|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel!
Nyugi,ráérsz a levéllel,nekem sincs túl sok időm mostanában! :-(
Végig olvastam az összes bejegyzéseteket,hát mit mondjak,Norbi kománkra rájárt a rúd mostanában! Azért,kicsit irigylem,hogy te raktad össze a motorblokkját,mert a képeid alapján,a munkád szakszerűtlenségeket nyomokban sem tartalmaz! :-) Látom,hogy te is használsz szerelő pasztát,én meglepődtem,hogy az én blokkomnál az öreg bácsi nem használt (szerinte elég,csak simán a papír),meg is lett az eredménye! Konkrétan,a gyujtás felöli két szimeringháznál szivárgott az olaj,a kuplungdekli alól is(ezeket pasztával kijavítottam),de ami rosszabb,a blokkfelek illesztésénél alul is enyhén szivárog,ezzel nem tudok mit tenni(kellő hozzáértés és önbizalom hiányában),ezért együtt kell élnem vele!
Az üléslemezt nyilván elteszem (igazából nem is akarom eladni,kizárólag akkor válnék meg tőle,ha nektek szükségetek lenne rá),mert ki tudja mit hoz a holnap!
Van pár alkatrészem feleslegbe,mert kaptam egy jó ötletet,miszerint szóltam a vasas cigánynak(aki a melóhelyemről viszi a hulladékot),hogy ha találkozik Star,vagy Schwalbe(ugyanis már schwalbém is van)alkatrészekkel,akkor hozza el nekem mielőtt elvinné a méh-be átveszem tőle.Hozott is egy szállítmányt,egy részét már fel is tettem a Vaterára,illetve már adtam is el belőle!
Visszatérve,nem gondolnám,hogy a Norbi lerobbanása rontaná a renomédat,hiszen két óra alatt megtettél,amit meg tudtál tenni,a motorba pedig nem látsz bele te sem,csak,ha szétbontod! Ahogy olvastam be is igazolódott,hogy nem a porlasztó volt a fő ludas,hanem a főtengely szimmeringek helytelen beszerelése.
Egyébként,amíg távol voltál,próbáltam segíteni a Norbinak,de mindent rendben talált a porlasztónál,ezért én is arra gondoltam,hogy komolyabb problémák lesznek,de én nem értek annyira hozzá,hogy a tünetek alapján rájöjjek a szimmering hibára. Mindenesetre most már én is tudni fogom,hol keressem a hibát,ha egy simson hasonlóan viselkedik! :-)
További szép estét!
|
Beagle
Látod így jártam.Jol megszivattak,azota sem tudom utolérni a srácot.A hazug embert hamarabb utolérik mint a sánta kutyát.Majd meglátjuk.Modjuk a 17 km sétálás motorral azt sosem fogom elfelejteni az tuti.Nagyon belém ivodott és ki tudja ,ha nincs Zsoel még mi következett volna.Ezért is nagyon hálás vagyok érte azt sem tudom hogyan fogom neki majd megháláni,de azt tuti hogy a nap 24 orájában számithat rám.:)
Köszi az alkatrészekkel kapcsolatban a lehetőséget egyenlőre megkérnélek hogy tedd félre mert mint Zsoel is említette lehet még szükségem lesz rá.Majd meglátjuk.Kiváncsi leszek mit hoz az élet mármint a (postán). :)
|
Zsoel
Elsosorban szeretném megköszönni ezt a hatalmas segitséget amit kaptam tőled,bizom benne több meglepetés talán már nem fog érni.A váz ügyben értekeztem a sráccal remélhetőleg a héten leügyeződik.Sajnálom ami veled történt ilyen esetben miért nem hagytad a mocit késöbbre és piheted volna ki magadbol azt a nyavaját.Szavaidból ahogy kivettem nem kis nyavaja volt és hát félhullán dolgozni én sem kivánom senkinek sem.Saját tapasztalatbol beszélek.A lakásátépítés miatt meg nem irigyellek.Együtt tudok veled érezni,nem is beszélve a deblásságról.Mult alkalommal full lázasan félhullán építettem ki anyáméknál egy konektorbetápot mert annyira fontos volt.Ayám inkább tömött gyogyszerekkel csak csináljam meg.Ez ám a biztatás.Végül is meglett csak a betegséget nem pihentem ki.Hasonloan hozzád mentem dolgozni csináltam a dolgokat.Meg is félemlítettek hogy ebből még szövödmények lehetnek de veled hasonloképpen én sem foglalkoztam vele.Lehet felelötlen döntés volt.
MOst igy hirtelen még nem tudom a héten hogyan tudnék kimenni de amit látok valamit előre egyből irni fogok.Szerintem már holnap meg tudom majd mondani iletve idöpontot irni.A kimenetel hasonlo képpen gondoltam mint korábban beszéltünk de ehhez a segitségedet is szeretném kérni.Vonattal elmennnék Mosonmagyarovárra de Halásziba csak busszal vagy veled tudnék eljutni.HA gond keresek valami buszt.Az időpontokat meglesem majd mégegyszer.
A festéssel kapcsolatban szerintem majd ugy lesz mint ahogy javasoltad hogy kiviszem lefujuk,majd hazahozom és én fogom átrakni.Ennyi killodás és gyakorlatszerzés után szerintem már nem lesz gond,de lekopogom mert az ördög sosem alszik.Ugy érzem megbirkozom majd vele,ha pedig esetleg fennakadnék irok.De szerintem menni fog nem lesz gond.Elárulom mostanában már a mocival álmodom hogy ott ülök a kissámlin mellette ,tekerm a villáskulcsokat . :) .
A különbség biztosan számottevő lesz mert mikor menni akartam ki csak killodtam,de lehetőleg(biztos) hazafelé már nem fogok.Tényleg,meg is akartam kérdezni.Milyen különbségeket éreztél menetközben az uj hengerrel?Csak mert neked van viszonnyitási alapod.3.-ba még mindig harmatos mint mikor probáltuk(bár nem hiszem).vagy most azért már érezhető valami?Nem arra gondolok hogy huz-e mint állat csak arra vagyok kiváncsi mikor mesélted az alkatrészek összekopását milyen tapasztalat vonhato le.Szeretném ugy összekoptatni az alkatrészeket ahogy elmesélted.
|
norok999
Elkészült a Starod. :) Amit ebben a kategóriában lehetett, azt kihoztam belőle. Ennél többet már csak komolyabb anyagi ráfordítással lehetne tenni, azt pedig ugye egyelőre nem akarjuk, valamint a munkámmal is elértem a 20 órás értéket, és ennyi elég volt.
A motor újra van generálozva, ahogy kell (természetesen jól belőtt porlasztóval és gyújtással együtt), azonkívül állítottam a fékeken (persze igazán jó csak felszabályoztatással és fékpofa+fékkulcscserével lenne), megcsináltam a féklámpát, tettem ütközőt a fékpedálra, hogy ne jöhessen fel olyan magasra (gyárilag is van, csak erről letörték), ezenkívül csináltam üresjárásjelzést, megfelelően lerövidített kilométeróra-spirált (és ugráló hajtást, de sajnos ez ezzel a fedéllel nem lesz jobb). Ennyi. Remélem, számottevően érezni fogod majd a különbséget aközött, ahogy itthagytad a gépet, és aközött, ahogy elviszed. :) Szóval holnaptól jöhetsz érte, amikor tudsz.
Egyébként, még előző beírásodra reagálva, annyit hozzáfűznék, hogy azt semmiképpen nem tartom kivitelezhetőnek, hogy kihozod a cuccokat festeni, aztán majd itt összerakjuk. A festés önmagában rengeteg idő: 2 óra, míg megfújod a pirosakat, ezután ennek 1 nap száradási idő kell. Még egy jó óra, mire elkészül a szürke, annak is kell egy nap. Utána meg még a többi mütyür, azok sem száradnak gyorsabban, pláne ilyen időben. Úgyhogy kapásból számolj 3 napot a festésre, meg újabb hármat arra, míg ezekből megint motort épít az ember. Rengeteg időt vesz igénybe az ilyesmi. Ez még akkor sem működne, ha tényleg minden alkatrészt olyan szépen letisztítva, előkészítve hoznál ide, hogy azonnal be lehet őket építeni, mert még akkor is előjön számtalan olyan apróság, amire az ember előzetesen nem gondolt. Tehát vagy ki kell venned pár nap szabit, és Halászira költöznöd, illetve mindennap kimászkálnod kocsival:D, vagy pedig beletörődni, hogy csak az összeszerelés részénél leszel ott, amennyiben én itt csak lefestem az alkatrészeket, te pedig, hazavívén, otthon saját kezűleg rakod újra össze.
|
Beagle
Üdv! Ez Norbinak még nem az igazi felújítás, csak a motorja motorja felújításának a felújítása. :D Magyarul nekem kellett rendbe tennem, illetve elvégeznem azt, amit a korábbi szerelője, hm, "megjavított" és elmulasztott. Nem egyszerű az élet.
Ne haragudj, a múlt héten már mindenképpen szerettem volna befejezni a neked írt levelemet, de egyszerűen nem bírok időt szakítani rá, se reggel, se napközben, se este. :( Légy még egy kis türelemmel, hamarosan talán már levegőhöz jutok annyira, hogy válaszolhassak végre.
Ha a részletekre vagy kíváncsi, sokat én sem tudok, mindössze az történt, hogy a Norbi, miután ősz elején-közepén feltűnően sokat voltam távol ez oldaltól, úgy döntött, hogy egy, nem is tudom már, hol megismert srácra bízza a motorját, aki vállalta, hogy felfúratja és (többé-kevésbé) újracsapágyazza/-szimeringezi a motort. Ez meg is történt, majd utána a Norbi, nem tudom, gondolom, használni akarta, aztán megállapította, hogy valahogy nem az igazi. Küszködött a porlasztókkal, meg minden, végül hozzám fordult, és elnézést kért tőlem, hogy végül is nem velem csináltatta meg, majd kért tanácsokat tőlem arra vonatkozóan, hogy mi lehet a gond. De hát én mindjárt azzal kezdtem, hogy nem voltam ott a műveletnél, nem tudom, milyen szakszerűséggel lett letisztítva és újra összeszerelve (semmilyennel), így akár tisztán mechanikai oka is lehet annak, hogy nem röffen a sárkány. :) További küszködések után végül 2,5 hete kivergődött valahogy hozzám, ahol rohamléptekben, kb. 2 óra alatt valamelyest átnéztem a porlasztót, és mivel mindent rendben találtam, meg úgy-ahogy ment is a gép, útjára bocsátottam Norbit azzal, hogy most már jónak kell lennie. Sajnos többre nem futotta az időből, hiszen ő sem úgy készült, hogy komolyabb időre itthagyja a gépet. Végül is aztán nem lett jó, ezt ő maga is leírta már egyszer. Elindult tőlünk fél hét előtt, és fél háromra ért haza, azaz 8 óra alatt tett meg egy jó 40 km-es távot, ami a Simsonnal, ha megy, kb. 50-55 perc. Végül,hogy többet ne rontsa itt nekem a szakmai renomémat az ilyen dehonesztáló bejegyzésekkel :D :D :D (hiába nem én csináltam a motorgenerált, mégiscsak sz... és nyomasztó érzés, hogy itt dolgozom rajta két órát, aztán elmegy tőlem, és "esve-kelve", 8 óra alatt ér haza... hát én ilyesmiért még egyszer nem vállalok felelősséget) azt a javaslot tettem, hogy hagyja itt egy kis időre, és újra szétbontom, majd SZAKSZERŰEN összeszerelem a motort (mármint csak a motort). Végül is egy hete vasárnap elhozta. Eredetileg úgy volt, hogy lábon elvánszorog vele, de a szörnyeteg nem akarta az igazságot, úgyhogy végül is kisbusszal hozták. És lőn: szétszedtem, és újra össze, ezúttal jól. Hogy micsoda visszásságokra bukkantam menet közben, arról folyamatosan tájékoztattam a Norbit, elolvashatod. Lényeg az, hogy kb. a rendes teljesíményének a 40%-át bírta leadni ez a gép, mielőtt szétszedtem volna. Csoda, hogy ennyit is bírt vele motorozni a Norbi, de most már kicsit másabb lett. :) Ezt megcsináltam, meg még pár kisebb munkát. Ennyi a történet. És ma kész lett, úgyhogy mindjárt írok Norbinak is egy bejegyzést. :D
Ha a Norbi megveszi azt a vázat, szerintem lesz annyira jó az ülése, hogy nem lesz szüksége a tiédre, de köszönjük szépen a nemes felajánlást. (Azért egyelőre tedd félre, légy szíves, mert hátha...)
|
norok / Zsoel!
Sziasztok! Látom,gőzerővel megy a felújítás! :-) Norok,így legalább biztosan jó lesz a mocid! Ahogy olvasom(bár részleteket nem tudok),akármennyit is fizettél az előző "felújítónak",mindenképp pénzkidobás volt!(de ezt te is tudod) Mindenesetre,mostantól,hidd el,hogy sok örömöd lesz benne!!
A váz,amit a vaterán találtál,nagyon olcsó (ezt tapasztalatból mondom),mindenképpen megéri megvenni,mert én egy csupasz vázért attam 5000.-"jó"magyar forintot! Igaz nekem csak a lábtartó részére volt szükségem,nem építettem át kompletten,a korhűség megtartása miatt.Amire nincs szükséged,azt felrakod a vaterára,legalább visszajön belőle pár forint!
Üléslemezem,egyébként van egy hibátlan állapotú,ha kellene neked (bár nem szándékoztam eladni)! Van egy lámpafejem is,majd megnézem milyenállapotú,mert nincs itthon!
Üdv;Zsolt
|
norok999
Bocs, hogy csak most írok, de igen vacak volt a pénteki napom, meg még a tegnapi is. Összeszedtem valami gyomorrontást vagy egyéb nyavalyát, ami miatt, bár előzőleg korán és alig valamit vacsoráztam, péntek éjjel végig a torkomban éreztem a gyomromat, mintha degeszre zabáltam volna magamat, pedig nem szokásom. Úgyhogy kb. másfél órát aludtam, a többi forgolódással telt, ez pedig kihatással volt a napomra. Délelőtt és kora délután az unokahúgommal voltam, aki egy szobát akar leválasztani magának, az ehhez való anyagokat segíttem összevásárolni neki. Aztán hazajött apukám, akkor nekiugrottunk az előkészületeknek, utána meg már hullafáradt voltam, nem bírtam kint maradni, bementem, 8-kora le is feküdtem. Tegnap azért már jobban voltam, de a nap nagy része elment a válaszfal építésére apukámmal, este egy kicsit tudtam csak foglalkozni a géppel. Úgyhogy bocs, de ez az idő nagyjából kiesett, a javítás előrehaladtában is, meg hát itt az oldalon írni sem volt erőm.
Mindenesetre a furatot sikerült behegesztenem és újrafúrnom, talán most már tart valamit, de azért, ha leszednéd a deknit, NE HÚZD TÚL, jó? Csak finoman. Majd úgyis megmutatom, melyik csavar az. Aztán: a benzined kissé vizes volt, egymás után háromszor szedtem szét a porlasztót emiatt (mint tudod, a víz nehezebb a benzinnél, ezért a tartály aljában, a csapnál gyűlik össze; ha pedig a porlasztóba kerül, megül a tűsfúvóka aknájában, és nem engedi feláramolni a benzint, emiatt a motor kizárólag szívatóval hajlandó menni - ugyan a te tankodon vízzsákos csap van, de úgy látszik, több volt benne a víz annál, hogy mind le tudta volna ülepíteni). Csak azt nem tudom, hogy honnét kerülhetett bele. A tankot ugyan kimostam, de, mivel nem vagyok kezdő amatőr, először alaposan egy nap állással, majd sűrített levegővel és hajszárítóval kiszárítottam (bele is világítottam elemlámpával minden "sarokba", nem ült-e meg ott a víz), úgyhogy az tuti csontszáraz volt. Talán a légkörből, vagy ne adj isten, eleve vizes benzint tankoltál, és minden problémád tetejébe még ez is akadályozta a motorod működését. Nem tudom. Most mindenesetre leülepítettem, és a vízmentes részét lefejtettem. Ez persze egy deci veszteséggel járt, hiszen a benzin legalját ki kellett öntenem. Úgyhogy most már csak olyan gyönge másfél liter van benne, de majd tankolok bele valamennyit, hogy haza tudj menni vele, aztán hozzácsapom az elszámoláshoz. :)
Emellett próbálkoztam a kilométeróra-hajtás megjavításával is, de sajnos túl optimista voltam. Rossz hírem van: a szellőzőrácsos fedelet mindenestül ki kell cserélned. Azt az üléket, amelyben a hajtás elhelyezkedik, egész pontosan azt a furatrészt, ahol a kis kerek műanyag lap, lényegében a hajtó tengely „csapágyháza”, helyezkedik el, valamivel irtó nagyra és oválisra koptatták, 1 mm-es hézaggal lötyög benne a lap. Próbáltam kihézagolni, a kiinduláshoz képest jelentősen jobb is lett, de nem kielégítő. Én legalábbis tudom, hogy nem ilyennek kéne lennie, és ez nagyon zavar. Most kíváncsiságból megpróbálom egy másik deknivel: azt ugyan nem adom oda, mivel részint ereklye (arról a motorról való, amelyet apukám szerzett, és amelyikkel a No. 1-es Starom blokkját átmenetileg pótolta, ezért személyes emlék a számomra), részint pedig sérült, törött a rácsozata, így balesetveszélyes, de mivel ez a furat jó rajta, megnézem, hogy ezzel javul-e a hajtás. Ha igen, tuti kiadom neked az ukázt, hogy szerezz ilyen fedelet. :) Szerencsére ebből aránylag sok van, viszonylag olcsón (átlagban 1500 forint a „szabvány” ára), úgyhogy lehet válogatni. De persze az épségére figyelni kell.
Az első kereket kicsit kicentíroztam, a féket megcsináltam. Még a hátsó kerékkel kell eljátszanom ezt, és a féklámpát meg a hátsófék-kar ütközőjét megcsinálnom, aztán nagyjából kész. Úgy döntöttem, hogy a gumikat mégsem cserélem ki, mert (bocsi, elnéztem) azt nem figyeltem, hogy az első gumi valóban egy újabb generációs külső (bár már az is elég kemény és töredezett), azzal meg, hogy csak az egyiket cserélem ki, nem sokra mennél. Ráadásul most már, még jó pár kilométer lemotorozása után az érzésem, hogy a kritikán aluli menetstabilitás túlnyomó részéért a rettentően elcsavarodott váz és hátsó lengővilla (a hátsó kerék részint elöl balra ferde, részint fent balra dől, és 5 centivel távolabb fut az első kerék nyomvonalától), valamint az ócska és rögzítetlen ülés miatt nem érzett, bizonytalan üléspozíció a fő felelős. Így ezek kiküszöbölése nélkül pusztán a gumicsere nem sokat segítene. Bocs, hogy előre jelentettem ki valamit felelőtlenül, de hát nem vagyok varázsló; abból határozom meg a dolgokat, amiket tapasztalok.
Mindenesetre szerintem számolhatsz azzal, hogy a jövő héten valamikor már elviheted. Ha nem jött volna közbe a betegségem meg a többi, talán már ma is elkészül, de hát így sajna nem.
Megnéztem a linket, amit küldtél. Hát, tény, hogy csak egy kép van, és nem is lehet fölnagyítani, így ennek alapján nem várhatod tőlem, és nem is merek nagy léptékű kijelentéseket tenni (látod, hogy még az is megváltozhat, amit annak alapján gondolok, hogy éppen mit tapasztaltam a saját szememmel). Így, ránézésre, azt mondom, hogy ezerszer jobb állapotú váz, mint ami most a pincénkben áll, de hát jó lenne látni másik oldalról, látni elölről és hátulról (az egyenesség miatt), meg egy-két részletet. Azt látom, hogy az ülése valószínűleg eredeti, csak le van konyulva az eleje, de az javítható (persze jó lenne látni fölnyitva az ülést). A kormány és a lámpafej is jónak néz ki, ahogy innen látom, az utóbbin nincs fölösleges furat. Úgy nézem, a váz nem hiányos (nincs letörve, levágva róla valami), nem alakítgatták. Az innenső lábtartó nincs hegesztgetve, ami fontos (reméljük, a másik fele is ilyen; a te motorodnak sajnos ez is gyenge pontja). A sárhányók is (erről az oldalról!) nagyon szépek, hibátlanok. A tartályon sem látok komoly sérülést. A teleszkópok jók. Az első teljesen eredeti (gondolom, a másik felén is), az innenső meg eredeti Simson, csak valamiért fém köpenyeket húztak rá. De az nem gond, mert a te mostani első teleszkópjaidat letisztítjuk, és jó lesz, erről meg az elsőkről a porvédőket le lehetne húzni, és áttenni hátra, mert azok egyformák. Ja, guppy nevű felhasználó írt a Vaterán, sajnos amiket ő kínált, felemásak, az egyik hátsó, a másik első rugóstag. Szóval így első blikkre ezt a vázat meg lehetne vásárolni, nemcsak egy-két alkatrésszel, hanem az egésszel jól járnál ennyiért. De jó lenne még pár kép, meg hát nem tudom, hogy amit a Molnár Andrástól vettél, váz, az mennyire komplett és milyen állapotú.
Most pedig megyek dolgozni. :)
|
Zsoel
Sajnos darabokban,alkatrészenként nem adja el de ha már az ülés amugy 7000-8000 ezer körül lenne szerintem akkor már megérte,a felesleg meg megy a kukába.Nem?Ki tudja,lehet még a telok is jok lesznek a sárvédöröl nem is beszélve.
|
Zsoel
Nyugodtan motorozhatsz többet is nem sajnálom tőled a benzint. :)Inkább örülök neki hogy üzemképes lett.A 7000 .- megnyugtatott már kezdtem aggodni hogy költöznöm kell,de igy jála égnek(neked)nem.:) Hosszas bogarász kapcsán ráakadtam egy komplett vázra és szeretnélek megkérni meglesnéd-e.Ránézésre elég jo állapotot mutat,van rajta ülés is és árban nem kér sokat érte a srác.Gondoltam rá kérek tőle nagyobb felbontásu képen többféle nézetben iscsak a postaköltségvonzatát nem tudom.Mit szolsz? ---ez puszta érdeklődö jellegü.Mondjuk a saját vázammal,sárhányoval és a többi alkatrésszel is már sokat dolgoztam ,de kicsit megkeveredtem én is,mert mikor azt az ajánlatot tetted hogy segitenél lefesteni pár kérdőjel megjelent bennem hogyan lehetne kivitelezni.
Az átrakást végeredményben télre szerettem volna helyezni,csak nem tudtam hogyan alakulnak majd a dolgok.Végiggondoltam a dolgokat és azt az elhatározást tettem,hogy mint a lényeg a moci legyen meg(ez volt a lényeg)elhozom haza és a tél folyamán amikor neked is jo kimennék hozzád a teljesen csupasz vázalkatrészekkel az alapozoval a szorogittel és a nitrohigitoval és lefujnánk.Mit szolsz?Jol hangzott volna az az elgondolás is hogy kiviszem a vázat ,lefestjük,átraknám a dolgokat és hazajönnék vele de ez igy nagyon bonyolult.Csak mert ha maradnia kell az első lámpaburának és az első sárhányonak is, azokat is le kell külön majd pucolnom,és én sem szeretném össze-vissza.Nem változott a kép marad minden az eredetiben csak felvillant egy "ha" de nem reális végiggondoltam(hangosan).Tekintsd semmisnek ezt a lefujjuk átrakjuk cimü variáciot,meg szerintem kivitelezhető sem lehetne.Tehát nem szoltam.
Attol függetlenül a lámpaburára továbbra is vadászom,a teleszkopkat meg akkor majd meglátjuk.
|
norok999
A költségvetésem eddig:
- 2700 Ft bolti alkatrészár
- a kicserélt csapágyak és szimeringek értéke: ~ 3000 Ft (elmentem egy csapágyboltba, megkérdeztem az ilyen méretű FAG és SKF csapágyak árait, kb. 6500-7000 Ft-ra jön ki a négy csapágy /3 SKF, egy FAG, de az utóbbi is hasonló árkategóriás/ + a két szimering, amit itt ellenőrizhetsz: http://ebthu.dyndns.org/products.php?id=03.%20SKF%20Csap%C3%A1gy&language=hu&start=200#listing_of_items
Én, arra való tekintettel, hogy ezeket még korábban szereztük be, illetve közvetlen számlával nem tudom igazolni az eredetüket, féláron adom.)
- az elhasznált mosóbenzin, PB-gáz, áram és hasonlók árát úgy 1300 Ft-ra kerekítem
tehát eddig ~7000 forintnál tartunk az anyagköltséget illetően. Ja, meg számolj azzal, hogy eddig durván 300 forint kárt okoztam neked azáltal, hogy egy jó fél liter keveréket kimotoroztam tegnap a tankból, meg még nyilván fogok vele próbaköröket tenni. :) Komolyabb költség ezen kívül szerintem már nem várható. Azt a furatot még be kell hegesztenem, illetve újra kell fúrnom, a kilométeróra-hajtást megcsinálnom, meg a kerekeket és a fékeket megnéznem. Ez már inkább csak munka-, mint anyagigényes folyamat. A munkadíjat pedig már kinyilvánítottam, hogy nem számítom fel. Úgyhogy szerintem költöznöd még nem kell. :)
Tehát akkor most úgy gondolod, hogy ne is adjam vissza a gépet, hanem először legyen lefestve az új váz? Vagy most nem egészen értelek… Mert korábban arról volt szó, hogy egyelőre a motor legyen okés, és a többit majd valamikor a távoli jövőben tervezed megcsinálni. Akkor tehát változott a kép? Magyarázd el pontosan, légyszi, hogy hogyan képzeled a dolgot.
A lámpafejet ne vedd meg, mert az is ki van fúrva, csöbörből vödörbe jutnál vele. Ráadásul van rajta egy csúnya horpadás, amit nemigen lehetne kikalapálni, az alja pedig meg volt hajlítva, aztán vissza lett egyenesítve, és azt a megtörési nyomot nem fogjuk tudni úgy elfedni festékkel, hogy ne látszódjon. Általában lámpafejből is mindig van 2-3 szép darab a Vaterán, bosszantó, hogy éppen most csak ez az egy ócskaság van.
A teleszkópok lehet, hogy jók, de akkor úgy kéne cserélni, hogy mind fekete legyen. Ámbár végül is a műanyagot le lehet festeni feketével. Írtam én is annak az eladónak, aki az egy párat kínálja, remélem, megnézi, mi a helyzet. Mintha V-ket látnék rajtuk sajnos, de lehet, hogy csak karcolások.
Alapozóból bármilyen szintetikus alapú jó, Trinát vagy Alkyton zománcfestékek alá valóból. Egy kiló untig elég, persze szintetikus hígító is kell hozzá.
|
Zsoel
Az elözőben bocsánat a sok hibáért,remélem nem irtam kétértelmü szavakat,csak itt sir mögöttem az uraság és így nem tudok nyugodtan irni, nem is beszélve a visszaolvasásrol.Ezért elnézésedet kérem.Láttam van jópár hiba.A kiutazással kapcsolatban pedig tartalékoltam egy kis benzint az autoba egypár alkalomra ,arra az esetre ha kiugranék szoval nem gond.Erre is gondoltam. :)
|
Zsoel
Az ülés már kicsit huzosabb az ára miatt de ha marad rá biztosan beruházok rá.Csak szerintem a festés dobni fog rajta elég jol(tudom hogy nem olcso) ,de azzal is tisztában vagyok hogy a keresztapaság sem tul nyerő ötlet. :) Bár már nem leszek. :)
|
Zsoel
Majdnem elfelejtettem majd teszek fel képeket a váza és egyéb alkatrészeim állapotárol biztosan sokat segit,mert szerintem el tudod dönteni mi az amit érdemes vinnem és miaz amit nem.Sőt annak nagyon örülnék ha személyesen részese lehetnék a festésnél.A szinkonbináciok amiket javasoltál tetszenek.Nem baj ha nem lesz vajszinü(azért ne keverjünk bele többet)de a kicsi bordositás szerintem jol nézne ki.Mondtam feleségemnek is hogy a piros nekem is nagyon tetszik de szerintem nagyon kirivó.Nem szeretnem a feltünöséget,de szerintem ezzel te is hasonloan vagy.
Meg majdnem elfelejtettem van kormányom is épp tegnap raktam rendbe(kicsit balesetes volt)-majd erről is dobom a képet,ami szerintem jo lesz.De ezt majd szeretném hogy eldöntsd.A mostaninál biztos hogy jobb,mert nincs hullahopp formája és nincs hegesztve.
|
Zsoel
Elsősorban szeretnélek megkérni hogy csináljunk egy költségvetéselemzést ha nem gond.Szeretném tudni nagyábol hol tartunk mert akor a folytatást át kell gondolnom.Tudom hogy egyszerre nem lehet mindnet de például a festét illetöen meggyöztél.MOndjuk nem kellett sokat. :)Én sem vagyok a spray párti de sajnos más lehetőségem nincs ezért kényszerültem eddig is rá.Ha azt mondod ugy meg lehet oldani hogy kiviszem magammal a vázat,nem gond.de akkor amik összegyültek pár aproság azt is szeretném vinni(szivatokat,gázház és eldöntjük lehet-e valami még használni.Vinném a kormányvégtükrö és a lengővillát is .Akkor csak szorgalmasan csiszolom tovább ,megprobálom teljesen lepucolni.
Találtam lámpaburát elég kedvezően légyszives nézd meg nekem érdemes-e megvenni.Láthatolag szép állapotban van csak nem tudom a tetején nics-e felesleges luk.:
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/karosszeria/simson_star_elso_lampa_idom_burkolat_1505784908.html
Kukkancsd meg légyszives és ha ok veszem-viszem.A multkor megszerettem volna kérdezni hogy esetleg ha más nem a festéssel és a szakértéssel egybekötve nem-e ugorhatnék ki hozzád.Majd persze ha ráérni.Esetleg majd a vinném a vázat.Szeretnék személyes jelenlétemmel is bekapcsolodni a dolgokba,mert kezdem magamat rosszul érezni.Persze csak ha nem gond.Jövő hétre szerintem lepucolom teljesen a vázat is(remélem sikerül,és ha ráérsz egyeztethetünk időpontot.Arrol szolna csak a dolog ha nem is festenénk,kocsivel kimennék estefelé vagy épp ameddig szabad vagy utánna meg vissza.Vinném a szorogitt-et is csak nem tudom alapozobol milyen és mennyi szükséged.
Találtma telokat is,már elment a kérdés az illetö felé dobom a linket :
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1506432953
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1510180784
Ezeket is kukkacsd meg lkégyszives.
Csak mindezelött szeretném tudni anyagilag hol tartunk nehogy költözés legyen a vége. :D
|
norok999
Veszem észre. Például következetesen killodást írsz és mondasz kínlódás helyett. :D
Persze. Én is figyeltem, már amikor először itt voltál, hogy a csatlakozásoknál kicsit jobban füstöl a kipufogó, mint kellene (konkrétan egyáltalán sehogy sem kellene neki), csak nem akartam mondani, hogy dugulásra gyanakszom, mert akkor folyton az járt volna a fejedben, mikor mész vele. Akkor nyáron még azért tűrhetőbben ment, meg mikor legutoljára itt voltál, érdekes módon akkor nem láttam annyira füstölni. Persze tökmindegy, mert hiába pucoljuk ki, attól önmagában nem ment volna sokkal jobban. Akkor még föl sem volt fúrva, meg ki tudja, hogy hogy voltak benne a szimeringek (sanszos, hogy ugyanúgy rosszul, és a srác ugyanúgy rakta bele az újakat, ahogy a régieket látta, hogy bent vannak). Nem beszélve az egyéb apró-cseprő hibákról, amelyek összeadódva rontják a motor menetteljesítményeit. Na mindegy most már, a 8 órás Halászi-Győr túrád már megvolt, így legalább lesz mit mesélni az unokáknak. :)
Ülés van. Nem túl olcsón, sőt egyenesen elég drágán, de van.
http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/karosszeria/simson_star_schwalbe_ules_1502837957.html
Viszont ez egy mondhatni gyönyörű, sérülésmentes nyeregfenéklemez, ráadásul az a változat, amelyik évjáratilag is kell a te motorodra. (Ritkaság az ilyen jó állapotban megmaradt üléslemez, ezt elhiheted nekem: általában a nyereghuzat kirepedt, a szivacs átázott, magába szívta a nedvességet, és emiatt szép lassan átrohadt az amúgy is nagyon alulméretezett és gyenge anyagból készült lemez. Így gyakran letört az egész felhajlított eleje, kiszakadt a zsanér vagy a gumibakok furata stb. ) Én egy hasonló állapotút vettem tavaly nyáron, szintén 7000-ért, de az tényleg csak maga a lemez volt, ezen meg rajta van a szivacs is. Igaz, a gyári szivacs szintén meglehetősen vékony, és a használt példányok általában alaposan szét vannak s*ggelve, de még mindig fényévekkel kényelmesebb egy ilyen ülés, mint ami most rajta van. Szivacsot és üléshuzatot egyébként utólag is lehet venni kb. 3000 forintért, és akkor lesz egy eredeti fenéklemezű, típushű formájú, kényelmes nyerged. Ha egyszer felülnél az új Simsonomra, amelyen ilyen nyereg van, azt mondanád, ég és föld. De még az ilyen gyári komplett ülés is az a mostanihoz képest. Nyilván emlékszel még a régi motorodra, mennyivel különb ülés esett azon.
Kormánytartók… hát, a gázmarkolat felőliből dömping van, most is van fent a Vaterán négy. Én ezt ajánlom:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_motor_robogo_quad/karosszeria_kulso_elemek/egyeb/simson_star_schwalbe_gaz_gazhaz_1511867840.html
Van olcsóbb is, de az sérült, illetve vadiúj, de az nem erre a motorra való, hanem az 1975 utáni Schwalbékhoz.
A kuplungoldali sajnos már jóval neccesebb. Szokott lenni, de figyelni kell, mert általában hamar lecsapnak rá. De ott is fontos, milyet veszel, mert nem mindegy: többféle van belőle. Nekünk olyan kell, amelyik az eredeti villás alumíniumkarokhoz való, és nincs rajta tükörszárfurat. (Legalábbis én olyat vennék, hogy típushű legyek; aztán ha neked jók ezek az otromba fekete karok, amik most rajta vannak, nekem mindegy, olyan tartókat is lehet szerezni, viszont akkor nem jó a linkben megadott.) Egyáltalán: mielőtt megvennél valamit is, döntsd el, hogy pontosan mi is a terv, és lépj kapcsolatba velem, így elkerülhetjük, hogy esetleg olyasmit vegyél meg, amiről utólag kiderül, hogy fölösleges pénzkidobás volt.
Szívatókar is van fent. Azt nyugodtan meg lehet venni bármelyiket, mert passzol ezekhez a tartókhoz, a műanyag nyomófelület meg (kisebb-nagyobb mértékben, de) úgyis mindegyikről le van törve. De nem gond, mert danamidból lehet rá faragni: nem lesz olyan szép, persze, de ha fekete festékkel lefújja az ember, akkor nem feltűnő. Írd be a Vaterán, hogy Simson star, és böngéssz.
Az sem hülyeség, ha az ember megvesz egy olyan vázat vagy komplett vázegységet (pl. kormányt) pár ezer forintért, amelyiken látja, hogy rajta vannak azok a dolgok, amelyek kellenek neki. Csak mivel neked már amúgy is van egy vázad, lehet, hogy nem akarsz roncstelepet csinálni otthon. :)
Rugóstagokból olyan kéne, amelyiknek műanyag a borítása (mert van fém is, de azt csak 1968-ig alkalmazták), és alul fekete, felül világos zöldesszürke (a motorodon elöl ilyen van). Sajnos kívülről ránézésre nem lehet megállapítani, hogy előre vagy hátulra való-e egy rugóstag. Az egyedüli megkülönböztető jelzés az, hogy a vékonyabbik szárú csatlakozófejbe bele van ütve egy V (=VORN, vagyis elöl), vagy egy H (=HINTEN, vagyis hátul) betű. De ezek az átélt viszontagságok miatt gyakran olvashatatlanok, illetve az is előfordulhat, hogy valaki szakszerűtlenül átcserélte őket. Ezért a legbiztosabb mód az, ha szétszedi őket az ember. A hátsó rugóstag rugója vastagabb anyagból készült, sűrűbb menetű, erősebb, a dugattyúszár pedig sima, és 85 mm-re lehet benyomni. Az első rugóstag rugója jóval vékonyabb, ritkább menetű csavarrugó, azonkívül a dugattyúszáron a vékony keresztfurat alatt egy beszúrt jelölőhorony található, és 105 mm-re lehet benyomni.
A vezetékek rendberakása jó ötlet lesz. Nagyon ráfér.
A kilométeróra-ugrálást úgy értem, hogy ez NAGYON ugrál. Kicsit persze mindegyik rezeg, de ez abnormálisan kileng, ez így még nem jó. Nem baj, mert megoldom, amit lesz rá időm (ma sajnos más elfoglaltságok miatt nem tudok foglalkozni a motoroddal, talán majd holnap).
Az én hátsó sárvédőim elég ócskák, talán a kék a legvállalhatóbb, mint láthattad. Az ezen lévő első sárvédőt sem ártana előzőleg kifoltozni, mert van rajta két fölösleges lyuk, amelyeken dőlni fog a sáros lé, ha belehajtasz egy pocsolyába. :) Én a lámpafej helyett viszont tuti szereznék másikat. Túl azon, hogy ott van rajta az a ronda lyuk, az illatosítóval betömve (ezt még csak meg lehetne csinálni: felfúrni kör keresztmetszetűre, belevágni egy lemezfoltot, aztán lánggal szintben körbeforrasztani, és elcsiszolni, de) a fényszórókeretet állító csavar tartója sajnos agyon van rajta gányolva. Múltkor már mondtam, szörnyülködtél is rajta. Ezzel az életben be nem fogod tudni úgy állítani a fényszórót, ahogy kell.
A festékem még megvan, az az illető, aki kérdezte, többet nem jelentkezett, úgyhogy itt van a pincében. Kíváncsiságból oda is próbáltam a kormányburkolat színéhez a szürkémet: egész jól passzol, persze az enyém némileg sötétebb, de ez normális, mivel a kormánylemezt már kifakította a nap.
Én SEMMIKÉPPEN nem ajánlom, hogy sprayjel csináld a festést! Az egy nagyon sovány, minimális töltőanyagú, rosszul takaró anyag, minden felületi hibát kiemel, nagyon csúnya lesz vele a motor. Akkor már inkább lefújom neked én, ha elhozod… Csak vegyél alapozót is, hozd a szórókittet, meg az előkészített vázelemeket. Persze így a vajszínről lemondhatsz, ámbár ha óhajtod, kicsit még sárgíthatok a színen, meg bordóbbá tehetem a pirosat, mert van még bordó alapfestékem.
Én a gumikat már nyáron is mondtam neked, hogy nagyon ócskák, és életveszélyes velük közlekedni. Lehet, hogy belülről jó állapotúak, nincs áttörve a vászon meg ilyesmi, de hát nem a belső oldalukkal közlekedsz, hanem a külsejükkel. Meg vannak keményedve teljesen, ráadásul ilyen a keresztmetszetük: \__/ Lapos futófelület, meredek oldal. Egyszerűen nem lehet kanyarban megdönteni a motort, mert elkezd kifelé kúszni alattad, horror egy érzés. Az abroncsok jelentik az egyetlen kapcsolatot közted és a talaj között, azokon soha nem szabad spórolni.
A gyertyával nem lenne gond, hogy BRISK, mert végül is jó minőségű, csak a hőértéke kicsit alacsony, azonkívül ez a típus (Y-os), a hosszított középelektródájával inkább négyütemű motorhoz való. Én inkább az NGK-t ajánlom, de vegyél mindegyikből egy-egy darabot, egyiket tedd be a motorba, a másikat meg az ülésbe, aztán majd kiderül, hogy melyik bírja tovább. :)
|
Zsoel
Az elképzelés valahogy igy festene:
Mit szolsz?
Persze a politozást is megcsinálom,peca ide-peca oda.:)
|
Zsoel
Bevallom őszintén nem az eredeti gyári festést fogja kapni de nem is lesz fekete. :).Ugy döntöttem piros-vajszinü szinpárost választok(nem végleges)mivel feleségemnek nagyon tetszene és lehet a kedvében járok.Néztem a neten hasonlo festési tippeket(piros-vajszinü,bordo-vajszinü)és még sokfélét és szerintem nem néz ki rosszul.
Azon is gondolkodtam irtad korábban van neked még egy motorra valo festéked,lebizniszelném veled,de szerintem itt a forumon olvastam korábban hogy valaki kérte tőled,nem tudom oda sikerült-e adnod neki.Ráadásul nekem nincs sajnos sem szoropisztolyom sem pedig kompresszorom igy marad a spray.Mit gondolsz?
A gumikat nem gondoltam volna hogy ennyire rossz állapotuak pont a multkor mikor belső csere volt ugy állapitottam meg még elég jo állapotban vannak.Ezek szerint mégsem ? :( Akkor majd utánnanézek az általad ajánlottnak.
A gyertyával kapcsolatban akartam megkérdezni hogy szerinted maradhasz benne a brisk vagy azt is NGK-ra kellene cserélni?
|
Zsoel
Semmi gond a tájszolással nekem nagyon bejön és használom is. :)
A kipufogoval kapcsolatban mikor itthon probálgattam nekem füstölt rendesen de feltünkt hogy a könyöknél is elkezdett.Ez akor a dugulás okozhatta végül is ha jol értem.A bowdenek mind utángyártottak ezért nem passzol semmi.Én is sokat kilodtam vele mire jutottam vele valamire,nem is beszélve arrol hogy mint te is irtad ha kanyarodtam meghuzta a szivatot.Ez nagyon kellemetlen volt nekem is.Az uj kormány már meg van ,az ülést és a kormányszerveket pedig már jo ideje vdászom.Mire eddig találtam mindig csak az árverés befejezve kiirást találtam.
Örülök neki hogy végül sikerült elinditanod nem szeretném ha kárositani az egészségedet.Nem ám kapsz nekem egy vesenyulladást.Sosem bocsáttanám meg magamnak.A kormányvég tükör is megvan,az ülést még szintén vadászom.Az ülés mondjuk valoban kényes kérdés mert kicsit nekem is vágta a se...emet de elviseltem.Onnantol lett számomra elviselhetöbb mikor a hátso lengészcsillapitott kipuhitottuk.Onnantol elviselhetöbb lett.Apropo teleszkop.Itt lenne egy kérdésem.Azt is vadászom folyamatosan de többször többet árulnak.Ugy tudom az elsőpár és a hátsopár nem egyforma erőségü.Onnan tudhatom hogy melyik lehet nekem a megfelelő keménységü.Érted mire gondolok?
A lámpában öskábelek vannak én is elsirtam magamat mikor megláttam de valoszinü átrakásnál (nem valoszinü hanem biztos)hogy kicserélem,
Az ugrálo kilométerora szerintem más staroknal is igy van,nem?Például az ez elötti mocimon is és apukámén is ugrált.Nem tudom.
Nem baj hogy sokat irtál mert igy látok mindent mi történik és ezért nagy köszönet.
Azért én is elmesélem bár ez mellett nem tünhet nagy hirnek,hogy alakul az uj váz is.Ma egész délután csiszoltam vázt,hátsó lengővillát és a hátsó sárvédőt amit kaptam tőled.A 3-bol a legjobb állapotut feljavitottam kicsit.Szereztem szorogitt-et,remélem hétvégén le tudom alapozni,megcsiszolom és megy a várolistára.Addig semmiképp nem akarom lefesteni,ameddig nem lesz együtt minden.Gondoltam rá de ugy kicsit fura.A mociröl ugy az elsőlámpabura és az első sárnyányo is át fog kerülni,de előtte majd azokat is le kell csiszolnom,és ha majd mindne le lesz alapozva majd akkor fogok festeni ugy terveztem.
|
norok999
Igen, hűlik, ez a tájszólásos forma jött épp a "nyelvemre". :) Ha úgy jobban tetszik, hűl, vagyis inkább hűlt, hiszen már réges-régen a helyén van.
De a nyelvészkedésnél talán jobban érdekel az állapota. Igen, rengeteg cucc volt benne, de nem olaj vagy benzin, hanem víz. A páradús levegőt beszívja a motor, a hengerben forró vízgőzzé válik, és ha nem tud távozni a kipufogóból, ott lecsapódik, és vízzé alakul vissza. És tudod, miért nem tudott távozni a kipufogóból a vízgőz? Amiért a füst sem, ugyanis totálisan el volt tömődve a dob belső konfúzortölcsérének a kilépőcsöve zsíros, kövér koksszal. (Egyre kevésbé értem, hogy hogyan ment ez a motor eddig.) Ráadásul nem megfelelő hangtompító betét van benne (az eredeti Star-hangtompítóban két-két tompítótányérban két-két átvezető cső van, a későbbi típusokéban csak egy-egy; ezt most megoldottam azzal, hogy mindkét tompítótányérba fúrtam egy-egy megfelelő méretű furatot), valamint a legérdekesebb: a végdarab egy S50 (vagy 51) N típusról származik. Ezek gyárilag lefojtott teljesítményű típusok, eredetileg max. 45 km/h-s sebességre voltak képesek, amit többek között a módosított kipufogóval értek el (a módosított kipufogó szerkezete révén részint kevésbé "segít vissza" a motor töltési hatásfokának javításába, részint pedig megnöveli a kipufogógáz torlónyomását, amitől erőtlenné válik a motor). Az egyik módosítás pedig az, hogy a végdarab kilépőcsövének belső vége nem kör keresztmetszetű, hanem propeller alakúra préselték össze (így nyilvánvalóan csökken az áteresztőképessége). Ezt egyéb lehetőség híján úgy oldottam meg, hogy átkalapáltam a csövön egy, a belső átmérőjének megfelelő vastagságú acéltüskét, így többé-kevésbé sikerült visszaállítani a kör keresztmetszetet. Csak azt nem tudom, hogy került rá ez a végdarab a kipufogóra, de akárki is tette rá, lövése sem volt róla, hogy nem rá való (különben, mivel '71-es motorról van szó, erre igazából bizony még szivarvég dukálna). Kérdésedet megelőzendő: a kipufogódob, bár erősen viharvert, de eredeti, a könyök pedig ugye viszonylag új (bár most a krómozása kissé ellilult-megbarnult, de muszáj volt azt is megmelegíteni, mert már elég sok koksz rakódott le abban is. A dobot kiégetve pedig azt vettem észre, hogy ha az egyik végét melegítem, a másik nem akar füstölni, holott kéne neki. Belenéztem a kilépőcsőbe, és tudod, mit láttam? Semmit. :) Nem lehetett átlátni rajta. A füst, ami a motorodban képződött, a hollandernél, a csatlakozásoknál, valamint a konfúzor és a kipufogócső belső fala közti szűk réseken tudott csak átpréselődni eddig. Ezt még én is hihetetlennek találom, de így van. Olyan keményen ült a csőben a koksz, hogy azon is úgy kellett átkalapálnom egy vastag csavarhúzót. Ilyet még nem láttam. De végül is minden jól alakult, és sikerült majdnem olyan tisztára kipucolni az egészet, mint egykor volt.
A tankot, bár eredetileg az volt a szándékom, hogy kifestem, nem bántottam, csak alaposan kimostam. Úgy láttam, hogy egypár kisebb rozsdafolttól eltekintve az aljában, nagyon szép állapotú a belső fala, fölösleges lett volna kifesteni. Így mindenesetre tiszta lett, és a benzincsapot is szétszedtem és kifúvattam. Csináltam még egy gumi kábelköteg-átvezető gyűrűt a blokkba, mert az hiányzott, meg egy vezetéket az üresjárásjelző érzékelő és a jelzőlámpa közé. (Felhívom szíves figyelmedet arra, hogy ettől még az üresjárásjelző nem fog ténylegesen működni, ugyanis ahhoz eredendően akkumulátor szükséges, ráadásul izzó sincs a foglalatban, meg különben is, előtte rendesen át kéne nézni a vezetékezést, mert ami ennek a motornak a lámpafejében van, az maga az őskáosz.)
A porlasztóba új fő- és üresjárati fúvókát vettem, más alkatrészt nem láttam szükségesnek hozzá (a tűszelep, az úszó, meg a síbertű úgyis új). Kifúvattam, összeszereltem és beállítottam a 16N1-6-ost. Természetesen ezt raktam föl a motorra.
Beszereltem a motort. Sajnos most derült ki, hogy az egyik jobboldali deknifelfogató csavar furatában teljesen ki van kopva a menet, nem lehet meghúzni a csavart. Bosszantó dolog, mert újrafúrtam minden menetes furatot a motorban, így ezt is, mégsem tűnt fel, hogy ebből már ki van szopva az anyag (az elejében szabályosan lötyög a csavar, ha beledugom; a motor nagyeszű korábbi felhasználói túl rövid csavart tehettek bele korábban, és tökig húzták, amitől persze a túl kevés, ráadásul ugye puha anyagból lévő menetemelkedés egy idő után kiszakadt). Akkor sokkal könnyebb lett volna megcsinálni, de azért majd pénteken megpróbálom majd valahogy így behegeszteni és újrafúrni.
Megcsináltam még a kilométerórát is (ez is be volt állva, mint a másiké), meg vettem hozzá spirált, ezt lerövidítettem, hogy jó legyen. Működik, de nagyon ugrál, ami gyaníthatóan a lötyögő hajtásra vezethető vissza (az óra tökéletes, és a spirál is megfelelő hosszúságú). Úgyis le kell venni a dekni az előbb említett hegesztéshez, majd akkor ezt is megjavítom.
Van még egy aprócska probléma: túl rövid a szívatóbovden (nem meglepő, hiszen sem a fékkartartó, sem a szívatókar, sem a bovden nem a Starra való), így, ha valahova beakad, márpedig beakad, amint a gyakorlat mutatta, a legminimálisabb kormánymozdulat is megemeli a szívató tolattyúját, amitől persze az üzemmeleg motor azonnal leáll. Ez szerzett ma egypár kellemetlen percet, mire rájöttem, mi is a hiba, de most már tudom, így ezt is majd kiküszöbölöm. Érdekes ez a motor különben, mert ezen megfelelő hosszúságú bovden nincsen (kivéve a kilométeróra-spirált, de azt már én csináltam), ezen minden vagy túl hosszú (többnyire inkább ez a helyzet), vagy túl rövid.
Még majd a hátsófékkarral, az első fék hatékonyságával (jelenleg fékhatás = 0), a féklámpával, meg a kerekekkel kell még valamit csinálnom. Van valahol két elfekvőben lévő külső gumim: igaz, hogy elég vacak mintázatúak (enduróra valók voltak eredetileg), de még aránylag puhák. Apukám 2002-ben vásárolt S51-én voltak, aztán tavaly ősszel, még a felújítás előtt, én használtam egy rövid ideig a No. 2-es Staromon (mivel annak is a rajta lévő Barum gumijai olyanok voltak, mint a kő), de azóta csak vannak. Én már úgysem szerelem föl semmire, csak kegyeletből tartottam meg őket: megpróbálom a tiedre föltenni, hátha valamivel jobb lesz, főleg, ha a kerekekből is kivasalom a bennük lévő nyolcast.
Ezektől eltekintve nagyjából készen van (ma már nem csináltam fényképeket, hiszen nincs már mit nézni, a motorod ugyanolyan, mint amikor idehoztad, legalábbis külsőleg; remélem, belsőleg azért nem, de ezt majd meglátod). Olyan 5 óra tájban indítottam be, mentem is vele vagy 15-20 km-t. Többet nem bírtam, mert részint mocskosul hideg volt már, és húzott a cúg a vesémre, részint pedig, ha nem haragszol, halálfélelmem van a motorodon. Hadd álljak elő egy szerény javaslattal: próbálj meg apránként némi mellékes stekszet félretenni, és mire sor kerül az úgynevezett „átpakolásra” (hogy átraksz mindent a másik vázra), beszerezni a következőket:
-
egy elfogadható állapotú (legalább az üléslemez legyen meg zsanérostul, szivacsot és huzatot lehet szerezni) Star-ülés!!!!!!!!!!!!!!!! Nem mondhatom, hogy különösebben hiperérzékeny lenne a hátsó felem, de az az üléskomfort, amit ez a nem tudom, honnét guberált nyereg nyújt, még egy indiai fakírt is megviselne. És nem elég, hogy kőkemény, szerencsétlen formájú, kényelmetlen, és töri a s…emet, még veszélyes is, mert síkosabb, mint egy bezsírozott jégpálya. Tudván, hogy a fékpedál elég mélyen fog, az egyik kereszteződésnél kicsit erősebben léptem rá a kelleténél, és mivel a kerék beblokkolt, szabályosan nekizúgtam a tanknak… ha 10 km/h-val gyorsabban megyek, akkor onnantól már csak keresztapaságra futotta volna a testi adottságaimból.
-
egy pár Starra való hátsó rugóstag. Ami most rajta van, az, azon túl, hogy nem rá való, kritikán aluli
-
egy jobb- és egy baloldali konzol, ami a kormányburkolatot és a karokat tartja, a most rajta lévő S50 helyett. Nem könnyű beszerezni, nem is olcsó, de eltekintve attól, hogy ezek a karok rémesen mutatnak egy Staron (bocs, én sajnos szakértő szemmel vizsgálom ezeket a dolgokat), a rögzíthetetlen kormánylemez zörgése a vezető idegeire megy utazás közben. Én is megbilincseltem kábelrögzítővel, meg egyébként is átnéztem már a gépet, így jóval kevésbé csörömpöl, mint eddig, de éppen ezért most már a kevésbé számottevő, oda nem illő zörejekre is felfigyel az ember. Majd meglátod.
-
ha nem is Heidenau, de valami távol-keleti származékú külső gumi, akkor is, ha most én odaadom ezeket az abroncsokat. Életveszélyesek ezek a gumik, hidd el nekem, már nem volna szabad őket közúton használni. (Persze, ha rám hallgatsz, beruházol két Heidenau K30-ra; egy Vee Rubber 3500-4000 Ft, egy Heidenau mondjuk 2000-rel drágább, de zongorázni lehet a különbséget, ezt tanúsíthatom. Erre a motorra ez a gumi kell, ezzel tervezték meg, ez való hozzá, minden más csak pótlék.)
-
a vezetékezést és a bovdeneket mindeképpen át kell nézni, utóbbinál a gáz- és szívatószabályozást a gyárinak megfelelően kell kialakítani
-
ez a tükör sem az igazi. Most ugyan megbandázsoltam szigszalaggal, de igazából erre a motorra kormányvégtükör kéne. Ha rendesen megcsináljuk a kormányt olyanra, amilyennek egy Star-kormánynak lennie kell, úgysem tudod ezt a fajta visszapillantót hova tenni.
-
ha már kormány: a kormányodat valamikor eltörték, mert hegesztve van, és nem túl jól, aszimmetrikus lett. Tehát nem ártana ahelyett is cseredarabot szerezni.
Uff, én beszéltem, ezúttal jó sokat.
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |