|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm a megerősítést.
Sajnos korán ittam a medve bőrére: most is kúszik, de hozzá még csúszik is. Van, amikor berúgáskor is megcsúszik a kar. Ha a bowden szabadon jár, és a holtjáték is jó, akkor nem tudom az okot. Hacsak nem a pálca szorul valamiért.
A kúszás lehet azért, mert valamelyik lamella megszorul, és nem engedi eltávolodni egymástól teljesen a többit sem?
|
Nem szerettem volna felböviteni a hengert hanem 70ccm hengert lehet kapni Futármotorosboltnál. Blokmarás nélkül bemegy a hejére. fötengejem nem hiszem hogy gyári valoszinü valami olcsó utángyártott lehet. leszeretném cserélni.Azért kérdeztem mijen hajtokart rakjak bele de valoszínü hogy japán hajtokar lesz vagy bemegyek Szekszárdra és beszélek egy srácal akinek MZA alkatrészeket árusit hogy mit javasol 70ccm hengernél.
|
atiso81
Start nem lehet 70 köbcentisre fúrni, csak legfeljebb 63-ra, ami az eredetivel megegyező formájú, ám 40 helyett 45 mm átmérőjű dugattyút jelent. Ennél jobban nem lehet felbővíteni a hengerpersely furatát, mert túlságosan elvékonyodik a fala.
A dugattyút bármelyik dugattyúkészítő, hengerfúró üzemben elkészítik, és fel is bővítik hozzá a hengert. Azonban fontos, hogy az illesztési hézagnak 0,03 mm-nek kell maradnia, vagyis pl. henger: 45,01 mm - dugattyú: 44,98 mm párosítást kell alkalmazni!
A főtengely maradjon az eredeti (főleg, ha még gyári), mert ennyi hengerűrtartalom-növekedést bármiféle károsodás nélkül elvisel. A főfúvókát sem kell módosítani, mert annak mérete elsősorban a légszűrőedény és a kipufogó kialakításával van összehangolva: nagyobb főfúvóka behelyezése kontraproduktív, nagyobb üzemanyag-fogyasztást és kisebb teljesítményt fog maga után vonni.
|
Igen a Starra vonatkozoan kérdezem csak elfelejtettem odairni elnézést.
|
Tévich Attila
Szia!
Ezt Starra vonatkozóan kérded?
|
Sziasztok 70ccm hengerhez milyen fötengelyt vagy hajtokart vegyek és ehez mekora fuvokát ajánltok elöre is köszönöm!
|
velorexi
Bocs a késői válaszért, tegnap nem tudtam netezni.
Az első ábra a jó, tehát miután a külső és a belső kuplungkosarat (menesztőt) felhelyezted és rögzítetted a hajtó tengely végén, az összeszerelési sorrend a következő: dörzstárcsa-fémtárcsa-dörzstárcsa-fémtárcsa-dörzstárcsa-fémtárcsa-dörzstárcsa-nyomólap-harangok-rugók-csészék-rögzítőcsapok, vagyis jól szerelted össze. Ez így biztosan helyes, és működik is a tengelykapcsoló, tehát hagyd így. A bovdennel sem hinném, hogy gond lenne, amennyiben a lánckenő anyag végifolyt a huzal teljes felületén. A kenetlen, berohadt, szakadozó bovennél bármi jobb, még az is, ha disznózsírral vagy étolajjal kened meg a huzalt.
Nem tudom, a második ábrán miért van ott még egy plusz fémtárcsa is, de ha megnézed, kilóg az elrendezési sorból, tehát bizonyára azt akarják vele jelezni, hogy nem "standard" alkatrészről van szó. Esetleg valami olyasmi lehet a háttérben, hogy kopott vagy eredendően vékonyabb dörzslamellák esetében (nincs kizárva, hogy annak idején az NDK-ban létezett belőlük vékonyabb kivitel is) szükségmegoldásként még ezt a lamellát is be kell, illetve lehet helyezni. Bár nekem az az álláspontom, hogy ha már egyszer szétszedi az ember a kuplungot, és nagymértékű kopást állapít meg, célszerű mindjárt kicserélni az összes dörzs- súlyosabb esetben fémlamellát is, de ne feledjük: Kelet-Németországban annak idején nagy volt az anyag- és áruhiány, így az emberek (és akár a szervizek is) kénytelenek voltak mindenféle kisegítő megoldásokat alkalmazni, ha éppen nem volt alkatrész...
Kinek-kinek a saját lelkiismeretére bízom, hogy mit csinál a saját motorjával, de ha engem kérdezel: én egy percig sem tudnék nyugodt maradni egy mástól vásárolt Star nyergében addig, amíg darabokra nem szedtem minden porcikáját, legalább a motornak, és magam újra össze nem raktam. Sosem tudhatod, hogy ki, mit, hogyan kendácsolt össze benne... Ez most jó lecke volt arra nézve, hogy legközelebb inkább szedd szét egyszer fölöslegesen a motort, mint hogy utána tartós szívásban legyen részed a helytelen szerelés miatt.
Egyébként 6204-es csapágyat hogy lehet belerakni Starba? A furatba belemegy, mert a külső mérete megegyezik a 6303-aséval, de hát a belső gyűrűnél van 3 mm különbség... Vagy volt valami távtartó gyűrű húzva a főtengelyre?
|
Zsoel
Helló!
Sajnos a Starom kuplungját szerelnem kellett, és nem lettem sokkal kisegítve a neten található robbantott ábrákkal. Az alábbi kettő mellett egyebeket is találtam, de ezek nem egyformák: a fém lamellák száma az egyiken 3, a másokin 4. Belülről kifelé haladva a sorrend legalább megegyezik.
http://simson4ever.atw.hu/kepek/robbantotts50.JPG
http://logout.hu/dl/upc/2009-07/220580_rob3gturbo2.jpg
A Staromban 3 fém lamella volt, így annyit raktam vissza, de előttem volt már szerelve. Ez az a Star, amibe főtengelycsapágynak 6204-es volt berakva. A kuplungkosárban az anya alatt egy sima alátét, volt, a rugók tányérját (ha az a neve) biztosító stift pedig küllőből volt csípőfogóval "méretve" vágva, és a belső lamella fém volt, (rározsdálva az agyra), aztán jött a többi sorban. Kitörölgettem, csiszoltam, mostam, aztán összeraktam. Most végre 1,5 év után kiemel a kuplung, és nem kúszik. Magamat hibáztathatom, mert lusta voltam a blokk korábbi szétszedésekor a kuplungot is megbontani.
Nos. Elég lesz a 3 fémlamella, vagy szerezzek be egy negyediket, és tegyem be még azt is?
Valamint próbaként a kuplungbowdent most a korábbi gyakorlatot mellőzve nem olajjal, hanem lánckenő spayvel kentem meg. Kiváncsi leszek, hogy hónapok múlva mit tapasztalok.
|
Kispok
Szia.Nálunk vannak ezek az alkatrészek.Írj bátran .
|
Beagle
Köszönöm a jókívánságot, neked is viszont! :)
Igazán nincs mit, próbálom megtenni, amit tudok, bár időm, az aztán nekem sem sok van. :(
|
Minden kedves klubtársnak, olvasónak sikerekben, örömökben és természetesen motorozásban gazdag, balesetmentes, szerencsés, békés, boldog új esztendőt kívánok! :)
|
Sziasztok.
Segitségeteket kérném,kaptam egy laharcolt állapotú Star-t,kellene kilométer óra spirál,elsőfékbowden,űlés zár,valamint gyujtáskacsoló.Ezeket honnan lehetne beszerezni?
|
Zsoel, Beagle és kedves dórumozók
Helló!
A karácsonyról már lekéstem, de jó pihenést kívánok az év végére, és nyugodtabb új esztendőt! Köszönöm a korábbi segítségeiteket.
|
Utólag is Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Miután jelenleg sajnos kevés időt tudok a fórumra szánni;
Békés,Boldog Új Esztendőt Kívánok Minden Simsonos Ismerős és Ismeretlen Barátomnak!!
Ui.: Fórumozzatok bátran 2014-ben is!
Zsoel! Ezúton is köszönöm a kitartásod!
|
Énis midnenkinek Boldog Karácsonyt és Kellemes Ünnepeket kívánok!:)
|
Üdv!
A Starnak sajnos nincsenek egységes színkódjai, ezek nem RAL-színek vagy ilyesmi.
Az egyetlen lehetőség sajnos az, ha a váz legjobban védett részein (ez általában pirosnál a váznyak, a homlokcső, az adattábla alatti terület, szürkénél a kormány, illetve annak burkolata) épségben maradt szín alapján kikevered, illetve festékboltban kikeverteted magadnak a festéket.
|
Boldog, békés karácsonyt kívánok minden fórum olvasónak!
|
Minden kedves Simson Star Klub-tagnak és -olvasónak áldott, békés, kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok!
|
Szerbusztok
Az 1972 évjáratú Simson Staromat szeretném eredeti állapotába hozni, az alkatrészek beszerzése úgy gondolom nem jelent majd gondot, de az eredeti színkódokat sajnos nem tudom.
Kérem aki tud segítsen ebben a kérdésben !!
Várom válaszotokat
E-mail: szentgyorgyi.zsolt@haninet.hu
üdv. zsolt
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |