem vadászok már hozzá.Letöltöttem az összeszerelési képeidet és megnézegettem őket.A teleszkóp belső csövecskéket te újragyártattad vkivel?Eltörtek neked?Nekem szépen lejöttek a fejek is.Becsavartam a szárat jól egy rongyba,kicsit befogtam egy kis satuba,a fejnek a lyukába beleraktam egy belefaragott keményfát és azzal indítgattam de közben kicsiket elforgott a satuban is,de meg is prayztem és egyszercsak megindult.Volt hogy rácsaptam a fára kalapáccsal.A belsejében az a fej ami az oldalához súrlódik az vmilyen feradon szerű anyag?Nekem amúgy a külső és felül lévő porvédő perselyek készülnek esztergályosnál és olcsobb is lesz vmivel meg talán jobb is mint a bolti.Persze műanygból és utánna megy majd a többi alkatrésszel fényezőhöz.A régiek teljesen tönkrementek.Majd még írok.Üdv.
|
Zsolt85
Szerintem akkor a 143,5 mm-esek kellenek.
Relétartóból a második lenne jobb, ahogy elnézem, az hasonlít jobban az eredetire. Vigyázz, nehogy olyat vegyél, ami S50-hez meg S51-hez jó, ez direkt Staré.
Az indexhez külön kapcsoló kell, ami a kormány jobb oldalára, a kézifékkar tartójára van felszerelve (ahol a szívató is van). Ott a helye, nézd csak meg.
Csak ennek hiányzik a bele, de a Simsonbolton nem is láttam kompletten. Németországban kapható, az biztos. Ott szinte minden van Starhoz. Én fehér karburkolatokat vettem ott, nem feketéket, de azokat is karokkal együtt, szettben. Nem volt olcsó... pénz nélkül nem megy a felújítás, ehhez sajnos hozzá kell szoknod. :) 5 euró még úgyis baráti ár érte, nekem annak idején (2 éve) többe került.
A szürke bovdeneim eredetiek. Majd csak a másik Starom felújításához akarok újakat hozatni.
Kilométeróra-spirál is van Németországban, de csak fekete, szürke sajnos nincs. Azt csináltatni kell hajlékony tengelyeket gyártó céggel.
A spirált amúgy meg lehet oldani: veszel egy S51-hez való feketét, és lerövidíted Star-méretre (700 mm).
A bovdentakarót az 1970 utáni példányokra már nem szerelték gyárilag, sőt 1973-tól már a helye sincs meg a hengerfejtartó váznyúlványon. Nekem sincs ilyen: sok haszna amúgy sem lenne, viszont annál több macera. Nem véletlenül hagyta el a gyár is. Egyet szereztem egyébként, de csak érdekességképpen (sikerült megkaparintanom a Vaterán). Fölszerelni nem akarom, és csak az 1972-es Staromra lehetne, a másikra ('74-es) nem. De a '72-esen sem volt már gyárilag.
|
Zsoel
Helló!Amúgy az én küllőim is az újabbik verzió szerint vannak,azzal a kettős keresztezéssel fűzve,mivel az én motorom is 70 utáni.Akkor biztosan a 143,5mm es küllők lesznek jók.Az AKF-nél most 10,5 euró,még olcsóbb egy kicsivel mint a simsonboltban.A relétartóból is találtam kétfélét az akf-nél,csak az egyik feltűnöen drága...Az első a 11 eurós.Az indexek kapcsolása amúgy hogyan történik majd a kormányon?Kell külön egy kapcsoló?Mert a biluxkapcsoló ház nem alkalmas erre nem?Még annyi,hogy neked van bovdenvezetőd?(ami a tank alatt megy és piros az is)Nem rég még láttam a vaterán egyet,de sajnos már eltünt.Olyat még akarok szerezni.Itt az akf-nél ugye van a két kezelőkarra való műanyag védőtok is.Te innen rendelted a feketét?Találtam fehéret is,csak majdnem 5euró.A szürke bovdeneidet is németből hozattad?Minden van nekik?Még spirál is?Na köszi!Üdvözlet.
|
Zsolt85
Szia! Sajnos a rövidebbik küllő pontos méretét így fejből nem tudom, de tényleg kétféle hosszúságú küllő létezik a klasszikus küllős, dobfékes Simson-kerekekhez
A rövidebb fajtát az úgynevezett "einfach gekreuzt" (egyszeresen keresztezett: mindegyik küllő csak egy darab azonos oldalon elhelyezkedő másikat keresztez) küllőzéshez alkalmazták, ez így néz ki:
A hosszabbik pedig a "doppelgekreuzt" (kétszeresen keresztezett: minden egyes küllő két darab vele azonos oldalon lévő másikat keresztez) küllőelrendezéshez való:
Mindkettőt alkalmazták a Starokon, de az egyszeresen keresztezett módszert csak nagyon rövid ideig, a legelső 1 vagy 2 gyártási évben. Pontosan nem tudom, mikor volt a váltás, de az 1968-ban kiadott új SR4-2/1 modelleket már biztosan kizárólag a modernebb küllőzéssel szerelték, tehát az olyan Star, amelyiken gyárilag egyszeres küllő van, nagyon régi, csak SR4-II lehet. Ezt a '70-es évektől már nem alkalmazta a Simson.
Egyébként azért tértek át a kettős küllőzésre, mert jóval kiegyenlítettebb a kerékpánt feszítése, a kerék tartósabb, merevebb, kevésbé hajlamos vetemedésre, csavarodásra, meghajlásra, kevésbé válik instabillá küllőtörés esetén, illetőleg mivel kisebb húzóerő jut egy küllőre, kisebb is az esélye annak, hogy ez bekövetkezzen.
Én így látatlanban nem tudom megmondani, hogy neked melyik küllőre van szükséged, de valószínű, hogy te a teljes hosszát mérted a küllőnek, tehát a hajlítást is. Csak a menetes rész végétől a hajlítás kezdetéig kell mérni, tehát sanszos, hogy a küllőid 143,5 mm-esek voltak, tehát olyanokat kell venni. Az, hogy krómozott-e vagy sem, nem számít, de tapasztalatom szerint érdemesebb krómozottat venni, mert tovább megmarad a csillogása, mint a polírozott rozsdamentes acélé.
Magyarországon sajnos mindenhol elég drága a küllő, de értelemszerűen ott kell beszerezni, ahol arányaiban a legolcsóbb, ezt neked kell eldöntened. :) Nem tudom, hogy 20 euróért van-e, de én tavaly májusban 17 euróért hozattam két garnitúra komplett, krómozott küllőt közvetlenül Németországból, mert akkor itthon nagyon drága volt ugyanez, 8 ezer körül. (Persze nem csak ezt, hanem más alkatrészt is, különben nem érte volna meg.) De úgy nézem, a Simsonbolt elég olcsó e téren, rendeld meg ott.
Index: a relét a benzintartály alatt futó központi csőre felhegesztett lemezfülön kell elhelyezni. Először is kell venni egy relétartót:
(ez komplett, tehát már benne van az indexrelé), de kötve hiszem, hogy Magyarországon találnál ilyet, mivel ezekről a motorokról a korabeli KRESZ-előírások miatt az itthoni forgalmazó leszerelte az indexet. De az S50-S51-eseken lévő tartó is hasonló, szükség esetén hozzá lehet alakítani a Starhoz: úgy kell meghajlítani a lemezfület, hogy a vázon lévő fülhöz igazítva a relétartó függőlegesen állhon, és középvonala egybeesen a vázcső középvonalával.
Aztán szerzel bele relét is (6V, 1×18W); ez gyárilag olyan, hogy szivacskorong van rá rögzítve lent is, fönt is. Így ha az ember benyomja a házba, ott rugalmas, aránylag rezgéscsillapított, és nedvességtől tűrhetően szigetelt helye van.
Felszerelni pedig így kell a relétartót:
(Kattins a képeken jobb egérgombbal, és jelenítsd meg, akkor nagyobb méretben látszanak.)
Az indexek vezetékeit pedig igenis a kormánycsőben kell elvinni, mert máskülönben be sem tudnád kötni őket a helyükre. A kormányvég-indexlámpa kiképzése ugyanis olyan, hogy a dugók helyére kell őket betenni, és a dugaszoló végük lyukas, azon keresztül kell befűzni a vezetékeket - ami nem egyszerű mutatvány, mivel túl hosszúra nem lehet hagyni a kábeleket, tehát kevés a hely a munkához. Célszerű vékony befűződróttal behúzni őket.
Ez a stilizált ábra az ülés felöl nézve. :)
A biztosítéktábla 15/54-es kapcsát összekötötöd az indexrelé 49-es kapcsával (fekete/fehér vezeték - a fehéret a jobb láthatóság kedvéért szürkével helyettesítettem). Ez fogja adni a relének (persze csak bekapcsolt gyújtás mellett) az akkumulátor szufláját. A relé másik, 49-es kapcsától egy fekete vezeték megy az indexkapcsolóhoz (ezt a madzagot a magyarországi motorok vezetéktörzséből kicsípték, de amúgy ott van), a kapcsoló közös pontjára kell kötni. Végül a kormánycső jobb oldalába be kell fűzni egy barna és egy fekete/zöld vezetéket, a bal oldalába meg egy barnát és egy fekete-fehéret (a kormánycsövön a vezetékek kivezetéséhez a kapcsolónál alul egy lyuk van). A kapcsolónál kihúzod őket, a két barnát közösíted, szemet forrasztasz rájuk, és hozzáerősíted a kapcsolót rögzítő csavarhoz: ez adja a testet. A másik két vezetéket meg a kapcsoló L és R pontjához: a fekete/zöld vezetéket az R-hez, a fekete/fehéret az L-hez. A kormányvégekre felszereled az indexlámpákat, bekötöd őket, és kész.
|
Zsolt85
Helló
kétféle küllőméret van. A rövidebb a régebbi fajta amiket a star simsonoknál alkalmaztak, a hosszabb az új fajta amiket az összes többinél pl s51 nél is. A gyár azért váltott mert a rövidebb küllők hamarabb eltörtek. Azt hogy milyet veszel te döntsd el. Ha restaurálni szeretnéd és jobban tetszik a gyári megoldás akkor rövid tipusút vegyél. A kerékagy és a ráf ugyonaz, mindkét fajtát belehet fűzni. Nekem volt már dolgom mindkettővel és ugyonolyan jól szolgált mindkét fajta, csak annyi baj volt a star küllőkkel hogy nemmindegyik bolt.ismerte így a.beszerezni netről érdemes. Az index gyári helyét nem ismerem, de valószínű hogy az elsőlámpában volt.mert ott van csak hely. A vezetékek nek van elég hely a kormánycső körül, 51 esnél se szoktuk a cső belsejében vezetni. |
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |