|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
zsoel
Akkor rakok bele 50 es fuvokát.kipufot gondolkozok hogy veszek hozzá...... sajna elözö tulajok belepiszkáltak hangtompito stbb gondolom etöl is csökken a tejesitmény...fötengely most lett felujitva öszes csapágy szimering tömités ujj tavaly lett megfurva... sajna a gyári légszürö sincs meg sport van rajt de már folyamatban van a gyári beszerzése.Sajna sok minden nem ugy van rajt minta gyárin :S elektronika se nincs ben aksi feszabályzo lámpafejbe fetreng de majd idén utánnna lesek hogy mi hogy és meg probálom vissza alakitani teljesen gyárira.
|
sziasztok!!
Végre van újra net és vissza tudtam térni nem egyszerű az élet!! :(
|
feketeangyalkx
Valóban, Németországban árulnak ilyet készen is, de az egyrészt nagyon drága, sokkal drágább, mint magadnak megcsináltatni, másrészt pedig nem is tudom, hogy az milyen lehet, mert én egy normál hengert (és hengerfejet) alakíttattam át négy felömlősre és 63 ccm-esre, ezért csak erről tudok nyilatkozni. Nálam minden egyéb is új, illetve felújított (komplett generálozás volt), tehát a csapágyak, szimeringek, tömítések, meg a főtengely is egészen újszerű benne. A motorom nagyon csöndes, egyenletes járású, jól reagál a gázra, azonkívül érezhetően nyomatékosabb lett, határozottan húz minden fokozatban, "érezni benne az erőt", nincs az a mázolt szerencsétlenkedés, mint sok lelakott Star esetében. A végsebessége kb. 70 km/h körül lehet, de nem erőltettem odáig, mert egyrészt nincs is még tökéletesen bejáratva a motor, másrészt meg egyébként sem az a célom, hogy száguldozzam veled. Az 50-55 km/h-t rövid idő alatt eléri, és vígan tartja még széllel szemben is, nekem pedig ez elég. Fúvókát és lánckereket én nem cseréltem a motoron (mármint cserélni cseréltem, újakra, de a gyárival megegyező méretűekre), a hengerűrtartalom, a hengerkialakítás, valamint a 12 V-osra alakított elektromos rendszer kivételével minden eredeti vagy azzal megegyező a motoron.
Ha fals levegőt szív a motor, az azt jelenti, hogy levegőben dússá, azaz tüzelőanyagban szegénnyé válik a hengerbe beszívott keverék ("szegény keverék"), tehát ha nagyobb főfúvókát teszel bele, az ilyenkor átmenetileg segít, de hosszabb távon nem jó. Meg kell szüntetni a hamislevegő-szívás okait, és eredeti méretű fővúkót kell használ, ami a Starnál (BVF 16N1-6 típusú porlasztó) 50-es (azaz a belső furat átmérője 0,50 mm). Ha mindent jól csináltál, akkor a 60-as főfúvóka nem kevés, hanem túl sok a motornak, mert a túl dús keverékkel ugyanúgy nem működik helyesen, mint a túl szegénnyel. A főfúvóka mérete pontosan össze van hangolva a légszűrőházzal és a kipufogóval, tehát nem szabad a gyárilag előírtnál nagyobbat alkalmazni, mert teljesítménynövekedés nem, csak túlzott fogyasztás, bizonytalanul működő motor, illetve (a hengerfejen, dugattyútetőn, kipufogócsatornában, kipufogóban) fokozott kokszképződés lesz az eredménye.
|
zsoel:
igazábol én caklipakli látam ijen hengert dugo gyűrű hengerfejjel.(németbe) szerintem marad igy ahogy van csak azért kiváncs lennék ha valaki alakitotta átt igy a start, hogy mennyivel lett erösebb mekkora fogaskereket bir el elöl ilyesmikre.meg fötengely birja e.meg még olyat akarok kérdezni hogy karbiba (sajnos nema gyári van már rajt) mekora föfuvoka kell bele?felujitás elöt igazábo szarok voltaka szimeringe meg fars levegöt szivot stb... akor csak a 60 as fuvokával ment normálisan.de mivel most meg lett csinálva öszees csapágy csere szimeringek tömités minden most ugy érzem kevés neki a 60 as fuvoka .
|
Beagle:
A célnak tökéletesen megfelel. Küldd el az emailcímemre, hogy hova küldjem a pénzt vagy legyen ajánlott levélként. (:
toth.n13@gmail.com
Most találtam erre az oldalra és van 1-2 elég perverz Simson átalakítás:
http://simson-tuning-am-horn.de.tl/Treffen-und-Rennen.htm
érdemes megnézegetni őket :)
Üdv.: Norbert
|
selfdestroyer
Megkerestem,nem túl szép,de nincs eltörve sehol!
Én egy ezresre gondoltam,ha neked is megfelel.
|
selfdestroyer
Nincs mit, állunk rendelkezésedre. :)
|
Zsoel:
Itt is csak megköszönni tudom a választ. (:
Beagle:
Érdekelne persze, de csak a bowden húzó. A fékkaromnak látszólag nincs baja.Habár az eddig talált dolgok után nem lepődnék meg ha ezzel is lene majd valami. Mennyiért adnád oda? Illetve képet tudnál mutatni róla?
Üdv.: Norbert
|
Én is köszöntelek!
Nekem van ilyenem,pedállal együtt is,ha kell!
|
Isten hozott köreinkben! :)
Ilyenem sajnos nincs, a motoromon valami gányolt öntöttvas bovdenemelő volt, én is Németországból hozattam helyette újat.
A Vaterán szokott lenni, de az is jó megoldás, ha felmész a simson.hu-ra, és ott az Adás-vétel menüpont alatt sokan kínálnak mindenféle ömlesztett Simson-alkatrészt, sokan közülük Simsonok, konkrétan Starok bontásával is foglalkoznak; egy ilyen "kollégánál" szerintem jó eséllyel találsz neked kellő alkatrészt.
|
norok999
Gondoltam, hogy megy a meló ezerrel...
Erősítsd meg magad egy kicsit, aztán várjuk a jó időt, ámbár tényleg igaz, hogy télnek nem nagyon lehet nevezni, ami eddig volt (de a február még lehet keményebb). Jobbulást addig is, és hanyagold akkor most a motort; annyi teljesen elég, ha néha így beindítod, ahogy én, vagy kerülsz vele egyet a ház körül.
|
Sajnos nem nagyon, mert az eredeti munkahengerek furata belülről már oválisra van kopva. Most gondolj bele: a dugattyúrudat az alsó csatlakozófej (a keresztben beütött kúpos szeg miatt) állandóan ugyanabban a helyzetben tartja, ebből következően pedig a dugattyú ferrodolbetétjei a jármű egész eddigi előélete során ugyanazon a pályán mozogtak, konkrétan a teleszkópok csatlakozófejeinek szemeire merőlegesen. Minden egyes kis huppanás a motorral azt jelentette, hogy a dugattyú megkoptatta a hengert, és mivel a súrlódás a ferrodol és a fém között nagy, hát elég alaposan meg tud kopni az a köralak, főleg a felső végpont közelében. Szóval a gyönyörűen kiesztergált és három részre darabolt ferrodolbetét nem fog pontosan passzolni a régi, kopott hengerbe, és akkor kárba vész az egész addigi munka.
Nem beszélve arról, hogy a régi perselyeket ha kis is varázsolod valahogy, fogalmam sincs, hogyan lehetne a cső peremezését újra kihajtogatni, hogy az új berselyt beletuszkolhasd a végébe. Talán ha egy illesztett (tehát mondjuk 18-0.1 mm átmérőjű), kúpos tüskét átklopfolsz rajta, de még ez sem kecsegtet tökéletes eredménnyel, mert aztán azt vissza is kell peremezni, és az 1 mm vastag fal, bár vékonynak tűnik, de éppen elég vastag ahhoz, hogy ne nagyon tudd finom kalapácsütésekkel visszahajtogatni. Ha meg durván odacsapsz, könnyen eltörhet a persely! (Éppen ezért a rajzon úgy terveztem meg a csővéget, hogy ki van esztergálva a vége, de még így is csak úgy lehetett biztonságosan megcsinálni, hogy apukám satuba fogható peremezőkészüléket esztergáltatott hozzá.) Ezért esetedben csak a ragasztás marad, mint kivitelezhető rögzítési megoldás, az viszont elég bizonytalan, hiszen ha a kerék nagyot zökken, könnyen kiszakadhat a helyéről a persely.
Szóval vagy keresel egy másik esztergályost, aki a csövet is el tudja készíteni (mondtam, hogy nem könnyű szakmai feladat!), vagy pedig leteszel az egészről, mert annak szerintem nincs értelme, hogy belefektess egy csomó pénzt az elkészíthető cucc legyártatásába, aztán mégsem lesz jó a teleszkóp.
De most már láthatod, hogy sajnos miért nem tudom vállalni a teleszkópok felújítását - éppen azért mert ilyen nehéz megcsinálni hozzá az alkatrészeket.
|
Sziasztok!
Nemrég kezdtem bele egy Star rendbetételébe. Sajnos egyre többször tapasztalom, hogy a magyar piac nem ezekre a gépekre van ráálva.. Ezért is kérdezem meg tóletek, hogy esetleg nincs e valakinek elfekvőben vagy vázon egy ilyen eleme:
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSnM6hZ6JzkMt3yQZ1RsX77l86YK8-lYQHIUYBcCJH00QkI2Tdk7HcNYYzE
Ez az ami a hátsó fék bóvdent húzza mikor lenyomjuk a pedált. Sajnos az enyém megadta magát. Ha valakinek lenne ( donor motorrol,elfekvőben ) azt nagyon megköszöném.
Üdv.: Norbert
ui.: Zsoel én zaklatlak már egy jó ideje emailben (:
|
Zsoel
Szia arany barátom.Egyszerre két melohelyen dolgozom és mire hazaérek nem sok erőm van ideülni ,ez ennek az oka.Fáradtan nem könnyü gondolkodni és attol tartok nehogy hülyeségeket irjak. :) Nem is beszélve hogy még itt a nyakamon ez a debla(betegség)is.Kell ez a rosebbnek is mikor ezer a tennivalo.
A mocit a multkor beröffentettem nehogy ellustuljon és szépen indult,ment de lehet ez is rátett a lázra. :)Nem volt melegem pedig beöltöztem.Mondjuk erős szél volt.KKerültem vele egyet hogy kicsit átmelegedjen mint ahogy te is irtad nehogy lerakodjon az olaj.Remélem tavasszal is igy fog indulni már alig várom.Mondjuk ilyen telünk még sosem volt mint idén.Szakad az eső hol meleg van hol pedig hideg.Nem semmi.
|
Zsoel
A teleszkóp rajzodhoz találtam esztergályost. A munkahengert nem vállalja, nem tudja kifúrni, és a belsejét finomítani.
Ha a műanyag cuccuk meg vannak, és a hengert is ki tudom épségben csavarni a végből, akkor van értelme úgy felújítani, hogy a munkahenger marad?
|
norok999
Szia, Norbi! Én megvagyok, köszönöm az érdeklődést, és a motorok is: az egyik ugye letakarva áll a pincében (igaz, néha beindítom, és átpörgetem egy kicsit valamelyik sebességben, hogy se a benzin, se az olaj ne tudjon nagyon leülni, meg az akksinak is jót tesz), a másikat meg néha használom, amikor muszáj, bár motorozni mostanában csak akkor motorozom, ha a vasútállomásra megyek. Jelenleg a tanulásra (vizsgaidőszak van) és a munkára (sok a dolgom) koncentrálok, aztán majd februártól szeretnék végre nekiesni az MZ-mnek is. :)
És veled mi újság? Tényleg nagyon kivontad magad a klub forgalmából az elmúlt időben. Megy még a géped?
|
Sziasztok Urak !!
Ezer éve nem voltam,ezért szeretném tiszteletemet tenni megint.
Régen hallottam felőletek,mi a nagy helyzet?Hogy kezdödőtt az új év?Remélem mindenki épségben van a motorjával együtt.
|
Két dolog kell hozzá:
1. A hengerfuratot fel kell bővíteni 45,00 mm átmérőre (a dugattyú 44,98 mm átmérőjű); csak hozzáértő szakműhelyre bízd, mert a hengerpersely fala nagyon vékony marad az akció után, és egy ügyetlenebb esztergályos eltörheti (a művelet után kör profilú tűreszelővel le kell törni a hengerben lévő nyílások, valamint a hengerpersely felső és alsó peremének élét).
2. A hengerfej égésterét fel kell bővíteni: esztergapadon egy nagyjából 1,5 mm vastagságú "övet" le kell szedni belőle, az eredeti vonalakat követve, úgy, hogy a gyergyamenet érintetlen maradjon.
A blokkhoz nem kell hozzányúlni.
|
Attila
hali
érdeklödök közületek valaki rakott már rá a stara 63cm3 hengert?45 ös dugomegybele.ha igen akkor milyen átalakitás kell hozzá gondolok itt a blokkot maratni kelle?
|
legaborgo
Márpedig az pont 15 mm eredetileg (az utángyártott képével ne foglalkozz, az utángyártott alkatrészek méretei még véletlenül sem stimmelnek soha, kivéve talán a Németországban gyártott cuccokat). Csak azért írtam, hogy kb., mert inkább legyen egy kis ráhagyás a levágott darab hosszában, így utólag a kívánt méretre tudod alakítani, mint hogy levágod a pontos 15 mm-t aztán elcsúszik vagy valami.
De miattam forraszthatsz rá 20 millis darabot is, mert elférni elfér - csak fölösleges.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |