Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2014.03.30. 21:42 Idézet

Helló Ádám!

A kondenzátor hiba megoldását Zsoel már jól leírta, szerintem is megéri venni egy újat, aztán kiderül változott-e a helyzet. Hogyha már kicseréled a kondenzátort érdemes megnézni a megszakítót is, mert ha tényleg gyenge volt a kondenzátor az erős szikráktól az érintkezők megéghettek. Én a helyedben megnézném azt is, hogy mekkora az előgyújtása a motornak. 1,5 mm-el a felső holtpont előtt kell elkezdenie a nyitást a megszakítóknak.

A gyertyakép vizsgálathoz tényleg fontos az üzemmeleg motor, ezt elfelejtettem leírni. Ha elmész vele valahová a megállás után azonnal állítsd le a motort, és kíváncsiságtól függően még melegen, vagy a motor lehűlése után vedd ki a gyetyát. Ha a megálláskor nem állítod le azonnal akkor a dús alapjárati keverék is bekavarhat még a gyertyaképbe. A benzinszintem nekem 1-2 mm-el van az oszlop fölött, szóval az nálad valószínüleg rendben van. Az én Starom sokat kapott még tavaly ilyenkor, nem akart 40-45 fölé menni bármennyire is húztam a gázt. Még 1-esben sem igen volt ereje. A tiedé ezekszerint 1-esben húz rendesen?

Zsoel

Kb 2 órája átgurultam az MZ-vel Halászin, nem hallottál 4-esben 50-el pöfögni? A Starra feltettem a saját porlasztómat, működik vele elvileg jó is. Én csak az udvarunkban próbálgattam, az öcsém próbálta ki országúton, én az MZ-vel követtem. 40-50 között ment vele szóval jó lesz remélhetőleg. A porlasztódat és a súbert elcsomagoltam hamarosan viszem vissza. Csak ezeket adtad ahogy emlékszem, de javíts ki ha nem így lenne.


2014.03.30. 13:43 Idézet

Ádám

Szia!

A gyertyakép csak akkor ad értékelhető visszajelzést a motor állapotáról, ha 10-20 kilométert motoroztál üzemmeleg motorral, nagyobb tempóval, országúti haladáskor. Rövid, városi távokon, hideg motorral, szívatóval való közlekedés hamis képet fest, mert akkor sem tud őzbarnára égni a gyertya, ha a motor egyébként teljesen rendben van; elolajosodik, megfeketedik.

Valószínű, hogy valamit véletlenül elállítottál a karburátoron, sőt az sem kizárt, hogy lyukas az úszó valamelyik dobja. Nézd meg. A szikrázást nem értem. Mi szikrázik? A megszakító? Kérdés, milyen mértékben: kicsit mindig szikrázik, de ha nagyon erős a szikraképződés az érintkezők között, akkor valóban lehetséges, hogy kezd kifeküdni a kondenzátor. Kideríteni csak műszerrel lehet, hogy a kapacitása megfelel-e még a gyári értéknek, de mivel nem nagy összeg egy új kondenzátor (bolttól függően max. 6-800 Ft), meg lehet reszkírozni, hogy vegyél egyet, legfeljebb jó lesz tartaléknak, ha kiderül, hogy mégsem szükséges még kicserélni.


2014.03.28. 23:59 Idézet

wischint

Nem próbáltam mert a 14-es gyári méret van benne,igazából ezzel kellene megfelelően működnie.Azért köszönöm a segítséget logikus amit írtál,ha minden kötél szakad megjátszom.


2014.03.28. 20:45 Idézet

Szia starex!

Időközben regisztráltam, nagyon örülök, hogy van Simson Star Klub! :)

Köszönöm a gyors válaszod. A kondenzátor hibát hogy lehet kideríteni?

A porlasztóban az úszóházban levő kis oszlopig ér a benzin, ezt ellenőriztem.

Azért furcsállom az egész hibajelenséget, mert műszakilag nagyon vigyázott rá apósom, és nagyságrendekkel jobb motor mint a másik motorja, egy S51-es enduro....

A gyertyát ma kivettem, és fekete, csúnya olajos volt. Ez lehet az én hibám, mert legelső alkalommal túlszivattam szegényt, ügyetlen voltam...


2014.03.28. 20:34 Idézet

Szia Ádám!

Ha a fedél levételekor a megszakító érintkezőknél láttál szikrát akkor kondenzátor hibád lesz. 

A porlasztóddal kapcsolatban pedig, mivel most már jól zár a tűszelep így már alacsony lehet a benzinszint a porlasztóban, talán kissé meg kellene emelni. De először is nézd meg hogy a gyertya elektródáinál kormos, vagy világosbarna, esetleg fehér a felület. Minél világosabb annál szegényebb keveréket kap. 


2014.03.28. 19:45 Idézet
Ádám

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek. Megörököltem egy \\\'74-es Star-t. Apósomé volt közel 30 évig és mindig azt mondta nekem, hogy soha semmi baja nem volt a motornak.

2 hete elkezdtem használni... Hibátlanul ment, könnyen indult és a forgalommal együtt tudtam haladni. Viszont múlt héten el kezdett szép nagy tócsát csinált maga alá. Szétszedtem a karburátort, kitisztítottam, újból szépen zárt a tűszelep, ment tovább. És innentől kezdve reggel hidegen nem lehetett húzni neki, gyorsan felváltva tudtam menni csak, mert bedadogott. Ha bemelegedett, akkor 3-asban nem lehetett kihúzatni, mert hörög és lassul. Ha nem teljes gázon megyek, akkor szépen megy, csak ha már fúj a szél, lassul, gázadásra meg hörög és tovább lassul.

Szétszedtem újból a karburátort, kitisztítottam megint, gyertyát ki, lepucol, beállít.. Semmi. Hazafele jövet, megálltam, levettem az oldalsó burkolatot és kicsit szikrázott és mostmár tanácstalan vagyok.

Mit rontok el? Gyújtáshiba lenne? Szikra gyönyörű, alapjárat hibátlan, könnyen indul hidegen-melegen, csak teljes gázzal nem megy. 

Előre is köszönök mindenféle tanácsot!


2014.03.28. 16:11 Idézet

Maggio65

Szia!

 

Esetleg nem próbáltál egy foggal kisebb lánckereket tenni előre?

 

Tibi


2014.03.28. 16:06 Idézet

Zsoel!

 

Köszönöm a robbantott ábrát.

 

Tibi


2014.03.27. 22:13 Idézet

Hollósy Péter képei:

 

 


2014.03.26. 22:27 Idézet

bodnar12

Nincs színkódja, az 1960-as, 70-es évek KGST-jében nem létezett nemzetközileg egységes színkódrendszer... Ilyen festéket csak kevertetni lehet, a váz legjobban épen maradt festékfelületei (általában a kormány, kormánybukolat az embléma alatt, hátsólámpa-ház belső fele) alapján.

Simson-gyári "körökben" egyébként Tundragrau volt a hivatalos megnevezése ennek az árnyalatnak, de hát ezzel 40-50 év után már nem sokra mész.


2014.03.26. 20:19 Idézet

Sziasztok!  Megtudja valaki mondani,hogy a zöldesszürke starnak mi lehet a színkódja?       Előre is köszönöm!


2014.03.25. 08:10 Idézet

maggio65

Jé, tényleg! Látod, erről a képről már el is feledkeztem, pedig hát én tettem föl a klubba az illetőt, és akkor mindjárt szemet szúrt, hogy mi az, ami nem kerek ezzel a motorral... Elég nehéz nem észrevenni, már nem is emlékeztem rá, hogy ilyen durván látszik az össze nem illőség.
Egyébként pedig nyugodtan "szemeteld" tele a fórumomot bármilyen staros témával, hiszen azért van.


2014.03.25. 00:28 Idézet

Zsoel

Kicsit körbe néztem a honlapon és találkoztam is az említett problémával Csüllög István - Vésztő - 1966 egyik kedves klubtag fényképén ahol az SR4-II henger találkozik az SR4-2-1 könyökcsővel.Nem is szemetelem tovább tele az oldalt ezzel a témával,ha valaki ilyen régi gépet akar felújítani és ez a henger hiányzik a boldogságához nyugodtan írjon rám.


2014.03.24. 21:10 Idézet
velorexi

Zsoel

Köszönöm szépen az infót!


2014.03.24. 08:40 Idézet

maggio65

Na, akkor ez tisztázódott. :)

Még annyit, hogy bár egy ilyen régifajta új(!) hengerrel mindeképpen típustörténeti ritkaságot birtokolsz - pláne itt, Magyarországon -, túl azon, hogy típusidegen dolog lenne ezt egy '70-es évekbeli gépre felszerelni, muszáj megemlítenem, hogy ez sajnos technikailag sem kivitelezhető. Azt a régi könyököt már nem lehet beszerezni, hiszen az SR4-II-ket nagyon régen gyártották, és akkor is csak viszonylag rövid ideig. Az újfajta könyököt pedig csak utólagos hajlítgatással, alakítgatással lehetne rábarkácsolni, és nemcsak csúnya, nem rá való lenne, de azt sem tudom, hogy ennek a hengernek a méretei egyébként megegyeznek-e a későbbi hengerével. Lehetséges például, hogy ha felcsavarozod rá a szívócsonkot, és felszereled a karburátort, akkor túl kicsi vagy épp túl nagy lesz a hely a műanyag szívásszajtompító számára, hiszen a hengert a szívó- és kipufogórendszerrel párhuzamosan tervezték át (és mint mondtam, ezekre a régi típusokra még a jóval kisebb gumiházba szerelt légszűrő került). Szerintem inkább örülj, hogy ilyen ritkaság van a tulajdonodban, kár lenne ezt holmi bizonytalan célok érdekében feláldozni.


2014.03.24. 07:54 Idézet

Zsoel

Igen, pontosan erről van szó,a szívócsonk csavaros és a képen jól látható az eltérés a könyökök között.Most már legalább tudom eredetileg milyen típusra való.Köszi.


2014.03.23. 22:45 Idézet

velorexi

Fölösleges volt keresgélned, mert az ES 125 vezetékezése teljesen megegyezik a TS 125-ével, azzal az eltérésel, hogy ezen csak oldalanként 1-1 indexlámpa van, míg a TS-eken már ugye 2-2, tehát az ES-nél nem megy hátra az a plusz két vezeték.

A vörös ellenőrzőlámpa egyik pólusát egy zöld-piros csíkos vezetékkel a gyújtáskapcsoló 61-es kapcsára, a másikat pedig egy kék-fekete csíkos (az első szín mindig az alapszín, a második a rajta lévő vékony csík színe) vezetékkel (mindkét kábel keresztmetszete 0,75 mm2) az indexrelé 49a kapcsára kell kötni. Ugyani a töltésellenőrző lámpa egyúttal az index visszajelzője is. Remélem, tudtam segíteni.


2014.03.23. 22:38 Idézet

maggio65

Na, majd meglátom, ha itt lesz.

Az a másik henger valószínűleg SR4-II-é, 1968 előtti, még a régi kivitel (nem ráöntött, hanem felcsavarozható szívócsonk, a legrégebbi NKJ vagy a későbbi BVF 16N1-1 porlasztó, gumi légszűrőház, nagyobb ívű kipufogókönyök).
Ezt váltotta fel 1968-ban az SR4-2/1 módosított szívó- és kipufogócsonkú hengere, más könyökkel, porlasztóval és szívászajtompító edénnyel.

 

Mint látható, a két kipufogókönyök (a különböző hengerekkel párhuzamosan) eléggé eltér egymástól.


2014.03.23. 20:34 Idézet
velorexi

Zsoel

Mz-vel kapcsolatban kérném a segítségedet. Sajnos több órás keresgélés után sem talátam olyan ES 125 kapcsolási rajzot (remélem, a TS ugyanaz, arról néztem), ami segíteni bekötni a töltés-ellenőrző lámpát. Tudnál ilyet mutatni, vagy tudnád esetleg a színeket hozzá?

Köszönöm.

Velo


2014.03.22. 23:06 Idézet

Zsoel

Valóban egészséges hangja volt a motornak,és lehet hogy csak a kimaradt 15 év motorozás mondatja velem hogy gyenge a gép.Igazából a 3. fokozattal van a gondom amit üveghangig húzatott 2-es után tudok kapcsolni.Tisztában vagyok azzal is hogy a mai forgalom ritmusát ezek a gépek már nem tudják felvenni.Arról hogy a hengertalpba ilyen jelölések vannak beütve arról pedig lövésem sem volt.Nyilván akkor olyan méretet kértem volna./akkor még volt/Talán említettem hogy van még egy 0 Km-es ős hengerem,ahhoz megvan a gyári dugó is,csak annak a kipucsonkja más szögben törik meg.Szerintem KR50-é vagy valamelyik korai Staré lehet.Nem tudom hogy próbáljak eszkábálni ahhoz egy könyököt vagy legyek türelemmel a jelenlegihez?Majd az idő eldönti.


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?