Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2014.05.19. 18:58 Idézet

sanyi4012

A krómozott zárógyűrű belső átmérője 72, külső átmérője 85 mm, a magassága pedig alapállapotban (kihajtva) 7, felperemezve 6 mm.


2014.05.19. 18:52 Idézet

zoli66

A ferdén álló csavar nem a levegőcsavar, hanem a levegőszabályozó tolattyú (síber) ütközőcsavarja: ha befelé csavarod, emelkedik a tolattyú és ezzel az alapjárati fordulatszám is, kifelé csavarva pedig értelemszerűen ellentétes hatást érünk el. Ennek minden körülmények között működnie kell; olyan nincs, hogy nem, mert akkor a gázforgófogantyú sem működik, elvégre az is a tolattyú emelésével-süllyesztésével szabályozza a fordulatszámot.

Az alapjárati üzemanyag-levegő keverék arányát szabályozó csavar vízszintesen helyezkedik el, feje recézett palástfelületű (kézzel is állítható). Ez arra szolgál, hogy a síber elé nyíló alapjárati fúvóka által beengedett benzinmennyiséghez hozzákevert levegő mennyiségét növelje vagy csökkentse. Ennek a teljesen becsavart helyzettől számítva kifelé 1-2, de jellemzően 1,5 fordulat körül kell állnia. Tehát ha ez a csavar itt áll, akkor az alapjárati ütközőcsavarral be kell tudni állítani a megfelelő tolattyúmagasságot és ezzel kívánt alapjárati fordulatszámot. Ha a működő motor nem reagál ennek a csavarnak az elforgatására, akkor valami mechanikai sérülés van, pl. letört a csavar vége.


2014.05.19. 18:38 Idézet
zoli66

Zsoel

Köszönöm a segítséget. Most az a helyzet,hogy  a motor tökéletesen működik,lehet rajta alapjáratot állítani,de csak egy "magasságban".És ez nekem túl magas. Mi lehet az oka ennek? Hiába venném le,zavarosodik a hangja,illetve lefullad. Felfele ugyanez kb.:s Eddig egyszerűen a levegőcsavart(ferdén álló csavart) tekertem és egyből tudtam változtatni.


2014.05.18. 13:14 Idézet

sanyi4012

Bocsi, nem vagyok otthon, de holnap szívesen megnézem neked.

Egyébként a TS-eknél a kormánybilincsekre kitett és a lámpafejbe süllyesztett kilométeróra egy és ugyanaz, csak utóbbinál be van építve még egy ilyen távtartó hüvely is.


Sőt, a TS-ek és ETZ-k műszerei is mind megegyeznek méretben, csak az utóbbiaknál kicsit más a számlap, meg a visszajelzőfények elrendezése, valamint a fordulatszámmérőben is vannak visszajelzők.


2014.05.17. 21:20 Idézet
sanyi4012

Amit elfelejtettem: A keret magassága is érdekelne!


2014.05.17. 21:18 Idézet
sanyi4012

Szia Zsoel!
Azthiszem neked van mz TS-ed! Le tudnád nekem mérni,hogy a krómozott km-óra keretnek mekkora az átmérője? Már ha oylan van a tieden. Nemtudom,hogy a sülyesztett órás illetve a másik egyforma méretű-e, ha mindkettőnek a méretét tudod,akkor örülnék ha mindkettőt meg tudnád mondani! A trophymnak még régi,kerek órája van,és egy új keretet keresek rá,de sajnos a boltban ahhoz külön nem árulnak:/ És ezért reménykedem,hogy a TS órájának a kerete ugyan akkora méretű.


2014.05.15. 22:00 Idézet

zoli66

Ja, kérem, akkor minden világos, ezt eddig nem mondtad... :) Akkor a tünetek oka elsősorban inkább a hamislevegő-beszívásban keresendő, bár a lentebb leírtakat továbra is fenntartom. (Egyébként zárójelben megjegyzem, hogy egyáltalán nem mindegy az sem, hogy egy ép könyök mennyire mélyen van beledugva az ép kipufogódobba: a könyökbilincsnek nagyjából a kis kerek motorfedél táján kell lennie. Ha sokkal hátrébb van, bizony érezhetően rosszabb a motor teljesítőképessége.) Bontsd vissza a hengert, tisztítsd meg alaposan a tömítőfelületeket (a motorblokkon is), és tegyél be ÚJ papírtömítést. Én úgy szoktam ezt csinálni, hogy a tömítés aljára tömítőpasztát kenek (ez hő- és olajálló legyen), a hengertalpat pedig vékonyan bezsírozom. Így megfelelő lesz a tömítés, viszont ha esetleg valamiért le kell húzni a hengert a későbbiekben, az gond nélkül megtehető, nem kell új tömítést behelyezni.


2014.05.15. 21:01 Idézet
zoli66

Zsoel

Köszönöm,igazad lehet, ezt jól elcsesztem,szereznem kel legy könyököt. De egyébként ha belegondolok attól például nem nagyon változik a motor működése ha simán a kipufogó dobot előrébb vagy hátrébb kötöm rá a könyökre,tehát,hogy mennyire nyúlik bele a dobba. Viszont annyit elfelejtettem leírni,hogy mikor levettem a hengert, a tömítés teljesen darabokra esett alatta,és nem tettem újat. Kifújt az olaj. Ezt leszámítva az okozhat változást? A henger aljánál például tud fals levegőt szívni?  


2014.05.15. 19:24 Idézet

zoli66

Minden kétütemű belsőégésű motor szívó- és kipufogóberendezése kényes, hosszú tervezői és kísérletezői munkával precízen egymáshoz hangolt berendezés, amelyen utólagos módosítást csak kellő szakértelemmel szabad végezni; ha valaki csak úgy hasraütésszerűen nekiáll "tuningolni", az utóbb többnyire kontraproduktív ténykedésnek bizonyul. Ugyan a csatornák falának simábbá tételével (amennyiben a rések méretét és alakját nem változtattad meg) elméletileg nem okozhattál nagy kárt, sőt, viszont a könyökcsövet egész biztosan nem kellett volna levágni, mivel a gázlengések szabályozásában, illetve a friss keverék visszatöltését segítő torlónyomás kialakulásában nagy szerepe van annak, hol lép be a dobba a kipufogógáz. Azt írod: előzőleg tökéletesen működött, tehát ha az egyéb beállításokhoz nem nyúltál hozzá, alig hinném, hogy a csavarok tekergetésével bármi is változna. De én nem értek ehhez a témához, mivel szerintem a Star úgy jó, ahogy van; ha már mindenképpen fel szeretnéd "turbózni", célszerűbb lenne, ha kívánságoddal hivatásos tuningműhelyhez fordulnál.
A "bejáratás" fogalmát itt nem értem; bejáratni akkor kell újra a motort, ha előzőleg hengerfúrást végeztek és új dugattyút építettek be.


2014.05.15. 19:08 Idézet

Blage

"Rezsó bár együtt melegíti a házat a csapággyal, de ha jól emlékszem az alu hőtágulási értéke nagyobb az acélnál, így ez is célra vezethet." Ez elvileg így is van, de mivel én néhányszor már jártam úgy, hogy az elméleti elgondolás nem igazán úgy működött a gyakorlatban, ahogy pedig kellett volna neki, óvatos vagyok az ilyen bizonytalan tanácsok tekintetében. Remélem, megérted; nem szeretném, ha utólag az én nevemet áldanád, amiért megerősítettelek valami olyasmiben, ami később marhaságnak bizonyult.


2014.05.15. 18:33 Idézet
zoli66

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Tudom hülyének fogtok tartani,de leírom mi történt.
Van egy simson star-om,tökéletesen működött,csak kicsit több erőt akartam belőle kihozni. Itthon valamennyire felpolíroztam a felömlőket, a szívócsonkot a karbi és a henger között. A kipufogó könyökből levágtam kb 5 cm-t. Beindítottam a motort, kapkod.Gyorsan felpörög,utánna lassan kapkodva jön vissza,és végül leáll. Mi lehet a gond? Egyszerűen csak a levegő és sűrítő csavaron kell állítanom egy hosszas bejáratás után? 
Előre is köszönöm a válaszotokat,ne kíméljetek!


2014.05.15. 10:00 Idézet

Zsoel

Tegnap sikerült megnézni. Van lógása a csapágyaknak így csere... Lánggal nem próbálkoznék semmiképp sem, az általad írtak miatt sem.
Rezsó bár együtt melegíti a házat a csapággyal, de ha jól emlékszem az alu hőtágulási értéke nagyobb az acélnál, így ez is célra vezethet. Viszont a melegítés közben a rezsóra kicsöpögő zsír csinálhat szép pirotechnikai füstbemutatót, így inkább megvárom a 2000 Ft-ért beszerzett vaterás hőlégfúvómat :) 1 hetet már várhat, amúgy is csúnya idő van nem igazán motorozásra való.


2014.05.14. 19:38 Idézet

Blage

Azért javasoltam a hőlégfúvót, mert ahhoz, hogy a csapágyfészek fala előbb átmelegedjen, mint a csapágy külső gyűrűje (és így a hőtágulástól megnövekvő hézag miatt lazábbá váljon az illeszkedés), az szükséges, hogy a fészket kívülről körbe lehessen melegíteni. Ha rezsóra teszed a kereket, akkor az egész kerékagy, tehát a csapágyak maguk is átmelegszenek, így ez nem annyira jó megoldás (persze meg lehet próbálni, de fogalmam sincs, hogyan fog viselkedni az együtt felmelegedő aluöntvény és acél). Összeszereléskor természetesen már alkalmazható ez a módszer, hiszen ott előbb úgyis az üres kerékagyat kell átmelegíteni.
A benzinlámpa a lehető legrosszabb ötlet: nyílt lánggal inkább ne kísérletezz könnyűfém öntvény közelében, mert felolvadhat és megrogyhat tőle az anyag.
C3-as golyóscsapágy mindenhová megfelel a Simsonon, így a kerékagyba is.


2014.05.14. 17:05 Idézet

Starex

Köszi, hogy beleszólsz. Minél több vélemény, annál jobb megoldás kerekedhet belőel a végén :)
Igyekeztem nem agyonhúzni a küllőket, de persze egy bizonyos fokig kelett, hogy a 8-as eltűnjön. 
Ahhoz, hogy a dobot és a benne lévő acélbetétet oválissá tegye azért kell egy "kis" erő, már ha jól gondolom. Megnézem méréssel hol ovális és ha a küllő (hangja alapján) ott feszesebb, neked lesz igazad, de félek, hogy ha lazítok, visszajön a 8-as. 


2014.05.14. 15:15 Idézet

Blage

Szia! Bocs hogy beleszólok, de azt írtad, hogy a kerékben volt egy nyolcas, és hogy a gumicserénél kivetted belőle. Lehet hogy azért súrlódik a dob 1/4-én a fékbetét alaphelyzetben is, mert sokat húztál a küllőkön.


2014.05.14. 09:11 Idézet

Zsoel!

Köszönöm a részletes leírást. Ma este lesz időm és megnézem, hogy a csapágy e a bűnös. Sajnos hőlégfúvom nincs csak villanyrezsó, meg benzinlámpa, A benzinlámpával félek leégetném a kereket a csapágynál lévő zsír miatt :)
Már korábban is jól jött volna egy légfúvó, így szétnézek a használtpiacon, biztos kapni olcsón egyet ami a célra megfelelő lesz.
Kerékcsapágy C3-as van talonban az bele mehet, vagy oda sima kell?


2014.05.13. 19:57 Idézet

Blage

Marhaság. Nem kell felülni a rémhíreknek, a kerékagycsapágy-cserében semmi nehézség nincsen. Mivel a csapágyak elég védett helyen vannak, hacsak nem állt extrém tárolási körülmények között a járgány, különösebb problémát nem okoz a kivarázsolásuk.

A kerékagy csapágyfészkéből először is ki kell emelni a tömítő gumigyűrűket, amelyek arra szolgálnak, hogy megakadályozzák a zsír kicsapódását a csapágyakból, és ezzel megelőzzék a fék elzsírosodását. Ez két sima, fekete gumigyűrű, vékony csavarhúzóval könnyen kiemelhetők. Ezután a menesztőcsapok felőli oldalon megfelelő fogóval ki kell venni a hornyából a biztosító zégergyűrűt, majd az agyat valamilyen megfelelő, puha anyagú támasztékra (például  két keményfa hasábra) helyezzük oly módon, hogy a kerékagy pereme biztonságosan feltámaszkodjon rájuk, a fészek szája alatt pedig legalább annyi hely legyen, mint a csapágy vastagsága (de jobb, ha inkább minimum 4-5 centi van). Ha van hőlégfúvó, célszerű előzetesen körbemelegíteni a csapágyfészket, majd a fent említett módon támaszékra téve az agyat, egy vékony (8-10 mm-es) és legalább 20 centi hosszú köracéldarabbal az agyba a felső csapágy gyűrűjén benyúlva és a két csapágy közt elhelyezett távtartó csövet kissé félretolva, az alsó csapágy belső gyűrűjére föltámasztani, majd kalapácsal a köracéldarabra ráütni. Az ütések rövidek, közepesen kemények legyenek, és váltakozva, a gyűrű egyik, majd a szemközti oldalára mérjük, elkerülve így azt, hogy a csapágy külső gyűrűje féloldalasan megfeszüljön a fészekben. Így szépen ki lehet léptetni a csapágyat a helyéről, de tényleg fontos, hogy a fenti műveletet érzéssel végezzük. Nem szabad erőltetni, ész nélkül klopfolni a csapágyat, mert akkor tényleg eltörhet az öntvény. Általában többnyire minden nehézség nélkül kijön. Ezután kivehetjük a távtartó csövet, majd, a kereket megfordítva, kiütjük a másik csapágyat is, amelyhez ilyen módon már sokkal könnyebben hozzáférünk.

A beszerelés sorrendje fordított - természetesen előzetesen alposan megtisztítjuk a kerékagyat, a csapágyak besajtolása előtt felmelegítjük (ezt már akár villanyrezsón is lehet), és az új csapágyak besajtolásakor már szigorúan csak a külső gyűrűre szabad erőhatást gyakorolni (lehetőleg egy, a gyűrűvel azonos átmérőjű csődarab révén).


2014.05.13. 13:31 Idézet

Szia Zsoel!

   A hibamentesség tekintetéből jó ha nem írnak, de szeretem olvasgatni a mások által beírt problémákat, azokra adott válaszokat és tanulni, okulni belőlük, így ebből a szempontból nem jó ha alszik a fórum :)

   A kerékcserénél jó helyre tettem be a kerekeket.
Viszont eddig sok tapasztalatom nem volt a géppel, a vétel óta még nem igen tudtam használni, alig mentem vele pár próbakört. Midig volt mit rendbe tenni, javítgatni rajta, és már alig várom, hogy hadra foghassam munkába járáshoz.
   Az is lehet, hogy korábban is ovális volt, csak a fék beállítása miatt nem vettem észre (nem ért hozzá sehol) és az is lehet, hogy a csapágyak lógnak.
   Korábban a próbaút során kóválygott a hátsó, legalább is nem éreztem biztosnak a motort, de azt az a jókora 8-as is okozhatta, amit sikerült a gumicsere közben, amikor lent volt a gumi kihúznom belőle. 
   Még nem mentem azóta próbakört, előtte szerettem volna tudni hátha meghatározható a hiba, de akkor marad a csapágyak ellenőrzése, (van is már itthon bele való, előkészülve egy későbbi cserére ha kell) bár a kiszedésük kapcsán sok rémhírt hallottam, hogy nem egyszerű és eltörhet a fékdob stb. Ha a csapágyak lennének a bűnösök, a csere kapcsán van valami jó ötleted, tanácsod, miképp fogjak hozzá?

Köszönöm!


2014.05.13. 12:50 Idézet

Blage

Üdv! Azt szoktam mondani: én éppen azt szeretem, amikor senki nem ír a fórumra, mert az azt jelenti, hogy mindenkinél minden rendben van, kifogástalanul üzemelnek a gépek. :)

Viccet félretéve: nem tudom, milyen módon végezted a gumicseréket, de nem véletlenül úgy, hogy közben esetleg felcserélhetted a kerekeket, és az eddigi első kerék került hátra? Mert máskülönben nemigen tudom elképzelni, hogy bármiféle egyéb módosítás (fékszerkezet szétszerelése, bovdencsere stb.) nélkül, mindent előírásszerűen összerakva egyszer csak súrolódni kezdjen a fék. Ha ovális a fékdob, az ovális volt eddig is,  nem két fékezéstől alakul ki az ilyesmi, a kerékcsapágyak meg ennyire nem lóghatnak, mert ha ilyen kotyogásuk volna, azt már eddig észre kellett volna venned a kerék kóválygásából.


2014.05.13. 11:40 Idézet

Sziasztok,

Nagy volt a csend mostanában, gondoltam kérdezek, had pörögjön a fórum J

Fék kapcsán szeretnék tanácsot kérni.
Gumit cseréltem a motor kerekein, és amikor visszatettem a helyére őket, a hátsó fék a kerék 1 fordulata esetén a fékpedál alaphelyzetében kb. 1/4-ében fog, 3/4-ében akadálymentesen forog.  A fék állításával meg lehet oldani, hogy szabadon fusson a kerék, de a probléma azért elgondolkodtatott és lehet, meg kellene szüntetni az okot, mert a fék az fék és nem szeretnék elszállni valahol.
Mi okozhatja ezt? Ovális lett a fékdob és eddig nem vettem észre, vagy esetleg a kerék csapágyak lógása nagy és így nem központosan rögzült a dob a tengely meghúzása után?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?