|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
starex
Igazán nincs mit; használd egészséggel a motort, és közlekedj balesetmentesen. Szintén örülök a személyes megismerkedésnek, illetve annak, hogy rendben hazaértél (nem sokkal a beérkezése után láttam a csörgetést). :)
Szerintem az a nyomólap gyárilag nem sikerült tökéletesre, mert a menetes betét nem szokott csak úgy "kiesni" belőle (annál is kevésbé, mivel a működés során éppen a kimozdítással ellenkezőleg hat rá ez erő). Mindegy, most legalább oda van hegesztve. Még egy megjegyzés: a helyedben én mielőbb kerítenék műanyaghüvelyt a kuplung- és kézifékkarra, mert így olyan kényelmetlen behúzni, hogy majd' kettévágja az ember kezét...
Na, jó éjt! Kívánom a legjobbakat, aztán írj, ha van valami újság.
|
Zsoel
Újra meg kell köszönnöm a nagylelkűségedet. Szépen működött hazafelé a motor, rendben hazaértem. Érezhető volt a különbség a reggeli és a délutáni állapot között. Könnyedén elérte az 50-et is, és ment volna tovább, de nem akartam nagyon megkergetni a bejáratás alatt. Hozzá kell még szoknom, hogy a jelen állásban jobban ki kell húzatnom a váltások előtt, kicsit furcsa is volt. A kuplung problémám kiderülésekkor egy kicsit meghűl bennem a vér, de szerencsére sikerült megoldani. Hazafelé azon morfondíroztam, hogy mikor törhetett le az a kis darab. Amióta nálunk van a motor, mindig ilyen könnyű volt behúzni a kuplungkart, szerintem ezért nem tűnt fel. Azt hittük ennek ilyennek kell lennie. Csoda hogy nem adta meg magát idáig. Télen kap majd egy kuplungfelújítást, úgy már rendben lesz a blokk. Igyekszem a kölcsön porlasztód helyett is beszerezni egy jóállapotú porlasztót.
Örültem hogy személyesen is megismerkedtünk, és persze a motor is jó lett végül, ennek külön örülök. Ezek szerint jól is tud menni ez a motor, 4 évig nem ismertem ezt az oldalát.
|
Zsoel
Remélem én is.
HalásziRA oké, ezt megjegyzem.
|
starex
Oké, várlak. Műszaki hiba remélhetőleg nem lesz. "Ha Győrön átjutok már szerintem nem lesz probléma." Ezt magam is így látom, én is utálok kismotorral átvergődni a városon. Reméljül a legjobbakat! A telót majd figyelem, a motorral kapcsolatban pedig ígérem, megteszem a tőlem telhetőt, de csodát azért ne várj tőlem...
Egyébként erre mifelénk úgy mondják: HalásziRA jönni. :)
|
Zsoel
Rendben elmentettem a számodat, az enyém pedig 0630/854-8232. Ha már közeledek Halászi felé felhívlak, vagy rosszabb esetben ha valami technikai probléma miatt nem tudék elmenni. 40-45-el tudtam vele haladni ma épp az előbb érkeztem vissza, ha jobban meghúztam neki a gázt csak bőgött. Ha Győrön átjutok már szerintem nem lesz probléma. Köszönöm a pontos útbaigazítást, szerintem könnyen odatalálok.
Igazából már régóta tervezem hogy ellátogatok hozzád Halásziba a Starral, mondhatni rajta van a bakancslistámon. Ha nem is lehet tökéletesen beállítani ezt a porlasztót a blokkhoz, talán segíthetsz kicsit rajta. És persze nem utolsó sorban még egy névhez tudok kötni egy arcot is.
|
starex
Fölösleges levelezni, itt is többször megírtam már a címemet, telefonszámomat, egyik sem titok.
Damjanich utca 21. a címem (ha Szigetköz felől jössz - gondolom, igen -, végig kell menni a főúton a hídig; közvetlenül a híd előtt jobbra elkanyarodni, tovább a kereszteződésig, ott balra, és a következő kereszteződés jobb innenső sarkán ott a házunk: sarokház, kettős telek, nagy kert, gyümölcsfák, drótkerítés).
Telefonszámom: 06304074825 (te is megírhatnád a tiédet, vagy legalább az utolsó 3 számjegyet, hogy tudjam, visszahívhatlak, ha esetleg nem észleltem volna a hívásodat).
Sok sikert a holnapi úthoz! Remélem, össze tudunk hozni valamit, mert azért azt előre megmondom: egyáltalán nem garantált, hogy tudok kezdeni valamit a gépeddel. A jó szándékot mindenesetre megígérem. :)
|
Zsoel
Úszóm az van tartalék, fúvókák is vannak, de nem jók a Starhoz. A Schwalbémhez vettem még őket. Írd meg légyszíves a címedet hogy hova menjek, és egy telefonszám sem ártana szerintem. Az e-mail címemet ha minden igaz te mint moderátor látod, oda jöhet a leveled. Remélem nem lesz semmi probléma, most megyek kerülök egyet a géppel főpróbaként a hosszú út elött.
|
starex
Nekem megfelel; ha neked is jó, akkor gyere nyugodtan, otthon leszek. Megnézzük, mit tudunk kihozni a motorodból. Ha vannak tartalékalkatrészeid, akkor hozd el őket, nem árt, ha itt vannak (persze csak olyasmiket, amikre szükség lehet, elsősorban a porlasztóhoz, pl. úszó, fúvókák, de kondenzátor, gyertya, ilyesmi is jöhet).
|
sanyi4012
Nézd: ismerve az NDK-ban uralkodó nyersanyaghiányt, és az ebből következő "azt használjuk fel, ami éppen van", nem lehet kizárni, hogy bizonyos járműveket keresztbordázatú gumis hátsó lábtartóval szereltek fel. A gyári gépkönyv is írja: "A kezelési útmutató szövege és ábrái nem kötöttek.", magyarul nem feltétlenül úgy néz ki a te géped, ahogy az ábrán látható. Ezzel kvázi elismerik a fent leírtakat. Dokumentumokkal ugyan nem tudom igazolni, de mindazonáltal én annyi biztosnak látok, hogy a keresztirányú lábtartógumi csak a '70-es évek elején, de inkább közepén kezdett elterjedni.
Ami egyébként szerény véleményem szerint nagy marhaság volt, mert a hosszbordázatú lábtartógumik nemcsak elegánsabb, mívesebb kivitelűek, de ésszerűbbek is, hiszen a lábtartón (a csőhöz viszonyítva) keresztirányban kell megtartani a lábat, nem hosszirányban, vagyis a cipőtalp hossztengelyére merőleges bordázat sokkal célszerűbb. A gumi két végén úgyis perem van, az hosszirányban nem engedi elcsúszni a lábat.
Sajnos a Star után következő motorokon lépésről lépésre leépítették az addig bevált elegáns és jó megoldásokat, teret adva a lebutításnak és az igénytelenségnek.
|
Zsoel
Ma volt szerencsém maggio65-tel találkozni és kipróbáltam hogy megy a motorom az ő porlasztójával. Sokkal jobban ment, lehetséges hogy be kell szereznem egy rendes 16N1-6-ost. Ez a mostani nem tudom miféle. Ma csökkentettem egy picit a benzinszintjén miután Zsolti hazament, de még nem tudtam kipróbálni.
Megkérdeznélek újra, hogy mikor tudnék elmenni hozzád. Mondjuk mit szólsz a kedd délelőtthöz? Megnéznénk a karburátoromat, hátha mégis be lehetne jól állítani.
|
Nézegettem régebbi bejegyzéseket,rátaláltam erre, és elgondolkoztam:)
Találtam olyan eredeti gyújtáskacsolót, ha lesz pénzem meg is fogom rendelni, ha egyáltalán meg van még. A hátsó lábtartóval kapcsolatba viszont a kereszt-mintás gumi van nekem is,és szerintem gyárilag volt rajta,sőt egészen biztos, mivel nagyapámé volt a motor, és soha nem volt a star-on kívül csak egy TLB pannoniája és egy ugyan olyan régi sorozatú schwalbeja. Tehát szerintem ez a kereszt-mintás gumi a hátsó lábtartón már 1971-ben is tutira létezett,és felszereltél a starokra. A másik példám pedig a sebességváltó kar gumia, ami szintén kereszt mintás, ilyen szélesebb csíkozású,szélesebb mint az utángyártott berugókarokon lévő csíkok, az is biztosan gyári. Tehát azt a következtetést vonom le, hogy szerintem kevergették ezeken a gumikat, ilyen apróságokba különböztek egymástól a motorok:)
|
Zsoel!
Újra átnézem előrről a dolgokat. Jelentkezem, hogy mit találtam vagy nem.
|
capaw72
Szívesen, de akkor ezeken kívül sajnos nincs ötletem. Egységnyi benzin elégetése csak úgy lehetséges, ha (amennyiben még jól emlékszem) hozzá legalább 12, legfeljebb 20 egységnyi levegőt adunk (az ideális elméleti arány 1:16). A gyakorlatban azonban a porlasztóban alapjáraton a benzin-levegő keverék képzési aránya el van tolva a benzin, a tolattyú teljesen nyitott állapotában pedig a levegő javára. Következésképpen: ha alapjáraton az elméletileg kevés levegő éppen hogy soknak bizonyul, noha a mechanikai szerkezet (fúvókák, kúpostű, miegymás) kifogástalan, akkor viszont garantáltan a benzin túl kevés, mert például mégiscsak alacsony az a benzinszint. Varázsló sajnos nem vagyok, és távolbalátó képességem sincs, tehát innét, a képernyő "túlsó" oldaláról nem fogom tudni neked kilátnokoskodni, hogy mi a baj, de meggyőződésem, hogy (ahogy ilyenkor a végén általában be szokott bizonyosodni) valamiről csak azt HISZED, hogy rendben van, közben pedig még sincs, és ez okozza a galibát. Annál is inkább hajlok erre, mivel azt írtad, csak egy tisztítás végett lett szétszedve a karburátor, és előtte még minden oké volt.
Szerintem még egyszer szedd alkotóelemeire a porlasztót, és vizsgáld meg, hogy tényleg minden oké-e. Zárd ki a falslevegő-szívás lehetőségeit, ellenőrizd a porlasztó leszerelt állapotában, hogy a helyére szerelt, zárósapkával lecsavarozott tolattyú valóban teljesen visszatér-e kiindulási helyzetbe.
Az alapjárati ütközőcsavar teljes kiszerelése egyébként nem jó ötlet, mert a csavar elvékonyított vége egyúttal vezetékként is szolgál, és nem engedi elfordulni a tolattyút (mivel annak az áramlástani okokból letört egy élszakasza miatt mozgás közben is meghatározott helyzetben kell maradnia).
|
Zsoel!
Először is köszönöm a választ.
A karbit gyári értékekre állítottam be (ü.a. szint.), a fúvókákat szintén ellenőriztem előtte. Ezek jók és a megfelelő helyen vannak. Az alapjárati csavart gyakorlatilag kitekertem (először én is erre gondoltam), de nem segített. Próbáltam a levegőcsavarral is játszani, de az sem segített. Falslevegőt szintén nem kap mert ha teljesen lefogom lefullad. A tolattyú teljesen lent van. A súber tűt szintén leengdtem, de nem változott érdemben a helyzet. A tűszelep sem akadhat, mert akkor folyna a benzin.
A karbival működött a gép, ami a gyári 16N. Egyszerűen el volt dugulva és ki lett takarítva, illetve be lett állítva. Azóta van ez a helyzet.
További jó ötleteket várok mindenkitől.
Köszönöm
|
starex
Rendben. De ha Zsolti porlasztójával működni fog a géped, akkor valószínű, hogy a tiéddel van a gond, mivel azt én állítottam be neki, és ugyanúgy frissen fúrt, bejáratós gép, mint a tied.
|
Zsoel
Oké rendben van, jövőhéten átmegyek ha minden jól megy. 7-re nem valószínű hogy oda fogok érni, mert Halászi azért nem a szomszédban van. Még képlékeny ez a dolog, hétvégéig pontosítok még veled.
maggio65
A holnapi nap nem jó nekem, a vasárnapot kellene összehozni. Majd írok az e-mailodra és megbeszéljük a továbbiakat, köszi előre is!
|
starex
Nekem jó a 23.-a,és a vasárnap.E-mail címem kranitzzsolt@citromail.hu ide írhatsz és megadhatod a telefonod.
|
starex
Igen - ha hiszed, ha nem, gondolkoztam is, hogy leírjam-e, hogy nekem "Jani" rémlett Győrságról, csak végül nem mertem, nehogy hülyének nézzenek a fórumozók, hogy nem bírok visszaolvasni - de tényleg nem bírok, ahhoz azért túl sok információcsere zajlik itt... :) De az az igazság, hogy elég "gyér" ez a G-Portál, ami a regisztrációkezelést illeti, úgyhogy ne csodálkozz ezen a keveredésen. Nincs semmi látható különbség regisztrált és regisztrtálatlan felhasználó között.
Aki alkalmazkodni tud, az inkább én vagyok. :) Úgy kalkulálj, hogy inkább hétköznap érkezzél, és inkább reggel, hogy ha esetleg elhúzódna a javítás, még időben haza tudj érni. :)
|
capaw72
Abból kiindulva, hogy a motor felpörög, illetőleg nem indul be másképp, arra következtetek, hogy vagy fennakadt, illetve rosszul van behelyezve a levegőszabályozó tolattyú, vagy túl magasra van állítva az alapjárati csavarral, esetleg feszül, megszorul a gázbovden.
(Ha nem akkor pörögne föl, amikor elveszed a szívótorokról a kezed, mondanám még, hogy fals levegőt szív, de így nem lehet erről szó.)
Emellett sanszos lehet még, hogy nem megfelelő a fő- és/vagy a tűfúvóka, hiányzik, nem megfelelő méretű a fúvókatű, sőt lehet, hogy az egész porlasztó nem rá való. Ellenőrizd a porlasztó típusát, és a bele való fúvókákat. Az biztos, hogy nincs a gyári adatokra állítva, mert akkor nem csinálna ilyet. :)
|
maggio65
Lehet hogy kipróbálnám a karburátorodat egy próba erejéig, hétvége és jövő hét nekem jó lenne szinte bármikor, mondj egy időpontot mikor érsz rá. Elindultam ma szűrővel, de nemsokkal azután hogy kiértem a faluból kezdett elmenni az ereje a motornak. Megjavítottam a spirál hajtását még délután és láttam hogy ekkor 30-35-el cammogtam 3-asban, visszaváltva 2-be 30-al. Előtte ment rendesen, mondjuk tegnap jobb volt. Lehúzódtam és kivettem a szűrőt. Utána rendbejött. 40-45-el mentem végig, rövid ideig felgyorsítottam 50-ig is.
Zsoel
Hát amikor erről beszéltünk még Jani néven írtam ide a fórumra, utána regisztráltam és lett ez a felhasználónevem. Lehet hogy ez zavart meg. De sebaj, a motorom igaz hogy szűrő nélkül de megy, úgyhogy meg is kérdezlek mikor tudnék átgurulni hozzád Halásziba amíg még tart a vénasszonyok nyara. Akkor majd meg szakértheted a motoromat:). Amit maggionak írtam időtartamot az feléd is érvényes, írd meg mikor lenne jó neked. A frissen fúrt hengerrel az oké hogy nehezebben megy mint a jól összekopottal, de ennyire azért nem foghatja le a gépet. Nekem valami karburálási hibám lesz. A keverékem az természetesen 1:25-ös. Lukoil 2T-t használok jelenleg. Ma megfigyeltem hogy kb 32-33 km/h-nál kapcsolom a 3. fokozatot. Igyekszem kímélni a gépet, nem ez az első bejáratós gépem. Nyáron egy Schwalbét is járattam, előtte meg Rometet.
capaw72
Nekem ez a befogott levegőtorkos indítás szegény keverékre utal, a csöpögő olajat nem a váltóból szívhatja? Ez egy felújított motor, vagy tegnap toltad csak ki a sufniból és próbálsz bele életet lehelni?
sanyi
Képeken láttam fehér oldalfalu gumikat Starokon-Schwalbéken, de webáruházakban még nem. Talán valaki más.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |