|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
maggio65
Oké !
Mihelyt rendebeszedem a gépet küldök képet. ( Talán dicsekszem ) Üdv. sarilaci
|
Jakab Brigitta!
Én "kezdő staros koromban" hasonlóan jártam! Nekem az volt a gond,hogy a gyújtótekercset a gyertyakábellel nem megfelelően illesztettem össze,illetve a műanyah átvezető is sérült volt. Ez azt okozta,hogy összeszerelt állapotban nem volt szikra (illetve volt,csak nem a helyén) és ha levettem a blokk oldalát (ventillátor házat),akkor meg volt,hiszen eltávolodott a blokktól a vezeték és nem tudott áthúzni.
Száz szónak is egy a vége,nézd (nézesd) meg a fennt említett összekapcsolást elsőként!
Üdv;ZSO
|
sarilaci
Rendben.Azért a képet átküldhetnéd,kiváncsi vagyok rá akkor is ha nem adod el.
|
maggio65
Zsolt !
Még nem döntöttem a felrakásrol ha aktuális lesz jelzem. Üdv, sarilaci
|
Kedves Jakab Brigitta!
A gyújtászavarok keletkezése sajnos nagyon összetett probléma, mert a gyújtótekercs kezdő lábától a gyújtógyertya testelektródájáig bezárólag bármelyik alkatrész okozhatja. Ami engem illet, ennyi információra hagyatkozva nem tudok mondani semmi konkrétat, csak azt, hogy újra alaposan végig kell nézni a gyújtás áramkörét: gyújtótekercs, megszakító, kondenzátor (a gyújtáskapcsolóra menő 2-es számú, barna-fehér vezetéket érdemes próbaképpen lekötni, mert akár ott is keletkezhet átmeneti zárlat), gyújtóvezeték, gyertyapipa, gyújtógyertya, minden essen alapos vizsgálat alá. Meg kell nézni, hogy van-e mindenhol megfelelő fémes érintkezés, ahol erre szükség van, és nincs-e ott, ahol nincs rá szükség (kontaktus- és szigetelésvizsgálat)... Ha lehetséges, tartalék alkatrészekből lépésről lépésre ki kell cserélgetni a gyanúsnak tűnő alkatrészeket, mindaddig, amíg meg nem találjuk a hiba forrását. Szerencsétlenségünkre, ezek egyike sem javítható alkatrész, tehát a hibás darabokat csak kicserélni lehet, és pedig újakra. Bontott gyújtótekercs beépítését nem javaslom, a gyújtórendszer nem az a terület, ahol érdemes a bontott gyári alkatrész alkalmazása utángyártott új ellenében.
|
Jó napot!
Nekem van egy 1968-as Simson Starom s a problémám az hogy nem indul. Először a keverésre gondoltunk mivel nem otthon hanem benzinkúton kevertettem. De aztán a gyújtó tekercs mondta fel a szolgálatot. Vettünk hozzá egy újat (gondolom bontott - mivel nem én vettem) azon mikor fel lett rakva volt rajta nagy szikra. Összeakartuk rakni de után eltűnt a szikra. S most az van hol van hol nincs szikra. Kaptunk ötleteket hogy valahol testel a vezeték; szét szedtük átnéztük és nincs semmi baja. Szeretnék egy kis segitséget kérni hogy mi baja lehet? Már nincs semmi ötletünk és szeretném már újra használni.
Előre is köszönöm a válaszokat
Jakab Brigitta
|
sarilaci
Ha nem rakod fel engem esetleg érdekelne.Küldhetnél képet róla email címemre hátha megtudunk egyezni. kranitzzsolt@citromail.hu Köszi.
|
Üdv. Zsoel !
Hát nemtudom mit szurtam el de nem sikerült a képfeltöltés a térdvédöröl.Azért igazad van szép, szép de igy jó ahogy van. Ha anyira jó lenne már a németek is sorozatba igy gyártották volna. Maradok igy. Azért kösz a véleményt. További szép napokat. sarilaci.
|
Zsoel, Beagle
Köszönöm az infókat, azhiszem maradok a gyári megoldásnál.
Engem is azonos okok vezéreltek mint téged Beagle, a gyáriak ez jobban tudták mint mi.
|
A féklámpát próbából én is átkötöttem az akkumulátorra,de azt kell mondjam,hogy hamar lemeríti.... Én városi forgalomban használtam főként,sokat kellett fékeznem (pont ezért akartam,hogy láthatóbb legyen),de ezt már nem tudta utántölteni a töltőtekercs.....
|
starex
Na, akkor legalább a postaköltséget megtakarítod.
"A Staromon a féklámpa úgy működik, ha lenyomom a fékpádelt elalszik a hátsó helyzetjelző, majd kb egy másodperc múlva villan fel a féklámpa." Ez teljesen normális. Mint mondtam, a féklámpatekercs 18 W elektromos teljesítmény leadására képes, a féklámpaizzónak pedig pontosan 18 W a teljesítményfelvétele. Következésképpen a fékpedál lenyomásakor - vagyis a féklámpakör zárásakor - a helyzetjelző táplálására semmi nem marad a féklámpatekercs által gerjesztett áramból, tehát ilyenkor elalszik a hátsólámpa-izzó, a kilométeróra-megvilágítás, sőt, ha van, az akkumulátor töltése is szünetel.
A helyzetjelzőhöz nem a töltőáram megy, hanem a féklámpatekercs 18 W-os kivezetésének áramerősségét fojtják le a töltőberendezéssel egybeépített fojtótekercs révén (két szürke-fekete csíkos vezeték a töltőegység vezetéktörzsében). A féklámpát elvileg lehetne működtetni az akkumulátorról, csak nem tudom, hogy a töltés képes lenne-e pótolni azt a veszteséget, amelyet a fékezések okoznak az akkumulátor tartalékában. Gyárilag az akkumulátort csak az irányjelzés, valamint a duda és az üresjárásjelzés táplálására tervezték, már ami a menet közbeni használatot illeti, de ebből az utóbbi kettőt alig használja az ember. A kürtöt szinte soha, az üresjárást meg csak városban, a lámpáknál, egyéb esetben úgyis leállítjuk a motort. Fékezni azért számottevően többször kell, sőt, előfordulhatnak olyan extrém helyzetek, mikor (pl. emelkedőn, illetve lejtőn) folyamatosan nyomni kell a fékpedált, és nem tudom, hogyan tolerálná egy 21 W-os izzó gyakori működtetését a töltés meg az akkumulátor. (Ugyan az egyhengeres Pannóniáknál is ilyen rendszer van, ott valóban az akkumulátor működteti a féklámpát, viszont azokon meg nincs index, valamint az akkumulátoruk kapacitása is több mint kétszer akkora, 4,5 helyett 10 Ah.) Ettől függetlenül megpróbálhatod átalakítani a rendszert, de aztán ne csodálkozz, ha sűrűn kell rátölteni az akksira, meg nem is fogja bírni túl hosszan a kiképzést.
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a részletes választ! Tehát egy töltőtekercsre lesz szükségem. Itt Győrben kicsit drágább: http://citybike.hu/spd/498002MO/Toltotekercs-6V-21W-SIMSON-51
De van.
A Staromon a féklámpa úgy működik, ha lenyomom a fékpádelt elalszik a hátsó helyzetjelző, majd kb egy másodperc múlva villan fel a féklámpa. Ez így jó? Így kell működnie gyárilag? A Schwalbére akarok indexeket, ezért akku is lesz benne. Azon gondolkodtam, hogy akkumulátorról kellene táplálni a féklámpa izzóját, akkor a töltés csak a helyzetjelzőhöz menne és az akkuhoz. Ezekszerint így nem lenne jó? Olvasva a hozzászólásodat elbizonytalanodtam a dologban.
|
starex
Az a féklámpatekercs (illetőleg töltőtekercs). Ez gyárilag egy 6 V feszültségű, 18 W-os teljesítményű tekercs, amely három lábbal (vagyis kivezetéssel) rendelkezik. Egy láb a vasmagra van felforrasztva, egy láb a végkivezetés (piros vezeték, szürke csíkkal, amely a gyújtáskapcsoló hármas késű csomópontjára megy, innét pedig részint közvetlenül a féklámpához, részint pedig a hátsó helyzetjelző izzó fojtótekercséhez), illetve a tekercshuzal középtájon meg van "csapolva", és erre a kivezetésre, a harmadik lábra van ráforrasztva a piros-sárga csíkos töltővezeték, amelyet egy biztosító közbeiktatásával a töltőberendezésre kötünk. Ez az elrendezés azért van, mert a 18 W-os féklámpaizzónak nagy áramerősségre van szüksége, ugyanakkor az akkumulátor és a mindössze 5 W-os hátsólámpa-izzó tönkremenne ettől a villamos teljesítménytől, és hogy védelmükre ne kelljen túl nagyra méretezett fojtótekercset alkalmazni, elébe mentek a problémának, s a "csapolás" révén már eleve kisebb az az áremerősség, amelyet a töltőberendezés fojtótekercsein az akkumulátor és a hátsólámpa-izzó számára átvezetnek. Tehát neked egy 6 V 18 W-os, két kivezetéssel rendelkező töltőtekercsre lenne szükséged. Az első link biztosan nem jó, a második 6 V-os kivitelben megfelel neked, csak az a gond, hogy mivel már az utóbbi időben a féklámpaizzó szabványosan 21 W-os kell hogy legyen, ezek a tekercsek is 21 W-osak, tehát a féklámpaizzót is ki kell cserélned (a töltést és a hátsó lámpát mindez nem befolyásolja). Ha garantáltan eredeti 18 W-os tekercset akarsz, azt már csak bontott alaplapról tudsz szerezni.
Az alaplapon lévő másik tekercs egyébként a világítótekercs, ez pusztán a fényszórót táplálja; a Staron eredetileg 15 W-os, de már azt sem lehet kapni, csak 25 W-os van helyette.
|
lukistar
Ja, tényleg, a hetvenes évek második felében gyártott Schwalbéból is származhat a motor. Amikor már az S50-eket gyártották, nyilván nem csináltak külön blokköntvényt S50 és Schwalbe számára, mivel csak a felfogatásban különböznek. Bár... múltkor leírtam, mit gondolok erről a mereven felfogatott blokkról, pláne az öszvér (elöl rugalmas, hátul merev) motorfelfüggesztésről.
A rugónak így kell a helyén lennie, de a sebességváltókarnak nem szabad lógnia, az úgy kell hogy álljon középállásban, mint a cövek. Valami nem oké ott, de így nem tudom megmondani, hogy mi. Mivel ezt a kapcsolószerkezetet nemigen lehet rosszul összerakni, csak arra tudok gondolni, hogy valamelyik alkatrész sérült, vagy túl gyenge a rugó.
|
velorexi
Jól bánnak ott a fókákkal (is), ahogy láttam, szóval remélem. :) Bár fóka van Pesten is, azoknál sokkal jobban tetszettek az igazi egzotikumok, mint pl. afrikai és indiai elefánt, indiai és szélesszájú orrszarvú, takin, jak, európai és amerikai bölény, maláj és pápaszemes medve, hiúz, puma, háromféle tigris, csak ami hirtelenjében eszembe jut... Magyarországi viszonylatban elképesztően fajgazdag állatkert; kenterbe veri a pestit, de sok európaival is felvenné a versenyt. Nekem leesett az állam, amikor először ott jártam, nem gondoltam volna róla, hogy ennyire színvonalas.
|
Köszönöm a gyors válaszokat. A kuplungkosarat mindenképp kihézagolom, de így vagyok nyugodt hogy megerősítettetek.
Elkezdet az elejétől olvasni a fórumot, 726-nál tartok, már sok okosságra rájöttem. Pont most olvastam az olajfolyással kapcsolatban (2011.04.15-i hozzászólás),
Lehet hogy az egész blokk Schwalbe blokk, apukám -ha jól emlékszik- a szomszéd Schwalbe-jéből cserélt blokkot...
A rugót úgy tettem bele ahogy a mellékelt képen látszik, helyére tettem a kuplungfedelet, de úgy lóg a sebváltó kar, hogy csak na. Ennek nem úgy kellene működnie hogy a váltókar mindig visszaáll alaphelyzetbe? A kar végén nézve kb 5-6 cm holtjáték van, amikor a rugó nem csinál semmit. Ez így normális?
http://kepfeltoltes.hu/view/140425/rugominta_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
Zsoel
Rendben, örömmel várom az alkalmat a találkozásra! Remélhetőleg a fókák is életben maradnak addig! :-)
|
Zsoel
Amúgy olvastam ám lukistar hozzászólását még délután, de inkább tolótetőt szereltem (sok eső esett mostanában). Tudtam hogy Te biztos válaszolsz neki hamarosan, szóval nyugodt szívvel kimentem. Azthiszem ez így volt megtervezve, hogy ugyanazt írjuk kb ugyanakkor. Az hogy ugyanazt még nem is olyan meglepő, az időzítés, az már igen.
Bocsi az eszmefuttatásomért, csak érdekesnek találtam a dolgot. Így a nap végén az ember gyűjti a nap ,,emlékezetes" pillanatait.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |