|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Valaki nem tudja hol lehetne szerezni viszonylag olcsón fehér oldalfalu abroncsot a star-ra?:)
|
Sziasztok!
Segítségre van szükségem mert nem akar menni a moci és nem tudom miért.
Szóval egy simson starról van szó. A beindítás úgy sikeres, ha a levegőszűrőt leveszem és kézzel befogom nagyjából a karbit. Ekkor elindul és egyenletesen pöfög, de!!!! A kezem elvételére felpörög teljesen a motor. A kezemmel, azaz mennyi levegőt adok neki, tökéletesen tudom szabályozni a fordulatszámot. Gázkarra nem reagál. Amikor jár a motor szemmel láthatóan sok üzemanyagot kap mert a kipufogón is jön ki az üzemanyag. A karburátor gyári adatokra állítva. A gyújtás elvileg jó. Miért kap sok üzemanyagot? Mi a baja?
segítséget előre is köszönöm.
|
starex
Győrságra emlékeztem is - csak arra nem, hogy te laksz ott, vagy más. Bocs, de amíg valakivel nem találkozom személyesen, addig nem igazán maradnak meg a fejemben a személyes adatai, annál is kevésbé, mivel itt ugye csak beceneveken "ismerjük" egymást.
Azt hittem, ez mindenkinek "alap", hogy frissen fúrt, nyers motor (a frissen megmunkált, még össze nem kopott alkatrészek felületén fellépő nagy súrlódási erő miatt) egészen másként viselkedik, mint egy pár ezer kilométert már lefutott. Először is: nem húz, mivel a durva felületű friss henger "lefogja" a mozgásban a hasonló állapotú dugattyút. Másodszor: alacsony alapjáraton könnyen lefullad, ugyanezért. Harmadszor: jobban kokszosodik az olajtöbblet miatt, gyakran meg kell tisztítani a gyertyát, oda kell figyelni a vezetési stílusra (lassan, de fokozatosan emelni a motorral szembeni követelményeket, nem túl későn, de nem is túl korán kapcsolni a fokozatokat stb.) Remélem, plusz olajat azért raktál bele? Frissen fúrt motort ugyanúgy be kell járatni, mintha új lenne, és 500 kilométerig 1:25-ös keverékkel kell tankolni. 1500-2000 kilométer után lesz teljesen bejáratva.
Gyere nyugodtan, ha nem sikerül összehozni a gépet. Az üresjárásjelző meg nem nagy kunszt: 6000 forintét kell venni egy akkumulátort, és neked is világítani fog.
|
starex
Örülök hogy megoldódni látszanak a problémáid és tudtál egy nagyobbat kerülni motoroddal.Ha mégis kell a karburátor akkor jelentkezz.
|
sanyi4012
A számból vetted ki a szót, szerintem is remekül visszaadja a veterán motoros hangulatot, a cigarettázást leszámítva mivel én nem dohányzom.
Ma volt szerencsém hozzá kétszer is. Először is felgumiztam a kis ETZ-m hátsó kerekét majd a lemerült akku miatt egy kis tolással életet leheltem a motorba és kerültem vele egyet. Utána benéztem a fórumra is és maggio65 írását olvasva, miszerint őt láttam, és hogy összekopnak az alkatrészek beugrott, hogy amióta ez a nyomorult henger meg lett fúrva 3 éve még sohasem működött normális körülmények között, nem csoda ha elsőre nem akar menni. Egy kis trükk árán el kéne jutnom vele meszebb mint a szomszéd utca. Kivettem hát a légszűrődobozból a szűrőt és a dobozt visszatéve felmentem próbaképp az utcánkban. 2-esben sikerült végigmenni, és ha már felértem az utcánkban továbbmentem egy földes úton a szomszéd faluval összekötő aszfaltútig onnan pedig át a szomszédba. Nemsokkal a célállomás előtt érezhetően gyorsult a motor, gondoltam kezd összekopni de aztán leállt. Nemtudtam mi történhetett, első gondolatom üzemanyag probléma, de a tankot alaposan kitisztítottam még nyáron, pár rozsdafolt csak elvétve van benne, és különben is tettem rá egy belső szűröt is. Éppen leakartam húzni a porlaszóról a csövet, hogy visszafújok a tankba de ekkor szürcsögő hangot hallottam a tankból. Rögtön tudam hogy eldugul a tanksapka. Hát levettem és beindítottam. Hazamotoroztam hiba nélkül töltöttem egy liter keveréket még a tankba vettem bukósisakot, tettem némi szerszámot a hátizsákomba és irány az országút. A tanksapját betettem a kabátzsebembe, a gyenge lámpámat kiegészítette a telihold fátyolos fénye hiba nélkül megtettem kb 20 km-t 3. fokozatban. Elég jól ment a motor, lassításkor azért játszani kellett a gázzal de ez csak fokozta a kedvemet. Az órám nem mér az összerakás óta, érzésre 40-50 között haladtam végig. Néha adtam neki egy-egy gázfröccsöt hadd szokja.
Amúgy nagyon köszönöm a felajánlást maggio65, és győrsági vagyok holnap kipróbálom szűrővel is a gépet ha nem lesz jó élnék a lehetőséggel.
Zsoel
Kérdezni nem kérdezted, de mondtam. Győrsági vagyok. Azt beszéltük, hogy ha jó lesz a gépem meglátogatnálak vele egyszer Halásziban. Megnézném hogyan világít egy Star üresjárásjelzője álló motornál. Nekem ma egész úton világított nem mintha rollereztem volna vele, csak nincs benne a visszajelző égőfoglalata.
|
Egyszerűen egy hétköznapi motorozgatást mutat be, nemis nagyon kell bele csattanó, a hangulata a lényeg szerintem:)
|
sanyi4012
Szép motor, bár én végig azt vártam, hogy lesz valami frappáns csattanója a klipnek. :)
|
Zsoel
Értem:) Hát én azt hittem eredeti rajta. Egyébként nem pont a simson star-hoz kapcsolódik, de ha valaki szereti a veterán motorokat, szerintem nézze meg ezt a kis klippet, nekem nagyon tetszik:) http://www.youtube.com/watch?v=2Yz0chPZwes
|
sanyi4012
Más: ha esetleg még nem tudnál róla, akkor a fórum gyakorlati "házirendjének" megfelelően szeretnélek téged megkérni arra, hogy akinek válaszolsz, csak a becenevét írd be, és ne használd a Válasz gombot, mivel elég béna megoldás, és ez az egész hivatkozott hozzászólást újra bemásolja. Kerüljük a fölösleges tartalomgenerálást. Szerencsére nem pörög olyan őrült hőfokon a fórum, hogy ne lehetne könnyedén visszakeresni, mire is érkezik a válasz. :D
Azért mondom, hogy "szerencsére", mivel én úgy állok a dolgokhoz, hogy ha kevés a tanácskérő hozzászólás, akkor mindenkinél minden rendben van, és hiba nélkül mennek a gépek. :)
|
sanyi4012
Nagyon sokáig egyáltalán nem lehetett nálunk Star-hoz való tankmatricát kapni.
Az biztos, hogy a '90-es évek végétől számítva, amikor én a Starral motorozni kezdtem, a 2000-es évek közepéig egyáltalán nem volt (mellesleg valószínűleg már azelőtt sem - apukám szerint a '70-es, '80-as években sem volt jellemző, hogy tankmatrica mit "tartalékalkatrész" kapható lett volna a boltokban). Kizárólag SIMSON feliratú, S51-ekre való matricát lehetett kapni; kínjukban sokan raktak is a tankra olyat. (Én nem, szerintem rémesen nézett ki, inkább matrica nélkül hagytam a tankot.) Aztán talán olyan 2005-2006 környékén láttam először magyar webáruházakban, de valószínű, hogy azt is német hatásra másolták, mert ott szerintem sokkal hamarabb gyártani kezdtek ilyeneket. Én is láttam már 2-3 féle változatot Magyarországon, illetve a saját motoromra Németországból rendeltem (persze nem csak azt, hanem több más alkatrésszel együtt), és az megint másként nézett ki. De olyat, mint a tiéd, még nem láttam soha. Egyedi, az tuti. :)
A műanyag csavaranyakupakok viszont természetesen nem eredetiek. Ilyeneket lehet kapni.
|
Egyébként ha megnézitek a képet, látható, hogy a csavarokon vannak ilyen műanyag borítások, ez csak az enyémen volt gyárilag, vagy találkozott már ilyennel valaki? Mert én még soha más staron nem láttam:)
|
Zsoel
Köszönöm:) Pár éve mikor fel lett újítva az egész motor, én még nem figyeltem oda,hogy milyen is a rendes star matrica, ezt adták a boltban, de mire felfedeztem, hogy ez nem okés, már teljesen megbarátkoztam vele, szerintem egészen jól néz ki és egyedi, talán nincs ismég egy olyan ember aki ezt rátenné.. azóta neten se láttam sehol ilyet:)
|
starex
Sziasztok!Igen én voltam,a jó idő kicsalt engem is egy kis motorozásra.Kell bele a km mert még egy kicsit nyers a motor össze kell csiszolódnia.Csak Szentivánig ruccantam ki.Olvastam a szenvedésedről,nekem ugyanezeket a tüneteket produkálta fordított szimeringekkel,amire Zsoel derített fényt,de láttam a képeket neked jól vannak bent.Szívesen felajánlom a karburátoromat egy próba erejéig hogy biztos legyél a dolgodban és hogy feleslegesen ne öljél pénzt a próbálgatásba.Gondolom akkor itt laksz a közelben.Ha igényt tartasz rá írj és összehozunk egy találkozót.
|
sanyi4012
Mellesleg, hol szerezted azt a szürke hátterű tankmatricát? Életemben nem láttam még ilyet. :)
A motorod egyébként szép. :)
|
starex
Kérdeztem én már tőled, hogy hol laksz? (Ha igen, és elfelejtettem volna, akkor bocsi, de nem tudok annyi személyes adatot fejben tartani.) Már csak azért kérdem, hogy ha esetleg a közelben, akkor elhozhatnád te is a gépedet hozzám. Annyit szenvedsz vele, hogy az abnormális, és meg vagyok róla győződve, hogy csak valami banális hiba áll a háttérben. Neked biztos nem kéne szétszedni a motorodat, mivel te jól raktad össze. :D Alkalmasint valami egyszerű hiba az ok, csak te ötlet, tapasztalat híján ott, én meg konkrét látvány nélkül itt nem bírok rájönni. :) Valószínűnek tartom, hogy néhány kísérlettel ki lehetne deríteni, mi a gond nálad.
|
Szevasz sanyi!
Nagyon szép a gép ebben az őszi környezetben, nekem is ilyen színkombinációjú van. Egy tükröt kell még rá tennem.
maggio65
Ma 13 óra után pár perccel láttam Győrben a József Attila úton a Jereváni úti kereszteződés közelében egy szép zöld-fehér Star-t, lehet hogy pont veled volt szerencsém szembetalálkozni? Azt tudom, hogy környékbeli vagy te is, ha olvasod a fórumot kérlek írd meg hogy te voltál-e.
|
Szervusztok!
Mentem ma a motorral egy keveset, ugyanis messze nem tud még menni. Kinyitottam a benzincsapot és szivató nélkül rúgtam rajt egyet erre nem indult be de robbant valami a hengerben azt tisztán hallottam, utána szivatóval beindult elsőre. Ezt a próbát azért végeztem, hogy kiderüljön mennyire dús keveréket kap. A múltkori állapot javult valamit ezekszerint. Az udvarban próbálgattam és kimerészkedtem az utcára is. Felfelé indultam az utcában, ami jó állapotú sima, 3-5%-os emelkedésű. 1-esben még húzott, aztán felváltottam 2-be, még úgy is gyorsult de 20-25 méter után vissza kellett már fordulnom. Ahogy elvettem a gázt le akart állni. Lefelé jól ment, még szúrtam egy 3-ast is mielőtt lassítottam. Itt meg is állt visszaváltottam és kiengedtem a kuplungot 1-esben, kicsit faroltam de lábon sikerült visszamennem vele. Felfelé menet nemhúztam teljes gázt neki, körülbelül 3/4-ig csavartam a gázmarkolatot. Amikor elkezdett lassulni fölfelé akkor a teljes gáz sem segített neki. Induláskor és rövid ideig még utána jól megy, aztán elmegy az ereje. Az udvarban egész tűrhetően ment, pedig úgy 2 méter szintkülönbség van az udvarunkban. Még mindig sokat kap ez a motor, benzinszint 1-2 mm-el a kis oszlop teteje alatt, tűsfúvóka 50-es, a másik 35-ös, síbertű a legalsó állásban, pótlevegőcsavar kb 2-2,5-re kitekerve. Levegőszűrő az új, a régivel is úgyanígy ment. A légszűrődoboz tiszta, nincs benn darázsfészek vagy ilyesmi Egyenlőre próbálok szerezni egy 16N1-6-ost, más ötletem nincs. A kerekeket is felfujattam 2 atmoszféráig hogy könnyen tudjon menni, de itt más a baj.
|
starex
Itt nyugodtan vásárolhatsz, nagyon kedves, rendes hölgy a tulajdonos. Én már kétszer is rendeltem tőle, és mindkétszer adott kedvezményt a postaköltségre - igaz, nem 10 eurós tételt vásároltam. :D
|
Zsoel
Köszi a tippet, ha itthon meglehetne ennyiért vásárolni akkor elég jó árban lenne, de nem tudom mennyi szállítási költség kerülne még a vételár mellé. Ha vennék még pár dolgot úgy már jólenne. Még nézegetek itthon, aztán lehet be kell fizetnem erre a felújítókészletre. Gyári alkatrészekkel a motor is jobb kedvűen menne, és én is örülnék neki:)
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |