Simson Star veterán motor portál - klub, fórum, alkatrészek, felújítás, műszaki leírás, története
Alkatrész
     
Menü
     
Veterán apró Simson
     
Ajánló
     
Simson
     
Látogatók
Indulás: 2009-12-17
     
-
Google Pagerank mérés, keresooptimalizálás
     
FÓRUM (csevegés, műszaki problémák, fényezés stb.)
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

2013.08.01. 09:41 Idézet

Fr3ed0m

Szia!

Lásd alábbi hozzászólásomat. A motor szét- és összeszerelésébe a kuplunglamellák cseréje is beletartozik; annyi, hogy szétszedéskor a régieket szeded ki, összerakáskor meg az újakat teszed be. Semmi nehézség nincs benne. Jobb oldalára kell fektetni a járművet, leszedni a berúgó- és váltókart, lekapni a deknit, kiszedni a csapocskákat, nyomótányérokat, rugókat, harangokat, levenni a nyomólapot, és kivenni a lamellákat, majd alapos mosás és tisztítás után ugyanebben a sorrendben mindent vissza (COSID lamella kerül elsőnek alulra, és a végén legfelülre, a nyomólap alá is). A motor-fedél közti tömítőfelületet jól meg kell tisztítani, és tömítéssel felszerelni.


2013.07.31. 22:02 Idézet

Sziasztok
letudnátok Írni lépésről lépésre a kuplung lamellájána csreéjét,nagyon fontos lenne. ha kérhet ném a legapróbb részleteket is írjátok le
előre is köszönöm


2013.07.30. 22:05 Idézet

gaben07

Tavaly márciusban lépésről-lépésre leírtam a szétszedést is, összeszerelést is. Keresd vissza a műszaki fórumban.


2013.07.30. 12:22 Idézet

1973-as start ujjitok fel, a festésen,motorfelujitáson tul vagyok. ha esetleg volna tapasztalatotok a motor összeszerelési sorrendjét illetöleg,nagyon megköszönném.


2013.07.27. 21:17 Idézet

velorexi

Lehetséges, hogy véletlen testzárlat volt a gyújtáskapcsolónál, amelynek elméletét a hirtelen leállás is alátámasztja. Gyárilag a tűzősaruk nyaka szigetelve van, hogy véletlenül se érhessenek össze. Ha nálad csupaszon vannak, előfordulhatott, hogy mégis összeértek valahogy. Esetleg szétrepedt a gyújtáskapcsoló, csak nem látszik. (Én jártam így, igaz, én pont hogy leállítani nem tudtam a gépet.)


2013.07.27. 20:39 Idézet
velorexi

Zsoel

Csütörtökön menet közben minden előzmény nélkül leállt a Star. Sejtettem, hogy nincs szikra, és amikor megnéztem, valóban nem volt. Toltam kb 500 métert, és ott hagytam zárt helyen. Másnap próbáltam indítani, és semmi. Harmadnap kivettem az első lámpát, és csavarhúzóval megböködtem a barna kábeleket a központi kapcsolón, ettől semmit sem remélve, mert látszólag minden a helyén volt, és stabil is volt. Összerakás után csak rutinból "rúgtam" egyet rajta, és lám, beindult. :-) Ezt sem tudom hová tenni.


2013.07.24. 22:07 Idézet

Zsoel

Épp a tegnapi a hozzászólásom után jutottam az olvasással olyan részhez amiről az első mondatod szól. Nekem is van Danuviám, de jól megférnek egymás mellett a Starral. Olyan régóta próbálom beállítani a nem rávaló porlasztóval, hogy ha most sikerül biztos nem fogom eladni. Vagy ha igen, veszek helyette egy másik felújítandó Start :)

Szerintem jó így az oldal, én személy szerint úgy is az egyszerű dolgokat kedvelem. Persze kisebb ráncfelvarrások, bővítések beleférnek néha, mert leragadni sem szabad egyetlen egy ponton. Még nem tudtam végigrágni teljesen az oldalt, de haladok vele.

Ha lesz a motoromra jó porlasztó mindenképpen beszámolok a fejleménykeről. Addig is a legjobbakat!


2013.07.23. 21:30 Idézet

Jani

Beagle, csimpusz és én vagyunk az oldal fenntartói. :) Nem mi csináltuk, hanem egy, a Start közben megunt fórumtársunk, de ránk maradt. Felajánlotta megvételre, és elsősorban Beagle barátunk nagylelkű, illetve a mi szerényebb adományaink révén hármunkra szállt az adminisztrátori jogkör. Mindig az nézegeti, csinálgatja az oldalt, aki éppen ráér - persz elsősorban a beszélgetésen, a "személyes" tanácsadáson van a hangsúly, nem azon, hogy mit tudom én, milyen csili-vili legyen az oldal. Engem különben sem nagyon izgat a honlapszerkesztés, nem is értek hozzá.

A Start EGYSZER kell jól összerakni, de akkor jó minőségű alkatrészekkel, és tisztességesen. Onnantól kezdve nemigen lesz vele gondod. Nem azt mondom, hogy olyan menetteljesítményeket produkál, mint egy modern robogó vagy egyéb kismotor, viszont egyszerű, strapabíró és nagyon megbízható.

Festéskor pedig jobb leszedni az adattáblát, két okból is: egyrészt könnyebb, mint ragasztgatni, másrészt az adattábla alatt általában szépen megmarad a gyári színárnyalat, ami a festékkeveréshez is jól jöhet. :)


2013.07.23. 21:16 Idézet

Zsoel

Rendben van köszönöm, sok értékes infót találni a fórumokban, örülök hogy megtaláltam ezt a jó kis oldalt. Külön köszönet az oldal fenntartó(k)nak! Szeretném közúti forgalomban használni majd a gépet ha jó lesz, ezért is vettem. Persze csak módjával, jó időben. 

Az adattáblát higítóval próbáltam óvatosan megtisztítani, egész tűrhető lett a kiindulási állapothoz képest. mi leragasztjuk festéskor a táblát. Egyébként az egykori tulajdonos unokaöccsétől lett vásárolva a motor, ő festhette át... A kipufogó végébe egy sörösdoboz volt belegyűrve, az alja pár helyen kifurkálva. Még csoda hogy beindult a vásárláskor szegény motor. Mondjuk akkor is megvettem volna, ha nem működik. Nagyon megtetszett, pedig eléggé le volt pukkanva. Tudtam hogy ebből egy szép kis motort lehet kihozni, ami mellesleg nagyon megbízható is.


2013.07.23. 08:06 Idézet

Jani

A kipufogó hellyel-közzel jó, az én egyik motoromon is ilyen utángyártott van, és beválik. Persze nem gyári, de bizonyos területeken sajnos muszáj kompromisszumot kötnie az embernek. Egy ütött-kopott eredeti kipufogót már nem lehet újrakrómozni. Mindenesetre az utángyártott kipufogót nyugodtan megveheted, ez nem sokat von le a motor értékéből (talán annyit, hogy az eredetin nem látszik az a hegesztési varrat, ahol az első bővítő rész meg a hengeres test találkozik). Természetesen szivarvégűt, mert egy 1970-es Starra mindenképpen az dukál (szerintem egyébként is jobban illik a Starhoz, nekem az 1974-es gépemre is az került, pedig arra gyárilag már tompa végű való).

Köszönöm az adattáblát, úgysem sok 1970-es Start láttam még. Kár, hogy valami idióta már összefestette... :( Ezt sosem értettem, hogy lehet valaki olyan igénytelen, hogy felülfesse a gyári adattáblát. Két apró szegecs kiütésének kérdése az egész - fél perces munka, utána "szűzen" vissza lehetne tenni a festés elkészültével. Ehelyett lemázolja az egész táblát, amelyet aztán lehet tisztára kapirgálni.

Pedig az a minimum, hogy a végeredmény így nézzen ki - ennél csak szebb lehet.

Jó olvasgatást, ha van valami, csak szólj.


2013.07.22. 23:35 Idézet

Zsoel

Hát igen, a kipufogó nem eredeti és nem is valami szép. Úgy volt az elején, hogyha jólesz a motor kap egy kúposvégű kipufogót ehelyett az ütött-kopott helyett. Ebből használható a motorosboltokban kapható új?

Nagyjából erre gondoltam én is a szimmeringgel kapcsolatban, de te precízebben leírtad mint én tudtam volna(ezért is írtam csak egy példát). Nem szeretném széthúzni a blokkot egyenlőre, megvárom a rávaló porlasztót akkor majd kiderül jó-e a tömítés. Ennél a blokknál viszont mindenképp kicserélem és helyesen teszem bele. 

Elkezdtem elolvasni az általános fórumot, utána jön a műszaki fórum, ott megtalálom majd a te hozzászólásodat is. Ne aggódj, sokat segítettél így is! 

Végezetül még a Starom ,,anyakönyvi kivonata":)


2013.07.22. 22:53 Idézet

Jani

Hát éppen ez az. Más egyéb távol-keleti alkatrészek sem passzolnak, miért pont egy ilyen viszonylag bonyolult és precíz alkatrészkomplexum lenne jó, mint amilyen egy karburátor? Próbálj inkább eredeti BVF gyártmányt szerezni: nemcsak olcsóbb, de többre is mész vele.

Így külső alapján eléggé rendben lévőnek tűnik a géped, de ez önmagában persze még semmit nem jelent. Az biztos, hogy a kipufogó már nem eredeti Staré. Vagy utángyártott, vagy más, későbbi típusról rakták át.

Ez a szimering bizony rosszul van beszerelve. A szimeringet mindig úgy kell beszerelni, hogy a rugóval körbeszorított tömítőél

a nyomás alatt álló tér felé nézzen, mert így a nyomás alatt álló folyadék vagy gáz rászorítja a tömítőélt a (forgó) tengelyre, így önmaga előtt képez akadályt. Márpedig érthető, hogy miután a dugattyú elérte a felső holtpontot, teleszívta az alatta lévő teret friss benzin-levegő keverékkel, és lefelé indul, azzal ezt a - szívórés lezárása után zárt - teret folyamatosan (az alsó holtpontig) kisebbíti, vagyis a forgattyúházban a keverék összesűrűsödik, megnő a nyomása. Ezt a folyamatot nevezzük elősűrítésnek: a keverék a nyomás hatására áramlik fel a dugattyú alsó holtponthoz való közeledésével megnyíló átömlőcsatornákon át. Ellenkező irányban nincs ilyen probléma, tehát az alsó holtpontból felfelé induló dugattyú hatására a forgattyúházban kialakuló vákuum (amelynek hatására majd a porlasztócsőben szívóhatás alakul ki) nem okoz gondot, mert ez nem elég erős ahhoz, hogy a rugóval odaszorított tömítőélt felemelje, és a tengely mellett fals levegő jusson a hengerbe.

Na mármost: ha a szimeringeket fordítva szerelik be, akkor elősűrítéskor a nyomás alá kerülő keverék nemhogy leszorítja, de épp ellenkezőleg, megemeli a tömítőélt, és a gáz a tengely mentén akadálytalanul elillan a szabadba. Ennek hatására a tüzelőanyag egy része elvész, a benzin-levegő arány felborul, a motor működése (sőt kenése) nem lesz kielégítő, a "páciens" meg csak vakarja a fejét, hogy mi a gond. Ha nálad is ez van, mint a képen, akkor ne is várd, hogy jó legyen a motor. Mindkét szimeringet szigorúan rugós oldalával a forgattyúház felé nézve kell beszerelni. Szerencsés, ha az ember kétajkú szimeringet vásárol, mert így még véletlenül sem áll fenn annak a veszélye, hogy a motor hajtóműolajat szívhasson be (bár egyébként sem jellemző. De ez még csak a dolog egyik része, mert az is hozzá tartozik a témához, hogy minden, a motor működése szempontjából lényeges tömítőfelületet (a két blokkfél, a henger felfekvő felülete, a hengertalp, hengertető, hengerfej alja) alaposan meg kell tisztítani, és gondosan, új tömítésekkel és tömítőpasztával kell összeszerelni (lásd tavaly márciusi irományomat a motor összeszereléséről). Csak így lehet biztosítani, hogy kiküszöböljük a motor falslevegő-szívását, amely a helyes működés legnagyobb ellensége.

Ami a legszomorúbb: a Starnál arról, hogy a szimeringek jól vannak-e beszerelve, csak a motor teljes szétbontása után tudunk képet kapni. Ennél többet sajnos nem tudok segíteni.


2013.07.22. 21:54 Idézet

Zsoel

Mondjuk egyszerűbb alkatrészt sem tudnak rendesen legyártani. Köszi a figyelmeztetést, én tényleg azthittem hogy ezt normálisan készítik. Van egy ismerősöm, már csak schwalbéi és egysebességes babettái vannak, de volt starja is. Holnap megkérdezem tudnék-e vele cserélni egy porlasztót ami nekem kellene, hátha van neki. Ha mégsem akkor már találtam is kettőt az interneten. És akkor jöjjenek a képek:

Ez pedig már egy szétszedett schwalbe blokk. Tegnapelött figyelmeztettél a rosszul beszerelt szimmeringre. Ha abból indulok ki hogy pl babettán a szimmering tömítés sima (írásos) oldala a főtengelynek háttal áll akkor ez rosszul van beszerelve. Vagy ez így jó?


2013.07.22. 08:08 Idézet

Jani

Felejtsd el az összes utángyártott tajvani kacatot. Hiába új, ha sz@r; fölöslegesen drága kiadás, és még csak jó sem lesz. Vegyél inkább egy használt 16N1-6-ost, gyakran szoktak eladásra kínálni az interneten, különféle bontásokból. Csak vigyázz, hogy tényleg azt vedd meg, ami kell.

A képek feltöltésétől nem kell megijedni, csak először tűnik nehéznek. Fogd a képet, és töltsd fel pl. a http://kepfeltoltes.hu -ra. Utána kattints a szövegszerkesztő ablakban a kis "KÉP" piktogramra (a B I U betűknél a B alatt), és a feltöltött kép hivatkozását (direkt linkjét) illeszd be a Hivatkozás sorba, a betöltődött kép szélességét pedig állítsd 300-ra, és kész, nyomhatod a Rendben gombot. Így, egymás után fel tudsz tölteni akárhány képet, amelyet jobb egérgombbal rákattintva eredeti méretben fognak látni az olvasók. Ugyanígy be lehet illeszteni bármelyik internetes kép linkjét is.

 


2013.07.21. 22:38 Idézet

Akkor mindenképpen veszek egy rávaló porlasztót. Futár motorosbolt oldalán megnéztem, elég jó áron van utángyártott nagysúberes karburátor, csak nem tudni melyik típus. Személyesen kéne elmenni megnézni. A szimmeringek jók szerintem, mert az olajat nem eszi, és a gyújtás alatt is tiszta. Mondjuk azt nemtudom, hogy vannak bent a belső szimmeringek. Először is szerzek egy megfelelő porlasztót, lehet hogy ennyitől jó is lesz.

Akartam feltenni képet, de hivatkozás kell hozzá, internetes tárhelyem meg nincs, de csinálok mert szép a motor csak nem megy. Újra lett festve, a sötétebb színváltozatot kapta, ahogy a gyárban is. 


2013.07.21. 09:02 Idézet

Jani

És biztos, hogy jól csinálták a felújítást? Mert ez a "beállíthatatlan" karburátor meg az erőtlen motor kifejezetten a tömítetlen forgattyúház jele szokott lenni. Általános, gyakori hiba, hogy fordítva szerelik be a szimeringeket, és emiatt alig van elősűrítés a forgattyúházban, a beszívott elegyből a benzin egy része elvész, emiatt felborul a benzin-levegő arány a keverékben.

A Schwalbe porlasztójával meg ne kísérletezz tovább, mert azzal az életben nem lesz jó a motorod. A Schwalbe légszűrőedénye sokkal nagyobb a Starénál, ez a karburátor ahhoz van méretezve, a Start túleteti. Szerezz egy 16N1-6-os karburátort.


2013.07.20. 23:26 Idézet

Kedves Zsoel!

Nagyon köszönöm a kimerítő hozzászólásodat! Igyekszem pótolni a hiányosságokat. 

A motorblokk kb 2 éve teljes felújításon esett át(fúrás, új dugattyú, csapágyak, szimmeringek) A kipufogó véget ezzel egyidőben cseréltem egy gyári használtra(nem mókolt). A porlasztója az valóban 16 N1-5-ös ahogy írtad. Ma már nem, de holnap mutatok róla képeket, meg írok kicsit bővebben mert már elég késő van úgyhogy jó éjszakát, sziasztok!


2013.07.20. 21:08 Idézet

velorexi

Az egy jó kövér literrel több, mint kéne...

Persze azért ehhez azt is hozzá kell tenni ám, hogy nem mindegy, ki ül a nyeregben, és ki húzza a motor fülét. Szóval nem kell rögtön elkeseredni.


2013.07.20. 20:37 Idézet
velorexi

Zsoel

Egy kicsit más. Ma majdnem elmentem megvenni egy Ts 125-öst, mert nem csak megnézi akartam. Beszélve a tulajjal elmondta, hogy a fogyasztása vegyes használatban olyan 5 liter.  Ez az összes meglévő kedvemet elvette, mert még mindig gondolkozok az M-n, egy négyütemű megvásárlása helyett inkább.


2013.07.20. 19:16 Idézet

Jani

Üdv köreinkben!

Hát kétségbeesni semmiképpen sem kell, mert apránként biztosan jó lesz a gép, hanem inkább végig kell gondolni a lehetséges hibákat.

Először a legalapvetőbb mechanikai jellemzőket kell megnézni. Mikor volt fúrva a henger? És ha csak fúrva volt, az még kevés, mert akkor a szimeringeket és a tömítéseket is cserélni kellett volna, ugyanis a tömítetlen forgattyúház ugyanakkora hiba, mint a kopott henger, sőt. Például a rosszul beszerelt szimering kifejezetten erőtlen motort tud eredményezni, erről "norok999" barátunk tudna mesélni.

Aztán: írod, hogy 67-es főfúvóka volt a porlasztóban. Nem véltelnül 16N1-5-ös az a karburátor? Mert akkor az Schwalbéhoz való, és nemcsak a főfúvókája más, mint a Staré.

A kiherélt kipufogót máris elfelejtheted, azzal az életben nem lesz jó a motorod, mivel a kétütemű motor helyes működése nagyban függ az ép kipufogórendszertől is.

Szóval mesélhetnél még egy kicsit részletesebben is a jármű előtörténetéről, meg tehetnél föl képeket, mert ennyi infóból nem tudok mondani semmi okosat.


[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]

     
-

látogató van a honlapon.

     
Regisztráció

Jobb oldalon a honlap alján regisztrálj, így minden fontos információt (híreket, üzeneteket, aktualitásokat, rendezvényeket stb.) megkapsz e - mail üzenetben, a Simson Star portállal kapcsolatban.

     
Óra
     
Danuvia portál

     
Milyen messze mentél a Starral?
Távolsági használat
Mekkora volt a legnagyobb táv, amelyet egy túrán belül megtettél a Staroddal?

0-50 km
50-100 km
100-200 km
200-500 km
500 km-nél nagyobb
Ne röhögtess, a lakhelyemről is alig merek kimozdulni vele! :)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?