|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
Beagle
Rendicsek, köszönöm! :-) Nagyon praktikus a szerelőállvány, amin a Pannoniád volt.
|
velorexi
Küldtem e-mailt a telefonszámmal! :-)
Zsoel
Tudom,hogy sok a dolgod,a levelet meg írod,amikor írod.... Pedig kíváncsi lennék,hogyan állsz a TS-el stb. Én közben beszereztem még egy NDK-s gyöngyszemet,egy Trabantot,de lehet,hogy láttad már a f@cebookon... :-) Nekem is lenne mit írni,de nem akarlak fárasztani... :-)
|
Zsoel
Star. Nos, akkor legalább két hibát követtem el folytatólagosan, és megörökölve az elmúlt másfél év alatt:
1. Nincs, és nem volt alátét.
2. Nincs, és nem volt láncvédő bakelit. Mindkettő szükséges a távtartáshoz?
Ts. Miért kedveled mégis a Ts-t, ha az elektromos része ennyire macerás?
|
fahal
Én árulom a fékart fékpedálra a veterán aprón.
üdv
|
atomik851
Szia! Hengerfúratásnak önmagában nem sok értelme van. A csapágyakat és a szimeringeket is ki kellett volna cserélni, na meg a tömítéseket is a motorban.
A bejáratás semmi extra: kb. 500 km legyen, 25-ös keverékkel. Idejében kapcsolva, sem túlpörgetve, sem túl alacsony fordulatszámon erőltetve, a motorral szembeni igényeket fokozatosan növelve kell bejáratni a gépet. Ne hajtsd agyon, de ne is az legyen, hogy óvod a fúvó széltől is.
|
velorexi
Nézd: minél kisebb egy jármű villamos hálózatának névleges feszültsége, a helyes működés szempontjából annál jelentősebb a néhány tized voltos feszültségesés is benne, annál érzékenyebb a kifogástalan mechanikai állapotra stb. Sajnos a 6 V-os, dinamós-akkumulátoros rendszer ilyen; nem véletlenül lépett túl a technika a 6 V-os névleges feszültségen és a dinamón egyaránt. Ezek kényes, sok és gondos karbantartást igénylő részek. Persze ezeket is jól működővé lehet tenni, de sok munka és költség az ára. Én a helyedben kicserélném a vezetékezést, megtisztogatnám a kapcsolók, lámpák késeit, ahol lehet, alkatrészt cserélnék (pl. indexlámpák), valamint gondoskodnék a kielégítő testelésről. 90 %, hogy csak ez a gondja, lehet, hogy még a feszültségszabályozónak is. Ne feledd: a kapcsokon az oxidáció és az emiatt fellépő átmeneti ellenállás sok kellemetlen tréfát tud űzni az emberrel.
A házilagos átalakításokat én amúgy mellőzném; ha mégis, akkor inkább 12 voltos VAPE gyújtást tennék a motorra, a járulékos alkatrészekkel együtt. De az sajnos igen drága mulatság.
A lánckerékbe a golyóscsapágy jön, kívülről a zégergyűrű, bele a menetes hüvely, arra kívülről egy alátét, a műanyag láncbura, ezt bedugjuk a villába, kívülről a lánfeszítő jön a menetes végre, arra pedig az anya. Más nincs.
|
Beagle
Szia! Én próbálok legalább 2-3 naponta idenézni, csak nem mindig sikerül, mert rengeteg a dolgom. De amúgy minden oké, köszönöm. Remélem, nálad is.
Levél, tudom. :( Te, nem hiszed el: már 15-ször kezdtem neki a levélírásnak, de mindig félbehagyom, hol emiatt, hol amiatt, azzal, hogy majd folytatom, még írok hozzá stb., aztán elsikkad a dolog, és mire megint eszembe jut, addigra már idejétmúlttá válik az addig leírt információ. De most már tényleg megemberelem magam, még mielőtt teljesen bohócot csinálok magamból, és hiteltelenné válok. :(
|
sarilaci
Szívesen. Azért járok ide, hogy segítsek, ha tudok.
|
Sziasztok!
Felfúrattam az 1970 es simson starom hengerét! Alapméretes henger volt rajta még soha nem volt fúrva eddig. A bejáratás érdekelne , minden róla!! Keverék, mennyi a bejáratási idő, hogy csináljam meg minden érdekel!! Ki hogy szokta csinálni? Lehet hülye kérdés lesz: azzal, hogy felfúrattam de a blokkban minden gyári, lehet hogy ez nem fog jót tenni a blokknak, hogy én most ráteszek egy felfúrt hengert. Meg szegényke olyat csinált furatás előtt, hogy nekimentem egy emelkedőnek 60 al, mire felértem már csak 40 el értem fel a tetjére!! Ezért is fúrattam fel, mert már kellet neki nagyon. Minden érdekel a bejáratással kapcsolatban!! Nagyon köszi mindenkinek a válaszokat. 
|
Zsoel
Amikor túl sok a probléma, akkor elmegy a kedvem, mint most is. Ha a 6V-os rendszer ennyire érzékeny, akkor mi lehet a stabil megoldás? Ezért szoktak a kis TS-re Babetta, vagy más elektronikus gyújtást, vagy lendkerekest tenni? Lehet, hogy jobban jártam volna ha műszakist veszek, azt legalább tudtam volna használni azonnal.
Szétszedtem a Star hátsó fékét. Tisztítottam, olajoztam, zsíroztam, csapágyat cseréltem. A lánckereket mi tartja helyzetben? Úgy értem, hogy a "csőtengyelyen" elmozdulhat a csapágy, és azzal a lánckerék is. Vagy valami hiányzik onnan, de akkor hiányzott már akkor is, amikor megvettem?
Beagle
Köszönöm, jöhet a tel.szám, beszélnék Gyulával, aztán meglátjuk, mi lesz. A könyvet meg olvasgatom. :-)
|
velorexi
A Hollós Gyulánál tényleg láttam egy postás Start,amin volt vonóhorog és elektromos csatlakozó is. Tudtommal eladja,ha kell nekem megvan a tel. száma és a címe is,már többször üzleteltünk,korrekt.
|
velorexi
Nincs mit!
Zsoel barátom!
Látom aktív az oldal,örülök neki! Ritkán jártam erre,de ezentul ismét igyekszem sűrűbben jönni! :-)
Mi a helyzet veled? Rég' beszéltünk már! Sok víz lefolyt azóta a Dunán... :-)
|
Zsoel !
Sokat segitettél alaposan elolvastam megrágtam a nekem még uj dolgokat s segitségeddel sikerült megoldanom. Igaz még nem találtam távtartot, végzárot de azt majd kipekulálom valahogy.Mégegyszer köszi a segitséget, igérem ha valahol megakadok hozzád fordulok !!! Ha nem gond . További szép napokat !! Laci.
|
velorexi
Szinte biztos. Ha a helyzetjelző hunyorog, akkor többnyire már csak betolással lehet lelket verni a gépbe, jobb szélső kulcsállásban. Néha még úgy sem. Ez a 6 V-os, dinamós, gyújtótrafós rendszer borzasztó érzékeny a legkisebb feszültségcsökkenésre is. Rengeteg veszteség lép fel az elöregedett vezetékeken, oxidálódott kapcsokon, csatlakozókon, és ezeken a helyeken megnő az átmeneti ellenállás. Így teljesen feltöltött akkumulátor esetén is előfordulhat, hogy a létfontosságú kapcsokon több tized volttal kisebb feszültséget tudsz csak mérni, mint az akksinál. 5-5,5 alatt már nemigen indul be rúgással a gép.
|
sanyi4012
Hát az bizony nem mindegy, hogy van-e holtjáték a kuplungkarnál, vagy nincs...
De ha 43 év óta nem volt kicserélve a lamellakészlet, akkor azért számíthatsz rá, hogy hamarosan időszerű lesz a kuplungszerkezet renoválása.
|
sarilaci
Nincs mit. Én azt hittem, mindent közérthetően és faékegyszerűséggel írtam le... Bocs. Ha megmondod, pontosan mi nem világos, megpróbálom még érthetőbben megfogalmazni.
Cserélni, adni-venni szabadon lehet a Keres - Kínál menüpontban. Ebben sajnos nem tudok segíteni, mert nekem nincs eladó cuccom, és nem is akarok venni most semmit.
|
Na már nem kell segítség,rájöttem,hogy mikor multkor leszedtem a kuplungkart tisztogatásra,visszarakáskor nem állítottam neki holtjátékot és azért csúszott:DD
|
Üdv !Márkatársak !
Mint mondottam uj vagyok itt a fórumon, ezért érdeklödnék cserét lehet-e lebonyolitani ? Ugyanis a hirdetésekbe aranyárat kérnek az alkatrészért.Például kellene egy star sztender cserébe adnék egypár elsö lengéscsillapitot.Aztán még egyéb aproságra is szükségem volna, cserébe énis tudnék pár dolgot felajálani. Az email cimem sari-laci@hotmail.hu.Ha valaki tud segitsen, Köszönöm.
|
Zsoel
Köszönöm. Most viszont nem idnul egyáltalán, ami nem is meglepő, mert nincs szikra. Milyen erősnek kell lennie az akksinak, hogy stabil legyen a szikraképzés? Ha a helyzetjelző halvány, akkor az gyenge lesz az indításhoz?
|
Sziasztok!:)
Volna egy kis problémám.ma elmentem motorozni,és életemben másodjára használtam úgy a motort,hogy motorfékeztem is.Minden jó volt,és egyszercsak azt veszem észre,hogy húzom a gázt és 30nál nem megy többel,a motor viszont felpörög. Megálltam,be akartam rúgni,a berugókar pedig meg-meg csúszott. Jól sejtem,hogy a kuplung csúszik,és ez a baja,vagy nagyobb probléma merülhet fel? És ha ez,akkor hogy tudnám orvolsolni?:s Egyébként ebbe még soha nem voltak kicserélve a lamellák tudomásom szerint a 43 év alatt.Csak furcsa,hogy pont most lett baja,hogy elekezdtm használni motorfékkel.
|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
| |