|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Benyó
"Van egy starom amin cserélni kellett a húzóéktengelyt."
Az meg micsoda?
|
Jakab Brigitta
A lendkeréken mi tud elromlani?
Egy motor három ok miatt nem indul:
- mechanikai hiányosság (például törött dugattyúgyűrűk, kifújó tömítés, eltömődött csatornák, tömítetlen forgattyúház)
- nincs szikra, vagy van, de nem kellő időben
- nincs üzemanyag
A három tényező közül legalább egy, de akár több is fönnállhat.
Milyen tanácsot adtak a motorosok, és mit néztél meg eddig?
|
Helló
Van egy starom amin cserélni kellett a húzóéktengelyt. Össze raktuk elvileg jól.
De nem hajlandó venni a sebességeket. 3.ba be ragadt és úgy maradt. A léptető villa kicsit megvolt görbülve de vissza lett egyengetve. Lehet azt is cserélni kéne?
Rácsuszott rendesen nem feszült... Mi lehet a gond? |
Beagle
Szia
Már kiderült hogy miért nem volt szikra. A lendkerék / remélem jól irom/ volt a hibás amiatt nem adott szikrát. Most már van szikra de igy se indul a motor. Ha tudnál adni valami tanácsot azt megköszöném. Motoros ismerösök adtak tanácsot de sehogy se indult a motor
Üdv
Brigi
|
starex
Oké, szólok, és ha addig - érzésed szerint - nem javulna a géped, akkor majd ránézünk.
|
Zsoel
Köszi a választ! Valószínű csak túlreagálom az egészet. Örülök hogy megy a gép, közben persze figyelem minden rezdülését. Adni kell néha neki egy kis gázfröccsöt állóhelyzetben ha nem akarom hogy leálljon, ennyi a következménye. Ez jót tesz a dugattyúnak úgy is a bejáratás alatt. A kúpostűre azért ránézek. A melegről meg annyit, sajna itt sem ritka már a 40 fok körüli meleg nyáron...
A porlasztódat természetesen nem felejtettem el, hamarosan viszem vissza. Gondolom most neked is vizsgaidőszak van, majd szólj ha végeztél és lesz egy kis időd. Tudom ilyenkor abból van a legkevesebb.
|
starex
Nem tudom, de 99 %, hogy valami mechanikai hiba, pl. valóban rövidebb a csavar, vagy kicsúszott a kúpostű a tolattyúból. Pusztán a meleg biztosan nem okoz ilyesmit, legalábbis nem a mi éghajlatunkon; a szaharai 50 fokos hőségben előfordulhat.
|
sanyi4012
Nézd... Túlságosan nem merek belemászni ebbe a témába, mivel tizedannyira sem ismerem a Trophykat, mint a TS-eket (a Starról már nem is beszélve). Nem akarok neked hülyeséget mondani, hogy emiatt esetleg valami jóvátehetetlent művelj a géppel.
De ha ennyire be van szorulva, annyit mindenképpen javasolhatok, hogy (lehetőleg segítőtárssal) döntsd oldalra az egész járművet, és próbáld meg a lengővillát feltámasztani a talajon, valami keményre - persze ne közvetlenül a földre, hanem pl. fahasáb(ok)ra, vagy az is jó, ha van olyan vastagabb falú csődarabod, amelyiknek a belső átmérője olyan, hogy a tengely átfér rajta, viszont a lengővillán lévő szem föl tud rá feküdni. Ugyanis ha csak úgy oldalról püfölöd, akkor az ütések erejének a nagy része elvész a semmibe, mivel a gyepált résznek nincs "húzása", az első villa maga is elmozdul a kalapácsütéstől. Javaslom még a csavarlazító (rozsdaoldó) bőséges használatát; amerről csak tudod, fújd bőven körbe a tengelyt. Ezek után támasszátok föl a gépet, ahogy mondtam, és a puha tüske közbeiktatásával mérj rövid, kemény ütéseket a tengelyre. Fejszét ilyesmire sose használj, mert ha fémet ütsz vele, eltörhet. Javaslom inkább egy jó kétkilós kalapács alkalmazását.
Ha ez sem segít, akkor sajnos csak a melegítés marad, arra vonatkozólag pedig már végképp nem szeretnék tanácsot adni, mert a részletek ismerete nélkül nem biztos, hogy célravezetően írnám le.
|
Sziasztok!
Mostanában azt vettem észre a Staromon, hogy nagyon lecsökkent az alapjárata. Az alapjáratot állító csavar már teljesen be van tekerve, de még kevés neki. Ezt egyébként kicserélte valaki előttem a boltokban kapható újra, szerintem rövidebb mint a gyári. Mitől lehet hogy lecsökkent az alapjárat? A bejáratás kb 200-250 km-nél tart. Vagy csak a hőmérséklet emelkedése az ok? Valaki találkozott már ilyennel?
|
Zsoel
Bármit csinálok, nem tudom kiütni,pedig már nagy fejszével ütöm és persze tüske közbeiktatásával.:((Kb 2 mm-ert mozdult meg csak. Mindkét végénél próbáltam. Nincs valami ötleted,hogy csináljam?
|
Zsoel,
Köszönöm a fogalomtisztázást és a szerszuámkészlet leírást is.
Jövő hétvégén próbálok túrni a szigetszentmiklósi vásáron kulcsokat a jelenleg már meglévő szerszámokhoz. A persely kapcsán van már egy kontakt aki csinál keményebb gumiból, de elég húzós árat mondott, még körbenézek másfelé is.
|
Blage
Csak a fogalmak tisztázása végett: itt lengővillákról beszélünk; lengőkar a személygépkocsikon van, például.
Egyébként nincs mit; én inkább ezt a megoldást javaslom, annál is inkább, mivel az én tetszésemet egyáltalán nem nyerték meg az S51-nél alkalmazott perselyek. Igaz, azok nem is voltak különösebben a szakma csúcsai. De a motor úttartása semmivel sem volt jobb, mint most, a rendes gumiszilentekkel (vagy fogalmazhatnék úgy is: most semmivel sem rosszabb a motor úttartása, mint akkor, holott a gumik és perselyek már beépítésükkor is használtak, míg a danamidperselyek az eladó elmondása szerint pár hónappal azelőtt gyártottak voltak).
Gyári szerszámkészlet (ez már a későbbi kivitel):
https://www.akf-shop.de/werkzeugtasche-gepackt-kr51-1-star-duo-4-1/a-10440/
Ilyen volt a korabeli is, annyi különbséggel, hogy a szerszámtáska piros színű volt, a csavarhúzó meg, azt hiszem, fanyelű. De egyébként minden más stimmel.
A táska tartalma:
- villáskulcs, 8×9 mm, 1 db
- villáskulcs, 10×13 mm, 1db
- villáskulcs, 17×19 mm, 1db
- 22 mm-es csőkulcs (gyertyakulcs), 1 db
- körmöskulcs a kipufogókönyök hollandi anyájához (rajta egy zárt és egy nyitott 13 mm-es kulcsnyílással), 1 db
- gumiszerelővas, 2 db
- csavarhúzó, 1db
- 0,4 mm-es tapintó idomszer (hézagmérő) a gyertyához és a megszakítóhoz, 1 db
- defektjavító dobozka
- tartalékizzó-doboz
A régebbi kivitel is hasonló volt, csak kiegészült még pár aprósággal:
http://www.ostmotorrad.de/simson/schwalbe/bedkr51b/ (a lap legalján)
Ebben a szerszámkészletben volt még:
- villáskulcs, 10×14 mm, 1db (a 10×13 mm-es helyett, akkor még a 14-es laptáv volt szabványos a 13-as helyett)
- csőkulcs, 10×14 mm, 1 db
- kis csavarhúzó, 1 db
- hajtóvas a gyertyakulcs számára (a tüskével a keréktengelyeket is ki lehetett húzni)
|
Zsoel
Azér a lengőkkel kezdtük, mivel az van legnkább kéznél, gondoltuk ha már ott van cserléjük ki. :) Sajnos az utánygyártott lengőkar gumi is puha így nem hiszem, hogy javítana a helyzeten, max akkor ha már annyira el lenne fáradva a régi, hogy kotyogna a persely, de még nem ez a helyzet. Köszönöm a tanácsot, próbálok keresni gumit esztergáló szakembert.
Más kérdés. Tudnál esetelg segíteni, hogy a gyári szerszámkészletben miylen csillagkulcsok voltak 10/11 13/14 17/19? Illetve ha jól rémlik volt egy csőkulcs is 10/13?
|
Blage
Persze, hogy lehet, sőt, Németországban árulják is, és én is találkoztam már olyan Simsonnal, amelyiken danamidból készült perselyek voltak (konkrétan apukám S51-én, amikor 12 éve megvettük, bár 6 év múltán, a felújítása során ezeket visszacseréltem a rendes megoldásra). Sőt, versenyjárművekhez kifejezetten különféle poliuretánokból készítik a futóműszilenteket.
Ettől függetlenül nem ajánlom, mivel a versenypálya egy dolog, a közúti közlekedés pedig egy másik dolog, és a poliamid perselynek semmi rezgéscsillapító hatása nincsen, ami sem a váznak nem tesz jót, sem neked. A gumimegoldás sokkal jobb, nem véletlenül alkalmazták gyárilag is ezt. Ha már egyszer esztergáltatsz, keress inkább egy ügyes szakembert, aki gumirudat is tud esztergálni. Én egyszer egy 207-es Babetta lengővillájához készíttettem esztergálással gumiszilenteket. Egyébként a lengéscsillapítók szemeiben lévő gumigyűrűket kár bántani, mivel azoknak az egyenesfutásban nem sok szerepük van, inkább csak a rezgéscsillapítást és a nagyobb huppanásokkor fellépő lökőerők elnyelését szolgálják. A lengővillák vezetéséért kizárólag a lengővillaszemekben lévő perselyek felelősek.
|
Sziasztok,
Tanácsot szeretnék kérni tőletek.
A felfüggesztések kóválygását szeretném megszüntetni így előszőr ki akartam cserélni a lengéscsillapítók felfogó szemeiben lévő szilent gumikat.
Amit a boltban adtak gumi nagyon puha, közel sincs a régi, jelenleg bent lévő keménységéhez. Amikor betettem olyan volt, mintha egy rágógumival oldottam volna meg, így visszatettem inkább a régieket.
A lengőkarban is szeretném kicserélni a szilenteket, de ilyen puha gumit ha jól gondolom oda sem lenne jó betenni, hiszen így a jelenleginél még puhább, kóválygó felfüggesztésem lenne.
Szerintetek lehet a szilentgumik helyett Poliamid-ból (ha nem akkor miből) esztergáltatni "gumit" és azt tenni oda mind a külső, mind a belső méretnél szoros illesztéssel?
|
sanyi4012
Ja, bocs, elnéztem. Kicsit fáradt vagyok.
Nincs azokon a villatengelyeken semmféle menet, csak a végükön. Legalábbis a hátsón garantáltan nincsen, mert az a TS-ével megegyezik. Az első tengelyen, ahogy néztem, ugyan lapolás van, és ezeket a ferde tartó aljába csavart két csavar fogja meg, de a csavarok kitekerése (és persze a tengely végén lévő anyák levétele) után ki kell jönnie annak is. Persze nem közvetlenül az acélkalapáccsal kell püfölni a menetes végeket, hanem réz vagy alumínium tüske közbeiktatásával.
|
Zsoel
Nem a lánckerék,hanem a hátsó és az első VILLA tengelyével van gond:)
|
sanyi4012
Ne haragudj, de ezt nem igazán értem. A hátsó kerék olyan, mint a Starnál vagy a későbbi (TS) MZ-knél, tehát a lánckerék tengelye (amelyet jobbról egy anya biztosít a lengővillán) egyúttal menetes hüvely is, és a keréktengelyt (tűzőtengely) ebbe csavarod bele balról. Magyarul ha a hátsókerék tengelyét (mint mondtam, balról) kicsavarod, utána simán ki kell tudnod húzni - ha nem jön, akkor csak megszorult (be tud rohadni, ha régen volt kiszerelve). Elvileg van a csavarfejben egy furat, azon át kell dugni egy 8 mm-es tüskét (az úti szerszámkészletben benne is van vagy volt), és azzal ki tudod húzni.
Az első keréknek meg egy sima átmenő tengelye van: ha az anyát letekered róla, ugyanúgy kihúzható, mint a Starnál. Nem tudom, mit akarsz kontrázni, nem világos a leírásod.
|
Zsoel
Köszönöm! Egyébként a napokban szétszedtem teljesen a motort,festésre előcsiszoltam az elemeket,midnen megvan,egyedül a főváz nincs,mivel van egy kis gondom:
Nem tudtam iszedni az első és hátsó villáknak a tengelyét. Először gondoltam,hogy menet van belül is,és kontrázással ki kell tekerni a tengelyt,de aztánezt meg se próbáltam,arra gondolam,hogy minek lenne benne menet,a Star-nál sincsen. Így a hátsót elkezdtem ütni,gondolva,hogy csak be van szorulva. Tehát (igen,hülye vagyok),kicsit kijött,egyből láttam,hogy lenyalta a menetet. Tehát gondolom tengely csere. Ami nem akkora baj,mert az egyik végét már valaki elhajlította valahogy a menetes részen. Kérdés,hogy akkor tuti,hogy menet van,és konktrázással ki fog jönni?! A TS-nél gondolom ugyan az,hisz a váz eléggé hasonló.:)
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |