|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Star. Nos, akkor legalább két hibát követtem el folytatólagosan, és megörökölve az elmúlt másfél év alatt:
1. Nincs, és nem volt alátét.
2. Nincs, és nem volt láncvédő bakelit. Mindkettő szükséges a távtartáshoz?
Ts. Miért kedveled mégis a Ts-t, ha az elektromos része ennyire macerás?
|
fahal
Én árulom a fékart fékpedálra a veterán aprón.
üdv
|
atomik851
Szia! Hengerfúratásnak önmagában nem sok értelme van. A csapágyakat és a szimeringeket is ki kellett volna cserélni, na meg a tömítéseket is a motorban.
A bejáratás semmi extra: kb. 500 km legyen, 25-ös keverékkel. Idejében kapcsolva, sem túlpörgetve, sem túl alacsony fordulatszámon erőltetve, a motorral szembeni igényeket fokozatosan növelve kell bejáratni a gépet. Ne hajtsd agyon, de ne is az legyen, hogy óvod a fúvó széltől is.
|
velorexi
Nézd: minél kisebb egy jármű villamos hálózatának névleges feszültsége, a helyes működés szempontjából annál jelentősebb a néhány tized voltos feszültségesés is benne, annál érzékenyebb a kifogástalan mechanikai állapotra stb. Sajnos a 6 V-os, dinamós-akkumulátoros rendszer ilyen; nem véletlenül lépett túl a technika a 6 V-os névleges feszültségen és a dinamón egyaránt. Ezek kényes, sok és gondos karbantartást igénylő részek. Persze ezeket is jól működővé lehet tenni, de sok munka és költség az ára. Én a helyedben kicserélném a vezetékezést, megtisztogatnám a kapcsolók, lámpák késeit, ahol lehet, alkatrészt cserélnék (pl. indexlámpák), valamint gondoskodnék a kielégítő testelésről. 90 %, hogy csak ez a gondja, lehet, hogy még a feszültségszabályozónak is. Ne feledd: a kapcsokon az oxidáció és az emiatt fellépő átmeneti ellenállás sok kellemetlen tréfát tud űzni az emberrel.
A házilagos átalakításokat én amúgy mellőzném; ha mégis, akkor inkább 12 voltos VAPE gyújtást tennék a motorra, a járulékos alkatrészekkel együtt. De az sajnos igen drága mulatság.
A lánckerékbe a golyóscsapágy jön, kívülről a zégergyűrű, bele a menetes hüvely, arra kívülről egy alátét, a műanyag láncbura, ezt bedugjuk a villába, kívülről a lánfeszítő jön a menetes végre, arra pedig az anya. Más nincs.
|
Beagle
Szia! Én próbálok legalább 2-3 naponta idenézni, csak nem mindig sikerül, mert rengeteg a dolgom. De amúgy minden oké, köszönöm. Remélem, nálad is.
Levél, tudom. :( Te, nem hiszed el: már 15-ször kezdtem neki a levélírásnak, de mindig félbehagyom, hol emiatt, hol amiatt, azzal, hogy majd folytatom, még írok hozzá stb., aztán elsikkad a dolog, és mire megint eszembe jut, addigra már idejétmúlttá válik az addig leírt információ. De most már tényleg megemberelem magam, még mielőtt teljesen bohócot csinálok magamból, és hiteltelenné válok. :(
|
sarilaci
Szívesen. Azért járok ide, hogy segítsek, ha tudok.
|
Sziasztok!
Felfúrattam az 1970 es simson starom hengerét! Alapméretes henger volt rajta még soha nem volt fúrva eddig. A bejáratás érdekelne , minden róla!! Keverék, mennyi a bejáratási idő, hogy csináljam meg minden érdekel!! Ki hogy szokta csinálni? Lehet hülye kérdés lesz: azzal, hogy felfúrattam de a blokkban minden gyári, lehet hogy ez nem fog jót tenni a blokknak, hogy én most ráteszek egy felfúrt hengert. Meg szegényke olyat csinált furatás előtt, hogy nekimentem egy emelkedőnek 60 al, mire felértem már csak 40 el értem fel a tetjére!! Ezért is fúrattam fel, mert már kellet neki nagyon. Minden érdekel a bejáratással kapcsolatban!! Nagyon köszi mindenkinek a válaszokat.
|
Zsoel
Amikor túl sok a probléma, akkor elmegy a kedvem, mint most is. Ha a 6V-os rendszer ennyire érzékeny, akkor mi lehet a stabil megoldás? Ezért szoktak a kis TS-re Babetta, vagy más elektronikus gyújtást, vagy lendkerekest tenni? Lehet, hogy jobban jártam volna ha műszakist veszek, azt legalább tudtam volna használni azonnal.
Szétszedtem a Star hátsó fékét. Tisztítottam, olajoztam, zsíroztam, csapágyat cseréltem. A lánckereket mi tartja helyzetben? Úgy értem, hogy a "csőtengyelyen" elmozdulhat a csapágy, és azzal a lánckerék is. Vagy valami hiányzik onnan, de akkor hiányzott már akkor is, amikor megvettem?
Beagle
Köszönöm, jöhet a tel.szám, beszélnék Gyulával, aztán meglátjuk, mi lesz. A könyvet meg olvasgatom. :-)
|
velorexi
A Hollós Gyulánál tényleg láttam egy postás Start,amin volt vonóhorog és elektromos csatlakozó is. Tudtommal eladja,ha kell nekem megvan a tel. száma és a címe is,már többször üzleteltünk,korrekt.
|
velorexi
Nincs mit!
Zsoel barátom!
Látom aktív az oldal,örülök neki! Ritkán jártam erre,de ezentul ismét igyekszem sűrűbben jönni! :-)
Mi a helyzet veled? Rég' beszéltünk már! Sok víz lefolyt azóta a Dunán... :-)
|
Zsoel !
Sokat segitettél alaposan elolvastam megrágtam a nekem még uj dolgokat s segitségeddel sikerült megoldanom. Igaz még nem találtam távtartot, végzárot de azt majd kipekulálom valahogy.Mégegyszer köszi a segitséget, igérem ha valahol megakadok hozzád fordulok !!! Ha nem gond . További szép napokat !! Laci.
|
velorexi
Szinte biztos. Ha a helyzetjelző hunyorog, akkor többnyire már csak betolással lehet lelket verni a gépbe, jobb szélső kulcsállásban. Néha még úgy sem. Ez a 6 V-os, dinamós, gyújtótrafós rendszer borzasztó érzékeny a legkisebb feszültségcsökkenésre is. Rengeteg veszteség lép fel az elöregedett vezetékeken, oxidálódott kapcsokon, csatlakozókon, és ezeken a helyeken megnő az átmeneti ellenállás. Így teljesen feltöltött akkumulátor esetén is előfordulhat, hogy a létfontosságú kapcsokon több tized volttal kisebb feszültséget tudsz csak mérni, mint az akksinál. 5-5,5 alatt már nemigen indul be rúgással a gép.
|
sanyi4012
Hát az bizony nem mindegy, hogy van-e holtjáték a kuplungkarnál, vagy nincs...
De ha 43 év óta nem volt kicserélve a lamellakészlet, akkor azért számíthatsz rá, hogy hamarosan időszerű lesz a kuplungszerkezet renoválása.
|
sarilaci
Nincs mit. Én azt hittem, mindent közérthetően és faékegyszerűséggel írtam le... Bocs. Ha megmondod, pontosan mi nem világos, megpróbálom még érthetőbben megfogalmazni.
Cserélni, adni-venni szabadon lehet a Keres - Kínál menüpontban. Ebben sajnos nem tudok segíteni, mert nekem nincs eladó cuccom, és nem is akarok venni most semmit.
|
Na már nem kell segítség,rájöttem,hogy mikor multkor leszedtem a kuplungkart tisztogatásra,visszarakáskor nem állítottam neki holtjátékot és azért csúszott:DD
|
Üdv !Márkatársak !
Mint mondottam uj vagyok itt a fórumon, ezért érdeklödnék cserét lehet-e lebonyolitani ? Ugyanis a hirdetésekbe aranyárat kérnek az alkatrészért.Például kellene egy star sztender cserébe adnék egypár elsö lengéscsillapitot.Aztán még egyéb aproságra is szükségem volna, cserébe énis tudnék pár dolgot felajálani. Az email cimem sari-laci@hotmail.hu.Ha valaki tud segitsen, Köszönöm.
|
Zsoel
Köszönöm. Most viszont nem idnul egyáltalán, ami nem is meglepő, mert nincs szikra. Milyen erősnek kell lennie az akksinak, hogy stabil legyen a szikraképzés? Ha a helyzetjelző halvány, akkor az gyenge lesz az indításhoz?
|
Sziasztok!:)
Volna egy kis problémám.ma elmentem motorozni,és életemben másodjára használtam úgy a motort,hogy motorfékeztem is.Minden jó volt,és egyszercsak azt veszem észre,hogy húzom a gázt és 30nál nem megy többel,a motor viszont felpörög. Megálltam,be akartam rúgni,a berugókar pedig meg-meg csúszott. Jól sejtem,hogy a kuplung csúszik,és ez a baja,vagy nagyobb probléma merülhet fel? És ha ez,akkor hogy tudnám orvolsolni?:s Egyébként ebbe még soha nem voltak kicserélve a lamellák tudomásom szerint a 43 év alatt.Csak furcsa,hogy pont most lett baja,hogy elekezdtm használni motorfékkel.
|
Zsoel !
Kösz a választ igaz nekemmég kinaiul van de sok segitséget adtál !
Üdv. Laci.
|
velorexi
Bocs a kései válaszért, de nem voltam itthon 2 napig.
A 150-es TS főfúvókamérete 95-ös (vagyis furatának átmérője 5 század híján 1 milliméter).
A "bekapós" fékjelenség a fékdob ovalitása miatt lép fel: a kerékagyat ki kell szerelni és esztergályossal felszabályoztatni, majd új fékpofákat beszerelni. (Ha kétféle színű fékbetéttel ellátott pofákat lehet kapni, akkor a szürkét kell előnyben részesíteni.) Mivel a kerékagy kiszerelése nem egyszerű mutatvány, célszerű ezt teljes kerékfelújítással egybekötni, amelyet akár a jármű teljes felújításának részeként is elvégezhetünk. Persze, elvben lehetséges a régi gumit, küllőket stb. is visszarakni, de öreg, ismeretlen múltú motorkerékpárnál ilyenkor áltaban "ki szokott derülni", hogy meg van repedve a külső gumi, agyonfoltozták a belsőt, egyik-másik küllőanya oldhatatlan, vagy épp odavannak a csapágyak.
A töltésellenőrzés szempontjából független, hogy milyen izzólámpa látja el ezt a funkciót. Ha jól van bekötve, és mégsem alszik el, sőt a fordulatszám emelésével egyre fényesebben világít, akkor tönkrement a feszültségszabályzó: nemcsak a feszültséget nem korlátozza le, de a visszáramkapcsoló sem lép működésbe, ami az akkumulátor szempontjából igen káros. Legvalószínűbb, hogy leégett az elektromágnes tekercse, így egyik kapcsolónyelv fegyverzetét sem képes behúzni. Ezt sürgősen ki kell cserélni, még mielőtt kinyírod az elektromos hálózat többi részét is, elsősorban a dinamót. (A túlgerjedéstől leéghet mind az álló-, mind a forgórész tekercselése.) Sajnos a ma kapható elektronikus feszültségszabályozók, annak ellenére, hogy nem olcsóak, sz...t sem érnek, néhány hét üzemelés után kifekszenek; kifizetődőbb inkább még működő, eredeti elektromechanikusat felhajtani.
"Csak nem alapos karburátor-tisztítás kellene 2 év állás után?" De igen, pontosan ez kellene. Ez a minimum, nem kétévi, de már néhány hónapos állás után is. Sőt, én még a légszűrőházat, a tartályt és a csapot is kipucolnám, és kicserélném a légszűrőbetétet. Ellenőrizd a gyújtás pontos beállítását, és hogy nem "kotyog"-e a jobboldali forgattyústengelyrész, mert ha érezhető sugárirányú játékot észlelsz, sosem lesz jó a motorod, hiába küszködsz vele. Akkor csapágyat kell cserélni. Nézd meg, nincs-e nagyon eltömődve a kipufogónyílás és a kipufogó maga; tartsd szem előtt, hogy a kis TS-ek kipufogóját NEM lehet szétszedni, így tisztítani sem, tehát ha elkokszolódott, sajnos muszáj kicserélni.
Valamint igen, a szimeringek is tökremehettek már; nem tudom, mennyit állt a motor, de ha a leggondosabb tisztítás és beállítás ellenére sem lesz jó a motor járása, nincs alapjárat, gázadás és felpörgetés után pedig csak nehezen akar visszaesni a fordulatszám, akkor bizony cserélni kell őket.
A berúgókarra nézve nem tudok pontos támpontot adni, de emlékeim szerint nincs valami őrült nagy ellenállása a frissen felfúrt-összeszerelt motor berúgókarjának sem. Meg kéne mérni a dugattyú és a henger kopását, a kompresszióérzet nem igazán mérvadó.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |