|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm,hogy leírtad, a baj csak az,hogy tényleg márössze lett rakva a motor:s Még annyi kérdésem lenne,hogy ülésre alumínium szegélyt lehet kapni vagy lehet valahogy csinálni?
|
A motor teljesen szét volt szedve ,minden szimering,csapágy ,tömítes ,kuplung cserélve,főtengely felújítva.Szakember rakta össze(ott álltam fölötte).Henger fúrva,dugattyú,gyűrűk cserélve.
Holnap kicserélem a megszakítót ,ha nem jó akkor a trafót......
|
Jani
Azt sajnos nem tudom megmondani, hogy a teljesen lecsupaszított 16 N1-1 és 16N1-6 között van-e valami szerkezeti különbség is - vagy csak a beépített fúvókák különböznek -, mivel előbbi még sosem volt a kezemben. Ritka darab, kevés 1968 előtti Star került Magyarországra. Egyébként valószínű, hogy nincs különbség a két öntvény között, nem úgy, mint az 5-ös meg a 6-os közt, ahol ugye előbbinél más alakú beömlőcsonk van belesajtolva, mert a Schwalbe tanka a motor mögött, és nem fölött helyezkedik el.
Rendben. Ha közben netán Győrság felé mennék, majd én is szólok. :)
|
gcsanyi
Akkor egy okkal több, hogy a gyújtást is tüzetesebben szemügyre vedd. Egy újonnan (feltételezem: kellő szakszerűséggel) összerakott motorról nem tudom elképzelni, hogy ne működne helyesen egy garantáltan jó porlasztóval, ha egyébként minden más része rendben van.
|
A rugó végét behelyezed a berugótengelyen található lukba, malyd balra tekerve tedd a helyére. A váltó problémán sajnos még nem tudok segíteni mert én is így jártam. Csak 1-es van. Állítólag a léptető villánál mozdult el a két fogaskerék. Ezeket kell a helyére forgatni. A mai nap nekiállok és megpróbálom a helyére forgatni. Ha sikerül ha nem megírom. ÜDV: Demeter
|
Zsoel
A Starom évjárata 1970, ez egy sr4-2/1. A légszűrője már az újabbfajta természetesen. Kérdeztem az eladót, hogy mi a pontos típusa a porlasztónak, írta hogy valamilyen oknál fogva nem teljes a típus száma. Azért vettem meg végül, mert láttam a benzin bevezető csonkról hogy ez nem Schwalbe karbi,és hogy egy korai porlasztó, ergó nem lehet S50-esé sem. Így következtettem arra hogy ez valószínüleg jó lesz a Staromra. Továbbra is arra tippelek, hogy ez egy 16N1-1-es. Ezért kaphat még mindig sokat szegény ezzel is. Nézem tovább a hirdetéseket, hátha feltűnik egy 16N1-6-os jó áron.
A meghívásodat köszönettel elfogadom. Mindenképp a Starral akarok menni, úgyhogy most még nem aktuális, de ősszel mindenképp szoríts egy kis időt nekem ha tudsz:)
|
Ez egy teljesen felujított motor,fúrt henger,új dugattyú,gyűrű...
Elsó körben kicserélem a megszakítót.
Köszi
|
gcsanyi
Ez egy felújított motor? Mert ha kopott, elhasznált, akkor előfordulhat, hogy a dugattyú által keltett szívóerő nem elég erős már ahhoz, hogy ugyanolyan "lendülettel" szívja föl a benzint a porlasztóból, így amelyik karburátor az egyik motorhoz jó, a másikhoz lehet nem jó is.
De amit elsődlegesen javasolnék most: én megpróbálnék a gyújtás "háza táján" is körülnézni. Ha már mindent körbelövöldöztünk, akkor elmondanám, hogy az összeégni kezdő gyújtótekercs is képes ilyen hibajelenségekre, illetőleg a megszakító is, amennyiben elgyengül a rugója, meglazul az érintkezője stb. Illetve egyszer volt egy olyan esetem, hogy kívülről hibátlannak tűnő, új(!!!) megszakítóról derült ki, hogy alattomosan keresztben be van repedve a kalapács műanyag teste, és emiatt a lendkereket lassan körbeforgatva hibátlannak nézett ki a gyújtás, de mikor az ember beindította a motort, azonnal elmászott a hézag és így a gyújtási időpont is, és ugyanilyen jelenségeket produkált a motor, mint most a tiéd. Én is már a hajamat téptem, mire nagy nehezen alapos átvizsgálással végre megtaláltam a hiba okát. Ezért azt tanácsolom, hogy kösd ki a másik motor alaplapját, és próbaképpen mindenestül (lendkerékkel, gyújtóvezetékkel együtt) szereld át erre a motorra, és nézd meg, úgy mit mutat.
|
Jani
Nem láttam még ilyen karburátort, megmondom őszintén. Az a formájáról is egyértelmű, hogy 16N1-es, de hogy azon belül milyen sorozatú, nem tudom megállapítani, mivel nincs rajta semmi olyan jegy.
De most akkor végül is a te motorod milyen típus, SR4-II, vagy SR4-2/1? Mikori évjáratú, és milyen légszűrőház van rajta?
Győrságon még soha életemben nem jártam, bevallom. Eléggé kiesik minden fő útvonalból, talán Pannonhalma volt a legközelebbi település, ahol már megfordultam, az is 17 éve volt. Ettől függetlenül persze találkozhatunk majd valahol, akár félúton is, vagy ha errefelé jársz, szívesen látlak némi staros eszmecserére. :)
|
sanyi4012
Hát sajnos varázsló nem vagyok, látatlanban nem tudom megmondani, hogy szerkezetileg jól van-e összerakva az a kürt. Sebaj, fő, hogy nincs komoly baja. Csodát (= mozdonyéhoz hasonlító érces harsonaszót) persze így se várj tőle; ez a duda igazából inkább csak jelképes játékszer, hogy úgy nézzen ki a Star is, mint egy "nagy" motorkerékpár. Nem túl erős és elég repedtfazék jellegű hangja van akkor is, ha hibátlanul működik.
Az üresjárásjelző úgy működik, hogy a sebességváltó léptetővillájára van szegecselve egy kis, V alakban meghajlított rézlemezke nyelv, amely üres fokozatban érintkezik a szigetelt perselyekben elhelyezkedő üresjárásjelző rúddal, ily módon testelve azt (a testelés pedig egy barna vezetéken át felizzítja az üresjárásjelző izzót a lámpafejben).
Előfordulhat, hogy az a kis nyelv letörik, de nem téma újat csinálni és visszaszegecselni rá. Ha ehhez nem érzed magadban az átütő erőt , akkor is olcsón lehet szerezni használt léptetővillákat, amelyeket rajta van az érintkezőnyelv. Persze most, hogy már össze van szerelve a motor, nem érdemes foglalkozni a kérdéssel, akkor kellett volna, amikor szét volt szedve. De majd a legközelebbi generálozáskor meg lehet csinálni.
|
Sziasztok
Még mindig küzdök a motorommal...Továbbra is az a jelenség,hogy beindul,alapjáraton hol egyenletesen,hol ingadozva ketyeg. Üresben,néha hajlandó felpörögni ekkor megörülök ,egyesben még pörög,kettőben csak hörgés és hiába kapcsolok vissza,már nem veszi a fordulatot.
Van egy másik,jól működő motorom is ,arról raktam át próbára a porlasztót,semmi változás.
Légszűrővel és anélkül is ugyan ezt produkálja
Gyertyát is a másik motorból cseréltem,semmi
Benzinszint,jó
Mi a fene lehet még vele??
|
Zsoel
Feltöltöttem újra a képet:
De rájöttem közben, hogy nem a direkt linket tettem be előzöleg az volt a hiba oka. Így már biztosan jó lesz.
Köszönöm a linket! Majd ezt vagy hasonló tömítőanyagot fogok keresni.
Reménykedtem benne, hogy jársz még a környéken. Ha úgy alakul azért így is összefuthatunk egyszer. Ha jó lesz a gépem szívesen megnézném a te simsonjaidat.
|
Köszönöm a segítséget a kürthöz, egyébként semmi baja a tekercsnek, kiderült,hogy a rögzítő és a hangmagasságszabályzó fel volt cserélve, ez volt a baj. Már ad hangot, csak még kicsit gyenge, be kell még állítani. Egyébként szerintem is szép hangja van a starnak, ki lett égetve a kipufogó, csak kíváncsi voltamh,ogy esetleg ehet-e valamit még nagyobb beavatkozásnélkül állítani, arról olvastam,hogy nagyon lényeges a kipufogó a kétütemű motoroknál, jobb ha nem nyúlunk hozzá, a gyári beállítás a legjobb mindenbe.:) Mostmár csak egy dolog van ami nem működik a motoron,méghozzá az üresjárati jelzőfény, de az már nem is fog soha többet,mikor szétbontottuk a blokkot,véletlenül letörtünk egy kis lemezkét,valószínűleg az volt a visszajelző lemez.:/
|
Jani
Itt egyáltalán nincs kép, valamit elronthattál feltöltés közben. A kepfeltoltes.hu-ra töltsd föl, amit szeretnél, és utána a linket illeszd be a Kép ikonnál.
Én ezt használom, ez olaj- és hőálló is:
http://www.mestervagyok.hu/gasket-sealant-kartusos-hoallo-tomito-ragaszto-szilikon-300c-ig-voros-AG0006.html/hun/
Nem reklámozni akarom, bizonyára van még számos más megfelelő anyag is, csak azért mutatom ezt, mert én már jó ideje ezt használom, és meg vagyok vele elégedve, nekem nem volt vele gondom soha. Egyébként nem vettem, hanem a nagybátyámtól kaptam egy tubussal, aki a munkahelyén használ ilyet, és egy-két darabot "hazamentett" magának, de szerintem bármelyik festék- vagy gazdaboltban kapsz ilyet.
Az FBS olajtartó terek tömítéséhez NEM jó: "Jó az ellenálló képessége híg savakkal és lúgokkal szemben, kőolajszármazékok viszont kismértékben duzzasztják."
Az a barátnőm, akihez motorral jártam, már nincs meg, viszont amikor hozzá mentem, akkor sem Kisbér felé motoroztam, hanem a Győr-Bőny-Bana-Bábolna-Nagyigmánd-Szákszend vonalon. Kisbér irányába csak akkor mentem, ha tőlük néha Győr felé utaztam haza a Győr-Kisbér vonalon közlekedő busszal.
|
Zsoel
Tényleg nem látszik a kép, de ha jobb egérgombbal rákattintok és kiválasztom a kép megnyitása új lapon-t akkor megnézhető. Nem tudom most miért nem jelent meg.
Hadd kérdezzem meg, hogy a szerelőpasztát amivel a blokkfeleket tömíted hol veszed? Győrben, vagy Óváron? Nekem is kéne valami rendeset vennem, itthon csak FBS van, arra meg nincs ráírva hogy olajálló. Vagy jó a tömítéshez így is?
Hát a Kisbéres dolgot azért írtam, mivel többször is olvastam a régebbi hozzászólásaidban, hogy a barátnőd Kisbér környékén lakik, és néha motorral mész meglátogatni. Ha ez közben változott, akkor tekintsd nyugodtan tárgytalannak.
|
sanyi4012
Ezek alapján, amiket elmondtál, sajnos eléggé olybá tűnik, hogy vagy összeégtek az érintkezők, vagy leégett a tekercs. Előbbi esetben az érintkezők óvatos megtisztogatása, megcsiszolása segíthet, utóbbiban viszont csak az újratekercselés.
A kipufogó hangján nem lehet mélyíteni, mert a kipufogás hangját elsősorban a kipufogódob geometriája adja meg, így a mélyítés csak a dob hosszúságának, illetve vastagságának növelésével volna lehetséges. Ezzel viszont nem szabad kísérletezni (már ti. más kipufogót felszerelni), mivel az a motorteljesítmény romlását idézi elő, lévén a kipufogó a kétütemű motor mechanikájával szorosan összehangolt szerkezet.
Egyébként az én megítélésem szerint a Star hangja aránylag szép mélyen dohog a kipufogónyílásnál, legalábbis vannak nála sokkal "töketlenebb" hangú 50 köbcentisek is (na de hát ki így gondolja, ki úgy). Persze az elkokszosodott, eltömődött kipufogó erősen lefojtja nemcsak a teljesítményt, de a szép hangot is, így egy alapos takarítás a kipufogó teljes hosszában (könyöktől a dob lyuggatott belendenyílásán át a hangtompító betétig és a kipufogócsőig) csodákat képes művelni. :)
|
Jani
Hát én itt képet sajnos nem látok.
A 16N1-1-es porlasztó az 1968 előtti, SR4-II-es példányokhoz való, amelyeknek gumiból van a légszűrőházuk, és más ívű a kipufogókönyökük.
A 16N1-6-os meg az 1968 utáni SR4-2/1-esekhez, amelyek már műanyag légszűrőházzal készültek.
Én szívesen találkozom veled, illetve beszélgetek staros "szakmai" kérdésekről, ha úgy alakul, de nem igazán szoktam Kisbéren járni. Miből gondoltad ezt?
|
Köszönöm a segítséget a kürthöz, leszedtem az alumínium borítást, szerencsére nem nagyon károsodott, az eredeti csavar oda nincs meg amit mondtál, de beraktam egy másikat, összefogtam a műanyag lapot meg a tekercset vele, teljesen becsavaroztam,rögzült a belseje, de még hangot mindíg nem ad. pedig feszültséget kap,és mikor megnyomom a kürt gombját, érzem is,hogy kicsit rezonál, de nagyon kevés. Mi lehet a gond? Másik kérdésem még az lenne, hogy a staromon a régi kúpusabb kipufogó van, hogy lehetne esetleg mélyíteni egy kicsit a hangján? ( nem az a célom,hogy menet közbe nagyobb legyen, csak alapjáraton kicsit mélyebb) Előre is köszönöm a segítséget!
|
Zsoel
A külső jegyek alapján következtettem arra, hogy ez egy Star porlasztó. Sokáig kerestem egy ilyet és erre lecsaptam. 6500-ért most is van fent, de én 5000-ből ki akartam jönni. Ezen a porlasztón a levegő állító csavar a régitípusú és a benzin túlfolyó csak egy lyuk, nem egy kiálló cső mint az S50-es porlasztóján.
Ide most tettem fel egy képet a karburátor jobb oldaláról, de nem jelent meg semmi, remélem ha elküldöm látható lesz. Közben megnéztem a simson porlasztók táblázatát és ott láttam hogy a 16N1-1-ben 62-es főfúvóka van. Az enyémben eredeti BVF 62-es volt, szerintem ezért nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Most vagy szerzek ehhez való légszűrőt, vagy egy 16N1-6-ot, de szívesen cserélném is ha valakinek éppen ilyen kellene.
A franc se gondolta volna, hogy 16N1-1-est könnyebben találok mint 16N1-6-ost...
Olvastam hogy Halásziban laksz, én meg Győrságon, ha jó lesz a Starom Kisbér felé menet lehet elkapnálak pár szóra:)
|
gcsanyi
Ha szakaszosan, rángatózva akadozik a motor magasabb fordulaton, akkor gyújtáshiba van (rossz kondenzátor, helytelen megszakítóhézag, utógyújtás, hibás gyertya). Egyszeri alkatrészcsere (például másik gyertya vagy kondenzátor beszerelése) még nem jelent semmit, ugyanis nincs rá garancia, hogy a cseredarab jó. Találkoztam már gyárilag hibás kondenzátorral is, meg két pöffenés után kipurcant gyertyával is.
Ha a gázkar meghúzásakor folyamatos "ööööööööö"-szerű, ún. lehörgés hallható, akkor pedig kevés üzemanyagot kap a motor. Ennek az oka lehet: eldugult vagy túl kis méretű főfúvóka, helytelen méretű és/vagy helyzetű kúpostű, alacsony benzinszint, részben vagy teljesen eltömődött benzincsap, benzintömlő (ez mondjuk felújítás után nem valószínű, de az lehetséges, hogy valamilyen hibás összeszerelés miatt akadozik a csapban a benzin útja), fals levegő szívása a tömítetlen légszűrőházban, hiányzó légszűrőbetét. Az, hogy másik porlasztót tettél rá, önmagában nem oldja meg a gondot, mivel nem biztos, hogy az bármivel is jobb az eredetinél. Csak egy alaposan kitisztított, megfelelő alkatrészekkel felszerelt, helyesen beállított karburátorban lehet megbízni.
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |