|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
starex
Akkor kár érte. Elég ritka már ez a gyári mustársága S50 is.
Mi újság? Sikerült már belőnöd a saját 16N1-6-os porlaszódat?
|
sanyi4012
"...házilag tudok hozzá készíteni glett anyagot?"
Nem. De minek is készítenél házilag?
http://www.festek.hu/alapozofestekek-tapasz-es-gitt/szorotapasz-ketkomponensu-kitt/body-finesoft-pe-finomkitt-250g-500000620.html
1000 Ft, edzőjével együtt, és ez a mennyiség egy átlagos Simson apró horpadásainak kijavításához untig elegendő. (Nem muszáj pont ezt a márkát venni, de én a saját tapasztalataim alapján ezt javaslom: nagyon könnyű dolgozni vele, gyönyörűen elsimítható, könnyen csiszolható, és - persze, megfelelő felületelőkészítés esetén - tartós, jól feltapad.)
"Krómfesték" témakörében nem tudok empirikus tanácsot adni, mivel én ilyet még sosem próbáltam. Mivel a vegyipar is állandóan fejlődik, egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy manapság létezik már a megszólalásig krómhatású festék is, viszont abban egészen biztos vagyok, hogy ha van ilyen, és tényleg jó minőségű (tartós, nem színeződik el, nem hólyagzik fel vagy pereg le stb.), akkor annak keményen megkérik az árát is. Tehát pl. egy 1000-2000 forintos sprayből felhordott "krómfestés" biztosan nem lesz túl hosszú életű. Ha többféle cuccot akarsz kijavítani, lehet, hogy jobban jársz, ha újrakrómoztatod, vagy veszel belőle újat.
Szivar alakú kipufogó-végdarabom sajnos nincs, de tényleg lehet kapni a boltban,sőt, komplett kipufogót is, még ha nem is gyárit. Ha tudsz is szerezni eredetit, az már biztosan össze lesz verve, el lesz színeződve.
|
sanyi4012
Fölös sajnos nincsen. Elvileg lehet venni utángyártott szivarvéget külön, az nem jó?
Csikos
Megnéztem az alkatrészeim között, van kettő rövid, és egy hosszú szilentblokkom, valószínüleg Rometé. Az átmérőjük 24 mm. Nekem nem kellenek, ha jók a Simson blokkjába szólj.
Zsoel
Ilyen horpasztott tankos, sárga s50-ese volt a nagybátyámnak is. A szürke forgalmija még mindig megvan, a motor sajnos már nincs. Majd egyszer talán veszek hozzá.
|
Na az előző kérdéseimet visszavonom.Új kérdés: Nincsen valakinek esetleg gyári kipufogó-szivarvége?:)
|
Sziasztok!
Eg olyan kérdésem lenne,hogy ha tegüky fel egy horpadást szeretné gletteléssel eltávolítani,házilag tudok hozzá készíteni glett anyagot? És ha igen,miből? Illetve a "króm" imitáló flakonos festékek mennyire használhatóak? Nagyon feltűnő ha esetleg kissebb hibás-letöredezett króm részeket lefújok-kiegészítek vele?
|
Csikos
Nemigen látok én sem. Úgy néz ki, hogy ilyet már nem gyártanak. Ezek a gumik meglehetősen típusspecifikus alkatrészek, Magyarországon kizárólag a kényszerléghűtésű motorral ellátott Schwalbékhoz és a Starokhoz használhatók. Valószínűleg nem éri meg ilyet készíteni, sőt, az is, hogy ilyet soha nem is árultak, még a Simson létezése idején sem külön, mert a hengerfejet is, az üres blokkot is úgy adták, hogy a gumiszilent és a persely bennük volt. Mást nem tudok mondani, mint hogy próbálj meg olyan blokkot szerezni, amelyikben benne van.
|
Zsoel
Hali!
Igen pontosan.
|
Csikos
Szia!
A hengerferjben és a motortömb hátsó részén lévő tartószemben található gumiszilentekre gondolsz?
|
Hali!
Ti tudtok ötletet hogy hol találok motor tartó gumikat? Mert sehol nem találok :(
|
fahal
Na, akkor a fő szezonra meglesz a horgászni járó motor is. ;)
Viszont ha okádja a füstöt, az biztosan nem szimeringhiba miatt van. Ha a főtengely tömítőgyűrűi hibásak, akkor ott a motor fals levegőt szív be, vagyis a keverék nemhogy túldúsul, de épp ellenkezőleg: elszegényedik. A főtengelyszimering hibájára (illetve általában a falslevegő-szívásra) a könnyen felpörgő, de csak lassan visszaeső motorfordulatszám, a beállíthatatlan alapjárat, a viszonylag magasabb fordulatról való hirtelen lefulladás a jellemző.
Nálad inkább rosszul beállított porlasztó, túlolajozott üzemanyag-keverék, elkokszosodott kipufogórendszer állhat a háttérben.
S50-ben nem tudok annyit segíteni, mint Star-témában, mert, megmondom őszintén, engem az 1975 utáni Simsonok már nem nagyon érdekelnek, de azt véletlenül épp tudom, hogy az S50-nek, sőt, sokáig az S51-nek is a benzintartály alatt, jobb oldalt, a légszűrőház előtt volt a kürtje (sokkal később, már a '80-as évek vége felé került át a "kormánykiflire"). Sőt, sokáig ugyanazt a kürtöt alkalmazták, amelyik a Starba is be volt építve.
Egyébként a Babetta 210 hogy jött ide? Mert ez nem egészen világos számomra.
|
Szia Zsoel
Most abban a furcsa helyzetben vagyok, hogy két lovat akarok megülni egy nyereggel.
Van ugye a Simson Star, aminek ma beraktam a Starba való blokkját. Elvileg ez lenne a fő csapás iránya.
De közben életre keltettem az S50 motort is, már mentem vele pár kört.
Ahhoz képest, hogy a dugattyúja a gyűrűk alatt erősen el van színeződve, és szerintem főtengely szimeringes is, mert okádja a füstöt, még is húz rendesen (babetta 210)
Mindaz mellett, hogy az S50-est ingyen kaptam, adott a gazdája hozzá még két doboz alkatrészt. És tudod mi volt a dobozban? Másfél 16N1-6 használható karburátor.
Így miután nekem csak 16N1 karburátor volt a Staron így ez a gondom megoldódott.
A cuccok között találtam egy S50-re való kürtöt. Szétszedtem darabokra letisztítottam le kromofágoztam, lefestettem, holnap összerakom, csak azt nem tudom hogy gyárilag hova volt felszerelve. Ehhez kérnék segítséget Tőled, vagy a fórumtársaktól.
Üdv : fahal
|
Zsoel
Köszönöm a segítséget!
|
capaw72
Valóban én voltam a hunyó: elnézést, elkurjantottam a sorrendet. Mentségemre legyen mondva, hogy este fél 12-re hoztam össze azt a leírást, azonnali segítségként valaki számára.
|
capaw72
Szia!
1. A forgattyúház síkjával legyen egy szintben a szimering éle, ne nyomd beljebb; minél kisebb a forgattyúház űrtartalma, annál jobb, mert hatékonyabb a felömlés.
2. Szimering, csapágy, olajterelő tárcsa, hézagoló lemez - a blokk összeszerelésének leírását is én készítettem, hogyha ott nem így szerepel, akkor véletlenül elírtam. Úgy emlékszem, elég késő este volt már, mikor csináltam. :-/
3. A fogaskerékben lévő beesztergálás a csapágy felé nézzen.
|
Sziasztok!
Három kérdésre szeretnék a hozzáértőktől választ kapni. Ha tudtok légyszíves segítsetek.
1. A főtengely szimeringet a csapágyig vagy a a blokk vonaláig (belső) kell betolni?
2. Zsoel írtad a hajtókartól kifelé haladva a főtengelyen az alkatrészek sorrendjét
(szimering, csapágy, olajterelő tárcsa, hézagoló lemez).
Ez a helyes sorrend vagy az oldalon a blokk összerelés címszó alatt található?
(szimering, olajterelő tárcsa, csapágy, hézagoló alátét).
3. A hajtó tengelyen található a 6000-e scsapágynál lévő utolsó fogaskereket hogyan kell
felrakni a tengelyre? A horony a 6000 csapágy felé vagy ellenkezőleg nézzen?
|
Zsoel !
Köszönöm a segitséged !! Szép napot !! sarilaci
|
atomik851
Írtam este válasz e-mailt, amelyben minden kérdésedet megválaszoltam, a láncra vonatkozót is. De akkor elmondom itt is.
Ez az YBN kínai termék, és bár méretében megfelel a Starhoz, ebből is ugyanúgy ki kell venni szemet, mint bármelyik másból. De ami fontosabb: nyilván nem véletlenül kerül 2000 forintba... Látni láttam már ilyen láncot, de saját célra nem használtam fel soha, éspedig azért nem, mert a lánc a motorkerékpár egyik legfontosabb eleme. Nagy a kerületi sebessége, menet közben folyamatosan leng, rángatásoknak van kitéve, indításkor, kuplung nélküli lassításkor folyamatos húzóerő éri, szóval én nem merem megkockáztatni, hogy a legolcsóbb láncot használjam. Lehet, hogy egyébként használható ez az YBN, de akkor sem. Vagy német, vagy cseh láncot tettem a motorjaimra. Németet Magyarországon nem kapni, azt csak Németországból lehet rendelni, de láncot külön nem érdemes, csak ha más dolgokat is hozat az ember. Cseh lánc viszont kapható nálunk is, a Favorit, amely kétszer annyiba kerül, mint ez, viszont olyan is. Eleve gondosan zsírpapírba van csomagolva és alaposan be van olajozva, valamint az általános minőségérzete is sokkal jobb, mint az ilyen távol-keleti vacakoknak. Én úgy gondolom, nem a láncon kell spórolni, mert annál sokkal lényegesebb alkatrésze a járgánynak, és a takarékoskodás itt könnyen megbosszulhatja magát.
Tessék, ha érdekel:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_LANC_114_TAGU_1_2X5_2_FAVORIT.php
Én a világért sem szeretném megszabni senkinek, hogy mit csináljon a motorjával, ezt kinek-kinek szuverén joga eldönteni, de mivel kérdezősködtél a véleményekről, elmondom, mit gondolok.
A motor lényeges, tehát az üzembiztos és balesetmentes közlekedéshez nélkülözhetetlen alkatrészei között (a teljes hajtáslánc, dugattyútól a hátsó lánckerékig, a fékszerkezetek és fékbovdenek, gumiabroncsok, gyújtás, porlasztó) lehetőleg széles ívben kerüljük el az ázsiai sz@rokat. Nyilván egy hátsólámpa-burának, gumimarkolatnak, vezetéknek, gyújtáskapcsolónak édesmindegy, hogy hol és milyen minőségben készült, de ezeknél nem annyira fontos a minőség, mint a fentebb felsorolt alkatrészek esetében. Én ezeknél törekszem, hogy lehetőleg eredetit, ha az nem megy, akkor német utángyártottat, ha az sem megy, akkor legalább európait (magyart vagy lengyelt) szerezzek. Tajvani, indiai gyártmány a sor legvégén áll, minden Simson-alkatrész esetében. Ez nem sznobizmus, nem is típusbuziság, egyszerűen a józan ész diktálta óvatosság. Mert LEHET, hogy nem szakad szét alattam az a 2000 forintos lánc, LEHET, hogy nem törik ki 5000 kilométer alatt 5 görgője, és nem kell a kukába dobnom, de nekem megér annyit a biztonságtudat, hogy inkább kiadok kétszer-háromszor annyit a jobb minőségű láncra, és azzal BIZTOSAN nem lesz bajom 15 évig és 30 ezer kilométerig, ha rendeszeresen kenem és ügyelek a láncfeszességre meg a védőburkolat épségére. Én így csinálom, aztán hogy más követi-e ezt az elvet, azt már mindenkinek a saját döntésére bízom.
|
Sziasztok starosok ismét! Nagyon kellene a segítség lánc témában. Rendelni szeretnék láncot a staromra, csak megerősítés kellene, hogy tutitra jó legyen rá.
Ezt néztem ki:
http://anzomotor.hu/simson/lanc_es_alkatreszei/lanc_12x52_114t_-p14143.html
Valaki használ esetleg ugyan ilyen láncot, tapasztalatok, vélemények. Köszi mindenkinek aki ír. Sziasztok.
|
sarilaci
Alaphelyzet: hátsó kerék és a teljes hajtás ki van szerelve, a jármű a sztenderre felbakolva áll.
1. A műanyag láncvédő tokba behelyezed a hajtóláncot, és a két végét kivezeted a helyükön; behelyezed a hátsó lánckereket, a tengelyét átdugod a lengővilla furatán és a láncfeszítőn, kívülről az anyát kézzel meghúzod.
2. A szabadon maradt láncvég egyikére biztonságosan rákötsz egy, a láncvédő tömlőknél kb. 20 (de inkább több legyen, nem árt) centivel hosszabb, vékony drótdarabot, majd ezt átdugod az egyik védőtömlőn (természetesen a "harmonikás" vég a bura felől esik). Nem árt a lánc végét kicsit megis zsírozni. Ezután a dróttal behúzod a láncot a tömlőbe, a tömlő végét pedig, azt és a tokozás csatlakozórészeit szilikonzsírral vagy -olajjal kissé megkenve, ráhúzod a tok végére. (Új alkatrészeknél ez nem egyszerű munka.)
3. Ugyanezt megcsinálod a másik láncággal is, ügyelve, nehogy a már befűzött láncág vége becsússzon a tömlőbe.
4. Az egyik láncvéget körbefuttatod az első lánckeréken, és kissé hátrébb húzva, tehtá a lánckerék mögött, az úgynevezett patentszemmel összekapcsolod őket. A patentszem felhelyezéséhez először a csapos hevedert dugod be hátulról, és mindkét láncvég görgőinek hüvelyébe benyomod a csapokat, majd a záróhevedert is felhelyezed, és kombinált vagy laposfogóval bepattintod a biztosítólemezt a csapok hornyaiba.
FONTOS: A patentszem biztosítólemezét szigorúan úgy kell felhelyezni, hogy a nyitott vége a lánc haladási irányával ellentétes oldalra nézzen, ellenkező esetben menet közben leugorhat, a lánc pedig szétnyílik, ami anyagi károkat vagy akár súlyos balesetet is okozhat! Tehát ha a patentszemet a felső láncágon helyezzük fel, a biztosítólemez nyitott vége hátrafelé, ha az alsó láncágon, akkor pedig előrefelé néz. (Én egyébként a felsőn szoktam, de műszaki szempontból tökmindegy, hol teszi fel az ember.)
5. A láncburára felhelyezed a kerék felőli zárógyűrűt, a hátsó lánckerékbe benyomod a gumigyűrűt, majd a jármű kissé megdöntött helyzetében behelyezed a hátsó kereket, benne a fékszerkezettel, bovdenestül (ahhoz, hogy a hátsó kerék menesztőcsapjait könnyebben tudjuk a gumigyűrű lyukaiba benyomni, célszerű bekapcsolni egy sebességfokozatot), majd behelyezed a fékfedél ellentartóját, legvégül pedig a keréktengelyt, amelyet természetesen átdugsz az innenső lánfeszítő szemen is. Végül felhelyezed a féklámpa vezetékét is.
6. A keréktengelyt teljesen becsavarod, de egyelőre nem húzod meg. A lengővilla végein lévő M6-os feszítőanyákkal szépen beállítod a hajtást úgy, hogy a kerék egyenesen álljon, vagyis a jármű hossztengelyével egyvonalban legyen, a lánc pedig annyira legyen feszes, hogy a közepén kb. 10 mm-t be tudd nyomni, vagyis ujjal lefelé is, fölfelé is nagyjából 10 mm-t engedjen. Ebben a kerékhelyzetben érzéssel, de azért határozottan meghúzod a lánckeréktengely anyáját (túlhúzni nem szabad, mert eltörhet a lánctok agya), és alaposan megfeszíted a keréktengelyt is. Ezután picit az M6-os anyákat is utánhúzod, nehogy menet közben meglazulhassanak.
7. Alaposan megkened a láncot olajjal, zsírral vagy speciális láncápoló sprayjel, majd felhelyezed a jobboldali motorfedeleket és a ventilátorkereket, és egy vékony csavarhúzó segítségével csatlakoztatod a láncvédő tömlőket a fedél csatlakozókarimáihoz (ezeket is célszerű picit megkenni szilikonzsírral). Kész.
|
Zsoel !
Igértél segitséget hát megint kérdezek : a láncot hogy füzzembe a burkolatokra meg a helyére ? A feszességet hogy ellenörzöm ?
Gondolom neked ez rutin de nefelejtsd én csak egy NAGYON kezdö vagyok. Köszi Laci.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |