|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Zsolt85
Szia!
A munkahengert úgy kell szétszedni, hogy az ember alaposan körbefújja a menetes részt rozsdaoldóval (csavarlazító), befogja a csövet egy három-, de inkább négypofás esztergatokmányba, a csatlakozófejen keresztüldug egy masszív csavarhúzót vagy egyéb acéltüskét, és megfelelő várakozási idő után óvatosan megpróbálja letekerni a fejet a csőről. Általában nem szokott sikerülni, mert az acél és az alumínium összerozsdál, és (mivel a cső meglehetősen vékony falú) általában a menet tövénél eltörik a cső, ezért csak az vállalkozzon rá, aki otthon (vagy másnál, de ingyen/olcsón) tud esztergálni/esztergáltatni, ugyanis garantáltan szükség lesz új csőre. Sőt továbbmegyek: ha nem készíttet az ember új csöveket (munkahengereket), a bele való műanyag perselyekkel együtt, akkor igazából nincs is sok értelme szétszedni a munkahengereket, mert feljavítani nem lehet őket.
A SIMSON STAR EREDETI RUGÓSTAGJAI DÖRZSCSILLAPÍTÁSI ELVEN MŰKÖDNEK, EZÉRT NINCS BENNÜK OLAJ!!!
Sőt nemhogy nincs bennük, de előírásszerű üzemelésüknek egyenesen halálos ellensége bármiféle kenőanyag. A dugattyúrúd végén van egy kúp, amelynek nekifeszül egy kis rugó által nyomott alátét. A kúpon egy három szegmensből álló ferrodolbetét található, amelyek berugózáskor (amikor a rugóstagot összenyomjuk) a rugó ellenében lefutnak a kúpról, átmérőjük csökken, így a munkahengerben (csőben) könnyen elmozdulnak, kirugózáskor pedig a kis rugó által nyomva felfutnak a kúpra, kitapadnak a cső belső falán, és dörzshatásuk révén "megfogják" a dugattyúrúd elmozdulását, azaz csillapítanak.
A fékbetétek csapjait nem lehet kivenni a fékfedélből, mert bele vannak öntve. Ha megpróbálod, a fékfedél garantáltan el fog törni, ezt előre megmondom. Egyébként is tök fölösleges kezelni a fékellentartó csapot. Fúrógépbe fogj be drótkorongot, alaposan tisztítsd le a rozsdát, utána fújd be a csapot valamilyen festékspréjjel (legjobb a horganyspray). Ehhez természetesen takard le szépen a fékfedél többi részét, hogy az ne legyen olyan. Eredetileg egyébként horganyozták.
Ami a motorblokk elejébe van beütve, az a motorszám, ami pedig a váztáblán található, az az alvázszám. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Az alvázszám igenis be van ütve az alvázba is, mégpedig ugyanott, az ülés alatti részen. A váztábla szegecseivel nagyjából egyvonalban, a vázon keresztüldugott és behegesztett teleszkóptartó idom mögött úgy 10-12 centivel kezdődik, és 7 számjegyből áll. 1974-ig még be is volt keretezve, utána elhagyták a keretet. Ott kell lennie, csak nyilván vastag festékréteg fedi. Drótkoronggal pucold meg alaposan a mondott helyet, és ott lesz. Ha nincs, akkor elég nagy baj van...
Németországból lehet rendelni bármit, de nyilván csak egy bizonyos értékhatár fölött. Ezt minden webshop maga határozza meg, így ebben a kérdésben ők az illetékesek. Neked kell megbeszélned azzal a bolttal, ahonnét rendelsz.
|
Hali!
Ismét akadt a restaurálás során némi kérdésem.A teleszkópok a megfelelő szeg kiütővel elég könnyedén megindultak és könnyen meglehetett tudni azt is,hogy a szeg melyik fejét üssük.Na most így már szétszedhető a szerkezet,de a belső munkahenger,ha lehet annak nevezni,valamilyen módon további darabokra szétjönne?Olaj az úgy gondolom,hogy nincs benne.Gondolom még abban is vmilyen rugó van.A másik,hogy a fék házakban vannak kiálló csapok,amiken mozognak a betétek,valamelyikőtök volt olyan szigorú,hogy azt is kivette a helyéből?Valahogyan kilehetne esetleg sajtolni?Csak azért,mert a külső részén kiálló csap már kicsit rozsdás és kéne neki új bevonatot adni,ha egyáltalán kapott valamilyent anno.Gondolom horgany bevonatot kapott vagy csak a kadmiumot.Még valami lenne itt a motorszámokkal.A kis alumínium táblán a vázon van beütve egy szám,annak a blokkon lévő külső számmal megkell egyeznie?Magát a vázat külön számmal nem látták el sehol?Mert nem találtam semmit.Meg a szürke bovdenek németo-ból megrendelhetőek gond nélkül?Mindegyik,és mennyi?Köszi majd a választ.Üdv.
|
Beagle
Azért nem kell azt gondolni, hogy felvet a pénz... :D De volt már rosszabb is.
|
Zsoel!
Hello! Már kezdtem aggódni,mi lehet veled,miért tüntél el!!
Örülök,hogy nincs semmi gond,leszámítva persze az időhiányt,de ha a fizetős meló is beindult (manapság ez nagy dolognak számít),akkor legalább anyagilag rendben vagy!
Üdv;Zsolt
|
Jelentem, jubileum:
elértük az 50 klubtagot!
|
norok999
Megmondom őszintén, én csak örülni tudok, hogy sikerült valaki mással meggeneráloztatnod a gépedet, mert ha rajtam múlna (lásd az imént írtakat), valószínűleg sajnos még mindig csak hitegetnélek és tologatnám egyre hátrébb a határidőket. Abszolút nem lett volna időm a motorodra az elmúlt két hétben, az az igazság.
És akkor most mi a pálya? Összeraktátok, és nem akar menni?
Na, hát sajnos itt jön a képbe az az egyetlen dolog, ami miatt sajnálom, hogy nem én segítettem: így most nem tudom, hogy mechanikailag jól szereltétek-e össze a gépet. Mert (ezt már sok embernek sokszor elmondtam) simán előfordulhatott például, hogy összeszerelés előtt nem készítettétek elő elég gondosan a motort: nem vizsgáltátok fölül a két blokkfél tömítő felületét, bizonytalanság esetén nem csiszoltátok síkba őket tusírlapon, nem használtatok tömítőpasztát, fordítva szereltétek be a szimeringeket (sajnos, tipikus hiba), meg hasonlók. Ilyenkor aztán jön a tanácstalan fejvakarás, mert a forgattyúház tömítetlen, a motor nem képes elősűríteni, hiszen a tüzelőanyag egy részét kinyomja a főtengelycsapágyaknál, emiatt aztán a teljesítménye nem lesz kielégítő. Az ember meg csak mereszti a szemét, és el nem tudja képzelni, hogy az elvileg hibátlan motor miért nem akarja az igazságot. Hát ezekért.
Persze nem elrémíteni akarlak, csak hát ha egy frissen generálozott motor ennyire nem reagál a porlasztón végzett módosításokra (pedig elvileg kellene neki, annál is inkább, mert itt még tökéletes a dugattyú és a henger illeszkedése), akkor az ember rögtön ilyesmikre gondol, amennyiben nem saját kezűleg szerelte össze, illetve nem látta az összeszerelés folyamatát. (Az én nyáron felújított Starom, amely ugyebár négy felömlős és 63 ccm-es lett, az eredeti állapotban meghagyott, teljesen gyári fúvókákkal szerelt, szokványos benzinszintre állított 16N1-6-os porlasztóval már az első 2-3 kilométer után is úgy húzott, mint a kívánat.) Úgyhogy egyéb ötletem jelenleg nincs.
|
Üdv!
Itt vagyok, nem disszidáltam, csak nyár vége óta olyan zsúfolt az életem, hogy csak na. :( A sulival kapcsolatos elfoglaltságaim mellett dolgozom, Ausztriába is elég sűrűn kijárogattam mostanában, meg a fordítási mellékvállalkozásom is igen fölfutott az utóbbi időben, úgyhogy szabadidős célú internetezésre vajmi kevés időm marad. Ide is egy héten egyszer ha föl tudok nézni, de az is csak azért van, hogy belenézzek, van-e itt élet. Bocs mindenkitől, aki esetleg tőlem várt volna segítséget, mert újabban sokszor magamon sem tudok segíteni a fentiek miatt. :)
De úgy néz ki, mostantól lassan normalizálódik a helyzet, főleg, ahogy rövidülnek a nappalok, talán újra kicsit több időm lesz ilyesmikkel foglalkozni.
|
Csimpusz!
Igazán nincs mit,remélem hasznát veszitek!
Üdv;Zsolt
|
norok!
Hát ez tényleg szívás!!!!
Az jutott még az eszembe,hogy esetleg a nem megfelelő benzinszint is okozhat túldúsulást! Ha a benzinszinted is megfelelő,akkor nekem már nincs több ötletem!
Tényleg! Zsoelről mit tudsz??!! Úgy eltűnt,mint az aranyóra! Csak nem disszidált?
Üdv;Zsolt
|
Beagle!
Minden rendben megérkezett!!!
Köszönjük szépen!!
|
Beagle
Megprobáltam mindnet a sikbecsiszolással együtt de sajnos nem vezetett eredményre.Éppen az a gond jelen pillanatban,hogy mikor felrakom a légszürőt megfolytja a mocit.Szoval kevés a levegő.A siber tüt a legfelső rovátkába van(legszegényebb legyen,de egyszerüen kevés a levegő,vagy sok az üzemanyag.Mikor elzártam a benzincsapot akkor mondjuk ugy felpörgött miután ürült a nafta mint az állat.Egyszerüen nem tudom mit tegyek.Már azt is kiprobáltam,hogy kivettem a légszürő építettem egy barkácsot.Ez alatt azt értem csak a légszürö egy gimba rá van huzva a porlasztora.De mondjuk itt nincs ugye a két 14-es furat mint a légszürő elején.Tanácstalan vagyok.Ismerössel összeültünk,régen volt neki is starja és vannak neki eltéve gyár cuccok.Hát beletettük a karburátoromba a gyári odavalo fuvokákat és SEMMIT SEM változott.Valami nagyon nem okés.A motor teljesen zsir,furással együtt a karburátor szintén,most sikerült szereznem egy gyári normális állapotban lévő levegőszüröt,héten érkezik és a motor egyszerüen nem megy.
Egyszerüen már nem tudom elképzelni sem mi lehet a gond.Minden féle hibalehetőség ki van zárva.Egyszerüen nincs több ötletem.Hét megprobálunk egy másik karburátort rátenni(kissiberesset)akkor mi történik.Minden gyári és mégsem megy a moci,erötlen,megfullad stb.Na erre varjatok gombot.Ilyen a mesében sincs...
|
Üdv mindenkinek!
Csak gondoltam beköszönök, hogy még élek, csupán krónikus időhiányban szenvedek. :)
|
Okés!! köszönöm szépen!! Jelzek ha megkapta a cimbora!!
|
Csimpusz!
Feladtam a csomagot!
Este találtam négy új gumibakot,ami nem a Star-é,hanem a Schwalbe-hoz való, azért beletettem a dobozba,mert nekem úgysem kell!
Üdv;Zsolt
|
Csimpusz!
Mai napon megjött a pénz,köszönöm!
Holnap feladom az ülést! Sajnos nem tudok zsanért adni hozzá,mert amit helyette vettem,azon nem volt! Gumibakom sincs.
Üdv;Zsolt
|
Beagle!
Irjál majd légyszi ha megjött a lové! Meg az lenne a kérdés hogy a zsanérja meg van e és hogy gumibak nincs e meg a többi? Ha igen azt dobd rá kérlek!
|
norok!
Az alapjárati csavarnak valóban nincsköze hozzá,mert az csak a suber tűt emeli.
Érdemes az alapoktól kezdeni,fúvóka méretek biztosan jók-e,a benzinszint megfelelő-e(én pl. a benzinszinttel kínlódtam sokat),a tűs fúvóka zár-e rendesen,vagy folyamatosan engedi be a benzint?! Igazából,ha ezek jók,akkor mennie kell légszűrőházzal is,illetve a falslevegő is okozhat problémát. A porlasztó és a toldat talpát síkba csiszoltad felszerelés előtt??!! Ezeket egy üveglapra ragasztott 120-as csiszolópapírral csiszoltam síkba,mert sok "szerelgető" szakbarbár úgy meghúzza a csavarokat,hogy elvetemednek a talpak! Síkba csiszolás után,a felszerelésnél figyelj oda,hogy párhuzamosan tekerd az anyákat és egyszerre húzd meg a kettőt(fokozatosan,egyszer az egyiken egy kicsit,majd a másikon egy kicsit stb.) Jelen pillanatban nincs több ötletem,de hátha "előkerül" Zsoel barátunk is, neki lehet,hogy lenne más ötlete is,mert én nem vagyok nagy szaki,csak ötletelgetek. :-)
Üdv;Zsolt
|
Beagle
Én is logikussan vettem sorra a dolgokat és hát meg kell mondjam nem jutottam nevezőre.Szájjal átfujtam a légszüröházat és semmi rendelleneset nem tapasztaltam.Mikor a siver tü állitgatásával kisérleteztem arra a végeredményre jutottam,hogy a legfelsö rovárkába állítottam,mert ha lejebb volt állandoan tocsogott az egész a benzinben.Meg mikor porbálgattam (légszürő nélkül ebben az állásban mutatkozott a legerösebbnek.Tehát ha jol logikáztam teljesen elszegényitettem a keveréket és mégis megfullad ha a levegőszüröt ráteszem.Ha a potlevegő csavar elkezdtem kifelé tekerni érezhetően probált erőre kapni de nem eléggé.Az alapjáratom mindkét esetben szépen megvan,levegőszürő nélkül is és levegőszüvel is.Ha viszont fenn van a levegőszürő és indulni szeretnék 1-esbe kicsit felengedem a kuplungot és egyből megfullad.Ezért nem tudom mit tegyek.Esetleg ha az alapjárat állitocsavarjával probálkozom???De mondjuk szerintem annak semmi köze hozzá,nem?
|
Csimpusz!
Rendben,a hét elején igyekszem feladni a csomagot!
Üdv;Zsolt
|
Na végre előkerültetek!
norok!
Sajna Zsoel barátunk mostanában ritkán van fennt az oldalon,addíg is próbáljunk valamire jutni. Bár én nem vagyok nagy zseni a témában,de próbáljunk logikusan gondolkodni! Ha a légszűrőház rárakásakor befullad,valószínűleg elfogy a levegője.Szerintem,vagy sok benzínt kap és ehhez sok levegőre is van szüksége,vagy a légszűrőházadon nem megy át valamiért a levegő! Nekem egyébként pont fordítva van,légszűrőház nélkül fulladozik (sok a levegő),ha ráteszem,akkor pedig kisímúl,szép alapjárata is lesz!
Okoskodásom alapján,tehát nézd át a porlasztót és próbál átfújni a légszűrőházat,jobb híján szájjal!
Üdv;Zsolt
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |