|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsoel
A kuplungharangokkal kapcsolatban meg tudlak érteni.Én is ugy vagyok ezekkel a dolgokkal hogyha egyet cserélni kell valamiben cserélem mindnet.Például a munkahelyemen is ha egy 4x18 w-os armaturában féncsőveket cserélek és 2 van csak kiégve cserélem mind a 4-et,mint hogy késöbb megint visszakéne mennem kicserélni a másik 2-öt is.Ezzel teljesen egyetértek.
A kipufogo hülik? :) Sok olaj volt benne,mi?Csak mert mikor probálgattam állandoan csöpögött nekem,azt sem tudom miért de van pár tippem .:)
A multkor cseréltem a bicomon láncot és hasonloképpen mint te is cseréltem a fogassort,lánc elsősor-t.Teljes garniturát.Vegetáltam is oár hétig ugyebár mert nem tescos a szinvonalam.DE MEGÉRTE.Most gyönyörüen lehet vele menni.Nem hiába egyforma minöségü alkatrészek összetartoznak. :)
|
norok999
A kuplungharangokból éppen hogy az az egy régi a gyári, csak kicsit meg van nyomorítva a pereme (de, mint mondtam, még mindig ez a legjobb állapotú a régiek közül); a másik három meg vadiúj, csak épp utángyártott. De ahogy elnéztem, viszonylag jó minőségűek, passzolnak is a helyükre, úgyhogy érdemes volt kicserélni őket.130 Ft darabja, szerintem az nem pénz értük, főleg, ha a régieket nézi az ember. Az a helyzet, hogy igazából csak a nagyon összenyomorgatott szájú harangot kellett volna feltétlenül cserélni (a szerelőd helyében legalább ezt mindenképpen kicseréltem volna, mivel ez annyira sérült, hogy már akadályozza a rugó szabad mozgását), de összetartozó alkatrészeket (például csapágyakat, fogaskerékpárokat, láncot és lánckerekeket stb.) én nem szeretek egyenként cserélni. Azt szeretem, ha mindegyik egyforma, illetve egyszerre vannak cserélve (speciális helyzetekben, például a lánc-lánckerék esetében nem is szabad kopott lánckerékre új láncot, illetve új lánckerékra kopott láncot tenni, mert mivel nem együtt koptak össze, a régi alkatrész rövid időn belül tönkreteszi az újat). Sajnálom, hogy a kuplungharangokat nem sikerült mindet, de ismerem ezt a boltot, nagyon gyakran jártam már úgy, hogy hetekig hitegettek, hogy jön az alkatrész a nagykereskedőtől, ami kell, jön, de nem jött (ráadásul mindig csak péntek délután kapnak új árut). Végül elfogott a méreg, és internetről megrendelve, két nap alatt kézhez kaptam, ami kellett. De egy szem 130 Ft-os mütyürt nem rendelhetek meg onnét, szerintem nem is küldenék el. Szóval nem akartam ezek miatt akár hetekig is várakozni, inkább így oldottam meg a dolgot.
A dugattyúcsapszeget is megpontoztam, így elég jól megszorult. Igazából nem attól kell tartani, hogy kicsúszik a helyéről, hiszen azért vannak a biztosítógyűrűk, hogy a helyén tartsák, csak ha már a kezdet kezdetén ilyen laza az illesztés, nagy az esélye annak, hogy a működés következtében gyorsan továbbkopik a dugattyúszem, és lötyögni fog benne a csapszeg, aminek járó motornál erősen csörgő, fémes hang lesz a következménye. A csapszeg amúgy jó, megmértem, a dugattyúszem átmérője nagyobb pár századdal a kelleténél. Az illesztésnek olyannak kéne lennie, hogy a csapszeg szoruljon: kézzel csak nagy erővel lehessen átnyomni a szemen. Ezt meg simán egy ujjal be tudtam nyomni. De így most már jó lesz.
Kiégettem a kipufogót, most hűlik. :) Mindjárt megyek is, és folytatom a munkát.
|
Zsoel
Látom a tömitő pasztát valban nem sajnáltad,de szeritem ez egyáltalán nem gond.Biztosan tömiteni fog,Örülök neki,hogy a kuplungharangokat is sikerült potolni még ha az egyik nem is gyári.Ahogy elnéztem a régieket talán 2 volt közte ami még használhato,nem?Az érintőpálcát meg köszönöm szépen.Mi az hogy természetesen működik is? :) Nem is gondoltam volna hogy nem.
A fényképekért meg nagy köszönet.Azért is kértelek hogy fotozz mert szivem szerint ott lennék de sajnos ez nehez kivitelezhető,meg amugy sem akarnálat feltartani.Bár nem vagyok az az okoskodo fajta ember,inkább csendben szoktam figyelni a dolgok alakulását,de igy legalább azért nem maradok le a részletekről sem.A dugot mikor beraktak sikerült felpontozni,hogy annyira ne lötyögjön?Mivel mondtad hogy elég rossz állapotu volt a csap,vagy ez csak az utángyártott dugo miatt volt?
|
norok999
Sikerült mindent megvennem, amit kellett, kivéve kuplungrugóharangokat, mert abból sajnos csak 3 darab volt az üzletben. Úgyhogy beraktam azokat, meg a régiek közül a legjobb állapotban lévőt. A terveknek megfelelően, délutánra összeszereltem a motort. Amint láthatod, csináltam neked üresjárás-ellenőrző érintkezőpálcát (természetesen működik is), illetve jó bőven használtam tömítőpasztát, a biztonság kedvéért. Kicsit még mindig piros tőle a motor, de majd még áttörlöm benzines ronggyal.
Ezzel a munka legnagyobb falatja megvan. Eddig már eljuttottunk, a többit holnap.
|
norok999
Mondom, hogy minden elő van már készítva frankón, nyugi. Holnap reggel bemegyek Óvárra a motorosboltba, és megveszem, ami még kell. Aztán összeszerelem a motort, és utána jöhet a többi. Kipufogó, tank, porlasztó, gyújtás, aztán majd meglátjuk, akarja-e már az igazságot a gép.
Az, hogy a főtengelyszimeringek fordítva voltak benn 50 km-en át, semminek sem ártott, csak a te idegállapotodnak. :)
|
Zsoel
Ennek nagyon örülök hogy sikerült kicserélned őket,de hihetetlen,miket nem tartasz otthon. :)A csapágyon akkor valoszinü valami olajiszap vagy koszt láthattam,csak a képen teljesen ugy nézett ki mint ha sérült lenne.Akor semmi meg sem szolaltam.Iszom szavaidat.A hajtomücsapágyakat is nyugodtan cseréld ki mint ahogyan ajánlottad,vagy már meg is tetted.Nem is feltételeztem volna rolad hogy valami no name vacakot tennél bele.Örülök neki hogy a főtengelyszimeringet is tulélték,csak azért vagyok ilyen érdeklődnő,mert mint te is mondtad csoda hogy hogyan tudtam 50 km-t menni vele.Akkor ezek szerint a megtett kilométer nem rontott az állapotokon?Vagy nem javíthatatlant.
|
norok999
Mondtam én is, hogy jók az NDK csapágyak, de ennyi idő után már nem árt, ha ki vannak cserélve. Meg úgy néztem, hogy elég durván szadizhattak ezzel a motorral, mert a tengelyeken meglátszik ennek nyoma (durván, nagy gáz mellett engedték rá a kuplungot induláskor, és a tengelyek bordázatán ez kiütközik). Szóval jobb, ha a hajtóműcsapágyakat is cserélem. Persze, ha valami noname vackokat használnék, azok persze, hogy nem bírnának sokat (kínai, szlovák stb. kacatban én sem bíznék meg). De én FAG, illetve SKF csapágyakat tettem be, azok azért jobbak, mint az eredetiek. Itthon van egy csomó csapágyunk, azokból guberáltam őket elő, úgyhogy ezért nem fogok pénzt kérni, legalábbis biztos nem annyit, mint a bolti csapágyak ára. Majd valami átalánydíjat összedobok rájuk, de úgy akarom, hogy minél kevesebbe kerüljön neked, így is már fölöslegesen dobtál ki rá pénzt. Szimeringek dettó, az is van itthon egy csomó. Szerencsére találtam vadiújat mindkét méretben, ami kellett, úgyhogy most már együtt van minden, ami kell, így az előzetes kijelentésemmel ellentétben CSAPÁGYAT ÉS SZIMERINGET BIZTOSAN NEM KELL VENNI, ennek ellenére üzembiztos csapágyazású lesz a géped. (A főtengelycsapágyakat nem bántom, mert azok KBS márkájúak, amerikaiak, megbízhatóak. Nem tudom, mit látsz a képeken, de semmi baja sincs egyiknek sem.)
A főtengelyszimeringekről pedig még annyit, hogy nem megégve vannak, csak az olajiszap van rájuk sülve. Letörölve őket, olyanok, mint az újak, tökéletes állapotúak, nyugodtan vissza lehet őket tenni, elhiheted nekem.
|
Zsoel
Látom ma nagyon kitettél magadért a képeket meg ámulatba ejtve elemzem.Én nagyon át lettem ejtve ahogy elnézem.Azt ugyan mondta a srác,hogy a hajtomü csapágyakat nem biztos hogy ki kell cserélni mert az eredetiek sokkal strapabirobbak mint az utángyártottak de arrol volt szo,hogy ez mellett mindent cserél.Szoval jol meg lettem szivatva.
Kicsit sajnálom hogy az első képekről lemaradtam de ezek az utobbiak is nagyon jol sikerültek.Annak örülök hogy ezt még meg lehet csinálni és nem kell megválnom tőle végképp.Ez némi reményt adott.A mosobenzinnel kapcsolatban meg ,miért ne hinném el amit mondassz?Nem most ismerkedtünk meg hogy kételkednem kelljen,különben is nagyon sokmindent köszönhetek neked,sőt még én érzem adosak magam.Ezek után miért kételkednék?
Természetes hogy elhiszem neked amit mondasz.Nem probléma,belefér a keretbe.A képeket kielemezve feltennék pár kérdést.:
Az egyik csapágy az alsok közül a bal oldali olyan mintha el lenne repedve,vagy csak ugy látszik?
Irtad a szimeringeket sikerült kimentened hogy ne sérüljenek és vissza lehet tenni őket,de irtad hogy ráégett az olaj.Ez nem árt neki hosszutávon?Ha nagyon muszáj kicserélheted őket,meg gondolom a többit is ki kell,nem?Utánna néztem nem tünt elsőre horror öszegnek.
A csapágyakkal kapcsolatban,ott is csere mindegyik,nem?Vagy a hajtomücsapágyat nem szükséges?
Szeretném rádbizni az csapágykérdés és a szimeringkérdés ügykimenetelét,ha ugy érzed szükséges cserélni mindent(amit megigért a srác és nem teljesitette),nyugott szível tedd meg,ez miatt nem kelljen fél-1 év mulva ujra megbontani.Belefér a keretbe ezen ne sporoljunk.Illetve akkor arra szeretnélek kérni,hogy megtennéd-e azt amire a srác nem volt képes.Teljes csere szimering +csapágy(persze ha nem kell akkor nem)-ezt a megállapitást rád bizom.
Nehogy megint ugy járjak,hogy egyszer valamelyik alkatrész meggondolja magát és elköszön.
A medve bőrére semmiképpen sem iszom(nem szoktam)csak akkor ha mélto rá a helyzet adta alkalom.De hogy kisfurgonnal kapod majd tölem a tábla csokit abban biztos lehetsz. :)Csak nehogy elromoljanak a fogaid.A szerelővel ellentétve egy megbizható fogorvost azt tudok neked ajánlani.:)
Nem fogom a számlákat számon kérni rajtad abban biztos lehetsz.
A sebességváltókar tengelyénél lévő szimering is cserélnie kellett volna, ben volt az igéretben,szoval ezzel is erdőbe vitt.Ha tudod megkérnélek azt is vedd a többi közé.
Szoval rádbizom minden szükséges alkatrész beszerzését legyen az csapágy,szimering stb.meglátásod szerint.Tudom hogy segíteni szeretnél.Ha szükséges mindent cserélni,nyugodtan cseréld.Tettem félre még a kritikus helyzetekre(zsetont)
Irtad lehet holnap már össze is tudod rakni.Nem vagy semmi,még abban az esetben is ha majdnem mindnet cserélni kell?Apám nem vagy semmi.
|
norok999
A satupad képe a szétszerelés végeztével:
A blokkfelek állapota:
Az alsó két csapágy az új, a felső négy régi NDK-s. Jól látszik mindegyiken a DDR, illetve a DKF felirat. A felső két szimering közül csak a kék új, a másik egy öreg, kinyúlt anyagú vacak. Az alsó kettő pedig a főtengelyé; jól látható rajtuk az a barnás, égett, olajos réteg, ami bizonyítja, hogy ez (tehát a rossz) felük volt belül
ami egyébként ezen a képen is igazolni lehet, hiszen a kívül lévő oldaluk (aminek belül kellett volna lennie) jóval kékebb színű.
A zöld szimering pedig szintén NDK-s, mint mondtam. Ezen ugyan DDR felirat nincs, van viszont TGL, ami az egykori NDK ipari szabvány jele.
Ezek a megnyomorgatott rugóharangok:
Ez pedig már a ma késő délután eredménye: minden lemosva, tömítőfelületek síkba csiszolva, menetes furatok kitisztítva (újrafúrva), deformálódások kijavítva.
Így néz ki most a satupad. Mára ennyit, holnap innét folytatom. Ha minden jól megy, délutánra újból össze lesz rakva a motor.
(Jobb egérgombbal katt, és "Kép megjenítése", akkor fel tudod őket nagyítani.)
|
norok999
Te Norbi, biztos, hogy te teljes csapágy- és szimeringcserét kértél? Már csak azért kérdem, mert ebben a motorban csak a két főtengelycsapágy, a két nagy főtengelyszimering, meg a lendkerékmágnes felőli kis szimering új. A hajtómű csapágyai még eredetiek, originál NDK gyártmányú DKF csapágyak, és ezeket minden bizonnyal még a gyártáskor rakhatták bele, vagy legföljebb évekkel-évtizedekkel ezelőtti generálozáskor. Azt valahogy nem tudom elképzelni, hogy tartalék alkatrészként most szedte volna őket elő a szerelőd a papírdobozból és zsírpapírból. Úgyszintén beigazolódott sajnos a gyanúm, miszerint a lánckerék tengelyénél, meg a másik oldali fedélben, a sebességváltókar tengelyénél lévő szimering sem lett kicserélve (utóbbi ráadásul szintén még NDK-s, tehát minimum 20 éves darab, amire már a jellegzetes színéből is gyanakodtam). Öreg, megkeményedett, rugalmasságát veszített alkatrész mind a kettő: ha benyomom ujjal a tömítőélt, két másodpercig ott marad a nyoma, holott egy új szimeringnél azonnal vissza kéne ugrania az eredeti pozíciójába. Szóval itt csak két csapágy, és három szimering lett kicserélve, meg a papírtömítések a blokkfelek, illetve a blokk-fedél, meg a blokk-hengertalp közt.
Persze nem rémítgetni akarlak, mert az NDK csapágyak jók voltak, tehát hiába kopottak, simán előfordulhat, hogy még 50 ezer kilométert bátran elmotorozhattál volna velük (igaz, a szimeringek az idő múlásával is tönkremennek, ezért ezeket mindenképpen muszáj időnként kicserélni). Csak én úgy gondolom, hogy ha valaki teljes csapágyazást vállal, akkor ne csapja be a benne megbízó vevőt azzal, hogy hat csapágy helyett csak kettőt cserél ki.
|
norok999
Sajnos a fényképekről már lecsúsztál, mivel teljesen szétkaptam a blokkot. Még a kapcsolóvilla-mozgató szerkezet benne van, azt kell kiműtenem, hogy síkba tudjam húzni a tömítőfelületet, de egyébként teljesen szét van szedve. Azért majd pár képet csinálok.
Maga a motor egyáltalán nem rossz állapotú, semmi baja, simán meg lehet csinálni jóra. És meg is fogom.
A szimeringeket sikerült épségben kiemelnem, úgyhogy vissza lehet tenni, mert jók lesznek. A hengerben meg a dugón sem történt semmi jóvátehetetlen, úgyhogy még időben vagyunk. Nyugi. És az öntvénynek sincs semmi baja, ahogy néztem, bár igazából holnap fog majd minden kiderülni, mert holnap letisztítok mindent, aztán jön a részletes szemrevételezés. Ja, egyvalamiről nem tudok majd számlát adni, az pedig a mosóbenzin elhasználása, de remélem, elhiszed nekem, hogy annyit használtam, amennyit mondok. :) Szerintem max. 1 liter kell belőle, ami olyan 800 Ft körül van.
Egyelőre pedig ne igyál a medve bőrére, majd akkor örülj, ha már újra berreg, és én is rábólintok, hogy használható állapotba került. :)
|
Zsoel
a szobába mellette fogok aludni. :) Mondjon asszony akármit. :)Na jo,csak vicc volt,de az tuti hogy mindig a közelemben lesz.Az elődjét még most sem tudtam elfelejteni tul tenni magam rajta ,az is nagyon a szivemhez nött,NA ERRŐL A CSODAMOTORROL már ne is beszéljül.Ez már lassan kész családtaggá válik(moci). :) Nem is tudom hogyan fogom ezt neked meghálálni ha sikerül a csoda.
|
Zsoel
Mondjuk azt nem értem akkor hogyan tudtam vele menni?Hihetetlen.Mikor kimentem hozzás vele olyan szépen duruzsolt és ment mintha nem lett volna semmi baja.Most meg a meglepetések tömkelege.Gondolom azért ment harmatosan :).Remélem a hazautam során a multkor nem gyilkoltam meg nagyon a sok killodásal.Tudom,hogy hamar tönkre lehet tenni.
Az oldallemezeket meg ne haragudj hogy nem vittem,sajnos otthon maradtak.Majd ha megyek elviszem magammal.A légszürőháznál lévő gumit is nyugodtan megveheted.Remélem a repedés nincs a blokkon vagy a hengerfedélen mert már abban sem vagyok biztos.Ma biztosan nem fogok nyugodtan aludni de annak nagyon örülök hogy kiderültek a turpisságok.Tényleg jo volt a megérzésed.
Komolyan mondom ha sikerül meggyogyitani az tuti hogy a
|
Zsoel
Végigolvasva a diagnosztikádat elsirtam magam. :( .Asszonynak felolvasva a történetet kisebb szivinfartust kapott.A hajtolánc patentszemnél a forditott rögzitőlemezzel nagyon megijesztettél.
Teljesen igazad van,ez nem játék és bármi történhetett volna.Az alkatrészeket melyeket irtad hogy venni kellene nyugodtan ved meg,rádbizom azt majd rendezzük az anyagiakat.Tettem rá félre igaz nem tul sokat .Ezek után én is csodálkozom rajta
hogyan tehettem meg vele 40+10 km-t.Tényleg csoda.Szerettelek volna megkérni(elfelejtettem mondani)meg nem gondoltam volna hogy ilyen hamar szétkapod,hogy csinálj nekem fényképeket.Szerettem volna látni is a hibákat mert ebből tanul az ember.
Esetleg ha még nem késő nyomjál pár klikk-et ha megkérhetlek.A forditott szimeringekről meg egyenesen padlot fogtam.Még ha az egyiket forditva rakta volna talán megérteném mert előfordulhat,bárki hibázhat de hogy mind a kettő
az már szerintem tudatos volt.NEm értem.Akkor valoszinüleg ezért nem tudom azota elérni a srácot.Tudod említettem azota nem veszi fel a telot mikor hivom,szerintem tudja hogy büne van.Horror összeget nem kért érte tulnyomo részben csak anyagár volt.Különben már biztosan megkerestem volna hogy hol lakik és beleléptem volna a szá****ba.De legalább ahogy irtad rekordot csináltam amit majd lehetőleg az unokáimnak el tudom majd mesélni.
Remélem tudsz majd bele életet lehelni,de ha annyira rossz állapotu nem tudom érdemes-e.Ha ugy érzed még megmenthető nagyon boldoggá teszel de ha nem azt is megértem.Végül is a tudáshiányom meg a segitőkész ismerősnek köszönhetem ez lett az eredmény.
Az üresjelző érintőpálcát nagyon megköszönném ha csinálsz mert hiányoltam én is benne.Még meg is jegyeztem annak a srácnak hogy ha tud tegyen bele,de olyan választ kaptam rá hogy majd meglátjuk.És akkor
még ő igérte meg nekem hogy apukámét is rendberakná.Csak kerüljön a szemem elé.Ezt biztosan nem fogom elfelejteni.Ennyi killodást és nyüglödést,hihetetlennek tünö történetek meg még ki tudja mi következett volna ha nem ismernélek és nem tudnál segiteni.
Azt mondjuk nagyon sajnálom,hogy nem tudtam jelen lenni a műtétnél,bár ki tudja.Lehet igy volt ez jo mert helyben én kaptam volna szivinfartust.Mit gondolsz?
|
norok999
Szétszedtem a motorodat.
Már akkor rossz érzés fogott el, amikor megláttam, hogy a hajtólánc patentszemén a rögzítőlemez fordítva van feltéve: a nyitott vége a menetirányba néz, így bármiben elakadva, vagy akár csak a lánvédő gumik súrlódásától is leugorhat, és akkor kinyílik a lánc... (Hogy ez mit jelent, azt a fantáziádra bízom: segítségképpen annyi, hogy ha szerencséd van, csak a hátsó láncbúra robban darabjaira - de az garantáltan - viszont ha nincs, akkor elöl a jobboldali motorfedelek is széttörnek, rosszabb esetben a motortömb is megreped, illetve a váz többi részét is károsodás érheti, és még hálát adhatsz az Istennek, ha nem blokkol a hátsó kerék, és nem taknyolsz egy hatalmasat, esetleg pont egy kamion elé. De ijedtedben is félreránthatod a kormányt, és az eredmény ugyanaz.) Ez egy életveszélyes, egyúttal roppant amatőr hiba, amelyet komoly szerelő nem engedhet meg magának.
Amit még el tudok így elsőre mondani, az az, hogy biztosan kell vennem négy hengertőcsavart is (amelyek a hengerfejet és a hengert húzatják a motorblokkhoz), mert ebben ahány van, annyiféle. Viccen kívül nincs benne két egyforma, mind a négy különböző hosszúságú és menethosszú, ráadásul az egyikről egy jó darabon le van nyalva a menet. A hengerfejről két borda le van törve, bár ezt csinálhatta más is. Az azonban tuti az ő sara, hogy a hengerfej alatt nem volt tömítőanyag, ahogy a hengertömítésnél, illetve a blokkfelek és a fedele között sem. Ez gyárilag frissen megmunkált felületeknél nem lenne probléma, mert azok tökéletesen síkba vannak munkálva, egy 40 éves motornál azonban már alkalmazni kellett volna. Főleg a hengerfejnél, mert a fémesen tömítés ott nem volt kielégítő, és biztos vagyok benne, hogy a (maradék) tüzelőanyag egy része ott lógott meg. A dugattyú egy ócskaság. Nem tudom, hol szerezte be, de olyan laza a dugattyúszem illesztése, hogy a csapszeg szinte átesik rajta. De ezen talán lehet segíteni, majd megpróbálom finoman felpontozni a dugattyúcsapszeg két szélét, és akkor megszorul a helyén.
A kuplungrugók harangjainak a pereme össze van verve. Én még ilyet nem láttam, sőt nem is tudom elképzelni, hogy milyen módszerrel vagy szerszámmal sikerült ezeket így tönkrenyomorgatni, de nagy művész lehetett, akárki csinálta. Nyilván a kuplung szét-, vagy összeszereléséhez volt "szükséges" így elintézni őket. (A tengelykapcsoló-szerkezet nyomólapját négy csavarrugó szorítja a tárcsákhoz, amelyek egy-egy acélharangban helyezkednek el, fölül pedig egy-egy kis gyűrűben "fészkelő" csapocska tartja őket a helyén. Szereléshez a rugókat a gyűrűkkel együtt egymás után be kell nyomni, és a csapocskát kivenni vagy betenni. Kezdőnek nem könnyű művelet, de egy rutinos szerelő egy kombináltfogó segítségével 2 perc alatt megoldja.) Az a baj, hogy ezeket ki sem tudom egyengetni, mert nagyon acélos anyagból vannak. Úgyhogy ilyenből is veszek négyet, mert nem mozog bennük szabadon a rugó, ami akadályozza a kuplung működését.
Nem tudom, a csapágyakat+szimeringeket ki szerezte be, mert ami a baloldali fedélben, illetve a lánckeréknél van, nem tűnik újnak. Persze lehet, hogy azok, csak az olajiszap miatt nem látszik, majd holnap kiderül.
Na és a lényeg: természetesen mindkét főtengelyszimeringed fordítva volt beszerelve. :) Hiába, én messziről megérzem a disznószagot, muzulmán vagyok. :) Ahogy a múltkor magyaráztam, ilyenformán a forgattyúsházba a szívóütemkor bekerülő keveréket a visszafelé haladó dugattyú nem elősűríti, hanem egy jó részét szépen kinyomja a tengelyek mentén, hiszen a nyomás alatt álló gázok így nem rászorítják a tengelyre a tömítőélt, hanem épp ellenkezőleg, megemelik, és távoznak.
Szóval le a kalappal előtted: rosszul berakott szimeringek, tömítetlen blokkfelek, tömítetlen hengertalp és hengerfej, és te képes voltál Győrtől Halásziig motorozni vele. :) Ez szerintem rekord. Amikor az én No. 2-es Staromat tavaly megvettem, és ilyentájt egy-két alkalommal szükségből azzal mentem be az óvári vasútállomásra (mint utólag kiderült, az is hasonló szakszerűséggel volt összeszerelve, mint a tiéd), én azon rimánkodtam magamban, hogy csak azt az oda-vissza 15 km távot kibírja valahogy. Te meg lezavartál 40-et vele, és még visszafelé is vagy 10-et. Nagy ász vagy te, Norbi. :)
De hogy valami jó hírt is mondjak, legalább a főtengely új, ami benne van. Persze nem gyári, hanem utángyártott, így nem is feltétlenül olyan jó hír a jó hír, de megnyugtatlak, egy-két ezer kilométerig biztosan nem fog csörögni. Üresjárásjelző érintkezőpálca viszont nincs benne. Csináljak? Kapni itthon nem lehet, de némi munkával készíthető. Csak mondd, hogy kell-e, mert ha nem, akkor magamtól nem dühödök vele.
Szóval ez van. Ennyit tudtam felmérni este hétig, tovább nem maradtam a pincében, mert anyukám friss rántott húst sütött, azt meg nem akartam kihagyni. :) A motort szétszedtem, holnap lepucolom, aztán megkezdem az összeszerelés előkészületeit. Ha esetleg még kiderül valami, akkor írok. Bár nagyon bízom benne, hogy aminek ki kellett derülnie, az már kiderült... :D
Őszintén remélem, hogy azért nem fizettél olyan igen sokat ezért a "munkáért"...
|
norok999
Persze, hogy beviszlek, ez csak magától értetődik.
Amúgy el tudom képzelni, milyen, ha nem is pont Simson Starral, mert nekem nincsen megbízhatatlan Simson Starom. :) Meg majd azon leszünk, hogy neked se legyen.
|
Szerintem is,inkább vonat párti vagyok.Azt viszont megköszönöm ha be tudsz vinni az ovári állomásra.Megmondom őszintén izgulok minz állat,előre félek mi lesz.
Eltudjátok képzelni milyen egy megbizhatatlan motorral utnak indulni? :(
2011.11.19 19:56 Zsoel „
A vonat olcsóbb, meg az minden óra háromnegyedkor megy, ellentétben a busszal, amelyikből vasárnap (most néztem meg) egy szem járat van délután kettő után, egész pontosan 17.03-kor, ami ugye elég ciki, mivel nem tudod előre, mikorra fogsz ideérni. Akkor vonat? Majd beviszlek az óvári állomásra.
|
A vonat olcsóbb, meg az minden óra háromnegyedkor megy, ellentétben a busszal, amelyikből vasárnap (most néztem meg) egy szem járat van délután kettő után, egész pontosan 17.03-kor, ami ugye elég ciki, mivel nem tudod előre, mikorra fogsz ideérni. Akkor vonat? Majd beviszlek az óvári állomásra.
|
Szerinted melyik lehet az olcsobb?Mondjuk én inkább a vonatra tippelnék.
2011.11.19 18:27 Zsoel „
norok999
Ez már rosszul kezdődik... Majd délelőtt imádkozom érted a templomban. :)
Remélem, azért sikeresen elvergődsz majd valahogy. Hazamenni hogyan gondoltál, busszal, vagy vonattal?
|
norok999
Ez már rosszul kezdődik... Majd délelőtt imádkozom érted a templomban. :)
Remélem, azért sikeresen elvergődsz majd valahogy. Hazamenni hogyan gondoltál, busszal, vagy vonattal?
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |