|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Őróla van szó.Szerinted?
http://auto-motor.vatera.hu/motor_robogo_quad_alkatresz_felszereles/motorvillamossag/egyeb/simson_s51_s50_6v_index_rele_gyari_ddr_1764874586.html
|
Szia Zsoel!
Köszönöm szépen már vateráztam egyet,szerintem ugyan ilyen.Azt 800-ért ütöttem le,majd veszek relét is.Minden jót,majd jelenkezem.
|
velorexi
Mondom, hogy ez lehet gyújtáshiba is, de sem látnok, sem varázsló nem vagyok, látatlanban én is csak találgatni tudok.
Mindenesetre próbálj meg nemcsak gyújtógyertyát, de kondenzátort is cserélni, azonkívül tisztítsd meg a megszakítót, ellenőrizd és szükség esetén állítsd be az érintkezőtávolságot és a gyújtási időpontot is. Az utángyártott kúpostű ekkora zavart azért nem tud okozni, hogy használhatatlan legyen tőle a motor.
|
Zsoel
Korai volt az öröm. A gyertya max 8 km-t bírt, aztán már egyáltalán nem indult be. Kicseréltem egy új Boschra, azzal azonnal indult, viszont megbízhatatlan. Alapjárat nincs, furcsán pörög ki és közepes fordulaton használhatatlan. Álló helyzetben jól veszi a fordulatot, viszont terhelésnél jönnek ki ezek a hibák. Megpróbálok valahonnan felkutatni egy gyári kúpostűt. Jobb ötletem nincs pillanatnyilag, és ez a pillanat már másfél éve tart. :-)
|
Szia!
Az nem lehetséges. A teljes kuplungszerkezet nem "lötyöghet", mivel a belső részét (a belső kuplungkosarat, más néven menesztőt) az anya meghúzásával nekifeszíted a hajtó tengely vállának, így összeszerelve azzal gyakorlatilag szerves egészet képez. Csak a külső kuplungkosárnak lehet axiális játéka, de ez sem szabad, hogy a 0,1 mm-t meghaladja - ellenkező esetben a fogak kapcsolódása nem lesz megfelelő, a kuplungkosár kóvályog, működése zajossá válik, szélsőséges esetben belemarhat a blokköntvénybe, vagy kitöredezhetnek a fogak.
Ha a játék ennél nagyobb, sajnos vissza kell bontani a kuplungszerkezetet, és megfelelő vastagságú alát behelyezésével (természetesen a kuplungkosár és a csapágy között gyárilag ott lévő tárcsa megtartásával) a megfelelő értékűre kell mérsékelni a hézagot.
|
Sziasztok!Szeretnék segítséget kérni.Felújítattam a star blokkomat,cserélve lettek csapágyak szimeringek és amikor a kuplung fedelet otthon fel akartam tenni akkor vettem észre hogy a komplett kuplungkosárnak tengelyirányú kotyogása van.Nem tudom hogy ez természetes megengedett vagy valami hézagolási probléma?
|
velorexi
Hát... Nem tudom. A sárgás gyújtógyertya egyrészt túl magas gyertyahőértékre, másrészt üzemanyagban szegény keverékre utalhat, mely utóbbit a magasabb fordulatszámon való akadozás is alátámaszt. Az, hogy az üzemanyagtömlőn láthatóan befolyik a benzin, teljesen normális - a benzin illékony, és egy éjszaka alatt simán elpárolog annyi a nem teljesen zárt úszóházból, hogy látszódjon a csapnyitásnál a hiány. Ez nálam is így van, holott az én gépem amúgy kifogástalanul üzemel.
Akkor tehát biztos, hogy a csapnál semmi gond, és a benzin szabadon utána tud folyni. Ebben az esetben viszont vizsgáld meg a benzinszintedet, mert valószínűleg tényleg túl alacsony. (Ha már szétszereled a porlasztót, természetesen azt is alaposan fúvasd át sűrített levegővel, és vizsgáld meg, nem szorult-e be a főfúvókába valamilyen idegen test.) A kúpostűtartó lemez alsó lapjának felőlről a harmadik tűrovátkában kell lennie.
Ha ez sem segít, akkor megyünk tovább a hibakeresésben.
|
Zsoel
Az az érdekes, hogy amikor hidegebb van (nem 37 fok, hanem 22, mint tegnap este), akkor már semmi gond nincs: alapjárat szép egyenletes és stabil, és a gyorsulás is rendben kb. 40-es tempóig. Felette ugyanúgy rángat-szaggat, mint korábban, de addig minden rendben. Egyébként sem szeretek gyorsan menni, de néha kell a lámpák és a kocsik miatt.
|
Zsoel
Kicseréltem a Bosch-t. Nem őzbarna volt, hanem inkább sárga: az elektróda és a kerámia is. Nem tettem bele az ÚJ Boscht-t, hahem valami nagyon régi SUPER-t találtam a szekrény mélyén. Most az van benne. Alacsony fordulat rendben, alapjárat is egyenletes, viszont fordulaton ugyanazt csinálja. Azt vettem még észre, hogy a reggeli benzincsap-nyitásnál a csövön láthatóan folyik a benzin a porlasztóba. Ebből arra gondoltam, hogy több benzin fogy el menet közben, mint amennyi befolyik, és ezért nem bírja a magasabb fordszámot. Vagy alacsony lenne a szint?
|
velorexi
Na, hát pontosan egy Bosch gyertya produkált ugyanilyen tüneteket nálam, motoroskorszakom hajnalám, ezelőtt 16 évvel. :) Akkor még apukám próbálta összehozni nekem a Start, aztán a motor rövid idő alatt hazavágta az általa frissen vásárolt, drága Bosch gyertyát. Sokáig nem tudtuk, mi lehet a baj, miért nem muzsikál rendesen a motor, és apám kötötte az ebet a karóhoz, hogy az új gyertyának nem lehet baja... Hát, volt. Boscht, új gyártású Isolatort nem ajánlok Starba. Próbálj NGK B8HS (nekem ez vált be), vagy végszükség esetén Brisk gyertyákat.
|
Zsoel
Köszönöm, rámegyek a gyertya-témára, bár Bosch van benne, és én elfogult vagyok vele kapcsolatban.
|
Elnézést mindenkitől a kései válaszért, de mostanában eléggé el vagyok havazva. Idővel mindenkinek válaszolok.
|
velorexi
Hát, így leírás alapján nem sok okosat tudok mondani.
Gyertyát cserélni próbáltál már? Főleg a vacak (már csak nevükben) Isolator gyertyák tudnak ilyene érdekes jelenségeket okozni, de más márkával is előfordulhat, úgyhogy én ezt mindenképpen megpróbálnám előbb a helyedben. Az sincs kizárva, hogy a gyújtás elmászott, ezért a gyújtási időpontot és a megszakítóhézagot is ellenőrizd.
Ha nem segít, utána megnézzük a porlasztós lehetőségeket.
|
attila
Különösebb nehézség nincs a dologban, inkább az anyagi vonzatai húzósak, mivel a dolog annyira azért mégsem egyszerű, hogy fogsz egy 12 V-os akkumulátort, és beépíted.
Az első és legfontosabb szempont: olyan akkumulátort kell választani, amelyik BELEFÉR a Star meglehetősen rejtett és kicsi akkumulátortartó rekeszébe.
Én ezt ajánlom:
http://www.egumotors.hu/1638-akkumulatorok/2323-yuasa-savas-akkumulator-yb4l-b.html
Kisebb kompromisszumokkal ugyan, de ez befér, és kapacitásában is megfelel a Star fogyasztói igényeinek.
Az akkumulátor táplálására ki kell cserélni a lendkerékmágnes alaplapján lévő töltőtekercset 12 V 21 W-osra.
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/SIMSON_UNIVERZALIS_TOLTOTEKERCS_12V_.php
Ennek, mint látható, két kivezetése van: értelemszerűen a "megcsapolásra" a piros-sárga töltővevezéket, a kivezető lábra a piros-szürke féklámpavezetéket kell ráforrasztani, következésképpen a féklámpaizzót is ki kell cserélni 12 V 21 W-osra, a hátsólámpa-izzót 12 V 5 W-osra, a kilométeróra-világítást pedig 12 V 2 W-osra. A váz homlokcsövére szerelt töltőberendezést NEM kell kicserélni.
Cserélni kell viszont még az üresjárásjelző izzóját 12 V 4 W-osra, a kürt helyett beszerezni egy 12 V-osat (én ezt úgy oldottam meg, hogy az eredetit a helyén hagytam az esztétikai és eredetiségi szempontok miatt, de a lámpafejbe berejtettem egy 12 V-osat). (SEMMIKÉPPEN SE PRÓBÁLD MŰKÖDTETNI A JÁRMŰ EREDETI KÜRTJÉT 12 V-OS AKKUMULÁTORRÓL, MERT TÖNKREMEGY!)
Emellett, ha irányjelző-berendezést is akarsz, értelemszerűen azt is 12 V-osra kell kialakítani, vagyis a két szofitaizzó 12 V 18 W-os, az indexrelé pedig 12 V, 1×18W-os legyen (én Müller Szabolcstól vásároltam elektronikus relét, http://mullerelectro.atw.hu/ ).
A fővilágítás elvileg maradhat 6 V-os, mert az a töltőtekercstől és az akkumulátortól teljesen független rendszer, de akkor már érdemes azt is kicserélni, mivel a 12 V-os és több mint kétszer akkora teljesítményű izzó érthető módon sokkal jobban világít, tehát nemcsak jobban látszódunk, de jobban is látunk. Ehhez 12 V 42 W-os világítástekercset ajánlok.
http://www.simsonbolt.hu/product.cgi?prod=773
A biluxizzó 12 V 35/35 W-os legyen.
A dolog szépséghibája, hogy a nagyobb izzóhoz más foncsor szükséges, ezért azt is cserélni kell, ami nem olcsó mulatság.
http://www.bercsekft.hu/motorosbolt/elso-lampa-foncsor-simson-schwalbe-star-1191.html
Tehát a teljes 12 V-osítás esetén index felszerelése nélkül is nyugodtan számolhatsz legalább 30 ezer forintos költséggel, ezért csak akkor vágj bele, ha a szükséges pénzügyi fedezeted megvan, és azt hajlandó is vagy a motorra költeni.
|
Ákos
Szia! Sajnos nem vagyok biztos benne, hogy jól értem-e a problémádat, megpróbálhattad volna egy kicsit egyértelműbben megfogalmazni.
Az biztos, hogy a váltóműben lévő olaj mennyisége és a motor gázadásra való reakciói közt semmiféle összefüggés nincsen. De például mit értesz "lebúgás" alatt? Felpörgeted a fordulatszámot, kiengeded a kuplungkart, és a motor elindulás helyett erőtlenül hörögni kezd, és lefullad? Mert ebben az esetben 100 %-ban tüzelőanyag-hiány lesz a probléma hátterében, és én a helyedben a tartály, a benzincsap és a porlasztó alapos kitakarításával kezdeném a hiba kiküszöbölését.
|
Zsoel
Problémám adódott. Valójában már régebb óta fennáll, de nem fordítottam rá kellő figyelmet, viszont ebben a nagy melegben már kellemetlen.
A Star hidegen mindig indul szivatóval, gáz nélkül. Ha bemelegszik, akkor meg alapjáraton váratlanul leáll, aztán rugásra indul, de csak rögtön a leállás után. Ha megállok vele, és leállítom, aztán percekkel később indulnék vele, akkor vagy beindul az első rugásra, de 1-2 másodpercen belül leáll, és akkor már csak tolásra indul (közben egy kevés szivató, aztán az visszaenged), de kell vagy 30 métert tolni, vagy csak tolásra indul eleve, és az is vagy 30 méter. Ha beindul melegen az első rugásra, akkor csak abban az esetben nem áll le, ha szinte max gázt húzok, és azonnal elindulok, és nem is engedem vissza a gázt, de eközben többször fulladozik, és leállna, ha a fordszám nem lenne olyan magas. Aztán megy, mintha mi sem történt volna.
Menet közben pedig közepes, vagy annál nagyobb fordszámnál rángatva megy, mintha kihagyna a gyújtás, de épp emiatt lehet, hogy a benzin nem eléggé szabadon áramlik a tankból. Alacsony fordszámnál semmi gond. Ezek mellett nagyon gyenge is, minden kisebb emelkedőn "elvész" az erő, vagy ahogy egy közös ismerősünk mondaná: megcsünik. :-)
Hát ennyi, ebben kérnék segítséget. Köszönöm.
|
Sziasztok. Star-ba szeretnék 12 voltos akksit. Ezt hogy lehet kivitelezni a legegyszerűbben?
|
Hello.. Nekem egy Schwalbem van amiben cseréltem váltóolajat. Pontosan nemtudom mennyi kell bele de kb 3d öntöttem bele és a motor fura volt. Elmentem vele nemvolt baja de most az volt hogy alapjáratban leál huzom neki van fordulat de amikor 1esbe váltok és a kuplung ki akkor a motor lebug és szevasz.. Nemtudom milehet a gond én a karbira gondolok de nemtudom. segítenél kérlek köszönöm várom a válaszod! Ákos
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |