|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
Sziasztok urak !
Megmondom öszintén urak,képzeljétek sikerült rendbetenni a blokkomat(uj csapágyak,szimering,tömitések,felfurás stb)csak akadt egy kis bibi. :( Az ismerös emberkével akivel csináltuk Zsoel-hez hasonloan kiment németbe dolgozni és kinn is maradt. :( .A beállitás maradt rám és hát nem vagyok valami zseni ti is tudjátok.Szoval jelenleg killodok kb másfél-2 hete de egyszerüen nem megy.Mikor felteszem a levegőszüröt megfullad a moci akár mit probálok.Ha szegényitem a keveréket akkor is ha dusitom akkor is.Amugy menetképes csak szürő nélül.Egy másik levegőszürö licit alatt áll remélem meglesz de nem értem mi lehet a gond az enyémmel.A multkor szépen Zsoel-el rendbetettük de valami nem gömbölyü..Ha nincs rajta félelmetes ereje van.Zsoelt sem akartam korábban megbántani,lelkiismeret furdalásom is van miatta,mivel arrol volt szo együtt csináljuk meg a gépsárkányt és mivel idöhiány meg hasonlok léptek fel hát nem igy alakult.Kicsit bánom is,mivel nagyon bizom a tudásában.
Zsoel
Nem is merem kérni a segitségedet mivel tudom mit gondolsz.Pedig benned bizom a legjobban.De tudom hogy megbántotttalak nem állt szándékomban.Sajnálom én ilyen lelkis ember vagyok. :)
|
Hát sajna hajszoljni kell a megélhetést és ezzel nem vok egyedül! Lassan 2 hónapja nem tudtam csinálni a motorom!! Sajna időhiányba vok!! De amikor tudok felkukkantok!! :)
|
Szia Beagle!
Holnap feladják pénzt Gerencsér József névről fog érkezni a pénz!!
Erre a címre kell majd küldened:
Gerencsér József
8444 Szentgál
Rákóczi út 41.
|
Szevasztok urak!
Úgy veszem észre,kicsit hanyatlik az élet a honlapon!
Ennyire nincs ideje senkinek?!
Üdv;Zsolt
|
Zsolt85
Az egy kúpos szeg, úgyhogy nem mindegy, hogy melyik irányból ütöd, mert csak egyik felé fog kijönni (legalábbis károkozás nélkül). Egyébként pedig 3 mm-es acéltüskével kell kiütni, ilyet szerszámboltban tudsz venni. De egy megfelelő méretű letompított szöggel is meg lehet próbálni. Közepes méretű kalapáccsal, rövid, kemény ütésekkel kell megindítani.
Lengéscsillapító-burkolatot csak fekete színben lehet kapni, de nálunk azt sem mindig, ráadásul elég drága is. Jobban jársz jó állapotú használt teleszkópok beszerzésével.
A dugattyú nem tud "beszáradni", esetleg csak összerozsdásodik a hengerpersellyel (ezért olajjal konzerválva kellett volna eltenni állásba a gépet). A letört darabot nem tudod kimosni, mivel az alumínium nehezebb az olajnál. Fordítsd fejjel lefelé a motort, és rázogasd ide-oda. Ha nem jön ki, sajnos szét kell szerelni a blokkfeleket. Az, hogy beszerelhető-e új dugattyú, attól függ, hogy mennyit üzemelt a motor a legutolsó felfúratás óta. A hengerpersely belső felületének épsége nem a fő mérvadó egy dugattyúcsere megítélésénél, annál elsősorban az a kulcskérdés, hogy a hengerfurat mennyire körkörös, avagy hogy mekkora az ovalitása. Egy ekkora henger kb. 1500-2000 km-ig tekinthető kifogástalannak, e fölötti futásteljesítménynél már megkezdődött a hengerfurat oválisra kopása, és mivel ez együtt zajlik a dugattyú és a -gyűrűk kopásával, egy bár felületileg kifogástalan, de már oválisra kopott hengerfurat nem fog illeszkedni az új (majdnem tökéletesen kör keresztmetszetű) dugattyúval és annak új gyűrűivel. A tömítés, a kompresszió nem lesz tökéletes, az égő gázok "átfújnak" a dugattyú mellett, ami teljesítménycsökkenést és a dugattyú berágódásának, megragadásának veszélyét idézi elő. Egy furatmikrométerrel mérd meg a tetejétől számított 10-15 mm mélységben a hengerfurat átmérőjét kereszt-, majd hosszirányban, és ha utóbbi több mint 0,05 mm-rel nagyobb, inkább köszörültesd föl a hengert a következő túlméretre, és vásárolj megfelelő méretű dugattyút.
A szimering gumiból van, és mint ilyen, idővel elöregszik. Nincs általános recept arra nézve, hogy mennyi állás után megy tönkre (ez több tényezőtől függ), de ha feltűnően bizonytalan a motor járása, az alapjárat gyakorlatilag beállíthatatlan, kis gázadásra is felpörög a motor, és alig akar leállni, akkor gyanakodhatunk az áteresztő szimeringekre. Cseréjüket csak széthúzott blokkfeleknél lehet elvégezni.
Széthúzó készüléket még nem láttam, tehát nem is tudom, hová kell szerelni, de véleményem szerint abszolút fölösleges, macerás és időigényes. Tömör fakalapáccsal felváltva kocogtatva a főtengelyt és a lánckeréktengelyt, 15 másodperc alatt szét lehet ugrasztani a két blokkfelet, anélkül, hogy a gépelemeken bármiféle kárt okoznál (a készülékről ugyanez nem mondható el, a csavarmenetek szükségtelen terhelése miatt).
|
Hali!
Lenne megint egy pár kérdésem a motor szétszedése közben.A teleszkópok teljes szétszedéséhez lennt a fejben van egy kis stift (hasított szeg).Amelyikőtök ezt már csinálta,vagy szétszedte mivel tudta kiütni?Ilyen acél kiütővel kellene megindítani?Egy kicsit bespréztem és hagyom állni eddig.Vagy áztassam be egy kis gázolajba is?Na most a műanyag felső persely beszerezhető boltban abban a színben?Mert eléggé tönkre van.Akkor a motorblokkról is lenne vmi.A dugattyu az állásben egy kicsit beszáradt és megfogta a hengertestet.Egy fával szépen meglett indítva,kiütve és a dugattyu szoknyábol kipattant egy darab ami beleesett a forgattyúsházba.Még nincs meg.próbáljam meg gázolajjal kimosni?A henger is nagyon jó állapotban van meg a szerkezet is,mert volt benne olaj.Nincsen henger kopás.Egy új dugattyúval működtethető lesz nem?A szimmering gyűrűket mindenképp cseréljük ki újakra ennyi idő után?De ahhoz már szükséges a középső rész széthúzása is nem?De sztem mindenképp azt csinálom,hogy meglegyen a darab és átvan akkor fésülve az egész.A száthúzást mindenképp a széthúzó speciális szerszámmal csináljam?Tudom milyen.De most az olaj felöli oldalra kell szerelni a szerszámot a szátnyomáshoz?Köszi!Üdv.
|
Bocsi hogy eltüntem de asok volt a meló itthon is meg a munkahelyen is!!
Hétvégén feladom a pénzt és akkor tudod utánna postázni!!
Köszönöm a türelmedet!!
2011.10.05 12:05 Beagle „
Csimpusz!
Hali!
Természetesen megfelel,a címem: 2230 Gyömrő Erzsébet u. 56/A Sándor Zsolt.
Szerintem csomagként 1690-ért viszi el a Posta,íly módon,1500+1690=3190.-et küldj légyszi és a címedet,ahová küldhetem az ülést!
Üdv;Zsolt
|
Üdv Mindenkinek!
Tankjavítást vállalok (zárt helyen lévő horpadások) Budapesten,postával is.
|
Sziasztok!
Én is elkezdtem a felújítást!
|
Üdv!
Van e valakinek ötlete, mért dobálja ki a 2-3-as sebességet,a simson star motorom. Felújítás előtt, és most utána sem marad benne hosszabb ideig.A váltón semmilyen drasztikus hiba, vagy kopás nem található. kapcsoló villát cseréltem,de a hiba továbra is fent áll.
Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném.
Üdv: János
|
Csimpusz!
Hali!
Természetesen megfelel,a címem: 2230 Gyömrő Erzsébet u. 56/A Sándor Zsolt.
Szerintem csomagként 1690-ért viszi el a Posta,íly módon,1500+1690=3190.-et küldj légyszi és a címedet,ahová küldhetem az ülést!
Üdv;Zsolt
|
Beagle
Igen kellene!! Adsz egy címet hova küldjem a pénzt? Én sajna utalni nem tudok!! :(
Ugyhogy marad a postán feladom és ha megkaptad küldöd az ülést!!
Megfelel igy?
|
csimpusz!
Igen,megvan még,de jól nézd meg a képeket,mert -mint mondtam- egy kókler rendesen elintézte!
Természetesen a vételár neked is áll!
Üdv;Zsolt
|
Beagle!!
Megvan még az ülésed??
Mert engem érdekelne!!
|
norok!
Nincs mit,egy dolgot felejtettem el,hogy a Star ülése elöl egy kicsit fel van törve,a schwalbe-é pedig nincs,de Zsoel biztos segít ebben is,(ha időhiány miatt,tevőlegesen nem is,de elméletben biztos)hiszen (tapasztalataim szerint) a lemezmunkákban is profi!
Üdv;Zsolt
|
Köszi a tippet megprobálom.A swalbe ülésem nincs olyan rossz állapotban azért is gondoltam erre a lehetőségre,csak nem tudtam kivitelezhető-e.
2011.09.27 17:29 Beagle „
norok!
Rendben,sejtettem,hogy nem fog kelleni,de a schwalbe ülés átalakítása nem is rossz ötlet!
Egy a gond vele,hogy kell egy jó minta! Esetleg,ha eljutsz a Zsoltihoz,egy kartonpapírral leveheted a mintát az övéről,melyet csak át kell rajzolni a tiedre,aztán csak le kell vágni,méretre. Egyet ne felejts! Hagyj rá 5mm-t a lefelé álló "falc" lekalapálására! Utána már csak egy új ülésszivacs és egy huzat kell rá!
Sok sikert,üdv;Zsolt
|
Sajnos pénteken reggel 6-tól este 6-ig vagyok,ugyhogy nem jo.Esetleg jövő vasárnap vagy jövő héten hétfő?Esetleg jövő héten csütörtök péntek valamelyike?
és akkor szeretném majd levenni az ülésméreted is ha lehetséges.
2011.09.27 11:39 Zsoel „
norok999
A péntek neked megfelelne?
|
Zsoel!
A szavaidból azt veszem ki,hogy az enyémre semmiképpen sem az való,ami rajta van!
Egyébként ma lefotóztam,erre gondolok:
http://kepfeltoltes.hu/110927/DSC07768_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/110927/DSC07770_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Még egy kérdés,Nekem vízzsákos benzíncsapom van a '69-en,a tiéden viszont sima van,ezek szerint az enyémre is sima csap kellene a korhűség miatt?!
Köszi, Üdv;Zsolt
|
norok!
Rendben,sejtettem,hogy nem fog kelleni,de a schwalbe ülés átalakítása nem is rossz ötlet!
Egy a gond vele,hogy kell egy jó minta! Esetleg,ha eljutsz a Zsoltihoz,egy kartonpapírral leveheted a mintát az övéről,melyet csak át kell rajzolni a tiedre,aztán csak le kell vágni,méretre. Egyet ne felejts! Hagyj rá 5mm-t a lefelé álló "falc" lekalapálására! Utána már csak egy új ülésszivacs és egy huzat kell rá!
Sok sikert,üdv;Zsolt
|
Zsoel!
A vastagabb szár alatt azt értem,hogy a '69-esen lévő (letört burkolatú) teleszkóp rugója és a burkolatai vastagabbak,mint a tiéden (nem letört burkolatú) lévő.
Gyakorlatilag (miután nekem az egyik ilyen,a másik olyan) nem lehet fekcserélni a rugókat,mert egyik sem jó a másikba!
Üdv;Zsolt
|
[Későbbi] [2384-2365] [2364-2345] [2344-2325] [2324-2305] [2304-2285] [2284-2265] [2264-2245] [2244-2225] [2224-2205] [2204-2185] [2184-2165] [2164-2145] [2144-2125] [2124-2105] [2104-2085] [2084-2065] [2064-2045] [2044-2025] [2024-2005] [2004-1985] [1984-1965] [1964-1945] [1944-1925] [1924-1905] [1904-1885] [1884-1865] [1864-1845] [1844-1825] [1824-1805] [1804-1785] [1784-1765] [1764-1745] [1744-1725] [1724-1705] [1704-1685] [1684-1665] [1664-1645] [1644-1625] [1624-1605] [1604-1585] [1584-1565] [1564-1545] [1544-1525] [1524-1505] [1504-1485] [1484-1465] [1464-1445] [1444-1425] [Korábbi]
| |