|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Szeretnék én 04-es részterheléstűt csak nemtudom hol lehet szerezni. Győr-révfaluban a motorosboltban szerintem nem árulnak ilyesmit, meg a Szent Imre úton sem. Börzéken még nem néztem konkrétan soha síber tűket. Egy 16N1-6-os porlasztót még akarok mindenképpen szerezni, a mostani szerintem 16N1-1 a motoron. Csak annyi van rajta hogy 16N1. Lehet hogy csak a főfúvókában külömböznek, de nyugodtabb lennék egy biztosan 15N1-6-ossal. Abban talán a 04-es tű is bent lesz
|
starex
Miért nem szerzel egy 04-es tűt, és akkor már lenne mintád, hogy a motorosboltban utángyártottként milyen méretűt kérj?
|
Zsoel
Hát reméltem is hogy nem fogtok törölni Jó lenne valami olyasmi most a ,,szelektálás" előtt, hogy amelyik felhasználó olvassa a fórumot az ír pár sort, például mint én szombaton, vagy valami hasonlót. Mondjuk ti jobban látjátok, hogy ki az aki egyáltalán nem jár errefele.
A porlasztómban egy Schwalbe karburátorból származó tű van, nincs rajta semmi jelölés. Teljesen leengedtem, most a rögzítő lemez a felső kettő rovátkába van. Talán így jó lesz, kipróbálni nem tudtam, mert a blokk jobboldalán csak a gyújtás és a lánckerék van fent. A gázt jobban veszi annyi biztos. Legkésőbb hétvégén megírom hogy megy.
|
starex
Nyugi, nem igazán rád gondoltunk "inaktív" felhasználó címszó alatt. :D Ha mindenki csak feleannyira lenne tevékeny, mint te... Olyat biztosan nem fogunk törölni, aki 1-2 hónapig nem jelentkezik be. De vannak itt olyanok is, akik 2-3 éve az oldal felé sem néztek, vagy megcsinálták a regisztrációt, de azóta sem léptek be. Az ilyeneknek fölösleges itt terhelniük a szervert a jelenlétükkel.
Az könnyen lehet, hogy túl sokat kap a motorod (ámbár 25-ös keveréknél egyébként jó porlasztóbeállítással is füstöl, mint a gyárkémény), de biztosan nem a kúpostűtől, amennyiben az tényleg 04 jelű, mert az ehhez való, Staré. A Schwalbe tűje 08-as, kicsit más kúposságú, a 67-es főfúvókához illeszkedve. Több benzint enged a motorba a kelleténél, szóval a Star karburátorához nem igazán jó, habár a lejjebb engedésével lehet kísérletezni (alapesetben, helyes fúvóka- és részterheléstű-méretnél a beállítás felülről a harmadik rovátka, amelybe a tűtartó lemez alsó lapjának kell belemennie).
Ha a megszakítóhézagot nagyobbra állítod, akkor az előgyújtást is újra be kell, mivel a művelet után nőni fog.
|
No akkor aktiválom magamat:) Amúgy én be szoktam nézni majdnem minden nap, csak nem írok.
Ma viszont újabb fejlemény történt a motorral kapcsolatban. Feltöltöttem a blokkot Trabant hajtóműolajjal és szivatóval az első rúgásra beröffent. Sajnos még mindig fuldoklik az üzemanyagban a motor, be is terítette az udvart a kékes füst. 1:25 arányú keverék van a tankjában, szerintem karburálási gondjai vannak még mindig. Az előgyújtása jó helyen van 1,5 mm a felső holtpont előtt. A hézag kicsi mondjuk, 0,3 mm. Legközelebb beállítom a helyes értékre meg ránézek a tűre. Ha jólemlékszem Schwalbe tű van benne, talán 04-es. Ez mennyire számít? Lehet ettől még jó a motor?
|
Beagle
Okos ötlet, akkor majd eszerint járok el.
|
Zsoel!
Első körön én inkább egy kör e-mailt küldenék,valami olyasmivel,hogy "kedves felhasználó szomorúan látjuk,hogy 30 napnál régebben jártál az oldalunkon. Kérünk aktiváld magad,ellenkező esetben regisztrációd törlésre kerül" Vagy valami ilyesmi. Te biztosan jobban megfogalmazod,én éppen ilyesmin gondolkodtam mostanában..... Aki ezek után sem lesz aktívabb,annak jár a "delete"
|
Beagle
Igen? Na, csak legyen egy kis időm nekem is, majd kigyomlálom egy kicsit a "ballasztot"!
|
Na,akkor közkívánatra,biztosan csinálok egy párat próbából!
Csak győzzétek kivárni.... De komolyra fordítva,fogok csinálni,de egyenlőre nagyon kevés a szabadidőm (most is nagy házalakításban vagyok,csak a másik házon),de jön a tél,ezzel arányosan a több szabadidő! (legalábbis nekem)
"Francba! Igazad van. Látod, erre nem is gondoltam. Ahhoz képest, hogy adminisztrátor vagyok, nemigen szoktam böngészni a felhasználók adatai között.."
Én néha oda is felnézek,mert érdekel,hogy hány aktív felhasználónk van. Sajnos több az inaktív,mint az aktív....
|
Beagle
Tényleg nem bánnám ha nekemis gyártanál egyet ha jól sikerülne:-) Az enyémen eredetileg nem volt mert már 1971-es de szeretnék rá mert nagyon megfogott:D
|
Beagle
Francba! Igazad van. Látod, erre nem is gondoltam. Ahhoz képest, hogy adminisztrátor vagyok, nemigen szoktam böngészni a felhasználók adatai között... Akkor inkább elküldtem neki ott, nehogy hiába várjon a levelemre. Kösz a figyelmeztetést!
Azért kérdeztem a Start, mert tudom, hogy a házátalakítás előtt a benti "lomtárban" tartottad, de az átépítés után erre már nyilván nem volt lehetőség.
Sanyi4012 szerintem nem bánná, ha neki is csinálnál olyan díszleceket, mivel múltkor kérdezte, hol lehetne szerezni. Ha a tiéd jól sikerül, egyezzetek meg, és csinálj neki is, aztán ki tudja... Lehet, hogy érdemes lenne felvenni a díszlécgyártást a profilodba, biztos, hogy mások is keresnének ilyet.
|
Zsoel
"atomik851
Szia! Írnék én szívesen neked e-mailt, főleg, ha címet is adtál volna hozzá - mert ennek hiányában sajnos csak itt tudok válaszolni."
Mi meg tudjuk nézni a fenti fejlécen a "felhasználók" között.
Természetesen a Start fejezem be előbb,annál is inkább,mert ha kedvem támad motorozni télen,akkor a Babettát nem fogom sajnálni erre.
A kipufogót illetően nem lomboztál le,én csak azt mondtam,hogy annak ellenére,hogy nem lehet széthúzni a könyököt a dobtól ki lehet égetni,csak óvatosan kell,hogy a króm ne sérüljön.
A Start a Pannonia mellett tárolom,az oldallemezek azért rozsdásak,mert nincs rajtuk még alapozó,azok kimaradtak a szórásból.
|
sanyi4012
Hello!
Az üléseden eredetileg is rajta volt a fém díszcsík vagy szereztél rá valahonnan,esetleg csináltattad?
Eredetileg rajta volt,mert ez egy 1969-es modell,de tervezem a legyártását (mert az enyém is sérült kicsit)
|
Beagle
Bővül, szépen bővül az a géppark. :)
Remélem, azért előbb a Star lesz készen... A Babettát kriminális dolog szétszedni, legalábbis a lengővilla tengelyét nem egyszerű kisajtolni a papírvázból - máskülönben meg nem tudod leégetni a régi festékréteget. Persze, ha nem csúnya, felpattogzásos, akkor nem gond.
A kipufogótisztítással sajnos, le kell, hogy lombozzalak, nem újítottál akkorát, mivel én is pontosan így csinálom, csak éppen, mivel forrasztólámpám nincs, disznópörzsölőt szoktam használni. Ámbár igaz, hogy lehet vele úgy is dolgozni, hogy aránylag épségeben maradjon a króm - ez sok mindentől függ.
Most hol tárolod a Start amúgy? Elég elszomorítóan rozsdásodik az oldallemeze. Rá fog már férni, hogy megkapja a csillogó, gyönyörű fényezést.
|
Hello!
Az üléseden eredetileg is rajta volt a fém díszcsík vagy szereztél rá valahonnan,esetleg csináltattad?
|
Zsoel
A gépparkról készült képek:
Mint látszik a Star valóban még csak alapozva van,terveim szerint most télen lesz fényezve,illetve pótolva a még hiányzó apróságok. A Babetta csak ez után jöhet,de lehet,hogy csak egy állagmegóvó javítgatást eszközlök rajta,de magamat ismerve az is lehet,hogy nem bírom így elnézni és azt is megcsinálom télen,mert arra szinte csak fényezés kell,annyira jó állapotban van. Műszakilag már szinte tökéletesnek mondható,hibátlanul jön-megy,kitűnő a féke,egyetlen baja az első teleszkópszár enyhén lóg,de a fényezéskor úgyis szét illik szedni. A kipufogóját sikerült úgy kiégetnem,hogy a króm nem sérült/szineződött el!!! Kitaláltam rá egy jó módszert,kis gázégővel az egyik végén elkezdem pörzsölni a belsejét,amikor elkezd nagyon füstölni,akkor sűrített levegővel fújatom,addíg,amíg a füstölés abba marad. Ezt ismételhetem többször,néha ogakocogtatom a földhöz,hogy a fellazult koksz kijöjjön. Arra kell vigyázni,hogy a cső ne vörösödjön,mert akkor sérül a króm bevonat. A Pannoniát is így égettem ki és az is tökéletes lett!
A porlasztót illetően, tényleg szerencsém volt,mert mindenki azt monja,hogy nagy szívás a benzinszint beállítás. Pedig hidd el,hogy jó lett,mert nem csöpög a benzin és menet közben teljes gáznál is egyenletesen megy hosszabb távon is,nem fogy el az üzemanyag az úszóházból. Valahol olvastam,hogy a tüszelep "csatlakozásánál" rá kell forrasztani az úszóra egy "göböt",amelynek a reszelgetésével lehet pontosan beállítani a benzinszintet. Na én nem forrasztottam semmit,egyszerű paraszti módon addig hajtogattam az úszót,amíg jó nem lett. Mondjuk nem a gyárit,hanem vettem egy utángyártottat...
A leveledet pedig kiváncsian várom már!
|
Sziasztok. Nekem is ugyan az a berúgókar problémám, mint Szital Simsonostársnak. Le van ,, esztergálódva,, a berúgótengelyem vége. Olvastam Zsoel a simson star blokkjának az összeszerelés írásodat. Nagyon részletesen le van írva minden. Már csak azt nem tudom, hogy mekkora meló kicserélni valójában?? Ha kicserélném a berúgótengelyt akkor milyen alkatrészeket kellene beszereznem a berúgókar illetve tengelyen kívül? Tudnál nekem emailben valami tanácsot adni, hogy mire figyeljek meg minden érdekel a berúgótengellyel kapcsolatban! Aki csinált már ilyen cserét annak mennyi idő kicserélni a berúgótengelyt, ha a motort már kiszereltem a vázból? Nagyon köszönöm előre is válaszodat. Várom emailedet. Sziasztok.
|
Beagle
Irigyellek. Nekem a leggyorsabb idő is, amikor sikerült összehoznom a Babetta benzinszintjét, majdnem egy és háromnegyed óra volt. Amikor meg még az én kezem volt "szűz", azt nem is említem: mikor legelőször próbálkoztam ilyesmivel, a végére már majdnem bőgtem, mert egy délelőttöm elment vele, és mégsem akart jó lenni, az úszóháztömítést meg teljesen tönkretettem a végére a sok szerelgetéssel.
A kipufogóval az a baj, hogy a hangtompítót meg a végén lévő kis sapkát (már amikor megvan, mert általában ez az első, amit "lefelejtenek" róla) ugyan le lehet szedni, de a könyököt nem, márpedig ott van a legtöbb és legvastagabb koksz. Kicucálni tehát nemigen lehet, csak égetéssel próbálkozni, de akkor meg oda a krómozás. Szóval jobban jár az ember, ha inkább felújítja az egész motort, és vesz 7 ezer forintért egy új kipufogót, és azzal évekre nincs gond.
Most akkor mi a terved? Azonnal nekiugrasz, és előbb ezt teszed rendbe, vagy addig küszködsz vele, amíg nagyjából használható nem lesz, és előbb a Start csinálod meg (feltételezem, még mindig csak lealapozva van, ellenkező esetben már szétkürtölted volna az örömhírt )?
Nem jött be a Renault? Pedig mikor legutoljára írtál róla, még nagyon örültél neki, hogy milyen jó vétel volt. Nemsokára kész a levelem, amelyben autókról is írok: most már lesz, amilyen lesz, elküldöm, még mielőtt megint elavul és okafogyottá válik a benne lévő információ.
|
szital
Szia!
Vagy azért volt ráhegesztve a berúgókar a tengelyére, mert elkopott a ricnizése, és elforgott a kar agya a tengelyen, vagy pedig letört a tengelyvég. Mindkettő előfordulhat, bár általában az elsőből következik a második, pontosabban: barbár, érzéketlen, ólomsúlyú lábak összevissza rugdalják a berúgókart (holott egy jó karban lévő, jól beállított Star hidegen-melegen egy apró pöccintésre beindul), ebből kifolyólag "legyúrják" a recézést, emiatt ráhegesztik a berúgókart a tengelyre, amitől aztán a hegesztéskor fellépő anyagszerkezet-változások és feszültségkialakulások miatt előbb-utóbb letörik a tengely vége.
Én sem a hegesztést, sem a csavarozást nem tudom neked nyugodt szívvel javasolni. Hegeszteni nem igazán lehet, mert a tengely anyaga meglehetősen acélos, míg a berúgókaré lágyabb, tehát jó eséllyel elve repedéses lesz a hegesztés, de legalábbis tele lesz feszültséggel, amelyeket nem lehet eltüntetni. Emellett ilyenkor a berúgókar lenyomásakor ébredő forgatónyomatékot csak az a kis varratpacni viszi át, amelyet az ember a tengely végére tud odataknyolni, szemben a normális helyzettel, amikor ugye a 12-13 mm-es tengelyen és az agyban kb. 20 mm hosszan elkészített recék teljes felületükön kapcsolódnak egymásba. Rövidesen úgyis letörik megint, ráadásul összefröcsköl mindent a hegesztés, és a benzin közelsége miatt még tűzveszélyes is.
A csavarozással meg az a helyzet, hogy a tengelyt egyrészt alapból nehéz kifúrni, mivel aránylag kemény, másrészt nehéz PONTOSAN kifúni, mivel rossz a hozzáférhetőség, és ha kifúrod is, azzal elgyengíted a tengely keresztmetszetét, és következőre valószínűleg pont a fúrásnál fog eltörni.
Tehát azzal jársz a legjobban, ha szétbontod a motort, és új berúgótengelyt szerelsz be, illetőleg (mondanom sem kell) a berúgókart is kicseréled. Anyagköltségben kb. 5-6 ezer forint lehet, amely összeg tartalmaz egy új berúgótengelyt és -kart, némi mosóbenzint, ami a motor megtisztításához kell, egy új tömítéskészletet, tömítőpasztát, na meg fél liter friss olajat. Munkaidő... hát ezt nem tudom. Nekem kb. 3-4 óra lenne a szóban forgó feladat kivitelezése, mindennel (tehát a motor ki- és beszerelésével) együtt. Egyéne válogatja, hogy ki mennyire gyakorlott szerelő, és milyen gyorsan tud haladni, de alapvetően nem egy nehéz feladat. Tavaly márciusban vagy áprilisban leírtam lépésről lépésre, hogyan kell szét- és összeszerelni a motort, ha visszaolvasol a fórumban, megtalálod. Ha netán elakadnál valamiben, akkor szóljál.
Motor ki- és szétszerelése itt: 2012.04.04. 23:30 //simsonstar.gportal.hu/gindex.php?pg=32126850&offset=740
Motor össze- és beszerelése itt: 2012.03.29. 23:24 //simsonstar.gportal.hu/gindex.php?pg=32126850&offset=820
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |