Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

2013.09.30. 20:14 Idézet

track63

Üdv!
Melyik lábtartó cső mérete kell, a jobb- vagy a baloldali? Nem egyforma hosszúak.  Ha megmondod, holnap megmérem neked, mert fejből én sem tudom a hosszukat.


2013.09.30. 20:12 Idézet

starex

Jó lesz a blokk. :)

Ismerem azt a fogaskerék-problémát, amiről beszélsz. Én is láttam már olyan III. hajtó fogaskereket, amelyikről hiányzik az a váll, de bevallom őszintén, nem tudom, miért olyan, amilyen. Mindenesetre az a tapasztalatom, hogy a "vállas" fogaskerék sokkal gyakoribb, illetőleg a későbbi S50-esek motorjában is olyan van, tehát azt feltételezem, hogy a váll nélküli fogaskerék a régebbi konstrukció. Talán az első néhány évben gyártott motorokon még ilyet alkalmaztak, és menet közben módosítottak a gyártási tervrajzon. Valószínű, hogy a váll nélküli fogaskerékkel szerelt motoroknál is tartani kellett a megfelelő tengelyirányú hézagot, amit megfelelő vastagságú hézagolótárcsával értek el (a vállas fogaskerék kiváltotta a hézagolótárcsát). Te ilyet nem használtál, és megmondom nyíltan, ezt nem is vettem észre akkor, amikor először néztem meg a képeket, mert akkor szóltam volna. Most már mindegy, de nem kell aggódnod, a váltómű így is tökéletesen fog üzemelni.


2013.09.30. 14:37 Idézet
track63

Sziasztok Simsonosok!

Új vagyok a fórumon, és egy kérdéssel kezdeném. Egy 74-es Star-t újítok fel, és a lábtartó cső hosszára lenne szükségm, az enyémre egy felhajtható hátsó van odamókolva. Előre is köszönöm, Péter


2013.09.29. 21:45 Idézet

Zsoel

 

Köszönöm az elismerő szavakat, ezek szerint akár jó is lehet a blokk:)

Elég nehezen találtam a lánckerék anya biztosítóján ép részt amit biztonsággal lehet hajtogatni de cseredarab hiányában visszatettem ezt. Ha minden jól megy úgysem látom még egy jó darabig. Hogy a hengerfej alá tettem tömítőpasztát azt tőled tanultam, biztos ami biztos alapon. Az már tuti rendben lesz.

Engem egy valami zavart az összerakás közben. A 3. sebesség kisebbik fogaskerekén ott a nyoma annak, hogy súrlódik a kis csapágynak. Van egy másik turbós blokkom is szétszedve, abban itt egy olyan fogaskerék van, aminek az egyik oldalán van egy váll, mintegy távtartóként a csapágy felé. Ebben nem olyan volt. Azzal nyugtattam magamat, hogy ez is gyári, talán egy régebbi változata a fogaskeréknek, és később fejlesztették. Te találkoztál már ilyennel Zsoel?


2013.09.29. 13:55 Idézet

starex

Nem találok benne hibát, szépen, jól raktad össze. :) Esetleg annyi, hogy a főtengelyen lévő hajtófogaskerék anyáját, illetve annak biztosítóalétjét újakra cserélhetted volna, mert elég ramatyul néznek ki. A biztosítóalátétekből előírás szerint igazából minden alkalommal újat kéne beszerelni, de hát ez azért fölösleges pazarlás, mivel okos felhasználással legalább 3-4 alkalommal nyugodtan lehet alkalmazni őket. A tiéd viszont már bőven csereérett; most még jó lesz, de a legközelebbi összeszereléskor mindenképpen cseréld ki.

Okosan csináltad, hogy a hengerfej alá is tettél tömítőpasztát. Elméletileg nem kell, mert itt fémes tömítés esetével állunk szemben, de én is mindig teszek oda, mert a henger és a hengerfej már nem gyári új alkatrészek, sérülnek, vetemednek, úgyhogy "jobb a békesség" alapon jó, ha tesz oda is egy vékony réteg pasztát az ember. Vannak olyan területek, ahová pasztát nem ajánlott, sőt tilos tenni, de itt nem ártunk nem vele, csak használhatunk.

Az mindegy, hogy hol rakod össze a gépet, csak a tisztaságra kell ügyelni. Az időjárás miatt meg ne aggódj, szerintem lesz még idén elég jó idő ahhoz, hogy ki tudd próbálni. Csak legföljebb kicsit be kell majd öltözni hozzá. :)


2013.09.28. 21:23 Idézet

Sikerült összerakni a blokkot! Készítettem serényen a képeket úgyhogy most meg is mutatok őket. Bízom benne. hogy Zsoel mester nem talál majd hibát egyik képen sem:)

Az összerakást kissé nehezítette, hogy a tömítőpaszta száján nem sikerült kicsalogatni egy csepp anyagot sem, ezért oldalt kiszúrva egy csavarhúzó segítségével kellett felvinni a tömítő felületekre.

És akkor jöjjene a képek:

Széthúzás utáni állapot:

 

Tisztogatás után:

Új szimmeringek a helyükön helyes irányban beszerelve:

 

A hengerfej is kapott egy kis tömítőpasztát.

És végül a befejezés. A többi alkatrészt majd csak akkor szerelem fel, ha benne lesz a vázban.(a hátsó felfogatás szilentblokkja természetesen a kép után visszakerült a helyére)

Az igaz hogy csak a teraszon raktam össze a blokkot, mert a garázsban nem volt hely, de igyekeztem a legjobb tudásom szerint dolgozni. Adja az Isten hogy megérte fél napot dolgozni rajta:) Jó lenne még az idén egy jót motorozni a géppel.  Ma szép idő volt, ha lesz még ilyen ősszel és kész lesz a motor remélem ki tudom majd használni:)


2013.09.27. 21:27 Idézet

starex

Valamiért az emberek imádják fordítva betenni ezeket a szimeringeket, pedig nagyon adja magát, melyik lenne a helyes beépítési irány... Utána meg csodálkoznak, hogy nem megy a motor.

Ilyen tömítőanyagot még nem láttam, nem ismerem, de ha a leírás alapján megfelelőnek látszik, biztos jó lesz.

Várjuk a további képeket.

 


2013.09.27. 20:53 Idézet

sanyi4012

A gumicsíkkal kapcsolatban Zsoellel értek egyet. Az új gumi idővel felveszi a formát. Egy öreg guminál az új ív felvétele már tényleg bajosabb lenne. Új guminál hőlégfúvóval lehetne gyorsítani a folyamaton.


2013.09.27. 20:47 Idézet

Zsoel

 

Ma széthúztam a blokkot és beigazolódott, hogy bizony a szimmeringek rosszul lettek beszerelve. Amúgy a blokk belseje rendben van, tiszta, nem igen kopottak a váltófogaskerekek sem. Egy hezagoló alátét hiányzik a berúgótengelyről azt még pótolnom kell. Amikor szétjött a blokk már sötét volt, úgy pedig nem tudtam jó képeket csinálni. Holnap folytatom a munkát és pótolom az elmaradt képeket is. Addig is egy kép az összeszereléskor használatra kerülő tömítőpasztáról. 

Nem vettem újat, mert édesapám kerített egyet nekem. Be van már száradva a szájánál, de egy hosszú szöggel áhidalom majd a problémát:) Ez a célra tökéletesen megfelelő. Most olyan minőségben le lesz tömítve a blokk, mint soha amióta a gyárból kijött:) 


2013.09.27. 20:13 Idézet

sanyi4012

Sehogy. Annak idő kell, míg felveszi azt az íves formát, és szépen kisimul. Ha vártál volna vele, kialakult volna; most már mindegy. A gyári új motorokon is ráncos volt, mivel ezt a profilírozott gumit eredetileg sem darabonként, formára sütötték, hanem tekercsben készítették, és utólag darabolták. Egy 40 éves motoron már persze, hogy szépen kisimult, de egy újon?... Mellesleg kár volt bevagdosni, mert idővel magától is berepedezik a hajlításoknál. :)


2013.09.27. 13:13 Idézet

Nem tudja valaki, hogy lehet a tank és a fényszóróház közötti gumicsíkot úgy megcsinálni,hogy szép sima legyen és passzoljon rendesen? valahol nem lehet kapni rá valami nyúlékonyabb gumit? megpróbáltam bevagdosni, valamivel jobb lett, de így 3-4 helyen be van vagdosva ami szintén nem túl szép,és még mindíg nem tökéletes.


2013.09.26. 23:16 Idézet

starex

Szerintem nem lesz vele gondod neked sem. (Apukám, bár kíméletesen, megfontoltan közlekedik, de azért rendesen küldi a motornak, mivel télen-nyáron azzal jár dolgozni; ez naponta oda-vissza 11, hetente 55 kilométeres használatot jelent.)
Persze az S51-nél kevésbé rizikós az esetleges rossz szimering, mivel azokat akár a motor beszerelt állapotában, pusztán az oldalfedelek és még néhány alkatrész gyors eltávolításával ki lehet cserélni, míg ugyanez a Starnál a motor ki- és teljes szétszerelését igényli. De hangsúlyozom: 4-5 évet biztosan simán kibírnak a Huberek, intenzív használat mellett is (és nem úgy tapasztalom, hogy a közeljövőben megfáradnának, mivel az S51-es ma is megy, mint a golyó, és stabil az alapjárata).

Jó munkát, várjuk a képeket! :)


2013.09.26. 23:09 Idézet

1nagyur

Én a 8200 forintot teljesen reális árnak tartom ezekért, elvégre 6 darab viszonylag kis méretű, általánosan használt C3 mélyhornyú golyóscsapágyról beszélünk. De ha kevesled, fizethetsz értük a boltnak 12 ezret is, biztos szívesen fogadnák. :)


2013.09.26. 20:56 Idézet

Zsoel

Nagyon köszönöm a gyors válaszod! A márkában bízom, még ugyan nem használtam, de rosszat nem hallottam róla, kivéve most. Berakom ezeket a blokkba ha már megvettem. Hogyha édesapád s51-ében kibírt öbb mint 10000 km-t akkor nem lehet olyan rossz. Már csak egy tömítéskészletet kell vennem és neki is állhatok. Igyekszem képeket is készíteni szerelés közben amiket majd megmutatok itt a fórumon.


2013.09.26. 20:40 Idézet

Zsoel  szia 

Köszi a tanácsot eredetileg KOYO csapágyak voltak bent azt hiszem ilyenek et teszek bele, csak még azt kérdeznem szerinted ez jó ár a csapágyakért?? Én egy kicsit keveslem az árárt vagy valoban ennyi lenne csak? Adom a linket megnézni.

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_info.php?products_id=4307

Köszi 


2013.09.26. 19:49 Idézet

starex

Szia!

Én leginkább fekete vagy barna, ritkábban kék színű szimeringeket szoktam alkalmazni, de a zöld Huberrel sem volt gondom. Apukám S51-ébe olyanok raktam, és 5 éve semmi baj nincs a géppel, pedig ő 4,5 év alatt belerakott a gépbe 12 ezer kilométert. Persze az lehet, hogy időarányosan a zöld szimerint hamarabb keményedik meg, mint a többi, de hát bizonyos idő elteltével előbb-utóbb minden szimeringnek ez lesz a sorsa. Én tehát nem tudok rosszat mondani a zöld szimeringre, de ha te nem bízol benne, inkább vegyél csapágyboltban más márkájú (és színű), jó minőségű, lehetőleg kétajkú szimeringekeket. Azon a pár száz forintos többletköltségen igazán nem múlhat az, hogy a motor sokáig megbízhatóan üzemeljen, vagy hogy ne eressze az olajat...
Egyszer már kiszerelt szimeringet semmiképpen sem szabad újra beépíteni!


2013.09.26. 18:18 Idézet

Helló Zsoel!

Rég nem írtam már. De most úgynéz ki, hogy a Star blokkját a hétvégén szét tudom húzni. Egy ideje már ki van szerelve a vázból, de nem jutott még rá idő mostanáig. Börzén láttam új belső szimmeringeket, zöld Huber. Meg is vettem két darabot.  Egy simsonos barátom azt mondta rá hogy nem lesz jó bele, mert hamar megkeményedik. Mi a véleményed?

Illetve ha nem jó, jó lehet-e a bentlévő új szimmeringeket óvatos kiszerelés után helyesen visszatenni?


2013.09.25. 10:46 Idézet

1nagyur

Szia! Ezek közül akármelyiket használhatod, egyformán kiváló minőségűek, csak a saját kényed-kedved szabja meg, hogy melyiket válaszd. (Ha szűkös a pénzügyi keret, vagy nem adsz különösebben a "rendre", lehet vegyesen is alkalmazni őket, attól függően, hogy az adott méretből éppen melyik márka termékét tudod a legolcsóbban beszerezni.) Én egyébként SKF-et vagy FAG-ot szoktam használni.

Egyvalamit javasolok: a noname kínai csapágyakat messziről kerüld el!


2013.09.24. 20:45 Idézet

Sziasztok :)

Segitsetek dönteni motor felújitás csapágy ügyben. Eddig három féle javaslatott kaptam, de ez három fajta csapágyrol szól, Koyo csapágy,FAG csapágy,NTN csapágy. Szerintetek melyik lenne jó a STAR-hoz? köszi a válaszokat és a tanácsot


2013.09.12. 22:16 Idézet
sanyi4012

Én azt hittem a párolgás miatt van szerepe, de végülis most,hogy írtad rájöttem,hogy teljesen mindegy, mivel tényleg ott van egy kis furat a tanksapkán.:-))


[Későbbi] [3346-3327] [3326-3307] [3306-3287] [3286-3267] [3266-3247] [3246-3227] [3226-3207] [3206-3187] [3186-3167] [3166-3147] [3146-3127] [3126-3107] [3106-3087] [3086-3067] [3066-3047] [3046-3027] [3026-3007] [3006-2987] [2986-2967] [2966-2947] [2946-2927] [2926-2907] [2906-2887] [2886-2867] [2866-2847] [2846-2827] [2826-2807] [2806-2787] [2786-2767] [2766-2747] [2746-2727] [2726-2707] [2706-2687] [2686-2667] [2666-2647] [2646-2627] [2626-2607] [2606-2587] [2586-2567] [2566-2547] [2546-2527] [2526-2507] [2506-2487] [2486-2467] [2466-2447] [2446-2427] [2426-2407] [2406-2387] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros