Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

2012.01.15. 15:39 Idézet

Zsoel

Kösz a gyors választ! Akkor forrasztás lesz, abban jó vagyok.

A kép alapján 15 mm-nél hosszabbnak tűnik a törés utáni rész. Ami nekem megmaradt, az 8 x 10 mm, amiből 8 a szélessége.

Tudod a pontos méretét?


2012.01.15. 15:13 Idézet

De azt is meg lehet próbálni, hogy egy ügyes szakember (a műanyag tárcsa folyamatos vizes hűtése mellett) rácsíp* vagy ráforraszt egy ugyanolyan szélességű és vastagságú, kb. 15 mm hosszú lemezcsíkot a megmaradt csonkra úgy, hogy a műanyag zárólapra kb. 60°-os szögben álljon (mint a másik oldalon is, ahogy rajzoltam). Én csináltam már többször; nem lesz túl szép, de működik.

 

* Rácsípés alatt hegesztést értettem, bocs.


2012.01.15. 15:09 Idézet

legaborgo

Hát bizony, akkor megtaláltuk a probléma gyökerét. :D

Ennek a kis fülnek ugyanis sajnos így kéne kinéznie:

 

tehát a tiédnek bizony letörött a kétharmada.

 

Ez egy boltban kapható felújítókészlet, és szimplán "kilométeróra-hajtás" néven kérd, csak hát ezzel az a probléma, hogy ez az utángyártott cucc, amit ott újan megkapsz, egy nagy kalap sz@r(t sem ér).

Az eredeti gyári meghajtás tisztán fémből van, és sokkal jobb minőségű. Fém a hajtócsiga is meg a fogaskerék is (valóban van benne fogaskerék, mint láthatod, amelynek a tengelye egyúttal a kilométeróraspirál felfevője is), míg az utángyártottnál mindez műanyag, úgyhogy nagyon hamar kopik. Meg lehet venni, de hosszú életű nem lesz, az tuti.

Én a helyedben megpróbálnék egy olyan fedelet kukázni valahol (nem baj, ha sérült, törött, persze az sem, ha ép, csak a sérültet olcsóbban megkapod), amelyikben benne van az eredeti hajtás. Lehet, hogy drágább lesz, viszont jobb és tartósabb.


2012.01.15. 14:47 Idézet

Zsoel

Kösz a választ! Akkor a másik felével van a baj.

Nekem így néz ki:

Akkor igazából mit kell kérnem a boltban? Próbáltam már kézzel lábbal magyarázni a problémámat, de senki nem értette. Jöttek nekem fogaskeréktől kezdve mindennel, pedig ebbe a típusba az biztosan nem kell.


2012.01.15. 14:35 Idézet

legaborgo

Az a biztosítólemez így kép alapján nincs eltörve, ilyen a normál mérete. Csak hajtsd egy kicsit jobban el a fület, mert így majdnem párhuzamos a tengellyel. Nagyjából 60°-ban álljon a lánckerék síkjához képest. Így valahogy:

 

Amúgy ha eltörik, filléres alkatrész, bármelyik motorosboltban kapható, ahol árulnak Simson-okhoz való cuccot.

Nézd meg a fedélben lébő hajtókerék tengelyének a fülét is, annak is kb. hasonlóan kell állnia.


2012.01.14. 20:53 Idézet

Segítsetek!

Gondom van a sebességmérővel. Rájöttem, hogy az a baj, hogy a lemezfül, ami a lánckerék tengelyén van nem éri el a hajtást. Szerintem letört. Valaki tudna nekem pontos méreteket adni róla és fényképet?

Az enyém ilyen:


2012.01.10. 21:19 Idézet

legaborgo

Meg lehet próbálni, de ahhoz az kell, hogy:

1. Sérülésmentesen szét tudd szedni a lengéscsillapítót.

2. Ne működjön túl jól, mert akkor nagyon megfogja a gyengébb első rugót.

Ha mindez sikerül, akkor elvileg működik a koncepció, de ha nem sikerül, ne engem szidj. :)


2012.01.10. 16:55 Idézet
legaborgo

Zsoel!

Az általad leírtak alapján, akkor még első teleszkóp javításra még jó is lehet a következő:

Veszek egy csökkent csillapítással rendelkező hátsó tagot. Szétszedem a hengert, kiveszem a gumituskót, összerakom és az első rugójával szerelem.

Nyerek vele:

  • az oldal irányú mozgás kisebb, mert a dugattyúszár jobban vezetett, a kevésbé kopott peremezett műanyag miatt
  • lesz némi csillapítás a közel 0 helyett, mert a hátsó ferrodolok még nem koptak el teljesen

2012.01.10. 12:27 Idézet

legaborgo

 

Az első és hátsó rugóstagok nem egyformák. A hátsóban, nemcsak azért, mert eleve nagyobb terhelés esik rá, hanem azért is, mert ez adott esetben a duplájára növekedhet (ne feledjük, ezeket a kismotorkerékpárokat eredetileg kétszemélyesre tervezték, tehát elvileg két max. 80 kg embert elbírnak), jóval erősebb rugó van. Nemcsak vastagabb anyagból készült, sűrűbb is a menete, tehát a rugóereje sokkal nagyobb, mint az elsőnek. Ennek megfelelően a lengéscsillapító dugattyúja fölötti tárcsa (amely a ferrodolszegmenseket nyomja a kúpos dugattyú palástjára) rugójának előfeszítése is számottevően nagyobb. Erre mondtam, hogy a csillapítás erőssége össze van hangolva a teleszkóprugó erősségével. Ezért aztán, bár lehetséges, nem szerencsés gyengébb (első) rugóhoz erős (hátsó) csillapítót szerelni, sem fordítva, mert vagy érzékelhetetlen lesz a csillapítás, vagy túl erős lesz. Azonkívül a hátsó lengéscsillapítóban belül van egy olyan gumituskó (ütköző), amely az elsőben nincs benne, ez pedig a rugóút szempontjából jelentős (az első lengéscsillapítóknak nagyobb rugóút szükséges, mint a hátsóknak: az első rugóútja 105 mm, a hátsóé csak 85). Egyébként a meglátásod helyes, az első teleszkópok valóban nagyobb oldalirányú erőnek vannak kitéve, hiszen az első kerék kormányoz.

Az alkatrészek legyártatásával az a probléma, hogy nekem is nagyon macerás volt megcsináltatnom. Az a helyzet, hogy az édesapám művezető egy fémszerelvénygyárban, így nekem fusiban nagy nehezen meg tudta csináltatni, de még nekem, a saját fiának is 3 hónapig tartott, mire sort tudott rá keríteni (odaadtam neki áprilisban a rajzot, július elejére lett kész). Sajnos már nem úgy vannak ezek a dolgok, mint régen, nehéz kivitelezni az ilyesmit, így aztán nem várhatom, és nem is várom el tőle, hogy idegeneknek is csináltasson ilyen macerás dolgokat. Ha meg hivatalos formába öntöm a dolgot, az nagyon sokba kerülne, mert mivel üzemről van szó, a rezsiköltségek és az órabérek elég magasak.

Arról meg nem is beszélve, hogy ezek a feladatok esztergályos szakmailag sem egyszerű dolgok: még műanyag perselyt készíteni hagyján, de ferrodolbetétet és pláne ilyen vékony falú csövet esztergálni elég necces. Persze ha lenne itthon esztergapadunk, apukám tudna anyagot szerezni, én meg valahogy kikísérletezném, hogyan lehet megcsinálni ezeket, mert már esztergáltam ezt-azt, így előbb-utóbb biztosan megtanulnám a technikáját, de legnagyobb sajnálatomra nincs, így nem tudom vállalni. Pedig biztosan megérné csinálni, mert az tuti, hogy pár ezerből kijönne az anyag és a munkadíj egy rugóstaghoz, és jóval olcsóbb lenne, mint a 18 ezer forintos új, ami ráadásul még csak nem is jó.

Amúgy a rajzon lévő teleszkópalkatrészek univerzálisak, tehát előre-hátulra egyaránt passzolnak. Már nem emlékszem rá, hogy az egész rajzot beszkenneltem-e vagy sem, de ha igen, akkor csak a cső, a persely, valamint a ferrodolbetét, tehát a felső három alkatrész kell a teleszkóphoz, a többi máshoz való volt.


2012.01.10. 11:40 Idézet
legaborgo

Zsoel!

A talált rajz tartalmaz különbséget az első és hátsó lengőhöz?

Te már csináltattál ilyet. Nem gondolod, hogy esetleg egy szériával készíttetnél megint és némi haszonnal fórumtársaidat kisegítenéd?

Szerintem lenne rá igény! Vagy mennyiér vállalnál felújítást?

Egyébként az elsők sokkal rosszabb állapotban vannak. A dugattyúrúd vezető perselye (ami peremezve van) sokkal jobban ki van kopva. Szerintem az elsők nagyobb oldalirányú igénybevételnek van kitéve.

Lehet úgy, hogy egy hátsó csillapítójához szerelek első rugót?


2012.01.09. 22:32 Idézet

legaborgo!

Igazán nincs mit...

Igazából valóban azt teveztem(em),de azóta sem került rá sor,ráadásúl most egy schwalbe felújításán dolgozom (a Star most szünetel),de ha eljutok odáig szólni fogok! Annak idején a megfelelő anyagok beszerzésénél akadtam el és azóta feledésbe merült a dolog.De mindenképpen vissza fogok rá térni!

 


2012.01.09. 22:00 Idézet
legaborgo

Zsoel köszönöm!

Beagle szintén! Esetleg gyártattál belőle az esztergályos ismerősöddel többet, és van belőle eladó, mint régen tervezted?

A régi hozzászólásokat olvasgatom, de csak 520-ig jutottam, így azért könnyebb volt!


2012.01.09. 21:52 Idézet

legaborgo

A druszám leírta a lényeget, sajnos tényleg csak felújíta(t)ni lehet ezeket a lengéscsillapítókat, bontott alkatrészekből összelegózni nem nagyon. Esztergáltatni kell hengert, vezetőperselyt és ferrodolbetétet (általában csak ezek szoktak megkopni, ámbár láttam már olyat is, amikor az egyik irányban teljesen elfogyott vezetőpersely miatt a dugattyúszár és a dugattyú is alaposan megkopott), majd ezekből össze kell ügyeskedni az új lengéscsillapítót.

Tényleg tettem föl műszaki rajzokat, ha Beagle azt mondja, akkor meg is kell még lenniük. Továbbá ha letöltöd az én Star-felújítási dokumentációmat, abban fényképek is vannak a lengéscsillapítóim felújításáról, ez talán segít.

Új lengéscsillapítókat valóban nem érdemes venni, részint, mert tényleg +&#>@^!! drágák, részint pedig jóval hosszabbak, mint az eredetiek, és ez nagyon kedvezőtlenül befolyásolja a Star formai megjelenését: idétlen, gólyalábas alakja lesz tőle, nekem nagyon nem tetszik.


2012.01.09. 20:38 Idézet

legaborgo!

Itt,a műszaki fórum (1290-1271) levelek között!


2012.01.09. 16:33 Idézet

Beagle!  Zsoel!

Segítsetek! Kb. időpontilag hol keressem a teleszkópjavító hozzászólást?


2012.01.09. 15:19 Idézet

legaborgo!

A lengéscsillapító problémádhoz csatlakoznék...

Zsoel barátom tökéletesen leírta,hogyan kell szétszedni,karbantartani a lengéscsillapítókat!

Sajnos azt kell mondjam,hogy minden,bontott gyári darab,minimum 35 éves,íly módon kevés rá az esély,hogy használható,hibátlant találj! Ezért,vélhetően nem úszod meg a felújítást. :-(

 Zsoel régebben tett fel,ide a fórumba,egy általa készített "skiccelt" műszaki rajzot,melyet,ha letöltesz,kinyomtatod és odaadod egy esztergályosnak,legyártásra,már csak össze kell szerelned! Hidd el,tökéletes csak így lesz!

Egyébként,egy használt csillapítót úgy nézz meg,hogy megfogod a két porvédőt,a két kezedbe,oldalirányba feszegetve nem szabad lógnia! Ha nem lóg,az már fél siker,ekkor az alsó részét támaszd a földre és függőleges irányba testsúlyoddal nyomd össze,majd engedd fel,lefelé könnyebben (nyilván a rugóerő ellenében),felfelé pedig lassabban (csillapítva)kell mozogni. (remélem érthető)

Üdv;Zsolt


2012.01.09. 10:17 Idézet
legaborgo

Kedves Zsoel!

Amennyiben tudnál segíteni a további teleszkóp karbantartásban, javításban (mint lentebb írtam) megköszönném!

Sajnos rajtad kívül sehol sem találtam információt.

Rövid útbaigazítást is szívesen fogadok.

Valószínűleg hozzájutok további használt teleszkópokhoz, így a műanyag porvédő cseréje nem lesz gond. A vásárlásnál milyen tanácsaid vannak a szétszedés nélküli próbánál, hogyan kell viselkednie egy normálisnak?

Sajnos nincs 18 000 Ft/db-ra pénzem, ahogy vesszük ez nekem 72 ezer lenne.


2012.01.08. 23:01 Idézet

Szücs Szilárd

Hát ezen sajnos nem tudok segíteni, én Győr-Moson-Sopron megyei vagyok.

Starhoz NGK B8HS gyertyát ajánlok.

 

Továbbá tőled is szeretném kérni, hogy címzéskor inkább csak a felhasználó nevét írd ki, az éppen elég, ezt az idézés dolgot meg felejtsük el, mert csak fölösleges betűhalmazzal önti el a fórumot. Köszi.


2012.01.08. 20:39 Idézet

szerintem egy jó szerelő kellene hozzá nem ilyen pancser mint én!De itt heves megyében Apc -on nem tudok egyet sem!milyen gyertyát vegyek hozzá?ird meg légyszives!Köszi:Szilárd


2012.01.08 20:34
Zsoel

„ Szücs Szilárd

Hát az az igazság, hogy elég sz... dolog itt ülni a gép előtt, és innét találgatni, szóval innen nem tudom megváltani a világot, ezt azért vedd figyelembe.

De azok alapján, amiket leírtál, mindenképpen az üzemanyag-ellátás körül lesz a disznóság. A benzinszintet az úszódobok finom hajlítgatásával kell beállítani, úgy, hogy miután teleengedted az úszóházat, és leveszed, a benzinszintnek nagyjából az úszóház hátsó falán lévő felöntés felső szintjéig, illetve kicsit alatta kell lennie.

Egyvalamire tudok még gondolni a gyújtással kapcsolatban, ami összefüggésben lehet a motor termikus jellemzőivel, a hibás gyújtógyertya, amely hidegen nehezen, bemelegedve könnyebben ad szikrát, de ritka eset, hogy így hibásodik meg. Azért megpróbálkozhatsz a gyertyacserével is, veszíteni nem veszíthetsz vele.


2012.01.08. 20:34 Idézet

Szücs Szilárd

Hát az az igazság, hogy elég sz... dolog itt ülni a gép előtt, és innét találgatni, szóval innen nem tudom megváltani a világot, ezt azért vedd figyelembe.

De azok alapján, amiket leírtál, mindenképpen az üzemanyag-ellátás körül lesz a disznóság. A benzinszintet az úszódobok finom hajlítgatásával kell beállítani, úgy, hogy miután teleengedted az úszóházat, és leveszed, a benzinszintnek nagyjából az úszóház hátsó falán lévő felöntés felső szintjéig, illetve kicsit alatta kell lennie.

Egyvalamire tudok még gondolni a gyújtással kapcsolatban, ami összefüggésben lehet a motor termikus jellemzőivel, a hibás gyújtógyertya, amely hidegen nehezen, bemelegedve könnyebben ad szikrát, de ritka eset, hogy így hibásodik meg. Azért megpróbálkozhatsz a gyertyacserével is, veszíteni nem veszíthetsz vele.


[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?