|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
megpróbáltam beinditani de így sem indul be !rugdostam tíz percig de nem történt semmi!Ha kiveszem a gyertyát ésadok neki egy kis benzint akkor sem indul!El vagyok teljesen keseredve holnapmeg mennem kellene vele dolgozni!A benzinszintet nem állitottam mert nem tudom hogy kell?nincs szerencsém...
2012.01.08 19:25 Zsoel „
Szücs Szilárd
Nincs mit, sok sikert reggelre! Olyan kis dugaszoló gumit fillérekért lehet kapni a Simson-alkatrészeket forgalmazó motorosboltokban, ha a régi gyanús, mindenképpen javaslom kicserélni. Továbbá úgy állítsd be a szívatóbovdent, hogy a huzal tokjának a porlasztónál lévő zárócsavarnál 1...2 mm holtjátéka legyen, vagyis ennyit tudd föl-le mozgatni a huzaltokot, anélkül, hogy maga a huzal elmozdulna (vagyis a szívatótolattyú felemelkedne). Így biztosítva van, hogy a szívatókar behúzásakor a tolattyú teljesen fölemelkedjék, viszont elzáráskor teljesen be is fedje a búvárcső végét.
Remélem, a tisztítás az indítófúvóka kitisztítását és a helyes benzinszint beállítását is magába foglalta, mert csak akkor működik helyesen a szívató.
|
Szücs Szilárd
Nincs mit, sok sikert reggelre! Olyan kis dugaszoló gumit fillérekért lehet kapni a Simson-alkatrészeket forgalmazó motorosboltokban, ha a régi gyanús, mindenképpen javaslom kicserélni. Továbbá úgy állítsd be a szívatóbovdent, hogy a huzal tokjának a porlasztónál lévő zárócsavarnál 1...2 mm holtjátéka legyen, vagyis ennyit tudd föl-le mozgatni a huzaltokot, anélkül, hogy maga a huzal elmozdulna (vagyis a szívatótolattyú felemelkedne). Így biztosítva van, hogy a szívatókar behúzásakor a tolattyú teljesen fölemelkedjék, viszont elzáráskor teljesen be is fedje a búvárcső végét.
Remélem, a tisztítás az indítófúvóka kitisztítását és a helyes benzinszint beállítását is magába foglalta, mert csak akkor működik helyesen a szívató.
|
Zsoel
Közönöm a segítséget!
Elnézést az idézésért, meg a tudatlanságért!
Azért némi ellenállás után szabadultam meg a fejtől.(Az alsó satuban volt, a felsőt csavarhúzó szárral húztam) Ami aggaszt, hogy majdnem ugyanolyan ellenállás mellett tudom benyomni a dugattyút, és kihúzni. (néha, ritkán mintha megakadna).
Tudnál segíteni, hogyan lehet javítani, karbantartani egy ilyet? Sajnos a dugattyúszár vezető műanyaga is kissé ki van kopva. A fejekben lévő gumi silent deformálódása mennyire befolyásolja a helyes működést? Érdemes kicserélni?
Sajnos a motor menet közbeni viselkedésekor nem nagyon tapasztaltam lengés csillapítást!
|
Köszönöm szépen a segítségedet!Kitisztítottam a karburátort teljesen!A kis gumi(tomitő korong a szivatónál elég rongyos!Lehet ez is baj!?Kiemel rendesen megcsináltam hogy kiemeljen!Remélem reggel beindul hidegen!Üdv:Szilárd
2012.01.07 23:02 Zsoel „
Szücs Szilárd
Szia!
Az általad elmondottak alapján azt valószínűsítem, hogy valamilyen oknál fogva nem működik a jármű porlasztójában a hidegindító berendezés ("szívató"). A normál üzemi hőmérsékletű motor esetében az üzemanyag tökéletes elégéséhez körülbelül 1:16-os arányú benzin-levegő keveréknek kell a hengerbe jutnia. A porlasztó úgy van kialakítva, hogy ezt az arányt a rendes üzemi hőmésrékleten biztosítsa. Azonban amíg a motor azt nem éri el, vagyis hideg, addig a tüzelőanyag "rendes" útján keresztül az arány felborul, mivel a benzin egy része lecsapódik a hideg hengerfalon -> az üzemi keverék benzinben szegénnyé válik, így nem jön létre az égés, nem vagy csak nagyon nehezen akar beindulni a motor. Ezért a porlasztókat ellátják (típustól függően) hidegindító berendezéssel, vagyis szívatóval is. Ez, működése esetén, megnyit a benzin számára egy, a normálistól eltérő, nagyobb áteresztésű utat, így a keverék átmenetileg benzinben dúsabbá válik, vagyis a lecsapódott tüzelőanyag után alakul ki a kb. megfelelő arányú keverék. Ezért a szívatót csak a motor gyors bemelegedéséig szabad használni, utána el kell zárni, mivel ha továbbra is nyitva marad, a motor egy idő után "megfullad" a túl sok üzemanyagtól.
Nálad tehát ez a szívatórendszer nem működik, vagy azért, mert a szívatóbovden nem emeli fel eléggé a szívató búvárcsövének zárótolattyúját, illetve ha megemeli is, ki van esve belőle a kis tömítő gumikorong, vagy pedig eldugult az indítófúvóka (az úszóház aljába van becsavarva, kis 50-es fúvóka). Extrém esetben el van piszkolódva az indítóakna, vagy eltömődve a levegőcsatorna (ez utóbbi kettő magától szinte sosem fordul elő, inkább az első két lehetőség lesz a hiba oka).
Amiről pedig te beszélsz, az 1:40-es keverék, azt ne keverd ide, mert az más: az a tartályban lévő tüzelőanyaghoz kevert olaj mennyiségére vonatkozó mérőszám. A Starhoz egyébként 1:33-as keverék kell, az 1:40-es kicsit szegény (hacsak nem valami extra jó minőségű szintetikus olajat használsz).
|
legaborgo
Ja, és kérnélek, hogy a továbbiakban légy szíves, mellőzd az idézés használatát, mert túl sok fölösleges szöveg önti el így az oldalt.
Elég, ha megcímzed az elejét a fórumtárs nevével. Ki lehet bogozni, kinek küldöd, nincs itt akkora forgalom. Köszi!
|
legaborgo
A másik irányba nem szerencsés ütni a szöget, mert át lehet szuszakolni ugyan a furaton (hiszen a fej puha, alumíniumból van), de akkor többet az életben nem fog megszorulni benne.
A dugattyúszáron valóban 8-as lapolás van, csak én ütöttem mellé, bocs; korán keltem tegnap, aztán 11 után már kissé kába volt a fejem az álmosságtól, úgyhogy elcsesztem a számadatot, de mindez a lényegen nem változtat.
Viszont ha kulcs nélkül is le tudtad szedni a fejet, az nem túl jó, mert az azt jelenti, hogy már túl laza az illesztés a csatlakozófej-furat meg a dugattyúszár között. A fejnek eredetileg enyhén szorulnia kéne, mikor a szárra rátolod, ez biztosítja, hogy a dugattyúszár középvonala és a csatlakozófej középpontja egybeessen.
A fórumon már leírtam egypárszor, de még egyszer elmondom: A SIMSON STAR LENGÉSCSILLAPÍTÓI SÚRLÓDÁSOS ELVEN MŰKÖDNEK!!! Éppen ezért nemhogy olajjal nem szabad (és nem is lehet) feltölteni őket, de egyenesen működésük azonnali halálát jelenti, ha a belsejüket kenőanyag éri, éppen ezért védeni kell őket minden ilyesmitől!
A munkahenger egy sima acélcső, 1,5 mm falvastagsággal. Egyik végébe bele van peremezve egy műanyag persely, amely egyenesbe vezeti a dugattyúszárat, a másik oldalon a vastagabbik csatlakozófej zárja le, menetesen. A cső végében erről az oldalról egy gumiütköző is van. A dugattyúszár végére van felerősítve a dugattyú, amely egy kúp, vékonyabbik végén egy rugóval előfeszített tárcsával. A kúpra három ferrodolszegmens fekszik fel. Ezek, a dugattyú lefelé haladásakor (tehát a teleszkóp berugózásakor), a rugó ellenében, felcsúsznak, átmérőjük kisebb lesz a henger belső átmérőjénél, ezért nem fejtenek ki nagy ellenállást, s a dugattyú a hengerben könnyen mozoghat. Ellenkező irányba haladva azonban a szegmensek "felfutnak" a kúpra, "kitapadnak", ezért a dugattyú megszorul a hengerben, és ez fékezi a haladását. Így alakul ki a csillapítás, amely össze van hangolva a nagy teleszkóprugó erősségével, ezért az első és hátsó teleszkóp szerkezete némiképp különbözik. Tömítés egyáltalán nincs benne, ezért nem is lehet kiszedni.
Szétszedni úgy kell, hogy a csövet a vastagabbik csatlakozófejnél, tőben befogod csősatuba vagy esztergatokmányba, a csatlakozófejen átdugott csavarhúzóval pedig óvatosan le kell tekerni a fejet. Természetesen sok csavarlazítót kell alkalmazni.
De figyelmeztetlek: csakis akkor próbáld szétszedni, ha van jó esztergályos ismerősöd, aki "olcsón" dolgozik, ugyanis a cső, mivel vékony, elég gyakran eltörik tőben, így újat kell csináltatni, új vezetőpersellyel egyetemben, valamint ki kell szedni a fejből a beletörött menetes darabot (M18×1).
|
Üdv!
Valamiért a másik irányba akartam átütni, nem gondoltam, hogy kúpos. Kösz!
8-as kulcs a jó, de anélkül is sikerült leszedni. A csillapítóban valamikor olaj volt?
Hogyan lehet szétszedni? A munkahenger csavarosan van benne a fejben, de meg sem moccan. Visszaolvasva a fórumon nem is javasolja senki megtölteni olajjal, mert a tömítések amúgy is vacakok. Zsírozás viszont nem ártana, mert porszáraz némi rozsdával. A dugattyús végénél a tömítés kiszedhető? Innen gondolnám a zsírozást.
2012.01.07 23:08 Zsoel „
Szia!
A vékonyabbik csatlakozófejbe kereszben be van ütve egy kúposszeg. Némi csavarlazítóval megáztatva, a kisebbik átmérőjű végét kalapáccsal és vékony acéltüskével finoman kocogtatva, meg lehet indítani, és akkor már könnyen ki lehet ütni.
Igyekezz a tüskével a kúposszeg közepére "célozni", mert a csatlakozófej viszonylag puha, alumíniumöntvényből van, és ha "mellémegy" a tüske, elég csúnyán el lehet vele intézni.
Utána keress egy vékony 9-es villáskulcsot, fogd be satuba a teleszkóp másik csatlakozófejét, nyomd le a felső porvédő hüvelyt, és ott lesz egy lapolás a dugattyúszáron. A lapolásba tedd be a villáskulcsot, így ellen tudsz tartani, a csatlakozófej szemén meg átdugsz egy csavarhúzót, és finoman ide-oda mozgatva lehúzhatod a fejet (adj még neki csavarlazítót, ha kell). Utána fogd meg kézzel a porvédő hüvelyt, nyomd le, vedd le a villáskulcsot, és óvatosan engedd fel a porvédőt.
|
Sziasztok!!Keresek simson star gyujtás alaplapot kompletten!!!!A számom:06 30 354 1670
|
Szia!
A vékonyabbik csatlakozófejbe kereszben be van ütve egy kúposszeg. Némi csavarlazítóval megáztatva, a kisebbik átmérőjű végét kalapáccsal és vékony acéltüskével finoman kocogtatva, meg lehet indítani, és akkor már könnyen ki lehet ütni.
Igyekezz a tüskével a kúposszeg közepére "célozni", mert a csatlakozófej viszonylag puha, alumíniumöntvényből van, és ha "mellémegy" a tüske, elég csúnyán el lehet vele intézni.
Utána keress egy vékony 9-es villáskulcsot, fogd be satuba a teleszkóp másik csatlakozófejét, nyomd le a felső porvédő hüvelyt, és ott lesz egy lapolás a dugattyúszáron. A lapolásba tedd be a villáskulcsot, így ellen tudsz tartani, a csatlakozófej szemén meg átdugsz egy csavarhúzót, és finoman ide-oda mozgatva lehúzhatod a fejet (adj még neki csavarlazítót, ha kell). Utána fogd meg kézzel a porvédő hüvelyt, nyomd le, vedd le a villáskulcsot, és óvatosan engedd fel a porvédőt.
|
Szücs Szilárd
Szia!
Az általad elmondottak alapján azt valószínűsítem, hogy valamilyen oknál fogva nem működik a jármű porlasztójában a hidegindító berendezés ("szívató"). A normál üzemi hőmérsékletű motor esetében az üzemanyag tökéletes elégéséhez körülbelül 1:16-os arányú benzin-levegő keveréknek kell a hengerbe jutnia. A porlasztó úgy van kialakítva, hogy ezt az arányt a rendes üzemi hőmésrékleten biztosítsa. Azonban amíg a motor azt nem éri el, vagyis hideg, addig a tüzelőanyag "rendes" útján keresztül az arány felborul, mivel a benzin egy része lecsapódik a hideg hengerfalon -> az üzemi keverék benzinben szegénnyé válik, így nem jön létre az égés, nem vagy csak nagyon nehezen akar beindulni a motor. Ezért a porlasztókat ellátják (típustól függően) hidegindító berendezéssel, vagyis szívatóval is. Ez, működése esetén, megnyit a benzin számára egy, a normálistól eltérő, nagyobb áteresztésű utat, így a keverék átmenetileg benzinben dúsabbá válik, vagyis a lecsapódott tüzelőanyag után alakul ki a kb. megfelelő arányú keverék. Ezért a szívatót csak a motor gyors bemelegedéséig szabad használni, utána el kell zárni, mivel ha továbbra is nyitva marad, a motor egy idő után "megfullad" a túl sok üzemanyagtól.
Nálad tehát ez a szívatórendszer nem működik, vagy azért, mert a szívatóbovden nem emeli fel eléggé a szívató búvárcsövének zárótolattyúját, illetve ha megemeli is, ki van esve belőle a kis tömítő gumikorong, vagy pedig eldugult az indítófúvóka (az úszóház aljába van becsavarva, kis 50-es fúvóka). Extrém esetben el van piszkolódva az indítóakna, vagy eltömődve a levegőcsatorna (ez utóbbi kettő magától szinte sosem fordul elő, inkább az első két lehetőség lesz a hiba oka).
Amiről pedig te beszélsz, az 1:40-es keverék, azt ne keverd ide, mert az más: az a tartályban lévő tüzelőanyaghoz kevert olaj mennyiségére vonatkozó mérőszám. A Starhoz egyébként 1:33-as keverék kell, az 1:40-es kicsit szegény (hacsak nem valami extra jó minőségű szintetikus olajat használsz).
|
Üdv! Egy 73-as Start újítok fel. Törött a teló porvédő műanyagja. Hogyan kell szétszedni? Ennek csapszegesnek kell lennie (szürke porvédő fekete test)? Hol a csapszeg. Ütöttem egy gyanús pontot, de nem mertem túlzásba vinni.
|
Új tag vagyok még az első star-om
|
Szia!1:40-es keveréket használok!És igen star-ról van szó!Köszönöm hogy segitesz nekem
|
Szia !
Ennek több oka is lehet,első körben had kérdezzem meg milyen arűnyu keveréket használsz?Mellesleg starrol van szó?
2012.01.07 19:27 Szücs Szilárd „
hello!segitsen nekem valaki ha tud !Olyan problémám lenne hogy hidegen az istennek sem tudom beinditani csak tolással de akkor is nagyon nehezen!melegen 1 rugásra indul!Mi lehet a baja?
|
hello!segitsen nekem valaki ha tud !Olyan problémám lenne hogy hidegen az istennek sem tudom beinditani csak tolással de akkor is nagyon nehezen!melegen 1 rugásra indul!Mi lehet a baja?
|
Megkésve bár, de törve nem. :)
|
Megkésve, de mindenkinek nagyon boldog új évet kívánok!
|
Sikerekben gazdag Boldog Új Évet kivánok én is minden motoros és autós társamnak!!!
|
Szintén minden motorostársamnak sok élményben és szerelésben :) gazdag boldog új évet kívánok.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |