|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
velorexi
De, néha nézegetem az MZ-s fórumokat is, de ritkán.
Egyrészt van Starod is, tehát úgymond megalapozottan, "jogosan" vagy itt, másrészt meg nem hiszem, hogy bárkinek is szúrná a szemét, hogy váltunk pár szót az MZ-kről is. Akinek meg mégis, azt kigyomlálom. :P
Azt nem tudom, hogy mi az oka, de a "Hogyan tovább? - MZ" című könyvben írnak pár sort erről.
Ha esetleg nincs meg neked a könyv, akkor itt letöltheted:
http://www.szocimotoros.hu/download/mzhogyantovabb.zip
Sok hasznos TS-es dolog van benne.
|
Zsoel
Köszi. Sajnos ettől féltem, hogy nem is volt alapjárat-állító csavaros karbi. Akkor bowdenfeszítés kilőve a kormányzás miatt, marad a piroslámpánál való állandó húzigálás? Ezt nem akartam elhinni már az elején, hogy gyárilag ezt a megoldást választották. Miért?
Valamilyen MZ-s helyen nem vagy fenn, hogy inkább oda írogassak, ne ide? Zavarhat másokat ez a téma.
|
Gali_koma
Véleményem szerint a Star nem jó ilyen célra. Sokkal jobban járnál egy S51-es blokkal: az számottevően jobban tuningolható, hengerűrtartalom-növelés és sebességváltó-machinációk terén is. Ahhoz például komplett ötsebességes váltóművet is lehet szerezni, mert az egyszerűbb vonóékes kapcsolási kialakítás miatt sokkal kompaktabb szerkezet. Vagy ha az eredeti váltót tartod meg, ahhoz bármikor könnyedén kapsz alkatrész, mert van belőle dögivel. A Sperber váltójához meg, ha valami tönkremegy (és pályázgatásnál előfordul az ilyesmi), hamarosan égen-földön nem találsz már alkatrészt.
Aztán: a Star blokkjába a négysebességes váltóművet meg eleve csak úgy tudnád beletenni, ha az alján a két kis kerek felöntést kifúrnád a villatengelyek részére, ami nyilván nem egyszerű dolog, mert annak pontosnak kell lennie ahhoz, hogy akadálymentesen működjön a kapcsolás. Nem tudhatod a pontos méreteket, hiszen ezt a gépmunkát annak idején egy automata végezte. És ráadásul ott még az olaj is folyni fog. Ez egy bonyolult szerkezet volt, ez a négysebességes váltó, nem véletlen, hogy a gyár sem erőltette 1975 és 1980 között, az S50-eseknél. Én sem tenném a helyedben.
Ezen az üzleten kívül szerintem más már nincs, amelyik új Sperber-cuccokat tartana. Írtam, hogy ők vásárolták föl a készleteket. Én mindenképpen azt javaslom, hogy inkább S51-es motor fúrásának-faragásának állj neki, a Start meg hagyd meg olyannak, amilyen.
|
Szia Zsoel!
Megnéztem az oldalt és találtam 15fogú fogast léptetőhöz meg a kisfogast is emgtaláltam. bár 50 jó (nekünk dehogy jó...) ajróért jutnék hozzá a 2-höz. Esetleg tudsz ajánlani valami oldalt még? Nagyon örülök, hogy megmutattad ezt az oldalt! Köszönöm a segítséget.
Üdv.
|
Szia Zsoel!
Azzala célall vettem, hogy star blokkból készítek egy pályázgatásra, vagy inkább hobbiszintű döntögetésre alkalmas gépet. A gyári váltó ehhez nem elég zárt és sajnos a kuplungom folyékony halmazállapotúvá válik egy hegyesebb hengernél, ha a 2 elejét szétkuplungolom:) Komolyra fordítva a szót, szerettem volna/szeretnék egy ütőképes motort összehozni starblokkból.
Köszönöm a linket, mindenképpen szétnézek. Az a gond, hogy pont a villás fogasok hiányoznak:(
Üdv.
|
Gai_koma
Szia!
Nem valószínű, hogy idehaza találsz ilyeneket, és olyasvalakit se nagyon, aki foglalkozik ilyesmivel. Sperbert, Habichtot hivatalosan nem exportált mihozzánk az NDK, ezekből a típusokból legfeljebb néhány magánúton behozott darab lehet az orszgában. A németeknél kéne körülnézni, ott is leginkább a következő oldalon:
http://www.sausewind-shop.com/Zweiraeder/Simson-Vogelserie/Motor/
Ez az üzlet vásárolta föl a Simson-gyár elfekvő eredeti alkatrészkészletét annak idején, ha valahol, akkor náluk találhatsz még olyasmit, ami kell neked (és ha van is, az nyilván nem lesz olcsó). Használt alkatrészt is leginkább németországi simsonos fórumokon tudnál keríteni, szerintem.
Egyébként mit akarsz csinálni a Sperber-váltóval?
|
Sziasztok!
A napokban tettem szert egy sperber váltóra, de sajnos hiányos. Hiányzik belőle az a két fogas, amit a a villa tologat.
Valaki találkozott esetleg ezekkel az alkatrészekkel, vagy látott-e ilyet, esetleg tud-e valakit ajánlani, aki sperberrel foglalkozik???
Előre is köszönöm.
|
velorexi
Sajnos erről fogalmam sincs. Én mindenesetre nem tudok róla, hogy az ES-től kezdődő 125-ösökön lenne alapjárati állítócsavar (aztán az ETZ-kre már megint tettek). Annyi biztos, hogy az első Trophykat, tehát az ES 125-ös szériát BVF 22N1-1, míg a továbbfejlesztett ES 125/1-eseket BVF 22N1-3 karburátorral szerelték föl (és ez került később a 125-ös TS modellekre is), de nem gondolom, hogy egy típussorozaton belül akkora módosítást végeznének a porlasztón, hogy eltüntetik róla az alapjárat-állító csavart. Az MZ egyébként sem preferálta ezt, a gyár inkább az alapjáratnak a gázmarkolattal való beállítását szorgalmazta, és állítócsavarral ellátott porlasztót csak a 250-es modellekre szerelt.
|
Zsoel
Trophyval kapcsolatban kérdeznék. A 125-öst kétfajta karbival szerelték? Az egyiken van alapjárati fordulatszám-állító csavar, a másikor meg nincs? Mennyit érhet egy forgalmis, szép motorhangú, ám kopott festésű, rozsdás nikkelű példány?
|
Fr3ed0m
Nem azt mondtam, hogy nehéz, csak azt, hogy nem egyszerű, na meg hogy időigényes. De meg lehet oldani, azért írtam le lépésről lépésre, hogy neki merj állni. Ha nem kezdesz neki szerelni, sosem tanulod meg, ez csak saját tapasztalatok után fog menni.
|
Írtátok hogy nagyon nehéz leszerelni, nekem meg csak festéshez kellett volna levenni.Így ráhagytam a dolgot.Majd szépen ovatosan fúlyom le nehogy megfollyon a festék.
|
Fr3ed0m
Szívesen máskor is.
Nem vagyok hivatásos motorszerelő, csak sokat csináltam, csinálok ilyesmit, emiatt nagy a tapasztalatom.
Az első sárvédőt sikerült levenned?
|
Nagyonszépen köszönöm a segítséget
különben te motorszerelő vagy hogy így tudsz mindent ? :)
|
Fr3ed0m
Szia! Üdv köreinkben, csak szólj, ha valami gond van, segítünk.
A leírásom a gyári állapotra vonatkozik, nem tudom, a te motorod hogy néz ki, és mennyire van szétgányolva.
1. Oldod a két csavart, és leszereled a fényszóró műanyag homlokgyűrűjét.
2. Oldod a két csavart, félrehajtod a szorítólemezkéket, és kiemeled a fényszórófoncsort.
3. Óvatosan kiemeled a foglalatot (egy csavarrugó szorítja a hozzá a foncsorhoz), és félreteszed a foncsort (lehetőleg valami olyan helyre, ahol nem lépsz rá és nem rúgsz bele - vigyázni kell rá).
4. Lecsavarod a kilométeróra hajtócsonkjáról a spirál hollandi anyáját, és kihúzod a spirált.
5. Egy 13-as villáskulccsal meglazítod és letekered a hajtócsonk menetes részéről a rögzítőanyát.
6. Leveszed a rögzítővillát, és felfelé kiemeled a kilométerórát a lámpaházból.
Összeszerelés fordított sorrendben. Ügyelj arra, hogy megfelelő tömítés legyen a kilométeróra pereme alatt, illetve, hogy megfelelő irányban álljon a számlap.
|
Sziasztok!
kezdő vagyok és nem nagyon boldogulok a starral
valaki megbírná nekem mondani hogy a kilóméter órát hogy birom kiszedni a fényszóróházból?
előre is köszönöm a segítséget.
|
velorexi
Szerény véleményem szerint az ETZ-k egy kalap sz...t sem érnek, pláne a kicsik (ámbár szerintem a /1-es TS is sokkal jobb az ETZ 250-nél, igaz, az irányba pláne elfogult vagyok). Sokkal instabilabb, megbízhatatlanabb, meghibásodásra hajlamosabb gépek, mint a TS-ek, ráadásul közismerten falánkabbak is (az 5. sebességfokozat például csak dísznek jó; ott már nem húz a motor semmit, ellenben csak nyélgázzal lehet haladni). Igaz, a 4 liter fölötti értékeket azért túlzásnak tartom, a te motorodnál valami más galiba is lehetett. Ha a kettő közül kéne választani, mindenképpen a TS-re szavaznék: elavultabb forma (bár még mindig szebb, mint a Trophy), viszont stabilabb, merevebb váz, nagyobb megbízhatóság, és kisebb fogyasztás jellemzi.
|
Zsoel
Köszönöm. Korábban motoroztam egy 150-es ETZ-vel, és az átlagfogyasztása soha nem volt 4,2 alatt, de inkább 4,7 volt. Ugyanennyit mértem 250-es /1-esnél, csak annál nem fújt vissza a szembeszél soha. :-)
|
velorexi
Őszintén sajnálom, mert a TS-eket is nagyon propagálom, de én csak az igazat mondtam. 2,8 l/100 km, az a Star fogyasztása, annyit eszik meg átlagos országúti körülmények között, és 45-50 km/h körüli sebességnél. Olyan, hogy egy háromszor ekkora motor is ennyit faljon, csak a mesekönyvekben fordul elő, meg a kezelési útmutatók fogyasztási diagramjaiban. ;)
Amelyek egyébként itt vannak:
Ha megnézed, ebből a diagramból az jön le, hogy nyolcvan kilométer/óránál nagyjából stimmelnek az általam megjelölt értékek, noha itt érdekes módon 70 km/h fölött a 125-ös fogyaszt többet. Ez azonban szerintem csak elméleti számítás, mert bár tény, hogy a 150-esnél a végáttétel kisebb (1:3,2 helyett 1:3), viszont a porlasztótorok és a főfúvóka nagyobb, ami szerintem nem kompenzálhat annyit, mint amennyit az ábra mutat. Azonkívül azoktól is, akiknek 150-esük van, kivétel nélkül azt hallottam, hogy kicsivel falánkabb a 125-nél.
Én mindenesetre azt mondom neked, ne habozz TS-re ülni, mert annak kb. az a kényelmes utazósebessége, ami a Starnál az elérhető legmagasabb. :)
|
Zsoel
Köszönöm. 2,8 körül szerettem volna tudni a felhasználói tapasztalatból eredő tényt. Így egy kissé kedvetlen lettem.
|
Tpo
Nincs mit, sok sikert!
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |