|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
atomik851
Oké, ezt már végre megkaptam, de most nincs időm foglalkozni vele, majd este elolvasom és válaszolok. Addig türelmedet kérem.
|
Zsoel ment az újabb levél!
|
atomik851
Szia! Hát, sajnálom, de nekem most sem jött semmim. :( Pedig aztán a gmail garantáltan megbízható. Biztos, hogy nem a te levelezőprogramoddal van a gond? Esetleg rosszul írtad be a címemet?
|
Szia Zsoel. Írtam mailt a gmailedre! Várom válaszod. Szia.
|
sanyi4012
Oké, kíváncsian várom. :)
|
Blage
Ha jól értem, amit mondasz, akkor az nagyon kevésnek tűnik. Lehetséges, hogy már korábban nagyon barázdás volt a fékdob felülete, és akkor egy mély fogással esztergályozták síkra. Ebben az esetben előfordulhat, hogy (ha ismét nagyon mély kopásnyomok, behúzások vannak a dobfelületen) már nem lehet még egyszer megszabályozni a dobot, de erre nincs általános recept, és tudomásom szerint nincs maximális fékdobátmérő megadva a javítási szakirodalomban. Szerintem ezt az esztergályosnak kell eldöntenie, elbír-e még egy fogást az a betétgyűrű. A hivatalos fékdobátmérő egyébkén 125 mm - engedjünk meg max. 1 mm-es anyageltávolítást a sugárban, tehát ez azt jelenti, hogy legfeljebb D=127 mm-re növelhetjük az átmérőt. Ennél több szerintem már semmiképpen sem egészséges, hiszen ez azt is jelenti, hogy egyúttal a fékszerkezetnek is nagyobb utat kell megtennie ahhoz, hogy a pofabetétek a dobhoz szoruljanak. Úgyhogy ha bizonytalan vagy, inkább szerezz be új vagy jobb állapotú kerékagyat, és azt szabályoztasd fel, mert a fék nem tréfadolog, még ilyen viszonylag kicsi és lassú járműnél sem...
De ha esetleg tudsz képet küldeni erről a kerékagyról, lehet, hogy akkor tudnék róla többet is mondani.
|
Zsoel
Értem,közönöm az infót:)
Nemsoká rakok fel képet a motorról,sok változáson ment keresztül:)
|
Zsoel,
Nem nagyon lenne alkalmam, energiám egy újabb motor összes alkatrészét felkutatni, ha pedig mégis erre vinne a lélek, akkor az tuti egy Star lenne J Marad a vagy felhasználom a belét, vagy eladom összerakva.
Ígértem, hogy lesz még kérdésem. J Kerékagy szabályozással kapcsolatban szeretnék kérdezni. Végigértem a fórum olvasásában, de nem találtam róla infót. A kerékagyakban ami nekem van, 0,3 milliméter válla van az acél résznek az alu öntvényhez képest. Ezt még fel lehet szabályoztatni? Van erre valami szabály, hogy mekkora vállának kell maradnia a szabályozás után, vagy az alut is vele esztergálják és így nem lényeges a váll?
Köszi!
|
Blage
Nincs mit.
Érdemes lenne összeépíteni belőle egy rendes S50 motort, és megpróbálni elpasszolni, vagy pedig a belső részeit fel tudod használni magadnak, az üres öntvényt meg eladnád.
|
Zsoel
Köszönöm ismét a választ. A kuplung kiemelő tengelyel szombaotn megküzdök, bár amit írsz ablokk felfogatással kapcsolatban lehet felesleges lesz. Jól értetted a felfogatási kérdésemet, pontosan ez a helyzet. Nem akarok nem odaillő blokkot összerakni az épülő Schwalbiba, így nekikezdek a "jó" felfogatású blokk szétszedésének (az beindul de egy fészerben állt 6 évet, a szimelringek minimum cserére érettek) és azzal folytatom a munkát.
A mostanit meg később összerakom. Valaki másnak majd biztos jól esz az s50 mocijába.
|
atomik851
Felejtsd el azt a szutyok Freemailt... Küldd el ide: szilagyi(pont)zsolt(pont)imre(kukac)gmail(pont)com
|
Blage
Nincs mit. Jó olvasgatást!
Az a másik műanyag gyűrű a tengely csapolt végén van, az az alsó csapágyazás. Különösebb trükkje nincs a tengely kivételének, annak a felső perselynek egyszerűen nem volna szabad ennyire szorulnia, rendes körülmények között simán ki kellene jönnie a helyéről. Próbáld meg körbefújni csavarlazítóval, utána kocogtasd vissza az eredeti helyére, majd megint fel, megint megfújni, aztán vissza, és így tovább. Előbb-utóbb a kenőanyag hatni fog, és kicsúszik onnét az a persely.
Blokkfelfogatást érintő kérdés...
Nem vagyok benne biztos, hogy jól értem-e, mi a gondod, de ha arra célzol, hogy az miért van, hogy az egyik blokk ilyen:
a másik meg ilyen:
akkor azért, mert az előbbi Star vagy Schwalbe, az utóbbi meg egy S50 motorblokkja. Utóbbi mindenben megegyezik előbbivel, csak a felfogatása nem, mert azt két szilentperselyes fül függeszti fel (itt hátul meg a hengerfejen), ez meg csak hátul van befogva. Olvass vissza a fórumon: alig pár hete vitatkoztam itt erről valakivel, amellett foglalva állást, miért jobb a Star felfüggesztése, és miért nem célszerű S50 motort építeni Star (vagy Schwalbe) vázába. Bár beférni befér, de én nem tenném bele, lásd hátrébb. :)
|
velorexi
Vigyázni kell, mit veszel meg. Amennyire tapasztaltam, a motoros boltok eladói nem nagyon állnak a helyzet magaslatán sem Simson, sem MZ terén, ami a típusismeretet illeti. Például MZ TS-hez kért alkatrészek gyanánt simán odaadnak ETZ-hez való cuccokat, hogy az ES-ekről már ne is beszéljek (bár ennek alkatrészei nagy hányadban kompatibilisek a TS-éivel).
|
Szia Zsoel. A freemailes címedre írtam! Köszi majd lepróbálom az üres visszajelzőt. Majd írj az emailemre ha megkaptad a levelem vagy ide. Köszi szia.
|
Sziasztok.
Tud valaki Pesten egy megbízható és persze megfizethető szerelőt? (lehetőleg délpesten)
|
Zsoel
Nagyon köszönöm az olajterelő tárcsa és a hézagolós válaszodat, de a kuplungkiemelő tengellyel még küzdök J.
Rengeteget tanulok ezen a fórumon a válaszaitokból és a többiek kérdéseiből, problémáiból. Már majdnem a végére értem, hamarosan up to date leszek :)
A kuplung kiemelő tengely már megmozdult, de a blokk tetején lévő műanyagpersely nem akar kijönni és így a tengely sem. ha jól látom a réseken a tengelyen van egy belső műanyag persely is és annak az átmérője a tengely kiemelő fejénél kisebb,az meg megakad a nagy perselyben. Így a nagy persely kivétele nélkül nem akar kijönni. Mi a trükkje annak, nem akarom fogóval szorongatni a kiálló részét a nagy perselynek., nem is vezetne célra ha jól gondolom.
Még egy kérdésem lenne a blokk felfogatásával kapcsolatban. Egy furi dolgot vettem észre az otthon lévő 2 db, nem a mociban lévő blokkommal kapcsolatban.
Az egyik az eddig általam is képeken látott, hátsó perselyes felfogatóval van gyártva, de a másiknál nincs perselynek hely, jóval vékonyabb a felfogató rész és alatta is van egy a fentihez hasonló felfogató. Jól gondolom, hogy az utóbbi nem a turbós hengerhez való, csak valaki azt tett rá?
Be fog ez férni a Schwalbe 51/1 vázba, vagy az csak z 51/2-esbe jó?
Előre is köszönöm a segítséget!
|
Zsoel
Éppen így fűztem, mert így tünt logikusnak meg praktikusnak, viszont nagyon hosszú lett, és ekkor kezdtem el aggódni. Kerestem a hosszt a neten, de nem találtam, aztán gondoltam, hogy megkérdezlek, hátha volt már ezzel is dolgod.
Holnap vissza a boltba, magyarázkodás indul, pénzt vissza nem adunk, mert már használt, megfelelő hossz nem lesz, vaterán-apródon-stb. zsákbamacska, futármotorosnál 1990,- csak a posta, (az egész nem ér annyit!), műszakira meg nem vihetem spirál nélkül. :-(
Mindezektől teljesen függetlenül köszönöm a segítségedet.
|
velorexi
Az 1350 mm hosszú. A tiéden valószínűleg Deluxhoz való (1500 mm-es) spirál van.
A spirált a lengővilla-csapágyazás alatt, a motor és a lábtartó között, majd az alvázkeret elülső részén (ahol erre a célra szolgáló rögzítő lemezfülek vannak) kell fölvezetni, és úgy be a fényszóróházba.
|
Zsoel
Elnézést kérek, egy eléggé pontatlan volt így. Trophy 150 esetén hol kell fűzni, és milyen hosszú a km. spirál?
|
atomik851
Nekem biztosan nem írtál e-mailt, mert sajnos nem kaptam. :)
Az üresjárásjelzés lényege, hogy az említett jelzőlámpa egyrészről állandóan feszültséget kap az akkumulátorról, másrészről a jobboldali blokkfélben elhelyezett műanyag perselyben lévő érintkezőrúdtól a váltómű üresjárási fokozatában testelődik: az áramkör zárul, a lámpa világít. Ha az üres fokozatból a váltót bármelyik irányba kivesszük, a testkapcsolat megszűnik, elalszik a lámpa.
Azt nézd meg egy multiméter segítségével, hogy a már említett jelzőrúd testel-e. Üresjárati fokozat be, a multiméter egyik vizsgálóérintkezőjét a motor fémházához, a másikat az érintkezőrúd menetes végéhez érintjük, és bekapcsoljuk az érintkezésvizsgáló funkciót (ha az érintkezők összeérnek, a multiméter sípol). Ha van sípolás, és az a váltót akár 1., akár 2. fokozatba kapcsolva megszűnik, akkor valahol az áramkörben lehet a hiba, ha viszont nem üresben van vagy egyáltalán nincsen testelés, akkor sajnos a váltószerkezet tetején van valami gikszer.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |