|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
Zsoel
Azt én is hallottam korábban, hogy nem veri az eget a minősége. Egyenlőre szeretném bejáratni az új hengert, aztán meglátom mit csinál.
|
Ajánlom szíves figyelmetekbe az alábbi linken olvasható "hatástanulmányt"! :-)
http://aprod.hu/hirdetes/125-os-ts-mz-ID1McdB.html#46c26427b0
|
atomik851
Miért lenne titkos? Ott van feltüntetve a Star Klubban is, oda kell elküldeni a felvételi jelentkezéseket. :)
szilagyi.zsolt@freemail.hu
Nem ezt használom ugyan, de úgyis át van irányítva a fő címemre.
|
Zsoel
Eltudnád küldeni az email címedet a mailemre? Persze csak ha nem titkos! :) Ide képet se tudok betenni.
atomik851@citromail.hu
Köszi
|
atomik851
Aha. A rendes, gyári ki- és besajtoló célszerszám is ezen az elven működik, csak persze igényesebb kivitelben. De ha van esztergagéped, vagy tudsz esztergáltatni valahol, könnyen, gyorsan és (az alkatrészek szempontjából) biztonságosan meg tudod oldani a cserét.
|
Köszi Zsoel a választ! Küldök egy linket :
http://veteran.forum.hu/blog/apae-49/villamgyors-perselycsere-38/
Ebben a linkben van egy ,,célszerszám,, lefotózva, egy ilyennel mondjuk én is megtudnám oldani a persely cserét akár??
|
atomik851
Ki lehet cserélni a perselyt, de igazából célszerszám kell hozzá, amely egyformán szolgál ki- és besajtolásra. Persze a gyakorlatban egy, a persely külső átmérőjénél 1-2 tizedmilliméterrel kisebb átmérőjű tüskével is ki lehet ütni a régit, hiszen azt úgysem használod fel újra, illetőleg kézi sajtológépen, vagy akár bronzkalapáccsal finoman kocogtatva be lehet sajtolni az újat, ez esetben viszont a hajtórúdfejet előzőleg célszerű olajfürdőben felmelegíteni, hogy kissé kitáguljon. A bronzpersely elég sérülékeny, könnyen szenved maradandó alakváltozást. Az sincs kizárva, hogy a beszerelés után a perselyt még fel kell dörzsárazni. A hajtórúdfejet mind a persely ki-, mind beszerelésekor gondosan meg kell támasztani, nehogy a hajtórúd elgörbüljön.
Ja, igen! A motorban a forgattyústengely és a dugattyú között található gépelem neve: hajtórúd. A hajtókar egészen más, nem szabad összekeverni a kettőt.
|
starex
Hiú remény... Az a Romet sosem lesz jó, mégpedig azért, mert alapból is egy rakás kacat, sajnos. A KGST-blokkon belül is hírhedt, olcsó, mindennapi közlekedésre csak igen erős megkötésekkel, kompromisszumokkal alkamas, megbízhatatlan hulladék. Nem véletlen, hogy már szinte senki nem használja, míg Simsonból azért jó pár darabot lehet látni napjainkban is.
|
Sziasztok ismét!
A következő kérdésem a hajtókarral kapcsolatos! A hajtókarnak a felső bronzperselye házilag kicserélhető? Vagy komplett főtengely csere, emiatt a kis alkatrész miatt?? Köszi előre is a választ ismét. :)
|
Zsoel
Kíváncsi vagyok rá, bárcsak próbálgathatnám. Egy hónapot még várhatok vele.
Annyira nem rosszak ám ezek a Rometek. Egy Rigával több gond van A főtengely az egy gyenge pont, általában felújítandó. A gyújtása ha jó(gyújtótekercs, megszakító) nincs vele baj. Az utángyártott gyújtótekercs egy évig bírta, aztán megszakadt a primer szál benne valahol. Most egy jó gyári tekercs van fönt. A szintén utángyártott megszakító kalapácson nem volt rendesen a wolfram érintkező a helyén. Satuban alumínium lappal védve a kényes részt normálisan belepréseltem. Így már mindig jókor adja a szikrát. Csak gyengén. Ahogy a képen is láthatod, nincs rajta lendkerék, azt odaadtam az öcsémnek hogy vigye fel Budapestre delejeztetni, mivel 10-15 évig állórész nélkül volt fent a motoron, és jól le is mágneseződött. Talán eztán már helyrejön.
|
Beagle
Hát, csak végigvezettem egy elméleti eszmefuttatást, de nem hinném, hogy nagyon fals gondolataim lettek volna... :) Pusztavacs helyett természetesen megcélozhatnánk más települést is a környékén, csak a középponti elhelyezkedésen volt a hangsúly, de ez a lényegen sajnos nem változtat. Magától értetődően én is örülnék, ha összeismerkedhetnék azokkal a gyakoribb fórumozókkal, akikkel hetente többször is szót váltok itt, téged is beleértve, de hát amiket felsoroltam, azok sajnos makacs tények. :( Legfeljebb azt tudnám elképzelni, hogy helyi szinten megismerkedjünk, de akiről eddig kiderült, hogy a közelemben lakik, vagyis norok999, maggio65, starex, azokkal időközben külön-külön találkoztam is már személyesen, szóval... :) A közös motorozás pedig még nagymotorral is kemény dolog, nem hogy ilyen játékszerekkel...
A Pannoniádat pedig nem csodálom, hogy megnézik, sokkal különlegesebb látvány ma már, mint az akármilyen 1200 köbcentis csodagép. Remélem, ha beköszönt a jó idő, készülnek majd újabb motorozós videók... ;)
|
starex
Helyes. Meg fogsz lepődni, mennyivel nyugodtabban, stabilabban fut majd a járműved ezeken az új Heidenau abroncsokon.
Látom, a háttérben ott figyel egy Romet Kadet is. Na, az aztán tud elfoglaltságot nyújtani a tulajdonosának, egy ilyen mellett nem unatkozik az ember. :) Akkor már inkább a sárga Babetta...
|
Zsoel
Szépen levezetted a találkozó lehetőségeit... Voltam már Pusztavacson a Pannoniával, (szintén motoros túra alkalmával) ott valóban nincs semmi programlehetőség a motorozáson kívül...
Egyébként én pont az általad szépen összefoglalt okok miatt döntöttem úgy,hogy a Star másodhegedűssé alakul.... Nagymotorral már más a közlekedésben való részvétel,az autósok már nem előznek meg a saját sávodban, legtöbb tátott szájjal bámulja a Pannoniám,de még így is vannak renitens autósok...
Mindentől függetlenül,egyszer azért szivesen találkoznék mindenkivel,motorral,vagy motor nélkül... 
|
Nekem is megvannak az új alkatrészek:

A képről hiányzik az új kormányzár, de az már az ülés alatti rekeszben van.
Várom a jó időt, aztán mehetnek a helyükre. A lamellák már igencsak megérettek a cserére.
|
velorexi
Ja, hát ilyesmire figyelni kell, de ez pontosan azt igazolja, amit válaszként írtam neked, hogy bizony a fékdob kopott; mert ha nem lenne az, akkor lényegében közömbös lenne, hogyan szereled be a fékpofákat, hiszen a fékdob is, a pofák is szimmetrikusak. De a használattól a dob is, a pofa is megkopik, és hosszanti barázdák alakulnak ki bennük, és ha a pofákat fordítva teszed be, akkor ott, ahol eddig vájat volt, most púp lesz, és megszorul a dob.
Ami pedig a kompresszióproblémát illeti: passz. Lehet, hogy gyenge minőségűek a beszerelt dugattyúgyűrűk, és nem elég rugalmasak, vagy a dugattyú kopott meg ilyen gyorsan. Ezekből az alkatrészekből sokan sokféle minőséget gyártanak, és van belőlük egészen silány darab is.
A gyűrűket nem szedted le azóta? :)
|
Zsoel
Mevan a megoldás, már nem szorul a hátsó kerék. Amikor szétszedtem a dobot, megtisztogattam és beszíroztam a csapokat, és fordítva raktam vissza a pofákat, ezért szorult meg a kerék összerakás után. Most örülök, legalábbis egy darabig, amíg megint elő nem jön valami.
|
Zsoel
Azthiszem mindenben teljesen egyetértek!:D
|
Zsoel
Friss fúrás után kb. 3500 km-rel miért tudom a lendkereket viszonylag könnyen elforgatni kézzel? Emlékszem, milyen a jó kompresszió, eléggé birkozni kell vele csuklóból. 30-as keverékkel, szintetikus 2T-vel járattam be, és azóta is azt keverek a benzinhez 50-es arányban.
|
atomik851
Ne hagyd sorjásan! Fogj egy körprofilú tűreszelőt, és óvatosan, de alaposan munkáld le a rések éleit (kb. 0,5×45°-ban), bentről kifelé irányuló mozdulatokkal, miután pedig a sorját elsimítottad, ecsettel nagyon gondosan mosd át a henger csatornáit bő benzinfürdőben.
Az eredeti főtengelyhez nem kellett fönt kihézagolni a hajtórudat, utángyártott dugattyúnál pedig nem célszerű akkor sem, hogyha a forgattyús tengely nem eredeti, és a hajtórúd oldalirányú hézaga nagy, mivel hézagolóalátét csak olyan dugattyúnál szabad alkalmazni, amelynek belső, a hajtórúdkisfejjel találkozó dugattyúszem-felületét erre a célra megmunkálták. Ellenkező esetben többet ártasz vele, mint használsz.
|
fahal
Remek, köszönjük a helyzetjelentést. Sok sikert az új motor összeépítéséhez! Remélem, ez a motorblokk tényleg jó állapotú.
Az eredeti foncsor és a bele való ba15-ös foglalat sajnos már nem kapható újan, csak használtat lehet beszerezni.
|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
| |