Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

2012.01.30. 23:10 Idézet

Hali!

Küllőkről kéne egy kis segítség.Az enyémnek a pontos mérete a hajlított végétől égészen a menetes rész végéig:150mm.Na de azt hiszem nem ez a pontos mérete.Ebbe nem véletlen az a méret való,hogy 143,5mm?Mert itt a simsonbolt oldalán nézegettem őket,ott volt krómozott is.Most akkor melyik méret kéne nekem?Melyiktől érdemes meghozatni inkább?Valamelyiknél tényleg 20 euró a két garnitura anyával együtt?Ha majd indexlámpákat akarok tenni,akkor majd a villogórelének hol lenne a helye?Valahol a lámpafejben van neki valami?Mert ebben nem volt relé.Meg a vezetékeket hogyan kell fellvinni a lámpákig?A kormánycsőben szerintem nemlehet elbujtatni.Köszi előre is.Üdv.


2012.01.30. 22:59 Idézet

István

Szia!

A porlasztót, illetve úgy általában az üzemanyag útját semmiképpen nem árt átnézni, de ha hirtelen jelentkező, egymás után sűrűn ismétlődő kihagyásokról van szó, az inkább gyújtáshibára vall. Gyertya, kondenzátor, gyertyapipában a zavarszűrő ellenállás, esetleg kontakthibák a megszakítón vagy a vezetékek csatlakozásain, ezek a legvalószínűbb hibaokok.

Amennyiben viszont nem erről van szó, tehát lassú időközönként tér vissza egy-egy hosszabb ütemű kihagyás, akkor az alacsony benzinszint, eldugult fúvókák, túl mélyre állított részterheléstű, fals levegő szívása, illetve elégtelen szívóerő okozhat ilyesmit (utóbbi elsősorban a rosszul beszerelt szimeringektől és a tömítetlen forgattyúsháztól vagy a hengertalptól fordulhat elő; remélem, jól szereltétek össze a motort).


2012.01.30. 22:16 Idézet

feketeangyalkx

Mondtam, hogy gyárival az igazi. :)

Nekem is majdnem ugyanilyen a motorom, csak azon 63 ccm-es 4 felömlőcsatornás henger van, viszont a hengerfejtalpat nem esztergáltattam le, csak az égésteret bővíttettem föl a nagyobb furathoz arányosan. (A túl nagy kompresszió nem jó, mert gyorsan hazavágja a hajtórúdcsapágyazást, és csörögni kezd a motor.) Ezekhez is elég lesz az eredeti 50-es főfúvóka. Nincs értelme nagyobbat beletenni, mert a motor így sem tudja hatékonyan földolgozni az üzemanyagtöbbletet, mivel ahhoz a szívó- és kipufogórendszer együttes, összehangolt megváltoztatására volna szükség. (Nem csak az elmélet beszél belőlem: kíváncsiságból megpróbáltam egy 60-as fúvóka beszerelését, de inkább rontotta a motor teljesítményét, mint javította volna: mázoltabb, nyúlósabb lett a járása, nem pörgött olyan élénken és érces hangon.) A bejáratáshoz jó minőségű kétütemű olajból kevert 1:25-ös keveréket tankolj a járgányba 500 km-ig, akkor nem lesz így sem semmi probléma az összecsiszolódással. Ez az 50-es fúvókához is elég lesz, és így a kipufogógáz útja sem fog olyan gyorsan elkokszosodni.


2012.01.30. 18:59 Idézet

István

így látatlanba nemkönnyű megmondani mi a baja. ha a karbik tuti hogy jók, akkor esetleg nézd meg a benzincsapot hogy rendesen folyik-e belőle a benzin, mert az is eldugulhat és amiatt se lehet megfelelő az úszószinted. ha a blokk felvolt újítva akkor a gondolom a szimeringek is jók. ha nem azért rángat mert kihagy a gyújtás, akkor csak a benzinellátással lehetnek gondok


2012.01.30. 18:46 Idézet
István

Szia kaszask!

Köszönöm az ötletet, de sajnos ezt már próbáltam. Volt otthon egy új karbi is, feltettem azt is a probléma mégis megmaradt. Nagyon fura, ilyennel még nem találkoztam. Sokat gondolkozom rajta, de énis a karburátorra gyanakszom. Először arra gondoltam, hogy sok benzint kap, de akkor a gyertya is fekete lenne, most azon gondolkozom, hogy nem e lehet az, hogy kevés a benzin a karburátorban.

További ötleteknek nagyon örülnék!


2012.01.30. 18:22 Idézet

István

Helló!

szerintem a karbi lessz a bőnös. elvan dugulva. ilyenkor én apró darabokra szoktam szedni és minden rést átfújok kompresszorral. ilyenkor télen előszokott fordulni hogy a ritka használat miatt eldugul.


2012.01.30. 17:09 Idézet
István

Sziasztok!

 

Van egy fura problémám és ezért kérek segítséget.

A starom motrja fel lett újítva a nyáron, azóta kb 1000km-ert mentem vele, semmi problámája nem volt .

Most pár hete kezdődött, hogy 2-es, 3-as fokozatban nagyobb gázadásnál rángat.

Átnéztünk mindent. Gyújtás jó, alapjárat tökéletes, gyertya színe szép barna, amilyennek lennie kell, üzemanyag szintje a karbiban jó. A motor hangja is jó, pöccre idúl, üresben ha járatom és nagyobb gázt adok akkor semi különös nem történik.

Elindulok a motorral és 2-es fokozatban már óvatosan kell gázt adnom, mert különben rángat, 3-asban ugyan ez. Ha óvatosan megyek akkor megy, de a végsebessége is lecsökkent,és a gázzal nagyon óvatosan kell bánni 40km/h felett, mert ha jobban odahúzok rángat. A végsebessége így  kb 50km//h.

Van ötletetek, hogy mi lehet a baj?

Segítségeteket előre is köszönöm!


2012.01.29. 21:48 Idézet

zsoel 

ja és a sport légszürö helyetkapot gyárit nagyon nagy külömség van sokkal faszább!!


2012.01.29. 21:46 Idézet

zsoel 

Ugynéz ki kap a star 61cm3 4 felömlös henger hozzáhengerfej sikoltmeg égéstér átalakitás.ehhez hányas fuvokát ajánlasz?mert járatáshoz nem árt ha kicsit töbet kap nem?


2012.01.28. 19:05 Idézet

szia. érdekelne engem alkatrészek:a blokknak a jobb oldali dekni amire a lánc védő megy.és egy ülés tartó vasat ami az egész ülést tartja.de leg fontosabb lenne az oldaldekni kellene!ezen a címen meg találsz előre is köszönettel.


2011.12.28 19:24
Chyry

„ Igazatok van, a linket nem jelenítette meg. Megpróbálom újra. Szóval a vas:

http://kepfeltoltes.hu/111228/star_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kb ilyen állapotban van, annyi kivétellel, h a motorja már pöpec.  Ja, és hogy full darabokban van a kaszni.:) A kipufogó is elég gány, és nem eredteti, és a gyújtáskulcs is egy kétállású kapcsolóval van helyettesítve. A  vezetékelés nulla. Ja és mint látjátok a festése se épp makulátlan. :) Szóval így néz ki. Kinek mit ér? Nem raktam föl a keres-kínálba, mert először Nektek Szerettem volna megmutatni. Nem vagyok aktív tagja a fórumnak, talán csak akkor írtam ide, mikor megszereztem ezt a motort, de ha nem is napi, de heti rendszereséggel olvaslak Titeket. Tényleg szerettem volna felújítani ezt a vasat, de annyira el vagyok havazva, h nem jutottam a motorján túl. Az asszonytól kaptam egy simó robit, így maradok annál./Tudom szentségtörés:)/

Így kótyavetyére teszem a star vasamat!:)

Üdv: Chyry


2012.01.24. 20:26 Idézet

kaszask

Hát ha te tudsz szerezni legalább 20 mm vastag fékbetétet, akkor végszükség esetén abból is lehet csinálni, de szerintem még a kamionok fékbetétei sem elég vastagok. Meg az is ám a helyzet, hogy a fékbetétek anyaga sem egyforma, és szerintem a keményebb anyag itt nem annyira célszerű, súrlódóbetétnek inkább a puhább anyagok jöhetnek szóba, azoknak jobb a kitapadásuk.

Én úgy rögzítettem a perselyeket, ahogy gyárilag vannak (peremezéssel), de én új munkahengereket is gyártattam, és azoknak a végeit kiesztergáltattam, a műanyag perselyek perem alatti külső falába pedig ferde bemélyítést készíttettem. Ezek után apukám csináltatott még egy két félből álló, satuba fogható peremezőkészüléket is. Ennek annyi a lényege, hogy van egy legalább 50 mm hosszú, vastagabb rúdanyag, mondjuk 35-ös, és ebbe a rúdanyagba pl. 42 mm hosszan beszúrsz egy 17 mm-es furatot, majd 40 mm hosszan felesztergálod 20-asra, végül 42 mm-nél leszúrod. Utána már csak hosszában ketté kell vágni, és akkor ezt a két darabot kapod (én most metszősíkkal vágtam ketté, de nézetben is így fog festeni):

A két félrész közé beteszed a csövet, benne a persellyel, és úgy, hogy a ráhajtóborda felső éle a cső felső élénél legyen, satuban összeszorítod, majd ugyanezt megismétled a készüléket a hossztengelye körül 90°-kal elforgatva is, hogy mindenhol szépen felfeküdjön a peremezés. De mondom, ehhez újak voltak a csövek is meg a perselyek is. Mindenesetre másként nemigen lehet őket rögzíteni, mert a motor egy-egy durvább belengésekor kiugorhatnak a helyükről.

Apukámék egyébként innét szerzik be az anyagot:

Adamex Kft.
8500 Pápa, Korvin u. 9.
Tel: 06 89 312 125, 06 20 958 7774
adamex@adamex.hu

"Súrlódótömbök" néven kell keresni a kiindulási anyagot, de azt nem tudta megmondani, hogy mekkora a legkisebb mennyiség, amennyit árulnak. Írj nekik, és megmondják, minimálisan mennyit tudnak küldeni.


2012.01.24. 19:13 Idézet

Zsoel

azzal főz az ember amilye van.. tudom hogy nem a legjobb megoldás lenne, de biztos összelehetne hozni azokból is.

a műanyag perselyről kérdezném még, hogy te ugyonúgy fogattad bele a csőbe ahogy gyárilag van? Azért  kérdem, mert nekem nemigazán akar benne megállni


2012.01.24. 13:23 Idézet

kaszask

Dehogy! Ahhoz ferrodolrúd vagy -hasáb kellene. A fékpofabetét nemcsak túl vékony erre a célra, de be sem lehetne fogni az esztergatokmányba. Ráadásul az anyagminősége is bizonytalan, hiszen a használat során sok erőhatás éri, kopik, túlmelegszik, emiatt romlik a súrlódási tényezője is stb.

Sajnos tényleg nem tudom, hol lehet ilyen anyagot szerezni, de fél 4 felé hazajön az apukám, majd megkérdem tőle, hogy náluk az üzemben honnét szerzik be.

 

Más: téged is tisztelettel megkérlek, hogy lehetőleg ne használt az Idézés gombot. Sajnos ez a gportal.hu olyan oldal, hogy kifejezett "Válasz erre" opció itt nincsen, csak ez az Idézés funkció. De ez egy elég nagy butaság, mert minek idézni, ha egy hozzászólással alatta úgyis ott van az, amit idézünk... Nem szeretném, hogy itt is olyan röhejes floodolás legyen, mint egyes fórumokon, ahol Ádám-Évától elkezdve az idézet idézete idézetének az idézetét is idézik, aztán azzal van tele (követhetetlenül) az oldal. Ha valakit egy téma előzményei érdekelnek, visszább tud görgetni egy-két oldalt. Ezért mi itt inkább azt a módszert használjuk, hogy a hozzászólás elejére beírjuk annak a fórumtársnak a nevét, akinek a szöveget címezzük, és kész. Ez egyszerű is, egyértelmű is, célszerű is. Köszi!


2012.01.24. 09:53 Idézet

nem nagyobb esztergályos üzemben csináltatnám, hanem haveromnál házilag neki meg fogalma sincs honnét lehet szerezni. szerinted használt fékpofákból nemlehet összehozni valahogy?


2012.01.24 00:49
Zsoel

kaszask

Igen, legvalószínűbb, hogy a ferrodolbetét összetört, és beékeli a dugattyút, vagy pedig víz került a hengerbe, és annyira megrozsdált benne minden, hogy emiatt nem mozog rendesen. Szét kellene szedni, de ez veszélyes, mert nagyon könnyen eltörik a hengercső. Ferrodolt nem tudom, hol lehet szerezni, de szerintem egy nagyobb esztergályosüzem, ahol csináltatod, biztosan tud keríteni. Helyettesíteni nem nagyon lehet mivel, mert a ferrodol direkt ilyen célokra lett kitalálva.


2012.01.24. 00:49 Idézet

kaszask

Igen, legvalószínűbb, hogy a ferrodolbetét összetört, és beékeli a dugattyút, vagy pedig víz került a hengerbe, és annyira megrozsdált benne minden, hogy emiatt nem mozog rendesen. Szét kellene szedni, de ez veszélyes, mert nagyon könnyen eltörik a hengercső. Ferrodolt nem tudom, hol lehet szerezni, de szerintem egy nagyobb esztergályosüzem, ahol csináltatod, biztosan tud keríteni. Helyettesíteni nem nagyon lehet mivel, mert a ferrodol direkt ilyen célokra lett kitalálva.


2012.01.24. 00:45 Idézet

csimpusz

Kemény dolgok ezek! Nagyon szar, ha télvíz idején kell tüzelőt szerezni, ezt tudom.

De ha kitépsz az oldalborda mellé Salzburgba, akkor mi lesz idehaza a motoroddal? És mi lesz velünk Beagle-lel, ha az egyik "szellemi atya" itthagyja az országot? Remélem, nem végleg költözöl ki!


Válasz:

Kicsit sürű a menetrend igy ritkán tudok feljönni de lesz ez jobb is!!

Tüzelő probléma megoldva félig töltöttem a fatárolót! A motorok miatt ne aggódj szépen betámasztom a garázsba és meg vár az!! De igy most már betudom fejezni !! Nem tervezem hogy sokat kinn leszünk én 10 évre gondoltam!! Utánna már nem akarok dolgozni itthon!! Aggódni nem kell ott is van net tehát  ha úgy vesszük nektek mindegy honnét írok! Készre akarom vágni mindkettőt a start is meg swalbee-t is mielőtt kimegyek!! Meghát havonta hazajövünk úgy is!!  Akkor majd lehet melátogatlak titeket! De azért örülök hogy jövő hónapba már megtudom rendelni az alkatészeket a mocikhoz és a durva hogy egybe mindent!! Ennyi külömség van a két ország között ! Hietetlen!!


2012.01.23. 22:53 Idézet

Hát Zsoel barátom párom kiment dolgozni Salzburgba és úgy volt  hogy leköltözök apámékhoz mivel kevés a tüzelönk is!! Hát nem sokáig birtam a panelt (net az nincs nekik sőt apám  öskövület gépén még egy usb port sincs ahová a mobilomat bedugnám modemként) igy hát nem volt más mint fát szerezni és visszacuccolni!! Igy most itt vok hál isten fám is van!! Páromnak is talán sikerülnek a dolgai!!! Aztán megyek ki utánna és majd onnét pötyögök!! Ezek a tervek rémelem meg is valósulnak!! 


2012.01.23. 18:37 Idézet

Helló!

az mitől van hogy a lengéscsillapító munkahengerének dugattyúja szorul? a ferodol szétvan benne törve?az újragyártásához ferodol alapanyagot honnét lehet hozzá szerezni? vagy lehet valamivel helyettesíteni?


2012.01.10 21:19
Zsoel

„ legaborgo

Meg lehet próbálni, de ahhoz az kell, hogy:

1. Sérülésmentesen szét tudd szedni a lengéscsillapítót.

2. Ne működjön túl jól, mert akkor nagyon megfogja a gyengébb első rugót.

Ha mindez sikerül, akkor elvileg működik a koncepció, de ha nem sikerül, ne engem szidj. :)


2012.01.22. 21:12 Idézet

csimpusz

Üdv újra itt, részvénytársam! :)

Mi volt a baj a neteddel?


2012.01.22. 21:12 Idézet

feketeangyalkx

Hát nem ártana. Korábbi hozzászólásomban írtam, hogy a légszűrőház és a kipufogó egy precízen összehangolt egységet képez a henger vezérlésével, a gyújtási időponttal és a porlasztó kialakításával, amibe kellő hozzáértés nélkül nem szabad belepiszkálni. Az öblítés (vagyis a töltéscsere, a frissen beszívott keverék és az általa kifújt kipufogógáz áramlása) egy lengés jellegű folyamat, éppen ezért nagyon fontos, hogy ezek az alkatrészek és jellemzők egymáshoz legyenek igazítva. Ha kiveszed a hangtompítót, kifurkálod a kipufogódob belsejében lévő terelőlemezt, átalakítod vagy lecseréled a légszűrőházat, más fúvókát szerelsz be stb., azzal jó eséllyel csak rontasz a helyzeten.

Nézd meg pl. ezt a videót:

http://www.youtube.com/watch?v=xzfOyuFdDxc

Iskolapélda. Ez még a Star régebbi típusváltozata, az SR4-II, másfajta (gumiból készült) légszűrőházzal és 16 N1-1-es, más fúvókákkal szerelt porlasztóval. Az eredeti légszűrővel a motor egészségesen pörög, engedékenyen és simán fogadja a gázt, élvezet hallgatni. A drága (kb. 3000 Ft-os) sportlégszűrővel fölszerelve meg fuldoklik szerencsétlen. Persze egy kicsit lehet pusztán az üzemanyag-ellátó és kipufogórendszer variálásával tuningolni is a motort, akinek ilyesmihez ingerenciája van, de csak hozzáértéssel.

Én mindenképpen azt ajánlom, hogy szerezz egy hibátlan gyári (vagy utángyártott, de az eredetivel megegyező) kipufogót, és egy normális légszűrőházat (az, mivel gondolom, neked már 1968 utáni géped, tehát SR4-2/1-esed van, műanyagból készült; a Vaterán láttam is egyet pár napja). A házat szét kell szedni, kimosni, majd jól letömítve összeszerelni (a légszűrőpatront is alaposan ki kell öblíteni, és újra beolajozni). Ezután, ha a fúvókák is megfelelőek, és a motorfelújítás is jó volt (a szimeringek és tömítések helyesen vannak beszerelve), a motor menni fog.

Egyébként elektromosságban is tudok segíteni, ha kell majd, csak írjál. A Starban különben nincs kifejezett feszültségszabályzó, hanem egy kéttekercses töltőberendezés van benne, amely részben a hátsó lámpához, részben pedig az akkumulátorhoz menő áram erősségét csökkenti a fordulatszámmal arányosan. De annak tényleg a lámpafejben van a helye, a kicsit ferdén döntött homlokcsőre van felcsavarozva.


[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?