Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

2013.10.31. 22:28 Idézet

starex

Hát, énmiattam hozhattad volna korábban is. :)

De gyorsan eltelik az a 4-5 hónap, aztán ha szerencséje van az embernek, és napos, meleg lesz az idő, március második felében már lehet hasítani az aszfalton.

Ha sikerül, szerezz rá egy új kuplungkartartót is, mert nagyon csúnya így, barbár módon kifúrva. Ja, és persze ne feledkezzél el a következő szezonra az új külső gumikról sem, mivel ilyen imbolygó úttartással kész életveszély a géped.


2013.10.30. 22:49 Idézet

Zsoel

Ma is sikerül mennem egy kis karikát a motorral, ha már van benne üzemanyag hadd menjen alapon. Meg el akarom felejtetni magammal hogyan ment még a múlt héten. 7 fokban nem volt éppenséggel kellemes motorozni, de kárpótolt a hidegért a motor a dinamikusabb haladásával. Már így is kettő nadrágban motorozom. Csak azt sajnálom, hogy hamarosan vége a motoros szezonnak és nem tudom kihasználni hogy jó végre a Starom. 

Halásziról hazafelé jövet a kilométerszámláló túllépte a 10000-res számot. Innentől számolom a bejáratást.

Megfogadom a tanácsod mert tapasztaltam hogy te tényleg értesz ezekhez a motorokhoz. Így műanyaghüvelyek nélkül amúgy is kicsit bicikli karnak tűnik a kuplung és a fékkar. Csak éppen fémből. Van itthon egy törött elsőfék kar amin rajta van a gyári hüvely, de nincsen meg a párja, így marad az utángyártott új. A gyárit meghagyom a helyén, az úgy is egy családi ereklye:).


2013.10.29. 22:40 Idézet

starex

Igazán nincs mit; használd egészséggel a motort, és közlekedj balesetmentesen. Szintén örülök a személyes megismerkedésnek, illetve annak, hogy rendben hazaértél (nem sokkal a beérkezése után láttam a csörgetést). :)

Szerintem az a nyomólap gyárilag nem sikerült tökéletesre, mert a menetes betét nem szokott csak úgy "kiesni" belőle (annál is kevésbé, mivel a működés során éppen a kimozdítással ellenkezőleg hat rá ez erő). Mindegy, most legalább oda van hegesztve. Még egy megjegyzés: a helyedben én mielőbb kerítenék műanyaghüvelyt a kuplung- és kézifékkarra, mert így olyan kényelmetlen behúzni, hogy majd' kettévágja az ember kezét...

Na, jó éjt! Kívánom a legjobbakat, aztán írj, ha van valami újság.


2013.10.29. 21:30 Idézet

Zsoel

Újra meg kell köszönnöm a nagylelkűségedet. Szépen működött hazafelé a motor, rendben hazaértem. Érezhető volt a különbség a reggeli és a délutáni állapot között. Könnyedén elérte az 50-et is, és ment volna tovább, de nem akartam nagyon megkergetni a bejáratás alatt. Hozzá kell még szoknom, hogy a jelen állásban jobban ki kell húzatnom a váltások előtt, kicsit furcsa is volt. A kuplung problémám kiderülésekkor egy kicsit meghűl bennem a vér, de szerencsére sikerült megoldani. Hazafelé azon morfondíroztam, hogy mikor törhetett le az a kis darab. Amióta nálunk van a motor, mindig ilyen könnyű volt behúzni a kuplungkart, szerintem ezért nem tűnt fel. Azt hittük ennek ilyennek kell lennie. Csoda hogy nem adta meg magát idáig. Télen kap majd egy kuplungfelújítást, úgy már rendben lesz a blokk. Igyekszem a kölcsön porlasztód helyett is beszerezni egy jóállapotú porlasztót. 

Örültem hogy személyesen is megismerkedtünk, és persze a motor is jó lett végül, ennek külön örülök. Ezek szerint jól is tud menni ez a motor, 4 évig nem ismertem ezt az oldalát.


2013.10.28. 22:03 Idézet

Zsoel

Remélem én is.

HalásziRA oké, ezt megjegyzem.


2013.10.28. 21:11 Idézet

starex

Oké, várlak. Műszaki hiba remélhetőleg nem lesz. "Ha Győrön átjutok már szerintem nem lesz probléma." Ezt magam is így látom, én is utálok kismotorral átvergődni a városon. Reméljül a legjobbakat! A telót majd figyelem, a motorral kapcsolatban pedig ígérem, megteszem a tőlem telhetőt, de csodát azért ne várj tőlem...

Egyébként erre mifelénk úgy mondják: HalásziRA jönni. :)


2013.10.28. 20:55 Idézet

Zsoel

Rendben elmentettem a számodat, az enyém pedig 0630/854-8232. Ha már közeledek Halászi felé felhívlak, vagy rosszabb esetben ha valami technikai probléma miatt nem tudék elmenni. 40-45-el tudtam vele haladni ma épp az előbb érkeztem vissza, ha jobban meghúztam neki a gázt csak bőgött. Ha Győrön átjutok már szerintem nem lesz probléma. Köszönöm a pontos útbaigazítást, szerintem könnyen odatalálok. 

Igazából már régóta tervezem hogy ellátogatok hozzád Halásziba a Starral, mondhatni rajta van a bakancslistámon. Ha nem is lehet tökéletesen beállítani ezt a porlasztót a blokkhoz, talán segíthetsz kicsit rajta. És persze nem utolsó sorban még egy névhez tudok kötni egy arcot is.


2013.10.28. 17:05 Idézet

starex

Fölösleges levelezni, itt is többször megírtam már a címemet, telefonszámomat, egyik sem titok.

Damjanich utca 21. a címem (ha Szigetköz felől jössz - gondolom, igen -, végig kell menni a főúton a hídig; közvetlenül a híd előtt jobbra elkanyarodni, tovább a kereszteződésig, ott balra, és a következő kereszteződés jobb innenső sarkán ott a házunk: sarokház, kettős telek, nagy kert, gyümölcsfák, drótkerítés).

Telefonszámom: 06304074825 (te is megírhatnád a tiédet, vagy legalább az utolsó 3 számjegyet, hogy tudjam, visszahívhatlak, ha esetleg nem észleltem volna a hívásodat).

Sok sikert a holnapi úthoz! Remélem, össze tudunk hozni valamit, mert azért azt előre megmondom: egyáltalán nem garantált, hogy tudok kezdeni valamit a gépeddel. A jó szándékot mindenesetre megígérem. :)


2013.10.28. 16:57 Idézet

Zsoel

Úszóm az van tartalék, fúvókák is vannak, de nem jók a Starhoz. A Schwalbémhez vettem még őket. Írd meg légyszíves a címedet hogy hova menjek, és egy telefonszám sem ártana szerintem. Az e-mail címemet ha minden igaz te mint moderátor látod, oda jöhet a leveled. Remélem nem lesz semmi probléma, most megyek kerülök egyet a géppel főpróbaként a hosszú út elött.


2013.10.27. 22:00 Idézet

starex

Nekem megfelel; ha neked is jó, akkor gyere nyugodtan, otthon leszek. Megnézzük, mit tudunk kihozni a motorodból. Ha vannak tartalékalkatrészeid, akkor hozd el őket, nem árt, ha itt vannak (persze csak olyasmiket, amikre szükség lehet, elsősorban a porlasztóhoz, pl. úszó, fúvókák, de kondenzátor, gyertya, ilyesmi is jöhet).


2013.10.27. 21:56 Idézet

sanyi4012

Nézd: ismerve az NDK-ban uralkodó nyersanyaghiányt, és az ebből következő "azt használjuk fel, ami éppen van", nem lehet kizárni, hogy bizonyos járműveket keresztbordázatú gumis hátsó lábtartóval szereltek fel. A gyári gépkönyv is írja: "A kezelési útmutató szövege és ábrái nem kötöttek.", magyarul nem feltétlenül úgy néz ki a te géped, ahogy az ábrán látható. Ezzel kvázi elismerik a fent leírtakat. Dokumentumokkal ugyan nem tudom igazolni, de mindazonáltal én annyi biztosnak látok, hogy a keresztirányú lábtartógumi csak a '70-es évek elején, de inkább közepén kezdett elterjedni.

Ami egyébként szerény véleményem szerint nagy marhaság volt, mert a hosszbordázatú lábtartógumik nemcsak elegánsabb, mívesebb kivitelűek, de ésszerűbbek is, hiszen a lábtartón (a csőhöz viszonyítva) keresztirányban kell megtartani a lábat, nem hosszirányban, vagyis a cipőtalp hossztengelyére merőleges bordázat sokkal célszerűbb. A gumi két végén úgyis perem van, az hosszirányban nem engedi elcsúszni a lábat.
Sajnos a Star után következő motorokon lépésről lépésre leépítették az addig bevált elegáns és jó megoldásokat, teret adva a lebutításnak és az igénytelenségnek.


2013.10.27. 18:08 Idézet

Zsoel

Ma volt szerencsém maggio65-tel találkozni és kipróbáltam hogy megy a motorom az ő porlasztójával. Sokkal jobban ment, lehetséges hogy be kell szereznem egy rendes 16N1-6-ost. Ez a mostani nem tudom miféle. Ma csökkentettem egy picit a benzinszintjén miután Zsolti hazament, de még nem tudtam kipróbálni. 

Megkérdeznélek újra, hogy mikor tudnék elmenni hozzád. Mondjuk mit szólsz a kedd délelőtthöz? Megnéznénk a karburátoromat, hátha mégis be lehetne jól állítani. 


2013.10.25. 21:48 Idézet
sanyi4012

Nézegettem régebbi bejegyzéseket,rátaláltam erre, és elgondolkoztam:)
Találtam olyan eredeti gyújtáskacsolót, ha lesz pénzem meg is fogom rendelni, ha egyáltalán meg van még. A hátsó lábtartóval kapcsolatba viszont a kereszt-mintás gumi van nekem is,és szerintem gyárilag volt rajta,sőt egészen biztos, mivel nagyapámé volt a motor, és soha nem volt a star-on kívül csak egy TLB pannoniája és egy ugyan olyan régi sorozatú schwalbeja. Tehát szerintem ez a kereszt-mintás gumi a hátsó lábtartón már 1971-ben is tutira létezett,és felszereltél a starokra. A másik példám pedig a sebességváltó kar gumia, ami szintén kereszt mintás, ilyen szélesebb csíkozású,szélesebb mint az utángyártott berugókarokon lévő csíkok, az is biztosan gyári. Tehát azt a következtetést vonom le, hogy szerintem kevergették ezeken a gumikat, ilyen apróságokba különböztek egymástól a motorok:)


2013.10.23. 19:56 Idézet

Zsoel!

Újra átnézem előrről a dolgokat. Jelentkezem, hogy mit találtam vagy nem.


2013.10.23. 17:59 Idézet

capaw72

Szívesen, de akkor ezeken kívül sajnos nincs ötletem. Egységnyi benzin elégetése csak úgy lehetséges, ha (amennyiben még jól emlékszem) hozzá legalább 12, legfeljebb 20 egységnyi levegőt adunk (az ideális elméleti arány 1:16). A gyakorlatban azonban a porlasztóban alapjáraton a benzin-levegő keverék képzési aránya el van tolva a benzin, a tolattyú teljesen nyitott állapotában pedig a levegő javára. Következésképpen: ha alapjáraton az elméletileg kevés levegő éppen hogy soknak bizonyul, noha a mechanikai szerkezet (fúvókák, kúpostű, miegymás) kifogástalan, akkor viszont garantáltan a benzin túl kevés, mert például mégiscsak alacsony az a benzinszint. Varázsló sajnos nem vagyok, és távolbalátó képességem sincs, tehát innét, a képernyő "túlsó" oldaláról nem fogom tudni neked kilátnokoskodni, hogy mi a baj, de meggyőződésem, hogy (ahogy ilyenkor a végén általában be szokott bizonyosodni) valamiről csak azt HISZED, hogy rendben van, közben pedig még sincs, és ez okozza a galibát. Annál is inkább hajlok erre, mivel azt írtad, csak egy tisztítás végett lett szétszedve a karburátor, és előtte még minden oké volt.

Szerintem még egyszer szedd alkotóelemeire a porlasztót, és vizsgáld meg, hogy tényleg minden oké-e. Zárd ki a falslevegő-szívás lehetőségeit, ellenőrizd a porlasztó leszerelt állapotában, hogy a helyére szerelt, zárósapkával lecsavarozott tolattyú valóban teljesen visszatér-e kiindulási helyzetbe.
Az alapjárati ütközőcsavar teljes kiszerelése egyébként nem jó ötlet, mert a csavar elvékonyított vége egyúttal vezetékként is szolgál, és nem engedi elfordulni a tolattyút (mivel annak az áramlástani okokból letört egy élszakasza miatt mozgás közben is meghatározott helyzetben kell maradnia).


2013.10.22. 23:22 Idézet

Zsoel!

Először is köszönöm a választ.

A karbit gyári értékekre állítottam be (ü.a. szint.), a fúvókákat szintén ellenőriztem előtte. Ezek jók és a megfelelő helyen vannak. Az alapjárati csavart gyakorlatilag kitekertem (először én is erre gondoltam), de nem segített.  Próbáltam a levegőcsavarral is játszani, de az sem segített. Falslevegőt szintén nem kap mert ha teljesen lefogom lefullad. A tolattyú teljesen lent van. A súber tűt szintén leengdtem, de nem változott érdemben a helyzet. A tűszelep sem akadhat, mert akkor folyna a benzin.

A karbival működött a gép, ami a gyári 16N. Egyszerűen el volt dugulva és ki lett takarítva, illetve be lett állítva. Azóta van ez a helyzet.

További jó ötleteket várok mindenkitől.

Köszönöm 


2013.10.22. 22:13 Idézet

starex

Rendben. De ha Zsolti porlasztójával működni fog a géped, akkor valószínű, hogy a tiéddel van a gond, mivel azt én állítottam be neki, és ugyanúgy frissen fúrt, bejáratós gép, mint a tied.


2013.10.22. 20:40 Idézet

Zsoel

Oké rendben van, jövőhéten átmegyek ha minden jól megy. 7-re nem valószínű hogy oda fogok érni, mert Halászi azért nem a szomszédban van. Még képlékeny ez a dolog, hétvégéig pontosítok még veled. 

maggio65

A holnapi nap nem jó nekem, a vasárnapot kellene összehozni. Majd írok az e-mailodra és megbeszéljük a továbbiakat, köszi előre is!


2013.10.21. 23:37 Idézet

starex

Nekem jó a 23.-a,és a vasárnap.E-mail címem kranitzzsolt@citromail.hu ide írhatsz és megadhatod a telefonod.


2013.10.21. 22:45 Idézet

starex

Igen - ha hiszed, ha nem, gondolkoztam is, hogy leírjam-e, hogy nekem "Jani" rémlett Győrságról, csak végül nem mertem, nehogy hülyének nézzenek a fórumozók, hogy nem bírok visszaolvasni - de tényleg nem bírok, ahhoz azért túl sok információcsere zajlik itt... :) De az az igazság, hogy elég "gyér" ez a G-Portál, ami a regisztrációkezelést illeti, úgyhogy ne csodálkozz ezen a keveredésen. Nincs semmi látható különbség regisztrált és regisztrtálatlan felhasználó között.

Aki alkalmazkodni tud, az inkább én vagyok. :) Úgy kalkulálj, hogy inkább hétköznap érkezzél, és inkább reggel, hogy ha esetleg elhúzódna a javítás, még időben haza tudj érni. :)


[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros