|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Oké. Majd szólj, amikor már aktuális lesz az indexprobléma megoldása.
|
Zsoel
Ahogy megbeszéltük ki is fogod próbálni de azért az ikább a tavasz dereka,vége lesz mert már a fókazsír sem a régi. :)
|
maggio65
Na, erre én is kíváncsi leszek majd (mármint a felszerelt lábvédőre). :)
|
starex
Szia Jani!Igen az enyém volt, de sok dolgom volt délelőtt és csak későn tudtam kimenni.Azért így is láttam szép motorokat autókat,de lehetett volna nagyobb a felhozatal.A lábtartó már régen is megvolt csak a felfogatói hiányoztak,ezért csak tavaly év végén sikerült feltenni.
|
maggio65
Láttam a szombaton a motorodat a győri veteránbörzén, de már csak hazafelé menet a kocsiból. Mi a zsigával voltunk. Látom felkerült a gépre egy lábvédő, jól nézett ki. Először azt hittem egy Jawa Ideal áll ott a szélen.
|
chase
Nézd: hogy pontosan mi az oka, azt nem tudom, de az biztos, hogy ez a motor gyári(val megegyező) állapotában nagyon üzembiztosan ketyeg minden fordulatszámon, tehát hacsak nincs rajta valami komoly sérülés vagy átalakítás, akkor a tiédnek is üzemelnie kell. Vagyis logikusan át kell gondolni, mi minden állhat a jelenség hátterében.
Én először a forgattyúház és a henger mechanikai hibáit zárnám ki. Tehát:
- a szimeringek újak, de helyesen (rugós oldalukkal a forgattyús tengely felé nézően) vannak-e beszerelve?
- a forgattyúház gondosan le van-e tömítve (én a tömítés+tömítőpaszta kombinációjára esküszöm)?
- a dugattyú megfelelően van-e beszerelve (a dugattyútetőbe beütött nyíl a kipufogónyílás felé néz), a dugattyúszoknyán nincs-e csorbulás, törés?
- a hengerben nincsenek-e megsérülve az ablakok, az átömlő csatornák tiszták-e?
- megfelelőlen le van-e tömítve a porlasztó és a henger közötti szakasz; a közdarab és a porlasztó között ott van-e a hővédő bakelitlemez, helyükön vannak-e a tömítések, sima-e a szívócsatorna fala?
- tiszta-e a kipufogócsatorna és kipufogó-berendezés, megfelelőek-e a keresztmetszetek a hollandi anyától a kilépőnyílásig, nincs-e házilagosan okozott sérülés, átalakítás a kipufogóban (az eltömődött kipufogóban kialakuló torlónyomás nagy mértékben felelős lehet azért a jelenségért, amelyet leírtál; a kipufogónak teljes hosszában tisztának kell lennie: a kipufogókönyöknek, a dob blendenyílásainak, a hangtompító betétnek és a kilépő furulyának egyaránt)?
Ha ezeken a részeken minden stimmel, akkor górcső alá kell venni a karburátort is. (Hogy más motor porlasztóját kipróbáltátok ezen a motoron, és nem volt jó, az semmit nem jelent, mint ahogy olyannal is találkoztam már, hogy a porlasztó állítólagos "gyári beállításai" nagyon nem voltak gyáriak. Ellenőrizni kell.)
- BVF 16N1-6-os darab?
- segédlevegő-csatornái nincsenek eltömődve, házilag ledugózva valamivel?
- tűsfúvóka 215-ös, négy keresztfuratú, főfúvóka 50-es, részterheléstű C4-es, vagy azzal megegyező méretű?
- benzinszint megfelelő, úszó nem lyukas?
Biztos, hogy a fent leírtak valamelyikével lesz összefüggésben a dolog, de ennél többet látatlanban sajnos nem tudok segíteni.
|
Zsoel!
Értem én hogy résvezérlés!Csak az a probléma hogy hidegen beinditod egész nap eljár alapjáraton ha megyek vele és rendessen bemelegszik annyira tuldúsúl hogy nyél gázon van csak alapjárat ha elzárom a csapot egy idő után magáhoztér.Ha leveszem a légszűrőt akkor mindíg jó.Mert nem tellik meg a légszűrő benzinpárával(benzinnel)!Ha elveszek tőle anyagot mindegy hogy alapjárati csavarral vagy fuvókával akkor is ilyen csak lassabban tellik meg!Tehát sokkal több benzinpára jön visszafele mint amit a résvezérlésnél szokott vagy kellene!Ezért kérek tanácsot hátha valaki már találkozott ilyen jelenséggel.
|
Zsoel
Köszönöm a választ. A telefonommal csináltam a fotót, azert lett ilyen pici es sötét...
Igazad van a fék nem játék. Veszek új dobot.
|
sarilaci
Mi pont Várpalotán, a Mészáros Lőrinc utcában vettünk 2010 szeptemberében egy MZ TS 250/1-est az öcsémmel, neki. Igaz, hogy forgalomba helyeztetni végül is nem sikerült, de alkatrésznek jó lett, mert végül szerzett másikat, meg lett egy nekem is. Azonkívül úgy érkeztünk Várpalotára, hogy ott volt velünk az utánfuton a Tokorcson vásárolt No. 2-es Starom is, amelyet aztán következő tavasszal-nyáron szépen felújítottam. :)
Ha találok valami neked valót, szólok, ma már nem foglalkozom ezzel.
|
Zsoel !
Köszönöm gyors válaszod, valoban igaz jót ,olcsot nehéz találni. Én Várpalota mellet lakom, persze azért mennék is érte de nem ki a világbol.
Megfogadom tanácsod ha lessz valami szolok, de azért te is jelezhetsz. Addig is köszike, további szép napot !! Laci.
|
sarilaci
Szívesen.
Simson Start Szentgotthárdtól Csengerig, Gönctől Siklósig bárhol lehet találni. Nem tudom, hol laksz, de bizonyára a környékeden is van, csak körül kell nézni. A csillagászati árról meg csak annyit tudok mondani, hogy használható, vállalható állapotú járművet nemigen fogsz találni 40-50 ezer forint alatt, bár ez is tájegységtől függ; van, ahol többet is elkérnek érte. Viszont ha olcsó, szakadt, szakszerűtlenül javítgatott vagy hanyagul összehányt motort veszel meg, azzal a fiadnak nem szerzel túl sok örömet, csak bosszúságot, mert állandó szívás lesz vele. Amelyik jármű jobb állapotban van, az sajnos többe is kerül; ez mindenhol így van. (Ezzel persze korántsem azt akarom mondani, hogy az ár bármire is garancia lenne.)
Ha megmondod, hol laksz, illetve legfeljebb milyen távolságig tudsz (illetve vagy hajlandó) elmenni egy motorért, akkor ajánlhatok ezt-azt a közeledben. De még jobb lenne, ha te néznél ki neked tetsző motorokat a neten, és azokat megmutatva esetleg tudnék rá mondani valami okosat, hogy szerintem(!) kép alapján(!) érdemes-e megnézni.
|
Blage
Nézd: túl sok minden nem derül ki számomra ebből a képből, mert kicsi is, sötét is, de ettől függetlenül őszinte leszek. Tulajdonképpen nincsen semmiféle gyári ajánlás arra, mennyi anyagot lehet eltávolítani a fékdob, pontosabban a beleöntött fékgyűrű anyagából, de ha abból indulunk ki, hogy általában autók két-, két és félszer ekkora méretű hátsófék-dobjaiból sem ajánlanak 0,5 mm-nél nagyobb anyagvastagságot leesztergálni (tehát pl. egy 250 mm-es alapméretű fékdob felszabályozás utáni maximális átmérője 250 mm lehet), én nem tudom neked nyugodt szívvel ajánlani, hogy a 125 helyett már eleve 126 mm-es fékdobot még tovább bővíttesd. A fék még egy ilyen kis jármű esetében sem játék, úgyhogy azt javaslom, próbálj inkább egy másikat szerezni, akár újat is. Nem olcsó, de talán a biztonságod megér ennyit, fékalkatrészeken sosem szabad spórolni.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_KEREKAGY.php
|
Köszi a segitséget Zsoel !
A lengéscsillapitoval ezek után nem foglalkozok de viszont tippet adhatnál hol találok nem csillagászati áron stárt ? Jó volna egy a fiamnak. Üdvözlet . sarilaci
|
Zsoel
Sikerült képet csinálnom a kerékdobról. (remélm sikerül csatolni is) A belső átmérő 126 mm, bár pontosan nem tudtam lemérni, mivel a tolóméter pont nem ér be oráig :(
http://kepfeltoltes.hu/140314/Simson_ker_kdob_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az acélgyűrűnek menniyt kell kiállnia az alu öntvényből? Jelenleg ez kevesebb mint fél miliméter.
Van értelme még szabályoztatni vagy kerítsek újat?
|
sarilaci
Szét lehet szedni, de ha be van állva, valószínű, hogy el fog törni a művelet során.
A vékonyabbik nyakrészű fejben van egy kúposszeg. Ezt, miután a műnyag burkolatot a rugó ellenében visszanyomtuk, és a dugattyúrúd lapolásába tűzött 9-es lemezkulccsal biztosítottuk azt, egy acéltüskével óvatosan kiütjük, ezáltal a fej és a dugattyúrúd kapcsolata megszűnik. A furatba célszerű csavarlazítót fújni, és megvárni, míg hatni kezd. Ezután a fejet le lehet húzni, bár valószínű, hogy a szilentperselyen át kell dugni egy csavarhúzót, és annak segítségével kell körbemozgatni, hogy meginduljon. Ha a fej lejött, az alsó fejet satuba fogjuk, a hengeres burkolatot megtartjuk, és a lemezkulcsot kivesszük. Ezután már le lehet húzni a burkolatokat és a rugót, és ott marad a lengéscsillapító szerkezet. Ez a következőkből áll: felső fej, henger (végén a műanyag vezetőpersellyel), kúpos dugattyú (elvékonyodó részénél a nyomóalátéttel és az előfeszített rugóval, amelyek kirugózáskor a szegmensekre hatnak), valamint a 3 darab ferrodol dörzsszegmens (ezek berugózáskor felfutnak a kúpos dugattyúra, így kisebbek lesznek a henger belső átmérőjénél, könnyű dugattyúmozgást téve lehetővé, míg kirugózáskor a feszítőrugó hatására kifeszülnek a dugattyúpaláston, és feltapadnak a henger falára, lefékezve a dugattyú mozgását). A szerkezet szétszereléséhez a hengert három- vagy négypofás esztergatokmányba kell fogni, majd (miután a menetet alaposan befújtuk csavarlazítóval) a fej szilentpeselyén átdugott csavarhúzóval meg kell próbálni lecsavarni a fejet...
... és itt fog eltörni vagy
a) az öntött alumínium fej szeme, vagy
b) a henger, a menetes rész határán,
mert mindkettő sérülékeny, vékony anyag. Sajnos főleg az első lengéscsillapító zárt, rejtett helyen van, sok vizet és sarat kap, ezért ha nincs rendszeresen (legalább 5 évenként) szétszedve és megkenve a henger menetes része, akkor berohad, és többé az életben nem lehet szétszerelni, csak eltörni. Valószínű, hogy nálad is ez lesz a sorsa.
|
chase
Ez minden a "tünet"? Egyéb gond nincs a motorral? Mert az teljesen normális, hogy egy kevés benzinköd képződik a porlasztó hátuljánál, mivel a résvezérlés nem zár olyan tökéletesen, mint a szelepvezérlés.
|
Üdv Zsoel !
Szeretném megkérdezni töled, a lengéscsillapitokat szétlehet szedni ? Ugyanis használtan kaptam de bevan állva megse mozdul.Azért volna érdekes mert elakartam ajándékozni ,
Köszönet a segitséget!
|
Sziasztok segitség kellene!
Van egy star-om mindene és minden beállítás gyári mégis leginkább melegen a karburátor végén látszik a benzin permet tehát szivócsonkba tuldúsúl!Túlvagyunk már szimeringeken,hengertalp és szívócsonk tömitésen,karbi gyári adatokra való beállítása ultrahangos tisztitással,jó motorról karbicserével,gyujtásállítás,kipuffogó tiszta stb.Mi lehet a probléma?
|
starex
Szuper! Ha ilyen marad az idő (márpedig igencsak úgy néz ki, hogy már ilyen marad), akkor elmondható, hogy idén igen hamar megkezdődött a motorosszezon. Majd előtte megbeszéljük a részleteket.
|
Zsoel
Bizony kár érte... Ezzel az üzemanyagtankkal nagyon jól néz ki. Plusz a sárga szín is különleges. Volt neki egy Csepelje is, az sem lenne éppenséggel rossz ha meglenne még. Mondjuk Csepelem már van, de az nem ugyanaz.
A motort a hétvégén már előhoztam, feltöltöttem az ellenőrző csavarig olajjal. Amióta nálad voltam vele, nem lett visszatölve az előírt mennyiség. Síkba kell még csiszolnom a csere porlasztó száját, aztán beállítgatom amit kell rajta. Kicserélem még a gumikat, és utána megcélzom vele újból Halászit valamikor. Viszem vissza a porlasztódat, és ha érdekel az alkatrészjegyzéket is elviszem megmutatni.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |