|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Egyébként készült Schwalbe S50-es blokközéppel, az utolsó évjáratokban. Ezt onnan tudom, hogy nekem is ilyenem van. Egy 1978-as turbós, Schwalbe amelynél már a blokkon hátul 2 felfogatási pont van, gumiszilent nélkül. Mondjuk hegeszteni is kellett már a blokktartó füleket, de ez tipikus Schwalbe betegség.
https://lh3.googleusercontent.com/-bwD7x6V7GfY/TdZSZzbvApI/AAAAAAAAAPQ/cmGz4JrM_pw/w769-h577-no/DSC00384.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-2mTqkC_FSoI/TdZCdhC0pDI/AAAAAAAAAEU/3VKv_7KBCxg/w769-h577-no/DSC00032.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-Wxsp2VpVTDc/TdZCffrrsuI/AAAAAAAAAEk/Dm7L4Pz2y1M/w769-h577-no/DSC00036.JPG
Nem értem hogy miért lenne kreténebb az S50-51-es Simsonok blokkrögzítési módszere. Sokkal kevesebb a rezonancia mint a madárszériánál. A 250-es ETZ-mnél is szinte ugyan ez a megoldás és amíg a fecske zizeg minden porcikájában, addig az etkó jelentősen kultúráltabb.
A tank kitisztítására pedig hallottam jobb módszert mint a festés. Oxálsavval szokták kitisztítani, de sima citromsavas megoldás is nagyon hatásos.
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/simson/?dr=93668
|
fahal
Szeretnélek én is üdvözölni a Simson Star fórumon! Szép bemutatkozást írtál, öröm volt olvasni!
Amint Zsoel, én is fiatalabb vagyok nálad, de ahogy olvasom nem probléma hogy letegeztelek. Mi csak ,,másod generációs" Starosok vagyunk.
Sajnos nem tudtam megnyitni a te képeidet. Pedig két különböző gépről is próbáltam. Amiket Zsoel írt a motorod eredeti állapotáról talán jobb is. Pedig aztán én is láttam már néhány reménytelennek tűnő motort, amit mégis sikerült helyrehoznom természetesen sok-sok munkával és kicsit kevesebb pénzből. De azt hiszem ennek pont ez a lényege, hogy becipelsz a garázsba egy működésképtelen és csupa rozsdás valamit majd pár hónap múlva kitolsz egy jól működő motort, amit a két kezeddel élesztettél újra, és amivel öröm motorozni.
Szóval érezd jól magad itt, remélem minden felmerülő problémádra találsz/kapsz itt megoldást! Ezekben Zsoelé a fő érdem, Ő mindenben segít amiben tud, én ikább csak ellesni tudok itt dolgokat tőle.
Üdv: Neményi János(starex)
|
Sziasztok!
Frisku Dániel vagyok és én is most csatlakoztam a klubhoz, bár már régebbóta olvasgattam a fórumot.
3 éve vettem egy 1968-es Star-t a barátnőm apukájától és most értem el odáig hogy elkezdjem felújítani. Igazából restaurálni szerettem volna, csak hiányzik jónéhány ESKA csavar, és kissé szűkösek az anyagiak is sajna. Viszont már nagyon szerettem volna kipróbálni hogy milyen is egy jó seregély ezért inkább nekiláttam most hogy letudtam a vizsgáimat és maradt egy kis szabadidőm.
Jelenleg a fényezésre készítem elő a vázelemeket és horganyzásra a csavarokat, küllőket. Az lenne a kérdésem hogy le lehet-e horganyoztatni a gyárilag krómozott küllőket, ugyanis szerencsésen mindegyiket épségben kitudtam szedni, és egyenként megcsiszoltam azokat. Sajnos elég drágán beszerezhetőek és ha már a rugókat meg csavarokat horganyoztatom arra gondoltam hogy hátha ezt is megtudnák csinálni.
Itt pedig pár kép a gépről és a jelenlegi állapotokról.
http://kepfeltoltes.hu/140123/P1070258_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140116/201401151331_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140116/201401151332_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/140123/201401211338_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
|
sanyi4012
Elnézést, nem vettem észre tegnapelőtt, hogy te is írtál, mivel a hozzászólásod az enyémmel egyidőben érkezett. Amikor elkezdtem válaszolni fahalnak, még nem volt ott a te beírásod, amikor meg az enyémet elküldtem, már nem ötlött a szemembe, hogy közben jött még egy. :)
Persze, hogy áll. Ha megnézem, és javítható állapotban van még, akkor szívesen rendbe hozom. (Amennyiben mechanikailag sértetlen, tehát nincs eltörve, behorpasztva, illetve még nem szedték szét, akkor jó eséllyel meg lehet csinálni, még akkor is, ha mondjuk leégett a tekercse, mert ez esetben is újra lehet tekerni azt. De általában csak belül a rezgő- és állóérintkező eloxidálódása szokott lenni az üzemképtelenség oka.)
Küldd el postán, és meglátom, mit tehetek.
Szilágyi Zsolt Imre
9228 Halászi, Damjanich utca 21.
Ha netán mégsem tudnám megcsinálni, az természetesen nem kerül semmibe, ebben az esetben csak a visszajuttatás postaköltségét kell kifizetned. A javítást meg kb. 500-1500 Ft-ra saccolom, attól függően, hogy mennyi időt vesz el, illetve újra kell-e tekercselni az elektromágnest.
A motorfedél egyébként nem mérvadó, mert ilyen keret nélküli típus került Starokra is, illetve a legtöbb Schwalbén szintén keretes fedél van. Annyi biztosnak tűnik, hogy ez a keret nélküli kivitel igen régi darab lehet, még a gyártási időszak legelejéről.
|
Fahal
Azt a kuplung odlali blokkfedelet nem értem,mert a Simson felirat körül nincs csík,akkor az schwalbe blokk vagy legalábbis blokkfedél lehet,nem?
Zsoel
A kérdésem továbbra is áll!:D
Illetve szerintem ez a különbség a két blokk között,vagy rosszul gondolom?
|
fahal
Az S50-es motor csak a hengerben, hengerfejben, a két oldalfedélben, meg a motorblokk már említett, illetve még egy-két más apró módosításában különbözik (pl.: ki nem alakított furatok az alaplaprögzítés vagy az üresjárás-ellenőrzés számára). Az összes többi alkatrész megegyezik, illetve - mint például a sikló- helyett görgőscsapágyas hajtórúdkisfejjel ellátott főtengely - csereszabatos a Starban találhatókkal, tehát kompletten átszerelhető.
A Star és Schwalbe motorja között külsőleg semmilyen jelentős eltérés nincsen. Ami említésre méltó, az az, hogy a Schwalbe hengerében némileg más a rések kialakítása, illetve (de ez csak komplett motorok esetében vehető észre) a lábkapcsolókarja más formájú, valamint a jobboldali rácsos motorfedélen található kis felöntés ("fül") a Schwalbe esetében meg van munkálva (ki van fúrva és fel van hasítva), mivel ez szolgál a hátsófék-bovden támaszául.
A tankfestést én is így csináltam, azzal a különbséggel, hogy nem tettem PVC fóliát a tanksapka alá, hanem egyszerűen egy másik, kívülről csúnya, de amúgy jól tömítő tanksapkát használtam, valamint nem Trinátot, hanem fekete Celloxin nitrozománcot. :) Különösebb tanácsom a műveletre nézve nincsen: a mosás és szárítás alapos legyen, a festék körbelötyögtetése és leeresztése szintén, majd utána hosszú szabadlevegős szárítás következzék, amihez a tankot célszerű rongyokkal úgy körbeburkolni, hogy csak a benzincsap és a beöntőnyílás maradjon szabadon, így nem hiszem, hogy meg tudna sérülni. (Pláne, ha olyan helyiségben történik, ahová senki sem mehet be.)
Kapcsolási rajz van itt az oldalon is, de ha valami nem megy, szívesen segítek én is.
Olvadóbiztosítót lehet kapni bármelyik villamossági üzletben, de ha nem megy, akkor itt:
1 A (valójában 1,25 A, de az is tökéletesen megfelel) http://www.argep.hu/trend/BIZT/Biztositek-1-25-a.html
4 A http://www.argep.hu/trend/4ABI/4A-biztositek.html
találhatsz.
Igazából nem nagyon értelek... Ebben a motorban gyárilag is üvegbiztosítók voltak. :)
Végül pedig: le a kalappal előtted, hogy egy olyan leharcolt, elborzasztó romhalmazt ilyen szépen helyreállítottál! Csodálom az elszántságodat, mert én biztos nem vettem volna meg.
Azért pár észrevételt ha megengedsz:
- MZ-kormánymarkolatok... nem szép. Régen, mikor nemigen volt más, még megértettem volna, de ma már lehet kapni Starhoz valót is, nem is túl drágán. Meg az a kormányvégdugó sem kóser valahogy.
- Az első féktányérba nem lehet és nem is kell belecsavarni az állítócsavart, azt fent, a kézifékkartartó támaszába kell beletekerni.
- A kormánynak is szürkének kellett volna lennie, nem pirosnak, bár most már mindegy. :)
- A fékpedál végén lévő bovedenhúzó kar nem gyári. Ez önmagában még nem baj, de ha tökéletességre törekszel, és érdekel, szólok, hogy most éppen lehet kapni egy szépet, viszonylag olcsón (amúgy kétszer ennyibe kerül).
http://veteranapro.hu/fekrendszer/34076-fekkar-fekpedalra-simson
|
Szia Zsoel
Örülök hogy válaszoltál a levelemre.
A tegeződést természetesnek veszem, sőt az bosszantana ha valaki elkezdene bácsizni.
Így hogy a képek alapján meg szakértetted a gépet, kezd kicsit tisztulni a kép.
Első körben az lenne a kérdésem, hogy az S50-es blokkban lévő alkatrészek, mint főtengely, kuplung, váltó, berúgó maradéktalanul átrakható-e egy valóban Simson Star blokkba.
Van-e valami különbség a Simson Star blokk, henger, felfogatás és a Simson Schwalbe blokk, henger, és felfogatás között.
Még ki akarom mosni, és festeni a tankot. Mint írtad ehhez jó a Trinát festék.
Az elgondolás az, hogy mosás és szárítás után ledugózom a benzincsap helyét öntök bele megfelelő sűrűségű szűrt festéket a tanksapka alá teszek többrétegű PVC fóliát, majd szép lassan körbeforgatom a tankot, hogy mindenhol érje a festék. A művelet végén a benzincsap helyén leengedem a fölös festéket.
Szívesen venném, ha megírnád hogy ezenkívül még mire kell vigyáznom hogy össze ne barmoljam a lefényezett tankot.
Újra vezetékkeltem a motort, kapott egy új gyújtáskapcsolót, új kábelsarukat. Az összes vezetéket, hogy honnan indul, mi színe, mi a száma, hova megy beírtam egy Excel táblázatba. Így ha valami nem jó könnyebben megtalálom.
Már vagy három motoros boltban kerestem egy és négy A biztosítékot de, nem kaptam. Most azon gondolkodom, hogy elkészítem üvegbiztosítékosra azt úton-útfélen lehet kapni
Szép lassan dolgozgatok a motoron, most így néz ki.
http://kepfeltoltes.hu/view/140122/Simson_Star_180_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140122/Simson_Star_181_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140122/Simson_Star_182_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140122/Simson_Star_189_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv: fahal
|
fahal
Kedves József, fahal!
Én Szilágyi Zsolt, becenéven Zsoel vagyok, üdvözöllek a klubban! Remélem, nem sértődsz meg, ha a köztünk lévő nagy korkülönbség ellenére tegezlek, mert itt így szoktunk társalogni.
Köszönöm a feltöltött képeket, bár, megmondom őszintén, én elborzadtam rajtuk. Láttam már egy-két összegányolt, szedett-vedett Start, de ilyen legendás mértékben visszataszító, toldott-foldott, hányadék állapotú példányt még nem, ettől már nekem is leesett az állam. Ennek egyetlen olyan része sem volt, amelyik elfogadható állapotban lett volna, én csodálom a bátorságodat (vakmerőségedet?), hogy ezt meg merted venni. Ha nekem kínálnak ilyet, én adtam volna 15 ezret, csak vigyék a szemem elől.
Persze, amennyiben a váz nem sérült, a járulékos alkatrészek javításával, cseréjével (vagyis rengeteg pénzből) akár ki is lehetne pofozni, de a motorja, az bizony valóban nem eredeti, viszont nem Schwalbéé, hanem S50-esé. Az S50 blokkjában hátul azért nincsen gumiszilent, mert azt a két furaton átmenő csavarokhoz erősített lemezfül tartja, amely utóbbit felül a lengővillatengelyen, gumipersellyel rögzítik, alul pedig egy gumibetétes csészében átmenő csavar köti a vázhoz, így oldják meg a motor rezgéscsillapítását. (Mellesleg sokkal kreténebb megoldás, mint a Star motorfelfüggesztése.) Ezzel az a gond, hogy most a váz hátsó motortartó füle csillapítás nélkül kapja a rezgést a motortól, ami sem a váznak, sem a motorblokknak nem tesz jót, mivel szélsőséges esetben valamelyik akár el is törhet. Gondolj bele, ez egy felemás megoldás: elöl, a hengerfej tartónyúlványánál rugalmas, hátul meg merev felfogatás van... Ezt a használat során garantáltan meg fogja sínyleni a szerkezet, de te is, mert ha hosszabb távon motorozol a géppel, a tested számára elég kellemetlenné fog válni egy idő után a kormányon meg az ülésen egyébként is elég erősen érezhető rezgés.
Mellesleg, a jobboldali burkolófedél tényleg Schwalbéé.
Az ülése is garantáltan nem eredeti: 1974-ben már nem alkalmazták azt a díszcsíkot meg a Simson feliratú táblát, és a szürke szín sem volt jellemző (bár ez utóbbi, tekintettel az NDK-ban állandóan fennforgó nyersanyaghiányra - abból dolgoztak, amit éppen kapni lehetett -, nincs kőbe vésve).
Ha engem kérdezel, jó nagy marhaság volt elcserélni a vadiúj olajzöld Start egy vacak Jawára; ha inkább gyűjtögettél volna, és pénzért veszed meg a Jawát, a Start meg szakszerűen lekonzerválod és elteszed az utókornak, akkor egy megkímélt, alig 30 ezret futott, eredeti olajzöld Starral most te lennél a király. Hát, ez van.
Mindenesetre sok sikert és jó munkát a felújítás további részeihez, és majd küldj újabb képeket!
|
Zsoel
Anno írtad,hogy ha elküldöm neked a star kürtjét meg tudod csinálni. Állna még ez az ajánlatod?:)
|
Sziasztok
Velem a szüleim azt tanították, ha az ember belép egy olyan társaságba, ahol senkit sem ismer, illik bemutatkozni.
Tóth József vagyok, 63 éves.
1973-ban vásároltam egy vadi új Simson Star típusú motorkerékpárt. Ez egy olívzöld színű jármű volt, de felénk nemes egyszerűséggel csak libafos színűnek nevezték. Ezzel a motorral 4 év alatt kb.30000 Km tettem meg többnyire két szeméjjel. Soha semmi gond nem volt vele. Sajnos 1977-ben elcseréltem egy 250 ccm3 Jawa motorra. Innét visszagondolva nem ez volt életem legjobb bulija.
2010-ben vásároltam egy 1974-es Simson Start. Ahogy először megláttam, az jutott eszembe, vasáron drágán, motor áron viszont olcsón adják. A motorért 15 pénzt kértek, amiben benne foglaltatott egy db első sárvédő, egy db tank, kettő db oldallemez. Mikor elkezdtem szétbontani a gépet, arra gondoltam, hogy ez biztosan valami drótos tóté lehetett. Ettől több drótot egy motorra már nem lehet rárakni.
Meg kell jegyeznem, hogy végig olvastam a fórumot.
Itt tudatosult bennem, hogy ez a gép a gyártás teljes spektrumát lefedi, de lehet hogy még más motorokét is.
A '74-es gépen volt egy olyan ülés, aminek az alsó szegéjén egy alumínium csík volt és a két lemezt egy SIMSOM feliratú domborrnyomott lemez fogott össze
Az üléshuzat eredetileg szürke volt, csak nem látszott a ráhúzott fekete huzattól, ami alól egy fél gardróbnyi pólót , inget, és még ki tudja, mit szedtem ki.
Szerintem a motorja sem Star, hanem Schwalbe. Ezt onnan gondolom, hogy a motorberugókar felöli végénél két motor felfogatási pont van, egyikben sincs szilentblokk. Csak átmenő csavarnak van helye, és a blokk hátsó alsó része majdnem derékszögű.
A karburátora, 16N1-nemtudni milyen.
Na mindegy, innen szép a győzelem.
A hengert megfúrattam a hajtórúd csapágyat, kicseréltettem kapott új dugattyút, gyűrűket, tűgörgős csapszöget a motorban lévő összes csapágy, és szimering ki lett cserélve.
Ez három éve történt, azóta a motorja egy műanyag ládában volt. Most hogy be akartam szerelni, most látom hogy a láda alján áll az olaj. Úgy döntöttem, hogy újra szétszedem a blokkot, síkba csiszolom, és tömítő pasztával rakom össze, és nem hermetikkel. Az autós boltban rendeltem hozzá 0,5mm vastag klingeritet, abból lesz a blokkfelek között a tömítés
Le lett fényezve, most rakom össze.
A vételi állapotárol tettem fel képeket a képfeltöltés.hu-ra
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_036_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/140120/Simson_Star_083_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv: fahal
|
cigabi
Szia!
Mivel sajnos a G-Portál nem teszi lehetővé, hogy az adminisztrátorok bejegyzéseket mozgassanak a menüpontok között, kénytelen voltam törölni a hirdetésedet. Ugyanis ez itt a fórum, ahol beszélgetni és műszaki tanácsadást-kérést folytatni lehet, hirdetések feladására pedig van külön "Keres - Kínál" menüpontunk. Ezért megkérnélek, hogy a hirdetést ott jelenítsd meg, továbbá javaslom, hogy az egész anyag bemásolása helyett tegyél be inkább csak egy hivatkozást. Aki Simson Start akar venni, az nem fogja sajnálni azt a plusz egy kattintást, míg eljut az Apródra, így meg a sok tördeletlen szöveg és a nagy képek teljesen szétcsúsztatják az oldalt. Köszi!
|
A gyűrüvéghézag dugó átmérő 0,3-0,5% lehet,1% kopásnál cserés!!! 40-es átmérő 0.12-0.20mm között.0.4 véghézagnál cserés!!!
|
capaw72
Lehetséges, hogy már sok a 0,4 mm. (Bár eléggé furcsállanám, ha ez így lenne, amikor egy alig több mint másfélszer nagyobb dugattyúnál meg még 1,5 mm-t is megengednek, lásd az MZ-ről írtakat...) Annyi biztos, hogy a szakirodalomban nincs erre vonatkozó adat, és nyilván nem véletlenül javasolják a megbízhatóbb, egzaktabb furamérő órás-mikrométeres mérést. Én inkább azt tartom mérvadónak, ha már mindenképpen méricskélni kell.
De azért majd ha legközelebb a kezemben lesz egy frissen fúrt, megfelelően illesztett henger és az új dugattyú+gyűrűk, majd megmérem a gyűrűvégek hézagát is, mert most már én is kívácsi vagyok, mennyi a kiindulási alap.
|
Zsoel
Persze értem, hogy távolról nem lehet csodát tenni , nem is várom el. Az olajos próba a leírásodban viszont nagyon tetszik. Ki fogom próbálni, egyszerű és gyors. Természetesen nincsenek repedési hibák (nekem is eszemne jutott és megnéztem).
Ma voltam egy dugattyúsnál mutattam neki a hengert meg a gyűrűt. Rendesek voltak, habár jót nevettek Mondták a 0,4 tized sok. Maximum 0,2 lehetne,, de az a vége, inkább alatta.
Kipróbálom a módszered és minden kiderül.
Köszönöm a segítséget.
|
capaw72
Néhányszor már leírtam ezen a fórumon, hogy sajnos én sem vagyok varázsló, nem látok át időn-téren, és a konkrét hibaeset alapos ismeretének, tüzetes látványának híján én is csak a találgatásra tudok hagyatkozni. Bármennyire szeretnék is segíteni, ennél többet, mint amennyit eddig leírtam, nem tudok mondani.
Nézd: a kompresszió "szökésének" egy kétütemű motornál túl sok hibalehetősége nincs: kopott henger és dugattyúgyűrűk, kifújó hengerfejtömítés, elégtelenül tömítő vagy laza gyújtógyertya - ennyi. (Esetleg még olyan speciális esetek, mint a hengerfejrepedés - de azt észrevennéd, és kétütemű, léghűtéses motorra, pláne egy relatíve egyszerű, de jó minőségű Simsonra nem is jellemző -, vagy a javított, de nem szakszerűen megperselyezett hengerfej. Gondolom, nálad sem áll fenn egyik helyzet sem.) Nincs mit tenni, egyenként meg kell vizsgálni, hol lehet a hiba.
Abból indulunk ki, hogy a henger és a dugattyú mégsem kopott. (Erről később.) Marad tehát a hengerfej. Alaposan vizsgáld át, hogy valóban sértetlen-e, jó-e a gyertyamenet, és főleg: sík-e a tömítőfelület. Utóbbi állapotát a henger tetején (tehát a hengerfej felfekvő felületén) is meg kell vizsgálni. Ha ezek nem kielégítő állapotúak, célszerű őket egyengetőlapra (tusírlapra) feszített finom csiszolóvásznon vagy -papíron, enyhén beolajozott állapotban, könnyű kézzel síkba csiszolni, míg homogén, azonos, párhuzamos barázdairányú, egységesen szürkén csillogó felületet nem kapunk. Ezután alaposan le kell mosni a hengert, hengerfejet benzinben, majd a hengert (enyhén beolajozva) visszahúzni a helyére, a hengerfejet pedig tömítőpasztával ellátni, a hengerre helyezni, és az anyákat meghúzni (csak érzéssel, mert a hatos anyák és tőcsavarok menetei könnyen megszakadnak). A kompressziómérő óra menetét teflonzsinórral betekerni, és a menetet szorosan becsavarni a hengerfejbe. Ezután ellenőrizni a sűrítési végnyomást. Ha nem javult számottevően, akkor ki kell csavarni az órát, és a gyertyanyíláson keresztül kb. 3-5 köbcentiméter sűrűbb motorolajat kell beönteni, majd visszacsavarni a kompressziómérő órát, és így mérni meg a nyomást. Ha ekkor hirtelen nagyobb érték mutatkozik (a sűrű olajfilm hatására javul a tömítés a henger és a dugattyúgyűrűk palástfelülete között), akkor sajnos minden előzetes feltételezés ellenére is kopott a henger, és újra kell köszörültetni.
Én azonban a biztonság kedvéért előbb megpróbálnám egy másik órával is ellenőrizni a nyomást, vagy pedig az órát ellenőrizném valahol máshol is, mert az az eset is előfordulhat, hogy a manométer mutat a kelleténél kevesebbet.
|
Zsoel
Ezek után teljesen meg vagyok lőve hogy hova lesz a kompresszió. Valami ötlet esetleg?
|
capaw72
Az valóban nem tűnik még olyan vészesen nagynak, de ettől függetlenül a nagy kompresszióhiányt valaminek mégis csak okoznia kell. Ott végezted a mérést, ahol a gyűrű üzemi körülmények között visszafordul a felső holtpontról, ugye? Mert e fölött a pont fölött már alig kopik meg a henger, hiszen ott csak a dugattyú puha anyaga súrlódik hozzá.
A "Hogyan tovább? - MZ" könyvben (ugyan nem az eredeti anyaghoz tartozóan, csak a fordító munkájaként, de) le van írva az a vizsgálat, amelyről te beszélsz. Ott az áll: új dugattyúgyűrű és új (vagy köszörült) henger esetében a hengerbe helyezett gyűrűk végei között legfeljebb 0,2, használt motor esetében legfeljebb 1,5 mm hézag engedhető meg. Ugyan nem írja, hogy ez melyik motorra vonatkozik (MZ TS-ből van 125, 150 és 250 ccm hengerűrtartalmú, különböző dugattyúátmérőkkel), de még ha abból indulok is ki, hogy ez a 69 mm-es dugattyúval ellátott 250-es dugattyújára vonatkozik is, arányosítva így is az adódik, hogy a 40-es Star-dugattyúnál ezek az értékek 0,1 és 0,9 mm között vannak, tehát a 0,4 mm még így is igen bőven belefér a megfelelő tartományba.
|
Beagle atisó81
Nem csak Taiwani van hanem MZA is.A henger amit 70ccm-nek véltek az valójában csak 63ccm,ugyanis MZA nem titkoltan adja meg a 45mm furatátmérőt.Ezzel az átmérővel csak ennyire jön ki a térfogat amit Zsoel jól mondott hogy csak a hangzatosság kedvéért kiáltottak ki 70ccm-re.
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?cPath=46_433&products_id=3996
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |