|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Sziasztok Simsonosok!
Új vagyok a fórumon, és egy kérdéssel kezdeném. Egy 74-es Star-t újítok fel, és a lábtartó cső hosszára lenne szükségm, az enyémre egy felhajtható hátsó van odamókolva. Előre is köszönöm, Péter
|
Zsoel
Köszönöm az elismerő szavakat, ezek szerint akár jó is lehet a blokk:)
Elég nehezen találtam a lánckerék anya biztosítóján ép részt amit biztonsággal lehet hajtogatni de cseredarab hiányában visszatettem ezt. Ha minden jól megy úgysem látom még egy jó darabig. Hogy a hengerfej alá tettem tömítőpasztát azt tőled tanultam, biztos ami biztos alapon. Az már tuti rendben lesz.
Engem egy valami zavart az összerakás közben. A 3. sebesség kisebbik fogaskerekén ott a nyoma annak, hogy súrlódik a kis csapágynak. Van egy másik turbós blokkom is szétszedve, abban itt egy olyan fogaskerék van, aminek az egyik oldalán van egy váll, mintegy távtartóként a csapágy felé. Ebben nem olyan volt. Azzal nyugtattam magamat, hogy ez is gyári, talán egy régebbi változata a fogaskeréknek, és később fejlesztették. Te találkoztál már ilyennel Zsoel?
|
starex
Nem találok benne hibát, szépen, jól raktad össze. :) Esetleg annyi, hogy a főtengelyen lévő hajtófogaskerék anyáját, illetve annak biztosítóalétjét újakra cserélhetted volna, mert elég ramatyul néznek ki. A biztosítóalátétekből előírás szerint igazából minden alkalommal újat kéne beszerelni, de hát ez azért fölösleges pazarlás, mivel okos felhasználással legalább 3-4 alkalommal nyugodtan lehet alkalmazni őket. A tiéd viszont már bőven csereérett; most még jó lesz, de a legközelebbi összeszereléskor mindenképpen cseréld ki.
Okosan csináltad, hogy a hengerfej alá is tettél tömítőpasztát. Elméletileg nem kell, mert itt fémes tömítés esetével állunk szemben, de én is mindig teszek oda, mert a henger és a hengerfej már nem gyári új alkatrészek, sérülnek, vetemednek, úgyhogy "jobb a békesség" alapon jó, ha tesz oda is egy vékony réteg pasztát az ember. Vannak olyan területek, ahová pasztát nem ajánlott, sőt tilos tenni, de itt nem ártunk nem vele, csak használhatunk.
Az mindegy, hogy hol rakod össze a gépet, csak a tisztaságra kell ügyelni. Az időjárás miatt meg ne aggódj, szerintem lesz még idén elég jó idő ahhoz, hogy ki tudd próbálni. Csak legföljebb kicsit be kell majd öltözni hozzá. :)
|
Sikerült összerakni a blokkot! Készítettem serényen a képeket úgyhogy most meg is mutatok őket. Bízom benne. hogy Zsoel mester nem talál majd hibát egyik képen sem:)
Az összerakást kissé nehezítette, hogy a tömítőpaszta száján nem sikerült kicsalogatni egy csepp anyagot sem, ezért oldalt kiszúrva egy csavarhúzó segítségével kellett felvinni a tömítő felületekre.
És akkor jöjjene a képek:
Széthúzás utáni állapot:
Tisztogatás után:
Új szimmeringek a helyükön helyes irányban beszerelve:
A hengerfej is kapott egy kis tömítőpasztát.
És végül a befejezés. A többi alkatrészt majd csak akkor szerelem fel, ha benne lesz a vázban.(a hátsó felfogatás szilentblokkja természetesen a kép után visszakerült a helyére)
Az igaz hogy csak a teraszon raktam össze a blokkot, mert a garázsban nem volt hely, de igyekeztem a legjobb tudásom szerint dolgozni. Adja az Isten hogy megérte fél napot dolgozni rajta:) Jó lenne még az idén egy jót motorozni a géppel. Ma szép idő volt, ha lesz még ilyen ősszel és kész lesz a motor remélem ki tudom majd használni:)
|
starex
Valamiért az emberek imádják fordítva betenni ezeket a szimeringeket, pedig nagyon adja magát, melyik lenne a helyes beépítési irány... Utána meg csodálkoznak, hogy nem megy a motor.
Ilyen tömítőanyagot még nem láttam, nem ismerem, de ha a leírás alapján megfelelőnek látszik, biztos jó lesz.
Várjuk a további képeket.
|
sanyi4012
A gumicsíkkal kapcsolatban Zsoellel értek egyet. Az új gumi idővel felveszi a formát. Egy öreg guminál az új ív felvétele már tényleg bajosabb lenne. Új guminál hőlégfúvóval lehetne gyorsítani a folyamaton.
|
Zsoel
Ma széthúztam a blokkot és beigazolódott, hogy bizony a szimmeringek rosszul lettek beszerelve. Amúgy a blokk belseje rendben van, tiszta, nem igen kopottak a váltófogaskerekek sem. Egy hezagoló alátét hiányzik a berúgótengelyről azt még pótolnom kell. Amikor szétjött a blokk már sötét volt, úgy pedig nem tudtam jó képeket csinálni. Holnap folytatom a munkát és pótolom az elmaradt képeket is. Addig is egy kép az összeszereléskor használatra kerülő tömítőpasztáról.
Nem vettem újat, mert édesapám kerített egyet nekem. Be van már száradva a szájánál, de egy hosszú szöggel áhidalom majd a problémát:) Ez a célra tökéletesen megfelelő. Most olyan minőségben le lesz tömítve a blokk, mint soha amióta a gyárból kijött:)
|
sanyi4012
Sehogy. Annak idő kell, míg felveszi azt az íves formát, és szépen kisimul. Ha vártál volna vele, kialakult volna; most már mindegy. A gyári új motorokon is ráncos volt, mivel ezt a profilírozott gumit eredetileg sem darabonként, formára sütötték, hanem tekercsben készítették, és utólag darabolták. Egy 40 éves motoron már persze, hogy szépen kisimult, de egy újon?... Mellesleg kár volt bevagdosni, mert idővel magától is berepedezik a hajlításoknál. :)
|
Nem tudja valaki, hogy lehet a tank és a fényszóróház közötti gumicsíkot úgy megcsinálni,hogy szép sima legyen és passzoljon rendesen? valahol nem lehet kapni rá valami nyúlékonyabb gumit? megpróbáltam bevagdosni, valamivel jobb lett, de így 3-4 helyen be van vagdosva ami szintén nem túl szép,és még mindíg nem tökéletes.
|
starex
Szerintem nem lesz vele gondod neked sem. (Apukám, bár kíméletesen, megfontoltan közlekedik, de azért rendesen küldi a motornak, mivel télen-nyáron azzal jár dolgozni; ez naponta oda-vissza 11, hetente 55 kilométeres használatot jelent.)
Persze az S51-nél kevésbé rizikós az esetleges rossz szimering, mivel azokat akár a motor beszerelt állapotában, pusztán az oldalfedelek és még néhány alkatrész gyors eltávolításával ki lehet cserélni, míg ugyanez a Starnál a motor ki- és teljes szétszerelését igényli. De hangsúlyozom: 4-5 évet biztosan simán kibírnak a Huberek, intenzív használat mellett is (és nem úgy tapasztalom, hogy a közeljövőben megfáradnának, mivel az S51-es ma is megy, mint a golyó, és stabil az alapjárata).
Jó munkát, várjuk a képeket! :)
|
Én a 8200 forintot teljesen reális árnak tartom ezekért, elvégre 6 darab viszonylag kis méretű, általánosan használt C3 mélyhornyú golyóscsapágyról beszélünk. De ha kevesled, fizethetsz értük a boltnak 12 ezret is, biztos szívesen fogadnák. :)
|
Zsoel
Nagyon köszönöm a gyors válaszod! A márkában bízom, még ugyan nem használtam, de rosszat nem hallottam róla, kivéve most. Berakom ezeket a blokkba ha már megvettem. Hogyha édesapád s51-ében kibírt öbb mint 10000 km-t akkor nem lehet olyan rossz. Már csak egy tömítéskészletet kell vennem és neki is állhatok. Igyekszem képeket is készíteni szerelés közben amiket majd megmutatok itt a fórumon.
|
starex
Szia!
Én leginkább fekete vagy barna, ritkábban kék színű szimeringeket szoktam alkalmazni, de a zöld Huberrel sem volt gondom. Apukám S51-ébe olyanok raktam, és 5 éve semmi baj nincs a géppel, pedig ő 4,5 év alatt belerakott a gépbe 12 ezer kilométert. Persze az lehet, hogy időarányosan a zöld szimerint hamarabb keményedik meg, mint a többi, de hát bizonyos idő elteltével előbb-utóbb minden szimeringnek ez lesz a sorsa. Én tehát nem tudok rosszat mondani a zöld szimeringre, de ha te nem bízol benne, inkább vegyél csapágyboltban más márkájú (és színű), jó minőségű, lehetőleg kétajkú szimeringekeket. Azon a pár száz forintos többletköltségen igazán nem múlhat az, hogy a motor sokáig megbízhatóan üzemeljen, vagy hogy ne eressze az olajat...
Egyszer már kiszerelt szimeringet semmiképpen sem szabad újra beépíteni!
|
Helló Zsoel!
Rég nem írtam már. De most úgynéz ki, hogy a Star blokkját a hétvégén szét tudom húzni. Egy ideje már ki van szerelve a vázból, de nem jutott még rá idő mostanáig. Börzén láttam új belső szimmeringeket, zöld Huber. Meg is vettem két darabot. Egy simsonos barátom azt mondta rá hogy nem lesz jó bele, mert hamar megkeményedik. Mi a véleményed?
Illetve ha nem jó, jó lehet-e a bentlévő új szimmeringeket óvatos kiszerelés után helyesen visszatenni?
|
1nagyur
Szia! Ezek közül akármelyiket használhatod, egyformán kiváló minőségűek, csak a saját kényed-kedved szabja meg, hogy melyiket válaszd. (Ha szűkös a pénzügyi keret, vagy nem adsz különösebben a "rendre", lehet vegyesen is alkalmazni őket, attól függően, hogy az adott méretből éppen melyik márka termékét tudod a legolcsóbban beszerezni.) Én egyébként SKF-et vagy FAG-ot szoktam használni.
Egyvalamit javasolok: a noname kínai csapágyakat messziről kerüld el!
|
Sziasztok :)
Segitsetek dönteni motor felújitás csapágy ügyben. Eddig három féle javaslatott kaptam, de ez három fajta csapágyrol szól, Koyo csapágy,FAG csapágy,NTN csapágy. Szerintetek melyik lenne jó a STAR-hoz? köszi a válaszokat és a tanácsot
|
Én azt hittem a párolgás miatt van szerepe, de végülis most,hogy írtad rájöttem,hogy teljesen mindegy, mivel tényleg ott van egy kis furat a tanksapkán.:-))
|
Zsoel
Rendben köszönöm szépen.
|
maggio65
Nagyon szívesen; próbáltam olyan részletesen leírni, hogy az egyes munkafázisokról készült fotók nélkül is érthető legyen.
"Az egész felújítás elcsúszott rendesen több okból is" Hát ez ismerős... Nyugalom, nem te vagy az egyetlen, aki így járt. :)
"Remélem még áll a felajánlásod" Természetesen. Nem feledkeztem el rólad, és mivel nyár végére tervezgetted, úgyis gondoltam, hogy megcsúszott a projekt.
Megígértem, meg is fogom csinálni. Csak szólj, ha készen van a járgány, aztán megbeszélünk valami értelmes időpontot.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |