|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Helló Ádám!
A kondenzátor hiba megoldását Zsoel már jól leírta, szerintem is megéri venni egy újat, aztán kiderül változott-e a helyzet. Hogyha már kicseréled a kondenzátort érdemes megnézni a megszakítót is, mert ha tényleg gyenge volt a kondenzátor az erős szikráktól az érintkezők megéghettek. Én a helyedben megnézném azt is, hogy mekkora az előgyújtása a motornak. 1,5 mm-el a felső holtpont előtt kell elkezdenie a nyitást a megszakítóknak.
A gyertyakép vizsgálathoz tényleg fontos az üzemmeleg motor, ezt elfelejtettem leírni. Ha elmész vele valahová a megállás után azonnal állítsd le a motort, és kíváncsiságtól függően még melegen, vagy a motor lehűlése után vedd ki a gyetyát. Ha a megálláskor nem állítod le azonnal akkor a dús alapjárati keverék is bekavarhat még a gyertyaképbe. A benzinszintem nekem 1-2 mm-el van az oszlop fölött, szóval az nálad valószínüleg rendben van. Az én Starom sokat kapott még tavaly ilyenkor, nem akart 40-45 fölé menni bármennyire is húztam a gázt. Még 1-esben sem igen volt ereje. A tiedé ezekszerint 1-esben húz rendesen?
Zsoel
Kb 2 órája átgurultam az MZ-vel Halászin, nem hallottál 4-esben 50-el pöfögni? A Starra feltettem a saját porlasztómat, működik vele elvileg jó is. Én csak az udvarunkban próbálgattam, az öcsém próbálta ki országúton, én az MZ-vel követtem. 40-50 között ment vele szóval jó lesz remélhetőleg. A porlasztódat és a súbert elcsomagoltam hamarosan viszem vissza. Csak ezeket adtad ahogy emlékszem, de javíts ki ha nem így lenne.
|
Ádám
Szia!
A gyertyakép csak akkor ad értékelhető visszajelzést a motor állapotáról, ha 10-20 kilométert motoroztál üzemmeleg motorral, nagyobb tempóval, országúti haladáskor. Rövid, városi távokon, hideg motorral, szívatóval való közlekedés hamis képet fest, mert akkor sem tud őzbarnára égni a gyertya, ha a motor egyébként teljesen rendben van; elolajosodik, megfeketedik.
Valószínű, hogy valamit véletlenül elállítottál a karburátoron, sőt az sem kizárt, hogy lyukas az úszó valamelyik dobja. Nézd meg. A szikrázást nem értem. Mi szikrázik? A megszakító? Kérdés, milyen mértékben: kicsit mindig szikrázik, de ha nagyon erős a szikraképződés az érintkezők között, akkor valóban lehetséges, hogy kezd kifeküdni a kondenzátor. Kideríteni csak műszerrel lehet, hogy a kapacitása megfelel-e még a gyári értéknek, de mivel nem nagy összeg egy új kondenzátor (bolttól függően max. 6-800 Ft), meg lehet reszkírozni, hogy vegyél egyet, legfeljebb jó lesz tartaléknak, ha kiderül, hogy mégsem szükséges még kicserélni.
|
wischint
Nem próbáltam mert a 14-es gyári méret van benne,igazából ezzel kellene megfelelően működnie.Azért köszönöm a segítséget logikus amit írtál,ha minden kötél szakad megjátszom.
|
Szia starex!
Időközben regisztráltam, nagyon örülök, hogy van Simson Star Klub! :)
Köszönöm a gyors válaszod. A kondenzátor hibát hogy lehet kideríteni?
A porlasztóban az úszóházban levő kis oszlopig ér a benzin, ezt ellenőriztem.
Azért furcsállom az egész hibajelenséget, mert műszakilag nagyon vigyázott rá apósom, és nagyságrendekkel jobb motor mint a másik motorja, egy S51-es enduro....
A gyertyát ma kivettem, és fekete, csúnya olajos volt. Ez lehet az én hibám, mert legelső alkalommal túlszivattam szegényt, ügyetlen voltam...
|
Szia Ádám!
Ha a fedél levételekor a megszakító érintkezőknél láttál szikrát akkor kondenzátor hibád lesz.
A porlasztóddal kapcsolatban pedig, mivel most már jól zár a tűszelep így már alacsony lehet a benzinszint a porlasztóban, talán kissé meg kellene emelni. De először is nézd meg hogy a gyertya elektródáinál kormos, vagy világosbarna, esetleg fehér a felület. Minél világosabb annál szegényebb keveréket kap.
|
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Megörököltem egy \\\'74-es Star-t. Apósomé volt közel 30 évig és mindig azt mondta nekem, hogy soha semmi baja nem volt a motornak.
2 hete elkezdtem használni... Hibátlanul ment, könnyen indult és a forgalommal együtt tudtam haladni. Viszont múlt héten el kezdett szép nagy tócsát csinált maga alá. Szétszedtem a karburátort, kitisztítottam, újból szépen zárt a tűszelep, ment tovább. És innentől kezdve reggel hidegen nem lehetett húzni neki, gyorsan felváltva tudtam menni csak, mert bedadogott. Ha bemelegedett, akkor 3-asban nem lehetett kihúzatni, mert hörög és lassul. Ha nem teljes gázon megyek, akkor szépen megy, csak ha már fúj a szél, lassul, gázadásra meg hörög és tovább lassul.
Szétszedtem újból a karburátort, kitisztítottam megint, gyertyát ki, lepucol, beállít.. Semmi. Hazafele jövet, megálltam, levettem az oldalsó burkolatot és kicsit szikrázott és mostmár tanácstalan vagyok.
Mit rontok el? Gyújtáshiba lenne? Szikra gyönyörű, alapjárat hibátlan, könnyen indul hidegen-melegen, csak teljes gázzal nem megy.
Előre is köszönök mindenféle tanácsot!
|
Maggio65
Szia!
Esetleg nem próbáltál egy foggal kisebb lánckereket tenni előre?
Tibi
|
Zsoel!
Köszönöm a robbantott ábrát.
Tibi
|
bodnar12
Nincs színkódja, az 1960-as, 70-es évek KGST-jében nem létezett nemzetközileg egységes színkódrendszer... Ilyen festéket csak kevertetni lehet, a váz legjobban épen maradt festékfelületei (általában a kormány, kormánybukolat az embléma alatt, hátsólámpa-ház belső fele) alapján.
Simson-gyári "körökben" egyébként Tundragrau volt a hivatalos megnevezése ennek az árnyalatnak, de hát ezzel 40-50 év után már nem sokra mész.
|
Sziasztok! Megtudja valaki mondani,hogy a zöldesszürke starnak mi lehet a színkódja? Előre is köszönöm!
|
maggio65
Jé, tényleg! Látod, erről a képről már el is feledkeztem, pedig hát én tettem föl a klubba az illetőt, és akkor mindjárt szemet szúrt, hogy mi az, ami nem kerek ezzel a motorral... Elég nehéz nem észrevenni, már nem is emlékeztem rá, hogy ilyen durván látszik az össze nem illőség.
Egyébként pedig nyugodtan "szemeteld" tele a fórumomot bármilyen staros témával, hiszen azért van.
|
Zsoel
Kicsit körbe néztem a honlapon és találkoztam is az említett problémával Csüllög István - Vésztő - 1966 egyik kedves klubtag fényképén ahol az SR4-II henger találkozik az SR4-2-1 könyökcsővel.Nem is szemetelem tovább tele az oldalt ezzel a témával,ha valaki ilyen régi gépet akar felújítani és ez a henger hiányzik a boldogságához nyugodtan írjon rám.
|
Zsoel
Köszönöm szépen az infót!
|
maggio65
Na, akkor ez tisztázódott. :)
Még annyit, hogy bár egy ilyen régifajta új(!) hengerrel mindeképpen típustörténeti ritkaságot birtokolsz - pláne itt, Magyarországon -, túl azon, hogy típusidegen dolog lenne ezt egy '70-es évekbeli gépre felszerelni, muszáj megemlítenem, hogy ez sajnos technikailag sem kivitelezhető. Azt a régi könyököt már nem lehet beszerezni, hiszen az SR4-II-ket nagyon régen gyártották, és akkor is csak viszonylag rövid ideig. Az újfajta könyököt pedig csak utólagos hajlítgatással, alakítgatással lehetne rábarkácsolni, és nemcsak csúnya, nem rá való lenne, de azt sem tudom, hogy ennek a hengernek a méretei egyébként megegyeznek-e a későbbi hengerével. Lehetséges például, hogy ha felcsavarozod rá a szívócsonkot, és felszereled a karburátort, akkor túl kicsi vagy épp túl nagy lesz a hely a műanyag szívásszajtompító számára, hiszen a hengert a szívó- és kipufogórendszerrel párhuzamosan tervezték át (és mint mondtam, ezekre a régi típusokra még a jóval kisebb gumiházba szerelt légszűrő került). Szerintem inkább örülj, hogy ilyen ritkaság van a tulajdonodban, kár lenne ezt holmi bizonytalan célok érdekében feláldozni.
|
Zsoel
Igen, pontosan erről van szó,a szívócsonk csavaros és a képen jól látható az eltérés a könyökök között.Most már legalább tudom eredetileg milyen típusra való.Köszi.
|
velorexi
Fölösleges volt keresgélned, mert az ES 125 vezetékezése teljesen megegyezik a TS 125-ével, azzal az eltérésel, hogy ezen csak oldalanként 1-1 indexlámpa van, míg a TS-eken már ugye 2-2, tehát az ES-nél nem megy hátra az a plusz két vezeték.
A vörös ellenőrzőlámpa egyik pólusát egy zöld-piros csíkos vezetékkel a gyújtáskapcsoló 61-es kapcsára, a másikat pedig egy kék-fekete csíkos (az első szín mindig az alapszín, a második a rajta lévő vékony csík színe) vezetékkel (mindkét kábel keresztmetszete 0,75 mm2) az indexrelé 49a kapcsára kell kötni. Ugyani a töltésellenőrző lámpa egyúttal az index visszajelzője is. Remélem, tudtam segíteni.
|
maggio65
Na, majd meglátom, ha itt lesz.
Az a másik henger valószínűleg SR4-II-é, 1968 előtti, még a régi kivitel (nem ráöntött, hanem felcsavarozható szívócsonk, a legrégebbi NKJ vagy a későbbi BVF 16N1-1 porlasztó, gumi légszűrőház, nagyobb ívű kipufogókönyök).
Ezt váltotta fel 1968-ban az SR4-2/1 módosított szívó- és kipufogócsonkú hengere, más könyökkel, porlasztóval és szívászajtompító edénnyel.
Mint látható, a két kipufogókönyök (a különböző hengerekkel párhuzamosan) eléggé eltér egymástól.
|
Zsoel
Mz-vel kapcsolatban kérném a segítségedet. Sajnos több órás keresgélés után sem talátam olyan ES 125 kapcsolási rajzot (remélem, a TS ugyanaz, arról néztem), ami segíteni bekötni a töltés-ellenőrző lámpát. Tudnál ilyet mutatni, vagy tudnád esetleg a színeket hozzá?
Köszönöm.
Velo
|
Zsoel
Valóban egészséges hangja volt a motornak,és lehet hogy csak a kimaradt 15 év motorozás mondatja velem hogy gyenge a gép.Igazából a 3. fokozattal van a gondom amit üveghangig húzatott 2-es után tudok kapcsolni.Tisztában vagyok azzal is hogy a mai forgalom ritmusát ezek a gépek már nem tudják felvenni.Arról hogy a hengertalpba ilyen jelölések vannak beütve arról pedig lövésem sem volt.Nyilván akkor olyan méretet kértem volna./akkor még volt/Talán említettem hogy van még egy 0 Km-es ős hengerem,ahhoz megvan a gyári dugó is,csak annak a kipucsonkja más szögben törik meg.Szerintem KR50-é vagy valamelyik korai Staré lehet.Nem tudom hogy próbáljak eszkábálni ahhoz egy könyököt vagy legyek türelemmel a jelenlegihez?Majd az idő eldönti.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |