|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel,Velorexi
Az a helyzet,hogy csak vettem volna egy nagyon hiányos 125-ös trophy-t,de rájöttem,hogy nagyon sok gondom lett volna belőle,hogy a blokkja teljesen üres,egyedül az ára csábított,de végezetül drágábban jöttem volna ki mintha egy komplett motort veszek kicsivel drágábban. Tehát változott a helyzet,egy komplett,korai (aminek nagyon örülök,még kúpos kipufogóval szerelt 68-as) MZ ES 150-est veszek,szerdán érkezik ha minden igaz:) 1-2 hiányossága van,de állítólag még működik is. (ettől függetlenül természetesen teljes felújítást kap)
Egyébként mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket kívánok:)
|
velorexi
Két eset lehetséges. Leginkább benzin-utánpótlási problémára gyanakszom; vagy a tűszelep dugult el, illetve szorult meg, vagy pedig a benzincsap keresztmetszete szűkült le, és nem tud kereszülfolyni rajta a szükséges mennyiség. Ha nem ez, akkor még a gyújtógyertya vagy a kondenzátor (kisebb eséllyel a gyújtótekercs) lehet defektes, de ez a kevésbé valószínű, mert ez esetben a jelenségek állandóan fennállnak. Tehát ha gyújtáshiba miatt áll meg pár másodperc alatt a motor, akkor az minden indítás után megáll, nincs olyan, hogy egy idő után már nem indul be, aztán pedig megint: akkor mindig beindul egy pillanatra, és mindig azonnal leáll.
|
Zsoel
Az alábbi tünet megoldására van tipped?
Sajnos nem tudom kiolvasni a könyvből, hogy mit kell olyankor tenni, ha a Star beindul ugyan hidegen/melegen egy rugásra, de 1 másodpercen belül le is áll. A kövekező rúgásnál megint beindul, és megint szinte azonnal leis áll, aztán így tovább még néhányszor, majd 5-6 után már be sem indul. Aztán várok vele 1-2-3 percet, és kezdődik előlről az egész.
|
sanyi4012
Nézd: kis MZ-k motorjai közötti nüansznyi eltérésekben nem vagyok kellően penge, mivel Trophym nincs, nem is volt, és nem is érdekelt sohasem. Csak egy Trophy-motorunk van, illetve eddig azt hittem róla, hogy az, de most már úgy gondolom, inkább a TS-ek korai változatú motorja lehet.
Az a motor, amelyikről most képet linkeltél, biztosan nem TS-é, mivel azon valóban nincsen olyan dudor a felfogatási fül mellett (ez egyébként szerintem belül egy olaj-hozzávezető csatorna lehet, az eltérő olajozás miatt), illetve a TS motorján valóban csak 2-2 hűtőborda van, ez biztos. Továbbá nincs a jobboldali motorblokkfél tetején csőcsonk sem.
A főtengely nem használható TS-hez, a más olajozás miatt, illetve ezek szerint a primer lánc sem egysoros. Ezt pedig tudtam, illetve olvastam róla, hogy a '70-es években áttértem a szimplexről a duplex lánc alkalmazására, de kiment a fejemből. Sebaj: a váltó- és indítószerkezet akkor is megegyezik, ez tuti. :) Ja, meg a dugattyú, henger, hengerfej is.
TS motorja:
http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2012-02-14/783263_orig0.jpg
|
sanyi4012
Jól értem, hogy már megvettél egy Trophyt, és ahhoz akarsz még egy blokkot? Mert éppen az előbb láttam egy motort a jófogáson Nyíregyházán 70-ért. Ha nekem nem lenne, akkor most ezt venném meg, mert jobb állapotú, mint ami most megvan.
Az enyémnek a blokkjánál van elől az a kis dudor, és a motorszám 6334 kezdetű, azaz (mivel más nem is lehet gyárilag) egysoros kuplungláncos.
|
Velorexi
Köszi!:) Sajnos így nem jó a blokk amit venni készültem:/ De ma veterán börze debrecenben,hátha találok beleket az üres blokkomba.
|
sanyi4012
A könyv szerint a motorszám segíthet, mert 125-ös blokk esetén a 7324450 számtól, 150-es blokk esetén 6444237-es számtól a kétsoros kuplungláncos megoldást használták már, és ahhoz volt más a főtengely, és a szimmering/csapágyhely, és a kuplung primer kereke is. A váltórész valószínűleg pontosan ugyanaz.
|
Zsoel
Bocsi,hogy így ösze-visza írok:D De közben jövök rá dolgokra. Akkor csak marad az,hogy az üres blokköntvényembe összeszedem a dolgokat,viszont akkor a TS főtengelyét nem tudom beletenni?:/
|
Sőt: ahogy látom a lamellák száma sem egyenlő a felfogasátnál.
|
Zsoel
Motrkód alapján nem lehet azonosítani? Csak nem tudom melyiknek mi a motorkódja.
|
sanyi4012
Hát, kívülről meg nem mondom, de inkább TS-ének tűnik.
|
Zsoel,Velorexi
Előző kommentben amit linkeltem blokkot,egyáltalán lehet tudni így ránézésre,hogy az most trophy vagy TS?
Velorexi: Neked mi volt a gondod a TS blokkal?:o
|
Zsoel
Értem,köszönöm. Itt egy blokk amit meg akarok venni,és elképzelhető,hogy mivel amúgy sincs meg hozzá az eredeti blokk így veszek hozzá egyet kompletten,15ezerért,és nem fogok szenvedni a különböző alaktrészek darabonkénti beszerzésével,mert eleinte ez volt tervem. A kérdésem még az lenne,hogy a gyújtásánál az a kis kiálló rúd mi lenne? Valami házi "praktika"? Egyáltalán eredeti benne a gyújtás szerinted?
http://aprod.hu/hirdetes/mz-125-os-blokk-ID1Szqn.html#0b06a6ef43
|
sanyi4012
Bocsi, rájöttem, hogy részben tényleg hülyeséget mondtam. A belső részek megegyeznek Trophy és TS esetében, a főtengelyt kivéve, mert az ES-nél még belső szimeringes volt a főtengely tömítése, mint a Starnál, mivel a főcsapágyak kenése szintén a hajtóműolajról történik, tehát a sonkák mellett van tengelyváll, míg a TS-nél nincs, mert ott már keverékolajozásúak a csapágyak. Ennek megfelelően az öntvények sem teljesen egyformák. Amivel én kevertem össze, az az, hogy a TS motorjából is kétféle kivitel van, mivel azt is módosították a gyártás során (az első 5 évben még együtt gyártották őket a Trophykkal). Ettől függetlenül viszont a belső alkatrészeket valóban fel tudod cserélni egymás között, mert az megegyezik.
|
velorexi
Neki nem az egész motor kell, csak a belső részei, azok meg megegyeznek. Ámbár a Trophy főtengelye kissé más, mert nem menetes lyuk van a lánckerék felőli végén, hanem menetes csap, de az még az első TS-eknél is úgy volt, és az is kompatibilis. Mellesleg én az öntvényeken sem látok eltérést, pedig nekünk is van két kis TS-ünk, és van egy ES 125-ös motorunk is (talán még a nagybátyám szerezte tartaléknak, mikor még az övé volt az egyik TS). Miért, szerinted mi a különbség? Lehet, hogy neked valami ős-Trophyd van?
|
Hogyan kellene sanyi4012 figyelmét felhívni, hogy elkerülhetné azt a malőrt, amit én: nevezetesen, hogy vettem egy TS 150-es blokkot az ES 150-hez, hogy az majd jó lesz.
Hát közel sem teljesen ugyanaz!
|
Zsoel!
Köszönöm,ezt örömmel olvasom!
|
Jól van akkor. Ebben bíztam, Zsolti.
|
Zsoel! Természetesen nem harapom le a fejed,amiért megadtad az elérhetőségem! :-) És természetesen segítek,ahogy csak tudok! :-P
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |