|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm a kimerítő választ teljesen érthető a dolog rajz-fénykép nélkül is.Már olyan régen szedtem szét hogy összeszereléskor gondot okozott.Az egész felújítás elcsúszott rendesen több okbók is,de ha a közeljövőben sikerül összerakni akkor jelentkezem a megbeszélt villannyal kapcsolatban.Remélem még áll a felajánlásod?Mégegyszer köszi sziasztok.
|
maggio65
Rajzzal, pláne képpel nem szolgálhatok, mert én most ezért szét nem szedem a gázmarkolatot, az tuti, de leírni le tudom neked.
A gázbovdent befűzzük a helyére, ügyelve, hogy sehová ne csípődhessen be, és a kormány mozgatása ne húzza meg. Ha a helyére került, a huzal1 végén lévő forrasztott bütyköt ütközésig a köpenynek húzzuk, illetve a holtjáték beállítására szolgáló, a bovdenba iktatott csavart teljesen betekerjük: ily módon elérjük, hogy a gázmarkolatnál a lehető leghosszabb huzaldarab álljon ki, ami megkönnyíti a munkavégzést.
A huzalvéget befűzzük a kormánycsőben alul lévő belső, kisebb ablakon, majd lefelé kihúzzuk a külső, hosszabb ablakon.
Ezután bedugjuk az ablak végében lévő befűrészelt részbe az alakos ütközőt,
úgy, hogy a rajta lévő hasíték lefelé álljon, és a résen átvezetjük a bovdenhuzalt. (Ezen az ütközőn támaszkodik fel a bovdenköpeny). Ezután a felső huzalvégen lévő forrasztott bütyökbe beakasztjuk a bovdenhúzó csuszkát
amely a kormánycsőben lévő külső, nagy ablakban van megvezetve; ebben mozog oda, illetve vissza. Ezután a gázmarkolat csövét, amelyben belül egy lemezszalag van spirálisan felhegesztve, a jármű jobb oldaláról nézve az óramutató járásával megegyező irányba forgatva óvatosan felfűzzük a kormánycsőre. Ellenőrizzük a működést: ha most a porlasztónál lévő másik bovdenvégnél kihúzzuk a huzalt, akkor a markolatnak meg kell mozdulnia, illetve ha a markolatot rendeltetésszerűen meghúzzuk, az alsó huzalvég szépen behúzódik a köpenybe. Végül a gázmarkolathoz fel kell szerelni a távtartó-központosító műanyag gyűrűt, illetve a kormányvégdugót, mely utóbbit a markolatgumin és az alatta a gázmarkolatcsövön lévő lyukon keresztül bedugott M6-os lencsefejű csavarral végezzük. Ezután felszereljük a porlasztófedelet, rugót, tolattyút, kúpostűt a bovdenre, és először így, majd a porlasztóba behelyezve, teljesen összeszerelt állapotban is ellenőrizzük a gázmarkolat kifogástalan működését, legvégül pedig az állítócsavarral beállítjuk a gázbovden kb. 2...3 milliméteres holtjátékát, és a helyes érték beállítása után rögzítjük a csavart az ellenanyával. Célszerű ezután a motort is beindítani, és ellenőrizni, hogy elegendő-e a holtjáték, megfelelő-e a bovdenvezetés, a kormány mozgatása nem emeli-e meg a fordulatszámot. Ha mindent rendben találunk, akkor készen vagyunk, és teljesen össze lehet szerelni a járművet.
Gondolom, nem kell külön kiemelnem, hogy mivel egymáson súrlódó alkatrészekről beszélünk, nagyon fontos a megfelelő kenésről gondoskodni, ezért beszereléskor úgy a bovdent olajjal, mint a csuszkát, kormánycsövet, gázmarkolatcsövet, sőt, még a távtartó gyűrű markolat felé eső oldalát is zsírral alaposan meg kell kenni.
|
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni a gázmarkolat a bowden és csuszkák összeszereléséhez.Ha valaki feltudna tenni egy egyszerű rajzot vagy fényképet a csuszkák elhelyezkedéséről örömmel fogadnám.Biztos volt már ilyen kérés és válasz is,de lehetetlen végignézni a régi írásokat.
|
sanyi4012
Valamennyi benzin mindig el fog tudni párologni a tartályból, hiszen azt légmentesen lezárni nem lehet (illetőleg lehet, csak a zökkenőmentes üzemanyag-ellátás biztosítása érdekében nem célszerű :) ). A kis szellőzőfurat, bármennyire picike is, valamennyi benzin elpárolgását, kilöttyenését lehetővé teszi.
Nekem parafa tanksapkatömítéssel nincsen tapasztalatom, mivel nálam a gyári, olajálló gumilemezből kivágott tömítés tökéletesen ellátja a feladatot. (Ezt időnként, mondjuk évente egyszer ki szoktam venni, és ápolás gyanánt szilikonzsírral vékonyan megkenem, hogy ne macskásodjon.) De valószínűnek tartom, hogy a parafa is jó ilyen célra, és annak sem árt a szilikonzsíros kezelés. Egy biztos: a parafatömítés nem annyira tartós, mint a gumi, és egy idő után morzsalékossá fog válni, amikor majd ki kell cserélni, de addig vélhetően nem lesz vele gondod.
Amire te gondolsz, az nem tömítés, csak egy egyszerű gallér, amely filcből (műszaki nemezből) készül. Egy kb. 15-20 centi átmérőjű, és 4-5 milliméter vastag filckorongba ütnek egy akkora lyukat, amekkora az üzemanyag-betöltő csonk a tartályon, és ráhúzzák. Ez azt a célt szolgálja, hogy az üzemanyag betöltésekor esetleg melléfolyó keveréket magába szívja, mivel ha lecsorog a tartály oldalán, az egyrészt csúnya (mert a benzin ugyan elpárolog, de a hozzákevert olaj nem, és ronda, pormegkötő csíkokat képez a fényezett felületen), másrészt összekoszolhatja a vezető ruházatát.
Ami a videón van, az a gallér Németországban készen kapható a motorosboltokban, de magadnak is nyugodtan vághatsz ki ilyet otthon, mert nem nagy kunszt. Csak megfelelő vastagságú filcanyagot kell szerezni, a színe teljesen közömbös. Én is tettem az egyik motoromra, mert amúgy okos dolog.
Egyébként tapasztalatom szerint a betöltőnyílásnál eltávozó benzin mennyisége minimális. Sokkal inkább képes elfolyni vagy közvetlenül a benzincsapnál (tömítetlenség), vagy a porlasztónál (túl magas benzinszint, nem jól felfekvő, sérült úszóháztömítés, rosszul záró tűszelep).
|
Zsoel
Végülis annyira nem is fontos, mivel 71-es starom van,és eredetileg már nem is volt rajta szegély. Most napi szinten használom a motort, és észrevettem,hogy a tanknak azon a részén ahol a tansapka van, mindíg kicsit benzines szokott lenni a tank,és szerintem párolog a tankból,mert sokan van a napon amúgyis. A sapkába már új parafa tömítést is raktam,de láttam oylan megoldást is még pluszba,hogy a sapka köré tesznek valami szivacs szerűséget, általába narancssárga színe szokott lenni, ebben a videóban is látszik: http://www.youtube.com/watch?v=2WzzpLrwAQA
Ez tulajdonképpen mi, vagy milyen anyagból van kivágva? Vagy lylet lehet kapni? És ha igen,akkor hol?
|
Köszönöm a segítséget,mindent megnézek és remélem sikerűl orvosolni!További szép napot!
|
gyese11
Szia!
A durrogás legfőbb okai lehetnek: pontatlan gyújtásbeállítás (túl kései gyújtási időpont), esetleg elpiszkolódott, hibás, avagy kis hőértékű (és így túlhevülő) gyújtógyertya, valamint túl kevés üzemanyag.
Ezért elsősorban a gyertyát, illetve a megszakítóhézagot és a gyújtási időpontot (a megszakító nyitásának kezdetét) ellenőrizd, illetve nézd meg, hogy megfelelő-e a porlasztóban a benzinszint, és helyes méretű fúvókák vannak-e beszerelve. Ne feledkezz meg a levegőszabályozó tolattyúban lévő kúpostű helyzetének ellenőrzéséről se.
|
Sziasztok Kedves Motoros Társak!nem rég regisztráltam erre az oldalra,és remélem sok újat tanulok és látok tőletek.Nem rég újjíttam fel a staromat,szinte minden ki lett benne cserélve motorilag.Sajnos a karbi úgy maradt,de azt most én újjítottam,magyarúl tű szelepet,és úszót cseréltem.Azóta nem tudom beállítani az alapjáratot.A gyújtás részen megszakítót cseréltem,de valami nem oké mert sokszor visszadurrog a motor.Sajnos aki felújította már nem vállal rá garanciát,bár nem ebben állapodtunk meg.Most kérném valaki vagy valakik segítségét,hogy mit tudnék tenni,mert ezt a motortípust nem nagyon ismerem.Nem vagyok analfa béta a motorokhoz,de a simson megfogott.Kérem segítsen valaki,nagyon megköszönném!További szép napot mindenkinek Sziasztok!
|
Jani
Az előgyújtás kicsit sok (1,5 mm), a megszakítóhézag pedig picit kevés (0,4 mm). Ettől függetlenül ez nem annyira pontatlan gyújtás, hogy feketének kéne tőle lennie a gyertyának, tehát egyértelmű, hogy túl sokat kap a motor. Azért is indul be szívató nélkül is, ami nem egészséges...
|
Zsoel
Megnéztem a gyújtást, 2 mm-el a felső holtpont elött gyújt, a megszakítóhézag pedig 0,35 mm. Szikrája kékes színű, elég jónak mondható. A gyertyakép koromfekete.
Ezzel szerintem mennie kellene. Vagy indulnia szivatóval hidegen. Valószínű hogy szimmering baja lesz, vagyis hogy rosszul lettek belerakva a felújításkor.
|
sanyi4012
Ja, bocsi, félreértettelek. :D
A díszleceket is bizonyára le lehetne másolni, valami finom lemezből, amelyeket aztán krómoztatni kellene, de ehhez minimum szükség lenne mintára. Azt meg nem könnyű szerezni. Illetve ha már mintát tudtál szerezni, tárgytalanná is vált a csináltatás. :)
|
Zsoel
Nem a léptető villára mondom,hanem az ülésre való szegélylemezre. Egy oylan kis léptető villát simán össze tudnék hozni, nem vagyok én olyan béna!:D
|
sanyi4012
Géplakatos, szerszámkészítő, bádogos, szerintem bármelyik megcsinálja - már amennyiben hajlandó elvállalni ilyen kis babra munkát. De ez tipikusan olyasmi, amit a júzernek saját magának is illik elvégeznie. :) Esetleg nézz körül neten, néha szoktam látni ilyen léptetővillát 1000 Ft körüli összegekért.
|
gcsanyi
Motoros köznyelvben gyújtótrafónak inkább a külön alaplapi vasmagos tekercs vagy az akkumulátor áramával működtetett, különálló hengeres transzformátort nevezik, a közvetlenül az alaplapra szerelt berendezés (noha szerkezetileg az is transzformátor, csak kompakt kivitelű) pedig gyújtótekercsként ismeretes.
Csak azért kérdeztem, mert sokan átalakítgatták a Star eredeti gyújtását trafós kivitelűre, azt hittem, talán a tied is kendácsolt. De akkor vedd úgy, hogy nem kérdeztem semmit.
|
Jani
Oké, várom a fejleményeket. :)
|
Értem:) És csináltatni rá hol lehet, milyen helyen foglalkoznak ilyen apró lemezmegmunkálással?
|
Trafo nélkül nem igazán lenne szikra...
Az alaplapon van a trafó.Gyujtó tekercs,trafó,gyertya, szikra,robbanás...
|
Zsoel
Ma szétszedtem a légszűrő dobozt, talán még az eredeti szűrő volt benne, tettem bele újat. Szétszedtem a porlasztót is, jó a benzinszint. Ugyanott van ahova beállítotam múlthéten, picivel a kis oszlop teteje alatt. De még mindig nem az igazi. Holnap ellenőrzöm a gyújtását. Ha ez sem segít, széthúzom a blokkot hátha szimmering baja van.
Oké, megbeszéltük:)
|
sanyi4012
Hát én leírtam volna hamarabb is, ha hamarabb kérdezed. :)
Alumíniumszegélyben sajnos nem tudok segíteni. Alkatrészként biztosan nem lehet kapni, szerintem az egyetlen esélyed az, ha tudsz szerezni egy olyan ülést, amelyiken rajta vannak. De mivel Magyarországon az ilyen ülés ritka, szerintem sanszosabb a dolog, ha németországi használtalkatrész-oldalakon nézel körül.
|
gcsanyi
"ha nem jó akkor a trafót......" ???
A Starnak nincs is gyújtótrafója. Át van alakítva a gyújtás?
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |