Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2014.02.12. 20:43 Idézet

sarilaci

Kattintás a képre jobb egérgombbal; Kép megjelenítése; még egy kattintás a képen, bal gombbal -> ki van nagyítva. (Persze nem azt a hulladék Internet Explorert kell hozzá használni, hanem a Firefoxot.) Kinyomtatni meg ezerféle programal ki lehet.


2014.02.12. 20:39 Idézet

velorexi

Ja, csakis. :)


2014.02.12. 18:18 Idézet

Márkatársak !

Hogy tudnám kinagyitani és kinyomtatni a kapcsolási rajzot ? Igy az oldalon keresztül tul macerás szerelni. Köszönöm a segitséget . Laci


2014.02.12. 16:50 Idézet
velorexi

Zsoel

"mi lenne a program? Motorozás? :)"

Haláli vagy! :-)) Meg topless habszivacsos melegvizes fürdetése a résztvevőknek! :-)


2014.02.12. 11:57 Idézet

sanyi4012

Nézd... Alapvetően nem az a típus vagyok, aki inkább megmagyarázza, miért NEM tudja megoldani a problémát, ahelyett, hogy megoldaná, de azért van néhány gondolatom ezzel a találkozóval kapcsolatban.

Nem a Simson nem bírná a túrát (azzal akár Európán kívülre is el lehetne indulni), hanem én.
30 évesen jómagam sem vagyok még éppenséggel kimondottan aggastyánkorú, de azért tudom magamról, hogy 2 órás, megszakítás nélküli simsonozás után már minden bajom van, mert hiába van tökéletes műszaki állapotban a gép, alapjában ez akkor is egy 50 éves, egyhengeres konstrukció. A lábam viszketésig zsibbad a lábtartón, a kezemet szinte nem is érzem a kormányvibrációk miatt, még kesztyűben sem, az "ülőfelületemet" szétülöm a nyeregben (az is kemény és rázós, még az újabb, vastagabb szivacsokkal is), és akkor még nem beszéltem az álmosító, monoton duruzsolásról, a szélzajról és a huzat hatásairól. (Egy kicsi Simsonra nem lehet úgy beöltözni, mint egy nagymotorra, mert nevetségesen nézel ki rajta, azonkívül egy tökéletes védőruházat többszörösébe kerülne, mint maga a jármű.)
Mindehhez hozzájárul az is, hogy a kis méret és a lassú sebesség miatt főleg a a forgalmasabb útszakaszokon fokozottan ébernek kell lenni, és az előttes-mögöttes forgalmat egyaránt figyelni. Azt azért nem mondom, hogy állandó halálfélelemben vacog az ember egy ilyen motoron a közúti forgalomban, de a fentiek miatt sokkal nagyobb balesetveszélynek van kitéve. Míg mondjuk egy tőled alig 40-50 centiméterre elsuhanó kamion egy esetleges rossz manőverének nyoma rajta meg sem látszik, neked az örök tolószéket vagy akár az életed végét is jelentheti, mert fellök, te meg összetöröd magad az útszéli betonoszlopon vagy fatörzsön. Ez elég komoly pszichés terhet rak az ember vállaira, és nagymértékben közrejátszik a szellemi fáradtság kialakulásában (mondhatni, az agyad jobban elfárad, mint a tested többi része). Kétórás motorozás után már igen vágyik az ember a legalább fél-egyórás regenerálódásra, és két óra alatt a gyakorlatban 80-90 kilométernél messzebb nemigen lehet eljutni. (60 km/h-ás utazósebességet nem bír tartani a Star, azzal a tempóval rövid idő alatt kikészíted, úgyhogy ilyesmibe ne éld bele magad; a 45-50 km/h az optimális tartomány, azzal haladsz is, meg a motort is kíméled.

Tegyük fel, hogy valóban rendezni akarnánk egy motorostalálkozót, és hogy senkinek se kedvezzünk, jelöljük ki célpontnak az ország mértani középpontját, vagyis Pusztavacsot. (Attól tekintsünk el, hogy vannak-e ott megfelelő vendégházak, de mivel ismert turisztikai célpontnak számít, feltehetően vannak.) Persze, így is van, akinek ez ideális lenne, hiszen például a gyömrői Beagle egy óra alatt vidáman odamotorozna, de ami a fő: még a legmesszebbről, Szentgotthárd környékéről érkezőknek sem kéne 320-350 km-nél többet utazniuk, attól függően, hogy bemennek-e Budapestre, vagy sem. (Ugyan ez sem kevés, de még mindig jobb, mintha Mátészalkáig kéne motorozniuk, 600 km-t.) Természetesen a legtöbben azért jóval kevesebb úttal "megúsznák". De vegyünk például engem, aki szintén távoli csücsökből, Mosonmagyaróvár mellől érkeznék. Nekem az út körülbelül 260 kilométeres lenne, magától értetődően Dunaföldvár felé, mert hogy én semmi pénzért be nem tenném saját járművel a lábamat Budapestre, az hétszentség. (Még autóval sem, nemhogy kismotorral...)
Tehát: én úgy számolom, hogy 40 kilométert tudnék megtenni egy óra alatt, vagyis szépen, kényelmesen mennék. Ez 6,5 órás utat jelent, amelyet azonban még Superman sem bírna ki egy s*ggel, tehát én két óránként simán beiktatnék 1-1 egyórás pihenőt, hogy sajgó csontjaim és megkínzott izmaim átmenetileg úgy-ahogy magukhoz térhessenek, meg persze legalább egyszer étkezni is kéne, ami után, tele hassal, nem lehetne azonnal folytatni a zötykölődést. Így a teljes utazás máris elérné a tíz órát, vagyis ha reggel 8-kor elindulnék itthonról, este 6-nál hamarabb nem érnék oda akkor sem, ha semmiféle váratlanul felmerülő probléma (pl. műszaki hiba, baleset, útzár, természeti csapás, hatósági intézkedés stb.) nem hátráltatná az utamat. Mindez (az utazási komfortérzet szempontját félretéve is) eleve feltételezné, hogy erre az egészre csakis május közepétől július közepéig, vagyis a legvadabb nyáridőben lehetne sort keríteni, hogy bőven világosban indulhassak, és bőven világosban érhessek oda. (A 15 W-os mécsvilág mellett nem túl szerencsés kockáztatni az éjszakai utazást, én legalábbis nem viszem vásárra a bőröm.)
Namármost: a levezetésből egyenesen következik, hogy egy mindössze egynapos országos találkozó (márpedig a Simson Star Klub országos szintű!) kivitelezéséhez is legalább 3 nap szükségeltetik, hiszen az első nap elmenne a gyülekezésre (feltétezem, minimum este 8-9 óra lenne, mire minden résztvevő befutna), a második nap nagy része a személyes ismerkedésre, és harmadnap kora reggel már szedelőzködhetnénk is, hogy aznap estére mindenki hazaérjen. Vagyis: ilyen találkozót csakis egy késő tavaszi, kora nyári hosszú hétvégén (péntek-szombat-vasárnap, vagy szombat-vasárnap-hétfő) lehetne megvalósítani, ami egyrészt nem biztos, hogy lesz egyáltalán, másrészt nem biztos, hogy túl sokan szeretnék egy staros találkozóra elcseszni, ennek anyagi vonzatáról nem is beszélve, harmadrészt - mi lenne a program? Motorozás? :) Minekutána ki-ki 50-100-200-300 kilométeres zötykölődésen van túl, és a következő napon még ugyanannyi vár rá?
Szóval: jól hangzik ugyan egy ilyen találkozás ötlete, de azért nem árt mérlegre tenni a tényeket sem.


2014.02.11. 22:44 Idézet
sanyi4012

Starex

Szerintem ha egy simsonról van szó,az simán bírná az ilyet.  Rendesen meg kell csinálni,és megy mint a golyó:D És ha egy babetta "bicikli"nyergével ki lehet bírni 100-150kmert akkor egy simson kényelmes,teljesen megfelelő méretű ülésével, kényelmesnek monható rugózásával végképp. :)


2014.02.11. 20:33 Idézet

sanyi4012

Lehet azért kismotorral is 100 km-es túrákat tenni szerintem is. Hát régen sem csak 20-30 kilométereket használták a Starokat. Vagy keményebbek voltak az emberekPersze akkor kisebb volt valamivel a forgalom, ezt az alsóbbrendű utakkal lehetne kiküszöbölni. A Ladák, Daciák, Wartburgok is kilencvennel mentek.

Én mentem Babettával 100 km-t egy nap, pár megállóval, a bakonyon kereszül. Igaz hogy az út eltartott 3-3 és fél óráig de ki lehetett bírni. Egy kis elszántság azért kellett persze. Plusz én nem vagyok annyira szívbajos, különösebben nem zavart ha valami megelőzött százzal. Visszafelé ráadásul küzdenem kellett az üléssel, mert mindig ,,lefittyedt" egy nagyobb zökkenésnél. Egy friss motoros túl gyorsan vette a kanyart és elesett vele ezért elnyíródtak a rögzítő fogak az ülés rögzítőnél. Hiába húztam meg a csavart izomból, már nem fogta rendesen. Úgyhogy visszafelé elég kényelmetlen volt a motorozás. Ráadásul 37 fok volt...

Egy Simsonos barátommal(s51) tervezünk a nyárra egy kis túrát, én végig szeretnék menni a 66-os úton(Kaposvár-Pécs) de ez még elválik. Addig csak a Halászi-i ,,túrámból" tudok kiindulni amin egy porlasztóhibás Starral mentem, oda 40-el, visszafelé 45-el hasítottam, mert jöttek az esőfelhők, na meg rendes porlasztóval üzemelt már. Még bejáratós a gép. Én élveztem az utat, a motor is bírta, a kipufogó hollander lazult csak le egyszer. Oda-vissza megvolt a 150 km.

Erőltetni nem akarom a találkozót, de ha összejönne és ráérnék én elindulnék, az odaérkezés már más tészta, de bízom a kis Starban. Amióta nálunk van csak egyszer kellett gyertyát cserélnem. Nem rávaló porlasztóval is tette a dolgát eddig ahogy bírta.


2014.02.11. 15:49 Idézet
sanyi4012

Zsoel

Ez mind igaz,sajna aZ 50,max 60as folyamatos tempót minden kocsis csak előzgetné,tehát oylan útvonalakat kéne választani például ahol nincs akkora forgalom..végülis élvezetesebb is úgy a motorozás,hisz ez elvileg egy túramotor,ahogy a gyár katalógusaiban is megjelenítik a képeken:) Ilyen utakon tehát kellemes,kényelmes és élvezetes is lehet még egy ekkora út is..nyílván  pihenőkkel,és pont ez az egyik lényeg,felfedezni vele a lötyögős motorozás szépségét:)  Ha sikerülne elég embert összeszedni megyénként,azért egy sor Simson Star-ra már felfigyelnek az emberek, jobban vigyáznak. Voltak-vannak ilyen moped-túra próbálkozások,videókat is lehet találni róluk,és kifejezetten jó dolognak tűnik nekem,sokkal nagyobb távokat is átszelnek mint akár fél magyarország. Tehát jó buli,csak élvezni kell,és persze nagyon óvatosnak lenni,és türelmesnek ha netán valami probléma adódik. Persze ha belegondolok én fiatal vagyok,17 éves, nyílván kalandvágyóbb is, és egy jelenleg tökéletes motorikus és majdnem tökéletes esztétikai állapotban lévő Star-al, mindenképp megpróbálnám.


2014.02.10. 22:14 Idézet

sanyi4012

Hol rendeznénk meg? Mi lenne az a központ, ahol gyülekeznénk? Én nem zötykölődöm egy Star nyergében 3-400 km-t, az fix, és félek, más sem nagyon. Ezt országosan nem, csak maximum helyi szinten lehetne megrendezni, mondjuk, ha magamból indulok ki, Győr-Moson-Sopron megyén belül. Ahhoz viszont érzésem szerint túl kevesen vagyunk.(Még az "általános" megyei Simson-találkozókon sincs több 6-8 embernél, és az is csupa S51-essel megy.) Kevés már a Simson Star az országban. Engem is már többször kerestek meg motorostalálkozókkal kapcsolatban érdeklődő menedzserek, vendégház-tulajdonosok, rendezvényszervezők, de mindenkit udvariasan visszautasítok, a fenti okok miatt. És sajnos olyan lehetősége sincs mindenkinek, mint Beagle-nek, hogy autóval vigye el a motorját a találkozóra (meg hát az hogy nézne ki...) Szóval én sajnos ennek nem sok valószínűségét látom.

Egyébként mi a helyzet a kürtöddel? Mégsem küldöd el?


2014.02.10. 22:06 Idézet

Beagle

Megtisztelsz! :D

Tényleg nagyon vágyom rá, hogy újra átéljem a pirregő motorhang és a vajpuha, precíz kormányváltó kisujjal való pöcögtethetőségének semmivel össze nem hasonlítható, kéjes érzését. ;) Nekem a nagybátyámnak volt, 1990-2005 között. Azon tanultam meg vezetni, na meg javítottam is eleget... Venni nem vennék magamnak, de már régóta lesem az alkalmat, kitől kunyerálhatnám el egy nosztalgiakörre. Te leszel az áldozat. :D

Édesapádnak pedig mielőbbi javulást, nagy meglepődést és ennek egy orbitális trabantozással való megünneplését kívánom! :)

 


2014.02.10. 21:55 Idézet

Zsoel!

Hogy mehetsz-e a Trabival?   Háááááát.....    NANÁ!!!!!!

Én is nosztalgiából vettem,no meg azért is,mert édesapámnak csak Trabija volt (4db) és szeretném ha még menne ezzel egy két kört..... (sajnos a szíve elég rossz,most építettek be neki egy pace makert)

Még nem tud a Trabiról,meglepi lesz.....

 


2014.02.10. 21:35 Idézet

Beagle

Na, ennek majd kíváncsi leszek a sztorijára. ;)

És ha egyszer sikerül meglátogatnom téged, meg kell engedned, hogy menjek vele egy kört, mert idestova 9 éve nem vezettem Trabit, és hát nagyon nagy nosztalgiát érzek iránta...


2014.02.10. 21:30 Idézet

sanyi4012 

Szó volt már róla,de még nem tartottuk meg a nagy távolságok miatt...

Hiszen a Star egy segédmotor és a mai közlekedési morál mellett nehéz hosszú távokat motorozni vele.

Mondjuk,pont én simán tudom vinni az autómmal..


2014.02.10. 20:58 Idézet
sanyi4012

Sziasztok!
Azon gondolkodtam,hogy nem kéne egy Simson Star talákozót rendezni? Vagy már volt,csak én vagyok lemaradva? De akár volt,akár nem,kell!


2014.02.10. 20:14 Idézet

velorexi

Nincs mit! A Pannonia "szerelő állvány" a saját találmányom és kivitelezésem... :-)

Zsoel

Tényleg nem engedi a szoc.....ta szót! :-o

Bizony már az én tulajdonom a "Papyrus" szinű Trabika... :-p


2014.02.10. 13:12 Idézet

Beagle

Oké, köszi, akkor kis türelmet még... Trabikat láttam, de nem gondoltam, hogy a tiéd - majd erről mesélhetsz a válaszodban.


2014.02.10. 13:11 Idézet

Vazz, ez hihetetlen, hogy ide 2014-ben nem lehet beírni olyan kommentárt, amelyben szerepel az a szó, hogy szoczialista, persze z nélkül... Közröhej, de tényleg.


2014.02.10. 13:08 Idézet

velorexi

A burára (ez ma már sajnos igen ritkán van bakelitből, az utánzatok ócska, repedésre, törésre hajlamos műanyagból készülnek) nagyobb szükség van, mert a közepén lévő, a lánkeréktengely számára kialakított lyuk körül vastagabb az anyaga, lényegében egy hosszított gyűrűt képez:

amely gyűrű hivatott a lengővilla és a lánckerék közti távtartásra. (Ezért nem szabad a lánckeréktengely anyáját túl erősen meghúzni, mert akkor eltörhet ez a műanyag agyrész.) Ettől függetlenül az alátétre is szükség van, mivel így a gyűrű homlokfelületen azon, és nem a belső csapágygyűrűn támaszkodik fel.

Ha nálad mindkettő hiányzott, sürgősen szerezd be őket, a láncvédő tömlőkkel egyetemben. A Simsonokon (nem olyan régen már leírtam) nem dísznek van a láncvédelem: túl azon, hogy a láncot védi a külső behatásoktól, téged pedig a lánctól - elég kellemetlen, ha a lánc ráveri az olajat a tiszta nadrágra, rosszabb esetben utazás közben elkapja valamidet a lánckerék, amibe jobb nem is belegondolni -, jelentős zaj- és lánclengés-csillapító szerepe is van. Ez pedig csak hibátlan láncvédő tömlők és műanyag védőburkolat együttes meglétével valósul meg. Tömlők és burkolat nélkül az is szinte garantált, hogy eltörik a motorfedél lánckerék körüli része.

A TS-eket pedig azért szeretem, mert amúgy (persze a szoci-alista veterán motorkínálat berkeihez mérten) precíz és finom motorok, jól lehet használni őket. A kis TS-hez továbbá számos gyermekkori emlék köt (majdnem annyi, mint a Starhoz), a nagy TS-nek meg kifejezetten a formája tetszik. Az elavult elektromos rendszerükről nem ők tehetnek, eredetetileg már 12 V-os generátort kaptak volna, csak az akkori pártvezetés elkaszálta a tervet. Azért folyamatos karbantartással, gondoskodással a 6 V-os rendszer is használható, de ahhoz tényleg rendbe kell tenni, és utána is oda kell rá figyelni.


2014.02.09. 23:14 Idézet
velorexi

Beagle

Rendicsek, köszönöm! :-) Nagyon praktikus a szerelőállvány, amin a Pannoniád volt.


2014.02.09. 19:16 Idézet

velorexi

 

Küldtem e-mailt a telefonszámmal! :-)

 

Zsoel

 

Tudom,hogy sok a dolgod,a levelet meg írod,amikor írod.... Pedig kíváncsi lennék,hogyan állsz a TS-el stb. Én közben beszereztem még egy NDK-s gyöngyszemet,egy Trabantot,de lehet,hogy láttad már a f@cebookon... :-) Nekem is lenne mit írni,de nem akarlak fárasztani... :-)

 


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?