|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
sanyi4012
Ha "motorblokkról" (motortömbről) beszélünk, az szűkebb értelemben véve csak az öntvényházat jelenti, amely egy MZ esetében ugye két félrészből áll. Ezek nem feltétlenül egyeznek ES és TS esetében, mert a TS 125/150 típus motorjából ugye készültek gyári luxusváltozat is, és ezeknél a motorblokkoknál a bal félrészen ki van alakítva egy megmunkált felöntés, a fordulatszámmérő órát hajtó tengely számára. Ez a felöntés a Standard változatú TS-ekről és az ES-ekről is hiányzik, és utólag sem lehet kialakítani, tehát ilyen megfontolásból Trophy motorját például nem lehetne Luxus TS-be szerelni, azaz lehetni lehetne, csak a gyári fordulatszámmérőt nem tudnád bekötni.
Fordítva azonban működik a dolog, valamint a motor "bele" is teljesen kompatibilis, tehát TS forgattyúszerkezetét, váltóművét, primer hajtását, tengelykapcsoló- és indítószerkezetét minden további nélkül át lehet szerelni ES motorjába, és viszont.
|
Zsoel!!!
Az a kérdésem lenne hozzád,hogy az MZ TS 125 és az ES 125 blokkja megegyezik-e? Úgy néz ki veszek egy 125-ös trophyt,de hiányosan, a blokknak az öntvény részei,henger,hengerfej minden meg van,de belül a sebességváltó elég hiányos.Kuplung,és gyújtás szerintem egyáltalán nincsen benne. Debreceni vagyok,és itt láttam apródon hírdetéseket "mz 125ös" illetve ts 125ös blokkokról,hiányos blokkokról is,láttam ts 125ös blokk alkatrészeket,pl váltó alkatrészeket amelyek valószínűleg kellenének. Tehát TS blokkból tudnám-e pótolni a Trophy 125ös blokkjának váltó alkatrészeit,kuplung alaktrészeit,gyújtását?
|
Kati
Ha tudsz áldozni rá, a Tábori-tuningot ajánlom, nem a legolcsóbbak, de professzonális munkát végeznek.
Üdv,
Péter
|
Kati
Semmi gond, valahogy azért így is megfejtettem, hogy rólad van szó. :)
|
Köszönöm! Egy kérdést megér, legfeljebb nemet mond. (az előbb véletlenül kihagytam a név beírást)
|
sturnusvulgaris
Sándor Zsoltnak hívják, és a sanzso@gmail.com e-mail címen tudsz kapcsolatba lépni vele (szokott járni a fórumra is, de ő is csak változó sűrűséggel tud jönni, ahogy az ideje engedi). Nyilván sok dolga van most is, de ha szépen megkéred, biztosan segít neked, ha ráér, és róla tudom, hogy lelkiismeretesen meg is fogja csinálni a munkát. Bízom benne, hogy utólag sem harapja le a fejem, amiért őt ajánlottam neked...
|
Szia Zsoel,
Köszönöm az infót! Pest Gyömrőhöz közelebbi részén lakom, a reptéri gyorsforgalmi közelében. Beagle-t hogy tudom elérni, hogy megkérdezzem, tud-e segíteni?
Üdv! |
capaw72
Oké. Bár igazából én sem emlékszem rá, hogy valaha is csiszolnom kellett volna bármilyen kuplungalkatrészt, valahogy mindig meg tudtam oldani a szükséges kihézagolást anélkül is.
|
Zsoel
Megpróbálom lemérni egy másik gyűrű hosszát mielőtt lekapom a pluszt. Utána meglátom mi lesz.
|
capaw72
Nem, nem hiányzik innét semmi, de azt nem tudom, miért ennyivel hosszabb az a gyűrű a kelleténél. Esetleg megpróbálhatnád, hogy 3 tized millimétert leesztergáltatsz vagy nagyon óvatosan lecsiszolsz belőle. Jobb ötletem nincs.
|
Zsoel
Megnéztem a kuplungrészt. Azt vettem észre, hogy az axiális játék nekem 0,4-0,5 mm. Ez attól van, hogy a kuplungkosár közepén lévő gyűrű, ennyivel hosszabb a kuplungkosár vastagságánál. Ezt azonban nem tudom kihézagolni sehogyan sem mert a tengelynél jóval nagyobb belső átmérőjű hézagoló kellene (a gyűrű is beleférjen, de a kosarat megtámassza). Ekkor viszont nem lehet összeszerelni mert leesik a tengelyre összeszereléskor.
Hiányzik nekem valami alkatrész a kuplungrészhez?
Belülről kifelé haladva a sorrend csapágy,hézagoló alátét, gyűrű a tengelyre, kuplungkosár, kosár belső része (ehez rögzítjük a rugós részt), biztosító alátét, anya majd a lamellák és rugók..
|
Kati
Üdvözlünk a fórumon! Örülök, hogy időnként a szebbik nem is képviselteti magát köreinkben egy-két hozzászólással. :)
Sajnos messze lakom Budapesttől, így ebben a kérdésben sajnos nem tudok gyakorlati segítséget nyújtani, de ha megengeded, néhány tanácsot azért adnék.
A fék komoly dolog, főleg az első (mivel a jármű előrefelé halad, ezért elöl van szükség hatékonyabb fékre; a fékezőerő megoszlása az első-hátsó kerék közt 60-40 %). Mindenképpen javaslom, hogy jó minőségű alkatrészeket használtass fel. A legfontosabb a sima felületű fékdob, azaz kerékagy. Ezt, ha szükséges (mély karcok, barázdák vannak benne), fel kell szabályoztatni. Amennyiben ez már nem lehetséges (túlságosan megnövekedne a 125 mm-es névleges átmérő), új kerékagyat kell beszerezni. Ez nem olcsó dolog
http://www.motoralkatresz24.hu/term%C3%A9k-n%C3%A9zet/ker%C3%A9kagy-2000000019734
viszont szerintem a biztonságon nem érdemes spórolni. Még mindig olcsóbb, mint egy parkoló autóban esett kár kifizetése, ha esetleg a biztosító húzódozik a tejeléstől...
Fontos továbbá a jó minőségű fékbetéttel ellátott fékpofa, valamint fékbovden. Én már régen nem bízom a bolti bovdenekben: mióta egyszer, még 13-14 éve egy erőteljes fékezéskor a kezemben maradt a fékkar (=leszakadt a pár héttel azelőtt vásárolt, vadiúj bovdenről a végdarab), és én is csak a szerencsének köszönhettem, hogy nem rongyoltam bele valamibe, azóta CSAK olyan kézifékkart szerelek be, amelyről előzetesen levágtam, majd keményforrasztással magam forrasztottam fel a végdarabot.
Sajnos ennyit tudok mondani a témáról, nem többet - a többit már csinálni kéne, ahhoz pedig, mint mondtam, messze vagyok. Sok sikert, remélem, sikerül valakit találnod.
Esetleg Beagle-re tudok gondolni mint alkalmas személyre; ő Gyömrőn lakik, de Pesten dolgozik. Ha elég közel esik hozzád, ő biztosan meg tudná javítani neked a féket. Sőt, mi több: nemrég óta Trabija is van, tehát esetleg a cuccok is érdekelnék... :)
|
capaw72
Nincs mit, sok sikert a munkádhoz.
|
Zsoel
Sokadszor köszönöm. Hétvégén megpróbálom megfejteni a dolgot.
|
Sziasztok!
Azt hiszem, az előbb rossz helyre (keres-kínál) írtam a hozzászólásomat. Bár végül is oda is passzol...
Másfél éve tettem szert egy 1971-es Simson Star-ra. Én és a motorom Budapesten lakunk.
Van esetleg valaki, aki tudna nekem segíteni megjavítani a kézi féket? Tavaly bele is csattantam miatta egy parkoló autóba (rendeztem a kötelezővel;-))
Szerintem műszaki érzékem nem sok van (nő vagyok), magamtól könyvek/youtube alapján nem merek belenyúlni. De ha valaki meg tudja mutatni, mit kell csinálni, utána már megy (mármint az egyszerűbb dolgok). Mikor legutóbb hozzányúltam, első berúgásra működött, azóta tárolóban van. Nem ártana, ha valaki átnézné, aki ért hozzá, és tisztelettel bánik vele, nem csak egy öreg roncsként. Nem szeretném csak úgy, utcáról szerelőhöz vinni, mert a Trabantommal anno rendesen megszívtam. Ami még biztosan nem működik rajta, az a kilóméter óra. Más minden jó volt a legutóbbi használatkor.
Cserébe fel tudok ajánlani a 601-es Trabantomból megmaradt alkatrészeket,Trabira való Barum Brillantis nyárigumi szettetszettet (jó profilmélységgel), esetleg Simson Star tankot.
Ha valaki tud segíteni, írjon: vasnudli@gmail.com
Köszi!
Üdv!
|
capaw72
Nem tudom megmondani, milyen vastag hézagolót használtam. Ezt akkor kell eldönteni, amikor megmérted, mekkora a fennálló hézag, és kiszámolod, milyen vastagsággal lehet a max. 0,1 mm-t beállítani. Erre nincs általános recept.
A hézagolóalátétnek olyan átmérőjűnek kell lennie, mint a támasztóalátétnek a csapágygyűrű és a kuplunkgkosár között; annak is fel kell támaszkodnia a kuplungkosár agyára, különben nincs értelme. Ha csak a gyűrű átmérőjével egyezik meg, akkor keresztül tud csúszni rajta a kuplungkosár, és semmit nem hézagolsz ki vele.
|
Zsoel.
Az a hézagoló amit pluszban betettél mekkora méretű volt? Úgy értem a kuplngkosár belső méretével egyezett meg ( nem támaszotta alá a gyűrűt) vagy az alátét méretével, azaz a gyűrűt is alátámasztotta?
|
capaw72
Az alkatrészek idővel kopnak, sajnos. Én az általad említett alátét fölé tettem még egy megfelelő vastagságú hézagoló alátétet, azzal állítottam be az előírt axiális hézagot.
|
Zsoel.
Ha 0,1 mm-nél nem lehet nagyobb akkor nálam valami nem stimmel.
A tengelyen a sorrend (belülről-kifelé) : alátét (1 db), kuplungkosár közepében egy gyűrű mely túl lóg a kuplungosáron, kuplung belső rész amit biztósító alátéttel kell rögzíteni egy anyával majd a maga a lamellák és lemezek. Végül a rugós rögzítők (4 db).
Ha az anyát lehúzom nekem jóval több az axiális mozgása a kuplungkosárnak mint 0,1 mm.
Mitől lehet? Kellene alá még egy vagy egy másik tipusú alátét a csapágynál?
Üdv capaw
|
nagy92-balint54
Közönséges MOL Hykomol K 80W-90 vagy hasonló tökéletesen megfelel hozzá. Igazából bármilyen ásványi alapú hajtóműolaj jó, csak ne legyen se túl híg, mert akkor könnyen kikúszik az illesztéseknél, se túl sűrű, mert akkor meg "viszi" a kuplungszerkezetet, fogaskerekeket, nehézkessé válik a beindítás, a tengelykapcsoló-kezelés, a sebességváltás. De ez nem annyira precíziós szerkezet, hogy valami különleges olaj kelljen hozzá.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |