|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
Zsoel
Köszönöm a segítséget, beszámolok az eredményről!
A szivatóbovden egy s..r gyátmány,de igy majd megoldjuk. A fúvókák nem tudom milyenek benne,de már vettem 50-es fófúvókát és 35-ös alapjárati fúvókát és beletesszük.Köszi
|
Fr3ed0m
A Star első sárvédőjét nem egyszerű dolog levenni, mert ahhoz a vázból ki kell szerelni és szét kell dönteni az egész első kerékfelfüggesztést. Csak akkor állj neki, ha tényleg elengedhetetlenül szükséges a sárvédő levétele, mert ez tapasztaltabb szerelők számára is időigényes munka.
Először szereld le a kormány burkolólemezét, majd akaszd ki a fék- és kuplungbovdent a karoknál. Szedd le az oldalsó burkolólemezeket, és csavard ki a porlasztóból a gáz- és szívatótolattyút. Szereld le a kormányról a fényváltókapcsolót. Ezután lazítsd meg a kormányszarvrögzítő keresztcsavar anyáit, és húzd ki a csavart. Így óvatosan jobbra-barla mozgatva le tudod húzni a kormányszarvat a főtartó csövéről. Miután ez megvolt, a kormányt tedd félre (lehetőleg úgy, hogy ne verje le a festéket semmiről se). Ezután szereld ki az első kereket, és mindenestül húzd ki a felfüggesztésből. Ugyanígy húzd ki a helyéről az elsőfék-bovdent is. Aztán csőfogó vagy, ha van (ami még jobb), körmöskulcs segítségével lazítsd meg a kormánycsapágyazáson lévő ellenanyát, csavard le, és vedd le az alatta lévő alátétet. Ezután megfelelő tüske vagy ide való körmöskulcs segítségével indítsd meg a felső csapágyanyát, és csavard le. Amikor ezt is levetted, akkor döntsd meg a motort (még jobb, ha ehhez megkérsz valakit, hogy segítsen), és óvatosan ki lehet húzni az egész első kerékfelfüggesztést a vázhomlokcsőből. Ha ez megvolt, akkor tedd az egészet valami szilárd helyre (legjobb a földre terített rongyokra), és csavarozd ki a lengéscsillapítók felső csavarjait, majd húzd ki a lengéscsillapítók felső szemeit a fészkükből. Ezzel tehermentesíted a lengővillát, így most már azt is el lehet távolítani. Csavard le a lengővillatengely anyáját, és megfelelő tüskével óvatosan kocogtasd ki a tengelyt. Így szabaddá válik a lengővilla, amelyet kihúzhatsz a helyéről, és így letudod venni a sárvédőt is a ferde tartóról.
Összeszerelés fordított sorrendben. Természetesen ne feledkezz meg arról, hogy minden csavarmenetet és súrlódó, szoruló helyet, valamint a kormánycsapágyakat és azok csészéit jól be kell zsírozni.
|
Tpo
Ha megengeded, most én válaszolok Beagle helyett (úgyis "tartozom" neki ezzel :) ).
Én nem tudok róla, hogy Schwalbe és Star szívatóbovdene különbözne. A karburátoruk ugyanaz, a szívatókaruk ugyanaz, a kettő közti távolság is nagyjából megegyezik, akkor mitől lenne hosszabb az egyik, mint a másik? Valószínű inkább, hogy valami kisipari sz...t próbálnak rád sózni, ami viszont éppúgy nem lenne jó Schwalbéhoz sem, ahogy Starhoz. Amit a magyarországi motorosboltokban kapsz, pláne bovdent, igen ritkán szokott jó lenni ahhoz a motorhoz, amelyikhez adják. :)
Ez garantáltan passzol Schwalbéhoz is, Starhoz is (sőt, a többi "madárhoz" is). Igaz, ezt Magyarországon sajnos nemigen lehet megszerezni. De nem probléma. Vegyél csak egy "Schwalbéhoz" adott szívatóbovdent, és rövidítsd a kívánt méretre. Az indítóbovden huzala minimális húzóerőt visz csak át, nyugodtan visszaforraszthatod rá ónnal házilag is az előzőleg levágott és kifúrt bovdenszemet - jó lesz.
Ha levett légszűrővel jobban megy, akkor sokat kap a motor. Ha meg akarod tartani ezt a főfúvókát, akkor ahhoz túl magas a benzinszint, ennyivel feltett légszűrő mellett nem képes megbirkózni a járgány. Próbáljátok fokozatosan mindig lejjebb és lejjebb venni az üzemanyagszintet, amíg kellően meg nem tetszik a gépnek. :) De igazából annak 50-35-ös fúvókákkal kellene jónak lennie, ahogy írod is, tehát inkább azt kéne erőltetned, hogy eredeti fúvókákkal menjen úgy, ahogy kell. Most mekkorák vannak benne?
Az irányjelző-berendezés vezetékeit a gáz-forgófogantyú háza mellett, alul lévő hasítékon keresztül kell bevezetni a kormánycsőbe, olyan módon, hogy az indexkapcsoló megfelelő kapcsaitól egy fekete-zöld vezeték megy jobb, egy fekete-fehér vezeték pedig bal irányba, a cső végéig, illetve mindkét oldalra még egy-egy barna színű testvezetéket is be kell húzni (ezt egy darab hosszú drót segítségével célszerű elvégezni). Ezeket a kapcsoló felőli végüknél közösítjük, és a szemet szerelünk rá, amelyet majd a kapcsolóházat tartó csavar anyája alá teszünk. Az indexkapcsolóhoz a lámpafejből egy fekete vezeték (a vezetéktörzsből ezt Magyarországon kicsípték) hozza fel az áramot.
De ha visszalapozol egy kicsit, nem olyan régen leírtam az irányjelző-berendezés alkatrészszükségletét és teljes folyamatát.
|
Köszönjük szépen az élvezetes beszámolót. :)
Problémáid okai (szerintem):
Első: Túl keveset kap a motor., ami lehet alacsony benzinszint, vagy dugulás eredménye. Azt mondod, a benzincsap új, és tanktisztítás után szerelted fel, tehát ott elvileg nem lehetne probléma, de gyakorlati tapasztalatból tudom, hogy ilyen hosszú állások után az EGY tanktisztítás nem szokott elég lenni. Én annak idején 2-3-szor is kipucoltam a saját motorom tankját (az is kb. 15 évet állt), majd utána is évenként egyszer, míg végül meg nem untam, és egy alapos tisztítás-szárítás után ki nem festettem belülről. Azóta jó; persze ezzel együtt szűrőt is iktattam a tüzelőanyag-tömlőbe, amit neked is melegen ajánlok.
Nálad valószínűleg az lesz a gond, hogy mivel kétütemű motorról beszélünk, amelynek tüzelőanyagában olaj van, a hosszú állás során az úszóházban maradt benzin elpárolgott, és a visszamaradó olaj a porral együtt undorító, zöldes-barnás, kemény ragacsot képezett a porlasztó minden olyan alkatrészével, amely a benzinnel közvetlen érintkezésben volt. Ezt nagyon nehéz eltávolítani. Kíméletlenül beleragad mindenbe, így a fúvókákban is, és nagy mértékben le tudja szűkíteni a keresztmetszetet, amit aztán sűrített levegővel már nem tudsz kifúvatni (kemény drótdarabbal és hasonlókkal pedig köztudomásúlag nem nyúlkálunk a kalibrált furatú fúvókákba). Azt tudom tanácsolni, hogy szereld le a karburátort, szedd darabjaira, és a fúvókákat is csavard ki (az indítófúvókát az úszóház indítóaknájának aljáról, a főfúvókát a tűsfúvóka végéből - annak porlasztóból való kicsavarása után -, illetve az üresjárati fúvókát. Távolítsd el az üresjáratikeverék-állító csavart is, illetve a tűszelepet is, majd minden alkatrészt (plusz a légszűrőpatront) tegyél egy megfelelő edénybe, és öntsd fel nitrohigítóval úgy, hogy mindent ellepjen, tegyél rá valami fedelet, mert különben a higító elpárolog, és hagyd úgy egy éjszakára. Másnap ecsettel egy másik, tiszta nitrohigítós mosóedényben alaposan tisztítsd meg és fúvasd át az alkatrészeket, legalább 5-6 bar-os sűrített levegővel. Vizsgáld meg, hogy minden tiszta lett-e, és ha szükséges, ismételd meg a műveletet. A tűsfúvókát alaposan nézd meg, hogy tiszta-e a felső részén lévő két keresztfurat, illetve a tűszelepet is ellenőrizd, hogy jól zár-e. Ezek maradhatnak, de 50-es főfúvókát, 35-ös tűfúvókát, és 60-as indítófúkát, valamint úszót és úszóháztömítést mindenképpen vegyél újat, az a biztosabb. Ezek után szereld össze a karburátort, és állítsd be a megfelelő tüzelőanyagszintet. A légszűrőpatront olajozd be friss légszűrőolajjal, és szereld vissza. Ezután már mennie kell a gépnek - ha nem, akkor következő lépésként a kimeneti oldalt, vagyis a kipufogórendszer esetleges eldugultságát kell megnézni.
Második: sok lehetőség nincs, vagy a hajtással, vagy a spirállal, vagy az órával van gon. :) De igen, legvalószínűbb a spirál; amennyiben a hajtás még az eredeti, fémből készült, azzal nem nagyon szokott probléma lenni. A Starhoz 700 mm hosszú, külsőleg 7 mm vastag spirál való - hát ilyet sajnos már nem lehet kapni hozzá. Én azt szoktam csinálni, hogy az S51-ekhez kapható spirált forrasztással lerövidítem, és az egy darabig úgy-ahogy eredményt ad. Próbálj meg felhajtani egy eredeti spirált, és ha ez nem vezet eredményre, akkor kíséreld meg te is egy hosszú spirál lerövidítését. Amennyiben ezzel sem lesz jobb, cseréld az órát. Mást nem tudok mondani, ezek nem javítható alkatrészek. Az órában egy finom kis spirálrugó, illetve egy kis állandó mágnes van; ha előbbi egy kicsit is veszít a rugalmasságából, utóbbi pedig a mágnesességéből az idők folyamán (márpedig veszítenek), az már zavarokat okozhat a működésében.
Harmadik: érintkezési hibák vannak a vezetékhálózatban. 15 év állás során eloxidálódhattak az érintkezések, azokat pedig meg kell tisztítani. Élek a gyanúperrel, hogy a vezetékeket (ahogy az az ilyen öreg Staroknál általános) itt-ott szigetelőszalaggal toldozhatta-foldozhatta össze a "gondos" tulajdonos (vezetékvég-csupaszítás, összesodrás, köréje a szigszalagot). Az ilyen hely főleg ideális pontja az oxidáció fellépésének: a toldott darabokat célszerű kicserélni, ahol pedig nem lehetséges, ott új vezetékdarabokat megtisztítani, és vezeték-összekötővel ("csokival") kapcsolni össze. Azonkívül az is lehetséges, hogy például valahol meg van sérülve a vezetékek szigetelése, és ilyen helyen vezetékzárlat vagy testzárlat keletkezik. (Akár egerek is összerághatták a vezetékeket. Én 4 éve újítottam fel egy olyan Schwalbét, amelyet egy kamrában tároltak, és fészket vertek benne az egerek - a nyeregszivacs egy részét egyszerűen felfalták!) Tehát mindenképpen szereld ki a fényszórót, meg a tankot is, és nézz be a lámpafejbe, mi a helyzet. Ha nagyon csúnya, akkor esetleg jobb lenne újravezetékezni, részben vagy egészben. Ehhez bőven találsz itt segítséget.
|
Beagle
Keresek starhoz szivatóbovdent,mert ugyebár a kar felöli vége hosszabb mint a swalbe-é. Bár legtöbb helyen ezt adják,én is így jártam.
Egy kis segítség.Jár a motor,de nem igazán húz, az alapjárat jó. Ha levettük a légszűrőt elkezdett húzni.Kicseréltük a levegőszűrőt javult,de nem az igazi.
Ha a főfúvókát és az alapjárati fúvókát kicseréljük 50mm-es főfúvókára és 35mm-es alapjárati fúvókára ez segíthet-e vagy még valamit nézzünk meg?
Az irányjelző vezetékei, hol vannak bevezetve a kormányba?
Köszi Tpo
|
Sziasztok Márkatársak!:) Anno jártam itt az oldalon, segítséget is kértem/kaptam /, mikor megvolt még a régi vasam. Aztán sok bibi volt vele,elpasszoltam/itt is hirdettem/ ,s robogót vettem, vagyis kaptam. De nem vált be, nem volt meg a feeling.:) Star-ok után kutatva sikerült idővel egy olyan masinát megvásárolnom, ami szinte tökéletesen gyári állapotban van. Szinte... Amit kellet rá vásárolnom: gázmarkolat, benzincsap. :) Ami még hiányzik: az egyik oldaldeklinek nem erdeti a csavarja, az a csillagféle. :) Valamint hibája, h a visszapillantót a régi tulaj hegesztéssel rögzítette. Többi cucca gyári, festése is viszonylag új, gyári színekkel, s még az lengéscsillapítója is, ülése is/gyári piros huzattal/ babák.
Na eddig a bevezető!:)/képet is fogok ám róla feltölteni:)/
Megvettem 22000 km-el 70-es kiadásban úgy, hogy kb 15 évet garázsban ált. Volt már ilyen vasam is, meg újabb Simóm is, ezért az alapvető dolgokat tudom Róluk, de többet nem. Tehát hazahoztam, kipucoltam a tankot/15 éves belerohadt keverék után nagynehezen:)/ benzincsap menthetetlen volt, valamint a karbit. S láss csodát üzemanyag, valamint olaj után, szívatóval 2 rugás pöcc-röff.:) Büszke is voltam magamra, de vannak még gondok, így jönnek a kérdések.:)
Első, és legfontosabb: Egyesben még szépen húz szívató nélkül is, viszont a további sebességekben már fúl, de ha ráhúzom a szívatót, akkor még mindig 70 a vége kb :) Mi lehet a gond?
A kb-ből adódik a második kérdésem. A kilométer óra "vibrál". Tehát jobbra balra, jobbra balra.:) Spirál gond szerintetek?
A harmadik, és egyben utolsó problem vele a világítás. Műxik, ha úgy gondolja, de ha elfordítom mondjuk a kormányt, akor már nem. Vagy ha meg nyomom a dudát. Vélemény?
Örülök, hogy elolvastátok ezen "kicsi" irományomat, s minden segítő javaslatot örömmel fogadok!
Szép estét: Chyry
|
velorexi
Átlagos TS 125 országúti 70-80 km/h között olyan 3,2-3,3 liter körül eszik százon, városban való döcögéskor 3,5-3,8 l között, a körülményektől függően. A 150-es 1-2 decivel fogyaszt többet.
|
Beagle
Köszönettel veszem, ha elküldöd a kezelési könyvet. A Star után egy Ts került az érdeklődésembe, és ha biztosan nem lenne a fogyasztása 3,5-nél több, (de inkább 2,8 körül) akkor vennék egy 150-est.
Köszi a választ.
|
Zsoel
Megteszem,ami tőlem telik......
|
velorexi
Bár a kérdésed Zsoelnek tetted fel,de ha megengeded én válaszolnék.
Szóval a kezelési köny alapján:2,4-3.8L/100km a fogyasztása. Tapasztalatom sajnos nincs,de a gyári kezelési könyve meg van a gépemen (gyüjtögető életmód:-)) és ha szeretnéd elküldöm az e-mail címedre! Gyakorlatilag nagyon részletes,minden kérdésre választ ad!
|
Zsoel
Ts 150 fogyasztása (1 személy 80kg, 70-80-as tempónál) normál körülmények között., gyári beállításokkal hogyan alakul, ill. mennyire változik városi közlekedés esetén?
Köszi!
|
Beagle
Hát igen, szó mi szó, sajnos rengedet a dolgom, elég kevés az időm mostanában, de látom, szerencsére te jól tartod a frontot. ;) :D
|
Tpo
Szívesen! Remélem boldogulsz,ha mégsem szívesen segítünk! Zsoel a Star doktora,mostanában kevés az ideje,de ahogy tud biztosan felnéz és válaszol,ahogy tud!
|
Beagle
Köszönöma a segítséged! Javult a helyzet anyiban,hogy a főtengely vételét valószínű megúsztam mivel a szimering futófelület kijavítható-nem sérült annyira. Dugó és hajtókar új és egy kicsi hengerjavítás. Hát sajnos az idő és a pára csodákra képes! Ha kész,újra nagy erőkkel összerakás.
Üdv
|
TPO
Tudom,nem nekem címezted a kérdésed,de ehhez mit szólsz???
http://href.hu/x/jbz1
|
Zsoel
Érdeklődnék, hogy starhoz főtengelyt elérhető áron hol lehetne venni?
Köszi Tpo
|
Laci
Mol Hykomol K 80W-90 tökéletes.
|
Sziasztok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni olajcsere ügyben! A motorblokkba milyen olajat (viszkozitás,márka) érdemes tenni vagy milyenre lenne jó cserélni?Előre is köszi!
|
[Későbbi] [3344-3325] [3324-3305] [3304-3285] [3284-3265] [3264-3245] [3244-3225] [3224-3205] [3204-3185] [3184-3165] [3164-3145] [3144-3125] [3124-3105] [3104-3085] [3084-3065] [3064-3045] [3044-3025] [3024-3005] [3004-2985] [2984-2965] [2964-2945] [2944-2925] [2924-2905] [2904-2885] [2884-2865] [2864-2845] [2844-2825] [2824-2805] [2804-2785] [2784-2765] [2764-2745] [2744-2725] [2724-2705] [2704-2685] [2684-2665] [2664-2645] [2644-2625] [2624-2605] [2604-2585] [2584-2565] [2564-2545] [2544-2525] [2524-2505] [2504-2485] [2484-2465] [2464-2445] [2444-2425] [2424-2405] [2404-2385] [Korábbi]
| |