|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Sziasztok!
Nemrégibe került hozzám egy 74-ben gyártott simson star motor, viszont vannak dolgok amiket nem nagyon tudok és a segítségeteket kérném.
Az egyik ilyen kérdés, hogy a váltóba milyen olajat kell tenni? Van kifejezetten ehhez való?
Kérlek segítsetek. Köszönöm
|
capaw72
0,1 mm-nél nem lehet több.
|
adam
Na ugye... Nem kell rögtön kétségbeesni.
A kilométeróra meghajtása nem dörzs-, hanem csigahajtás. Az első lánckerék tengelyén rögzített biztosítóalátét füle beleakaszkodik a csigatengelyen lévő fülbe, és így hajtja a csigatengelyt, ezáltal a csigát is, amely vízszintesen van elhelyezve. Erre merőlegesen, függőlegesen áll a csigakerék, ennek a tengelyében van kialakítva a spirál négyszögletű végdarabjának a hüvelye. De hogy miért nem hajt, azt nem tudom. Lehet, hogy vacak, utángyártott, műanyag alkatrészek vannak benne (az eredeti csiga és csigakerék fémből van), lehet, hogy letörtek vagy nem érnek össze a fülek, túlságosan lötyögnek a tegelyek (nagy axiális játék), vagy a hüvely nem fogja elég szorosan körbe a spirál végdarabját. Az az igazság, hogy ez az egész csak hibátlan, gyári alkatrészekkel (beleértve a spirált is) működik kifogástalanul, utángyártott sz@rokkal, nem megfelelő spirállal sajnos ugrál.
|
starex
Már egy éve nálam hentergett ez a ČZ, úgyhogy most már muszáj volt nekiállnom, mert már égett az arcom, ahányszor a tulajdonosával találkoztam (hiába mondta, hogy nem sürgős). Most már kb. 2 héten belül kész lesz.
|
Sziasztok.
Légyszíves mondjátok meg mennyi lehet a tengely irányú játéka a kuplung kosárnak starnál?
Köszönöm.
|
Sikerült végülis beállitanom a porlasztót, nem gondolkoztam, csak bepánikoltam :D
A melléklevegő csavarján kellett csak tekerni, az ütközéstől számitva kb 1,5 fordulat helyett 2 felett volt.
Mentem vele úgy 8-10km-t, ahogy irtátok, alapjáratra állás előtt leállitottam és a gyertya gyönyörű őzbarna :)
Más kérdés: a km órám nem megy ill. csak "lifeg". Szétszedtem, a spirál gyönyörűen forgatja az órát, csak a tengely nem viszi a spirált. Ez hogyan működik? Csak egy sima "dörzshajtás" ez?
|
Zsoel
Kösz a gyors választ.
Üdv,Péter
|
Zsoel
Akkor majd legközelebb. Ha jó idő lesz talán legközelebb is az MZ-vel megyek vissza. Ja a CZ még az ősszel is ott volt, néztem is a csepptankost. Az én Starom jól indult, azthiszem három rúgás elég volt neki az ébredéshez. A porlasztóból nem engedtem le a benzint, most a szétszedéskor látszott hogy fölösleges is lett volna, mert nem rakódott le semmi. Fél éves állásnál azért lenne értelme szerintem.
Én még egy 250-es ETZ-vel fulladtam le párszor amikor csináltam a motoros jogsit. Annak nem működött jól az üres visszajelzője. Mindig világított, üresben kicsit erősebben. Mondanom sem kell, az első két lámpánál sorba lefulladtam.
|
adam
Üdv köreinkben! Nem voltál illetlen, de azért köszönjük a részletesebb bemutatkozást. :)
Furcsa egy helyzet ez, mert azok alapján, amiket most írtál, épp ellenkező ok látszik kiderülni: keveset kap a motor, vagy pedig eldugult valamelyik fúvóka vagy csatorna. Teljesen szétszedve az egészet, de téynleg MINDENT alaposan át kell fúvatni sűrített levegővel, a tűsfúvóka kis keresztirányú furatait is.
A benzinszint KÖRÜLBELÜL kell hogy annak a kis bordának a tetejénél legyen, általában inkább kicsit magasabbra kell állítani, mivel nemhogy újan, de használtan meg pláne nincs két egyforma motor, lehetséges, hogy az egyik kicsit kevesebb, a másik kicsit több benzint igényel. (Az a borda egyébként nem a benzinszintet jelzi, hanem az úszótengely kicsúszását hivatott megakadályozni, csak én szoktam annak a bordának a tetejéhez viszonyítani a benzinszintet, mert jó támpontot nyújt ehhez. Másként csak igen körülményesen lehetne beállítani a szintet.) Szóval emeld meg egy kicsit a benzinszintet az úszótestek óvatos meghajlításával. Ellenőrizd, hogy jók-e a fúvókaméretek, nincs-e eltömődve a légszűrő. A síbertű alsó tartólapja felülről a harmadik rovátkában legyen, az alapjárati levegőcsavart a teljes becsavartságtól 1,5 fordulatnyira (+/- negyed fordulat) vissza kell állítani. Ennek jónak kell lennie, porlasztóbeállítás magától nem romlik el, csak dugulás vagy úszókilyukadás fordulhat elő. A tolattyúszabályozó csavart ki-ki egyéni "ízlés" alapján csavarja ide vagy oda, de túl magas alapjárati fordulatszámot nem célszerű beállítani, mert fölösleges túlfogyasztást eredményez.
A szikrázást továbbra sem értem, nem világos, mi az a lemeztartó csavar meg beakasztó fül. (Biztosan tudom, hogy mi az, csak nem értem, mire célzol.) Annyi biztos, hogy ez valóban nem gyári gyújtás, de ha így képes szikrázni, akkor garantáltan valami szakszerűtlen kókányolás lehet. Örülj, hogy nem rázott meg, marha "kellemes" tud lenni az ilyesmi, mikor jár a motor...
A Star gyári gyújtásában nincs külön alaplapi gyújtótekercs és külön gyújtótrafó, hanem egy kompakt gyújtótrafó van elhelyezve az alaplapon. Ez azt jelenti, hogy az alaplahoz rögzített vasmag köré relatíve nagy átmérőjű zománcozott huzalból készített, kis menetszámú, ún. primer tekercselés van felcsévélve, azon pedig, megfelelően elszigetelve, szintén zománcozott, de igen vékony huzalból készített, igen nagy menetszámú szekunder tekercselés van elhelyezve. Mindkét tekercs egyik végét (úgy is mondják: lábát) a vasmaghoz forrasztják, míg a primer tekercs másik kivezetése egy kis szemmel a végén a megszakítóhoz van erősítve, a szekunder tekercs kivezetése pedig (vastag szigetelőréteggel, bakelit átvezetődarabbal) közvetlenül a gyújtóvezetékhez csatlakozik, amely így egyenesen a motorból megy a gyertyához, nem pedig felülről. Az egész tekercselés vastagon be van bandázsolva köpperszalaggal, és kiégetett szigetelőlakkal van beáztatva (legalábbis eredetileg; az utángyártott gyújtótkercseknél előfordul, hogy az egészet műanyaggal öntik ki).
Íme:
A hiedelmekkel ellentétben, ezzel a gyújtásrendszerrel semmi gond nincsen. Nem jellemző, hogy a gyújtótekercsben átütne a szigetelés, én már 15 éve gond nélkül használom. Sem hidegen, sem melegen nincs probléma a gyújtással. Ami gondot jelent, az inkább a sok vacak, használhatatlan gyújtógyertya, erről viszont nem a gyújtásrendszer tehet.
|
starex
Sajnos a szerda pont nem jó, kedden-szerdán nem leszek idehaza. :(
Csak az egyik Starom "aludt" téli álmot, a másikat végig használtam. :) De egyébként, mivel holnap már úgyis április van, hamarosan a másikat is megnézem. Ámbár nem nagyon szokott neki kelleni túl sok ébresztgetés, azon kívül, hogy beállítom a guminyomást és kicsit letörölgetem a port. :)
A TS-emmel még mindig semmi előrelépés, mert nincs rá időm sajnos. Bár idén végre tényleg szeretnék nekiállni, de most egy CZ 175 felújítását vállaltam el, azon dolgozom ráérő időmben.
Az a lámpánál leállás jó dolog tud lenni... Én is jártam már úgy MZ-vel, igaz, az dinamós, és ott inkább az a gond, hogy a bekapcsolt tompított fényszóró+féklámpa+index kombót új akkumulátor esetében sem szereti, mert ezek együttes teljesítményfelvétele alapjáraton erősen túllép a 60 W-os dinamó képességein.
|
Sziasztok Starosok!
Kétfajta kormányzárat árulnak a webárúházak, honnan tudható meg, hogy melyikre van szükségem. A Zsoel által ferakott képeken szereplő 74-es motorról van szó.
Üdv, Péter
|
Sziasztok!
Visszaolvasva a fórumot, látom, nem illedelmesen kezdtem a kapcsolatfelvételt.
Naszóval, Ádám vagyok, 26 éves, és örököltem egy Simson Star SR4-2/I 1974-es mocit. Úgy hoztam haza, hogy tökéletesen ment, hidegen, melegen, és ezért bosszant, hogy nálam pedig gondok vannak.
Köszönöm az eddigi segítő hozzászólásokat, de új fejlemények vannak, amik egyértelműen porlasztóbeállítási hibákra utalnak. Szombat este szívatóval beindítottam, egyből elkapta, de utána szépen lassan leállt. Újbóli berugások szívatóval, kb 3x, és utána kézzel tartva, de ment az alapjárat. Így viszont nem produkálta az erőtlenséget. Végig szívatóval mentem haza, és gyönyörűen ment haza, újból 45-50 volt a sebessége és egyszer sem dadogott le.
Ezek szerint a melléklevegő túl nyitva van? És az alapjárati csavaron is kellene tekernem?
A szikra, amit említettem, a jobb oldali burkolat levételkor volt, és amikor a beakasztóból húztam ki, akkor szikrázott a beakasztófül és a lemeztartó csavar között. Nem gyári trafó van rajta, hanem valami autóról származó, és a tank alatt a vázra van felcsavarozva. Ma rakok fel képet róla.
Üdv. mindenkinek!
|
Zsoel
Arra megyek majd haza szerdán. Beugorjak? A TS-ed hogy áll? A Starokat felébresztetted a téli álmukból?
|
Zsoel
Volt egy kis afférom a motorral a Baross híd lábánál a lámpa előtt. Akkor viszont remélem nem láttál. Dögött az akku, de még nem cseréltem ki benne, s ezért rúgásra nem, vagy csak leállítás után 1 órán belül indul. Ma is úgy toltam be. Na szóval állok a lámpa előtt látom ahogy számol vissza, alapjáraton ketyeg, helyzetlámpa világít, megy az index jobbra, húzom a fékkart. Nagy volt az áramfelvétel. 10 másodperc volt már csak akkor leállt. Gyorsan kitoltam oldalra, mert legelől álltam. Aztán persze beindul az első rúgásra, csak kicsit kellemetlen volt az egész. Valószínű az öreg MZ így figyelmeztetett az akkucserére. Jövőhéten már kap egyet, csak még a hazautat bírja ki.
|
starex
Az ETZ-re emlékeztem, csak a nagyságára nem. Valamiért inkább a 250-es rémlett. Na, majd gyere erre máskor is.
|
Zsoel
A múltkor meg maggio65-öt kerültem el. Úgylátszik tudat alatt a Zsoltikat kerülöm .
Nem 250-es amúgy de ETZ, 150-es. A 250-es konkurenciája lett volna a jelenleg szétszedett, P10-esemnek. 80-at lehet vele utazóban menni, az nekem pont elég. Órája szerint háromezret forog 4-esben 50-nél, szép nyugodtan lehet vele haladni. Pedig meg voltam pakolva rendesen. Győrön át a belvárosnak mentem, az egyetem mellett húztam el a Kossuth híd felől.
|
starex
Na, akkor jól elkerültük egymást, mert én meg Győrben voltam ma délután, és kb. negyed 9-re érte haza. Következésképpen nem hallottam semmit. :(
Nem emlékszem, milyen MZ-d van: ETZ 250 talán?
|
Zsoel
Még annyit hozzá, hogy a porlasztó alatt magát a házat értem, a tűszeleppel, keverőcsővel, szivató és fúvókák nélkül.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |