|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
Zsoel !
Kösz a választ igaz nekemmég kinaiul van de sok segitséget adtál !
Üdv. Laci.
|
velorexi
Bocs a kései válaszért, de nem voltam itthon 2 napig.
A 150-es TS főfúvókamérete 95-ös (vagyis furatának átmérője 5 század híján 1 milliméter).
A "bekapós" fékjelenség a fékdob ovalitása miatt lép fel: a kerékagyat ki kell szerelni és esztergályossal felszabályoztatni, majd új fékpofákat beszerelni. (Ha kétféle színű fékbetéttel ellátott pofákat lehet kapni, akkor a szürkét kell előnyben részesíteni.) Mivel a kerékagy kiszerelése nem egyszerű mutatvány, célszerű ezt teljes kerékfelújítással egybekötni, amelyet akár a jármű teljes felújításának részeként is elvégezhetünk. Persze, elvben lehetséges a régi gumit, küllőket stb. is visszarakni, de öreg, ismeretlen múltú motorkerékpárnál ilyenkor áltaban "ki szokott derülni", hogy meg van repedve a külső gumi, agyonfoltozták a belsőt, egyik-másik küllőanya oldhatatlan, vagy épp odavannak a csapágyak.
A töltésellenőrzés szempontjából független, hogy milyen izzólámpa látja el ezt a funkciót. Ha jól van bekötve, és mégsem alszik el, sőt a fordulatszám emelésével egyre fényesebben világít, akkor tönkrement a feszültségszabályzó: nemcsak a feszültséget nem korlátozza le, de a visszáramkapcsoló sem lép működésbe, ami az akkumulátor szempontjából igen káros. Legvalószínűbb, hogy leégett az elektromágnes tekercse, így egyik kapcsolónyelv fegyverzetét sem képes behúzni. Ezt sürgősen ki kell cserélni, még mielőtt kinyírod az elektromos hálózat többi részét is, elsősorban a dinamót. (A túlgerjedéstől leéghet mind az álló-, mind a forgórész tekercselése.) Sajnos a ma kapható elektronikus feszültségszabályozók, annak ellenére, hogy nem olcsóak, sz...t sem érnek, néhány hét üzemelés után kifekszenek; kifizetődőbb inkább még működő, eredeti elektromechanikusat felhajtani.
"Csak nem alapos karburátor-tisztítás kellene 2 év állás után?" De igen, pontosan ez kellene. Ez a minimum, nem kétévi, de már néhány hónapos állás után is. Sőt, én még a légszűrőházat, a tartályt és a csapot is kipucolnám, és kicserélném a légszűrőbetétet. Ellenőrizd a gyújtás pontos beállítását, és hogy nem "kotyog"-e a jobboldali forgattyústengelyrész, mert ha érezhető sugárirányú játékot észlelsz, sosem lesz jó a motorod, hiába küszködsz vele. Akkor csapágyat kell cserélni. Nézd meg, nincs-e nagyon eltömődve a kipufogónyílás és a kipufogó maga; tartsd szem előtt, hogy a kis TS-ek kipufogóját NEM lehet szétszedni, így tisztítani sem, tehát ha elkokszolódott, sajnos muszáj kicserélni.
Valamint igen, a szimeringek is tökremehettek már; nem tudom, mennyit állt a motor, de ha a leggondosabb tisztítás és beállítás ellenére sem lesz jó a motor járása, nincs alapjárat, gázadás és felpörgetés után pedig csak nehezen akar visszaesni a fordulatszám, akkor bizony cserélni kell őket.
A berúgókarra nézve nem tudok pontos támpontot adni, de emlékeim szerint nincs valami őrült nagy ellenállása a frissen felfúrt-összeszerelt motor berúgókarjának sem. Meg kéne mérni a dugattyú és a henger kopását, a kompresszióérzet nem igazán mérvadó.
|
sarilaci
Szia!
A kérdésre a válasz: nemcsak a Schwalbe, de az összes SR4-x típus gázmarkolata teljesen egyforma.
Problémádra a megoldást pedig ezen fórum korábbi hasábjain, a "maggio65"-nek 2013.09.10. 22:25-kor adott válaszban találod meg. Sok sikert!
|
Sziasztok márkatársak ! A segitségetek kérném ,vettem egy rom start. Felszeretném felujitani.Tudja-e valaki hogy a swalbi gázmarkolat jó-e a stárhoz ? Ill.hogy lehet ősszerakni a gázkart, ha segitenétek jó volna rajzal együtt.
Elsö lépésnek ez kéne . Köszönöm a segitséget. Laci.
|
Zsoel
Megtaláltam a fúvóka-méreteket. Eszembe jutott, hogy Beagle korábban elküldte az "Mz. Hogyan tovább?" c. könyvet képekben, ezt most el fogom olvasni.
Beagle
Köszönöm!
|
Zsoel
Még néhány kérdés. (TS 125)
Mit lehet tenni, ha a hátsó fék nagyon hamar blokkol?
A töltéslámpa ahelyett, hogy kialudna, egyre jobban világít? (Lehet, hogy nem is töltés, mert az óra nem eredeti, és a visszajelzők sem azok?:-))
Nehezen indul, visszarugdos berúgáskor, és egyenetlen a motor járása? Csak nem alapos karburátor-tisztítás kellene 2 év állás után? És megnézhetném a megszakítót, a filcet meg a gyújtást. Félek, hogy főtengely-szimmering probléma lehet.
Mekkora ellenállást kellene éreznem, amikor kézzel lenyomom a berúgókart? Mert elég gyengécskének tűnik.
|
Zsoel
Meg tudnád mondani, vagy egy linket tudnál mutatni, ahol megtalálnám a TS 150 fúvókák méreteit?
Köszönöm
|
Zsoel
Meg tudnád mondani, vagy egy linket tudnál mutatni, ahol megtalálnám a TS 150 fúvókák méreteit?
Köszönöm
|
Akár hogy is van, én pár képet szívesen megnéznék róla!
|
Hollós Gyula
Ez most azt jelenti, hogy eladó, vagy szívfájdítás képpen írtad?
|
Nekem van egy ilyenem a posta használta!!!!
2012.12.14 20:50 Zsoel „
Beagle
"A képek alapján úgy nézem,hogy a németeknél legálisan is használható?!" Természetesen. Mondom, rendes, a csomagtartó felső részére szerelhető golyós kapcsolószerkezetet gyártottak hozzá (és kínálnak még ma is), illetve szabványos kis elektromos csatlakozó is létezett erre a célra. A gyári gépkönyv még azt is megadja, hogy utánfutó vontatásakor legfeljebb 40 km/h-val szabad közlekedni.
Magyarországra ilyen Simsonhoz való utánfutót tudomásom szerint nem hoztak, bár a hazai motorkerékpárokhoz nálunk is léteztek utánfutók. Nem tudom, ennek mi volt az oka, hiszen mivel a Star akkoriban motorkerékpárnak számított, elvileg húzhatott volna utánfutót is (ahogy személyt is szállíthattak vele). Lehet, hogy a Posta használt egypár darabot ilyen célra, de magánszemélyeknél biztosan nem volt jellemző. Én legalábbis sosem láttam élőben ilyen utánfutót.
Mindenesetre ma már ez biztosan nem volna lehetséges, hiszen jelenleg segédmotor-kerékpárnak számít, és mint tudjuk, azzal bárminemű vontatás tilos.
Azért a képet szívesen venném, tudod, hogy érdekel minden, amit szabadidődben alkotsz. :)
|
Ja és a hirdetések feladóitól nem kapok semmiféle jutalékot .
Csak volt 5 percem és ezeket találtam.
|
KisTSavo
Nincs mit. Sok sikert neked is a küllőkhöz! 
Szerintem akkor valami nem volt kerek azzal a Starral, és igen valószínű, hogy többek között éppen az, amit mondasz, már hogy a váztartó fülre hegesztették a lábtartót. Elvégre ott sokkal jobban rezeg a váz, mint alul, a lábtartó rendes helyén, hiszen ott veszi át a motor keltette vibrációkat... Okos ember lehetett, akinek ilyesmi jutott az eszébe. A letörött lábtartók pedig gyakorlatilag minden esetben bukásra, felborult járműre, lábtartóval való elakadásra stb. vezethetők vissza. Rendeltetésszerű használattal maguktól azért nem törnek le. Egy kifogástalan állapotú, megfelelően újjáépített Staron élvezet utazni: az nem rezeg, nem rázkódik, nem himbálózik, elhiheted nekem. Egy legyalázott állapotú, szakszerűtlenül vagy sehogy sem javított, gondatlan gazda kezéből kikerült példánytól értelemszerűen nem lehet elvárni, hogy azt nyújtsa, amit a gyári elképzelés szerint kellene neki.
Amúgy a Schwalbe sem ráz annyira. Az a sok burkolat meg a lábdeszka hatékonyan csillapítja a rezgéseket, pedig azt gondolná az ember, hogy azok a nagy lemezfelületek inkább felerősítik, de nem. Nekem amúgy nincs Schwalbém, de nagybátyámnak 5 éve kapott egy 1974-es példányt ingyen(!!!), és nekem jutott az a megtisztelő feladat, hogy (ráadásul igen csekély költségvetésből) felújítsam a számára. Amit tudtam, igyekeztem abból a kevés pénzből is kihozni neki, és alapvetően nem is lett rossz ahhoz képest, ahogy kinézett. Nos, ezzel a géppel sokat motoroztam a felújítás végeztével, hogy bejárassam (pl. 30 kilométeres kör egyhuzamban), és én nem éreztem különösebb rezgést a kormányán. Lehet, hogy a tiédnek rossz volt a lengéscsillapítója, meg voltak kopva az első lengővilla szilentjei, laza volt a kormánycsapágyazás, kiegyensúlyozatlan volt a kerék, vagy ütött oldal- vagy sugárirányban, netán egyenetlenül kopott, elöregedett, megkeményedett gumiabroncs volt rajta elöl. Ezek mind okozhatnak oda nem illő rezgéseket a kormányon.
Egyébként neked talán van kis MZ TS-ed is? A neved alapján kérdem, mert elsőre nem is figyeltem föl a TS-re. 
|
fahal
A Simson Staron is BVF 16N1-es porlasztó van. Ebből kétféle kiviteli típus létezett (mármint a Starra vonatkozólag): 1968 előtt, az SR4-II típuson 16N1 típusú porlasztót (nagyobb főfúvóka, kisebb, gumiból készült légszűrőházzal), majd 1968-tól, a továbbfejlesztett SR4-2/1-esen 16N1-6 típusút (kisebb főfúvóka, nagyobb, műanyag légszűrőházzal) találunk.
A kihagyott távtartó alátétek esete típikus szerelési hiba. Egyiket sem szabad kihagyni, mert különben a berúgótengely megengedhetetlenül nagy axiális játéka miatt nem kapcsolódnak pontosan az indító fogasív és az indító fogaskerék fogai, a féloldalas terhelés miatt gyorsan elkopnak, és indítási kísérletekkor átugrálnak egymáson, így végül a motort berúgással már nem lehet többé beindítani. Ilyen alátéteket szerencsére külön is lehet kapni, tehát ha hiányoznak, nem jelent problémát a pótlásuk.
Légterelő fedél tömlőcsatlakozása: tipikus hiba, amely sajnos többnyire a tulajdonosi hanyagság, karbantartási hiányosságok miatt következik be. Sajnos majdnem mindegyik fedél eltörik az említett ponton, általában az alsó láncág védőtömlője csatlakozókarimájának a felső részén, éspedig a túl laza lánc miatt. Elkerülésének egyetlen orvossága van (lett volna): rendszeresen ellenőrizni kell a láncfeszességet, és a legkisebb meglazulás észlelése esetén azonnal utána kell állítani, valamint ha észrevesszük, hogy a tömlő vége beszakadt, elernyedt stb., és emiatt lecsúszik a karimáról, akkor azt is azonnal ki kell cserélni. A láncvédő tömlőknek ugyanis nemcsak biztonsági és porvédő, de kiképzésükből következően zaj- és lengéscsillapító szerepük is van. Ennek ellenére rendszeresen látok csupasz lánccal közlekedő Simsonokat: az ilyesminek aztán persze egyenes következménye a fedél elrepedése, rosszabb esetben egész darabok letörése. A fentiek miatt manapság már igazi kincs a hibátlan, érintetlen, gyári fedél (nemcsak Star, de S50, S51 esetében is). Persze meg lehet hegeszteni, ha eltörik, de az már mégsem ugyanolyan.
Lendkerék: no comment... Mindegyik alkatrészboltban lehet kapni lendkeréklehúzó szerszámot, pár száz forintba kerül, és biztos vagyok benne, hogy 30 évvel ezelőtt is meg lehetett volna oldani a dolgot, akár úgy is, hogy csináltat vagy kölcsönkér egyet az ember. (Apukám is úgy csináltatta 1977-ben a magáét, nagy becsben is tartom, annál is inkább, mert sokkal jobb minőségű azoknál, amelyeket manapság kapni lehet.) Az ilyen embernek a kezét kéne letörni, aki pajszerral feszegeti le a lendkereket (a mágnesek igen sérülékenyek), pláne úgy, hogy nincs is min megtámasztani a szerszámot, mert minden csupa könnyűfémöntvény körülötte. Gondolom, az alaplaprögzítő csavar is hasonló "ügyeskedés" eredménye lehet.
Képet majd arról tegyél föl, amikor már megvan az új motor. Sok sikert a beszerzéséhez, szerintem nem reménytelen, hogy találj.
|

Zsoel!
Köszönöm szépen a részletes és hosszú választ! Úgy látom hogy benne vagy a témában rendesen :)
Igazából teljesen igazad van a dolgokban amit írtál. A kerekek még nem voltak szétszedve. A küllőket ha nem tudom lehorganyoztatni akkor beszerzek újakat, igyekszem majd börzéről, hátha tudok majd alkudozni :)
Nekem volt 51-es Simsonom, van Schwalbe-m is meg Star is és csak tapasztalatból írtam hogy melyik típúsnak jobb a rezgéscsillapítása. Nekem a Star volt az amelyiken 5 percnél többet 40es tempó felett képtelen voltam elviselni, mivel olyan szinten zizgett a lábtartó hogy az valami elviselhetetlen. A Schwalbe még elviselhető volt, ott inkább a tenyerem zsibbadt. Az 51-es viszont nagyon kellemes volt.
Egyébként ezek a szokásos Star betegségek nálam is jelen voltak, tehát a hátsó sárvédő meg volt repedve, illetve a lábtartó is le volt törve. Úgy oldották meg előttem a lábtartó rögzítését, hogy nem az eredeti helyére hegesztették vissza hanem a blokktartó fülre oldalt. Remélem ez volt az oka annak, hogy annyira elviselhetetlen volt a rezonancia lábtartón. Azóta én már leflexeltem és visszahegesztettem az eredeti helyére, a fékpedál tengelyére, de még kipróbálni nem tudtam, hiszen folyamatban van a felújítás.
Az MZ-nél meg tényleg elnéztem mert az 51-es Simsonnal csak minimális mértékben azonos a blokk felfogatása. És a kis, TS na az tényleg ráz :)
|
Sziasztok
Miután kiderült, hogy a Staromban olyan motor van, aminek a blokk-középrésze S50-ből származik, gondoltam átrakom a belsejét egy Star blokkba.
Kb. egy éve vettem a Vaterán egy Star blokkot, hogy ha kell valami alkatrész, legyen mihez nyúlni.
Levettem a porlasztót, kiderült hogy ez is 16N1-es, tehát nem igazából jó. A berúgókar leszerelésekor azt vettem észre, hogy axiálisan 4-5 mm mozog, valószínűleg hiányzik belőle a két hézagoló lemez. A légterelő vége, ahova a láncvédő gumija csatlakozik, meg van hegesztve. A lendkeréklehúzót nem tudtam a kendkerékbe becsavarni, mert a lendkerék menete össze volt barmolva. Kényszerűségből úgy tudtam levenni, hogy készítettem egy olyan lemezt, amibe fúrtam két 6mm furatot, hogy a turbina fel fogatás helyére két M5 csavarral fel tudjam fogatni. A két furat közé fúrtam egy 10mm furatot, vágtam bele egy M12 menetet. Esztergagépen megfúrtam egy M12 csavar végét hogy a főtengely és a csavar közé betett csapágygolyó ne essen ki. Így viszonylag könnyen le tudtam venni a lendkereket.
Kiderült hogy a főtengely íves reteszét fordítva tették be. A gyújtás alaplapja két db. hatlapfejű csavarral volt felfogatva, mert a harmadik tőben bele volt szakadva. A blokk peremén feszegetés nyomok látszódnak, sőt a blokkból a gyujtáskivezetőtöl 15-20 mm-re ki van törve egy kb10 mm átmérőjű darab. Hogy lehet valakinek akkora műszaki érzéke, hogy egy lendkereket pajszerral szedjen le. Itt azután fel is adtam a küzdelmet.
Próbálok majd valahol szerezni használható blokk középrészt, és majd akkor átrakom az alkatrészeket. Addig is bőven találok még raja munkát.
Természetesen készítettem róla képeket, de csak kérésre teszem fel őket.
Üdv: fahal
|
starex
Nincs mit. Bizony, le volt amortizálva szegény, nagyon, úgyhogy le a kalappal a márkatárs előtt, hogy már ennyire jutott vele. Én tényleg le vagyok nyűgözve, milyen szép lett a kiindulási állapothoz képest.
Köszi az infót, KisTSavo majd eldönti, mit csinál a küllőivel.
Viszont ha te 13000 forintot fizettél 2 kerék küllőiért, akkor eléggé át lettél dobva a palánkon... Az mocskosul drága. 
http://citybike.hu/spd/491042MO/Kullo-keszlet-SIMSON-anyaval-72-darabos
A legocsóbb, amit én találtam, az 5900 forint/72 darab, de egyébként is 6-7 ezer között van az átlagos ára még mindig.
|
Zsoel
Köszi így már sikerült megnézni az összes képet. Nekem is eszembe juthatott volna .
Az a kipufogó rögzítés ékes példája a gányolásnak, meg a bal hátsó lengéscsillapító hegesztése is figyelemreméltó. Sajnos igénytelen emberek hamar el tudják csúfítani ezt a szép kis motort. 
A küllők újrahorganyoztatása tényleg csak szükségmegoldás, de megoldható. Szépen fel kell erősíteni egy vékony drótra őket, különben amikor átadod a cuccost csúnyán fognak rád nézni . Kijön kb 1000 Forintból. Az anyákat viszont problémás lehet letisztogatni. Ha nagyon rozsdásak a küllők akkor teljesen felesleges, igen vékonyra kellene csiszolni. Olyan Babetta és Romet küllőket újítottam fel eddig, amiken csak vékony rozsdaréteg volt, jellemzően a menet felőli végen és a fejüknél. Ezeket mondjuk csak horgany spray-vel kezeltem, de 3 év távlatából még mindig bírják a ,,narancs Romet" küllői, nem rozsdásodnak. A rendes horganyzás biztos tartósabb.
Az új krómos küllők jó drágák, nemrégiben vettem a Schwalbém két kerekére. Ha jól emlékszem 6600-6700 Ft körül volt az ára egy kerékre való küllőnek és küllőanyának, viszont a krómos küllők sokat dobnak majd a gépen. 
|
starex
Én sem értem, hogy rákattintással miért nem működnek a képfeltöltéses képek hivatkozásai, de ha kimásolod és beilleszted a böngésző címsorába, akkor meg lehet jeleníteni őket. Nekem is csak úgy ment, próbáld meg te is (átszerkesztgetni azokat most nem érek rá).
|
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]
| |