Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]

2012.01.08. 20:39 Idézet

szerintem egy jó szerelő kellene hozzá nem ilyen pancser mint én!De itt heves megyében Apc -on nem tudok egyet sem!milyen gyertyát vegyek hozzá?ird meg légyszives!Köszi:Szilárd


2012.01.08 20:34
Zsoel

„ Szücs Szilárd

Hát az az igazság, hogy elég sz... dolog itt ülni a gép előtt, és innét találgatni, szóval innen nem tudom megváltani a világot, ezt azért vedd figyelembe.

De azok alapján, amiket leírtál, mindenképpen az üzemanyag-ellátás körül lesz a disznóság. A benzinszintet az úszódobok finom hajlítgatásával kell beállítani, úgy, hogy miután teleengedted az úszóházat, és leveszed, a benzinszintnek nagyjából az úszóház hátsó falán lévő felöntés felső szintjéig, illetve kicsit alatta kell lennie.

Egyvalamire tudok még gondolni a gyújtással kapcsolatban, ami összefüggésben lehet a motor termikus jellemzőivel, a hibás gyújtógyertya, amely hidegen nehezen, bemelegedve könnyebben ad szikrát, de ritka eset, hogy így hibásodik meg. Azért megpróbálkozhatsz a gyertyacserével is, veszíteni nem veszíthetsz vele.


2012.01.08. 20:34 Idézet

Szücs Szilárd

Hát az az igazság, hogy elég sz... dolog itt ülni a gép előtt, és innét találgatni, szóval innen nem tudom megváltani a világot, ezt azért vedd figyelembe.

De azok alapján, amiket leírtál, mindenképpen az üzemanyag-ellátás körül lesz a disznóság. A benzinszintet az úszódobok finom hajlítgatásával kell beállítani, úgy, hogy miután teleengedted az úszóházat, és leveszed, a benzinszintnek nagyjából az úszóház hátsó falán lévő felöntés felső szintjéig, illetve kicsit alatta kell lennie.

Egyvalamire tudok még gondolni a gyújtással kapcsolatban, ami összefüggésben lehet a motor termikus jellemzőivel, a hibás gyújtógyertya, amely hidegen nehezen, bemelegedve könnyebben ad szikrát, de ritka eset, hogy így hibásodik meg. Azért megpróbálkozhatsz a gyertyacserével is, veszíteni nem veszíthetsz vele.


2012.01.08. 20:26 Idézet

megpróbáltam beinditani de így sem indul be !rugdostam tíz percig de nem történt semmi!Ha kiveszem a gyertyát ésadok neki egy kis benzint akkor sem indul!El vagyok teljesen keseredve holnapmeg mennem kellene vele dolgozni!A benzinszintet nem állitottam mert nem tudom hogy kell?nincs szerencsém...


2012.01.08 19:25
Zsoel

„ Szücs Szilárd

Nincs mit, sok sikert reggelre! Olyan kis dugaszoló gumit fillérekért lehet kapni a Simson-alkatrészeket forgalmazó motorosboltokban, ha a régi gyanús, mindenképpen javaslom kicserélni. Továbbá úgy állítsd be a szívatóbovdent, hogy a huzal tokjának a porlasztónál lévő zárócsavarnál 1...2 mm holtjátéka legyen, vagyis ennyit tudd föl-le mozgatni a huzaltokot, anélkül, hogy maga a huzal elmozdulna (vagyis a szívatótolattyú felemelkedne). Így biztosítva van, hogy a szívatókar behúzásakor a tolattyú teljesen fölemelkedjék, viszont elzáráskor teljesen be is fedje a búvárcső végét.

Remélem, a tisztítás az indítófúvóka kitisztítását és a helyes benzinszint beállítását is magába foglalta, mert csak akkor működik helyesen a szívató.


2012.01.08. 19:25 Idézet

Szücs Szilárd

Nincs mit, sok sikert reggelre! Olyan kis dugaszoló gumit fillérekért lehet kapni a Simson-alkatrészeket forgalmazó motorosboltokban, ha a régi gyanús, mindenképpen javaslom kicserélni. Továbbá úgy állítsd be a szívatóbovdent, hogy a huzal tokjának a porlasztónál lévő zárócsavarnál 1...2 mm holtjátéka legyen, vagyis ennyit tudd föl-le mozgatni a huzaltokot, anélkül, hogy maga a huzal elmozdulna (vagyis a szívatótolattyú felemelkedne). Így biztosítva van, hogy a szívatókar behúzásakor a tolattyú teljesen fölemelkedjék, viszont elzáráskor teljesen be is fedje a búvárcső végét.

Remélem, a tisztítás az indítófúvóka kitisztítását és a helyes benzinszint beállítását is magába foglalta, mert csak akkor működik helyesen a szívató.


2012.01.08. 19:07 Idézet

Zsoel

Közönöm a segítséget!

Elnézést az idézésért, meg a tudatlanságért!

Azért némi ellenállás után szabadultam meg a fejtől.(Az alsó satuban volt, a felsőt csavarhúzó szárral húztam) Ami aggaszt, hogy majdnem ugyanolyan ellenállás mellett tudom benyomni a dugattyút, és kihúzni. (néha, ritkán mintha megakadna). 

Tudnál segíteni, hogyan lehet javítani, karbantartani egy ilyet? Sajnos a dugattyúszár vezető műanyaga is kissé ki van kopva. A fejekben lévő gumi silent deformálódása mennyire befolyásolja a helyes működést? Érdemes kicserélni?

Sajnos a motor menet közbeni viselkedésekor nem nagyon tapasztaltam lengés csillapítást!


2012.01.08. 17:21 Idézet

Köszönöm szépen a segítségedet!Kitisztítottam a karburátort teljesen!A kis gumi(tomitő korong a szivatónál elég rongyos!Lehet ez is baj!?Kiemel rendesen megcsináltam hogy kiemeljen!Remélem reggel beindul hidegen!Üdv:Szilárd


2012.01.07 23:02
Zsoel

„ Szücs Szilárd

Szia!

Az általad elmondottak alapján azt valószínűsítem, hogy valamilyen oknál fogva nem működik a jármű porlasztójában a hidegindító berendezés ("szívató"). A normál üzemi hőmérsékletű motor esetében az üzemanyag tökéletes elégéséhez körülbelül 1:16-os arányú benzin-levegő keveréknek kell a hengerbe jutnia. A porlasztó úgy van kialakítva, hogy ezt az arányt a rendes üzemi hőmésrékleten biztosítsa. Azonban amíg a motor azt nem éri el, vagyis hideg, addig a tüzelőanyag "rendes" útján keresztül az arány felborul, mivel a benzin egy része lecsapódik a hideg hengerfalon -> az üzemi keverék benzinben szegénnyé válik, így nem jön létre az égés, nem vagy csak nagyon nehezen akar beindulni a motor. Ezért a porlasztókat ellátják (típustól függően) hidegindító berendezéssel, vagyis szívatóval is. Ez, működése esetén, megnyit a benzin számára egy, a normálistól eltérő, nagyobb áteresztésű utat, így a keverék átmenetileg benzinben dúsabbá válik, vagyis a lecsapódott tüzelőanyag után alakul ki a kb. megfelelő arányú keverék. Ezért a szívatót csak a motor gyors bemelegedéséig szabad használni, utána el kell zárni, mivel ha továbbra is nyitva marad, a motor egy idő után "megfullad" a túl sok üzemanyagtól.

Nálad tehát ez a szívatórendszer nem működik, vagy azért, mert a szívatóbovden nem emeli fel eléggé a szívató búvárcsövének zárótolattyúját, illetve ha megemeli is, ki van esve belőle a kis tömítő gumikorong, vagy pedig eldugult az indítófúvóka (az úszóház aljába van becsavarva, kis 50-es fúvóka). Extrém esetben el van piszkolódva az indítóakna, vagy eltömődve a levegőcsatorna (ez utóbbi kettő magától szinte sosem fordul elő, inkább az első két lehetőség lesz a hiba oka).

 

Amiről pedig te beszélsz, az 1:40-es keverék, azt ne keverd ide, mert az más: az a tartályban lévő tüzelőanyaghoz kevert olaj mennyiségére vonatkozó mérőszám. A Starhoz egyébként 1:33-as keverék kell, az 1:40-es kicsit szegény (hacsak nem valami extra jó minőségű szintetikus olajat használsz).


2012.01.08. 17:20 Idézet

legaborgo

Ja, és kérnélek, hogy a továbbiakban légy szíves, mellőzd az idézés használatát, mert túl sok fölösleges szöveg önti el így az oldalt.

Elég, ha megcímzed az elejét a fórumtárs nevével. Ki lehet bogozni, kinek küldöd, nincs itt akkora forgalom. Köszi!


2012.01.08. 17:19 Idézet

legaborgo

A másik irányba nem szerencsés ütni a szöget, mert át lehet szuszakolni ugyan a furaton (hiszen a fej puha, alumíniumból van), de akkor többet az életben nem fog megszorulni benne.

A dugattyúszáron valóban 8-as lapolás van, csak én ütöttem mellé, bocs; korán keltem tegnap, aztán 11 után már kissé kába volt a fejem az álmosságtól, úgyhogy elcsesztem a számadatot, de mindez a lényegen nem változtat.

Viszont ha kulcs nélkül is le tudtad szedni a fejet, az nem túl jó, mert az azt jelenti, hogy már túl laza az illesztés a csatlakozófej-furat meg a dugattyúszár között. A fejnek eredetileg enyhén szorulnia kéne, mikor a szárra rátolod, ez biztosítja, hogy a dugattyúszár középvonala és a csatlakozófej középpontja egybeessen.

A fórumon már leírtam egypárszor, de még egyszer elmondom: A SIMSON STAR LENGÉSCSILLAPÍTÓI SÚRLÓDÁSOS ELVEN MŰKÖDNEK!!! Éppen ezért nemhogy olajjal nem szabad (és nem is lehet) feltölteni őket, de egyenesen működésük azonnali halálát jelenti, ha a belsejüket kenőanyag éri, éppen ezért védeni kell őket minden ilyesmitől!

A munkahenger egy sima acélcső, 1,5 mm falvastagsággal. Egyik végébe bele van peremezve egy műanyag persely, amely egyenesbe vezeti a dugattyúszárat, a másik oldalon a vastagabbik csatlakozófej zárja le, menetesen. A cső végében erről az oldalról egy gumiütköző is van. A dugattyúszár végére van felerősítve a dugattyú, amely egy kúp, vékonyabbik végén egy rugóval előfeszített tárcsával. A kúpra három ferrodolszegmens fekszik fel. Ezek, a dugattyú lefelé haladásakor (tehát a teleszkóp berugózásakor), a rugó ellenében, felcsúsznak, átmérőjük kisebb lesz a henger belső átmérőjénél, ezért nem fejtenek ki nagy ellenállást, s a dugattyú a hengerben könnyen mozoghat. Ellenkező irányba haladva azonban a szegmensek "felfutnak" a kúpra, "kitapadnak", ezért a dugattyú megszorul a hengerben, és ez fékezi a haladását. Így alakul ki a csillapítás, amely össze van hangolva a nagy teleszkóprugó erősségével, ezért az első és hátsó teleszkóp szerkezete némiképp különbözik. Tömítés egyáltalán nincs benne, ezért nem is lehet kiszedni.

Szétszedni úgy kell, hogy a csövet a vastagabbik csatlakozófejnél, tőben befogod csősatuba vagy esztergatokmányba, a csatlakozófejen átdugott csavarhúzóval pedig óvatosan le kell tekerni a fejet. Természetesen sok csavarlazítót kell alkalmazni.

De figyelmeztetlek: csakis akkor próbáld szétszedni, ha van jó esztergályos ismerősöd, aki "olcsón" dolgozik, ugyanis a cső, mivel vékony, elég gyakran eltörik tőben, így újat kell csináltatni, új vezetőpersellyel egyetemben, valamint ki kell szedni a fejből a beletörött menetes darabot (M18×1).


2012.01.08. 16:11 Idézet
legaborgo

Üdv!

Valamiért a másik irányba akartam átütni, nem gondoltam, hogy kúpos. Kösz!

8-as kulcs a jó, de anélkül is sikerült leszedni. A csillapítóban valamikor olaj volt?

Hogyan lehet szétszedni? A munkahenger csavarosan van benne a fejben, de meg sem moccan. Visszaolvasva a fórumon nem is javasolja senki megtölteni olajjal, mert a tömítések amúgy is vacakok. Zsírozás viszont nem ártana, mert porszáraz némi rozsdával. A dugattyús végénél a tömítés kiszedhető? Innen gondolnám a zsírozást.


2012.01.07 23:08
Zsoel

legaborgo

Szia!

A vékonyabbik csatlakozófejbe kereszben be van ütve egy kúposszeg. Némi csavarlazítóval megáztatva, a kisebbik átmérőjű végét kalapáccsal és vékony acéltüskével finoman kocogtatva, meg lehet indítani, és akkor már könnyen ki lehet ütni.

Igyekezz a tüskével a kúposszeg közepére "célozni", mert a csatlakozófej viszonylag puha, alumíniumöntvényből van, és ha "mellémegy" a tüske, elég csúnyán el lehet vele intézni.

Utána keress egy vékony 9-es villáskulcsot, fogd be satuba a teleszkóp másik csatlakozófejét, nyomd le a felső porvédő hüvelyt, és ott lesz egy lapolás a dugattyúszáron. A lapolásba tedd be a villáskulcsot, így ellen tudsz tartani, a csatlakozófej szemén meg átdugsz egy csavarhúzót, és finoman ide-oda mozgatva lehúzhatod a fejet (adj még neki csavarlazítót, ha kell). Utána fogd meg kézzel a porvédő hüvelyt, nyomd le, vedd le a villáskulcsot, és óvatosan engedd fel a porvédőt.


2012.01.08. 12:53 Idézet

Sziasztok!!Keresek simson star gyujtás alaplapot kompletten!!!!A számom:06 30 354 1670

 


2012.01.07. 23:08 Idézet

legaborgo

Szia!

A vékonyabbik csatlakozófejbe kereszben be van ütve egy kúposszeg. Némi csavarlazítóval megáztatva, a kisebbik átmérőjű végét kalapáccsal és vékony acéltüskével finoman kocogtatva, meg lehet indítani, és akkor már könnyen ki lehet ütni.

Igyekezz a tüskével a kúposszeg közepére "célozni", mert a csatlakozófej viszonylag puha, alumíniumöntvényből van, és ha "mellémegy" a tüske, elég csúnyán el lehet vele intézni.

Utána keress egy vékony 9-es villáskulcsot, fogd be satuba a teleszkóp másik csatlakozófejét, nyomd le a felső porvédő hüvelyt, és ott lesz egy lapolás a dugattyúszáron. A lapolásba tedd be a villáskulcsot, így ellen tudsz tartani, a csatlakozófej szemén meg átdugsz egy csavarhúzót, és finoman ide-oda mozgatva lehúzhatod a fejet (adj még neki csavarlazítót, ha kell). Utána fogd meg kézzel a porvédő hüvelyt, nyomd le, vedd le a villáskulcsot, és óvatosan engedd fel a porvédőt.


2012.01.07. 23:02 Idézet

Szücs Szilárd

Szia!

Az általad elmondottak alapján azt valószínűsítem, hogy valamilyen oknál fogva nem működik a jármű porlasztójában a hidegindító berendezés ("szívató"). A normál üzemi hőmérsékletű motor esetében az üzemanyag tökéletes elégéséhez körülbelül 1:16-os arányú benzin-levegő keveréknek kell a hengerbe jutnia. A porlasztó úgy van kialakítva, hogy ezt az arányt a rendes üzemi hőmésrékleten biztosítsa. Azonban amíg a motor azt nem éri el, vagyis hideg, addig a tüzelőanyag "rendes" útján keresztül az arány felborul, mivel a benzin egy része lecsapódik a hideg hengerfalon -> az üzemi keverék benzinben szegénnyé válik, így nem jön létre az égés, nem vagy csak nagyon nehezen akar beindulni a motor. Ezért a porlasztókat ellátják (típustól függően) hidegindító berendezéssel, vagyis szívatóval is. Ez, működése esetén, megnyit a benzin számára egy, a normálistól eltérő, nagyobb áteresztésű utat, így a keverék átmenetileg benzinben dúsabbá válik, vagyis a lecsapódott tüzelőanyag után alakul ki a kb. megfelelő arányú keverék. Ezért a szívatót csak a motor gyors bemelegedéséig szabad használni, utána el kell zárni, mivel ha továbbra is nyitva marad, a motor egy idő után "megfullad" a túl sok üzemanyagtól.

Nálad tehát ez a szívatórendszer nem működik, vagy azért, mert a szívatóbovden nem emeli fel eléggé a szívató búvárcsövének zárótolattyúját, illetve ha megemeli is, ki van esve belőle a kis tömítő gumikorong, vagy pedig eldugult az indítófúvóka (az úszóház aljába van becsavarva, kis 50-es fúvóka). Extrém esetben el van piszkolódva az indítóakna, vagy eltömődve a levegőcsatorna (ez utóbbi kettő magától szinte sosem fordul elő, inkább az első két lehetőség lesz a hiba oka).

 

Amiről pedig te beszélsz, az 1:40-es keverék, azt ne keverd ide, mert az más: az a tartályban lévő tüzelőanyaghoz kevert olaj mennyiségére vonatkozó mérőszám. A Starhoz egyébként 1:33-as keverék kell, az 1:40-es kicsit szegény (hacsak nem valami extra jó minőségű szintetikus olajat használsz).


2012.01.07. 21:09 Idézet

 Üdv! Egy 73-as Start újítok fel. Törött a teló porvédő műanyagja. Hogyan kell szétszedni? Ennek csapszegesnek kell lennie (szürke porvédő fekete test)? Hol a csapszeg. Ütöttem egy gyanús pontot, de nem mertem túlzásba vinni.


2012.01.07. 20:17 Idézet
Szücs Szilárd

Új tag vagyok még az első star-om


2012.01.07. 20:15 Idézet
Szücs Szilárd

Szia!1:40-es keveréket használok!És igen star-ról van szó!Köszönöm hogy segitesz nekem


2012.01.07. 19:59 Idézet

Szia !

 

Ennek több oka is lehet,első körben had kérdezzem meg milyen arűnyu keveréket használsz?Mellesleg starrol van szó?


2012.01.07 19:27
Szücs Szilárd

„ hello!segitsen nekem valaki ha tud !Olyan problémám lenne hogy hidegen az istennek sem tudom beinditani csak tolással de akkor is nagyon nehezen!melegen 1 rugásra indul!Mi lehet a baja?


2012.01.07. 19:27 Idézet

hello!segitsen nekem valaki ha tud !Olyan problémám lenne hogy hidegen az istennek sem tudom beinditani csak tolással de akkor is nagyon nehezen!melegen 1 rugásra indul!Mi lehet a baja?


2012.01.04. 20:06 Idézet

Zsolti9014

Megkésve bár, de törve nem. :)


2012.01.04. 18:55 Idézet

Megkésve, de mindenkinek nagyon boldog új évet kívánok!


2012.01.01. 21:59 Idézet

B.U.É.K. mindenkinek!


[Későbbi] [2386-2367] [2366-2347] [2346-2327] [2326-2307] [2306-2287] [2286-2267] [2266-2247] [2246-2227] [2226-2207] [2206-2187] [2186-2167] [2166-2147] [2146-2127] [2126-2107] [2106-2087] [2086-2067] [2066-2047] [2046-2027] [2026-2007] [2006-1987] [1986-1967] [1966-1947] [1946-1927] [1926-1907] [1906-1887] [1886-1867] [1866-1847] [1846-1827] [1826-1807] [1806-1787] [1786-1767] [1766-1747] [1746-1727] [1726-1707] [1706-1687] [1686-1667] [1666-1647] [1646-1627] [1626-1607] [1606-1587] [1586-1567] [1566-1547] [1546-1527] [1526-1507] [1506-1487] [1486-1467] [1466-1447] [1446-1427] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros