Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

2014.03.11. 08:05 Idézet

starex

Szuper! Ha ilyen marad az idő (márpedig igencsak úgy néz ki, hogy már ilyen marad), akkor elmondható, hogy idén igen hamar megkezdődött a motorosszezon. Majd előtte megbeszéljük a részleteket.


2014.03.10. 21:10 Idézet

Zsoel

Bizony kár érte... Ezzel az üzemanyagtankkal nagyon jól néz ki. Plusz a sárga szín is különleges. Volt neki egy Csepelje is, az sem lenne éppenséggel rossz ha meglenne még. Mondjuk Csepelem már van, de az nem ugyanaz.

A motort a hétvégén már előhoztam, feltöltöttem az ellenőrző csavarig olajjal. Amióta nálad voltam vele, nem lett visszatölve az előírt mennyiség. Síkba kell még csiszolnom a csere porlasztó száját, aztán beállítgatom amit kell rajta. Kicserélem még a gumikat, és utána megcélzom vele újból Halászit valamikor. Viszem vissza a porlasztódat, és ha érdekel az alkatrészjegyzéket is elviszem megmutatni.


2014.03.09. 22:09 Idézet

starex

Akkor kár érte. Elég ritka már ez a gyári mustársága S50 is.

Mi újság? Sikerült már belőnöd a saját 16N1-6-os porlaszódat?


2014.03.09. 22:08 Idézet

sanyi4012

"...házilag tudok hozzá készíteni glett anyagot?"

Nem. De minek is készítenél házilag?

http://www.festek.hu/alapozofestekek-tapasz-es-gitt/szorotapasz-ketkomponensu-kitt/body-finesoft-pe-finomkitt-250g-500000620.html

1000 Ft, edzőjével együtt, és ez a mennyiség egy átlagos Simson apró horpadásainak kijavításához untig elegendő. (Nem muszáj pont ezt a márkát venni, de én a saját tapasztalataim alapján ezt javaslom: nagyon könnyű dolgozni vele, gyönyörűen elsimítható, könnyen csiszolható, és - persze, megfelelő felületelőkészítés esetén - tartós, jól feltapad.)

"Krómfesték" témakörében nem tudok empirikus tanácsot adni, mivel én ilyet még sosem próbáltam. Mivel a vegyipar is állandóan fejlődik, egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy manapság létezik már a megszólalásig krómhatású festék is, viszont abban egészen biztos vagyok, hogy ha van ilyen, és tényleg jó minőségű (tartós, nem színeződik el, nem hólyagzik fel vagy pereg le stb.), akkor annak keményen megkérik az árát is. Tehát pl. egy 1000-2000 forintos sprayből felhordott "krómfestés" biztosan nem lesz túl hosszú életű. Ha többféle cuccot akarsz kijavítani, lehet, hogy jobban jársz, ha újrakrómoztatod, vagy veszel belőle újat.

Szivar alakú kipufogó-végdarabom sajnos nincs, de tényleg lehet kapni a boltban,sőt, komplett kipufogót is, még ha nem is gyárit. Ha tudsz is szerezni eredetit, az már biztosan össze lesz verve, el lesz színeződve.

 


2014.03.09. 21:10 Idézet

sanyi4012

Fölös sajnos nincsen. Elvileg lehet venni utángyártott szivarvéget külön, az nem jó? 

Csikos

Megnéztem az alkatrészeim között, van kettő rövid, és egy hosszú szilentblokkom, valószínüleg Rometé. Az átmérőjük 24 mm. Nekem nem kellenek, ha jók a Simson blokkjába szólj. 

Zsoel

Ilyen horpasztott tankos, sárga s50-ese volt a nagybátyámnak is. A szürke forgalmija még mindig megvan, a motor sajnos már nincs. Majd egyszer talán veszek hozzá


2014.03.09. 18:54 Idézet
sanyi4012

Na az előző kérdéseimet visszavonom.Új kérdés: Nincsen valakinek esetleg gyári kipufogó-szivarvége?:)


2014.03.09. 16:19 Idézet
sanyi4012

Sziasztok!
 Eg olyan kérdésem lenne,hogy ha tegüky fel egy horpadást szeretné gletteléssel eltávolítani,házilag tudok hozzá készíteni glett anyagot? És ha igen,miből?  Illetve a "króm" imitáló flakonos festékek mennyire használhatóak? Nagyon feltűnő ha esetleg kissebb hibás-letöredezett króm részeket lefújok-kiegészítek vele? 
 


2014.03.08. 17:24 Idézet

Csikos

Nemigen látok én sem. Úgy néz ki, hogy ilyet már nem gyártanak. Ezek a gumik meglehetősen típusspecifikus alkatrészek, Magyarországon kizárólag a kényszerléghűtésű motorral ellátott  Schwalbékhoz és a Starokhoz használhatók. Valószínűleg nem éri meg ilyet készíteni, sőt, az is, hogy ilyet soha nem is árultak, még a Simson létezése idején sem külön, mert a hengerfejet is, az üres blokkot is úgy adták, hogy a gumiszilent és a persely bennük volt. Mást nem tudok mondani, mint hogy próbálj meg olyan blokkot szerezni, amelyikben benne van.

 

 


2014.03.07. 11:20 Idézet

Zsoel

Hali!

Igen pontosan.


2014.03.07. 08:30 Idézet

Csikos

Szia!

A hengerferjben és a motortömb hátsó részén lévő tartószemben található gumiszilentekre gondolsz?


2014.03.06. 21:04 Idézet

Hali!

Ti tudtok ötletet hogy hol találok motor tartó gumikat? Mert sehol nem találok :(


2014.03.06. 08:09 Idézet

fahal

Na, akkor a fő szezonra meglesz a horgászni járó motor is. ;)
Viszont ha okádja a füstöt, az biztosan nem szimeringhiba miatt van. Ha a főtengely tömítőgyűrűi hibásak, akkor ott a motor fals levegőt szív be, vagyis a keverék nemhogy túldúsul, de épp ellenkezőleg: elszegényedik. A főtengelyszimering hibájára (illetve általában a falslevegő-szívásra) a könnyen felpörgő, de csak lassan visszaeső motorfordulatszám, a beállíthatatlan alapjárat, a viszonylag magasabb fordulatról való hirtelen lefulladás a jellemző.
Nálad inkább rosszul beállított porlasztó, túlolajozott üzemanyag-keverék, elkokszosodott kipufogórendszer állhat a háttérben.

S50-ben nem tudok annyit segíteni, mint Star-témában, mert, megmondom őszintén, engem az 1975 utáni Simsonok már nem nagyon érdekelnek, de azt véletlenül épp tudom, hogy az S50-nek, sőt, sokáig az S51-nek is a benzintartály alatt, jobb oldalt, a légszűrőház előtt volt a kürtje (sokkal később, már a '80-as évek vége felé került át a "kormánykiflire"). Sőt, sokáig ugyanazt a kürtöt alkalmazták, amelyik a Starba is be volt építve.


Egyébként a Babetta 210 hogy jött ide? Mert ez nem egészen világos számomra.


2014.03.05. 22:31 Idézet

Szia Zsoel

 

Most abban a furcsa helyzetben vagyok, hogy két lovat akarok megülni egy nyereggel.

Van ugye a Simson Star, aminek ma beraktam a Starba való blokkját. Elvileg ez lenne a fő csapás iránya.

De közben életre keltettem az S50 motort is, már mentem vele pár kört.

Ahhoz képest, hogy a dugattyúja a gyűrűk alatt erősen el van színeződve, és szerintem főtengely szimeringes is, mert okádja a füstöt, még is húz rendesen (babetta 210)

Mindaz mellett, hogy az S50-est ingyen kaptam, adott a gazdája hozzá még két doboz alkatrészt. És tudod mi volt a dobozban? Másfél 16N1-6 használható karburátor.

Így miután nekem csak 16N1 karburátor volt a Staron így ez a gondom megoldódott.

A cuccok között találtam egy S50-re való kürtöt. Szétszedtem darabokra letisztítottam le kromofágoztam, lefestettem, holnap összerakom, csak azt nem tudom hogy  gyárilag hova volt felszerelve. Ehhez kérnék segítséget Tőled, vagy a fórumtársaktól.

 

Üdv : fahal


2014.03.04. 18:45 Idézet

Zsoel

Köszönöm a segítséget!


2014.03.04. 18:27 Idézet

capaw72

Valóban én voltam a hunyó: elnézést, elkurjantottam a sorrendet. Mentségemre legyen mondva, hogy este fél 12-re hoztam össze azt a leírást, azonnali segítségként valaki számára.


2014.03.04. 18:14 Idézet

capaw72

Szia!

1. A forgattyúház síkjával legyen egy szintben a szimering éle, ne nyomd beljebb; minél kisebb a forgattyúház űrtartalma, annál jobb, mert hatékonyabb a felömlés.

2. Szimering, csapágy, olajterelő tárcsa, hézagoló lemez - a blokk összeszerelésének leírását is én készítettem, hogyha ott nem így szerepel, akkor véletlenül elírtam. Úgy emlékszem, elég késő este volt már, mikor csináltam. :-/

3. A fogaskerékben lévő beesztergálás a csapágy felé nézzen.


2014.03.04. 14:32 Idézet

Sziasztok!

Három kérdésre szeretnék a hozzáértőktől választ kapni. Ha tudtok légyszíves segítsetek.

1. A főtengely szimeringet a csapágyig vagy a a blokk vonaláig (belső) kell betolni? 

2. Zsoel írtad a hajtókartól kifelé haladva a főtengelyen az alkatrészek sorrendjét

     (szimering, csapágy, olajterelő tárcsa, hézagoló lemez).

     Ez a helyes sorrend vagy az oldalon a blokk összerelés címszó alatt található?

     (szimering, olajterelő tárcsa, csapágy, hézagoló alátét). 

3. A hajtó tengelyen található a 6000-e scsapágynál lévő utolsó fogaskereket hogyan kell 

    felrakni a tengelyre? A horony a 6000 csapágy felé vagy ellenkezőleg nézzen?

 


2014.03.04. 10:58 Idézet

Zsoel !

Köszönöm a segitséged !! Szép napot !! sarilaci


2014.03.04. 08:37 Idézet

atomik851

Írtam este válasz e-mailt, amelyben minden kérdésedet megválaszoltam, a láncra vonatkozót is. De akkor elmondom itt is.

Ez az YBN kínai termék, és bár méretében megfelel a Starhoz, ebből is ugyanúgy ki kell venni szemet, mint bármelyik másból. De ami fontosabb: nyilván nem véletlenül kerül 2000 forintba... Látni láttam már ilyen láncot, de saját célra nem használtam fel soha, éspedig azért nem, mert a lánc a motorkerékpár egyik legfontosabb eleme. Nagy a kerületi sebessége, menet közben folyamatosan leng, rángatásoknak van kitéve, indításkor, kuplung nélküli lassításkor folyamatos húzóerő éri, szóval én nem merem megkockáztatni, hogy a legolcsóbb láncot használjam. Lehet, hogy egyébként használható ez az YBN, de akkor sem. Vagy német, vagy cseh láncot tettem a motorjaimra. Németet Magyarországon nem kapni, azt csak Németországból lehet rendelni, de láncot külön nem érdemes, csak ha más dolgokat is hozat az ember. Cseh lánc viszont kapható nálunk is, a Favorit, amely kétszer annyiba kerül, mint ez, viszont olyan is. Eleve gondosan zsírpapírba van csomagolva és alaposan be van olajozva, valamint az általános minőségérzete is sokkal jobb, mint az ilyen távol-keleti vacakoknak. Én úgy gondolom, nem a láncon kell spórolni, mert annál sokkal lényegesebb alkatrésze a járgánynak, és a takarékoskodás itt könnyen megbosszulhatja magát.

Tessék, ha érdekel:

http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_LANC_114_TAGU_1_2X5_2_FAVORIT.php

 

 

Én a világért sem szeretném megszabni senkinek, hogy mit csináljon a motorjával, ezt kinek-kinek szuverén joga eldönteni, de mivel kérdezősködtél a véleményekről, elmondom, mit gondolok.
A motor lényeges, tehát az üzembiztos és balesetmentes közlekedéshez nélkülözhetetlen alkatrészei között (a teljes hajtáslánc, dugattyútól a hátsó lánckerékig, a fékszerkezetek és fékbovdenek, gumiabroncsok, gyújtás, porlasztó) lehetőleg széles ívben kerüljük el az ázsiai sz@rokat. Nyilván egy hátsólámpa-burának, gumimarkolatnak, vezetéknek, gyújtáskapcsolónak édesmindegy, hogy hol és milyen minőségben készült, de ezeknél nem annyira fontos a minőség, mint a fentebb felsorolt alkatrészek esetében. Én ezeknél törekszem, hogy lehetőleg eredetit, ha az nem megy, akkor német utángyártottat, ha az sem megy, akkor legalább európait (magyart vagy lengyelt) szerezzek. Tajvani, indiai gyártmány a sor legvégén áll, minden Simson-alkatrész esetében. Ez nem sznobizmus, nem is típusbuziság, egyszerűen a józan ész diktálta óvatosság. Mert LEHET, hogy nem szakad szét alattam az a 2000 forintos lánc, LEHET, hogy nem törik ki 5000 kilométer alatt 5 görgője, és nem kell a kukába dobnom, de nekem megér annyit a biztonságtudat, hogy inkább kiadok kétszer-háromszor annyit a jobb minőségű láncra, és azzal BIZTOSAN nem lesz bajom 15 évig és 30 ezer kilométerig, ha rendeszeresen kenem és ügyelek a láncfeszességre meg a védőburkolat épségére. Én így csinálom, aztán hogy más követi-e ezt az elvet, azt már mindenkinek a saját döntésére bízom.


2014.03.04. 07:20 Idézet

Sziasztok starosok ismét! Nagyon kellene a segítség lánc témában. Rendelni szeretnék láncot a staromra, csak megerősítés kellene, hogy tutitra jó legyen rá.

Ezt néztem ki: 

http://anzomotor.hu/simson/lanc_es_alkatreszei/lanc_12x52_114t_-p14143.html

Valaki használ esetleg ugyan ilyen láncot, tapasztalatok, vélemények. Köszi mindenkinek aki ír. Sziasztok. 


[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros