Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

2014.03.03. 22:34 Idézet

sarilaci

Alaphelyzet: hátsó kerék és a teljes hajtás ki van szerelve, a jármű a sztenderre felbakolva áll.

1. A műanyag láncvédő tokba behelyezed a hajtóláncot, és a két végét kivezeted a helyükön; behelyezed a hátsó lánckereket, a tengelyét átdugod a lengővilla furatán és a láncfeszítőn, kívülről az anyát kézzel meghúzod.

2. A szabadon maradt láncvég egyikére biztonságosan rákötsz egy, a láncvédő tömlőknél kb. 20 (de inkább több legyen, nem árt) centivel hosszabb, vékony drótdarabot, majd ezt átdugod az egyik védőtömlőn (természetesen a "harmonikás" vég a bura felől esik). Nem árt a lánc végét kicsit megis zsírozni. Ezután a dróttal behúzod a láncot a tömlőbe, a tömlő végét pedig, azt és a tokozás csatlakozórészeit szilikonzsírral vagy -olajjal kissé megkenve, ráhúzod a tok végére. (Új alkatrészeknél ez nem egyszerű munka.)

3. Ugyanezt megcsinálod a másik láncággal is, ügyelve, nehogy a már befűzött láncág vége becsússzon a tömlőbe.

4. Az egyik láncvéget körbefuttatod az első lánckeréken, és kissé hátrébb húzva, tehtá a lánckerék mögött, az úgynevezett patentszemmel összekapcsolod őket. A patentszem felhelyezéséhez először a csapos hevedert dugod be hátulról, és mindkét láncvég görgőinek hüvelyébe benyomod a csapokat, majd a záróhevedert is felhelyezed, és kombinált vagy laposfogóval bepattintod a biztosítólemezt a csapok hornyaiba.

FONTOS: A patentszem biztosítólemezét szigorúan úgy kell felhelyezni, hogy a nyitott vége a lánc haladási irányával ellentétes oldalra nézzen, ellenkező esetben menet közben leugorhat, a lánc pedig szétnyílik, ami anyagi károkat vagy akár súlyos balesetet is okozhat! Tehát ha a patentszemet a felső láncágon helyezzük fel, a biztosítólemez nyitott vége hátrafelé, ha az alsó láncágon, akkor pedig előrefelé néz. (Én egyébként a felsőn szoktam, de műszaki szempontból tökmindegy, hol teszi fel az ember.)

5. A láncburára felhelyezed a kerék felőli zárógyűrűt, a hátsó lánckerékbe benyomod a gumigyűrűt, majd a jármű kissé megdöntött helyzetében behelyezed a hátsó kereket, benne a fékszerkezettel, bovdenestül (ahhoz, hogy a hátsó kerék menesztőcsapjait könnyebben tudjuk a gumigyűrű lyukaiba benyomni, célszerű bekapcsolni egy sebességfokozatot), majd behelyezed a fékfedél ellentartóját, legvégül pedig a keréktengelyt, amelyet természetesen átdugsz az innenső lánfeszítő szemen is. Végül felhelyezed a féklámpa vezetékét is.

6. A keréktengelyt teljesen becsavarod, de egyelőre nem húzod meg. A lengővilla végein lévő M6-os feszítőanyákkal szépen beállítod a hajtást úgy, hogy a kerék egyenesen álljon, vagyis a jármű hossztengelyével egyvonalban legyen, a lánc pedig annyira legyen feszes, hogy a közepén kb. 10 mm-t be tudd nyomni, vagyis ujjal lefelé is, fölfelé is nagyjából 10 mm-t engedjen. Ebben a kerékhelyzetben érzéssel, de azért határozottan meghúzod a lánckeréktengely anyáját (túlhúzni nem szabad, mert eltörhet a lánctok agya), és alaposan megfeszíted a keréktengelyt is. Ezután picit az M6-os anyákat is utánhúzod, nehogy menet közben meglazulhassanak.

7. Alaposan megkened a láncot olajjal, zsírral vagy speciális láncápoló sprayjel, majd felhelyezed a jobboldali motorfedeleket és a ventilátorkereket, és egy vékony csavarhúzó segítségével csatlakoztatod a láncvédő tömlőket a fedél csatlakozókarimáihoz (ezeket is célszerű picit megkenni szilikonzsírral). Kész.

 


2014.03.03. 20:18 Idézet

Zsoel !

Igértél segitséget hát megint kérdezek : a láncot hogy füzzembe a burkolatokra meg a helyére ? A feszességet hogy ellenörzöm ?

Gondolom neked ez rutin de nefelejtsd én csak egy NAGYON kezdö vagyok. Köszi Laci.


2014.03.03. 09:47 Idézet

atomik851

Oké, ezt már végre megkaptam, de most nincs időm foglalkozni vele, majd este elolvasom és válaszolok. Addig türelmedet kérem.


2014.03.03. 09:31 Idézet

Zsoel ment az újabb levél! 


2014.03.03. 08:21 Idézet

atomik851

Szia! Hát, sajnálom, de nekem most sem jött semmim. :( Pedig aztán a gmail garantáltan megbízható. Biztos, hogy nem a te levelezőprogramoddal van a gond? Esetleg rosszul írtad be a címemet?


2014.03.03. 08:05 Idézet

Szia Zsoel. Írtam mailt a gmailedre! Várom válaszod. Szia.


2014.03.01. 22:47 Idézet

sanyi4012

Oké, kíváncsian várom. :)


2014.03.01. 22:47 Idézet

Blage

Ha jól értem, amit mondasz, akkor az nagyon kevésnek tűnik. Lehetséges, hogy már korábban nagyon barázdás volt a fékdob felülete, és akkor egy mély fogással esztergályozták síkra. Ebben az esetben előfordulhat, hogy (ha ismét nagyon mély kopásnyomok, behúzások vannak a dobfelületen) már nem lehet még egyszer megszabályozni a dobot, de erre nincs általános recept, és tudomásom szerint nincs maximális fékdobátmérő megadva a javítási szakirodalomban. Szerintem ezt az esztergályosnak kell eldöntenie, elbír-e még egy fogást az a betétgyűrű. A hivatalos fékdobátmérő egyébkén 125 mm - engedjünk meg max. 1 mm-es anyageltávolítást a sugárban, tehát ez azt jelenti, hogy legfeljebb D=127 mm-re növelhetjük az átmérőt. Ennél több szerintem már semmiképpen sem egészséges, hiszen ez azt is jelenti, hogy egyúttal a fékszerkezetnek is nagyobb utat kell megtennie ahhoz, hogy a pofabetétek a dobhoz szoruljanak. Úgyhogy ha bizonytalan vagy, inkább szerezz be új vagy jobb állapotú kerékagyat, és azt szabályoztasd fel, mert a fék nem tréfadolog, még ilyen viszonylag kicsi és lassú járműnél sem...

De ha esetleg tudsz képet küldeni erről a kerékagyról, lehet, hogy akkor tudnék róla többet is mondani.


2014.03.01. 10:51 Idézet

Zsoel

Értem,közönöm az infót:) 

Nemsoká rakok fel képet a motorról,sok változáson ment keresztül:)


2014.03.01. 08:39 Idézet

 

 Zsoel,

   Nem nagyon lenne alkalmam, energiám egy újabb motor összes alkatrészét felkutatni, ha pedig mégis erre vinne a lélek, akkor az tuti egy Star lenne J Marad a vagy felhasználom a belét, vagy eladom összerakva.

Ígértem, hogy lesz még kérdésem. J  Kerékagy szabályozással kapcsolatban szeretnék kérdezni. Végigértem a fórum olvasásában, de nem találtam róla infót. A kerékagyakban ami nekem van,  0,3 milliméter válla van az acél résznek az alu öntvényhez képest. Ezt még fel lehet szabályoztatni? Van erre valami szabály, hogy mekkora vállának kell maradnia a szabályozás után, vagy az alut is vele esztergálják és így nem lényeges a váll?

Köszi!


2014.02.28. 22:31 Idézet

Blage

Nincs mit.

Érdemes lenne összeépíteni belőle egy rendes S50 motort, és megpróbálni elpasszolni, vagy pedig a belső részeit fel tudod használni magadnak, az üres öntvényt meg eladnád.


2014.02.27. 22:44 Idézet

Zsoel

Köszönöm ismét a választ. A kuplung kiemelő tengelyel szombaotn megküzdök, bár amit írsz ablokk felfogatással kapcsolatban lehet felesleges lesz. Jól értetted a felfogatási kérdésemet, pontosan ez a helyzet. Nem akarok nem odaillő blokkot összerakni az épülő Schwalbiba, így nekikezdek a "jó" felfogatású blokk szétszedésének (az beindul de egy fészerben állt 6 évet, a szimelringek minimum cserére érettek) és azzal folytatom a munkát.

A mostanit meg később összerakom. Valaki másnak majd biztos jól esz az s50 mocijába.


2014.02.27. 22:27 Idézet

atomik851

Felejtsd el azt a szutyok Freemailt... Küldd el ide: szilagyi(pont)zsolt(pont)imre(kukac)gmail(pont)com


2014.02.27. 22:24 Idézet

Blage

Nincs mit. Jó olvasgatást!

Az a másik műanyag gyűrű a tengely csapolt végén van, az az alsó csapágyazás. Különösebb trükkje nincs a tengely kivételének, annak a felső perselynek egyszerűen nem volna szabad ennyire szorulnia, rendes körülmények között simán ki kellene jönnie a helyéről. Próbáld meg körbefújni csavarlazítóval, utána kocogtasd vissza az eredeti helyére, majd megint fel, megint megfújni, aztán vissza, és így tovább. Előbb-utóbb a kenőanyag hatni fog, és kicsúszik onnét az a persely.

Blokkfelfogatást érintő kérdés...

Nem vagyok benne biztos, hogy jól értem-e, mi a gondod, de ha arra célzol, hogy az miért van, hogy az egyik blokk ilyen:

a másik meg ilyen:

akkor azért, mert az előbbi Star vagy Schwalbe, az utóbbi meg egy S50 motorblokkja. Utóbbi mindenben megegyezik előbbivel, csak a felfogatása nem, mert azt két szilentperselyes fül függeszti fel (itt hátul meg a hengerfejen), ez meg csak hátul van befogva. Olvass vissza a fórumon: alig pár hete vitatkoztam itt erről valakivel, amellett foglalva állást, miért jobb a Star felfüggesztése, és miért nem célszerű S50 motort építeni Star (vagy Schwalbe) vázába. Bár beférni befér, de én nem tenném bele, lásd hátrébb. :)


2014.02.27. 21:49 Idézet

velorexi

Vigyázni kell, mit veszel meg. Amennyire tapasztaltam, a motoros boltok eladói nem nagyon állnak a helyzet magaslatán sem Simson, sem MZ terén, ami a típusismeretet illeti. Például MZ TS-hez kért alkatrészek gyanánt simán odaadnak ETZ-hez való cuccokat, hogy az ES-ekről már ne is beszéljek (bár ennek alkatrészei nagy hányadban kompatibilisek a TS-éivel).


2014.02.27. 16:02 Idézet

Szia Zsoel.  A freemailes címedre írtam! Köszi majd lepróbálom az üres visszajelzőt. Majd írj az emailemre ha megkaptad a levelem vagy ide. Köszi szia.


2014.02.27. 15:36 Idézet

Sziasztok.

Tud valaki Pesten egy megbízható és persze megfizethető szerelőt? (lehetőleg délpesten)


2014.02.27. 12:55 Idézet

Zsoel

Nagyon köszönöm az olajterelő tárcsa és a hézagolós válaszodat, de a kuplungkiemelő tengellyel még küzdök J.

   Rengeteget tanulok ezen a fórumon a válaszaitokból és a többiek kérdéseiből, problémáiból. Már majdnem a végére értem, hamarosan up to date leszek :) 

   A kuplung kiemelő tengely már megmozdult, de a blokk tetején lévő műanyagpersely nem akar kijönni és így a tengely sem. ha jól látom a réseken a tengelyen van egy belső műanyag persely is és annak az átmérője a tengely kiemelő fejénél kisebb,az meg megakad a nagy perselyben. Így a nagy persely kivétele nélkül nem akar kijönni. Mi a trükkje annak, nem akarom fogóval szorongatni a kiálló részét a nagy perselynek., nem is vezetne célra ha jól gondolom. 

  Még egy kérdésem lenne a blokk felfogatásával kapcsolatban. Egy furi dolgot vettem észre az otthon lévő 2 db, nem a mociban lévő blokkommal kapcsolatban.
Az egyik az eddig általam is képeken látott, hátsó perselyes felfogatóval van gyártva, de a másiknál nincs perselynek hely, jóval vékonyabb a felfogató rész és alatta is van egy a fentihez hasonló felfogató. Jól gondolom, hogy az utóbbi nem a turbós hengerhez való, csak valaki azt tett rá?
Be fog ez férni a Schwalbe 51/1 vázba, vagy az csak z 51/2-esbe jó?

 

Előre is köszönöm a segítséget!


2014.02.26. 22:54 Idézet
velorexi

Zsoel

Éppen így fűztem, mert így tünt logikusnak meg praktikusnak, viszont nagyon hosszú lett, és ekkor kezdtem el aggódni. Kerestem a hosszt a neten, de nem találtam, aztán gondoltam, hogy megkérdezlek, hátha volt már ezzel is dolgod.

Holnap vissza a boltba, magyarázkodás indul, pénzt vissza nem adunk, mert már használt, megfelelő hossz nem lesz, vaterán-apródon-stb. zsákbamacska, futármotorosnál 1990,- csak a posta, (az egész nem ér annyit!), műszakira meg nem vihetem spirál nélkül. :-(

Mindezektől teljesen függetlenül köszönöm a segítségedet.


2014.02.26. 22:11 Idézet

velorexi

Az 1350 mm hosszú. A tiéden valószínűleg Deluxhoz való (1500 mm-es) spirál van.

A spirált a lengővilla-csapágyazás alatt, a motor és a lábtartó között, majd az alvázkeret elülső részén (ahol erre a célra szolgáló rögzítő lemezfülek vannak) kell fölvezetni, és úgy be a fényszóróházba.


[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros