|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Ugyan, inkább örülök neki! Kb ugyanazt írtam mint Te, szóval hasznos dolgokat.
A Schwalbe és S50 blokközepek megegyeznek nem? Mert akkor tényleg nagyon hasonlókat írtunk.
|
Sajnos nem sikerült a képfeltöltés, már a kepfeltoltes oldalán sem jelent meg, mindegy.
Ha ráhúzod a rugót a berúgókar tengelyre nem nagyon lehet elhibázni a beakasztási pontokat, majd meglátod.
|
starex
Bocs, nem láttam, hogy te már válaszoltál; amikor elkezdtem írni, a te bejegyzésed még nem volt itt.
|
lukistar
Szia!
1. Nem, ez egy S50 motorblokkja. A Starén csak egy felfogatószem van hátul, mégpedig fent, és sokkal nagyobb, mivel szilentperselyes megoldás. Erről nem olyan régen beszélgettünk itt a fórumon.
2. Nem igazán, túl kicsi az átfedés a fogak közt. A kuplungkosár fogaskoszorújának és a hajtó fogaskeréknek kívül kb. szintben kell állniuk.
3. Az ollórugó két szára hátrafelé mutat, a váltókapcsoló csőtengely fészkének a külső peremén szét kell húzni, majd a csőtengelyt belenyomni. A csőtengely és a berúgótengely közt a Starnál nincs tömítés, de túl sok olajnak ott nem szabad kifolynia. Lehet, hogy túl híg az olaj, amely a sebességváltóműben van.
|
Szervusz lukistar!
A legjobb helyen jársz! Itt mindenki ért ezekhez a gépekhez, mivel magunk szerelgetjük, javítgatjuk, és a segítség sem szokott elmaradni.
Röviden válaszolva a kérdéseidre.
Az első képen szinte biztos, hogy egy 75 után gyártott Schwalbe blokközép látható. Ez beszerelhető a Starba, csak kicsit más az alakja. Fő eltérés a felfogatásnál van. Az idén pont volt róla szó, ha visszaolvasol biztosan megtalálod.
A második képen a kuplungkosár szerintem túl mélyen ül. Alá kellene hézagolni.
Az a rugó állítja vissza alaphelyzetbe a váltókart egy-egy váltás után. Úgy tudod a helyére rakni, hogy először is lehúzod a váltókar csőtengelyét a berúgókarról, a rugót a kampós végeivel a blokkházba kell beakasztanod. Majd a két vége közé kell becsúsznia a csőtengely fülének.
Ide kell akasztani az alsót:
a felső ezután már adja magát. Remélem sikerült a képfeltöltés, és remélem segíteni is tudtam valamit. A váltókar és berúgókar között kb csak az olaj sűrűsége tömít, de általában elég szokott lenni.
|
Sziasztok!
Egy hosszú évek óta kosárban pihenő Start szeretnék életre kelteni, de sajnos elakadtam...
Mellékelten látható képek alapján kérlek segítsetek, hogy ez tuti eredeti Star blokk-e:
http://kepfeltoltes.hu/view/140425/starblokk_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A következő képen látható fogaskerekek jól állnak-e így?
http://kepfeltoltes.hu/view/140425/starblokkhezeg_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az utolsó képen pedig nem tudom az ott látható rugót hogyan kell betenni. Elvileg a váltókart ez tartaná jó helyen, igaz? Valamint azt sem tudom, hogy a berugótengely és a vátókar tengelye között miért nem folyik ki az olaj? Mi tömít ott? Kívül a szimering de belül?
http://kepfeltoltes.hu/view/140425/starblokkrugohova_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Előre is köszönöm...
|
sarilaci
Képet úgy kell föltenni, hogy valahová feltöltöd (pl. kepfeltoltes.hu), majd a linket beilleszted a Kép ikonnál a Hivatkozás sorba, és a Szélességet 300-ra állítva, nyomsz egy Rendben-t. Egyébként a térdvédőről nem lebeszélni akarlak, csak szerintem több vele a nyűg, mint amennyi hasznot nyújt, de ha te különleges megjelenésre vágysz, tedd föl nyugodtam.
|
velorexi
Sajnálom, hogy nem tudtam kedvezőbb véleményt mondani, de te is beláthatod: repedező, málló, 10 centis betonalapra nem lehet házfalat felhúzni. A motor egy komplett egység, abban minden mindennel összefügg, és ha a hibákat nem szünteted meg alapjaiban, szépségtapaszok felragasztgatásával nem fognak megoldódni a gondok.
Más: ha nem laksz olyan messze az állatkerttől, akkor lehet, hogy majd megpróbálom összehozni, hogy találkozhassunk személyesen, és vethessek egy pillantást a gépedre. Nagyon szeretnék eljutni a vadasparkba idén is, és ha megyek, biztosan kocsival megyek, tehát remélhetőleg belefér majd egy gyors szemle a programba. Persze, azt ne várd, hogy egy rápillantással megmondom az összes hibáját, de esetleg tudok valami használható segítséget nyújtani egyben-másban.
|
sanyi4012
Persze, persze: erre mondtam, hogy ízlések és pofonok. Kinek ez tetszik, kinek az.
Egyébként gratulálok az új jármű megszerzéséhez! :)
|
Üdv Zsoel !
Köszönöm a korekt karakán választ ! Igazad van ,sok mindenben ! Csak csupán egyedi eredeti start ami ritka akartam. De ettöl függetlenül megfogadom ill. elgondolkodom a tanácsaidon. Valahol belül énis igy gondolom. Képet küldenék de nem tudom hogy megy ? Még más képeit se tudom megnézni. Hát szoval most igy állok . ( gondolkodom )
Legyen szép napod !! Üdv. sarilaci
|
Zsoel
Megköszönöm ismét az instrukciókat, és ha alszok egyet-kettőt-tízet, akkot nem eszik olyan forrón azt a kását, és nekilátok a Starnak.
Murphy most bukta a törvényt, mert jelenleg a városnak az állatkerthez közeli "végén" vagyok, bár készülök valami zöldebb felé, úgyhogy nyárig még bármi is lehet. "A szomszéd telek alatt ásunk tovább."
|
Zsoel
Érdekes,én abban értek egyet,hogy TS motorosabb külsejű(elől két nagy teleszkóp,közte egy kerek lámpa,vékony első sárvédő,szerintem csúnya, kiálló indexek,az újabbaknál még a sebesség és fordulatszám mérő külön van a fényszóróháztól,már az ETZ-t idézi elő.) de pont emiatt kicsit unalmas számomra,ugy tűnik mintha egy nagy S50-es lenne,a Trophy meg egy nagy Star,csak motorosabb jelleggel,viszont a TS-hez képest különleges.Ezt már tényleg az dönti el kinek milyen az ízlése. A nagy ES250/2-es nekem sem tetszik igazán,de ha sokat nézegetem megbékélek vele. Azok a kicsi kerekek és az óriási fényszóró,kocka henger furcsa. De azt meg kell jegyeznem,hogy számomra a TS250 formája annyira unalmas és egyszerű,hogy itt már inkább nem róbálok véleményt alkotni,szebb-e a Trophynál. Egy barátomnak pont azért nem tetszik a Trophy,mert olyan mint egy nagy Star,és bár az tetszik neki,de szerinte egy is elég abból a formából.
Egyébként megérkezett a korai kiadású,1968-as ES 150-esem:))
|
sarilaci
Nem hinném, hogy kisipari; ez préselt lemezből van, azt nemigen lehet lemásolni. Magyországra is került eredeti NDK lábvédő, tehát simán szert tehettél rá. Esetleg tehetsz föl róla képet.
Én azért nem látom túl sok értelmét a lábvédő lemeznek, mert akinek erre van szüksége, az miért nem szerez inkább egy Schwalbét, amelynél a vezető védelmére már a tervezésnél is gondoltak a készítői? Nem beszélve arról, hogy a lábvédőnek úgyis csak hideg időben lenne értelme, olyankor meg a legtöbben eleve leteszik a motort. Szóval nekem ez kicsit olyan furcsa dolog.
De mindettől eltekintve ne tőlem tedd függővé, hogy szerelsz-e lábvédőt a motorodra, mert ezt neked kell eldöntened. Az egy dolog, hogy számomra a gyári állapotú Star a legszebb, de nem szeretnék beleszólni abba, hogy ki hogyan alakítja a motorja kinézetét. Én csak annyit tudok tenni, hogy elmondom, szerintem melyek az érvei és ellenérvei a lemez használatának.
Ami mellette szól:
- védi a térdízületet, lábszárat, bokát a huzattól
- némileg egyedies megjelenést kölcsönöz a járműnek (a kevés Star között még kevesebb a térdvédővel rendelkező példány)
Ami pedig ellene:
- számottevő légellenállása van, ami a végsebességet és a menetdinamikát is csökkenti, továbbá káros hatással van a jármű stabilitására, főleg erős szélben és csúszós úttestnél
- némi súlytöbbletet jelent
- méretei akadályozhatják a jármű mozgatását, elhelyezését szűk helyen
- plusz felület, amelyre vigyázni kell, hogy meg ne sérüljön
- adott esetben megnehezítheti a szerelést, például a kipufogókönyök levételét körülményessé teszi
- rontja a Star könnyed, filigrán vonalvezetését (ámbár ez kissé szubjektív szempont)
Ennyit tudok elmondani, de a mérlegelést már terád bízom.
|
Üdv. Zsoel !
Köszi a gyors jelentkezést. Szoval arrol lenne szó hogy egy állitolagos gyári térdvédö lemezt kaptam. Igaz ami igaz azt kisipari modon nem lehetne megcsinálni.A lényeg felakarom rakni a fájos lábaim védeni. Meg jól is mutat . Rontom az öszhatást a starnak ???Ne kisérletezzem ??? Mi a véleményed ??? ÜdvSarilaci.
|
sarilaci
Szia!
Erre sajnos nem emlékszem. Őszintén szólva, térdvédő lemezekkel én nem igazán foglalkozom, mivel nem alaptartozékai a Staroknak, de ha megmondod, mire vagy kíváncsi, akkor talán tudok mondani valami használhatót róluk.
|
Üdvözlet Zsoel !
Ha jólemlékszem valamikor irtál a star térdvédö lemezröl ?, Szeretném ha megirnád mikor ? Ugyanis hozzájutottam állitolag gyárihoz s szeretnék rola többet tudni. Köszönöm . Sarilaci
|
velorexi
Azzal kezdemén, hogy sz@rból köztudomásúlag nem lehet várat építeni. Ahogy a gyógyításnál sem a tüneteket kell (elsősorban) kezelni, hanem a betegség okát kell feltárni és megszüntetni, úgy a motorszerelésnél sem arra szorítkozunk, hogy az okozatokra pakoljunk szépségtapaszokat, hanem ott is az azokat kiváltó alapproblémát kell orvosolni. Tudomásul kell venni, hogy kotyogó főtengellyel soha az életben nem fogsz tudni pontos gyújtási időpontot és megszakítóhézagot beállítani. Gondolj csak bele: a főtengely és a belső csapágygyűrű furata közötti illesztési hézag néhány századmilliméteres tűrésű kell hogy legyen. Csak így biztosítható, hogy a főtengelyre kúposan illesztett bütykös tengelycsonk bütykének legmagasabb pontja adott forgattyúhelyzetben a tér mindig ugyanazon pontján legyen. Ha a tengely és a belső csapágygyűrű (csap és lyuk) között az illesztés megengedhetelenül nagy (több tizedmilliméteres sugárirányú játék), akkor ott a főtengely a bütyökkel egyetemben úgy kóvályog, mint az a bizonyos gólyaexcrementum a levegőben, és a véletlenek függvényében hol itt kezdi nyitni a megszakítót, hol ott. Nem szeretnélek elkeseríteni, és a végletekig tiszteletben tartom a csapágycserét illető álláspontodat, de mindaddig, amíg ezt a hibát ki nem küszöbölted, nem lesz jó a gyújtásod, akármilyen alkatrészt cserélsz is ki az alaplapon. Ez a típus alapjában véve egy igen masszív, strapabíró, jól eltalált, megbízható konstrukció, de csak akkor, ha a szükséges karbantartást és gondoskodást időről-időre megkapja. Ez pedig azzal jár együtt, hogy valaki vagy a kezdetek kezdete óta gondos gazdája a motornak, és nem hagyja leromlani az állapotát, vagy ha már eleve egy leharcolt állapotban lévő példányra tett szert, akkor abba előzetesen beleöli a szükséges mennyiségű pénzt, időt és energiát, mielőtt a motor előnyeit élvezni szeretné. Másképpen szólva: a jármű is azt adja vissza, amit a tulajdonosától kapott. Őszintén sajnálom, hogy neked elment a kedved a Startól, pedig elhiheted, egy tisztességesen rendbe tett példány úgy működik, mint az óramű. Én bármelyik Starommal bárminemű előkészítés nélkül simán el mernék indulni pl. hozzád, Nyíregyházára, mert tudom, hogy egy nyikkanás nélkül elvinnének, meg vissza is hoznának. (Ezt persze csak elméletben mondom, a lényeg az oda-vissza 800 km-es távolság.)
Ami a megszakítókat illeti: az biztosan nem normális, hogy 0,4 mm-t nem tudsz beállítani az érintkezőpogácsák között, kifogástalan állapotú alkatrészek esetében akár 1,5 mm-ig is szét lehet nyitni őket. Ezt pedig már nem lehet csak a lötyögő főtengelyre fogni, akkor ott valami az alaplappal és/vagy a lendkerékkel sem kóser. Olyannal sem találkoztam még, hogy az alaplap állítási lehetősége kevésnek bizonyult volna, ámbár ez garantáltan szerves összefüggésben van azzal, hogy az érintkezők sem nyílnak ki a szükséges mértékig. Az 1 mm-es előgyújtás nagyon kevés, azzal akkor sem lenne megfelelő a motorüzem, ha a főtengely játéka az előírt határokon belül mozogna. Egyébként az MZ-knél (illetve Trabantoknál, Wartburgoknál) valóban létezik "lyukas" megszakító, ezeket a "teli" megszakítópogácsák közt fellépő kráteresedési jelenségek kiküszöbölésére fejlesztették ki. Nyugodtan lehet használni ilyet is, olyat is a motoron, az MZ-kre nem jellemző a megszakító beégése.
Kondenzátor: ha a belső, szigetelt rész elmozdult, akkor jó eséllyel kukaérett az egész. A kondenzátorral nagyon óvatosan kell bánni az alaplapba való benyomáskor (illetve felbilincsezéskor), valamint a csavar meghúzásakor is. Én keskeny csőrös- vagy laposfogóval meg szoktam tartani a menetes furattal rendelkező hengeres részt, amíg betekerem és óvatosan(!) meghúzom a vezetéket rögzítő csavart vagy anyát. Ha a kondenzátor bele teljesen körbeforog, akkor annak annyi. 0,22 μF 250 V-os kondenzátort javasolok, ezt itt:
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/kondenzator-0-22-simson-etz-mza-737.html
Nem túl olcsó, viszont tapasztalatom szerint a gyakorlatban ez válik be a legjobban.
A Simson esetében is cserélném, a megszakítóval egyetemben, de amíg a főtengelyt nem javítod meg, addig túl sok értelme nincsen a lépésnek.
"Holnap megújúlt fóka-show lesz a nyíregyházi állatkertben! Csak mert "rendszeresen" jársz ide, azért írom! :-)"
Ezen nagyot nevettem. :)) Köszönöm a tájékoztatást. Az a "rendszeresség" két egész alkalmat tett ki tavaly nyáron, és az első alkalommal megnéztük a fókashowt is. Ugyanis éppen akkor értünk oda a fókamedencéhez, amikor már nagyban készülődtek a 10 perc múltán esedékes kezdésre, tehát úgy döntöttünk, hogy megvárjuk - amit nem is bántunk meg, mert színvonalas műsor volt. De idén is tervezek elmenni abba az állatkertbe, és ha Isten is úgy akarja, nyáron sor is kerül rá, csak ne volna olyan rohadt messze... :( Szóval ha sikerül megint eljutnom, akkor még hasznos lehet az infód. :)
Remélem, te Murphy törvénye alapján a város állatkerttől legmesszebb eső részén laksz, lehetőleg mondjuk valahol a Debreceni út legdélibb környékén, mi? :)
|
Zsoel
Köszönöm ismét a segítséget. Ma hozzáláttam a hibakereséshez, pedig nagyon elment a kedvem, és el akartam adni így, üzemképtelenül. Az alábbiakat tapasztaltam a lendkerék környékén:
- a főtengelynek van axiális játéka, kb 0,2-0,3 mm, (hézagolok)
- csapágyirányú mozgás is van, a tengely végén kb. 0,4 mm (többet nem merek írni, pedig nagyobb, és nem cserélek csapágyat)
- a szimmering (és a tartója is) alul kissé olajos(ak) volt(ak), (szimmerig/tömítés csere)
- az előgyújtás kb. 1mm volt (több mint egy évvel ezelőtt néztem utoljára.)
- nem tudok nagyobb előgyújtást állítani, mert sem a megszakító-hézag nem állítható tovább (a vadi új AKA megszát meg kellett köszörülni 2 éve, a berakáskor, hogy egyáltalán legyen egy kicsi nyitás), sem az alaplapot nem tudom tovább forgatni, mert már így is a csavarokig volt tolva. (meghosszabbítom az alaplapon a furatok ívét)
- a megszakító be volt égve, de nem tudtam kicserélni, mert az anya a csavarral együtt forog a műanyagházban. (megsza-csere. A kondit is cseréljem?)
- mindezek mellett majd ellenőrzöm a benzin útját, és megnézem a tűszelepet, az úszót, és a fúvókákat.
- a gyertyapipa menetes tüskéje már alig ért hozzá a kábel réz vezetékéhez, sokkal inkább volt benne a műanyag szigetelésben. (javítottam, remélem)
Ezzel párhuzamosan a Trophy úszója lyukas lett/volt, a tűszelep fennakadozott, az alapjárati fúvóka lapos-csavarhózú bemetszésének fele le volt törve. Ezeket korábban még nem néztem, és most mindet kicseréltem. A kondenzátor csavarja laza volt, de húzáskoz az egész belsejével együtt mozgott. Jól gondolom, hogy cserélni kellene azt is? Van olyan gyári megszakító, aminek az üllő részén lévő érintkező felület a közepén eleve lyukas (kb. 0,8mm)? Mert a Trophyban ilyen van most, és állítólag a villamosságis cserélte ki mert a régi rossz volt.
Ennyire jutottam ma délután. Amúgy az idő nagyon szép volt, legalább a szabadban szereltem, és újabban már kesztyűt is használok rendszeresen. :-)
Holnap megújúlt fóka-show lesz a nyíregyházi állatkertben! Csak mert "rendszeresen" jársz ide, azért írom! :-)
|
sanyi4012
Szerintem egy TS-sel jobban jártál volna, annak azért motorformája van... Különös, hogy míg a Simsonnál a Star elegánsabbra és jobbra sikerült, mint az egy generációval későbbi S50, az MZ-knél ez pont fordítva van, itt a TS-ek jobbak, mint az ES-ek. Bár a kis ES-ek egy fokkal még így is elfogadhatóbbak, mint a hírhedten ótvar formatervű, bumfordi ES 250/2, de a TS mindkét kategóriánál nagy előrelépést jelentett. Na, mindegy, hát ízlések és pofonok.
Mint kiderült (legalábbis igen valószínűnek tűnik): mégsincs Trophy-motorom, csak én gondoltam annak, de azóta megállapítottam, hogy inkább köztes darabról van szó, korai (még az ES-ekkel együtt gyártott) TS lehet.
|
Zsoel
Ezt egyébként nem értem,hogy van egy Trophy-d ami inkább TS korai változat? Miért nm tudszkülönbsget tenni? Vagy csak egy blokkod van?
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |