|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
sarilaci
Alaphelyzet: hátsó kerék és a teljes hajtás ki van szerelve, a jármű a sztenderre felbakolva áll.
1. A műanyag láncvédő tokba behelyezed a hajtóláncot, és a két végét kivezeted a helyükön; behelyezed a hátsó lánckereket, a tengelyét átdugod a lengővilla furatán és a láncfeszítőn, kívülről az anyát kézzel meghúzod.
2. A szabadon maradt láncvég egyikére biztonságosan rákötsz egy, a láncvédő tömlőknél kb. 20 (de inkább több legyen, nem árt) centivel hosszabb, vékony drótdarabot, majd ezt átdugod az egyik védőtömlőn (természetesen a "harmonikás" vég a bura felől esik). Nem árt a lánc végét kicsit megis zsírozni. Ezután a dróttal behúzod a láncot a tömlőbe, a tömlő végét pedig, azt és a tokozás csatlakozórészeit szilikonzsírral vagy -olajjal kissé megkenve, ráhúzod a tok végére. (Új alkatrészeknél ez nem egyszerű munka.)
3. Ugyanezt megcsinálod a másik láncággal is, ügyelve, nehogy a már befűzött láncág vége becsússzon a tömlőbe.
4. Az egyik láncvéget körbefuttatod az első lánckeréken, és kissé hátrébb húzva, tehtá a lánckerék mögött, az úgynevezett patentszemmel összekapcsolod őket. A patentszem felhelyezéséhez először a csapos hevedert dugod be hátulról, és mindkét láncvég görgőinek hüvelyébe benyomod a csapokat, majd a záróhevedert is felhelyezed, és kombinált vagy laposfogóval bepattintod a biztosítólemezt a csapok hornyaiba.
FONTOS: A patentszem biztosítólemezét szigorúan úgy kell felhelyezni, hogy a nyitott vége a lánc haladási irányával ellentétes oldalra nézzen, ellenkező esetben menet közben leugorhat, a lánc pedig szétnyílik, ami anyagi károkat vagy akár súlyos balesetet is okozhat! Tehát ha a patentszemet a felső láncágon helyezzük fel, a biztosítólemez nyitott vége hátrafelé, ha az alsó láncágon, akkor pedig előrefelé néz. (Én egyébként a felsőn szoktam, de műszaki szempontból tökmindegy, hol teszi fel az ember.)
5. A láncburára felhelyezed a kerék felőli zárógyűrűt, a hátsó lánckerékbe benyomod a gumigyűrűt, majd a jármű kissé megdöntött helyzetében behelyezed a hátsó kereket, benne a fékszerkezettel, bovdenestül (ahhoz, hogy a hátsó kerék menesztőcsapjait könnyebben tudjuk a gumigyűrű lyukaiba benyomni, célszerű bekapcsolni egy sebességfokozatot), majd behelyezed a fékfedél ellentartóját, legvégül pedig a keréktengelyt, amelyet természetesen átdugsz az innenső lánfeszítő szemen is. Végül felhelyezed a féklámpa vezetékét is.
6. A keréktengelyt teljesen becsavarod, de egyelőre nem húzod meg. A lengővilla végein lévő M6-os feszítőanyákkal szépen beállítod a hajtást úgy, hogy a kerék egyenesen álljon, vagyis a jármű hossztengelyével egyvonalban legyen, a lánc pedig annyira legyen feszes, hogy a közepén kb. 10 mm-t be tudd nyomni, vagyis ujjal lefelé is, fölfelé is nagyjából 10 mm-t engedjen. Ebben a kerékhelyzetben érzéssel, de azért határozottan meghúzod a lánckeréktengely anyáját (túlhúzni nem szabad, mert eltörhet a lánctok agya), és alaposan megfeszíted a keréktengelyt is. Ezután picit az M6-os anyákat is utánhúzod, nehogy menet közben meglazulhassanak.
7. Alaposan megkened a láncot olajjal, zsírral vagy speciális láncápoló sprayjel, majd felhelyezed a jobboldali motorfedeleket és a ventilátorkereket, és egy vékony csavarhúzó segítségével csatlakoztatod a láncvédő tömlőket a fedél csatlakozókarimáihoz (ezeket is célszerű picit megkenni szilikonzsírral). Kész.
|
Zsoel !
Igértél segitséget hát megint kérdezek : a láncot hogy füzzembe a burkolatokra meg a helyére ? A feszességet hogy ellenörzöm ?
Gondolom neked ez rutin de nefelejtsd én csak egy NAGYON kezdö vagyok. Köszi Laci.
|
atomik851
Oké, ezt már végre megkaptam, de most nincs időm foglalkozni vele, majd este elolvasom és válaszolok. Addig türelmedet kérem.
|
Zsoel ment az újabb levél! 
|
atomik851
Szia! Hát, sajnálom, de nekem most sem jött semmim. :( Pedig aztán a gmail garantáltan megbízható. Biztos, hogy nem a te levelezőprogramoddal van a gond? Esetleg rosszul írtad be a címemet?
|
Szia Zsoel. Írtam mailt a gmailedre! Várom válaszod. Szia.
|
sanyi4012
Oké, kíváncsian várom. :)
|
Blage
Ha jól értem, amit mondasz, akkor az nagyon kevésnek tűnik. Lehetséges, hogy már korábban nagyon barázdás volt a fékdob felülete, és akkor egy mély fogással esztergályozták síkra. Ebben az esetben előfordulhat, hogy (ha ismét nagyon mély kopásnyomok, behúzások vannak a dobfelületen) már nem lehet még egyszer megszabályozni a dobot, de erre nincs általános recept, és tudomásom szerint nincs maximális fékdobátmérő megadva a javítási szakirodalomban. Szerintem ezt az esztergályosnak kell eldöntenie, elbír-e még egy fogást az a betétgyűrű. A hivatalos fékdobátmérő egyébkén 125 mm - engedjünk meg max. 1 mm-es anyageltávolítást a sugárban, tehát ez azt jelenti, hogy legfeljebb D=127 mm-re növelhetjük az átmérőt. Ennél több szerintem már semmiképpen sem egészséges, hiszen ez azt is jelenti, hogy egyúttal a fékszerkezetnek is nagyobb utat kell megtennie ahhoz, hogy a pofabetétek a dobhoz szoruljanak. Úgyhogy ha bizonytalan vagy, inkább szerezz be új vagy jobb állapotú kerékagyat, és azt szabályoztasd fel, mert a fék nem tréfadolog, még ilyen viszonylag kicsi és lassú járműnél sem...
De ha esetleg tudsz képet küldeni erről a kerékagyról, lehet, hogy akkor tudnék róla többet is mondani.
|
Zsoel
Értem,közönöm az infót:)
Nemsoká rakok fel képet a motorról,sok változáson ment keresztül:)
|
Zsoel,
Nem nagyon lenne alkalmam, energiám egy újabb motor összes alkatrészét felkutatni, ha pedig mégis erre vinne a lélek, akkor az tuti egy Star lenne J Marad a vagy felhasználom a belét, vagy eladom összerakva.
Ígértem, hogy lesz még kérdésem. J Kerékagy szabályozással kapcsolatban szeretnék kérdezni. Végigértem a fórum olvasásában, de nem találtam róla infót. A kerékagyakban ami nekem van, 0,3 milliméter válla van az acél résznek az alu öntvényhez képest. Ezt még fel lehet szabályoztatni? Van erre valami szabály, hogy mekkora vállának kell maradnia a szabályozás után, vagy az alut is vele esztergálják és így nem lényeges a váll?
Köszi!
|
Blage
Nincs mit.
Érdemes lenne összeépíteni belőle egy rendes S50 motort, és megpróbálni elpasszolni, vagy pedig a belső részeit fel tudod használni magadnak, az üres öntvényt meg eladnád.
|
Zsoel
Köszönöm ismét a választ. A kuplung kiemelő tengelyel szombaotn megküzdök, bár amit írsz ablokk felfogatással kapcsolatban lehet felesleges lesz. Jól értetted a felfogatási kérdésemet, pontosan ez a helyzet. Nem akarok nem odaillő blokkot összerakni az épülő Schwalbiba, így nekikezdek a "jó" felfogatású blokk szétszedésének (az beindul de egy fészerben állt 6 évet, a szimelringek minimum cserére érettek) és azzal folytatom a munkát.
A mostanit meg később összerakom. Valaki másnak majd biztos jól esz az s50 mocijába.
|
atomik851
Felejtsd el azt a szutyok Freemailt... Küldd el ide: szilagyi(pont)zsolt(pont)imre(kukac)gmail(pont)com
|
Blage
Nincs mit. Jó olvasgatást!
Az a másik műanyag gyűrű a tengely csapolt végén van, az az alsó csapágyazás. Különösebb trükkje nincs a tengely kivételének, annak a felső perselynek egyszerűen nem volna szabad ennyire szorulnia, rendes körülmények között simán ki kellene jönnie a helyéről. Próbáld meg körbefújni csavarlazítóval, utána kocogtasd vissza az eredeti helyére, majd megint fel, megint megfújni, aztán vissza, és így tovább. Előbb-utóbb a kenőanyag hatni fog, és kicsúszik onnét az a persely.
Blokkfelfogatást érintő kérdés...
Nem vagyok benne biztos, hogy jól értem-e, mi a gondod, de ha arra célzol, hogy az miért van, hogy az egyik blokk ilyen:

a másik meg ilyen:

akkor azért, mert az előbbi Star vagy Schwalbe, az utóbbi meg egy S50 motorblokkja. Utóbbi mindenben megegyezik előbbivel, csak a felfogatása nem, mert azt két szilentperselyes fül függeszti fel (itt hátul meg a hengerfejen), ez meg csak hátul van befogva. Olvass vissza a fórumon: alig pár hete vitatkoztam itt erről valakivel, amellett foglalva állást, miért jobb a Star felfüggesztése, és miért nem célszerű S50 motort építeni Star (vagy Schwalbe) vázába. Bár beférni befér, de én nem tenném bele, lásd hátrébb. :)
|
velorexi
Vigyázni kell, mit veszel meg. Amennyire tapasztaltam, a motoros boltok eladói nem nagyon állnak a helyzet magaslatán sem Simson, sem MZ terén, ami a típusismeretet illeti. Például MZ TS-hez kért alkatrészek gyanánt simán odaadnak ETZ-hez való cuccokat, hogy az ES-ekről már ne is beszéljek (bár ennek alkatrészei nagy hányadban kompatibilisek a TS-éivel).
|
Szia Zsoel. A freemailes címedre írtam! Köszi majd lepróbálom az üres visszajelzőt. Majd írj az emailemre ha megkaptad a levelem vagy ide. Köszi szia.
|
Sziasztok.
Tud valaki Pesten egy megbízható és persze megfizethető szerelőt? (lehetőleg délpesten)
|
Zsoel
Nagyon köszönöm az olajterelő tárcsa és a hézagolós válaszodat, de a kuplungkiemelő tengellyel még küzdök J.
Rengeteget tanulok ezen a fórumon a válaszaitokból és a többiek kérdéseiből, problémáiból. Már majdnem a végére értem, hamarosan up to date leszek :)
A kuplung kiemelő tengely már megmozdult, de a blokk tetején lévő műanyagpersely nem akar kijönni és így a tengely sem. ha jól látom a réseken a tengelyen van egy belső műanyag persely is és annak az átmérője a tengely kiemelő fejénél kisebb,az meg megakad a nagy perselyben. Így a nagy persely kivétele nélkül nem akar kijönni. Mi a trükkje annak, nem akarom fogóval szorongatni a kiálló részét a nagy perselynek., nem is vezetne célra ha jól gondolom.
Még egy kérdésem lenne a blokk felfogatásával kapcsolatban. Egy furi dolgot vettem észre az otthon lévő 2 db, nem a mociban lévő blokkommal kapcsolatban.
Az egyik az eddig általam is képeken látott, hátsó perselyes felfogatóval van gyártva, de a másiknál nincs perselynek hely, jóval vékonyabb a felfogató rész és alatta is van egy a fentihez hasonló felfogató. Jól gondolom, hogy az utóbbi nem a turbós hengerhez való, csak valaki azt tett rá?
Be fog ez férni a Schwalbe 51/1 vázba, vagy az csak z 51/2-esbe jó?
Előre is köszönöm a segítséget!
|
Zsoel
Éppen így fűztem, mert így tünt logikusnak meg praktikusnak, viszont nagyon hosszú lett, és ekkor kezdtem el aggódni. Kerestem a hosszt a neten, de nem találtam, aztán gondoltam, hogy megkérdezlek, hátha volt már ezzel is dolgod.
Holnap vissza a boltba, magyarázkodás indul, pénzt vissza nem adunk, mert már használt, megfelelő hossz nem lesz, vaterán-apródon-stb. zsákbamacska, futármotorosnál 1990,- csak a posta, (az egész nem ér annyit!), műszakira meg nem vihetem spirál nélkül. :-(
Mindezektől teljesen függetlenül köszönöm a segítségedet.
|
velorexi
Az 1350 mm hosszú. A tiéden valószínűleg Deluxhoz való (1500 mm-es) spirál van.
A spirált a lengővilla-csapágyazás alatt, a motor és a lábtartó között, majd az alvázkeret elülső részén (ahol erre a célra szolgáló rögzítő lemezfülek vannak) kell fölvezetni, és úgy be a fényszóróházba.
|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
| |