Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

2014.04.20. 17:01 Idézet

sanyi4012

Szerintem egy TS-sel jobban jártál volna, annak azért motorformája van... Különös, hogy míg a Simsonnál a Star elegánsabbra és jobbra sikerült, mint az egy generációval későbbi S50, az MZ-knél ez pont fordítva van, itt a TS-ek jobbak, mint az ES-ek. Bár a kis ES-ek egy fokkal még így is elfogadhatóbbak, mint a hírhedten ótvar formatervű, bumfordi ES 250/2, de a TS mindkét kategóriánál nagy előrelépést jelentett. Na, mindegy, hát ízlések és pofonok.
Mint kiderült (legalábbis igen valószínűnek tűnik): mégsincs Trophy-motorom, csak én gondoltam annak, de azóta megállapítottam, hogy inkább köztes darabról van szó, korai (még az ES-ekkel együtt gyártott) TS lehet.


2014.04.20. 15:53 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Ezt egyébként nem értem,hogy van egy Trophy-d ami inkább TS korai változat?  Miért nm tudszkülönbsget tenni? Vagy csak egy blokkod van?


2014.04.20. 09:30 Idézet
sanyi4012

Zsoel,Velorexi

Az a helyzet,hogy csak vettem volna egy nagyon hiányos 125-ös trophy-t,de rájöttem,hogy nagyon sok gondom lett volna belőle,hogy a blokkja teljesen üres,egyedül az ára csábított,de végezetül drágábban jöttem volna ki mintha egy komplett motort veszek kicsivel drágábban. Tehát változott a helyzet,egy komplett,korai (aminek nagyon örülök,még kúpos kipufogóval szerelt 68-as) MZ ES 150-est veszek,szerdán érkezik ha minden igaz:) 1-2 hiányossága van,de állítólag még működik is. (ettől függetlenül természetesen teljes felújítást kap)

Egyébként mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket kívánok:)


2014.04.20. 09:17 Idézet

velorexi

Két eset lehetséges. Leginkább benzin-utánpótlási problémára gyanakszom; vagy a tűszelep dugult el, illetve szorult meg, vagy pedig a benzincsap keresztmetszete szűkült le, és nem tud kereszülfolyni rajta a szükséges mennyiség. Ha nem ez, akkor még a gyújtógyertya vagy a kondenzátor (kisebb eséllyel a gyújtótekercs) lehet defektes, de ez a kevésbé valószínű, mert ez esetben a jelenségek állandóan fennállnak. Tehát ha gyújtáshiba miatt áll meg pár másodperc alatt a motor, akkor az minden indítás után megáll, nincs olyan, hogy egy idő után már nem indul be, aztán pedig megint: akkor mindig beindul egy pillanatra, és mindig azonnal leáll.

 


2014.04.19. 21:31 Idézet
velorexi

Zsoel

Az alábbi tünet megoldására van tipped?

Sajnos nem tudom kiolvasni a könyvből, hogy mit kell olyankor tenni, ha a Star beindul ugyan hidegen/melegen egy rugásra, de 1 másodpercen belül le is áll. A kövekező rúgásnál megint beindul, és megint szinte azonnal leis áll, aztán így tovább még néhányszor, majd 5-6 után már be sem indul. Aztán várok vele 1-2-3 percet, és kezdődik előlről az egész.


2014.04.13. 20:39 Idézet

sanyi4012

Nézd: kis MZ-k motorjai közötti nüansznyi eltérésekben nem vagyok kellően penge, mivel Trophym nincs, nem is volt, és nem is érdekelt sohasem. Csak egy Trophy-motorunk van, illetve eddig azt hittem róla, hogy az, de most már úgy gondolom, inkább a TS-ek korai változatú motorja lehet.

Az a motor, amelyikről most képet linkeltél, biztosan nem TS-é, mivel azon valóban nincsen olyan dudor a felfogatási fül mellett (ez egyébként szerintem belül egy olaj-hozzávezető csatorna lehet, az eltérő olajozás miatt), illetve a TS motorján valóban csak 2-2 hűtőborda van, ez biztos. Továbbá nincs a jobboldali motorblokkfél tetején csőcsonk sem.
A főtengely nem használható TS-hez, a más olajozás miatt, illetve ezek szerint a primer lánc sem egysoros. Ezt pedig tudtam, illetve olvastam róla, hogy a '70-es években áttértem a szimplexről a duplex lánc alkalmazására, de kiment a fejemből. Sebaj: a váltó- és indítószerkezet akkor is megegyezik, ez tuti. :) Ja, meg a dugattyú, henger, hengerfej is.

TS motorja:

http://hifi.pcbonto.hu/portal/static/upload_apro/2012-02-14/783263_orig0.jpg


2014.04.13. 16:53 Idézet
velorexi

sanyi4012

Jól értem, hogy már megvettél egy Trophyt, és ahhoz akarsz még egy blokkot? Mert éppen az előbb láttam egy motort a jófogáson Nyíregyházán 70-ért. Ha nekem nem lenne, akkor most ezt venném meg, mert jobb állapotú, mint ami most megvan.

Az enyémnek a blokkjánál van elől az a kis dudor, és a motorszám 6334 kezdetű, azaz (mivel más nem is lehet gyárilag) egysoros kuplungláncos.


2014.04.13. 11:50 Idézet
sanyi4012

Velorexi

Köszi!:) Sajnos így nem jó a blokk amit venni készültem:/ De ma veterán börze debrecenben,hátha találok beleket az üres blokkomba.


2014.04.12. 17:20 Idézet
velorexi

sanyi4012

A könyv szerint a motorszám segíthet, mert 125-ös blokk esetén a 7324450 számtól, 150-es blokk esetén 6444237-es számtól a kétsoros kuplungláncos megoldást használták már, és ahhoz volt más a főtengely, és a szimmering/csapágyhely, és a kuplung primer kereke is. A váltórész valószínűleg pontosan ugyanaz.


2014.04.12. 14:21 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Bocsi,hogy így ösze-visza írok:D De közben jövök rá dolgokra. Akkor csak marad az,hogy az üres blokköntvényembe összeszedem a dolgokat,viszont akkor a TS főtengelyét nem tudom beletenni?:/


2014.04.12. 14:16 Idézet
sanyi4012

Sőt: ahogy látom a lamellák száma sem egyenlő a felfogasátnál.


2014.04.12. 14:08 Idézet
sanyi4012

Jólsejtem,hogy az elülső felfogatás mellett balra az a kis "kidudorodás" a TS blokknál nincs meg?
http://bakelit.hu/portal/static/upload_apro/2011-09-03/518001_orig0.jpg
 


2014.04.12. 13:22 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Motrkód alapján nem lehet azonosítani? Csak nem tudom melyiknek mi a motorkódja.


2014.04.12. 12:17 Idézet

sanyi4012

Hát, kívülről meg nem mondom, de inkább TS-ének tűnik.


2014.04.12. 11:43 Idézet
sanyi4012

Zsoel,Velorexi

Előző kommentben amit linkeltem blokkot,egyáltalán lehet tudni így ránézésre,hogy az most trophy vagy TS? 

Velorexi: Neked mi volt a gondod a TS blokkal?:o


2014.04.12. 11:40 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Értem,köszönöm. Itt egy blokk amit meg akarok venni,és elképzelhető,hogy mivel amúgy sincs meg hozzá az eredeti blokk így veszek hozzá egyet kompletten,15ezerért,és nem fogok szenvedni a különböző alaktrészek darabonkénti beszerzésével,mert eleinte ez volt tervem. A kérdésem még az lenne,hogy a gyújtásánál az a kis kiálló rúd mi lenne? Valami házi "praktika"? Egyáltalán eredeti benne a gyújtás szerinted?
 

http://aprod.hu/hirdetes/mz-125-os-blokk-ID1Szqn.html#0b06a6ef43


2014.04.11. 21:02 Idézet

sanyi4012

Bocsi, rájöttem, hogy részben tényleg hülyeséget mondtam. A belső részek megegyeznek Trophy és TS esetében, a főtengelyt kivéve, mert az ES-nél még belső szimeringes volt a főtengely tömítése, mint a Starnál, mivel a főcsapágyak kenése szintén a hajtóműolajról történik, tehát a sonkák mellett van tengelyváll, míg a TS-nél nincs, mert ott már keverékolajozásúak a csapágyak. Ennek megfelelően az öntvények sem teljesen egyformák. Amivel én kevertem össze, az az, hogy a TS motorjából is kétféle kivitel van, mivel azt is módosították a gyártás során (az első 5 évben még együtt gyártották őket a Trophykkal). Ettől függetlenül viszont a belső alkatrészeket valóban fel tudod cserélni egymás között, mert az megegyezik.


2014.04.11. 20:28 Idézet

velorexi

Neki nem az egész motor kell, csak a belső részei, azok meg megegyeznek. Ámbár a Trophy főtengelye kissé más, mert nem menetes lyuk van a lánckerék felőli végén, hanem menetes csap, de az még az első TS-eknél is úgy volt, és az is kompatibilis. Mellesleg én az öntvényeken sem látok eltérést, pedig nekünk is van két kis TS-ünk, és van egy ES 125-ös motorunk is (talán még a nagybátyám szerezte tartaléknak, mikor még az övé volt az egyik  TS). Miért, szerinted mi a különbség? Lehet, hogy neked valami ős-Trophyd van?


2014.04.11. 20:15 Idézet
velorexi

Hogyan kellene sanyi4012 figyelmét felhívni, hogy elkerülhetné azt a malőrt, amit én: nevezetesen, hogy vettem egy TS 150-es blokkot az ES 150-hez, hogy az majd jó lesz.

Hát közel sem teljesen ugyanaz!


2014.04.11. 00:47 Idézet
sanyi4012

Zsoel!
Köszönöm,ezt örömmel olvasom!


[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros